borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Heboh Foto Adam Levine dengan Pembantunya (Perempuan Indonesia)

Posted: 09 Mar 2013 08:45 AM PST

Dunia maya dibuat heboh oleh postingan foto milik Ani di akaun Twitternya. Ia memajang fotonya dengan Adam Levine yang merupakan majikannya. Ngiri!

Selain membuat banyak wanita iri, yang menghebohkannya lagi adalah Ani yang merupakan wanita asli Indonesia ini satu rumah dengan vokalis Maroon 5 itu. Bagaimana tidak, ia bekerja sebagai asisten rumah tangga di vokalis tampan itu.

Ani dan Adam Levine @Twitter

Sambil memposting foto dirinya yang dirangkul oleh Adam tertera pula caption: "Namanya: Mba Ani. Pekerjaan: domestic worker Adam Levine. Orang Indonesia asli."

Kontan saja foto terebut langsung populer di dunia maya. Bahkan tak sedikit yang berbalik melamar kerja untuk menjadi asisten Adam Levine sepertinya.

Foto-foto Cun Seksi Scarlett Johansson

Posted: 09 Mar 2013 08:30 AM PST



fashingnet.com-Scarlett Johansson adalah artis, model, dan penyanyi asal Amerika yang lahir 22 November 1984. Ia memulai debutnya dalam film "North" tahun 1994. doubleviking.com


Scarlett Johansson mulia kenal dunia akting di usia 9 tahun, setelah ibunya mambawa Scarlett mengikuti audisi untuk film komedi fantasi "North". doubleviking.com


Pada saat usia remaja, Scarlett Johansson bermain sebagai Charlotte dalam film "Lost in Translation" yang ditulis the Sofia Coppola pada tahun 2003. doubleviking.com


Lewat peranannya sebagai Charlotte dalam film "Lost in Translation" ini Scarlett Johansson meraih penghargaan BAFTA pertamanya dan masuk nominasi Golden Globe. doubleviking.com


Scarlett Johansson semakin terkenal, iapun pernah menolak memerankan Rebecca di film "Thumbsucker" (2005) yang kemudian diperankan oleh Kelli Garner. Scarlett juga pernah menolak untuk beradu akting dengan Tom Cruise di film "Mission: Impossible 3" (2006) karena jadwal syuting yang berbenturan. doubleviking.com


Scarlett Johansson pernah menjalin kasih dengan beberapa pria terkenal, seperti Benicio Del Toro, Jared Leto, Justin Timberlake dan Josh Hartnett, namun ia akhirnya menikah dengan Ryan Reynolds pada September 2008.

Guru Paksa Siswi Menari Erot*s di Depan Siswa Laki-laki

Posted: 09 Mar 2013 08:15 AM PST


Guru Paksa Siswi Menari Erotis di Depan Siswa Laki-laki
Ilustrasi @kompas.com

Michael White yang merupakan guru Perry Traditional Academy di Pittsburgh, memaksa para siswi untuk melakukan 'Lap Dance' kepada para siswa laki-laki.

Salah satu mantan siswi mengatakan kepada para penyelidik bahwa White membuatnya melakukan lap dance (salah satu posisi tarian dalam gaya seks) untuk siswa laki-laki di kelas teknologi informasi, dan juga mencium bibirnya dalam kelas, seperti yang dilansir dari Huffington Post dan dilaporkan KDKA-TV.

Polis mengatakan White juga menyuruh gadis itu untuk melakukan stripping di hotel, tapi ia menolaknya.

Beberapa hari kemudian, petugas mengatakan White meyakinkan gadis itu untuk meninggalkan halaman sekolah tanpa izin dan pergi ke rumahnya untuk melakukan hubungan seks, menurut WPXI-TV.

Menurut pengaduan pidana, White diduga memberikan korbannya ganja dan alkohol, dan mengatakan, "ini akan menjadi (sumpah serapah) jika Anda hamil oleh seorang guru." sebelum memulai hubungan seks.

Ini adalah tuduhan kedua tentang White yang dibuat oleh para siswa. White juga dituduh melakukan tindakan cabul kepada siswi umur 15 tahun pada musim gugur lalu. Polis mengatakan dirinya telah menyentuh payudara dan bokong pada beberapa kesempatan.

Disebut Simbol Se*s, Ini Jawaban Jennifer Lawrence

Posted: 09 Mar 2013 08:00 AM PST



Artis cantik Jennifer Lawrence mengaku keberatan dirinya disebut sebagai simbol seks. Banyak yang mengatakan bahwa peraih Oscar 2013 ini memiliki kecantikan dan bentuk tubuh yang seksi.

Seperti dilansir Femalefirst, Jennifer baru saja melakukan sebuah pemotretan untuk menjadi model di rumah mode Dior. Jennifer tampil total dengan sejumlah pose yang diperagakannya.

Namun, Jennifer tak mahu terus-terusan menjadi sosok seksi di mata sejumlah media. "Disebut simbol seks, saya tak pernah merasa diri saya seksi. Semua itu hanya membuat saya menjadi mual," ujarnya, Jumat 8 March 2013.

Dia juga enggan untuk tampil seksi apalagi polos di depan publik. Hal itu juga menjadi komitmen dia saat tampil di acara besar dan melakukan sesi wawancara dengan sejumlah media.

"Saya berusaha mengenakan pakaian yang saya suka. Saya mau mereka bebas mengatakan apa saja untuk saya," ujar bintang film 'Silver Linings Playbook' ini.

Sebelumnya, Jennifer berbagi tips cara merawat tubuh yang ampuh untuk dapat tampil elegan. Dia memiliki rahasia langsing dan cantik yang unik. Dibalik tubuh seksinya, wanita kelahiran 15 Agustus 1990 ini bukanlah penganut diet ekstrem seperti kebanyakan artis Hollywood lainnya.

Rahsia ramping seksinya justru berupa garam. Garam ini bukan garam biasa, melainkan garam epsom. Jennifer Lawrence bahkan sempat melakukan ritual mandi garam sebelum tampil di acara karpet merah.

Cara Ubah Tampilan Baru News Feed Facebook

Posted: 09 Mar 2013 05:59 AM PST


Cara Ubah Tampilan Baru News Feed Facebook
Tampilan News Feed Facebook @mashable

Facebook telah meluncurkan tampilan baru News Feed atau Beranda pada Kamis pagi dengan menampilkan sejumlah fitur baru.

Tampilan baru ini berupa gambar yang lebih besar, beberapa feed untuk kepentingan yang berbeda dan pengalaman pengguna yang lebih konsisten dengan seluruh perangkat mobile.

Bagaimana untuk mendapatkan tampilan baru News Feed Facebook?

Kalian hanya perlu membukan halaman facebook.com/about/newsfeed , kemudian klik tombol hijau besar "Join Waiting List". Selesai, langkah selanjutnya adalah menunggu.

Dalam acara pers, Facebook berjanji akan segera mengubah tampilan News Feed Facebook kalian pada hari yang sama saat kalian mengajukan tampilan baru. Beberapa orang akan mendapatkan waktu yang sebentar. Sementara yang lain harus menunggu waktu yang lebih lama.

Dengan tampilan News Feed yang baru ini kalian bisa memilah tampilan berdasarkan berbagai kategori yang berbeda seperti teman dekat, teman-teman pada umumnya, musik, foto, permainan, following dan berita kronologis berdasarkan waktu.

Apakah tampilan News Feed Facebook kalian sudah berganti?

Tokoh Dunia Ini Dibuat di Atas Kulit Kacang

Posted: 09 Mar 2013 04:00 AM PST


Siapa yang peduli dengan kulit kacang? Tapi di saat Anda mendapat suguhan kacang buatan Seteve Kasino, pasti Anda akan membuat pertimbangan yang matang. Antara membuang kulit dan memakannya atau menjadikannya sebagai koleksi.


Sumber

Foto Hebat karya Patrizia Burra,

Posted: 09 Mar 2013 03:00 AM PST

ini dia beberapa hasil karya Patrizia Burra, dia adalah fotografer pemenang penghargaan dan pelukis yang berbasis di Grado, Itali. Hasil karyanya begitu indah dan elegan menampilkan  anak yang lucu dan sangat menawan. Setiap karyanya kaya akan nuansa warna dan ekspresi yang luar biasa.

Berikut foto hasil karta Patrizia Burra :

foto elegan

Fotografer Patrizia Burra







cute baby


Sumber

Gadis Cilik Ini Jadi Penari di Kelab Malam

Posted: 09 Mar 2013 02:00 AM PST


Hidup sebenarnya tak pernah benar-benar mudah bagi seorang yang punya harta sekalipun. Apalagi bagi anak berusia 9 tahun, Huang Doudou. Ini adalah kisah nyata yang pernah diulas oleh Dailymail. Bagaimana seorang anak di bawah umur harus membantu orang tuanya membiayai keluarga.


Sumber

Wanita Buta Ini Jadi Instruktur Yoga

Posted: 09 Mar 2013 01:00 AM PST




Sumber 

Cara baru pengganti pampers (bayi lelaki sahaja)

Posted: 09 Mar 2013 12:00 AM PST

Mungkin ini cara untuk menganti lampin atau pampers bayi ketika tidur....


amacam ada mak bapak yang nak cuba.....

Pengubatan Tradisional Paling Gila Di Dunia

Posted: 08 Mar 2013 11:30 PM PST


Di dunia ini ada berbagai macam pengubatan yang sering kita temui di sekitar kita. Pengobatan modern biologi hingga ke pengobatan tradisional. Jika suatu penyakit menghinggapi badan kita, tentu ada sebab dan akibatnya. sebagian besar jika kita berobat ke dokter, mereka akan mendiaknosa penyakit dan membuatkan obat untuk menghilangkan penyakit tersebut. Namun ada juga beberapa penyakit yang sampai saat ini belum ditemukan obatnya, sehingga membuat sang penderita akan merasa kurang percaya lagi dengan pengobatan yang pernah di lalui.

Disini ada sebuah video yang sangat mengejutkan. Boleh dikatakan ini termasuk pengobatan tradisional kerana sangat tidak boleh dipercaya oleh akal sihat. bayangkan saja jika badan kita dibedah kemudian dikeluarkan penyakitnya lalu tentu saja akan di jarit kembali untuk menutupi luka tersebut. 


Berbeza dengan pengobatan ini, tangan yang tidak memakai apa apa, boleh menembus kedalam badan seseorang dan mengeluarkan penyakitnya. Dan hebatnya lagi  badan ataupun kulit tersebut tidak terlihat tergores sedikitpun. Jika video ini benar adanya, Sungguh amat susah untuk diterima oleh akal sehat dan sungguh Besar Kuasa Tuhan untuk mengubati ciptaanNya melalui seorang manusia.

Kurang jelas kami temukan apa dan siapa serta darimana orang tersebut ataupun pengobatan seperti itu, yang kami dapat hanyalah ulasan seputar Dr Elmer Green yang mendalami tentang Behavioural neuroscience kurang lebih yang berarti ilmu dalam Psikologi biologi yang boleh anda baca di wikipedia. Dan mohon maaf juga hubungannya dengan video ini juga kurang jelas kerana minimnya sumber. Apakah dokter tersebut yang melakukan atau dokter tersebut mempelajari akan pengobatan ini.

Poin yang akan kami sampaikan disini adalah Jangan Pernah Menyerah jika anda sedang sakit atau ditimpa masalah kerana bagaimanapun penyakit, jika kita percaya akan Kuasa Tuhan, maka kekuatan Tuhan akan menghilangkan penyakit anda tersebut mungkin melalui orang orang yang Beliau pilih.



Berikut video yang akan menunjukan bahwa tidak masuk akalnya pengobatan ini. Mohon jika tidak kuat jangan menonton video ini.




sumber: http://anehdidunia.com

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Cara Awek Menjalani Operasi Memperbaiki Kaki Agar Sempurna

Posted: 08 Mar 2013 11:00 PM PST

Memiliki Bentuk kaki indah yang sempurna adalah idaman tiap wanita, bentuk kaki yang proposional sesuai dengan tinggi badan sangat menunjang tampilan seorang Awek, cacat kaki dan bentuk kaki adalah kendala buat seorang awek yang menggeluti dunia modeling. Bentuk kaki X atau bentuk kaki O dianggap mengganggu tampilan fisik bagi kebanyakan orang.

bentuk kaki cewek

DiChina ada seorang awek yang rela melakukan operasi memperbaiki bentuk kakinya yang berbentuk O. Tapi caranya terbilang ekstrem dan bikin merinding bulu kuduk. Operasi yang dijalaninya untuk memperbaki kaki yang bentuknya O rela dia lakukan agar dapat memperbaiki bentuk kakinya biar indah.

Setiap hari dengan kunci inggris dia harus mengentakan skru yang terpasang dikakinya, Selama 3 bulan dia harus hidup dengan kaki penyangga dari behel dan sekrup yang tertanam tembus dari luar daging kakinya,  memang berhasil, harga yang sangat mahal demi memperbaiki bentuk kaki O menjadi bentuk kaki yang sempurna. Rasa sakit rasanya terkalahkan dengan rasa ingin memiliki bentuk kaki yang indah.




Ini foto kompletenya  Cara Awek Menjalani Operasi Memperbaiki Kaki O Agar Sempurna :
cara ekstrem cewek memperbaiki kakinya

kaki mulus cewek

operasi kaki cewek

operasi meluruskan kaki cewek

operasi ekstrem

pasang behel dikaki
Bagaimana tertarik? 

Sumber 

Aksi tak senonoh aktor Tua Jepun di atas pentas

Posted: 08 Mar 2013 10:30 PM PST

Aksi  tidak senonoh dilakukan Aktor tua Jepun Takeshi Kitano pada acara the 22nd Tokyo Sports Film Award, disponsori oleh the Japanese sports newspaper "Tokyo Sports, Betapa tidak, dia menulis punggung seorang bintang film porno Jepun diatas pentas. Aksi yang tidak selayaknya dilakukan pada pemberian award pada acara Tokyo Sports Film Award.

pantat artis porno

tanda tangan dipantat artis film porno



Sumber

Awek Nekad Melakukan Body Paintings Di Depan Publik

Posted: 08 Mar 2013 10:04 PM PST


Berani Nekad dan tidak malu itulah kata yang sesuai untuk awek ini, populer terkenal dan menjadi pusat perhatian itulah tujuan aksinya melakukan body painting dimuka publik, dibilang berani wajar kerana yang namanya body painting dilakukan diatas tubuh wanita ini, mulai dari bagian atas dada, payudara, perat dan pinggul.


Ini foto cewek tanpa rasa malu, pamer body semi telanjang didepan publik :










Senikah atau pornoaksi sebutan untuk aksi awek cantik yang nekad tubuhnya dilukis semi telanjang didepan publik.?



Sumber :

Aneh, Pelancung Ini Dikira Hilang Kerana Tak Update Status Facebook

Posted: 08 Mar 2013 09:30 PM PST


Ibu ini pasti sangat mencintai putranya. Begitu cintanya, saat putranya tidak memperbarui status Facebook-nya saat berlibur di Peru, sang ibu memohon Pemerintah Peru mencari putranya itu.
Unic29 - TurisGareth Hand (25) dan kekasihnya, Jamie Neal, tengah melakukan perjalanan empat bulan dengan berbasikal di Amerika Selatan.
Dilansir Takasih.com, Di awal perjalanan keduanya rajin memposting foto mereka ke situs jejaring sosial Facebook. Selain mengunggah foto dan bertukar khabar, keduanya mengingatkan keluarganya bahawa mereka untuk beberapa saat akan sulit dihubungi saat mereka melintasi hutan.
"Kami akan berbasikal di negara lain dan akan sulit dihubungi selama empat bulan," demikian Jamie menulis status Facebook-nya pada November lalu sebelum terbang ke Buenos Aires, Argentina.
Pasangan yang berasal dari San Francisco, AS, itu terakhir kali menghubungi keluarganya pada 25 Februari lalu dan tak terdengar lagi khabarnya.
Francine Fitzgerald, ibunda Garrett, menjadi sangat khawatir akan keselamatannya dan menghubungi Pemerintah Peru untuk mencari putra tercintanya.
Pemerintah Peru menyanggupi permintaan Francine dan mengerahkan pencarian di seluruh penjuru negeri itu.
Pasangan kekasih itu kemudian boleh ditemukan dalam keadaan selamat. Sebelumnya manager sebuah hotel di pedalaman Peru, Arco Iris Amazonica, mengatakan kepada polis Garrett dan Jamie menginap di hotel itu pada 16 Februari dan akan pergi menuju Naplo, sebuah daerah tujuan wisata di sebelah selatan negeri itu.
Setelah ditemukan, militer Peru memastikan Garrett dan Jamie mengirim khabar dan mengunggah foto-foto mereka di sebuah pangkalan militer Peru, seperti diminta ibunda Garrett.
Menteri Perdagangan dan Pariwisata Peru Jose Luis Silva kepada Gawker.com mengatakan, pasangan itu begitu menikmati perjalanan mereka sehingga lupa untuk menghubungi keluarga.
"Keduanya sedang dimabuk cinta di Peru. Mereka mengunjungi banyak tempat dan sangat menikmati perjalanan sehingga mereka lupa berkomunikasi dengan keluarganya," ujar Jose Luis.

Akhirnya! Wanita Ini Turun Setelah 15 Bulan di Atas Pokok

Posted: 08 Mar 2013 09:00 PM PST


Seorang aktivis lingkungan asal Australia akhirnya kembali menginjakan tanah setelah 15 bulan lamanya hidup di atas pohon di hutan Tasmania. Kepulangannya ke bumi itu telah menarik perhatian dunia.
6x9th92n copy
Kebakaran hutan telah memaksa Miranda Gibson untuk menghentikan kampanye lingkungan yang telah ia jalani sejak 14 Desember 2011 lalu.  Wanita berusia 31 tahun itu rela meninggalkan rumah, pekerjaan, dan kehidupannya dan memilih untuk hidup di atas pohon sebagai langkah protes agar Pemerintah Australia melindungi hutan Styx Valley dari pembalakan liar.
Eucalyptus setinggi 60 meter ialah salah satu pohon tertinggi di dunia yang telah menjadi rumahnya selama 451 hari. Ia membuat sebuah platform untuk tempat tinggal di sana.
Ia berjanji tidak akan pergi hingga pemerintah melindungi hutan tersebut. Namun, akhirnya ia harus kembali menginjakan tanah setelah adanya kebakaran hutan di area tempat ia bertenggek.
Christine Milne, seorang pemimpin gerakan hijau di Australia memberikan pujian kepada Gibson atas kontribusi luar biasanya kepada lingkungan. "Saya tahu ini adalah keputusan yang sulit bagi Miranda untuk meninggalkan Pohon setelah 451 hari, tapi aku tahu bahwa kempennya untuk melindungi hutan akan terus berlanjut. Dan ia kini sudah berada di tanah," ucap Milne.
Pohon yang telah menjadi rumah Miranda sejak tahun 2011 lalu, merupakan bagian dari hutan seluas 527 ribu hektar di Tasmania. Namun saat ini kawasan tersebut dipertimbangkan untuk mendapat perlindungan formal karena dianggap sebagai warisan dunia.
Hutan Tasmania juga merupakan tempat berkembang biak dari haiwan ikonik Australia Tasmanian Devil, sehingga jika penerbangan berlanjut maka haiwan tersebut dapat punah. (**)
Sumber : Orange.co.uk, uniknya.com

5 kesalahan design iklan

Posted: 08 Mar 2013 08:30 PM PST

Dengan kemampuannya, photoshop dapat menghapus, menambah, memperbaiki dan menyempurnakan foto sehingga terlihat jauh lebih baik. Semua pakar desain grafis mengakuinya. Namun sebaliknya, beberapa desainer justru membuatnya menjadi lebih buruk. Kerana kecerobohan dalam mengedit foto menggunakan photoshop, terkadang hasil yang seharusnya menarik berubah menjadi menggelikan. Gambar berikut adalah 10 contoh kesalahan desain grafik mengedit sebuah iklan menggunakan software photoshop.









Lelaki Ini Gunakan Buluh untuk Ekzos Motornya

Posted: 08 Mar 2013 08:00 PM PST

Suatu inspirasi memang boleh datang biladan dimana saja. Seperti yang dilakukan oleh lelaki asal Chongzuo, Guangxi Zhuang, China Fang Jen yang memasang ekzos pada motornya dari buluh

Hal ini dilakukan kerana Fang tidak memiliki banyakwuang untuk membeli ekzos bekas ataupun baru. Jadi sebagai alternatif agar motor kesayangannya boleh tetap digunakan Fang menggunakan buluh Demikian dilansir Autoevolution, Jumaat (8/3/2013).

Idea yang dilakukannya ini memang sedikit tidak wajar, tapi apapun boleh dilakukan untuk tetap memaksimakan sesuatu.



Dari gambar tersebut, Fang memang memilih ukuran buluh yang sama dengan ukuran ekzosnya. Tapi tidak semua dipasangkan bambu, ujung dari knalpotnya masih menggunakan knalpot asli.

Bahagian hujung ekzos dengan hujung ekzos sisaannya juga diikat dengan dawai. Ini dilakukan agar tidak jatuh dan tetap berada pada tempatnya.

sumber: detikcom

Lelaki Australia Berhubungan Se** dengan Seekor Babi Bernama 'Michael Jackson'

Posted: 08 Mar 2013 07:30 PM PST

Seorang lelaki di Australia harus diadili kerana berhubungan seks dengan haiwan. Lelaki ini bercinta dengan seekor babi yang diberi nama Michael Jackson. Ada-ada saja!

Lelaki berusia 35 tahun ini duduk di kursi terdakwa di Pengadilan Darwin karena perbuatannya yang tidak lazim tersebut. Pengadilan mendakwa lelaki yang tidak disebut namanya ini dengan dua dakwaan, yakni berhubungan seks dengan haiwan dan berbuat cabul di depan umum.

Insiden tersebut terjadi pada November 2012 lalu di wilayah Alyangula, Groote Eylandt, sebuah pulau yang terletak sekitar 630 km dari Darwin, Australia. Dalam insiden itu, si babi 'Michael Jackson' terpaksa ditembak mati oleh aparat setempat. Tidak dijelaskan lebih lanjut mengapa binatang itu harus ditembak. Demikian seperti dilansir news.com.au, Jumat (8/3/2013).

Dalam persidangan yang diadakan Jumaat (8/3) waktu setempat, pihak pengadilan masih mempertanyakan kesihatan mental terdakwa. Sedangkan peguam terdakwa meminta agar pengadilan membatalkan seluruh dakwaan yang dijeratkan kepada kliennya.



Hakim menunda persidangan kes ini hingga akhir bulan. Agenda sidang selanjutnya adalah pembacaan dakwaan.

Kasus semacam ini tergolong jarang terjadi di wilayah Australia. Yang terakhir terekspos media adalah kasus hubungan seksual dengan hewan yang dilakukan oleh tiga warga paruh baya di Australia yang disidangkan pada awal tahun 2012 lalu.

Dua wanita dan seorang lelaki yang semuanya berusia di atas 50 tahun, didakwa atas pidana bestiality, sebutan untuk hubungan intim antara manusia dengan haiwan. Perbuatan ketiganya terjadi di kota Ovingham dalam rentang waktu November 2008 hingga Mei 2010. Namun tidak disebutkan dengan jelas jenis binatang yang menjadi korban mereka.

Menurut hukum yang berlaku di Australia, ancaman hukuman maksimum bagi pelaku bestiality adalah 10 tahun penjara.


sumber: detikcom

Wajah Bayi Muncul di Perut Ibunya

Posted: 08 Mar 2013 07:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, AYRSHIRE - Karen McMartin (25) mungkin tak perlu melakukan pemeriksaan USG, untuk melihat bentuk calon bayinya. Sebab, wajah si  bayi muncul di perutnya yang sedang hamil 25 minggu.
"Saya sedang berada di ruang staf saat istirahat, dan mengelus perut saya. Kemudian, saya terkejut dan berkata, oh Tuhan, saya boleh melihat sebuah wajah," ujarnya seperti dikutip Tribunnews.com dari The Sun, Sabtu (9/3/2013).
Lantas, Karen memotret penampakan wajah di perutnya, dan sejak itu menunjukkannya kepada orang banyak. Karen sudah memiliki seorang puteri bernama Chloe (2), hasil pernikahannya dengan sang suami, David.
"Tidak ada yang percaya bagaimana jelasnya wajah itu. Anda bahkan dapat melihat hidung, mulut, mata, dan pipi," tutur Karen.
Monan (45), bos Karen, pemilik salon Kazmark di Irvine, Ayrshire, Scotland juga merasakan benjolan di perut Karen.
"Lalu, ia mengangkat kepalanya, dan tiba-tiba bentuk perutnya berubah, kemudian wajah itu muncul," ucapnya.
Dr Carol Cooper, ahli medis menjelaskan, 'wajah' bayi di perut Karen kemungkinan hanya sebuah ilusi, hasil kombinasi dari pusar Karen, pembuluh darah, dan guratan di perutnya.
"Daerah pucat yang membentuk 'wajah', boleh jadi adalah punggung si bayi," cetusnya

Ikan paus mati kerana telan plastik

Posted: 08 Mar 2013 06:30 PM PST


MADRID - Seekor ikan paus sperma seberat 4.5 tan yang mati di pantai Granada, selatan Sepanyol pada Mac tahun lalu disebabkan haiwan itu menelan sejumlah besar plastik, kata seorang saintis kelmarin.
Menurut saintis itu, Renaud de Stephanis, terdapat lebih 17 kilogram sampah di dalam perutnya termasuk kanvas plastik.
Stephanis merupakan seorang pakar biologi marin di Stesen Biologi Donana yang dikendalikan Majlis Penyelidikan Kebangsaan Sepanyol.
Menurut Stephanis, lebih 250 haiwan marin termasuk kura-kura, ikan lumba-lumba dan lain-lain hidupan lain boleh menyebabkan tercekik kerana sampah plastik di lautan.
Ikan paus sperma pada kebiasaannya memakan sotong.
Menurut saintis itu, terdapat seketul batu di dalam usus ikan paus tersebut.
Beliau berkata, sebanyak empat ikan paus sperma telah didapati mati kerana menelan sampah plastik.
Menurutnya, penemuan itu membimbangkan kerana ia menunjukkan terdapat laut yang dipenuhi dengan sampah.
Beliau menyatakan, serpihan plastik juga terdapat di dalam ikan lain. - AFP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my 

Bekas pelakon jadi artis jalanan

Posted: 08 Mar 2013 06:00 PM PST




BANDAR RAYA MEXICO - Seorang bekas pelakon televisyen dan teater, Ruben Oviedo menjadi artis jalanan di sebuah kawasan tumpuan orang ramai di sini.
Oviedo, 40, memakai kostum seperti watak adiwira Thor membuat persembahan di jalanan.
Beberapa orang akan merakamkan gambar dengannya semasa dia membuat persembahan.
Artis-artis jalanan itu pada kebiasaannya akan memperoleh pendapatan secara puratanya sebanyak AS$40 (RM124) sehari dalam tempoh lapan jam. - Reuters


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Pocong punca kereta terhumban

Posted: 08 Mar 2013 05:30 PM PST

KUALA KURAU - Seorang pekerja kilang nyaris maut apabila kereta dipandunya terhumban ke dalam parit akibat cuba mengelak objek misteri seperti pocong yang merintangi jalan di Kampung Sungai Baru, di sini, semalam.

Mangsa yang hanya dikenali Janariah, 38, berkata, dalam kejadian lebih kurang jam 6.15 pagi itu, dia yang memandu kereta jenis Perodua Kancil dalam perjalanan ke tempat kerja.

Menurutnya, keadaan ketika itu masih gelap dan ketika melalui laluan itu, dia terlihat objek aneh berwarna putih berada di atas jalan.

"Saya cuba mengenal pasti objek tersebut dan terkejut mendapati ia seakan-akan hantu pocong yang muncul  tiba-tiba di atas jalan.

"Akibatnya, saya tidak dapat mengawal kenderaan dan terus menjunam ke dalam parit yang terletak di tepi jalan berkenaan," katanya sewaktu ditemui media di sini semalam.

Janariah berkata, walaupun keretanya hampir tenggelam di dalam parit,  dia tidak keluar dari kenderaan berkenaan akibat berasa takut mengenangkan objek mistik putih yang dilihatnya.

Jelasnya, bagaimanapun, dia sempat menelefon adiknya untuk meminta bantuan dan menceritakan kejadian yang menimpa dirinya.

Sahabat karib mangsa yang hanya dikenali Hayuzzi berkata, sewaktu kejadian berlaku, dia dalam perjalanan ke sebuah pasar awam di Tanjung Piandang untuk membeli barangan perniagaan.

Katanya, dia terkejut melihat kelibat manusia dan cahaya lampu dari dalam parit.

"Setibanya di lokasi kejadian, saya sekali lagi terkejut apabila mengetahui kelibat itu adalah rakan karib saya yang tinggal berhampiran rumah.

"Keadaan mangsa pada waktu itu seperti terpinga-pinga dan tidak mampu bercakap," katanya.

Hayuzzi berkata, setelah pulang ke rumah barulah Janariah menceritakan punca kemalangan berlaku kepada orang kampung.

"Ini merupakan kejadian kemalangan kedua berlaku di laluan itu melibatkan kenderaan terhumban setelah terlihat sebuah objek aneh dalam tempoh dua tahun," katanya.


sumber : sinar harian

Hilang selepas teman lelaki jadi tunangan orang

Posted: 08 Mar 2013 05:00 PM PST


Hilang selepas teman lelaki jadi tunangan orang
Hilang selepas teman lelaki jadi tunangan orang
katanya.

Kata Ismail, tiada tanda pelik yang dilakukan anaknya biarpun raut wajahnya ada sedikit sedih dan tertekan namun Intan Shahira masih dapat mengawal diri sebelum hilang dari rumah antara jam 3.45 dan 5.50 pagi, 4 Mac lepas.
Tidak bawa pengenalan diri

Menurutnya, lebih membimbangkan Intan Shahira yang merupakan anak bongsu daripada empat adik-beradik itu tidak membawa sebarang pengenalan diri, telefon bimbit malah keluar rumah sehelai sepinggang.

"Memandangkan dia begitu sahaja, agar sukar kami menjejakinya malah pakaian apa yang dipakai juga tidak diketahui berikutan dia keluar rumah ketika ahli keluarga sedang tidur.

"Walaupun kami sudah terputus hubungan namun keluarga tetap mencarinya di kawasan berhampiran tidak mengira siang dan malam termasuk di Batu 11, Taman Tas dan Pandan Damai," katanya.

Katanya, dia turut meninjau di kawasan rumah kawan anaknya itu yang dikenali, namun harapan untuk menemui Intan Shahira hampa.

Ismail berkata, perhubungan Intan Shahira dengan bekas teman lelakinya itu direstui keluarga.

"Antara kami anak-beranak memang langsung tidak ada pertelingkahan dan dia juga berkelakuan seperti biasa, cuma ada sedikit rungutan yang rasanya tidak menjejaskan hubungan kami.

"Malah saya juga ada berbincang dengan pihak lelaki tersebut untuk bersetuju menyatukan mereka berdua sekiranya ada jodoh dan mengikut cara yang betul,  tetapi malangnya tidak sangka juga niat suci ini tidak kesampaian," katanya.

Katanya, susulan daripada kejadian tersebut beliau mengesyaki anaknya mungkin tidak pulang ke rumah berikutan tidak boleh menerima kenyataan bahawa lelaki tersebut sudah bertunang dengan orang lain.

"Pemeriksaan pada telefon bimbitnya yang turut ditinggalkan mendapati panggilan terakhir yang diterima adalah daripada bekas teman lelakinya itu.

"Kami sekeluarga amat risau dengan kehilangannya dan telah buat laporan polis di Balai Polis Jaya Gading pada 5 Mac lepas, kami  harap Intan Shahira dapat pulang ke pangkuan keluarga dengan selamat," katanya.

Lebih menyedihkan kata Ismail, ibunya, Samsidar Sulaiman, 51, menghidap sakit buah pinggang dan sedang menjalani rawatan hemodialisis mula mengalami tekanan, tidak mahu bercakap kerana risau.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai anaknya, Intan Shahira agar segera menghubungi Ismail menerusi talian 019-9121812 atau 014-8484264.

Tiga hari tidak pulang

Kebimbangan yang sama turut dirasai sepasang suami isteri dari Felda Lepar Hilir Tiga dekat sini kehilangan anak gadis mereka.

Mereka juga tidak menyangka sikap anak gadisnya yang mengurung diri di dalam bilik terjawab selepas anaknya keluar rumah seminggu selepas itu.

Lebih menyedihkan, anak keempat dari lima beradik itu disyaki keluarganya kini ada bersama seorang lelaki berusia 43 tahun yang pernah memberi khidmat rawatan tradisional kepada gadis itu lima bulan lalu.

Teh Darus, 56 berkata, anaknya, Siti Mazira, 21 memaklumkan ibunya, Siti Jaleha Saad, 57, bahawa dia keluar bersama rakan dikenal sebagai Ayu kira-kira jam 2 petang, Selasa lalu.

Bagaimanapun, katanya, Ayu yang ditemui selepas itu memberitahu Siti Mazira tidak mahu ke rumahnya sebaliknya meminta rakan itu menghantarnya ke Lepar Hilir 1 untuk bertemu rakan lain.

Teh berkata, dia mengesyaki anaknya bertemu lelaki yang bernama Md Adam yang dikenali keluarga sebelum ini.

Berubat di gerai burger

Katanya, Siti Mazira dan Md Adam berkenalan beberapa bulan lalu ketika dia membantu kakaknya menjual burger di Kampung Selendang, Kuala Rompin.

"Siti Mazira ada beritahu saya dia diubati lelaki itu di kedai burger kakaknya. Md Adam kata anak saya sakit dan terus berubat di situ. Selepas itu mereka terus kenal," katanya.

Menurutnya, sebaik pulang dari Kuala Rompin  dia menyedari anaknya mula mengalami kemurungan dan berkurung di dalam bilik pada 24 Februari selama seminggu sebelum keluar bersama Ayu.

"Saya cuba bertanya dan berubat tetapi keadaan tidak mengizinkan ketika itu dan tidak menyangka dia sudah keluar rumah," katanya.

Sebagai bapa, dia berusaha berjumpa dan bertanya khabar semua rakan anaknya namun mereka juga tidak tahu lokasi Siti Mazira berada.

Teh juga mengakui pernah ke rumah Mohd Adam di Kampung Feri, Kuala Pontian sehari selepas Siti Mazira tidak pulang ke rumah dan isterinya memberitahu lelaki itu tiada di rumah.

"Mereka semua tidak pasti di mana Siti Mazira berada tetapi maklumat terakhir yang saya terima, dia berada di Mersing, Johor bersama seorang lelaki yang menaiki kereta jenis Proton warna merah," katanya.

Bimbang dengan kejadian itu dan demi keselamatan anaknya, Teh membuat laporan polis di Balai Polis Gambang Kuantansehari selepas Siti Mazira tidak pulang.

Menurut Teh, isterinya juga tidak lena tidur dan berharap anaknya pulang ke pangkuan keluarga.

"Ketika keluar rumah pun, dia tiada sebarang masalah dengan keluarga malah tidak pernah bermasam muka. Dia juga memberitahu ibunya untuk keluar rumah.

"Dia hanya memakai jeans hitam, baju belang hijau dan hitam dan bertudung biru," katanya.

Teh minta orang ramai supaya menghubunginya menerusi talian 0139179041 atau terus menghubungi balai polis di Kuantan jika mengenali Siti Mazira atau mendapat  sebarang maklumat.
sumber : sinar harian

Bayi perang Tanjung Labian

Posted: 08 Mar 2013 04:32 PM PST




LAHAD DATU – Ketika penduduk Kampung Tanjung Labian dekat sini berasa cemas dan bergegas meninggalkan rumah masing-masing ekoran pendaratan puluhan lelaki bersenjata Isnin lalu, lain pula ceritanya bagi sepasang suami isteri.
Tidak pernah tergambar di fikiran Basri Tabit, 26, yang isterinya, Adawiyatul Jannah Sarip Maulah, 25, terpaksa melarikan diri dalam keadaan menanggung kesakitan selepas tiga jam wanita itu melahirkan seorang bayi perempuan seberat 3.2 kilogram.
Bayi yang sihat dan cukup sifat itu kemudian diberi nama Wan Maulina Awani Izatul. Kejadian itu berlaku sehari sebelum pasukan keselamatan menggempur Kampung Tanduo.
Mengimbau semula kejadian itu, Adawiyatul Jannah berkata, sebaik melahirkan bayinya pada pukul 6 petang, mereka mendapat berita mengenai empat buah bot yang mendarat di pantai berhampiran kampung.
Katanya, dia yang bimbang sesuatu yang buruk menimpa mereka sekeluarga kemudian menguatkan semangat dan kudrat untuk bergegas keluar dari kampung bagi menyelamatkan diri.
"Anak bongsu daripada tiga beradik itu dilahirkan di rumah dan dibidankan oleh bidan kampung berikutan tiada pengangkutan.
"Sebaik bidan memotong tali pusat, suami berusaha mencari kenderaan sebelum menemui seorang jiran yang mempunyai sebuah lori untuk mengangkut sawit. Kami tiada pilihan dan terpaksa menaikinya juga," ceritanya ketika ditemui di Dewan Serbaguna Embara Budi di Felda Sahabat 12 di sini.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment