borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Di Balik Layar Asia's Next Top Model

Posted: 07 Feb 2013 08:45 AM PST


Keenam kontestan yang tersisa beraksi di depan kamera dan hadir di karpet merah acara desainer Farah Khan.

 

 

 

 

 

Gila. Amy Childs Pamer Kese**ian Di Pantai Dubai Dengan Santai (Foto)

Posted: 07 Feb 2013 08:30 AM PST


Amy Childs (22) mempamerkan lekuk tubuh dan payudaranya yang aduhai di sebuah pantai di Dubai, Uni Emirat Arab pada 30 Januari 2013 yang lalu. Amy begitu seksi mengenakan monokini berwarna emas.

Disna Amy jelas menjadi perhatian, khususnya bagi paparazzi.  Kesexy-annya menjadi makanan empuk bagi mereka yang memang membuat sensasi mengenai berita selebritis.

  
Amy amat percaya diri buka-bukaan di Dubai

Dengan rambut merahnya yang diikat ke atas, Bintang TOWIE ini asyik bermain bersama sepupunya, Harry Derbridge. Bahkan mereka tampak mesra bagaikan pasangan kekasih.

Ami dan sepupunya bercuti ke Dubai

Amy akhir-akhir ini memang kerap membuat sensasi dan mempamerkan bagian tubuh sexy-nya. Ia lebih percaya diri kerana baru saja menambah ukuran payudaranya dari ukuran asli 32C menjadi 32 DD. Wow
Banyak kalangan awam yang bertanya-tanya: Kok di Timur Tengah yang buka-bukaan seperti ini di pantai tidak diambil tindakan?
(Dailymail)

Baju Ini Menjadi Transparan Jika Pemakainya Terangsang

Posted: 07 Feb 2013 08:15 AM PST



Belanda - Sebuah rumah mode asal Belanda Studio Roosegarde menciptakan baju yang boleh berubah menjadi transparan jika pemakainya merasa terangsang.

Perancang baju tersebut Daan Roosegarde menyebut baju itu dengan nama "Intimacy 2.0".

Menurut Roosegarde, baju tersebut akan berubah menjadi transparan berdasarkan denyut jantung penggunanya. Semakin kencang maka baju tersebut akan menjadi semakin transparan.

"Proyek Intimacy berusaha menjembatani antara keintiman dengan teknologi. Interaksi sosial akan mempengaruhi transparansi baju ini," ujar Roosegarde.

Dia mengatakan baju tersebuat terbuat dari bahan bernama e-foils dan bahan kulit. Baju ini terdiri dari dua warna, yaitu hitam dan putih.

Blogger misteri menjadi terkenal kerana suka posting belahan dad*

Posted: 07 Feb 2013 08:00 AM PST

Menjadi popular di dunia maya, boleh dilakukan dengan berbagai cara. Termasuk blogger wanita misterius yang menamakan diri Alicia Young. Dia mendadak popular akibat umbar belahan payudara. Hingga hari ini tak ada yang mengetahui secara detail siapa sesungguhnya blogger asal Sepanyol tersebut.

Keterkenalan blogger misteri ini setidaknya membuat beberapa media online internasional ramai memberitakannya. Mulai dari media Inggris, Amerika, Itali, hingga Jepun. Nama Alicia Young sediri dipastikan bukan nama asli. 

Konon Alicia Young berusia 31 tahun dan berasal dari Valencia (Sepanyol). Ia kerap memposting foto-foto seksi khususnya dengan menonjolkan belahan payudaranya di beragam aktiviti. Mulai memasak, membaca, modeling, atau di tempat kerja.


Satu hal yang menjadi ciri khas foto Alicia Young selain belahan payudaranya yang menonjol adalah ia tak pernah menunjukkan wajah atau mukanya. Mentok hanya sampai dagu. Justru ini yang membuat penasaran.

Tak ada tulisan yang 'istimewa' di blog yang ia posting. Ia mengaku hanya  suka-suka saja memposting foto-foto tersebut. Namun akhirnya Alicia Young merasa nyaman dan menyukainya. Ini senada dengan pengunjung yang semakin membludak sejak blog ini mengudara.

Total sejak blog Alicia Young online 2 bulan yang lalu, foto-fotonya telah dilihat 2,7 juta kali. Blog tersebut juga miliki 25 ribu penggemar. Di Twitter Alicia Young miliki 11 ribu follower dan di Facebook ia mengoleksi 2.573 jem like. I

Gila betullah fesyen pakaian abang ni

Posted: 07 Feb 2013 07:00 AM PST





amacam gempak tak....

Wanita ini Tidak Pernah Cuti Selama 44 Tahun Bekerja

Posted: 07 Feb 2013 06:00 AM PST


Setiap bos perusahaan pasti akan senang jika memiliki seorang pegawai teladan seperti Deborah Ford. Ya, wanita itu berada di tempat kerja setiap harinya selama 44 tahun terakhir tanpa satu kali pun izin sakit.
Wanita berusia 64 tahun yang dibesarkan di Detroit, Michigan itu baru-baru ini menyatakan siap untuk pencen. Pengumuman itu muncul setelah selama 44 tahun berturut-turut, Ford melakukan tugas-tugas administrasi di pejabat pos pusat di Detroit dan melayani perusahaan itu dengan begitu setia.

7h5naojj copy
Deborah Ford Tak Pernah Absen Selama 44 Tahun Bekerja Sebagai Pegawai i Kantor Pos di Michigan (Sumber : blogspot.com, uniknya.com)
Di perusahaan tersebut, banyak pekerja yang datang dan keluar, tetapi Ford selalu ada di ruang kerjanya tanpa pernah izin sakit selama ia bekerja. Jika memang ia harus pergi ke doktor, ia akan pergi setelah jam kerja selesai atau selama waktu liburan.
Sebahagian besar rakan kerja Ford, merasa salut dengan komitmen pekerjaannya yang luar biasa. Sebab itu, ia dihormati oleh US Postal Service setelah 30 tahun ia melayani perusahaan di tempat ia bekerja. Dan untuk saat ini, ia tengah melatih karyawan lain untuk menggantikan pekerjaannya.
Ford sempat mengatakan bahwa ayahnya yang kini berusia 86 tahun, juga tidak pernah mengambil izin sakit selama 30 tahun. "Hal tersebut merupakan etos kerja kita," ucapnya.
Ford tahu ia akan pencen, namun ia tidak memiliki rencana khusus selain menghabiskan lebih banyak waktu dengan ayahnya.
Saat pesta perpisahan, ia menyatakan bahwa ia memiliki cuti dari izin sakit selama 4.508 jam, yang memungkinkannya untuk menerima kenaikan 5 persatus dari dana pencennya.

Sumber : yourjewishnews.com, uniknya.com

Nenek 92 Tahun Pasang 3 Tato Untuk Kenang Cintanya

Posted: 07 Feb 2013 05:00 AM PST




Sumber

Lelaki yang Jadi Korban Lagu Taylor Swift

Posted: 07 Feb 2013 04:00 AM PST




Sumber 

Gara-Gara Wasiat, Lelaki Ini Hancurkan Rumah

Posted: 07 Feb 2013 03:00 AM PST




Sumber

Bayi Ini Terbangun Dengar Musik Gangnam Style [VIDEO]

Posted: 07 Feb 2013 02:00 AM PST


Virus gangnam style memang tak kenal usia. Gerakan unik gangnam selalu diikuti oleh banyak orang. Sampai-sampai,  iringan musik rap khas Korea Selatan pun difavoritkan oleh seorang bayi.
Ya, sebuah video Youtube menampilkan rakaman seorang bayi yang terbangun dari tidurnya dan langsung bergoyang saat lagu PSY itu diputar.

2umkdj87 copy
Amaya terbangun dari tidur saat lagu PSY di putar (Sumber : Mirror.co.uk, uniknya.com)

Sebelumnya, sang bayi tak mau terbangun dari tidur saat gelombang radio memainkan musik lain. Namun lucunya, tiba-tiba ia terbangun dan tak bisa menahan ingin bergoyang di kursi belakang mobil saat lagu favoritnya itu mulai diputar.
Sang kakak dan ayahnya pun ketawa melihat bayi itu terbangun dan bergoyang Gangnam.


Menurut laman Mirror, bayi tersebut diketahui bernama Amaya. Dan sejak klip berdurasi 28 saat itu diup load ke Youtube, rakaman tersebut telah disaksikan lebih dari 366 ribu pasang mata. (**)
Sumber : Mirror.com, uniknya.com

Lelaki Ini Terdampar di Airport Selama 2 Bulan

Posted: 07 Feb 2013 01:00 AM PST


Jika Anda pernah menonton film "The Terminal", maka hal yang terjadi di film itu akan tampak sama dengan nasib seorang pelancong asal Sepanyol ini.
Yup, seperti Tom Hanks, Rodrigo Ben-Azul pun akhirnya terdampar di Airport Santiago, Chili, selama dua bulan.
13_01_29-mjs-man-stuck-at-airport-for-two-months-2
Dia terbang dari Sepanyol ke Chili untuk menyelesaikan perselisihan di keluarganya. Tapi sayangnya, setelah urusannya selesai, Ia tak boleh pulang lagi ke negaranya.
Berdasarkan laporan surat khabar lokal PubliMetro, Wajahnya sungguh familiar di airport, kerana Ia sering keliaran untuk mencari makanan dan puntung rokok.
Permasalahan utama Rodrigo adalahwuang. Yak, jadi selama dua bulan itu Ia berusaha untuk mencari wang melalui usaha jasa yang Ia lakukan. Mulai dari mengangkat beg hingga pekerjaan jasa ringan lainnya yang menghasilkan wang.
Penantiannya selama itu Rodrigo lakukan bukan alasan apa-apa, tapi semuanya Ia lakukan demi menunggu kiriman wang dari keluarganya, agar Ia boleh kembali ke Spanyol.

Budak tadika ini dikubur hidup-hidup kerana tak buat kerja sekolah

Posted: 07 Feb 2013 12:00 AM PST

Beijing, Benar-benar kejam! Seorang ayah sanggup  membunuh anak kandungnya sendiri hanya kerana tidak mengerjakan kerja sekolah. Anakh laki-laki berusia 6 tahun tersebut tewas dipukul dan dikubur hidup-hidup oleh sang ayah.

Insiden yang terjadi di Yunnan, China, ini dibuat oleh sang ayah kepada putranya kerana anak tersebut berbohong saat ditanya apakah ada kerja sekolah dari gurunya di sekolah. Anak 6 tahun ini masih duduk di bangku Tadika.

Mengetahui dirinya dibohongi oleh anaknya, lelaki berusia 28 tahun tersebut langsung naik angin dan memukul anak malang tersebut beberapa kali. Tidak hanya itu, lelaki tersebut bahkan memukul kepala anaknya dengan batu hingga jatuh pengsan.

Melihat anaknya pengsan, lelaki ini justru menolak untuk membawa anaknya ke rumah sakit. Lelaki ini juga memperingatkan 3 orang anaknya yang lain yang melihat kejadian tersebut, untuk tidak memberitahu siapa pun.

Lelaki ini kemudian mengubur anaknya yang piegsan tersebut di bukit belakang rumahnya. Demikian seperti dilansir oleh The Star.

Tiga hari setelah kejadian, lelaki kejam ini akhirnya ditangkap polis setelah dilaporkan oleh ayahnya (datuk korban) sendiri. Sayangnya, anak malang tersebut ditemukan dalam keadaan telah tewas. Sedangkan tiga anaknya yang lain kini tinggal bersama sang  datuk dan mereka akan mendapat kaunseling psikologis.

(nvc/nrl)

sumber :detik

Penyanyi Pendatang Baru Ko Doo Rim Tampilkan Foto S*ksi

Posted: 06 Feb 2013 11:30 PM PST


Ko Doo Rim adalah seorang penyanyi pendatang baru, dan ia memperkenalkan foto jaketnya dari single perdana berjudul "Ice Cream".
Ko Doo Rim, artis pendatang baru yang tampil seksi
Ko Doo Rim, artis pendatang baru yang tampil seksi
Dalam foto tersebut, dia meamerkan gaun berwarna putih tanpa lengan sambil menjilati ais krim yang berada di depan mulutnya. Dengan mempamerkan pesona seksi dari foto jaket tersebut, para penggemar pun ramai-ramai berkomen, "Dia akan menjadi ratu seksi baru", "Penerus Hyuna kah itu??," "Dia seksi", dan berbagai komen lain.
Sementara itu, ia membuat para netizens gempar kerana wajahnya menyerupai dengan Han Gain. Tapi bagaimana dengan Anda?? Menurut Anda, apakah mereka berdua terlihat sangat mirip satu sama lainnya.
Han Gain
Han Gain

Alamak bodohnya

Posted: 06 Feb 2013 11:00 PM PST

Lihat gambar ini dan cuba nilaikan perbuatan mereka....

Kisah Polis wanita Inggris Jatuh Cinta pada Islam

Posted: 06 Feb 2013 10:30 PM PST


Jika Allah memberikan hidayah kepada hamba yang dikehendakiNya, tak seorang pun kuasa mencegahnya. Dan jalan hidayah Allah boleh melalui apa saja, termasuk hal yang tak diduga sebelumnya. Seorang polis wanita Inggris bernama Jayne Kemp adalah salah seorang wanita yang merengkuh hidayah Allah dengan cara yang tak pernah ia sangka.

Ceritanya bermula saat ia bertemu kes kekerasan rumah tangga seorang wanita di Eccles, Salford. Ia berupaya membantu wanita yang datang ke pejabatnya itu.

"Saat itu saya tidak sedang mencari agama apapun, tetapi setiap pertanyaan yang saya jawab tentang Islam, Saya hanya boleh menjawab lima lebih lah," kata Jayne Kemp dikutip dari Manchester Evening News.

Untuk membantu wanita itu, Jayne perlu mengetahui solusi Islam untuk kes seperti itu. Polis berusia 28 tahun itu kemudian berdiskusi dengan Muslim yang ia temukan di Twitter.

Tak cukup di dunia maya, Jayne semakin tertarik untuk mengetahui lebih jauh tentang Islam.

"Di tempat saya bekerja di Eccles, di sana ada sebuah masjid besar dan populasi Muslim yang besar, jadi Saya pikir Saya harus mencari lebih banyak tentang ini," ujarnya.
"Saya rasa Saya jatuh cinta dengan Islam."

Hari demi hari yang dilalui Jayne dengan pengetahuan barunya mengenai Islam semakin membuat polisi wanita itu menyukai agama yang dibawa oleh Nabi Muhammad itu.

Jayne menemukan ternyata Islam mengajarkan nilai-nilai luhur seperti berbuat baik kepada tetangga, menghormati orang-orang tua, dan menyayangi yang lebih muda.

Jayne, yang semula selalu mendengar isu negatif tentang Islam, bahwa wanita dalam Islam itu teraniaya, menemukan fakta berbeda. Ternyata semua itu salah. Islam sangat memuliakan wanita.

Kecintaan Jayne kepada Islam mengantarkannya untuk berikrar Syahadat pada April 2012 dan mengubah namanya menjadi Aminah. Ia pun kini telah menjadi seorang muslimah yang berjilbab.

Keislaman Jayne diterima oleh keluarga dan rekan-rekan kerjanya. Namun, ia juga tidak akan memaksa kedua anaknya untuk masuk Islam, sebagaimana memang tidak ada paksaan untuk masuk agama Islam.


Bintang-bintang Film yang Menjadi Tokoh di Game

Posted: 06 Feb 2013 10:00 PM PST


1.Christina Hendricks - 'Need for Speed The Run

Christina Hendricks membuat penampilan perdananya dalam game Need for Speed The Run. Hendricks membintangi tokoh bernama Sam Harper, wanita kaya yang mengatur pengemudi terbaik untuk ikut street racing.

Aku ingin memastika kalau aku tampil di video game, karakternya harus kuat dan keren," ujarnya kepada THR. "Dia kuat dan pintar, menurutku karakter wanita seperti ini yang ingin kumainkan," tambahnya.

2.Liam Neeson - 'Fallout 3

Liam Neeson berperanan sebagai James, ayah dari karakter utama dalam game 'Fallout 3'. "Karakter ini ditulis dengan nama Liam dalam fikiran, dan memiliki tone dramatis untuk keseluruhan game," ujar Todd Howard, Produser Eksekutif 'Fallout 3'.


3.Vin Diesel - 'The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay'


Bintang film aksi Vin Diesel berperanan sebagai Richard B. Riddick, seorang veteran militer dalam 'The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay'. Kemampuan bertarungnya lebih agresif, variasi brutal dari martial art Kali.

Diesel juga memainkan karakter Milo Burik dalam video game Wheelman. Sang aktor kemudian mendirikan perusahan produksi game Tigon Studios pada 2002.

4.Carmen Electra - 'Def Jam: Fight for NY'


Model dan aktris cantik Carmen Electra menyumbangkan suaranya dalam game 3D 'Def Jam: Fight for New York'. Dalam game tersebut, ia tampil bersama Lil' Kim, Snoop Dogg, Method Man, Redman, Fat Joe, Ice-T, Xzibit, Ludacris dan Busta Rhymes.

Carmen juga tampil sebagai celebrity challenger dalam ESPN NFL 2K5 bersama Jamie Kennedy, Steve-O, David Arquette dan Funkmaster Flex. 

5.Mickey Rourke - 'Rogue Warrior

Aktor nominator Oscar Mickey Rourke mengisi suara Richard "Demo Dick" Marcinko, anggota Navy SEAL di Bethesda Rogue Warrior. Dalam game yang diadaptasi dari buku dengan judul yang sama, pemain mengontrol Marcinko/Rourke untuk menyerbu kawasan yang diduga sebagai basis balistik Korea Utara.


Anda suka dipanggil wanita atau perempuan?

Posted: 06 Feb 2013 09:30 PM PST

(c) flickr
Vemale.com - Dua istilah yang nampak tidak sama, namun seringkali menjadi perdebatan. Dikatakan bahwa 'wanita' adalah kata yang berasal dari kata 'betina', oleh sebab itu, kata perempuan dianggap lebih halus dan menghargai.
Namun, seperti dikutip dari angelfire.com, dalam KBBI , wanita berarti 'perempuan dewasa'. Sama seperti halnya KD, meski dengan redaksi lain, KBBI pun mendefinisikan kewanitaan sebagai "yang berhubungan dengan wanita, sifat-sifat wanita, keputrian."
Lantas, bagaimana dengan pendapat para wanita sendiri tentang hal ini?
@Waceqaqaq -"Saya lebih suka disebut wanita, kerana menurut saya wanita itu bagi saya kesannya lebih dewasa"
@Clicky_Miw -"Wanita dong. Anak kecil berjenis kelamin wanita selalu disebut anak perempuan, bukan wanita. So, boleh dong saya lebih merasa dewasa jika disebut wanita."
@_Wenny -"Dipanggil dengan sebutan apa saja boleh, kerana menurut saya bukan apa sebutannya, tapi mengerti peranan diri sendiri sebagai perempuan, wanita, atau sebutan apapun yang kita pakai."
@Puuva -"Menurutku sama aja, disebut perempuan atau wanita, bagiku wanita akan lebih terkesan dewasa, jadi sesuai umurlah..."
@Xocolatle- "Wanita, karena menunjukkan kedewasaan, terutama eksistensi profesi."
@not_phero- "Perempuan. Kerana ada kata dasar empu . Merasa terpunyai oleh sesiapa yang menyebut perempuan."
@Ervies- "Wanita, kerana lebih kelihatan dewasa dan matang."
@cintull- "Perempuan, kerana menurut saya perempuan itu lembut dan terkesan lebih indah sebutannya."
@s_enggar- "Lebih suka disebut wanita. Kesannya lebih dihargai dan dihormati, menurut saya."
@nengbiker- "Perempuan. Kerana apa ya... lebih bersahaja begitu."
Mae- "Kalau menurut saya, wanita itu kesannya lebih powerful dan tidak lemah dibandingkan perempuan."
@bazzcethol- "Perempuan, kerana lebih umum dan boleh digunakan di semua gender. Kalau wanita itu terlalu berkelas dan monoton."
Dan menurut @chantalconcetta- "Kata sering menjadi tak penting dibanding sikap :)" cukup untuk menyimpulkan pertanyaan yang seringkali menimbulkan perdebatan tersebut. Dipanggil wanita atau perempuan, sikap jauhlah lebih penting ketimbang istilah perempuan, atau wanita. (vem/re-bee)

Benda misteri apa ni?

Posted: 06 Feb 2013 09:00 PM PST


It's difficult to tell what this is at first glance. But if you take a closer look you will understand everything pretty soon.
Mysterious Creature (4 pics)

Mysterious Creature (4 pics)

Mysterious Creature (4 pics)


TERNYATA INI ADALAH :


V


V



V



V



V





Mysterious Creature (4 pics)


Hah? Anak 6 Tahun Curi BMW Milik Ibunya

Posted: 06 Feb 2013 08:30 PM PST


Seorang anak kecil berusia 6 tahun berhasil mencuri kereta BMW milik sang ibu untuk mengunjungi ayahnya. Ia berhasil meraih kunci dan membawa kereta saat sang ibu tengah tertidur.
Seperti yang diberitakan Orange, gadis kecil itu berhasil melaju selama hampir setengah mil pada jalan yang tertutup ais di Pittsburgh, Pennsylvania. Namun usahanya mengunjungi sang ayah terhenti saat ia melanggar dua kereta dan sebuah tiang.

ohivvon0 copy
BMW yang di kendarai gadis 6 tahun melanggarsebuah tiang (Sumber : blogspot.com, uniknya.com)

Beruntung, sang gadis tidak terluka dan tidak ada orang lain yang menjadi korban dalam kecelakaan tersebut.
Sarjan Polis, Jerry Parker mengatakan kepada media lokal : "Anak itu memutuskan ingin mengunjungi ayahnya yang tinggal di lokasi yang berbeza."
Salah seorang tetangga, Rommie Hawkins, mengaku menyaksikan insiden tersebut. Ia begitu terkejut saat melihat kereta BMW yang dikendarai oleh seorang gadis kecil.
Hawnkins mengatakan jika ia cuba berusaha mengejar kereta, tapi gadis tersebut tidak mahu memberhentikan lkereta hingga melanggar beberapa kereta yang terpaking di pinggir jalan. Gadis itu pun kehilangan kendali hingga akhirnya menghentam sebuah tiang.
Hawkins berlari untuk memeriksa keadaan sang gadis. Beruntung gadis itu selamat.
Setelah kereta berhenti, beberapa polis dan ayah gadis itu pun muncul untuk membawanya pulang.  (**)
Sumber : Orange.co.uk, uniknya.com, Februari 2013

Mayat yang Berubah Menjadi Sabun

Posted: 06 Feb 2013 08:00 PM PST

Ketika mayat di bawah ini ditemukan pada tahun 1875 selama penggalian sebuah yayasan depo kereta api di Philadelphia, telah berubah menjadi sabun (itu sebabnya disebut 'Soapman' oleh Smithsonian Institute). Air telah meresap ke keranda dan membawa tanah alkali dengan itu, mengubah lemak dalam tubuh mayat itu melalui jenis hidrolisis disebut saponifikasi, berikut foto-fotonya dari berbagai sumber :


Tinggal di Philadelphia dan dikuburkan di sana sekitar 1800 (jika Anda perhatikan dengan teliti, Anda masih boleh melihat sarung kaki yang dikenakanya yang menunjukkan mode yang lagi trend saat itu).





Polis bunuh isteri untuk jadikan menu makan malam

Posted: 06 Feb 2013 07:30 PM PST


NEW YORK – Seorang polis di New York, Amerika Serikat (AS) dituduh melakukan penculikan dan pembunuhan isterinya sendiri. Ia juga dituduh memasak dan menjadikan istrinya sebagai menu makan malamnya.
Polis bernama Gilberto Valle, dijuluki sebagai "polis kanibal". Ia diyakini telah menyimpan identiti dari 100 wanita yang akan ia perkosa, bunuh, dan dimasak untuk makan malam di hari Thanksgiving. Demikian diberitakan Mirror, Rabu (6/2/2013).

Polis berusia 28 tahun ini berbicara di internet mengenai memakan daging gadis-gadis. Ia mengaku kepada teman chatingnya kalau ia sedang berada di India bersama istrinya.

Valle pun mengaku kalau daging istrinya memiliki kualiti yang rendah kerana isterinya itu adalah seorang vegetarian.

Valle, dituduh dengan dugaan penculikan dan dapat dihukum seumur hidup jika ia terbukti bersalah. Salah satu peguamnya mengatakan bahwa ia hanya berfantasi dan tidak bermaksud menyakiti orang lain.
(faj)

Guru menipu cuti untuk dapat gaji penuh

Posted: 06 Feb 2013 07:00 PM PST


Sekolah di Inggris
Dewan Pengajaran Wales sudah memberhentikan Kelly Baker.
Seorang guru di Wales, Inggris barat daya, dinyatakan bersalah menipu untuk mendapatkan gaji penuh tanpa bekerja.
Kelly Baker mengaku putranya yang berusia tiga tahun mengalami penyakit parah yang memerlukan bantuan sepanjang waktu.
Dengan alasan itu, guru yang berusia 31 tahun itu diizinkan cuti dengan bayaran penuh dari sekolah dasar di kota kecil tempat dia tinggal, Cwmcarn.
Selain itu, Baker juga mengatakan ayahnya sudah meninggal dan mengarang 13 masalah kesihatan yang dihadapinya.
Dengan menggunakan komputer di rumah, dia membuat surat sakit untuk mendukung penipuannya tersebut, antara lain berupa lengan yang patah mahupun tulang rusuk yang retak.

Dilarang mengajar

Baker berhasil menikmati cuti lebih dari setahun sehingga menyebabkan sekolahnya  kerugian sebesar £100.000.
Rangkaian penipuannya terungkap setelah ketua sekolah ingin melawat putra Baker di rumah sakit sambil membawa kad ucapan semoga cepat pulih.
Sidang indisipliner yang dilakukan atasnya di Cardiff mendengarkan dia antara lain menelefon ke sekolah untuk mengatakan tidak boleh mengajar kerana putranya tidak boleh menggunakan kakinya lagi dan dalam keadaan koma.
Dewan Pengajaran Wales memutuskan dia bersalah dan melarangnya dari pekerjaan mengajar selama empat tahun.
"Dia menyalahgunakan kepercayaan  sekolah serta rakan-rakannya dan perilakunya mempunya implikasi kewangan yang serius bagi sekolah," seperti dinyatakan Dewan Pengajaran Wales.
Ditambahkan bahwa pada tahun 2017 dia boleh mengajukan lamaran lagi untuk mengajar namun tanpa jaminan akan dikabulkan.
Bulan Juali 2012, pengadilan kriminal sudah menjatuhkan hukuman penjara enam bulan bagi Baker untuk periode percubaan selama dua tahun setelah dia mengaku melakukan penipuan.

Kanak-kanak sembilan tahun lahir anak di Mexico

Posted: 06 Feb 2013 06:30 PM PST


BANDAR RAYA MEXICO - Seorang kanak-kanak perempuan yang berusia sembilan tahun telah melahirkan seorang bayi perempuan, kata pihak berkuasa tempatan dan anggota keluarga kanak-kanak berkenaan semalam.
"Kanak-kanak perempuan itu berusia lapan tahun semasa dia mula hamil. Bapa bayi yang dilahirkan itu pula merupakan seorang remaja berusia 17 tahun. Namun, kami masih tidak dapat menemuinya kerana dia telah melarikan diri," kata ibu kepada kanak-kanak perempuan berkenaan.
Seorang pegawai di pejabat pendakwa raya daerah, Jorge Villasenor berkata, pihaknya sedang memburu remaja lelaki itu.
Menurutnya, cerita sebenar perlu diketahui daripada remaja lelaki itu bagi mengetahui sama ada dia hamil kerana dirogol atau disebabkan penderaan seks.
Bayi itu dilahirkan pada 27 Januari lalu di Hospital Zoquipan.
Berat bayi itu ialah 2.7 kilogram.
Kanak-kanak perempuan tersebut bersama anaknya perempuannya dibenarkan keluar dari hospital itu pada hujung minggu lalu. - AFP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Dipaksa kahwin perogol

Posted: 06 Feb 2013 06:00 PM PST


Kabul: Seorang wanita Afghanistan yang dipenjarakan kerana berzina selepas dirogol suami sepupunya kini dipaksa berkahwin dengan lelaki terbabit untuk memulihkan maruah keluarga dan mengelak dipinggir masyarakat.
Gulnaz, 22, berkahwin dengan perogolnya minggu lalu di Kabul selepas dipenjara 13 bulan.

Kisah menyayat hati itu menunjukkan nasib dihadapi beribu-ribu wanita Afghanistan tanpa bantuan undang-undang.

Gulnaz didapati bersalah kerana "berzina secara paksaan" ekoran serangan kejam pada 2008 yang menyebabkan dia hamil.

Dia dihukum penjara dua tahun, tetapi ditambah kepada 12 tahun selepas dia merayu.

Gulnaz melahirkan anak perempuan, Badam Bagh di penjara wanita di Kabul sebelum Presiden Hamid Karzai membebaskannya tanpa syarat pada Disember 2011.

Walaupun bebas dari penjara, Gulnaz hidup terpinggir dan miskin kerana semua golongan ibu tanpa suami di Afghanistan dihindari masyarakat dan keluarga sendiri.

Dia disarankan menerima syarat perjanjian dan menemui keluarga perogol itu untuk berunding.

Ketika tinggal di penjara, dia dilaporkan menggunakan jarum untuk mentatu nama perogol itu di tangannya sebagai tanda cinta. 

Perkahwinan mereka disahkan mahkamah keluarga di Kabul Sabtu lalu, tetapi kebanyakan terbabit dalam kes itu bimbang Gulnaz menjalani kehidupan sebagai hamba kerana menjadi isteri kedua lelaki itu. 

Malah, terdapat kebimbangan bahawa dia mungkin dibunuh untuk memulihkan maruah keluarga perogol itu.

Heather Barr dari Pemerhati Hak Asasi Kemanusiaan Afghanistan berkata: "Saya rasa dia tidak memikirkan mengenai dirinya, tetapi lebih kepada anak perempuannya dan diskriminasi yang perlu dihadapinya.

"Tetapi sukar membayangkan kehidupan menanti mereka adalah indah" 

"Gulnaz telah sah menjadi isteri kedua kepada lelaki yang merogolnya. 

"Sedihnya terdapat berpuluh-puluh lagi kes seumpamanya dan kerajaan gagal mengambil tindakan serius untuk menanganinya." - Daily Mail
sumber : mymetro

Juruwang disamun lepas diperkosa empat lelaki

Posted: 06 Feb 2013 04:30 PM PST


Gombak: Seorang juruwang menghadapi detik hitam hidupnya apabila dia bukan saja disamun, malah dirogol empat lelaki dalam kejadian berhampiran rumahnya di Desa Jaya, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10 malam itu, wanita berusia 26 tahun terbabit baru pulang dari tempat kerjanya dan sebaik keluar dari kenderaan miliknya Perodua Viva, sebuah van putih berhenti di sebelah kanan kenderaannya sebelum empat lelaki bersenjatakan kayu serta besi memecahkan cermin kereta mangsa.

Menurut sumber, empat lelaki terbabit merampas beg tangan, gelang tangan dan rantai milik mangsa sebelum menariknya masuk ke dalam van berkenaan.
"Mata mangsa diikat menggunakan kain hitam sebelum mangsa dibawa ke sebuah rumah yang tidak diketahui lokasinya.

"Lebih menyedihkan, mangsa dirogol bergilir-gilir oleh empat lelaki berusia lewat 20-an terbabit sebelum diheret semula ke dalam kenderaan mereka untuk dibawa ke mesin pengeluar wang automatik (ATM) dan memaksa mangsa mengeluarkan wang RM1,600," katanya.

Menurutnya, mangsa kemudian dibawa ke satu kawasan kondominium di Subang Jaya sebelum ditinggalkan di tepi jalan dan dengan dibantu pengawal keselamatan kondominium berkenaan, mangsa dibawa membuat laporan di balai polis berdekatan.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak Asisten Komisioner Abd Rahim Abdullah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian dan berkata, siasatan lanjut dijalankan.
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment