borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Trend Mode Yang Tidak Layak Diikuti

Posted: 10 Mar 2013 09:45 AM PDT


Tidak semua trend mode fashion boleh diterapkan dalam keseharian. Apalagi jika hal tersebut mengadaptasi dari luar, kita pun harus jeli untuk menyesuaikan dengan lingkungan.

Beberapa item ini adalah trend yang tidak direkomendasikan untuk diikuti.

1. JNCOs 
Dulu seluar lebar dengan kantong banyak bernama JNCOs ini pernah menjadi trend, tapi sekarang sudah tidak lagi dan di gantikan skinny jeans yang lebih fashionable.

2. Crocs 
Ksut dengan merk 'Crocs' ini banyak dikenakan orang kerana kenyamanannya. Namun tidak untuk acara rasmi. Sebenarnya kegunaan kasut ini adalah kasut pantai. 

3. Uggs untuk Lelaki 

Uggs atau sepatu boots yang dikenakan laki-laki terlihat aneh dan tidak pantas. 

4. Seluar Parasut 
Seluar parasut, seluar yang lebih baik digunakan saat jatuh dari pesawat. 

5. Jegging 
Jegging atau Legging Jeans, celana ketat yang sangat menggelikan jika dikenakan laki-laki 

6. Skin Head 
Wanita dengan mencukur sebagian rambutnya menjadi botak. 

7. Baju 80an 

Setelan ala group R&B 80-an tidak lagi pantas dikenakan untuk masa sekarang.


8. Chihuahua 
Membawa hewan peliharaan seperti chihuahua kemana-mana juga pernah menjadi tren, bahkan saat pergi ke pestapun dibawa. Seperti ingin meniru gaya Paris Hilton yang selalu membawa chihuahua nya kemanapun.

9. Celana Zubaz 
Celana bermotif bernama zubaz ini lebih pantas dijadikan celana tidur atau piyama.

10. Patches 
Patches adalah Janggut kecil di bawah bibir 

11. Wig Wig, 
salah satu item yang lucu jika dikenakan sehari-hari dan bukan untuk suatu kepentingan. 

12. Cincin Jari Kaki 
Cincin di jari kaki, mungkin bukan aksesoris yang bagus dan tidak akan terlihat oleh orang lain.

13. Kacamata Kucing 
Kaca mata berbentuk mata kucing, membuat yang mengenakan kacamata ini terlihat juga seperti kucing.

14. Rantai Dompet 
Rantai untuk dompet, hanya membuat ketidakpraktisan tapi mungkin membuat dompet lebih mudah dikembalikan ke kantong.

15. Choker 
Kalung melingkari leher yang terlihat seperti mencekik. 


16. Bandana 

Bandana penutup kepala ini tidak memperlihatkan gaya namun membalut kepala yang seolah retak.


Di nasihat adik dan kakak jangan berpakaian begini

Posted: 10 Mar 2013 09:30 AM PDT


Itu sebabnya di nasihatkan jangan berpakaian ketat...

Gara-gara menyanyi, nenek, 82, tahun nak kena humban dari keretapi

Posted: 10 Mar 2013 09:15 AM PDT


Seorang nenek 82 tahun yang sedang melayan perasaannya dengan menyanyi sambil mengetuk-getuk botol minuman dengan secara paksa telah ditarik oleh seorang pengawai dari tempat duduknya, menyebabkan wanita tua yang tek berdaya ini jatuh.
Buat pengawai yang macam ni berpada-padalah untuk bertindak, takkan main rentap jer…
nenek kena humban
Kesian nenek ni menjerit menahan kesakitan.......
sumber : bestoneoffour.com

Aksi pelajar yang memang kurang ajar dalam kelas

Posted: 10 Mar 2013 09:00 AM PDT





memang begitu teruk kelakuan kedua pelajar ini...tiada perasaan peduli atau hormat pada orang lain terutama pada guru mereka...

Kecantikan Bunga di Taman Hitsujiyama

Posted: 10 Mar 2013 08:00 AM PDT


Setiap tahun di minggu awal bulan terakhir di musim semi, semua bunga-bunga yang tumbuh di Jepun mengembang mekar dengan berbagai warna. Dan salah satu tempat yang paling popular untuk menyaksikan warna-warni bunga yang indah adalah di Taman Hitsujiyama yang lokasinya berada di Kota Chichibu, Perfektur Saitama. 'Tak percaya? Nikmati foto-foto berikut:























Read more: wisbenbae 

Gaun Pengantin Dan Aksesori Ini Terbuat dari Bulu Haiwan Dan Tulang Manusia

Posted: 10 Mar 2013 07:00 AM PDT


img 
ist.
Penyanyi Lady Gaga pernah menjadi pusat perhatian ketika ia mengenakan gaun yang terbuat dari daging saat menghadiri ajang MTV Video Music Awards 2010. Lalu ada juga gaun yang terbuat dari makanan khas Jepang, nori, yang dirancang oleh George Nemsadze. Kedua gaun tersebut mungkin hanyalah salah satu busana aneh di dunia. 

Berbeda pula dengan yang satu ini. Desainer Jess Eaton kini sedang menjadi perbincangan hangat di dunia fashion. Sebab, perancang busana asal Inggris itu membuat gebrakan yang aneh dengan membuat gaun pengantin dan aksesorinya dari bulu haiwan dan tulang manusia. Hii..

Bulu binatang yang digunakannya bukanlah dari binatang hidup yang sengaja dibunuh untuk diambil bulunya. Jess memastikan bahwa bahwa bulu dari binatang tersebut diambil dari haiwan yang sudah disembelih untuk dimakan, ataupun binatang yang sudah mati secara alami. 

"Saya tidak pernah membunuh binatang untuk mendesain busana ini dan pihak kami tidak akan menerima apapun (binatang) yang telah dibunuh untuk tujuan mengubahnya menjadi sebuah fashion item. Apa yang saya lakukan adalah mengambil hewan-hewan ini yang sudah mati secara alami," ungkap Jess, seperti dikutip dari Dailymail.

"Setiap hari semua orang tentunya makan daging haiwan. Pada haiwan berbulu, biasanya bulu dan tulangnya hanya dibuang dan menjadi sampah. Daripada dibuang, bulu dan tulang ini bisa menjadi kreasi aksesori dan detail busana yang unik. Saya mengubah potongan sampah ini menjadi berbagai benda yang indah dan dapat dinikmati sampai bertahun-tahun" tambahnya. 

Terinspirasi dari dunia dongeng dan buku-buku yang pernah dibaca di masa kecilnya, membuat perancang busana kontroversi itu meluncurkan karyanya yang cukup indah, namun mengerikan. Hasil karya Jess di bawah label Roadkill Couture ini pun akan dipamerkan di White Gallery, London.

Ia menampilkan busana pengantin yang dilengkapi dengan detail replika burung di bagian lehernya, hiasan kepala dari bulu burung, bolero bulu burung, dan sebuah gaun pengantin putih dengan bulu angsa yang dinamakan Swan Princess.

Yang lebih ekstrem dan mengerikannya lagi, Jess juga membuat kreasi kalung yang berasal dari tulang manusia. Tulang-tulang ini diperolehnya dari fakulti kesihatan di beberapa universiti. Dalam koleksi pertamanya di tahun 2011 silam, Jess membuat berbagai busana dari kulit tupai, bulu tikus, bahkan topi dengan telinga kuda buatan. 

Kesepian menunggu pelanggan dengan pakaian se*si

Posted: 10 Mar 2013 06:00 AM PDT


Lagi aksi mak bapak tak reti mengajar anak

Posted: 10 Mar 2013 05:00 AM PDT


macam tak ada toilet berdekatan...mana perginya otak mak bapak budak ni???

Menurut Anda Gambar Ini Lucu Tak?

Posted: 10 Mar 2013 04:00 AM PDT


Uniknya Lukisan yang Terbuat dari Daun Teh

Posted: 10 Mar 2013 03:00 AM PDT


Hanya dengan menggunakan daun teh seniman asal Inggris Carne Griffiths  boleh membuat sebuah karya lukisan yang luar biasa. Dengan menggunakan daun teh Carne Griffiths boleh membuat lukisan dengan menimbulkan efek warna cerah yang sangat unik dan mengagumkan.
lukisan yang Terbuat dari Daun Teh
ukisan yang Terbuat dari Daun Teh
ukisan yang Terbuat dari Daun Teh

5 Selebriti Dengan Busana Terburuk di Oscar

Posted: 10 Mar 2013 01:00 AM PST


Ada beberapa selebritis yang datang dalam acara Oscar 2013 dengan penampilan dan busana yang sangat buruk mau tahu siapa saja mereka ?
Oscar 2013 tidak hanya dihadiri oleh para selebriti dengan busana terbaik namun banyak juga para selebritis yang datang dengan busana terburuk yang terkadang sengaja untuk memperlihatkan bagian tubuhnya dan ada juga yang telihat busanaya berantakan. Nah berikut ini ada beberapa selebritis  Dengan Busana Terburuk di Oscar mau tahu siapa saja mereka simak 5 Selebritis Dengan Busana Terburuk di Oscar berikut ini.
1. Naomie Harris
Naomie Harris yang kian dikenal setelah membintangi film 'Skyfall' tampil di red carpet dengan gaun rancangan Michael Badger. Gaun yang menggunakan material organik itu tampak anggun, tapi belahannya yang tinggi hampir saja membuat Naomie pamer bagian intim tubuhnya.
2. Anne Hathaway
Anne Hathaway
Aktris yang mendapat penghargaan Best Supporting Actress hadir dengan gaun merah muda dari Prada. Sayangnya, garis potongan di bagian dada justru membuat puting aktris cantik ini tampak jelas. Sampai-sampai dibuat akun Twitter bernama @HathawayNipple yang kini sudah memiliki 3.000-an follower.
3. Kelly Rowland
Kelly Rowland
Belahan gaun yang tinggi memang terlihat seksi, namun tidak jika belahan sampai memamerkan pangkal paha. Seperti personel Destiny's Child, Kelly Rowland, dengan gaun rancangan Donna Karan di foto ini.
4. Brandi Glanville
Brandi Glanville
Aktris yang membintangi 'The Real Housewives', Brandi Glanville mengundang perhatian di red carpet. Namun bukan karena  tampil memukau, tapi gaunnya yang hampir mempamerkan seluruh payudaranya itu. Gaun tersebut adalah hasil rancangannya sendiri yang berlabel "B".
5. Helena Bonham Carter
Helena Bonham Carter
Salah satu aktris yang bermain di drama musikal 'Les Miserables' memilih gaun yang menunjukan sisi personalnya yang 'fun'. Gaun layer rancangan Vivienne Westwood dan rambut berantakan membuatnya masuk dalam daftar artis berbusana terburuk.
Nah itulah beberapa selebritis dengan busana terburuk di acara Oscar 2013.

Laki-laki Tinggalkan Foto Diri Mengenakan Pakaian Dalam Perempuan

Posted: 10 Mar 2013 12:00 AM PST

Polis di Ohio, Amerika Syarikat (AS), mengatakan mereka terkejut ketika seorang pengunjung toko Walmart di Fremont store meninggalkan fotonya di rak toko. Laki-laki bernama Rodney Kunkel dan berusia 44 tahun itu dikenakan tuduhan melakukan perbuatan tak senonoh kerana meninggalkan fotonya yang berpose mengenakan pakaian dalam perempuan di toko dan di sejumlah kendaraan di lapangan parking.

Luar Biasa Perempuan Ini, Siapa yang Boleh Mengalahkannya?

Posted: 09 Mar 2013 11:30 PM PST

OMG, lihatlah betapa kuatnya perempuan ini.


Body Memang Se*si, Tapi Kelakuan Benar-benar Tak Sopan

Posted: 09 Mar 2013 11:00 PM PST

Kalau tak percaya, lihat saja...



Ini Foto Keluarga Teraneh, Mahu Melakukannya?

Posted: 09 Mar 2013 10:30 PM PST


Apa yang Salah dari Foto Ini? Cuba Teka

Posted: 09 Mar 2013 10:00 PM PST

Benar-benar aneh di sini, cuba teka apakah itu?


Foto Facebook Ini Sungguh Aneh, Cuba Baca Saja Komen di Foto

Posted: 09 Mar 2013 09:30 PM PST


Penumpang Ini Benar-benar Aneh, Lihat Saja Dandanannya

Posted: 09 Mar 2013 09:00 PM PST


lawak betul atuk ni....

Patung tak senonoh ini hanya ada di Singapura

Posted: 09 Mar 2013 08:30 PM PST

Nama taman ini adalah Haw Par Villa adalah taman hiburan paling aneh di Singapura kerana menyimpan 1.000 patung dan 150 diorama yang memperlihatkan segala bentuk cerita kuno China.


Mungkin Ini Pungg*ng Paling Besar di Dunia, Sungguh Tak Masuk Akal

Posted: 09 Mar 2013 08:00 PM PST


Sanggup buang air di toilet macam ni?

Posted: 09 Mar 2013 07:30 PM PST


ada tak yang sanggup..kalau setakat kencing sanggup tapi buang air besar tak sanggup kot...

Lelaki ini sanggup habis 70 ribu poundsteling beli patung s*ks

Posted: 09 Mar 2013 07:00 PM PST

BRASILIA - Seorang lelaki asal Brasil rela mengeluarkan wang sebesar 70 ribu poundsterling  demi perawani sebuah boneka seks. Boneka itu disebut amat mirip dengan manusia.

Penjualan boneka seks itu dilakukan oleh toko seks online Sexonico, yang menawarkan "keperawanan" dari Valentina. Sosok Valentina dikhabarkan layaknya seorang perempuan seksi sebenarnya.

Sexonico mencabar siapa pun yang boleh memberikan penawaran tinggi terhadap boneka tersebut. Pemenangnya, akan mendapatkan kesempatan untuk melakukan kencan romantis dengan boneka itu. Demikian dilansir dari Huffington Post, Sabtu (9/3/2013).

Pakej pemenang termasuk makan malam yang mahal disertai dengan mandi dengan bunga mawar. Selain itu, Valentia akan menggunakan pakaian dalam seksi serta menginap di presidential suite di sebuah hotel.

Sexonica mengklaim Valentina bukanlah boneka seks pada umumnya. Mereka mengklaim boneka itu memiliki tekstur kulit yang sama dengan manusia. Bahkan boneka itu memiliki warna pupil mata hijau, bibir mengkilap serta dada dan tubuh yang boleh membuat perempuan di dunia merasa iri.

Toko seks itu memulai pelelangan di internet sebelum merilis Valentia di konvensi internasional boneka seks di Brasil.

Corvette terperosok bawah trak

Posted: 09 Mar 2013 06:30 PM PST


London: Seorang pemandu bernasib baik apabila terselamat selepas kenderaannya terperosok di bawah trak.
Mangsa yang hanya luka kecil di kepala berjaya ditarik keluar oleh anggota bomba. 
Pemandu yang tidak diketahui identitinya itu berkata, dia terselamat kerana sempat menundukkan kepala ketika kereta Corvette dipandunya merempuh belakang trak berkenaan sebelum terperosok sedalam dua meter di bawah trak terbabit. 

Anggota bomba, Rick McClure, 60, yang pertama tiba di tempat kejadian di lebuh raya San Diego di Los Angeles itu berkata: "Dia sangat bertuah."

"Dia dalam keadaan baik. Tubuh pemandu biasanya berkecai selepas terperosok di bawah trak.

"Tetapi, dia tidak mengalami kecederaan serius," katanya dalam satu kenyataan akhbar, semalam. 

Bagaimanapun, bumbung kereta Corvette hitam bernilai RM231,797 itu ranap dan kereta itu dikategorikan lupus. -AFP
sumber : mymetro

Kek sambut orang baru

Posted: 09 Mar 2013 06:00 PM PST


Foto

London: Bagaimana dengan kek hari jadi ini? Tukang masak kini meraikan keajaiban hidup dengan membuat kek berupa bayi yang baru dilahirkan.
Rekaan aneh itu kelihatan seolah-olah hidup termasuk bayi yang masih mempunyai tali pusat melekat pada tubuhnya. 
Sebilah gunting yang dibuat daripada gula aising melengkapkan hadiah selamat datang ke dunia yang cukup pelik itu. 

Sebiji kek menunjukkan kepala, lengan dan kaki muncul dari kek berbentuk glob bumi yang dihias dengan corak bunga.

Manakala kek lain menunjukkan seorang bayi yang bogel meniarap sambil menghisap puting.

Satu lagi rekaan agak menakutkan apabila menunjukkan dua kepala bayi bercantum dengan mata putih tersembul. 

Hidangan kek berkenaan dibuat bagi menyambut kehadiran insan cilik yang baru lahir. 

Bagaimanapun, mungkin terdapat anggota keluarga yang tidak tergamak untuk memotong kek berupa bayi seakan-akan hidup itu.

Satu rekaan yang mungkin boleh dimakan ialah buah tembikai berbentuk bakul yang diisi dengan pelbagai jenis buah-buahan kelihatan seolah-olah seperti bayi di dalam kereta sorong. - The Sun
sumber : mymetro

Hercules, anak buah ditangkap

Posted: 09 Mar 2013 05:30 PM PST


Jakarta: Polis Indonesia semalam menangkap 51 anggota kumpulan samseng yang diketuai Hercules Rozario Marcal kerana disyaki melakukan peras ugut di sekitar Jakarta.
"Jumlah wang yang diperas kumpulan itu mencecah beberapa juta rupiah," kata Ketua Polis Jakarta Barat, Hengki Hariadi kepada wartawan semalam. 
Mereka yang menjadi mangsanya adalah usahawan. 

Kegiatan Hercules tidak dapat dikesan pihak berkuasa sebelum ini kerana mangsa enggan melaporkan jenayah itu.

"Mereka takut membuat laporan polis," kata Hengki.

Operasi memburu suspek dilakukan selepas polis memperoleh bukti dan laporan daripada penyiasat yang membongkar kegiatan Hercules. 

"Jenayah pemerasan dilakukannya sudah lama berlaku dan semakin meningkat dari semasa ke semasa. 

"Bukti yang dikumpul pegawai kami juga sudah banyak," katanya. 

Hercules dan orang bawahannya kini ditahan untuk disoal siasat di lokap balai polis Metro Jaya. 

Operasi menjejaki dan menahan kumpulan berkenaan bermula malam kelmarin. 

Satu sumber berkata, polis turut menemui senjata api ketika menyerbu rumah Hercules. - Agensi
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment