borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Sukses Dengan Operasi Tumornya, Gadis 8 Tahun Ini Foto Dengan Frank Lampard

Posted: 08 Apr 2013 09:45 AM PDT


Seorang anak berusia 8 tahun asal Uganda bertemu dengan idolanya, pesepak bola Chelsea, Frank Lampard setelah menjalani operasi tumor yang telah dideritanya sejak kecil. Tumor yang diderita Triny Amuhirwe tumbuh di wajah bagian kanan dan memiliki berat lebih dari 2kg menyebabkannya kesusahan bernafas. Ibunya menjelaskan bahwa dia tidak tega melihat anaknya kesusahan bernafas dan melihat tumor sudah hampir menutupi seluruh wajahnya. Triny datang ke London untuk menjalani operasi tumornya tersebut.
triny
(foto diatas: Tumor Triny sebelum dioperasi)
after
(foto diatas: Triny setelah operasi tumor)
triny
(foto diatas: Triny dengan Ibunda foto bersama Frank Lampard)
triny
(foto diatas: Sedang menontong pertandingan Chelsea)
Setelah menjalani 15 jam operasi dapat dilihat ekspresi wajah Triny yang sangat ceria dan bahagia karena dia sudah bisa bernafas dengan nyaman ditambah bertemunya Triny dengan idolanya Frank Lampard dan tim Chelsea di Stamford Bridge, rumah dari klub sepak bola Chelsea. Triny dan ibunya diberikan tiket gratis oleh Lampard dkk untuk menonton pertandingan mereka melawan Swansea.
triny
Foto Diatas: Triny dan ibu kembali berfoto bersama bintang Chelsea, Gary Cahill)
triny
(foto diatas: Dengan David Luiz)
Triny diterbangkan dari Uganda menuju London untuk menjalani operasi tumornya dan dibiayai oleh sebuah badan amal di UK. Operasinya sendiri yang menghabiskan sekitar 65000 poundsterling dibiyai sepenuhnya oleh tim dokter yang menanganinya. Walaupun Triny harus menjalankan beberapa operasi kecil kedepan tapi dia tapak sangat gembira dalam proses penyembuhannya.
Maju terus Triny! Jangan Pantang Mundur!
triny
(foto diatas: Triny sedang menikmati pantai Brighton setelah operasinya)

Heboh! Miley Cyrus Diduga Menghisap Marijuana (Foto)

Posted: 08 Apr 2013 09:30 AM PDT


Penyanyi International, Miley Cyrus terlihat sedang asik menghisap rokoknya. Dia terlihat sedang menghisap rokok berbungkus coklat di hotelnya di Miami, Florida bersama teman-temannya.
miley 
(Foto diatas: Miley diduga menghisap mariyuana di hotel tempatnya menginap)

miley
(foto diatas: Miley juga terlihat tertawa sendiri sesudah menghisap rokok yang diduga marijuana tersebut)
miley
Memang belum dipastikan apakah rokok yang dihisap Miley adalah marijuana, tetapi Miley terlihat tertawa sendiri setelah menghisap rokoknya. Rumor yang beredar bahawa Miley menghisap rokok adalah impak dari putusnya hubungan dengan sang kekasih Liam Hemsworth.
 miley

miley
miley
(foto: sepertinya Miley sedang menikmati percutian dan rokoknya bersama teman-temannya)
Pada bulan Februari klemarin, sebuah foto yang di up load ke Instagram menunjukkan Miley Cyrus sedang menghisap rokok. Caption foto tersebut berjudul high as f***. Miley sendiri menyangkal kalau dia tidak menghisap marijuana dengan menuliskan I don't have an Instagram di akaun twitternya.
 miley
(foto diatas: Apakah foto ini foto Miley? Foto ini belum boleh dipastikan kebenarannya walau orang didalam foto sangat mirip dengan Miley)

Terkena Selulit, Gadis Ini Hampir Mati Kerana Obesiti

Posted: 08 Apr 2013 09:15 AM PDT


Seorang wanita paling gemuk di Inggris, Georgia Davis, 20, dirawat dirumah sakit, Merthyr Tydfil, kerana  menderita infeksi selululit. Georgia dikhabarkan tidak sedarkan diri dan memerlukan bantuan pernafasan.
 Georgia
(foto diatas: Georgia yang menderita penyakit kulit selulit, sebelum dilarikan ke rumah sakit)
cellulite
(foto diatas: Georgia berumur 20 tahun dan telah melawan obesitas sejak kecil)
georgia
(foto diatas: Georgia bersama sang ibu)
Ayah tiri Georgia, Arthur Treolar mengatakan bahwa kemungkinan dia tidak akan berhasil melalui penyakit ini.
Georgia sudah boleh menurunkan berat badannya hampir 102 kg selama 9 bulan waktu tinggal di rumah sakit, berat badanya yang tadinya 357 kg menjadi 255 kg tetapi Georgia kembali ke diet yang tidak sihat dan menaikkan 25 kg dalam waktu 5 bulan saja.

Georgia terkena penyakit selulit yang biasanya mudah untuk diubati tetapi untuk orang yang obesitas, selulit boleh menyebabkan infeksi pada kulit karena kulit pada orang obesitas cenderung lebih tipis dan menyebabkan mudahnya bakteri masuk dan menyebar.

Georgia memulai program penurunan berat badan sejak umur 15 tahun. Dia dikirimkan ke Amerika untuk mengikuti program untuk mengurangi 229 kg berat badannya. Georgia berhasil menurunkan 95 kg dalam program tersebut tetapi setelah pulang ke Inggris, beratnya kembali naik setelah ayahnya didiagnosa kanser paru-paru.

Bagaimana berat badannya boleh naik lagi sebanyak 25 kg? Georgia selalu memesan 20 kebab setiap minggu, makan cokelat sepanjang hari, dan minum dua liter Coca Cola setiap harinya.

Juni tahun lalu, Georgia menelefon ibunya kerana dia tidak boleh keluar  dan berjalan dari tempat tidurnya. Setelah ibunya memanggil tim medic, dia juga harus mengeluarkan 100.000 poundsterling untuk memotong dan menghancurkan dinding dan pintu rumahnya. Hal itu dilakukan untuk mengeluarkan Georgia dari dalam rumah. Ada sekitar 50 orang yang membantu Georgia untuk keluar dari rumah untu setelahnya dikirim ke rumah sakit.
hospital
(foto diatas: Tim medik yang berkumpul di depan rumah Georgia bersiap untuk mengeluarkannya)
door
(foto diatas: Inilah pintu yang dibongkar demi mengeluarkan Georgia dari rumah)

Salah Paki Baju Saat Hamil, Kim Kardashian Kembali Terlihat Sangat Gemuk

Posted: 08 Apr 2013 09:00 AM PDT


img 
ist.
Kim Kardashian kembali terlihat sangat gemuk di saat kehamilannya memasuki trimester kedua. Dia seolah-olah tampak sangat besar, lagi-lagi kerana kesalahan berbusana yang dilakukannya.

Pada Minggu (7/4/2013) lalu, Kim tampak pergi ke sebuah gereja di kawasan Los Angeles, ditemani oleh sang ibu, Kris Jenner. Dia mengenakan dress pink salmon yang tampak ketat di bagian pinggang dan bervolumen di bahagian bawah.

Dress itu membuatnya terlihat lebih besar dari ukuran tubuhnya yang sebenarnya. Kim yang kehamilannya berusia enam bulan, tampak dua kali lebih gemuk kerana detail getah di bahagian pinggang dress tersebut.

Bintang 'Keeping Up With the Kardashians' itu juga tampak gemuk kerana dress yang dipakainya berbelahan dada rendah. Belahan dada itu menunjukkan payudaranya yang tampak dua kali lebih besar dari biasanya.

Belum lama ini Kim melakukan kesalahan berbusana serupa. Dia mengenakan maxi dress, yang sebenarnya menjadi andalan wanita saat hamil. Namun untuk wanita 32 tahun itu, dia tidak mhau tampak biasa saja dengan maxi dress. Ingin terlihat seksi, dia mengenakan maxi dress yang bagian lengannya boleh diturunkan. Busana tersebut membuat belahan dadanya terlihat jelas sehingga payudaranya tampak sangat penuh dan tubuhnya lebih gemuk.

Kritikan mengenai gaya busananya saat hamil pernah ditanggapi Kim melalui sebuah tulisan di blognya. "Lucu kerana Kourtney pernah memperingatkanku saat aku hamil, orang-orang akan terus beropini dan semuanya mhau berkomen. Sekarang aku mengerti apa maksudnya," tulisnya.

"Aku melihat ada yang berkomen kalau skirt yang kupakai terlalu ketat untuk hamil itu konyol. Aku membeli skirt yang ukurannya beberapa kali lebih besar dan tidak ketat," tulisnya lagi.

Baru-baru ini Kim juga memposting foto di Twitter yang memperlihatkan tubuhnya saat hamil. Dalam foto yang memperlihatkan perut itu terlihat kalau kekasih Kanye West itu tidaklah segemuk yang selama ini terlihat akibat kesalahan berbusananya.

Anak Kecil 5 Tahun Terjun Dari Tingkat 6 Dengan Payung Kerana Tiru Adegan Film

Posted: 08 Apr 2013 07:00 AM PDT




Sumber 

Bos Google Punya Batmobile Pink

Posted: 08 Apr 2013 06:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber

Sejarah Terbentuknya Simbol di Dunia Teknologi

Posted: 08 Apr 2013 05:00 AM PDT



Apakah kalian pernah berfikir kenapa simbol on/off harus disimbolkan dengan lingkaran dan sebuah garis vertikal di tengahnya? Atau kenapa simbol bluetooth seperti sebuah kacamata vertikal?Tidak mungkin simbol-simbol ini tercipta tanpa adanya sebuah alasan yang kuat.Jadi? Bagaimana Asal Usul Simbol dalam Dunia Teknologi? Simak berita aneh berikut ini.


Sumber 

Cara Unik Para Pembersih Kaca Menarik Pelanggan

Posted: 08 Apr 2013 04:00 AM PDT


Unic29 - Pembersih Kaca
Dalam berbisnis, banyak cara untuk menarik pelanggan. Seorang pembersih jendela di kota Holliston,  Massachusetts, Amerika Syarikat, tidak mengenakan pakaian kerja seperti biasanya. Dia mengenakan kilt, pakaian khas Scotland. Kilt adalah skirt kotak-kotak selutut yang dikenakan para lelaki di Scotland.
Dilansir kompas, Pembersih ini menawarkan jasa pembersihan jendela dan longkang dengan mengenakan pakaian khas tersebut. Shane Ross, nama pembersih itu, mengatakan, bisnis yang ia jalankan mendapat respons positif. Bisnis Ross sebenarnya adalah waralaba dari Man in Kilts di Vancouver, British Columbia, Kanada. "Saya mendapat pujian dari semua orang. Mereka sangat senang dengan ide itu. Mereka senang dengan ide menggunakan kilt," katanya.
Ross menambahkan, dia tidak keberatan bekerja dengan mengenakan kilt. "Tidak, saya sama sekali tidak keberatan. Saya adalah orang Skotlandia. Saya ikut melestarikan kebudayaan," ujarnya.
Judy Briggs, pemilik waralaba itu, mengatakan, para pekerja yang mengenakan kilt itu menaiki tangga untuk membersihkan jendela. Mereka memberikan peringatan kepada para pelanggan agar tidak mengintip para pekerja itu dari bawah tangga.
"Saat di Boston, pekan lalu, anak lelaki saya naik ke tingkat dua untuk membersihkan kaca dan perempuan yang melintas di bawahnya sengaja berjalan di bawah tangga. Anak saya dengan sopan mengatakan, 'Jangan mengintip'," kata Briggs.

Lelaki Ditahan kerana Hendak Potong Jari Kaki Kekasih

Posted: 08 Apr 2013 03:00 AM PDT


Daniel Anaya, seorang mantan penjual kasut di Santa Fe, New Mexico, Amerika Syarikat, ditahan polis kerana cuba memotong jari kaki  kekasihya. Padahal sebelumnya, lelaki  berusia 27 tahun ini juga pernah ditahan kerana mencoba memotong jari kaki kekasihrnya.
UNic29 - Jari KakiDilansir kompas, Polisidi Santa Fe, sebagaimana dikutip kantor berita AP, Rabu (3/4/2013), melaporkan, mereka menahan Anaya lagi . Kejadian ini terjadi pada Isnin lalu.
Anaya dilaporkan mengejar mantan pacarnya yang kini berpindah ke kota lain guna menghindarinya. Serangan itu merupakan serangan yang ketiga dilakukan Anaya pada perempuan itu. Dua kasus sebelumnya juga karena Anaya mau memotong jari kaki sang mantan pacar.
Menurut polis, Anaya sudah menyiapkan pisau pemotong dan dia sengaja menjadi pegawai toko sepatu di sebuah toko serba ada. Anaya kemudian mengikuti mantan pacarnya itu yang datang ke toko dan kemudian menyerangnya. Beruntung, sang perempuan yang tak disebut namanya berbalik menyerang dengan sebatang besi dan menyelamatkan diri.
Anaya ditahan polis pada petang hari setelah berupaya mencari klinik gawat darurat untuk merawat cedera yang dialaminya akibat dipukul dengan besi tadi.

Unik, Semua Serba Bawang Putih di Restoran Ini

Posted: 08 Apr 2013 02:00 AM PDT


The Stinking Rose, adalah sebuah restoran yang terkenal di Itali. Namun Anda tak akan mencium aroma mawar di dalamnya. Justru Anda akan menemukan berbagai menu bawang putih di sana.


Sumber

Usia dah 50 tahun tapi masih berfoto tanpa pakaian

Posted: 08 Apr 2013 01:00 AM PDT



Usia 50 tahun adalah momen istimewa bagi sebahagian orang, salah satunya adalah Elle Macpherson. Berusia setengah abad, supermodel itu melakukan perayaan yang luar biasa. Dia tampil polos tanpa busana.

Seperti dilansir The Sun, Elle difoto sedang bersandar di sebuah batang kayu sembari memegang dahan, tanpa mengenakan baju. Mata Elle terlihat nakal memikat para lelaki.

Selain itu, model asal Negeri Kanguru itu juga berpose menantang mengenakan baju renang hitam dan lingerie seksi.

Elle yang akrab dengan kamera dan catwalk selama tiga dekad, mengaku kalau ini adalah posenya yang paling vulgar dan seksi.

Elle baru-baru ini dikhabarkan telah bertunang dengan raja properti Amerika, Jeffrey Soffer, 43 tahun. Khabarnya, mereka akan segera menikah.

Rumah Sakit di China Ini Ngobatin Pesakitnya dengan Film Panas!

Posted: 08 Apr 2013 12:30 AM PDT



Apabila sudah terjadi seperti itu, maka skrotum akan membengkak, memerah, terasa sakit yang dapat berpotensi menyebabkan impotensi.

Apabila seorang lelaki sampai terkena impak seperti ini, maka ia pun akan mengalami stres yang berkepanjangan. Dan, ia pun tak akan sungkan untuk mengeluarkan duit berlebih demi menyembuhkan penyakitnya.

Namun, di rumah sakit kawasan Guizhou, China, apabila datang seorang lelaki dengan diagnosa seperti itu, maka doktor memberikan pengobatan lelaki itu dengan menonton film porno. Ini mungkin adalah khabar terbaik untuk lelaki, kerana tidak perlu alasan lagi untuk tidak menonton film porno.

Para ahli telah menyatakan bahawa menonton film porno boleh menyembuhkan ejakulasi dini. "Rumah sakit mungkin menginginkan pesakit untuk melakukan masturbasi sambil menonton film porno, agar ia dapat mengeluarkan sperma yang dirasa tidak sehat," kata Urolog di Singapura, Dr Lin Fa Cai, seperti dikutip Mid-day, Jumaat (8/3/2013)

Menonton film porno, tambah Dr Yang Zhi Jian dari klinik kesehatan lelaki di Singapura, dapat membantu pesakit meningkatkan kehidupan seksnya dengan belajar keterampilan baru.

Lain halnya dengan pakar seks, Dr Yu Wei Siang. Menurutnya, metode ini dapat merangsang produksi hormon pada lelaki.

Hilang akal ke awek ni pergi shopping pakai baju se*si sangat?

Posted: 08 Apr 2013 12:00 AM PDT

Ada apa sama awek ini, pakaiannya itu , salah pakaian ke?. Berbelanja di supermarket dengan pakaian seperti sedang pergi ke kelab, sengaja cari perhatian kah?? atau habis pulang dari tempat-tempat hiburan

Lihat, bajunya tipis dan hampir transparant , sudahlah pendek ..... 



Gadis CANTIK Ini Dipukul 15 Kali Dengan Kapak Oleh Kakaknya Sendiri

Posted: 07 Apr 2013 11:30 PM PDT







Seorang gadis berumur 17 tahun berharap mati setelah selamat dari serangan kapak ke tubuhnya oleh kakaknya sendiri. Dia dikucilkan dari keluarga dan dinikahkan secara paksa pada usia 12 tahun.
  
Gul Meena menikah kepada seorang lelaki berumur 60 tahun dan setiap hari ia memukulnya walaupun Meena sudah menangis memintanya untuk berhenti.



"Keluarga saya akan memukuli ketika saya mengeluh tentang suami saya" katanya kepada CNN. "Mereka berkata saya adalah milik suami saya dan itulah hidup saya" tambah Meena. Pada November tahun lalu Meena berhasil melarikan diri dari suami saya dengan dibantu seorang pemuda Afghanistan. 



"Saya telah mencuba untuk bunuh diri dengan meminum racun beberapa kali tetapi tidak berhasil. Saya sangat membenci hidup saya dan saya harus melarikan diri", ungka Meena.





meena

"Saya tahu lari itu berbahaya, keluarga dan saya tahu suami dan keluarga akan mencari saya, tapi saya tidak pernah berppikir hal ini dapat terjadi. Saya pikir saya mempunyai masa depan yang cerah."
Setelah menikah 5 tahun, Meena melarikan diri ke Jalalabad, Afghanistan. Tapi dalam beberapa hari kakaknya menemukan kekasihya yang membantu Meena kabur dan membunuhnya dengan kapak dan memukulnya 15 kali dengan kapak itu.



Kakak Meena melarikan diri kembali ke keluarganya setelah berfikir ia telah membunuh adiknya sendiri. Ia meninggalkan Meena dalam genangan darah di tempat tidurnya dengan sebagian otaknya menggantung keluar dari kepalanya yang terbelah. Untungnya ahli bedah di Nangarhar Regional Medical Centre menyelamatkan hidupnya walaupun Meena kehilangan banyak darah. Menurut CNN kejadian yang menimpa Meena tidak diakui oleh keluarganya maupun pemerintah Pakistan. Dokter yang menanganinya membayarkan obat selama dua bulan dia dirawat dirumah sakit sebelum akhirnya ia dibawa ke penampungan wanita di Kabul. Manizha Naderi, direktur dari penampungan badan amal tersebut, mengatakan bahwa Meena tidak boleh makan dan menghidupi dirinya sendiri dan harus memakai popok. 


menna

meena
 


Meena juga mengatakan: "Saya sudah cuba bunuh diri beberapa kali semenjak tiba di penampungan tetapi mereka tidak akan membiarkan saya. Ketika saya melihat cermin saya selalu meletakkan satu tangan saya ke sisi wajah saya yang buruk. Orang mengatakan bahwa saya tidak boleh berbuat seperti itu, tapi saya sangat malu."


Now living in a women's shelter, Gul told CNN she wishes she had died that day
sumber

Jessica Alba ‘The HOT Mom’

Posted: 07 Apr 2013 11:00 PM PDT


Walaupun dirinya sudah menjadi seorang ibu, aura seksi yang dipancarkan lewat tubuh Jessica Alba tidak berkurang sama sekali.
jalba040413-01-x17-480w
Seperti yang diberitakan dari TMZ, Jessica Alba terjepret kamera paparazi saat dirinya sedang berada di pantai ST. Barts, Columbia.
jalba040413-03-x17-480w

jalba040413-06-x17-480w
Ibu tersebut Jessica memakai bikini dengan atasan berwarna biru dan bawahan berwarna orange. Dirinya juga pernah berpose di majalah Playboy.
jalba040413-10-x17-480w

Wajah Horor Kate Middleton Saat Lihat Miniatur Dirinya

Posted: 07 Apr 2013 10:30 PM PDT


Adalah sebuah penghargaan ketika seseorang dibuatkan edisi miniaturnya seperti boneka bahkan yang paling besar adalah dibuatkan patung monumen. Namun sepertinya, Putri Kerajaan Inggris, Kate Middleton, sedikit kurang setuju dengan boneka mirip dirinya yang dibeli di eBay oleh salah seorang fansnya.


Sumber 

Lelaki Saudi Ini Akan Dilumpuhkan Kerana Melumpuhkan Orang Lain

Posted: 07 Apr 2013 10:00 PM PDT


Unic29 - Arab SaudiSeorang pria Saudi, yang telah dipenjara kerana melumpuhkan sahabatnya dalam sebuah serangan menggunakan pisau, terancam akan dilumpuhkan juga dalam model hukuman "mata ganti mata". Ali Al-Khawahir, yang menikam sahabat karibnya sendiri 10 tahun lalu, akan dilumpuhkan juga jika ia tidak mampu membayar wang darah senilai 1 juta riyal Saudi kepada korban, laporSaudi Gazette (saudigazette.com), akhir minggu lalu.
Dilansir kompas, Ali telah menyebabkan kelumpuhan sahabatnya, Abdul-Aziz al-Mutairi, setelah ia menusuk temannya itu di tulang belakangnya. Al-Mutairi kemudian menuntut  hakim di Provinsi Tabuk di barat laut Saudi untuk menjatuhkan hukuman setara dengan apa yang dialaminya terhadap penyerangnya, kata saudaranya, Khaled al-Mutairi, kepada kantor berita Associated Press (AP), Selasa.
Korban semula meminta 2 juta riyal untuk dapat memaafkan penyerangnya, tapi kemudian menurunkan jumlahnya menjadi 1 juta riyal. Sejumlah orang telah mengadakan kempen untuk mengumpulkan dana buat Ali yang tidak dapat menghadiri pemakaman ayahnya kerana dia dipenjara.
Ibu Ali telah sangat menderita atas penahanan anaknya itu, dan telah memohon kepada banyak orang selama beberapa tahun terakhir untuk membantu putranya dan menyelamatkannya dari hukuman model "mata ganti mata" itu.
"Ali dipenjara ketika ia berusia 14 tahun," kata ibunya yang berusia 60 tahun kepada harian Al-Hayat. Temannya telah lumpuh sejak saat itu, tidak mampu menjalani hidup normal, dan tidak boleh menjadi seorang ayah, tambahnya.
"Sepuluh tahun berlalu dengan ratusan malam tanpa tidur. Rambut saya telah memutih di usia muda kerana masalah anak saya. Saya takut sekali setiap kali saya memikirkan nasib anak saya dan bahwa ia harus jadi lumpuh."
Ibu Ali merasa kasihan juga terhadap korban dan mengatakan korban layak mendapat kompensasi jutaan riyal, tapi masalahnya ia orang miskin dan tidak punya uang dalam jumlah besar. Dia berharap para dermawan dapat membantu anaknya yang telah menghabiskan 10 tahun hidupnya di penjara.
Hukuman "mata ganti mata" seperti itu jarang diterapkan di Arab Saudi, dan orang-orang Saudi yang reformis tidak marah ketika hukuman tersebut diabaikan.
Mail Online, Selasa, melaporkan, tujuh tahun lalu sebuah pengadilan Saudi mengampuni seorang pria India, Abdul Lateef Noushad, yang matanya harus dicungkil. Abdul telah membutakan seorang pria lain dalam sebuah perkelahian untuk memperebutkan uang. Korban akhirnya mengampuni warga India itu setelah kasus tersebut dikhawatirkan akan menyebabkan pertikaian diplomatik. Penangguhan hukuman itu terjadi sehari sebelum Raja Saudi, Abdullah, tiba di India dalam sebuah kunjungan kenegaraan.
Namun 13 tahun lalu, seorang pekerja Mesir harus menjalani pembedahan mata di sebuah rumah sakit di Saudi sebagai hukuman kerana ia merosak mata seorang rekan senegaranya dalam sebuah serangan asid enam tahun sebelumnya. Media lokal saat itu mengatakan bahwa hukuman "mata ganti mata" seperti itu merupakan yang pertama kali diterapkan pengadilan Saudi dalam 40 tahun terakhir.

Banyak Mendapat Kritik, Doktor Ini Memilih Bunuh Diri

Posted: 07 Apr 2013 09:30 PM PDT


Seorang dokter yang bekerja untuk acara reality show televisyen "Survivor" versi Perancis, bunuh diri, Isnin(1/4). Ia meninggalkan pesan yang menyatakan bahawa ia telah dikritik secara tidak adil terkait kematian seorang peserta acara reality show itu.
Unic29 - DoktorDilansir kompas, Doktor bernama Thierry Costa (38) itu bunuh diri di Kamboja, lokasi pembuatan pertunjukkan "Koh-Lanta", yang dihentikan minggu lalu menyusul kematian Gerald Babin akibat serangan jatung, kata televisi FT1. Babin seorang peserta acara tersebut.
Pesan bunuh diri Costa dimuat secara utuh di situs web TF1. Isinya menyatakan bahwa media telah membuat "dugaan dan tuduhan yang tidak adil" terkait perawatan yang diberikannya kepada Babin. Sejumlah media dalam laporannya mengecam lamanya waktu yang diperlukan untuk menangani Babin (25) setelah ia jatuh pengsan.
"Dalam beberapa hari terakhir, nama saya telah ternoda di media. Saya tentu saja merawat Gerald dengan semestinya, sebagai seorang pesakitbbukan sebagai peserta," tulis Costa dalam catatan terakhirnya yang juga disiarkan dalam pemberitaan televisyen.
TF1 mengutip keterangan produser pertunjukan Adventure Line Production (ALP) bahwa tindakan bunuh diri Costa "hendaknya dapat menggerakkan hati mereka yang sudah menuduh dan memberi komen secara membabibuta untuk bertanggung jawab".
Costa yang merupakan spesialis dalam bidang perawatan darurat, sudah menghabiskan empat musim di acara reality show terlama di Perancis itu, iaitu acara yang menguji daya tahan peserta "bertahan hidup" di pulau tak berpenghuni dan bersaing melakukan serangkaian tantangan.
Seorang jaksa di kota Creteil, pinggiran Paris, minggu lalu mulai melakukan penyelidikan atas kematian Babin

Romantik gila abang ini sampai aweknya cair

Posted: 07 Apr 2013 09:00 PM PDT



Pakai Dress Kayu, Pesona Olga Kurylenko Kalahkan Tom Cruise

Posted: 07 Apr 2013 08:30 PM PDT


detail berita
Olga Kurylenko (Foto: Dailymail)
PENAMPILAN memang memegang peranan penting saat di hadapan publik. Terbukti, gaun unik yang dikenakan Olga Kurylenko berhasil mencuri perhatian.

Tampilan fisik Olga Kurylenko memang menawan. Apalagi boleh dipadankan dengan busana yang pas, pesonanya pun kian terpancar. Dan, hal itulah yang terlihat ketika ia melintas di karpet merah dalam premier film Oblivion di Taiwan.

Aktris kelahiran Ukraine tersebut terlihat cantik dengan gaun lengan panjang berwarna cokelat dan gold. Menariknya, aksen kayu yang dipernis menjadi material dalam gaunnya membuat ia berhasil mencuri perhatian publik. Dress sebatas paha dengan kolar tinggi dan bahagian bahu tegas itu membuat penampilannya tampak dramatis.

Apalagi, Olga dengan sangat cerdas memadankan busananya dengan heels berwarna gold yang membuat auranya semakin terpancar. Tak hanya itu, kecantikannya pun kian terlihat dengan tatanan rambut klimis yang disanggul ke belakang sehingga membuat wajah eksotisnya terlihat jelas.

Ya, dalam acara tersebut, mungkin Tom Cruise mungkin menjadi bintang utama. Namun dengan busana unik dari Olga, pesonanya pun justru lebih menonjol ketimbang mantan suami Katie Holmes tersebut, seperti dilansir Dailymail(tty)

Ada Anjing Mirip Tigger Winnie The Pooh

Posted: 07 Apr 2013 08:00 PM PDT


(Foto: metro.co.uk)
(Foto: metro.co.uk)
GOLD COAST - Anjing ini dijuluki sebagai tigerador setelah didandani mirip tokoh kartun Tigger dari Winnie the Pooh. Pengecatan anjing ini demi menyemarakkan sebuah pesta ulang tahun anak.

Dinukil dari Metro, Minggu (7/4/2013), Lilo, seekor anjing jenis labrador itu disembur dengan pewarna haiwan yang selamat di Surfers paradise, Gold Coast, Australia. Penyemburan ini bermaksud agar sang anjing mirip dengan karakter kartun tersebut.

Sang pemilik, Matt Curran, memutuskan untuk mewarna cat warna orange dan hitam ke anjingnya untuk memberi surprise kepada keponakannnya yang berulang tahun ke-4.

"Anak saudara saya sangat mencintai harimau. Siapa yang tidak suka harimau? Dia menyukainya, bahkan dia berfikir kalau Lilo adalah Tigger dari Winnie the Pooh," cerita Curran.

Prosedur pewarnaan pada Lilo dilakukan di sebuah salon hewan bernama Animal Magic Pet Grooming Salon, serta memerlukan waktu selama sekira 90 menit untuk mewarnainya.

"Kami hanya menggunakan pewarna khusus untuk anjing tanpa menyebabkan alergi kulit. Lilo sangat suka diberi perhatian, dan kami terus memberikan perawatan khusus sehingga dia baik-baik saja," tukas stylist hewan peliharaan, Lucy Taylor.

Wanita seksi di Zambia berdepan hukuman berat

Posted: 07 Apr 2013 07:30 PM PDT


Kampala: Wanita berskirt mini di Zambia berdepan dengan hukuman penjara dan denda berat menurut satu undang-undang yang hendak diperkenalkan.
Jika diluluskan, undang-undang itu juga akan menyebabkan drama televisyen dan filem diharamkan.

Rang Undang-Undang Anti-Pornografi 2011 mencadangkan mereka didapati bersalah mendorong ke arah pornografi akan didenda 10 juta syiling Uganda (RM12,500) atau penjara 10 tahun atau kedua-duanya.
Menteri Etika dan Integriti Simon Lokodo berkata: "Mana-mana pakaian yang mendedahkan bahagian tubuh yang boleh menaikkan nafsu adalah diharamkan. Apa juga pakaian yang di atas lutut diharamkan. Jika seorang wanita memakai skirt mini, kami akan menangkap mereka." Rang Undang-Undang itu yang disokong Timbalan Peguam Negara Fred Ruhindi juga akan melihat banyak filem dan drama televisyen diharamkan dan penggunaan Internet diawasi.

"Ini bermakna selebriti seperti Beyonce dan Madonna akan diharam daripada disiarkan menerusi televisyen Uganda. Televisyen tidak sepatutnya menyiarkan orang seksi.

"Kami akan mengawasi Internet supaya kami tahu siapa yang melihat laman web apa dan kami akan tahu siapa yang menonton bahan pornografi," katanya. - DM
sumber : mymetro

Bunuh 100 bayi dengan gunting

Posted: 07 Apr 2013 07:00 PM PDT


Foto

Philadelphia: Seorang graduan sekolah perubatan mendedahkan bagaimana dia melihat bayi dilahir dan dibunuh dengan gunting secara rutin di Philadelphia.
Stephen Massof, 50, dari Pittsburgh, menceritakan kekejaman itu dalam perbicaraan terhadap bekas ketuanya Kermit Gosnell, Khamis lalu.
Gosnell, 72, dituduh membunuh tujuh bayi yang masih hidup di klinik Perubatan Wanita Philadelphia. 

Dia berdepan hukuman mati jika sabit kesalahan.
Massof yang menantikan hukuman selepas mengaku bersalah membunuh dua bayi baru lahir di klinik itu mendedahkan bahawa dia menyaksikan pengguguran bayi pada usia 26 minggu - dua minggu melepasi had 24 minggu yang dibenarkan.

Dia juga mendakwa melihat 100 bayi yang baru dilahirkan digunting di belakang leher bagi memastikan mereka mati. 

Massof turut menceritakan mengenai adegan mengerikan di klinik itu yang begitu kotor dan peralatan pembedahan yang berkarat.

"Ia penuh dengan janin. Janin dan darah ada di merata tempat. Ada yang kepalanya sudah tanggal dengan otak dari tubuh," katanya kepada NBC.

Dia juga mendakwa mesin ultra bunyi di klinik itu dimanipulasi bagi membolehkan janin kelihatan kecil dan lebih muda.

Graduan perubatan itu juga menjelaskan dia memperoleh ijazah perubatan dari Grenada di Hindia Barat dan tidak menamatkan latihan doktor pelatih ketika bekerja dengan Gosnell pada 2003.

Tetapi Massof berkata, dia yakin niat ketuanya jujur dan doktor itu percaya dia membantu wanita miskin yang selalu datang ke kliniknya. 

"Saya percaya Gosnell jujur mahu membantu wanita dan melindungi mereka daripada didera dan diabaikan," katanya.

Perbicaraan itu kini masuk minggu ketiga dan dijangka selesai akhir bulan ini. 

Lapan pekerja klinik sudah mengaku bersalah atas pelbagai tuduhan, manakala pekerja kesembilan masih dibicarakan dengan Gosnell. 

Massof bekerja lima tahun di klinik itu sebelum meninggalkan tempat itu pada 2008 kerana bertelingkah dengan pekerja lain.

"Saya rasa macam anggota bomba di neraka. Saya tidak dapat memadamkan kebakaran," katanya.

Dia menghadapi tuduhan membunuh tiga tahun kemudian selepas siasatan Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) terhadap pemberian ubat tahan sakit Gosnell mendorong kepada serbuan di klinik itu dan kes pengguguran lebih serius.

Pendakwa raya menuduh Gosnell mengaut keuntungan lebih AS$1 juta (RM3.1 juta) setahun di klinik itu. Dia mengenakan bayaran sebanyak AS$3,000 (RM 9,168) untuk setiap pengguguran. - Daily Mail
sumber : mymetro

11 hari tinggal di atas pokok

Posted: 07 Apr 2013 06:30 PM PDT


Taipei: Seorang aktivis, Pan Han-chiang yang mendiami sebatang pokok sejak 11 hari lalu berikrar tidak akan turun selagi sebuah majlis tempatan menggugurkan rancangan untuk menebang pokok berkenaan.
Pihak berkuasa itu merancang membina sebuah kolam renang dan tempat meletak kereta bawah tanah di kawasan itu.

Meskipun dibantah oleh pencinta alam, penduduk sekitar, seorang kontraktor sudahpun mula mengalihkan 5 daripada 32 pokok yang sudah berusia 40 tahun sejak bulan lalu.-AP
sumber : mymetro

Pondan ‘melawan’ dicekup

Posted: 07 Apr 2013 06:00 PM PDT


Kuala Lumpur 'Gari saya. Gari saya'. Itu kata seorang pondan yang seolah-olah mencabar anggota polis yang membuat operasi di Taman Tasik Permaisuri, Cheras di sinil awal pagi semalam.
Operasi Bersepadu pada jam jam 1.30 pagi itu turut disertai penguat kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur ( DBKL ), Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) dan Unit Kuat Kuasa Khas Trafik Kuala Lumpur ( U3K ).

Ketika didekati, pondan berusia 33 tahun yang dipercayai datang ke kawasan berkenaan untuk melakukan kegiatan tidak bermoral pada mulanya cuba melawan, namun akhirnya memberi kerjasama.
Dia antara lima pondan berusia 25 hingga 30 tahun yang ditahan dalam operasi itu kerana berkelakuan tidak sopan.

Penguasa Penguat Kuasa DBKL, Mohd Hisham Izhar, berkata serbuan dilakukan selepas pihaknya menerima banyak aduan mengenai kawasan rekreasi itu yang menjadi sarang golongan dua alam seperti pondan dan gay melakukan aktiviti tidak bermoral.

"Lima pondan itu ditahan mengikut Seksyen 29 Akta 559 Undang - Undang Jenayah Syariah ( Wilayah Persekutuan ) 1997," katanya.
Menurutnya, dalam operasi yang sama U3K mengesan sebuah kereta yang menggunakan cukai jalan palsu dan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 108 Akta Pengangkutan Jalan 1987, "katanya. Mohd Hisham berkata, U3K turut menyita 18 motosikal dan sebuah kereta atas pelbagai kesalahan jalan raya.
sumber : mymetro

{ 1 comments... Views All / Post Comment! }

CoolKids said...

arti mimpi buaya
no togel gendong bayi
mimpi menangkap ikan togel
mimpi hamil togel

mimpi melihat buaya

Post a Comment