borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Wahhh.. Se*sinya Hyosung Secret Menari di Atas Pentas

Posted: 07 Apr 2013 09:30 AM PDT


Hyosung
Salah satu member Secret Hyosung menari sangat seksi di atas panggung acara tersebut terjadi di Singapura saat girlband Secret melakukan konsertnya di Singapura pada tanggal 29 March 2013.
Ini dia videonya:


Pesona Gadis Cosplay

Posted: 07 Apr 2013 09:15 AM PDT


Foto-foto dibawah ini adalah foto seorang Cosplayer asal China, dengan busana warna biru gadis ini terlihat begitu anggun dan sangat mempesona.

Pesona Gadis Cosplay

Pesona Gadis Cosplay

Pesona Gadis Cosplay

Pesona Gadis Cosplay

Pesona Gadis Cosplay

Pesona Gadis Cosplay

Pesona Gadis Cosplay

Pesona Gadis Cosplay

Pesona Gadis Cosplay

Gila..!! Perempuan Ini Mengenakan Tudung Tapi Gaunnya Transparant

Posted: 07 Apr 2013 09:00 AM PDT

Sepengetahuan saya tujuan mengenakan jilbab atau tudung adalah untuk menutup aurat, disamping untuk menyembunyikan lekuk tubuh wanita dibalik pakaiannya juga agar pengguna pakaian tersebut tidak terlihat sexy dengan pakaian yang dikenakannya. Tubuh wanita memang cukup menarik untuk dilihat oleh laki-laki dan tentu dari penglihatan tersebut akan memunculkan keinginan untuk menikmatinya secara nyata, makanya tidak heran jika sering ada kasus pemerkosaan yang bermula dari cara berpakaian perempuan.

Perempuan ini rupanya kurang memahami tentang apa tujuan mengenakan busana Muslimah, sehingga walaupun dia mengenakan kerudung ternyata dirinya mengenakan pakaian transparan yang memperlihatkan lekuk tubuh dan dalemannya.  Mungkin pemahamannya adalah yang penting kepalanya di kerudungi sudah cukup disebut sebagai mengenakan jilbab.

Gila..!! Perempuan Ini Mengenakan Kerudung Tapi Gaunnya Transparan

Gila..!! Perempuan Ini Mengenakan Kerudung Tapi Gaunnya Transparan

Jangan Mahu Kalah Dengan Senyuman Mereka

Posted: 07 Apr 2013 04:00 AM PDT




Sumber

Sanggup anda makan makanan yang disusun secantik ini?

Posted: 07 Apr 2013 03:00 AM PDT




Sumber 

Bathtub Bertabur 22.000 Kristal Swarovski, Siapa Mahu Beli?

Posted: 07 Apr 2013 02:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber 

10 Gaya Berbusana Pasangan Selebriti Dari Masa ke Masa

Posted: 07 Apr 2013 01:00 AM PDT


Ketika sedang jalan bersama, tidak jarang para selebriti menerapkan "dress code" agar terlihat serasi ketika dibidik oleh paparazzi. Ini dia, Mesammesem mania 10 gaya berbusana kompak pasangan selebriti dari masa ke masa di bawah ini :


Sumber

Aksi Lucu Jacky Chan Yang Mengundang Ratusan Ribu Like Di Facebook

Posted: 07 Apr 2013 12:15 AM PDT

Bintang film yang satu ini memang cukup dikenal sebagai aktor laga yang kocak dalam setiap aksi film yang dibintanginya, dialah Jacky Chan. Aksi kocak dan original action dalam film yang dibintanginya mempunyai daya tarik tersendiri bagi para penggemar film action. Penggemar dari Jacky Chan sendiri bukan hanya berasal dari negeri asalnya, bahkan mengalahkan aktor kocak Hollywood sekalipun.

Begitu banyak penggemarnya sehingga setiap foto yang diupload kedalam situs jejaring sosial banyak mengundang koment dan like dari para penggemarnya, berikut ini koleksi foto-foto Jacky Chan yang di like oleh ratusan ribu pengguna Situs jejaring sosial Facebook.

Aksi Lucu Jacky Chan Yang Mengundang Ratusan Ribu Like Di Facebook

Aksi Lucu Jacky Chan Yang Mengundang Ratusan Ribu Like Di Facebook

Aksi Lucu Jacky Chan Yang Mengundang Ratusan Ribu Like Di Facebook

Aksi Lucu Jacky Chan Yang Mengundang Ratusan Ribu Like Di Facebook

Aksi Lucu Jacky Chan Yang Mengundang Ratusan Ribu Like Di Facebook

Aksi Lucu Jacky Chan Yang Mengundang Ratusan Ribu Like Di Facebook

Aksi Lucu Jacky Chan Yang Mengundang Ratusan Ribu Like Di Facebook

Aksi Lucu Jacky Chan Yang Mengundang Ratusan Ribu Like Di Facebook

Aksi Lucu Jacky Chan Yang Mengundang Ratusan Ribu Like Di Facebook

Poster yang pelik dalam kereta api Tokyo Metro

Posted: 06 Apr 2013 11:30 PM PDT


tokyo-metro-manner-posters-1
tokyo-metro-manner-posters-2
tokyo-metro-manner-posters-3
tokyo-metro-manner-posters-4
tokyo-metro-manner-posters-6
tokyo-metro-manner-posters-7
tokyo-metro-manner-posters-8
tokyo-metro-manner-posters-9
tokyo-metro-manner-posters-10
tokyo-metro-manner-posters-11
tokyo-metro-manner-posters-12
tokyo-metro-manner-posters-13
tokyo-metro-manner-posters-14
tokyo-metro-manner-posters-15
tokyo-metro-manner-posters-16
tokyo-metro-manner-posters-17
tokyo-metro-manner-posters-18
tokyo-metro-manner-posters-19
tokyo-metro-manner-posters-20
tokyo-metro-manner-posters-21
tokyo-metro-manner-posters-22
tokyo-metro-manner-posters-23
tokyo-metro-manner-posters-24
tokyo-metro-manner-posters-25
tokyo-metro-manner-posters-26
tokyo-metro-manner-posters-27
tokyo-metro-manner-posters-28
tokyo-metro-manner-posters-29
tokyo-metro-manner-posters-30
tokyo-metro-manner-posters-31
tokyo-metro-manner-posters-32
tokyo-metro-manner-posters-33
tokyo-metro-manner-posters-34
tokyo-metro-manner-posters-35

Sumber: rocketnews24.com

Kecanggihan Toilet di Jepun

Posted: 06 Apr 2013 11:00 PM PDT


Beberapa toilet duduk di Jepun bahagian atasnya berupa wastafel (tempat cuci tangan) seperti pada foto di bawah ini. Sehingga kalian bisa langsung cuci tangan, membasuh wajah atau bahkan gosok gigi. Air bekas cuci tangan akan masuk ke dalam tampungan air yang kita gunakan untuk flush alias menyiram kotoran dari kloset duduk.
toiletjepang2
washlet01washlet02washlet03
Perhatikan sisi kiri toilet yang seperti remote, tampak lebih dekat seperti di bawah ini:
toiletjepang3
toiletjepang4
Tombol yang lebih lengkap:
toiletjepang5
Fungsi masing-masing tombol adalah:
  • Tombol "bidet", biasanya dijelaskan dengan simbol perempuan atau tombol ini berwarna pink. Fungsinya adalah untuk mengeluarkan air untuk membilas bahagian kewanitaan setelah buang air kecil.
  • Tombol "shower/spray", biasanya dijelaskan dengan simbol gambar b*ntot atau berwarna hijau/biru. Fungsinya adalah untuk mengeluarkan air untuk membilas lubang bagian belakang setelah buang air besar.
  • Tombol "stop", biasanya dijelaskan dengan simbol kotak berwarna orange. Fungsinya untuk menghentikan aliran air.
  • Tombol "flushing/sound", biasanya dijelaskan dengan simbol not balok. Fungsinya untuk mengeluarkan suara seperti kucuran air bilas. Jadi kalau di toilet umum yang terdiri dari beberapa bilik, kita boleh menekan tombol ini agar mengeluarkan suara kucuran air bilas. Daripada kita menekan tombol flush, padahal cuma perlu suaranya, tentunya tombol suara ini lebih "go green" kerana kita tidak perlu membuang air percuma.
  • Tombol "volume", ada 2 yaitu + dan -. Fungsinya untuk memperbesar atau memperkecil suara yang dikeluarkan dari tombol "flushing/sound" tadi.
  • Tombol "water pressure", ada 2 iaitu + dan -. Fungsinya untuk memperbesar atau memperkecil aliran air yang dikeluarkan dari tombol "bidet" atau "shower/spray"
Selain itu, terdapat sensor  yang biasanya ditemukan pada dinding kamar mandi di belakang toilet duduk maupun jongkok, kita cukup mendekatkan telapak tangan kita pada lingkaran tersebut, maka akan keluar air bilas dalam toilet untuk membuang kotoran.
toiletjepang6
Pada beberapa toilet duduk, terdapat suara desis angin setelah air flush mengalir. Ternyata ada angin yang dihembuskan ke arah dudukan toilet, untuk mengeringkan dudukan tersebut.  Sehingga dudukan toilet tidak ada cipratan air sedikitpun.
Terdapat pula tempat sampah seperti foto di bawah ini. Cukup dengan mendekatkan telapak tangan pada atas tutup tempat sampah, maka secara automatik tempat sampah ini akan terbuka. Tidak perlu menginjak pedal dibawah seperti yang biasa ditemukan pada tempat sampah umum, tidak perlu juga kita menyentuh permukaan tempat sampah. Tangan kita akan tetap bersih dari kuman.
toiletjepang7
Dan bahkan di beberapa toilet umum, ada foto seperti dibawah ini. Jika  ditarik, maka itu adalah tempat duduk untuk anak kecil. Jadi untuk ibu-ibu yang pergi sendirian dan membawa anak serta ingin buang air, tidak perlu khuatir akan anaknya. Tidak perlu repot cari orang lain untuk menitipkan anak. Ibu boleh meletakan anak dalam tempat duduk tersebut dan buang air dengan nyaman.
toiletjepang8
Sumber: en.rocketnews.com

(FOTO) Unik, Kolam Renang Di Atas Sungai Yang Paling Menarik

Posted: 06 Apr 2013 10:30 PM PDT



Kolam renang Badeschiff berada di atas sungai Spree, Berlin

Ada banyak cerita menarik soal kolam renang yang mengapung di atas sungai Spree, Berlin, Jerman ini. Kolam renang Badeschiff yang berarti 'kapal untuk mandi' ini, terbuat dari cargo dan kontainer tua yang sudah tidak terpakai.
Canggihnya adalah kolam renang ini bisa digunakan di segala musim dan cuaca. Pada musim panas, kolam renang ini adalah kolam renang outdoor dan sering diadakan banyak pesta di sini.
Tapi, pada musim dingin, penutup kolam renang ini akan dinaikkan menjadi kolam renang indoor dan ditambahkan sauna untuk menghangatkan tubuh.



pemandangan kolam renang Badeschiff pada malam hari

Kolam renang Badeschiff pada musim salji



Fasilitas kolam Renang Badeschiff

Fashion Do's & Dont's: Gaya Busana Hamil Kim Kardashian

Posted: 06 Apr 2013 10:00 PM PDT

Sejak mengandung anak pertama dari sang kekasih, Kanye West, gaya Kim Kardashian saat hamil kian marak dibicarakan di banyak situs fashion. Tak jarang, gayanya terlihat memaksa dan masuk dalam daftar malfungsi busana. Bagi Anda yang sedang mengandung seperti Kim, pelajari cara bintang realiti "Keeping Up with The Kardashians" ini berbusana agar tetap tampil stylish walau sedang hamil.






Apple Produksi TV dengan Remote Cincin

Posted: 06 Apr 2013 09:30 PM PDT


Apple, perusahaan teknologi komunikasi yang terkenal dengan produk i (Ai) nya sedang melirik pasar Tv. Bahkan khabarnya, tahun ini Apple sudah akan menetaskan iTV beserta remote-nya yang berbentuk cincin bernama iRing.
itv-iring-control
Hal tersebut diungkapkan oleh Brian White, analis Topeka Capital Markets, setelah bertemu dengan pemasok Apple dalam sebuah tour di China dan Taiwan.
Beritanya, pada iTV akan hadir layar mini selebar 9,7 inch (seperti pada iPad) untuk memudahkan pengguna melihat konten. Tak cuma itu, layar mini pada iTV juga dapat digunakan sebagai keamanan rumah, panggilan telefon, video conference, atau hal lainnya.
"Pada dasarnya, kami yakin layar 'iTV mini' akan boleh menyuguhkan konten dari iTV 60 inci dengan jarak hingga 200 meter. Selain itu, kami juga yakin Apple akan menawarkan 'iTV mini' untuk setiap iTV," jelas White, seperti dilansir Apple Insider.
Sementara untuk iRing-nya, White menambahkan jika cincin tersebut akan berfungsi sebagai petunjuk navigasi untuk televisyen serta memungkinan televisyen meningkatkan pendeteksian gerak dan mengganti beberapa fungsi remote.

Foto budak kecil menolak untuk dicium Putera William

Posted: 06 Apr 2013 09:00 PM PDT


Boleh percaya atau tidak, Putera William mendapatkan sebuah penolakan dari seorang gadis kecil manis kerana ia ketakutan di cium oleh Putera William, adegan lucu ini terjadi di Scotland pada hari Khamis (4/4/2013).
0404-prince-harry-wenn-3

Veteran Perang Dunia II Cari Cintanya yang Hilang

Posted: 06 Apr 2013 08:30 PM PDT


Nikolai Vasenin (Foto: Independent)
Nikolai Vasenin (Foto: Independent)
MOSKOW – Seorang veteran tentara Rusia kini pergi menjelajah Prancis untuk menemukan cintanya yang hilang. Nikolai Vasenin bertemu kekasihnya itu saat ikut bertempur dalam Perang Dunia II.

"Namanya Jeanne, dia berambut merah. Saya harus dapat menemukan dia," ujar lelaki berusia 93 tahun itu, seperti dikutip The Independent, Sabtu (6/4/2013).

Jeanne adalah putri dari pemimpin pasukan perlawan Prancis. Lamaran Vasenin ditolak ayahnya kerana dia menganggap lelaki Rusia itu ada dalam keadaan miskin.

Kedua pasangan itu pun berpisah ketika perang usai dan Vasenin pulang kembali ke Rusia. Di negara asalnya, Vasenin akhirnya menikahi seorang perempuan yang ditemuinya saat bekerja di sebuah kamp konsentrasi.

Vasenin kini hidup sendiri kerana isterinya telah meninggal sejak lima tahun lalu. Vasenin memutuskan untuk pergi ke Prancis untuk mencari Jeanne kerana merasa hidupnya tidak akan lama lagi.

"Satu-satunya bahasa Prancis yang masih saya ingat itu Je t'aime (aku cinta kamu)," imbuh sang veteran.

Jumpy, Si Anjing Ajaib Penantang Maut

Posted: 06 Apr 2013 08:00 PM PDT


Jumpy dengan aksi nekatnya (Foto: Metro)
Jumpy dengan aksi nekatnya (Foto: Metro)
CANBERRA - Sebuah video tentang seekor anjing yang telah melakukan 20 aksi menantang dalam film menghebohkan internet. Anjing  bernama Jumpy ini mendadak menjadi terkenal.

Video menakjubkan itu diposting ke YouTube  dengan judul 'Bad Ass Dog'. Video ini dipercaya menggunakan banyak trik sehingga aksi menakjubkan Jumpy terlihat tidak nyata.

Namun, sang pemilik Omar Von Muller membantahnya dan menyatakan, kalau semua aksi yang dilakukan anjing peliharaannya itu adalah asli tanpa rekayasa.

Dalam video yang berdurasi satu menit sembilan detik ini memperlihatkan keahlian Jumpy seperti, melompat, memanjat dinding, berenang, bahkan bermain skuter. Omar mengatakan bahwa rahasia kesuksesan melatih Jumpy adalah konsisten saat melatihnya.

Video menakjubkan ini mendapat banyak komentar dari pengguna YouTube seperti yang ditulis oleh akun MissMichSan.  "Aweee video yang mengagumkan. Kamu bisa melakukan apapun jika kamu yakin mampu melakukannya." tulisnya, seperti dikutip Metro, Kamis (4/4/2013).

Komentar lain juga ditulis oleh akun Brenda Ryan, yang mengatakan, video Jumpy ini sangat menakjubkan dan dia menyarankan Jumpy boleh main film.

"Menakjubkan. Benar-benar menakjubkan!! Jumpy seharusnya boleh main di film!!! Anda adalah pelatih paling luar biasa, Omar," tulis Brenda.

Wanita cemburu bakar kekasih suami

Posted: 06 Apr 2013 07:30 PM PDT


Beijing: Gara-gara cemburu, seorang isteri membakar hidup-hidup kekasih suaminya sejurus selepas mereka keluar dari sebuah hotel, semalam.
Sumber polis berkata, si isteri mula mengesyaki suaminya menjalin hubungan sulit dengan orang ketiga apabila dia mengesan lelaki terbabit menggunakan perkhidmatan sistem pengesanan global (GPS).

Usaha itu membawa si isteri ke sebuah hotel di wilayah Taizhou.
Sumber berkata, si isteri kemudian membuka kereta suaminya yang diletakkan di luar hotel dan menunggu dalam kenderaan itu bersama tong berisi minyak petrol.

Katanya, si isteri menggunakan kunci pendua untuk membuka kenderaan itu.

"Akhirnya ketika suami wanita terbabit mendaftar keluar di kaunter hotel, kekasihnya terus menuju ke kereta dan masuk ke kenderaan itu tanpa mengesyaki apa-apa," katanya.
Sumber berkata, si isteri terus mencurahkan minyak petrol itu ke badan kekasih suaminya dan menyalakan api sebelum melarikan diri. "Bomba berjaya memadamkan api beberapa minit kemudian, tetapi wanita terbabit gagal diselamatkan," katanya. Suspek kemudian menyerah diri kepada polis. - Agensi
sumber : mymetro

Zakar dibaham anjing

Posted: 06 Apr 2013 07:00 PM PDT


London: Seorang guru muzik terpaksa menjalani pembedahan kecemasan untuk menyelamatkan satu daripada buah zakarnya selepas dibaham seekor anjing.
Joel Goodman, 28, diserang haiwan itu dipercayai baka Bull Terrier Inggeris ketika berjoging.

Ketika dia terbaring kesakitan, pemilik anjing itu enggan membantu, sebaliknya menarik anjing berkenaan sambil memberitahu Goodman: "Saya bukan berasal dari sini." Dengan berlumuran darah, Goodman berjalan perlahan-lahan ke rumah seorang rakan di Epping, Essex, yang kemudian membawanya ke sebuah hospital di Harlow. Dia menjalani pembedahan kecemasan untuk menyelamatkan buah zakarnya.
Pembedahan itu berjaya, tetapi Goodman terpaksa bertarung dengan kesan psikologi akibat daripada kejadian menimpanya bulan lalu. Dia masih belum boleh kembali mengajar menyanyi. "Anjing itu tiba-tiba muncul di satu lorong dan menerkam ke arah saya. Saya langsung tidak berpeluang bertindak balas. Dia meluru dan terus menggigit kemaluan saya.

"Kejadian berlaku begitu pantas, padahnya mungkin lama. Mujur doktor berjaya menyelamatkan buah zakar saya. Saya masih terkenang serangan itu dan sentiasa dilanda kebimbangan," kata guru itu.

Menurutnya, dia cuba kembali mengajar menyanyi, tetapi proses pemulihan mengambil masa begitu lama.
Polis sehingga ini masih belum menjejaki pemilik anjing itu yang dikatakan berusia antara 35 dan 40 tahun. Goodman berharap sangat supaya lelaki itu ditangkap. "Sesuatu perlu dilakukan. Saya mahu anjing itu dibunuh dan pemiliknya didakwa sebelum kejadian sama berlaku pada orang lain," kata guru itu. - The Sun
sumber : mymetro

Menu berdarah

Posted: 06 Apr 2013 06:30 PM PDT


Foto

Johor Bahru: Jamuan makan malam tradisi sempena pengenalan menu baru sebuah restoran di Jalan Dedap 24, Taman Johor Jaya, di sini, gempar apabila tiga lelaki menaiki kereta tiba-tiba melepaskan 13 das tembakan secara rambang hingga menyebabkan dua lelaki parah.
Dalam kejadian jam 1.30 awal pagi semalam, lapan lelaki termasuk pemilik restoran, berkumpul bersama rakan rapat menjamu selera menu baru hasil ciptaan tukang masaknya di lorong belakang restorannya.
Tiba-tiba tiga lelaki, dengan dua di tempat duduk belakang dan seorang lagi memandu, melintas lorong belakang restoran sebelum melepaskan tembakan.

Akibatnya, pemilik restoran terkena dua das tembakan di belakang badan dan lutut kiri, seorang pekerja Nepal parah terkena lima das tembakan di badan manakala seorang rakan tauke itu bertarung nyawa apabila peluru menembusi kerongkongnya.

Pemilik restoran yang hanya mahu dikenali sebagai Teo, 47, berkata, dia diberikan seekor ikan segar dan meminta tukang masaknya mencipta resipi baru sebelum menjemput beberapa rakan mencuba hidangan itu.

Tragedi ‘darah manis’

Posted: 06 Apr 2013 06:00 PM PDT


Foto

Ledang: "Kali terakhir kami bertemunya ketika hari perkahwinannya di Singapura pada 23 Mac lalu. Kumar dan isteri tidak menunjukkan sebarang perubahan, namun menyatakan tidak sabar pulang ke Melaka untuk mengadakan majlis resepsi bagi meraikan keluarga di sini," kata B Ragu, 37, abang ipar mangsa kemalangan ngeri di Kilometer (KM) 162.6 Lebuhraya Utara-Selatan dari Pagoh ke Tangkak, dekat sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 10.30 malam, A Kumar Arunasalan, 40, bersama isterinya warga Singapura, Rita Maria Gilbert, 42, serta rakan, Carrieanne Franscisca De Costa, 22, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di badan dan kepala, selain tersepit di tempat duduk penumpang.
Menurut Ragu, Kumar dan isteri sepatutnya tiba di rumahnya di Melaka, jam 10 malam selepas bertolak dari Singapura jam 6 petang.

Bagaimanapun, sehingga 11 malam, pasangan itu masih belum tiba manakala telefon Kumar tidak dapat dihubungi.

"Ibu Kumar di kampung mula risau dan menghubungi saya untuk meminta tolong mengesan pasangan itu. Saya cuba beberapa kali menghubungi Kumar, namun panggilan tidak berjawab.

Maut celah pintu lif

Posted: 06 Apr 2013 05:40 PM PDT


Foto

Georgetown: Tindakan seorang lelaki membuka pintu lif yang tersekat di tingkat dua mengundang padah apabila isterinya maut selepas terjatuh dari lif itu ketika cuba keluar di Pangsapuri BJ Court di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 9 malam, Faridah Hanum, 41, berasal dari Langsa, Indonesia, maut selepas cedera parah di rusuk kiri akibat terhentak lantai di tingkat bawah.
Lebih menyayat hati, kejadian itu disaksikan anak lelakinya yang turut berada dalam lif.

Seorang penghuni yang turut berada dalam lif dikenali sebagai Azmi, 23, berkata, pada mulanya mereka tersangkut dalam lif hampir setengah jam.

"Ketika kejadian, kami mahu ke tingkat atas dan ada hampir 15 orang dalam lif. Selepas tersekat hampir setengah jam, keadaan dalam lif berbahang kerana ramai terperangkap sebelum seorang lelaki cuba membuka pintunya," katanya.
sumber : mymetro

7 Gaun Pengantin yang Cantik Berwarna Hitam

Posted: 06 Apr 2013 05:00 PM PDT


Kalau biasanya gaun pengantin itu warnanya putih, para desainer membuat gebrakan baru dengan menciptakan gaun-gaun pengantin berwarna hitam. Hasilnya, warna yang biasanya muncul di pemakaman ini seketika mengubah para pengantin menjadi elegan dan cantik. Tak terlihat pernik kesedihan di sana. Apalagi setelah ada sentuhan bunga dan kemeriahan, yang spontan mengubahnya menjadi busana pesta.


Sumber 

Luar Biasa!! Anak 5 Tahun ini Berhasil Selesaikan Rubik Dalam 100 Saat

Posted: 06 Apr 2013 04:00 PM PDT


  • detail berita




Sumber 

Fakta Pay*dara Menghebohkan Dunia

Posted: 06 Apr 2013 09:45 AM PDT


'Barang bawaan' kaum perempuan ini, memang tidak ada habisnya untuk dibahas, baik dari segi mitos maupun faktanya.
Nah, berikut beberapa fakta seputar payudara yang menghebohkan dunia:
Payudara kecil, dilarang naik motor?

Pada 2008 pemerintah Vietnam serius mempertimbangkan melarang semua perempuan yang ukuran dadanya kurang dari 28 inci menunggang   motor mereka di jalan umum.
Diduga ini adalah tawaran dari Departemen Kesehatan yang ditujukan untuk memastikan bahwa orang-orang di belakang stang tetap sehat. Tapi cukup jelas bahwa mereka hanya berusaha menekan perempuan agar memperbesar payudaranya saja.

Ringtone  buat payudara besar

Berbicara tentang payudara yang lebih kecil dari Asia Timur, entah bagaimana tampaknya sesuai bahwa penemu prosedur pembesaran payudara non-invasif pertama yang mungkin bekerja, berasal dari Jepun.
Selama beberapa tahun Dr Hideto Tomabechi sibuk dengan dua hal: suara dan payudara. Pada 2008 ia gabungan kedua hal itu ke dalam "Rock Melon" – nada dering yang diduga menyebabkan pembesaran payudara hanya dengan mendengarkannya.

Payudara besar bebas dari penjara

Pada 2007 Serena Kozakura, 38, dihukum kerana perusakan harta benda setelah ia diduga menendang pintu kayu apartemen seorang lelaki yang tidak disebutkan namanya.
Namun, selama reka ulang, Kozakura membuktikan bahwa seseorang membuat lubang di pintu itu terlalu kecil untuk dapat dilalui oleh dia dan dadanya 44 inch.

Implan payudara bisa selamatkan hidup

Pada 2006, seorang wanita dari kota Ruse Bulgaria berada dalam sebuah kecelakaan mobil cukup mengerikan. Dia dan sopir lainnya selamat, namun dalam kasus ini berkat semata-mata hanya untuk orang-orang yang payudaranya terimplan plastik yang lebih besar. Implan ini menyelamatkan mereka dari kerusakan, walau payudara itu mengempis pada akhirnya.

Ukuran payudara di dunia selalu berubah

Hanya di Inggris saja, ukuran bra yang rata-rata sudah naik dari 34B ke 36C. Adapun seluruh dunia, ukuran payudara telah terus naik selama 10-15 tahun terakhir, rata-rata sekarang hampir satu cup keseluruhan lebih besar dari hanya satu dekade lalu.
Jika kecenderungan ini terus berlanjut, suatu hari kita benar-benar mungkin perlu ukuran bra M-cup.

sumber

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment