borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


PARAH: IPhone 4S Milik Wanita Ini Mendadak Meleleh,Terbakar Dengan Sendirinya Dan Nyaris Meledak (Foto)

Posted: 08 Feb 2013 08:45 AM PST


Sebuah iPhone 4S yang sedang ditaruh di meja mendadak mati, kemudian tercium bau aneh. "Saya cuba mengambilnya, telefon itu terasa panas sekali di tangan," ujar Shibani Bhujle, wanita manager pemasaran dari New York pemilik gadget tersebut.

Lalu ia mencuba menyalakan kembali iPhone 4S tersebut, tetapi tidak berhasil. Malah iPhone 4S di tangannya menjadi semakin panas dan mulai mengeluarkan bau terbakar.

Kerana panik, Bhujle mencuba mencongkel cover belakang iPhone yang bertingkah aneh tersebut dan berusaha mengeluarkan baterinya. "Begitu saya lihat, ternyata baterinya sedang meleleh dan mengeluarkan cairan (elektrolit)."

Sebagai info, iPhone 4S bukanlah perangkat yang boleh dibongkar-bongkar sendiri oleh pengguna. Namun, ketika itu, Bhujle kebingungan dan berusaha mencegah agar gadget yang bersangkutan jangan sampai terbakar. Dia akhirnya berhasil mengeluarkan bateri yang bermasalah.

"Seandainya saja saya sedang tak berada di sana, mungkin hal-hal yang lebih buruk boleh saja terjadi," katanya. Menurut pengakuan Bhujle, bateri iPhone 4S miliknya yang baru berumur setahun itu terlihat menggelembung dan meleleh sebagian.

Bagian belakang iPhone yang meleleh dan nyaris meledak

Bhujle kemudian membawa smartphone tersebut ke gerai Apple di New York, tetapi pihak Apple tidak mahu memberikan telefon iPhone pengganti.

"Ini adalah cacat produk yang tidak diakui oleh Apple. Saya tak percaya mereka tak memberikan perangkat pengganti dalam kes kesalahan produksi seperti ini," ujarnya dengan nada geram menahan marah.

Ini bukan kali pertama smartphone tiba-tiba "meledak". Tahun 2011 lalu, sebuah iPhone yang terbakar gara-gara kerusakan baterai sempat menunda jadwal penerbangan pesawat. Tahun lalu, baterai sebuah smartphone motorola yang terbakar nyaris membuat cedera bokong seorang hacker yang membawanya di poket seluar saat berada di konferensi DefCon, Las Vegas. 
(Cnet, Venture Beat)

Inilah pakaian isteri Perdana Menteri Israel yang kena kutuk

Posted: 08 Feb 2013 08:30 AM PST



Isteri Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu, Sarah, mendapat kritik tajam saat mengenakan busana transparan memperlihatkan hampir seluruh tubuh bahagian atasnya. Itu dia lakukan saat menghadiri acara parlemen Negeri Zionis Knesset.

Stesen televisyen Al Arabiya melaporkan, Khamis (7/2), Sarah mengenakan brukat memperlihatkan lengan, pundak, dan perutnya. Anggota Knesset konservatif mahupun sekular mengecam dia. Mereka mengatakan baju semacam itu tidak pantas dikenakan saat acara rasmi parlemen. "Ini di luar dugaan. Kenapa dia memakai baju terbuka itu?" tulis sebuah artikel diterbitkan surat khabar Haaretz.

Di surat khabar lain Times of Israel, pengamat mode mengatakan isteri Netanyahu itu seperti mengiklankan model busana yang sudah pencen dan tata rambutnya juga mengerikan. "Dia terlihat murahan," ujar pengamat mode tidak disebutkan namanya itu.

Komen lain mengatakan Netanyahu harus membelikan baju yang pantas untuk isterinya jika berjalan-jalan ke Amerika Syarikat nanti. Mereka juga membandingkan Sarah dengan ibu dari negara lain seperti Michelle Obama dan Carla Bruni, istri mantan Presiden Prancis Nicolas Sarkozy.

Selain itu busana Sarah dianggap menghina parti berbasis agama dan para rabbi.

Kasihan kerana Miskin,Lelaki Muda Yang Jadi Lumpuh Hidup Dengan Paru-paru Dipam Tangan (Foto)

Posted: 08 Feb 2013 08:15 AM PST


Selama 2 tahun, Fu Xuepeng (23 tahun) harus hidup dengan bantuan ventilator. Namun bukanlah alat canggih yang banyak terdapat di ruang ICU, melainkan ventilator plastik yang harus dipam dengan tangan.


Xuepeng mengalami kelumpuhan dan tak mampu menggerakkan tubuhnya semenjak mengalami kecelakaan  motor 2 tahun lalu. Sayangnya, keluarganya terlalu miskin sehingga tidak boleh membayar biaya perawatan di rumah sakit.


Dalam sehari, mereka harus bergantian untuk mengepam paru-paru Xuepeng hingga ribuan kali. Tiga minit saja kelupaan atau berhenti melakukan kompresi (pengepam konstan dengan tangan, boleh membuat Xuepeng tewas.

Alat ventilator mekanik kuno (kanan) didapat berkat bantuan kerabat

Sebenarnya beban mereka agak sedikit berkurangi sejak salah satu kerabat memberikan bantuan sebuah ventilator mekanik kuno, yang biayanya sekitar 200 renmimbi .

Penderitaannya semakin berat kerana udara yang dingin

Mesin ventilator kuni tersebut terhubung dengan tubuh Xuepeng, yang tergeletak di tempat tidur dengan mengenakan topi merah untuk melindunginya dari serangan udara dingin.

Kedua orangtuanya bergantian mengepam paru-paru Xuepeng pada siang hari agar  jimat elektrik

Namun meski sudah mendapatkan bantuan mesin, kedua orang tuanya masih harus terus melakukan tugas rutin mengepam dengan tangan di siang hari. Alasannya, untuk menjimat biaya tagihan elektrik agar tidak terlalu mahal.

Betapa nasib dan kehidupan keluarganya amat memprihatinkan

Setelah foto-foto mereka beredar luas di media China, sumbangan besar pun mengalir, yang berasal dari sebuah desa distrik Huangyan di Zhejiang, China. Bantuan tersebut berupa wang tunai dan ventilator modern yang dikirim oleh sebuah perusahaan di Beijing.
(MSN, Telegraph, AFP)

Rakaman Lensa: Kerosakan Moral Yang Jamak Terlihat Di Singapore (Foto)

Posted: 08 Feb 2013 08:00 AM PST


Singapore adalah negara termaju dan termakmur di Asia Tenggara. Penduduknya pun kosmopolitan dengan kentalnya pengaruh budaya barat dalam kehidupan sehari-hari warganya.

Banyak hal yang menakjubkan yang membuat kita terpana dan merasa tidak apa-apanya apabila kita berkunjung ke Negeri Merlion ini. Namun di sisi lain, kencangnya pengaruh budaya barat juga membawa pengaruh buruk bagi warganya yang terkenal disiplin.

Banyak hal yang mencengangkan, aneh, serta tidak masuk akal yang jamak kita temukan apabila berjalan-jalan disana. Semua yang dilihat disini, tidak boleh kita lihat setiap hari di tanah air, diantaranya:

Wanita di atas bukan orang gila. Ia berjalan-jalan hanya mengenakan Bra sebagai atasan di kawasan Commonwealth Crescent

Lelaki ini memakai tank top dan G-string saat keluar rumah

Saat ke pasar di Suntec City ada lelaki berseluar pendek merah pakai tangktop dan G-string

Ada kondom bekas pakai di pegangan tangan di dalam MRT

Masih banyak lagi "keanehan" dan "keantikan" Singapore yang tidak boleh dimuat disini saking banyaknya.

sumber

Pasangan ini Melakukan Hubungan Intim Gaya Extreem

Posted: 08 Feb 2013 07:00 AM PST


Wanita Ini Menyeludup Dadah melalui Ciuman

Posted: 08 Feb 2013 06:00 AM PST



Sumber

Beginilah Penampilan Elegan Lelaki Kongo Dari Golongan SAPE

Posted: 08 Feb 2013 05:00 AM PST

Kongo adalah sebuah negara yang tergolong miskin, namun negara ini rutin terus diberitakan utama diberbagai media kerana perang saudara yang tidak ada hentinya.

Dan tahukah anda tentang orang-orang dari golongan SAPE (Societe des Ambianceurs et des Personnes Elegantes) di Kongo ?

Mereka adalah golongan orang-orang Kongo yang pada tahun penjajahan kolonial bekerja pada koloni Perancis dan selalu berpenampilan elegan.

Nah…sejak itu selalu terlihat orang-orang Kongo yang berpenampilan seperti itu. Mereka memiliki gaya tersendiri, nama panggilan dan mereka sangat menentang segala bentuk kekerasan. Aturan yang paling penting untuk golongan SAPE ini adalah seorang lelaki harus elegan.

Mahu lihat bagaimana gaya orang-orang Kongo dari golongan yang disebut SAPE tersebut ?









Aksi Anak Lucu Bohongi Ibunya

Posted: 08 Feb 2013 04:00 AM PST




Sumber 

Metamorfosis Kayu Menjadi Binatang

Posted: 08 Feb 2013 03:00 AM PST


Ramai orang mungkin berfikiran bahawa berburu dan lalu mengawetkan binatang hasil buruannya adalah hal yang membanggakan. Meskipun ada syarat dan ketentuannya, namun hal itu boleh merosak ekosistem yang berkembang selama ini. Hmm.. daripada merosak alam jom kita tengok binatang-binatang KW hasil karya seniman Rusia, Sergey Bobkov, ini. Bobkov membuat berbagai macam bentuk patung binatang dengan hanya bermodalkan kayu. Karya patungnya sungguh detail dan tampak seperti sungguhan. 
woodenanimals08 woodenanimals11







woodenanimals02 woodenanimals12










woodenanimals13 woodenanimals14










woodenanimals15 woodenanimals18

Belgium Ini Buat Setem Yang Memiliki Rasa dan Aroma Coklat

Posted: 08 Feb 2013 02:00 AM PST




Sumber 

Dari GEMUK sampai SE*Y .. awek cantik ini memang AMAZING

Posted: 08 Feb 2013 01:00 AM PST


Weight Loss Inspired by the Love of Cosplay


This pretty but overweight, Taiwanese girl wanted to become a cosplay model so much...

1Weight Loss Inspired by the Love of Cosplay
That she lost 44 lbs (20kg). See the slim and sexy Rolan Ajo now…
2Weight Loss Inspired by the Love of Cosplay

7Weight Loss Inspired by the Love of Cosplay
8Weight Loss Inspired by the Love of Cosplay
0
#9Weight Loss Inspired by the Love of Cosplay


TAKUT AWEK nya kedinginan lelaki ini berikan JAKET kepada aweknya

Posted: 08 Feb 2013 12:00 AM PST


TAKUT AWEK nya kedinginan lelaki ini berikan JAKETnya kepada aweknya

Here, Take My Jacket…  
Chivalrous, Asian gentleman offers his lady friend his jacket to stay warm.

1Here, Take My Jacket…
2Here, Take My Jacket…
0
#3Here, Take My Jacket…


Awek cantik tapi 'gila'

Posted: 07 Feb 2013 11:30 PM PST

Sekelompok perempuan cantik yang sangat berani melakukan aksi nekad dengan menari di atas pesawat yang sedang terbang ribuan kaki di udara. Aksinya ini  membuat penonton terkesima.

Menari di udara adalah pekerjaan yang biasa dilakukan oleh Sarah Tanner, Danielle Huges, dan Stella Guilding ini. Mereka adalah penari akrobatik di atas pesawat yang sering disebut Wingwalkers Breitling.

Ketiga wanita cantik ini tanpa ragu melakukan aksi-aksi yang menakjubkan di atas ketinggian 1000 kaki dengan melakukan handstands atau berdiri dengan kedua tangan di bawah. Bahkan mereka juga nekat bergelantungan terbalik di sayap pesawat.

Tak banyak wanita yang ingin melakukannya. Namun, pekerjaan ini sangat menyenangkan bagi ketiga wanita pemberani ini.

Ketua Wingwalkers Breithing Sarah Tanner mengatakan, bahwa menjadi seorang Wingwalkerssudah ia impikan sejak masih kecil. "sewaktu kecil Wingwalkers adalah sesuatu yang pernah saya lihat di sebuah airshow dan saya sangat terinspirasi untuk melakukannya," ujarnya, seperti dikutip dari Daily Mail, Senin (4/2/2013).

"Untuk menjadi Wingwalker Anda tidak boleh lebih tinggi dari 150 centimeter atau memiliki berat badan berlebih dan harus memiliki keberanian pada ketinggian," ungkap perempuan berusia 31 tahun ini.





Fashion disaster isteri Steven Gerard

Posted: 07 Feb 2013 11:00 PM PST


Alex Curran adalah seorang isteri dari pemain sepak bola terkenal Steven Gerrard,Dalam foto ini Alex tampak sangat seksi dengan menggunakan sebuah gaun pesta transparan berwarna hitam. Dan ternyata, gaun malam yang ia gunakan itu malah membuatnya tidak nyaman.
1954479
Lihat saja kalau tidak percaya, dalam foto tersebut payudara Alex terlihat sangat jelas. Kerananya, ia pun menjadi tidak nyaman dan merasa risih.
Seperti yang dikutip dari The Sun, posisi gaun yang ketat itu pada akhirnya malah membuat payudara milik Alex Curran menjadi tontonan gratis para lelakisaat berkunjung ke kelab Playground.

Saat Bayi Sudah Menikah, Wanita Ini Menikah Lagi Setelah Dewasa

Posted: 07 Feb 2013 10:30 PM PST




Sumber 

Tolong BANTU dijawab, Awek ini Pakai seluar atau tidak?

Posted: 07 Feb 2013 10:00 PM PST

Tolong BANTU dijawab, Awek ini Pakai seluar atau tidak?

Wah, lagi-lagi temu foto-foto aneh. Kali ini seorang awek yang lagi makan di kantin yang di foto secara diam-diam,  "Apakah Cewek ini pakai seluar atau Tidak"

Langsung saja lihat gambarnya



Kita lihat gambar yang lebih dekat (zoom mode :ON)


Cincin Bibir Victoria Beckham Dianggap Bencana Fashion

Posted: 07 Feb 2013 09:30 PM PST


detail berita
Victoria Beckham (Foto: Dailymail))
VICTORIA Beckham mungkin sekarang sudah menjadi ikon dan desainer fashion tingkat dunia berkat desain elegannya. Tapi tampaknya masyarakat belum boleh melupakan style buruknya di masa lalu.

Pada tahun 2001, personel girlbandSpice Girls ini memakai sebuah cincin bibir ketika tampil dalam sebuah pertunjukkan. Dan kini style-nya tersebut dipilih sebagai bencanaf ashion terbesar yang dilakukan selebriti di abad ini (20%), berdasarkan sebuah jejak pendapat.

So Sweet... Pernikahan Pasangan Ini Paling Lama Sejagad

Posted: 07 Feb 2013 09:00 PM PST




Sumber

100 peratus yakin Mak Cik ini tak tahu cara gunakan alat fitness ini

Posted: 07 Feb 2013 08:30 PM PST




100 peratus yakin Mak Cik ini tak tahu cara gunakan alat fitness ini ...



 


Wanita Cantik Tanpa Pakaian Sambil Naik Motor di Bali

Posted: 07 Feb 2013 08:00 PM PST

Entah kerana kepanasan atau kerana hal lainnya, seorang wanita cantik tanpa busana di jalan Raya Seminyak, Bali. Tak pelak, aksi ini mengundang risih warga di sana.

"Itu foto asli. Temanku yang ambil kelmarin, Jl. Raya Seminyak, Bali. Kelmarin sih memang panas sekali, aku saja pakai helm fullface karena panasnya," lapor Kusiadi (27), saat dihubungi detikOto, Khamis (7/2/2013).



Wanita cantik itu membonceng motor dengan pose yang tidak biasa, menghadap ke belakang dan tidak mengenakan helm. Memang bermaksud pamer kah?

"Kejadian yang kayak gitu sih jarang. Biasanya mereka cuma pakai ****** saja, dan biasanya menghadap ke depan. Tapi kejadian kemarin itu baru terjadi, terlebih orang asing itu menghadap ke belakang," ucapnya.

Namun bukan berarti aksi topl.ess bule ini disukai di Bali. Berdasarkan pengakuan Kusiadi jika ada pelanggaran etika, mereka sering diamankan oleh petugas polis.

"Yah itu dilarang, kejadian ini sering diamankan oleh petugas polis. Bahkan petugas polis sering memberikan teguran dan membagikan baju untuk kes-kes seperti itu, melalui operasi ketupat atau zebra. Terutama untuk yang laki-laki, mereka kan sering bertel4njang dada. Kalau yang perempuan itu baru jarang," tutupnya.

sumber: detikcom

Babysitter Keji Siksa Bayi 9 Bulan

Posted: 07 Feb 2013 07:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, KRASNOYARSK - Hati-hati memilih pengasuh untuk bayi (baby sitter) Anda. Jangan sampai bayi Anda menjadi korban kekerasan seperti yang dilakukan baby sitter asal Krasnoyarsk, Rusia.
Seperti dilansir Tribunnews dari The Sun, seorang pengasuh bayi berusia 55 tahun itu terbukti memukuli anak majikannya yang berusia sembilan bulan hanya kerana sang bayi menangis. Aksi kekerasan yang dilakukan baby sitter, yang tidak disebutkan namanya tersebut terungkap setelah orang tua sang bayi curiga dan akhirnya memasang kamera tersembunyi di salah satu ruang rumahnya.
Sejak awal seluruh anggota keluarga tersebut sudah merasa curiga dengan kelakuan si baby sitter. Pasalnya, ketika keluarga tersebut pulang ke rumah, sang bayi selalu menangis tak henti-hentinya. Ternyata anak tertua dari keluarga melaporkan bahwa baby sitter yang sudah bekerja puluhan tahun tersebut memukuli adik terkecil mereka berulang kali ketika ayah dan ibu sang bayi keluar rumah.
Mendengar hal itu, seluruh anggota keluarga langsung mengkonfrontasi aksi kekerasan tersebut kepada si baby sitter. Namun, baby sitter itu menyangkalnya dan berdalih bahwa sang bayi menangis akibat merasa diabaikan oleh seluruh anggota keluarga.
Tak percaya dengan pengakuan baby sitter, keluarga sang bayi berinisiatif memasang kamera tersembunyi untuk merakam detik-detik yang mengerikan itu.
Hasil rekamannya sudah bisa ditebak. Dalam video berdurasi 2 menit 4 detik tersebut, terlihat jelas perlakuan keji sang baby sitter kepada bayi majikannya.
Entah setan apa yang merasuki perempuan separuh baya tersebut. Dengan keji dia membanting sang bayi ke atas stroller sebelum memukul kepalanya berkali-kali dengan dua tangan. Kejadian itu berulang setiap kali sang bayi mengeluarkan suara. Dalam rakaman itu, sang bayi hanya telungkup dan menunduk seperti takut untuk melihat sang baby sitter.
Di akhir rakaman kelakuan iblis sang baby sitter justru lebih parah. Untuk meredakan tangis sang bayi, dia mengambil sebuah tuala dan menutup seluruh badan sang bayi hingga kepala. Merasa terkejut, sang bayi terbangun, tapi lagi-lagi baby sitter kejam itu memukul kepala sang bayi hingga terdiam.
Seluruh anggota keluarga yang menyaksikan rekaman itu kaget bukan kepalang. Ternyata selama ini mereka mempercayakan buah hatinya kepada seorang baby sitter yang justru hampir saja membunuhnya.
Majikan baby sitter menyerahkan rakaman tersebut ke polis setempat. Saat itu juga, sang baby sitter langsung ditangkap. Selain menghadapi hukuman penjara selama tiga bulan, baby sitter keji itu juga didenda 500 poundsterling.
Sejak dua hari dilancarkan oleh situs Liveleak, video kekerasan itu sudah ditonton jutaan orang di seluruh dunia. Berikut video kekejaman baby sitter yang diambil dari situs Youtube.com:
http://www.youtube.com/watch?v=SyF1dsHCPZE

Rekod Baru Bilangan Prima Terbesar di Dunia Telah Ditemukan, Panjangnya 17 Juta Digit

Posted: 07 Feb 2013 07:00 PM PST


Bilangan prima apa yang terbesar di dunia untuk saat ini? Jawabannya: Tak terbayangkan. Kerana untuk mengetahuinya, kamu harus menelusuri angka-angka sebanyak 17 juta digit. Wow!
Penemuan ini ditemukan oleh seorang sukarerujalawan bernama Dr. Cooper dari University of Central Missouri. Dan jika kamu te bagaimana cara Dr. Cooper menemukan angka langka yang nauzubillah panjangnya ini, semua berkat software bernama Great Internet Mersenne Prime Search (GIMPS), sebuah software yang sejauh ini sudah menemukan sebanyak 14 bilangan prima mersenne (bilangan prima langka yang boleh ditulis dalam rumus Mp = 2n-1) dari total 48 yang sudah ditemukan sejauh ini.
Memakai GIMPS, komputer milik Dr. Cooper memerlukan waktu sebanyak 39 hari untuk menemukan angka tersebut. Hasilnya sendiri sudah di verifikasi oleh beberapa super komputer yang memiliki berdozen core dengan memakan waktu 4 hingga 7 hari. Kalau mahu, kamu boleh mendownload GIMPS disini (gratis).
Berapa banyakkah angka sebanyak 17 juta digit itu? Menurut Marsenne.org, angka itu cukup banyak untuk mengisi 28 lembar halaman pada buku novel, dan jika disimpan dalam bentuk digital, hasilnya adalah sebuah halaman teks berukuran 22,4 Megabyte dan 9,56 Megabyte jika dikompresi.
Berkat penemuan ini, Dr. Cooper berhak mendapatkan hadiah sebesar $3000 dari Mersenne.org. Penemuan yang tak sia-sia bukan? ...buat penemunya.

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Pergaduhan punca bayi digilis kereta

Posted: 07 Feb 2013 06:30 PM PST


Beijing: Polis China menahan seorang pemandu dan seorang pegawai kerajaan tempatan selepas seorang bayi dilanggar.
Kejadian berlaku ketika pihak berkuasa tempatan sedang mendenda ibu bapa bayi berkenaan kerana mempunyai terlalu ramai anak.

Bayi itu adalah anak ketiga pasangan terbabit. China mengehadkan kebanyakan pasangan yang tinggal di bandar dengan hanya seorang anak. Jabatan propaganda parti komunis tempatan berkata dalam kenyataannya semalam, polis turut menahan pasangan itu kerana disyaki menyebabkan kematian kerana cuai.
Dikatakan 12 pegawai parti berkenaan bertengkar dengan pasangan itu Isnin lalu di bandar Rui'an di wilayah Zhejiang di timur negara itu. Lelaki itu sedang mendukung anak lelakinya yang berusia 13 bulan ketika pegawai terbabit menghalangnya memasuki sebuah kereta dan menjerit kepada pemandunya supaya segera beredar.

Bayi berkenaan terlepas daripada dukungan bapanya, sebelum dia digilis kereta itu. - AP
sumber : mymetro

Bayar Anak RM600 supaya henti guna Facebook

Posted: 07 Feb 2013 06:00 PM PST


Boston: Seorang bapa dari Wellesley, Massachusetts membayar anak perempuannya berusia 14 tahun sebanyak AS$200 (RM600) agar berhenti menggunakan Facebook selama lima bulan.
Paul Baier dilaporkan memutuskan untuk membayar anak perempuannya, Rachel agar berhenti menggunakan Facebook dan remaja terbabit diminta menandatangani kontrak itu. 
Rachel menutup akaun Facebook dan memberitahu kata laluan miliknya kepada bapanya selepas menerima wang itu. 

Ini bukan kali pertama seorang pegguna Facebook memutuskan untuk berehat panjang daripada menggunakan perkhidmatan itu.

Akhbar The Guardian melaporkan bahawa dua pertiga pengguna Facebook secara sukarela berehat kerana 'khabar angin keterlaluan daripada kawan mereka' dan 'bimbang mengenai privasi' masing-masing.

"Menurut kaji selidik terbaru diterbitkan Pusat Penyelidikan Pew AS, hanya empat peratus pengguna Facebook memilih hak privasi, dengan satu peratus mengatakan mereka tidak suka berkongsi kehidupan mereka di Facebook. Hanya dua peratus berkata, mereka memilih untuk berkomunikasi secara bersemuka," lapor The Guardian. - Agensi
sumber : mymetro

Makanan ringan ada pelekat lambang salib

Posted: 07 Feb 2013 05:30 PM PST


Kepala Batas: Seorang kontraktor kesal kerana ada pihak tidak sensitif dengan umat Islam apabila menjual makanan ringan mengandungi pelekat lambang salib sebagai cenderamata dalam kotak makanan berkenaan yang biasanya dibeli kanak-kanak.
Kontraktor itu yang mahu dikenali sebagai Chaq, 40-an, berkata dia membeli makanan ringan dalam kotak berharga RM1 di sebuah pasar raya di Bagan Ajam dekat sini, untuk anak saudaranya, kelmarin.

"Selain makanan ringan, ada beberapa keping gambar kartun dalam kotak berkenaan dan salah satu ialah lambang salib yang dilekatkan pada peti sejuk.
"Mulanya saya sangka ia gambar kartun biasa tetapi selepas diamati ia sebenarnya lambang salib," katanya di sini, semalam.

Pemerhatian pada kotak makanan ringan berkenaan mendapati tertera notis 'mengandungi barang istimewa' dan 'tidak sesuai untuk kanak-kanak bawah enam tahun'.

Chaq berkata, mungkin ada pihak sengaja menjadikan lambang salib sebagai hadiah dalam makanan ringan dengan kanak-kanak sebagai kumpulan sasaran.
"Ketika isu kalimah Allah hangat diperkatakan, ada pula pihak cuba menyentuh sensitiviti umat Islam dan perkara begini tidak sepatutnya berlaku," katanya yang membuat aduan kepada Pertubuhan Pembela Insan (PPI).
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment