borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Li Yunhua, blogger yang berani pamerkan pay*dara

Posted: 10 Apr 2013 09:30 AM PDT



 Li Yanhua alias Yanhua Meimei atau "Fireworks Suster" , pertama kali menarik perhatian publik pada tahun 2006 ketika ia memposting foto seksi dirinya di blog miliknya.

Pengunjung blog itu mencapai 1 juta perhari. Dia adalah salah satu dari blogger China yang paling populer dan telah disebut "Sexiest Internet Sports Writer.

Dia juga merupakan tokoh kontroversial. Bahasa yang digunakan dalam artikelnya kadang-kadang vulgar dan dia selalu langsung menantang netizens yang mengkritik dirinya.

Pada bulan Januari 2012, ia mengambil satu langkah lebih jauh dengan memposting foto telanjang dirinya sendiri. Dia dipuji penghias internet yang paling indah, melibihi wanita telanjang tanpa makeup

Kemudian pada Februari 2012, beberapa foto cabul Fireworks Suster beredar luas di internet. Dia benar-benar mengakui foto-foto itu darinya!

Sebelumnya, Suster Fireworks digunakan untuk mempublikasikan hanya gambar tubuhnya tanpa memperlihatkan wajahnya, namun baru-baru ini telah memperlihatkan wajahnya dengan foto beraninya.

Liu Yifei, puteri profesor yang se*si

Posted: 10 Apr 2013 09:15 AM PDT

Liu Yifei adalah seorang aktris China, model, dan penyanyi. Dia memegang kewarganegaraan Amerika Syarikat.

Liu lahir di Rumah Sakit Tongji di Hubei dan nama kelahirannya adalah An Feng. Dia adalah anak tunggal. Ayahnya adalah An Shaokang, Sektiausaha di Kedutaan Besar China di Perancis dan profesor di Universiti Prancis. Sementara ibunya adalah Liu Xiaoli, seorang penari dan pemain panggung.

Orangtuanya bercerai ketika ia berusia 10 tahun dan dia dibesarkan oleh ibunya. Pada tahun yang sama, ia mengadopsi nama keluarga ibunya dan berubah nama menjadi Liu Ximeizi dan mulai menjadi model, bersama dengan latihan menyanyi, menari dan bermain piano.

Godfather nya adalah Chen Jinfei, Ketua Beijing Tongchan Investment Group. Ketika dia berumur 11 tahun, Liu dan ibunya pindah ke New York City , di mana dia menghadiri Louis Pasteur Middle School 67.

Dia kembali ke China pada tahun 2002 untuk mengejar karir akting dan mengadopsi nama panggung Liu Yifei. Beberapa minggu kemudian, Liu diterima menjadi Performance Institute of Beijing Film Academy pada usia 15, dan lulus pada tahun 2006.

Segera setelah masuk dia ke Beijing Film Academy , Liu menerima tawaran untuk membintangi berbagai serial televisi. Peranan pertamanya di televisyen di The Story of a Family Noble.

Tak lama setelah itu, ia telah dipilih untuk memainkan peranan Wang Yuyan di Demi-Dewa dan Semi-Devils, sebuah adaptasi dari novel Louis Cha 's dengan judul yang sama.

Pada tahun 2008, ia ikut membintangi film dengan Jet Li dan Jackie Chan dalam The Forbidden Kingdom, ia berperan sebagai seorang yatim piatu yang melakukan balas dendam terhadap pembunuh orangtuanya. Pada tahun 2010, ia membintangi Love in Disguise.

Petinju Wanita Jepun Yang Cantik Dan Se*y Ini Kini Memeluk Islam

Posted: 10 Apr 2013 09:00 AM PDT


Penampilannya santun dan anggun, senyumnya selalu mengembang dari bibirnya. Bila melihat sekilas, tak ada yang menduga kalau perempuan cantik berwajah oriental ini adalah adalah seorang atlet tinju profesional di Amerika Serikat yang terkenal ganas di atas ring. Ia adalah Chika Nakamura. Ia bukanlah orang Amerika asli ataupun Amerika keturunan.

Gaya bertarungnya terkenal ganas di atas ring

Kedua orang tuanya adalah orang Jepun asli. Ia lahir dan membesar hingga remaja di Nara, Jepun. Pada 13 tahun yang lalu, dia memutuskan pindah ke Amerika Serikat untuk berkarier sebagai petinju sejak usianya masih 19 tahun.

Bagi kebanyakan kaum perempuan, tinju bukanlah sebuah profesi yang menarik. Selain sarat dengan kekerasan, profesi ini juga berbahaya dan tidak ada masa depan. Saat ini, memang hanya ada sedikit petinju wanita yang memiliki penghasilan tinggi, salah satunya adalah Laila Ali, yang merupakan putri petinju legenda, Muhammad Ali.



Setelah menjadi mualaf, ia menutup auratnya

Kerana alasan itu pula, keluarga Chika di Jepun tidak pernah memberikan dukungan kepadanya itu untuk menekuni karier di dunia tinju. Namun ia tetap nekat untuk terus menekuni profesi ini secara profesional. Di saat sedang tidak ada tawaran bertanding, Chika mengisi harinya dengan melatih para calon petinju wanita.

Karier di dunia tinju mulai ditekuni Chika secara serius setelah bergabung dengan sasana tinju Gleason's Boxing Gym yang berada di Brooklyn, New York. Sejak 2003, ia lalu mulai terjun dan bertarung di kelas ringan.

Di dunia pukul-memukul itu, Chika pernah menempati peringkat ke-10 petinju wanita dunia versi WIBA. Dengan rekor tanpa terkalahkan dari lima kali tanding, pada 2007, ia memperoleh gelar New York State Golden Gloves.

Bersama Amir Khan (kiri), juara dunia asal Inggris yang satu pelatih dengannya

Meski para rakannya sesama atlet tinju kerap menghadiri pesta yang menyuguhkan minuman beralkohol, tidak demikian dengan Chika. Kehidupannya di Amerika boleh dikatakan sebagai sebuah pengorbanan.

"Saya hidup seperti layaknya seorang biarawan. Saya tidak minum, tidak berpesta, dan tidak merokok. Sebaliknya, saya mengonsumsi makanan sehat, pergi tidur tepat waktu, dan berlatih setiap hari. Jadi, kapan pun ada pertandingan, mental saya selalu siap," ungkapnya seperti dikutip dari laman Women's Sports Foundation.

Ia bercita-cita mengabdikan dirinya untuk kegiatan sosial

Sejak memutuskan untuk pindah ke Amerika, hubungan Chika dan orang tuanya di Jepun boleh dikatakan renggang. Mereka tidak pernah saling menghubungi satu sama lain.
Untuk mengisi kekosongan peran kedua orang tuanya, Chika telah menganggap sang pelatih Carlos Ortiz dan isterinya, Maria, sebagai keluarga barunya. Dalam kehidupan tinjunya, Ortiz merupakan orang kelima yang pernah melatih Chika.

Namun, bagi Chika, Ortiz adalah sosok pelatih yang selama ini dicarinya. "Itu takdir. Saya sangat beruntung boleh memiliki dia (sebagai pelatih). Dia seperti pahlawan bagi saya. Bukan Oscar De La Hoya, bukan Mayweather, ataupun Muhammad Ali," kata Chika.

Menemukan Islam kehidupan Ortiz yang sederhana memberikan pengaruh yang cukup siginifikan pada pribadi seorang Chika. "Saya belajar banyak dari dia. Tidak hanya soal tinju, tapi juga tentang hidup dan makna kehidupan. Semakin saya berjuang, semakin saya belajar banyak mengenai kehidupan rohani dan keinginan untuk memberi."

Kini, dunia di atas ring bagi Chika tidak selamanya menjanjikan. Ia tidak boleh menjadikan tinju sebagai satu-satunya jalan dan tujuan hidupnya. Setelah keberadaannya tidak lagi diperlukan dalam dunia tinju, ia berharap suatu saat boleh mengabdikan dirinya pada pekerjaan sosial.

Untuk itu, sejak beberapa tahun terakhir, ia memutuskan untuk kembali ke bangku sekolah. Dengan dukungan dari Maria, ia mendaftar di sebuah sekolah tinggi dan mengambil jurusan studi bahasa Inggris. Dan, sejak saat itu, Chika mulai mengurangi aktivitinya di dunia tinju.

Aksi ganas Chika saat meng-KO Cynthia Jones

Perubahan yang terjadi dalam diri Chika dalam memandang kehidupan ini pada akhirnya telah membawanya pada Islam. Tepat sehari sebelum masuknya bulan Ramadhan 1431 H lalu, Chika memutuskan untuk berikrar menjadi seorang Muslimah sejati. Tidak banyak orang yang mengetahui perihal keislamannya ini.

Setelah memeluk Islam, kini keseharian Chika banyak dihabiskan di masjid, baik untuk mendalami kitab suci Alquran mahupun berdiskusi mengenai ajaran Islam lebih jauh. Beberapa kali ia didapati tengah mengikuti kajian Islam yang biasa diselenggarakan di sebuah masjid di pusat Kota Manhattan.

Kini, Chika menutup auratnya dengan busana Muslimah. Berbeda dengan saat masih menjadi atlet tinju, mualaf yang berasal dari negeri Matahari Terbit itu tak lagi tampak kekar. Kini, Chika tampak anggun.
(dari berbagai sumber)

Meskipun Memiliki Janggut Lelaki, Wanita ini Tetap Percaya Diri Untuk Mencari Cinta

Posted: 10 Apr 2013 08:00 AM PDT




Sumber

Ditinggal Oleh Suami Kerana Badannya Terlalu Gemuk, Wanita ini Pangkas Berat 57 Kg

Posted: 10 Apr 2013 07:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber

Wanita Ini Mengaku Dibangunkan oleh Hantu Jam 3 Pagi

Posted: 10 Apr 2013 06:00 AM PDT


Pasti kamu juga akan merasa takut bukan, bila ada sesosok makhluk halus yang membangunkan mu tepat sebelum subuh, yakni pada jam 3 pagi?? Seperti halnya kamu, Stacey McGill juga merasakan hal yang sama. Ya, ia mengaku telah dibangunkan oleh hantu sekitar pukul 03.00 dini hari.
stacey-res
"Saya melihat sesuatu yang ada di sana secara langsung. Microwave mulai menyala dan kemudian mati dengan sendirinya, dan pada suatu malam kami dibangunkan pukul 3 pagi oleh suara bising yang mengganggu. Ini sangat mengerikan.," tuturnya kepada The Sun.
Seperti yang diceritakan, tak hanya Stacey saja yang merasa diganggu oleh hantu yang ia sebut 'Nigel', tapi juga suami serta anaknya sejak kepindahannya pada Desember lalu. Nigel sendiri digambarkan sebagai manusia yang berusia sekitar 30 tahun dengan ketidakmampuan belajar, setidaknya itulah yang dikatakan oleh seorang ahli supranatural yang dipanggil oleh Stacey.
stacey dan anak-res
Ia beserta keluarga juga sudah mengadukan hal ini kepada asosiasi perumahan setempat. Dan ditanggapi positif oleh 'The East Midlands Housing Association', "Kami telah mendengarkan keprihatinan Miss McGill dan akan terus menawarkan dukungan serta saran."

Wanita Ini Melukis dengan Makanan

Posted: 10 Apr 2013 05:00 AM PDT


Begitulah karya seni, tak pernah ada batasnya.. Kamu boleh mengeksplorasikan hobi mu dengan subjek, media, atau objek, bahkan cara yang berbeda-beda. Sama seperti yang dilakukan oleh Hong Yi berikut ini.
Carrot Tiger
Banksy on a Plate
Carnivore vs Herbivore
Seniman keturunan Cina ini menggunakan media piring sebagai kanvas, dan makanan sebagai tintanya. Dengan cara dipotong-potong membentuk beberapa pola makanan ini kemudian dibentuk menjadi sebuah lukisan. Luas biasa memang…
Cucumber Landscape
Eggshell ChickenThe Scream
Berikut adalah video cara Hong Yi membuat karyanya:

Taeyeon Meng-Update Foto Barunya

Posted: 10 Apr 2013 04:00 AM PDT


taeyeon-tumblr
Pada 8 April melalui Instagram, Taeyeon mengupload foto terbaru dimana foto tersebut menunjukkan perubahan rambut panjang Taeyeon terdahulu dan yang sekarang rambut Taeyeon yang sudah dipotong menjadi pendek.
Dimana di fotonya barunya itu Tae sedang mengenakan blus putih dan mengambil foto dirinya dengan kamera Hpnya, dimana sarung hp milik Tae berbentuk coklat. Dengan model rambut bob berwarna gelap Tae terlihat sangat manis dan feminim di dalam foto itu.
taeyeon-instagram
Para netizens pun berkomen setelah melihat foto selca milik Taeyeon, "Taeyeon terlihat begitu manis," "Tidak peduli gaya rambutnya seperti apa. Dia terlihat hebat dengan model rambut panjang ataupun rambut pendeknya," "Itu Hpnya terlihat sangat enak.."

Lelaki ini Cuma Bermodal Kayu Cungkil Gigi Sudah Jaguh Melukis Latte

Posted: 10 Apr 2013 03:00 AM PDT




Sumber 

Seharusnya Beginilah Model-Model di Dunia

Posted: 10 Apr 2013 02:00 AM PDT


Saat Anda melihat model yang melenggak-lenggok di pentas catwalk, mungkin Anda akan membayangkan image wanita yang ideal, cantik, sempurna dan disorot dunia. Namun sebenarnya, di dunia ini, tidak semua wanita dalam keadaan yang ideal seperti itu.
Tak ada sosok yang sempurna. Ada wanita gemuk tapi pintar, ada wanita yang kakinya tak sempurna tapi murah senyum, ada wanita berkulit hitam, putih, kuning dan ada banyak wanita di dunia ini yang tak sesempurna gambaran seorang model cantik di atas catwalk. Tapi, pasti semua setuju bahwa semua wanita ini tetap berhak untuk tampil cantik.
(c) dailymail.co.uk
Nah, Debenhams adalah salah satu brand fashion terkenal di Inggris. Label ini melakukan gebrakan dengan menggunakan model dari berbagai kalangan wanita untuk mempublikasikan pakaiannya. Tujuannya mungkin sederhana, ingin menjadi brand fashion terkemuka di Inggris, namun caranya ini membuka kesempatan pada wanita dari kalangan manapun, dengan keadaan apapun untuk menjadi model yang disorot dunia.
(c) dailymail.co,uk
Debenhams mempamerkan dress-dress cantik yang diperagakan wanita dengan kaki yang telah diamputasi. Namun hal itu tak mengurangi kecantikan pakaian tersebut. Mereka juga menggunakan model bertubuh tambun untuk memamerkan bikini yang identik dengan wanita berlekuk tubuh ramping. Jelek? Tidak. Justru pakaian seperti ini akan dilirik banyak wanita keraa faktanya, wanita ingin melihat gambaran pakaian indah dalam refleksi yang paling mirip dengan diri mereka..
"Kami berharap bahwa langkah ini bisa membuat banyak orang (wanita) lebih nyaman dengan bentuk tubuh mereka," ujar Direktur PR dari Debenhams.
Debenhams sepertinya tak melakukan hal tersebut dengan setengah-setengah. Mereka menggandeng model tua, muda, kulit hitam, putih hingga yang bertubuh tidak sempurna. Debenhams menjadi brand fashion tahun ini yang mampu merangkul konsumen dari segala usia, ukuran, dan kebutuhan. Semua bisa tampil fashionable, semua bisa tampil cantik.

Zoe Zhang, si kungfu se*si

Posted: 10 Apr 2013 01:00 AM PDT

Tidak berlebihan jika Zoe Zhang, 26, dijuluki si kungfu seksi. Ia menjadi partner bintang laga Jackie Chan dalam film terbarunta CZ12.


Dia bukan semata-mata sebagai seorang aktris yang hanya mengandalkan kecantikan dan kemolekan tubuh, tetapi dia memang ahli bela diri.

Awek yang memiliki tinggi 177cm ini adalah salah seorangpasukan nasional taekwondo China selama lebih dari satu dekad. Dia memenangkan kejuaraan taekwondo nasional di tingkat 55kg perempuan pada tahun 2004.

Jackie memilih Zoe Zhang untuk menemaninya dalam film terbarunya, adalah untuk memapmerkan kakinya yang panjang, selain sebagai lawan main yang hebat.

Artis ini mengaku dia diraba semasa audition

Posted: 10 Apr 2013 12:30 AM PDT



Aktris seksi Hong Kong Naomi Fung mengalami pelecehan seksual selama audition sebuah film pada adegan pemerkosaaan.

Aktris berusia 27-tahun itu ikut ambil bahagian dalam film berjudul Ni Jing yang disutradarai oleh Dante Lam.Dia mengaku wakil direktur menanggalkan branya dan meraba-raba payudaranya pada Sabtu lalu.

Marah dan terhina, seperti dilansir my daily, Naomi melaporkan lelaki berusia 24 tahun itu ke polis malam itu. Lelaki itu menyatakan ia hanya ingin menguji batas Naomi.

Dante mengatakan ia merasa sedih atas peristiwa tersebut. Kendati demikian, dia mengatakan tidak akan memecat wakil direkturnya.

Awek cantik ini bernama Ariel

Posted: 10 Apr 2013 12:00 AM PDT


Ariel yang satu ini bukan vokalis Noah atau yang dulu terkenal dengan nama Ariel Peter. Tetapi gadis cantik yang berpenampilan seksi ini sama seperti Ariel Noah, personal sebuah band.


Nama lengkapnya Ariel Boo, personal sebuah grup band di China bernama Up Girls. Karena namanya Ariel Boo, dia pun diledek oleh media China karena ada kaitannya dengan tahun baru China atau imlek.


Bagi kalangan muda di negeri China, terdapat tiga fakta menarik tentang Ariel Boo yang tidak dimiliki oleh kebanyakan orang.


Ketiga hal itu adalah: 
1. Dia fasih berbicara berbahasa Inggris
2. Keluarganya memiliki sebuah restoran terkenal di Beijing
3. Dia bagian dari grup pop yang disebut 'Up Girls'. 


Nama : Ariel Boo (Wang Xiyi) 
Lahir : 21 9 1986
Tinggi: 165cm 5 '5 " 
Etnis : Han China 
Asal : Beijing 

Indahnya Romansa Foto Wedding di Dalam Air

Posted: 09 Apr 2013 11:30 PM PDT


Sedang berencana menikah atau ingin mengabadikan momen romantis bersama pasangan? Bagaimana bila Anda mencoba tren foto baru yang satu ini?
Mengabadikan romantisme bersama pasangan bukan hanya sekedar acara pamer dan menghabiskan wang. Bagi sebahagian orang, hal itu berhubungan dengan kepuasan peribadi pasangan tersebut dan menjadi 'harta karun yang manis' bagi mereka.
(c) delsolphotography
Seorang fotografer Mexico bernama Matt Adcock bekerja sama dengan isterinya, Sol Tamargo, menyediakan layanan wedding photo yang membawa Anda menyelami eksotisnya laut. Dengan kata lain, Anda akan foto di dalam air atau di pesisir perairan. So, sepertinya trend ini cocok bagi Anda yang suka berenang dan mencintai alam.
Well, dengan keindahan yang didapatkan dari hasil jepretan Matt, tentu saja apa yang dilakukan setara. Foto yang bagus membutuhkan 'pengorbanan'. Meski hasilnya nampak indah, tentu Anda bisa merasakan perjuangan para pasangan yang mencoba untuk mengabadikan momen cinta di dalam air dengan menggunakan gaun-gaun pengantin.
(c)delsolphotography
(c) delsolphotography.com
Well, namun sepertinya pasangan-pasangan tersebut akan puas dengan hasil yang didapat, keraa hasilnya seperti yang Anda lihat. Biar foto yang berbicara.
(c) delsolphotography
(c) delsolphotography
Dalam menggarap foto ini, seringkali Matt harus mengorbankan kameranya untuk menyelamatkan pengantin yang terjerat gaun-gaun mereka. Para pengantin ini juga mengorbankan gaun--gaun cantik mereka dan mungkin 'nyawa mereka'.
(c) delsolphotography
'Saya tidak mengatakan bahawa mereka harus mengorbankan nyawa mereka, namun saya meminta mereka mengusahakan yang terbaik untuk foto mereka sendiri," kata Matt.
Belakangan ini fenomena bawah air sedang digandrungi. Sebut saja trend putri dan putera duyung yang cantik dan eksotik. Mungkin ide ini bisa jadi inspirasi untuk foto wedding Anda yang romantis.

Cosplay Gadis Se*y Dan Cantik Berperanan Sebagai Mary Jane Watson

Posted: 09 Apr 2013 11:00 PM PDT

Tentu saja yang kita kenal selama ini watak Mary Jane Watson dalam film Spiderman adalah Emma Stone, namun bagaimana jika pemeran Mary Jane tersebut diganti dengan gadis ini, menurut saya sih... gadis ini lebih pantas jadi  kekasih Spiderman tersebut, lebih sexy dan cantik. Gadis ini sebenarnya adalah gadis Cosplay yang berusaha untuk memerankan dirinya sebagai Mary Jane, cukup cantik dan sexy.


Cosplay Gadis Sexy Dan Cantik Berperan Sebagai Mary Jane Watson

Cosplay Gadis Sexy Dan Cantik Berperan Sebagai Mary Jane Watson

Cosplay Gadis Sexy Dan Cantik Berperan Sebagai Mary Jane Watson

Cosplay Gadis Sexy Dan Cantik Berperan Sebagai Mary Jane Watson


Cosplay Gadis Sexy Dan Cantik Berperan Sebagai Mary Jane Watson

Cosplay Gadis Sexy Dan Cantik Berperan Sebagai Mary Jane Watson

Bahagian tubuh wanita yang buat lelaki mabuk kepayang

Posted: 09 Apr 2013 10:30 PM PDT


detail berita
Wanita seksi (Foto: Google)
TUBUH wanita selalu memberikan pesona tersendiri bagi wanita. Bahkan, ada beberapa bahagian yang membuat mereka terpesona.

Melihat wanita,lelaki tidak hanya memerhatikan kecantikan wajah semata. Bagian fisik lainnya pun selalu menjadi perhatian khusus dari sorot matanya. Nah, bahagian mana sajakah itu? Berikut ulasannya, seperti dilansir Relationships4adults.

Wajah dan senyum manis

Percaya atau tidak,lelaki sangat menghargai ketika seorang wanita tersenyum padanya. Seorang wanita cantik yang mengerutkan kening tentu tak akan semenarik orang lain yang mengumbar senyum. Sayangnya, terkadang orang salah menafsirkan senyum yang dilayangkan. Lelaki mengisyaratkan senyum ialah bentuk keramahan, sehingga tak ada salahnya melayangkan senyuman untuk menebar pesona.

Bibir yang penuh

Lelaki sangat menyukai wanita dengan bibir yang penuh. Ketika tersenyum, tampilannya akan terlihat menarik. Selain itu, alasan mereka menyukai bibir yang penuh kera bersifat lebih intim. Mencium seseorang dengan bibir yang penuh membuat perbedaan tersendiri bagi lelaki, terutama ketika bermain lidah.

Belahan payudara

Bagian ini tak disangsikan lagi daya tariknya di mata lelaki. Bagi mereka, bagian tersebut sangat menonjol kerana membezakan dari lelaki dan wanita. Bagi banyak lelaki, ukuran tidaklah penting. Kerana bagi mereka, menikmati lekukan bahagian tersebut membuatnya mabuk kepayang.

Gwyneth Paltrow Bangga Punggun*nya seperti Penari Striptease

Posted: 09 Apr 2013 10:00 PM PDT

LOS ANGELES- Usia Gwyneth Paltrow boleh saja sudah menginjak 40 tahun. Namun, bintang film Iron Man merasa punggungnya masih sama seperti seorang wanita penari telanjang. 

Ketika hendak menjajal pakaian renang, Gwyneth merasa tubuhnya masih terlihat seksi, berbeza dengan wanita seusianya pada umumnya. Bahkan, menyebut bokong istri vokalis Coldplay, Chris Martin itu masih seperti gadis 22 tahun. 

"Aku berkata, 'Kau tahu ini tidak begitu buruk untuk wanita usia 40 tahun kan?. Dan temanku pergi, 'Tidaklah begitu buruk untuk penari telanjang 22 tahun'," ujar Gwyneth seperti dikutip Digitalspy, Selasa (9/4/2013). 

Tidak mudah untuk menjaga tubuh Gwyneth tetap seksi. Tentu saja, bintang film The Avengers itu selalu berolahraga dan melakukan yoga atau pilates. Dia juga punya pelatih khusus agar badannya tetap terlihat seksi dan ideal. 

"Aku telah melakukan yoga dan pilates, aku berlari dan aku pikir aku cocok. Aku sangat terobsesi. Ketika Anda melihat hasilnya, instrukturku benar-benar mengubah tubuhku dan aku sangat berterimakasih," katanya.

Kucing Ini Terlihat Seperti Vampire

Posted: 09 Apr 2013 09:30 PM PDT


Foto : The Sun
Foto : The Sun
TENNESSEE – Seekor kucing di Amerika Syarikat (AS) memiliki penampilan yang unik. Kucing ini terlihat seperti vampire.

Kucing kecil berwarna abu-abu ini lahir dengan bibir yang sumbing sehingga gigi depannya mencuat keluar.

Kucing bernama Lazarus ini ditemukan oleh Cindy Chambers ketika kucing kecil itu sedang berkeliaran di jalan Johnson City, Tennessee, Amerika Serikat (AS) pada September silam. Cindy mengatakan bahwa Lazarus sama seperti kucing lainnya, meski penampilannya terlihat menyeramkan.

"Lazarus adalah kucing yang luar biasa. Ia suka bermain dan sangat lincah. Kucing kecil ini sama seperti kucing lainnya, meski penampilannya mengerikan," ungkap Cindy. Demikian seperti dikutip dari The Sun,Selasa (9/4/2013).

Perhiasan Unik Ini Terbuat dari Air Susu Ibu

Posted: 09 Apr 2013 09:00 PM PDT


Foto : Perhiasan buatan Mogavero (etsy)
Foto : Perhiasan buatan Mogavero (etsy)
RHODE ISLAND – Sebuah perhiasan yang sangat unik terbuat dari Air Susu Ibu (ASI). Perhiasan unik ini telah menjadi trend di kalangan ibu muda di Rhode Island, Amerika Syarikat (AS).

Seperti diberitakan Daily Mail, Selasa (9/4/2013), Allicia Mogavero dapat mengubah sampel ASI menjadi sebuah perhiasan yang unik, seperti liontin dan gelang.

Perhiasan dari ASI ini dijual di situs onlineEtsy.com milik Mogavero. Ia menyuruh pembelinya untuk mengirim dua sudu makan susu dalam bag pendingin, sehingga ASI masih terjaga resinnya.

Mogavero mencetak ASI yang telah dikirim tersebut ke dalam cetakan berbentuk hati, bintang, atau bulan. Perhiasan susu ini kemudian dikaitkan dengan pengait perak dan rantai. Kemudian pembeli juga dapat meminta untuk menambahkan nama anak pada perhiasan itu.

Perhiasan yang terbuat dari ASI ini dijual seharga USD64  untuk pengait perak yang berukuran kecil dan USD125 atau sekira Rp1,2 juta untuk liontin perak dan tambahan rantainya.

Mogavero memakan waktu hingga delapan minggu untuk menyelesaikan satu pesanan perhiasan ASI ini. Ibu dari tiga anak ini terinspirasi membuat pehiasan ASI, ketika ia sedang menyusui anak-anaknya. Mogavero mengatakan perhiasan dari ASI ini ia buat untuk dijadikan kenang-kenangan yang abadi.

"Saya pikir itu cukup keren! Kami menghabiskan begitu banyak waktu menyusui anak-anak kita, itu adalah pengalaman terbesar di hidup kita. Saya rasa ini adalah cara untuk mengenang saat-saat anda melakukannya," jelasnya.

Scott Damerow, Memecahkan 142 Telur dalam Satu Minit

Posted: 09 Apr 2013 08:30 PM PDT


Foto : Aksi Damerow pecahkan telur (True TV)
Foto : Aksi Damerow pecahkan telur (True TV)
TEXAS – Seorang lelaki bernama Scott Damerow memecahkan rekod Guinness Book of World Record setelah ia berhasil memecahkan 142 butir telur dengan kepala dalam waktu satu minit.

Pemuda asal Corpus Christi, Texas, Amerika Syarikat (AS) ini  berhasil memecahkan 142 butir telur dengan kepalanya. Aksi Damerow ini disiarkan oleh salah satu televisyen setempat pada March lalu.. Damerow berhasil memecahkan rekor sebelumnya dari 130 butir telur. Demikian, diberitakan Huffington Post, Rabu (10/4/2013),

Dalam video tersebut, Damerow bergerak dengan cepat saat memecahkan telur itu, kemudian penonton bersorak-sorai memberi semangat padanya. Mantan bintang sepak bola di sekolahnya ini bercita-cita untuk menorehkan namanya di Guinness Book of World Records.

"Saya sudah terbiasa menyundul bola, jadi saya fikir mungkin saya boleh memecahkan rekod dengan menggunakan kepala saya juga," kata Damerow.

"Kepalaku terasa mati rasa. Saya bahkan tidak menyadari kepala saya terluka kerana kulit telur itu. Saat itu adrenalin saya begitu memuncak," tambahnya.

Seperti diketahui rekod memecahkan telur ini pernah diraih oleh lelaki asal Itali pada 2009 . Lelaki Itali itu berhasil memecahkan 49 telur dengan jari-jari kakinya dalam satu minit.

Sadis! Suami Bakar Isterinya yang Sedang Hamil

Posted: 09 Apr 2013 08:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, KATHMANDU -Polis menangkap seorang lelaki yang membuat marah masyarakat Nepal, lantaran membakar isterinya yang hamil, di atas tumpukan jerami.
"Kami menerima telefon dari suami, bahwa wanita itu hilang. Tapi, ketika petugas kami tiba di tempat kejadian, mereka melihat tubuh wanita itu dan curiga," kata Jha Niraj, pengawas dari polis Distrik Morang, Nepal, seperti dikutip Tribunnews.com dari Channelnewsasia.com, Selasa (9/4/2013).
Jha melanjutkan, lelaki itu ditangkap atas dugaan pembunuhan, dan akan diseret ke pengadilan setempat pada Selasa waktu setempat. Korban bernama Maina Bardewa Bhitrikoti, yang tengah hamil empat bulan. Ia menderita luka bakar lebih dari 50 peratus, setelah dibakar suaminya pada Isnin lalu.
Pasangan suami isteri menikah selama sekitar dua tahun, dan sang suami baru kembali dari bekerja di Qatar, lapan bulan lalu. Menurut aktivis hak asasi perempuan Nepal Lily Thapa, kes kekerasan terhadap perempuan bukanlah barang baru di Nepal.
"Hanya, kita baru mendengarnya baru-baru ini, setelah kelompok perempuan diberdayakan untuk melaporkan kekerasan yang mereka alami," ujar Lily Thapa. (*)

iPhone 6 tiada butang ‘home’

Posted: 09 Apr 2013 07:30 PM PDT


New York: Apple mungkin memberikan iPhone 6 skrin melengkung pada kedua-dua belah permukaan, rekaan semula paling radikal pernah dilakukannya.
Satu paten yang diambil oleh syarikat teknologi terkemuka itu pada 2011 menggambarkan bentuk baru berkenaan, yang turut menyaksikan butang 'home' ikoniknya ditanggalkan.

Ia adalah langkah berani oleh syarikat berkenaan memandangkan setiap iPhone hingga kini mempunyai butang tunggal itu di bahagian bawah skrinnya.
Reka bentuk itu mempunyai ciri-ciri besar, dengan permukaaan AMOLED (Active-Matrix Organic Light-Emitting Diode) yang tidak mempunyai sempadan. Ia sebaliknya menyediakan ruang skrin dari atas hingga ke bawah.

Ia juga dikatakan bertujuan membentuk 'ilusi persepsi yang dalam' dan berupaya memimikkan pengalaman 3D.

Imej yang direka oleh Nikolay Lamm untuk laman web myvouchercodes.co.uk ini menggambarkan bagaimana bentuk iPhone 6 itu mungkin dikeluarkan. Lamm bagaimanapun tidak menyebut bahawa telefon itu akhirnya akan memenangi perang telefon pintar.
"Ia rekaan yang menarik tetapi tidak mungkin memberikan Apple kelebihan yang berkekalan dalam persaingan.

"Jika Samsung melihat iPhone Apple ini mendapat sambutan, ia akan menghasilkan yang lebih baik," kata Lamm.
sumber : mymetro

Bandar Samara ‘diserang’ tanah jerlus

Posted: 09 Apr 2013 07:00 PM PDT


Samara: Gambar ini seolah-olah dirakam dari sebuah filem yang mengisahkan malapetaka yang amat dahsyat.
Tetapi, imej ini sebenarnya adalah realiti harian yang dihadapi penduduk di bandar raya Samara di tenggara Russia.

Penduduk bandar itu kini hidup dalam kebimbangan selepas 'serangan' tanah jerlus mula berlaku di seluruh bandar itu.
Kejadian dipercayai berlaku sejak beberapa minggu lalu, menyebabkan kereta, bas dan sekurang-kurangnya seorang penduduk terbunuh.

Tanah jerlus, sebahagiannya cukup besar untuk menelan sebuah lori dipercayai berpunca daripada tanah mendap yang terjadi apabila ais cair dan menyerap ke bumi. Air yang berlebihan menyebabkan tanah di bawah jalan raya di bandar itu jerlus.

Lubang besar dapat dilihat di tempat letak kereta, simpang jalan raya yang sibuk, tepi jalan dan di jalan raya besar mahupun kecil.
Foto

Sehingga ini, sekurang-kurangnya seorang penduduk mati akibat ditelan bumi.

Penduduk Samara sudahpun mengambil langkah menandatangani petisyen untuk mendesak pihak berkuasa mencari jalan bagi mengatasi masalah itu.
Kejadian tanah jerlus adalah perkara biasa di kawasan perlombongan.

Bagaimanapun, tanah jerlus semula jadi mengambil ribuan tahun untuk dibentuk dan berbeza dari segi saiz.

Ia terjadi akibat daripada apa yang dikenali sebagai proses Karst yang berlaku apabila lapisan batu batan seperti batu kapur di bawah tanah dilarut oleh air berasid.

Biasanya, hujan menyerap menerusi tanah, menyerap karbon dioksida dan bertindak balas dengan sisa pertanian. Kesannya, air yang sampai kepada lapisan batu batan yang boleh larut itu ialah dalam bentuk berasid.

Air berasid itu kemudian menghakis batu batan di bawah permukaan bumi, sekali gus membentuk ruang berongga.

Kemudian, apabila ia tidak disokong lagi kerana rongga itu, tanah di atas batu kapur akan runtuh menjadi tanah jerlus.

Keruntuhan permukaan itu boleh terjadi tiba-tiba atau mengambil masa beberapa jam. Hujan lebat atau sistem perparitan yang buruk juga boleh menyebabkan keruntuhan. - Daily Mail
sumber : mymetro

Langgar pasangan halang keluar rumah

Posted: 09 Apr 2013 06:30 PM PDT


Kuala Lumpur: Seorang suami sanggup bertindak kejam apabila cuba melanggar isterinya sendiri dengan kereta selepas dihalang wanita itu yang tidak membenarkannya keluar dari kediaman mereka di Subang Jaya menyebabkan mangsa cedera di kepala dan pinggang selepas terseret beberapa meter, Ahad lalu.
Kejadian itu dikatakan berpunca apabila lelaki berusia 40-an itu cuba keluar dari pangsapuri mereka selepas bertengkar dengan isterinya, berusia 40-an namun dihalang mangsa yang mengejarnya hingga ke tempat letak kereta.

Suami mangsa terus masuk ke dalam kereta dan tidak mempedulikan mangsa yang berdiri di hadapannya sebaliknya terus menekan minyak menyebabkan mangsa terpaksa mengelak ke tepi sebelum dapat memegang cermin sisi pemandu menyebabkan dia turut terseret sebelum terjatuh.
Akibatnya, mangsa cedera di kepala dan pinggang sebelum dibantu penduduk setempat yang melihat kejadian itu manakala suami mangsa terus memecut laju.

Mangsa yang cedera kemudian mendapatkan rawatan di klinik berhampiran sebelum membuat laporan di Balai Polis Subang Jaya.

Sumber berkata, suami mangsa pada mulanya bertengkar selepas mangsa tidak berpuas hati dengan sikapnya yang berat sebelah dan melebihkan isteri kedua.
"Malah mangsa meminta suaminya itu tidak keluar ke mana-mana selepas mereka bertengkar sebelum dia masuk ke dalam bilik tidur untuk berehat.

"Bagaimanapun, tidak berapa lama kemudian anaknya masuk ke dalam bilik dan memberitahu bapa mereka telah keluar secara senyap-senyap," katanya.
Beliau berkata, mangsa yang berang kemudian mengejar suaminya hingga ke tempat letak kereta sebelum melihat suaminya berada di dalam kereta dan mahu beredar.

"Tanpa berfikir panjang, mangsa terus berdiri di hadapan kereta dan meminta suaminya keluar namun tidak diendahkan sebaliknya lelaki itu terus menekan minyak dan cuba melanggar mangsa.

"Mujur mangsa sempat mengelak dan memegang cermin sisi sebelah pemandu dan menjerit supaya suaminya berhenti namun gagal sebaliknya lelaki itu terus memecut laju menyebabkan mangsa terjatuh dan terseret beberapa meter," katanya.

Sumber berkata, mangsa yang kesakitan akhirnya melepaskan tangannya dan suaminya terus beredar walaupun menyedari isterinya terbaring di jalan raya.

"Wanita terbabit yang cedera di kepala dan pinggang kemudian dibantu penduduk setempat," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.
sumber: mymetro

‘Baru fasa kenali hati’

Posted: 09 Apr 2013 06:00 PM PDT

Foto
Kuala Lumpur: "Kami baru saja kenal lima bulan lalu. Bagaimanapun tiada hubungan istimewa kerana kami dalam proses mengenali hati budi," kata pemain bola sepak kebangsaan, Mahali Jasuli, 24 menjawab hubungannya bersama pelakon sensasi, Tasha Shilla, 27.
Mahali yang juga penyarung jersi Selangor berkata, dia mengenali Tasha November tahun lalu dan dijemput menghadiri sambutan hari jadi pelakon terbabit Januari lalu menerusi kelab peminatnya.
"Dari situlah hubungan kami rapat, tetapi hanya sebagai kawan. Saya akui kami sedang mengenali hati budinya, tetapi hubungan itu belum ke tahap yang lebih serius," katanya.

Kata Mahali, dia mengharapkan semua pihak tidak memperbesarkan persahabatan mereka kerana komitmennya kini terhadap perjalanan karier bola sepak tempatan.


"Kami diperkenalkan selepas saya menyatakan kepada media artis kegemaran saya adalah Tasha Shilla.
sumber : mymetro


{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment