borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Guru Di China Banting Dan Tendang Murid

Posted: 08 Jan 2013 08:45 AM PST


Sebuah rakaman video berdurasi 41 saat dari kamera pengintai di sebuah sekolah taman kanak-kanak di Provinsi Shanxi, China memperlihatkan seorang guru sedang menyiksa murid perempuan berumur empat tahun.

Dalam sebuah ruangan bermain dan berolah raga, guru perempuan itu tampak mengguncang-guncangkan tubuh muridnya yang sudah tergeletak di lantai. Dia lalu membanting dan menendang pelajar nahas itu. Murid-murid dan sejumlah guru lain di ruangan itu hanya melihat saja dan tak peduli dengan kejadian itu. Yang lain tetap bermain bola basket dengan acuhnya.

Media setempat menyebutkan murid perempuan itu memang cacat mental dan ketika disiksa dia sedang pengsan. Anak itu kini mengalami kerosakan otak.

Guru kejam ini awalnya membantah perbuatannya. Kini dia telah dihukum. Sejumlah komen di situs Youtube mengecam perbuatan guru itu. "Guru itu tak punya rasa kemanusiaan. Perbuatannya seperti binatang."

Gadis Cun Ini Adalah Pembaca Berita Berjilbab Pertama Di Amerika Syarikat (Foto)

Posted: 08 Jan 2013 08:30 AM PST


Noor Tagouri yang berasal dari Maryland, Amerika Syrikat berusia 19 tahun mencatat sejarah dengan menjadi News Anchor muslim pertama yang sekaligus berjilbab di Negara Uncle Sam.

Noor sedang bersiap membacakan berita di saluran ABC 7 News

Ia menjadi jurnalis dan pembaca berita di stesen TV ABC tepatnya di saluran berita ABC 7 News. Hal ini menjadi prestasi tersendiri di negara yang sebagian besar warganya membenci Islam.

Ia juga menjadi News Anchor di sebuah stesen radio

Noor sedang beraksi meliput berita

Dan ini menjadi bukti bahawa kehidupan antara agama di Amerika Syarikat selangkah lebih maju pada pemerintahan Presiden Barack Obama.

Salah satu fotonya di Instagram


(Chicago Monitor, Instagram, Hijabi Life)

Kegilaan Dan Fatalnya Perayaan Sambut Tahun Baru Di Singapura (Foto)

Posted: 08 Jan 2013 08:15 AM PST


Tahun baru 2013 disambut dengan gempita di seluruh dunia. Momen pergantian tahun sejatinya identik dengan pesta pora. Walau banyak kalangan mengemukakan agar pergantian tahun diisi dengan perayaan sederhana dan renungan namun itu tidak pernah dipedulikan oleh banyak orang khususnya generasi muda.

Di Singapura, perayaan pergantian tahun dirayakan dengan gegap gempita oleh generasi muda yang bahkan cenderung liar dan tidak terkendali seperti yang dapat dilihat pada gambar-gambar berikut ini:

Sampah menggunung di sepanjang sirkit lumba jalan raya Marina Bay

Pesta gila-gilaan disebuah disko

Pemandangan parah di pantai




Pesta yang gila, pengaruh minuman keras dan obat-obatan membuat mereka hilang kendali

Seorang gadis menjadi korban gilanya pesta


Lamborghini ini pemandunya mabuk dan tewas di tempat kejadian

Sungguh sangat disayangkan. Perayaan yang harusnya menjadi kegembiraan dan introspeksi banyak dihiasi oleh pemandangan negatif.

Hamil tapi kenapa pamer pay***ra?

Posted: 08 Jan 2013 08:00 AM PST


Seperti yang dilansir dari Dailymail si cantik Jessica Simpson punya hobi baru lohh.. Apa ya hobi baru dari wanita yang mempunyai dada besar itu?? Ternyata hobi baru dari Jessica itu adalah mengumbar bahagian payudaranya di berbagai acara.
Baru-baru ini Jessica berani berjalan-jalan santai di Hawaii, pada hari Khamis pekan lalu dengan sangat percaya diri ia tampil dengan menggunakan kaftan panjang. Tunangan dari Eric Johnson itu terlihat sangat mempesona dan sangat sensual dalam balutan kaftan panjang bermotif print hitam putih dengan potongan dada yang sangat rendah. Jadinya, payudaranya yang ekstra besar itu terlihat dengan sangat jelas.
 










Saat ini dirinya tengah hamil tiga bulan dan ia tetap elegan walaupun tanpa aksesoris tambahan yang berlebihan yang menempel di badannya.
 










Cara Unik Charge iPad di China

Posted: 08 Jan 2013 07:00 AM PST


Musim dingin yang "aneh" melanda daratan China. Sejak November 2012 hingga awal Januari 2013, suhu rata-rata di negeri Tirai Bambu tersebut berada di temperatur minus 4 darjah Celsius, paling dingin sejak tiga dekad yang lalu.


Sumber 

6 Operasi Plastik Paling Aneh

Posted: 08 Jan 2013 06:00 AM PST


Beberapa orang menjalani prosedur operasi plastik untuk mendapatkan penampilan yang lebih baik. Namun ada kalanya operasi plastik dilakukan dengan cara aneh. Ada 6 operasi plastik yang paling aneh di bawah ini :


Sumber 

Tato Alis Buat Wanita Ini Nyaris Buta

Posted: 08 Jan 2013 05:00 AM PST





Sumber 

Luar biasa, Ada 252 Tayar Terpasang Pada Trak Ini

Posted: 08 Jan 2013 04:00 AM PST


Trak memang menjadi kendaraan dengan penggunaan tayar yang banyak. Biasanya trak boleh menggunakan 8 hingga belasan tayar. Akan tetapi berbeda dengan trak satu ini. Trak ini memiliki tayar hingga 252 buah. Tayar tersebut terbagi 12 tayar dan bahagian tubuh 240 tayar. Banyaknya ban pada truk ini juga disebabkan oleh panjang trak yang mencapai 90 meter. Berikut foto-fotonya.

 







 







 

Ikan Ini Panjat Air Terjun dengan Mulutnya

Posted: 08 Jan 2013 03:00 AM PST


 VIDEO Gobi Nopoli Rock Climbing, Ikan Ini Panjat Air Terjun dengan Mulutnya


 

sumber


Jalan-Jalan ke Pasar Kejujuran di Jepun

Posted: 08 Jan 2013 02:00 AM PST


Ini dia pasar tradisional di Jepun. Kalau dilihat, tidak ada bedanya dengan pasar yang ada di sini kecuali satu perbezaannya iaitu tidak ada orang yang menjaga gerai mereka.
2836776_20121203060358
Sebenarnya ini bukan pasar seperti pasar biasa yang buka setiap hari kerana penjual disana adalah para petani yang membuka gerai sendiri-sendiri untuk menjual hasil kebunnya yang tersisa dari penjualan ke kota-kota.
2836776_20121203060335
Jadi bagaimana transaksinya? Mereka (si penjual) telah mencantumkan harga di setiap barang dagangannya dan apabila ada pembeli yang datang untuk membelinya, si pembeli cukup masukkan wang seharga barang yang dibeli ke tempat yang telah disediakan.
2836776_20121203060202
Dan percaya atau tidak, boleh dibilang hampir tidak ada satupun petani yang rugi kerana berdagang dengan cara seperti ini. Atau dengan kata lain, semua pembeli selalu membayar apa yang mereka ambil.
2836776_20121203060401
Sumber: GS

Akuarium Terbesar ke-2 di Dunia Ada di Jepun

Posted: 08 Jan 2013 01:00 AM PST


Churaumi sendiri adalah bahasa daerah Okinawa, Chura(美ら artinya indah, dan umi(海artinya laut yang indah. Akuarium Churaumi ini adalah akuarium terbesar ke-dua di dunia setelah akuarium Georgia di Atlanta.
800px-ChuraumiAkuarium ini mempamerkan beragam biota laut dimulai dari terumbu karang hingga makhluk laut yang berukuran besar. Kekayaan spesies laut di Okinawa disebabkan arus air hangat Kuroshio yang mengalir di sepanjang Okinawa. Akuarium Churaumi ini terdiri dari 77 tangki, dan yang terbesar berukuran 7.500m kubik, atau 3 kali ganada  dari ukuran kolam renang olimpiade.
abk01-1
Bangunan akuarium awalnya dirancang hanya untuk Expo waktu itu saja dan tidak dirancang untuk tahan lama. Lantas, bangunan menjadi cepat tua dan rusak, sehingga dikhuatirkan akan berbahaya bila terus dipakai. Akuarium ini pun pada waktu itu sudah kehilangan daya tarik kerana dibukanya akuarium yang lebih besar di Tokyo(Tokyo Sea Life Park), Osaka (Osaka Kaiyukan), dan Nagoya (Akuarium pelabuhan Nagoya.).
abo01-1
Oleh kerana itu, gagasan untuk membangun bangunan baru dibuat pada tahun 1989. Desain awal diselesaikan tahun 1994, dilanjutkan dengan desain yang terinci yang selesai pada tahun 1995. Pembangunan lahan dilakukan pada tahun 1996, diikuti dengan pembangunan fisik gedung. Gedung akuarium lama akhirnya ditutup pada tanggal 31 Agustus 2002. Setelah selesai, gedung akuarium baru dibuka dengan nama Akuarium Churaumi Okinawa pada tanggal 11 November 2002, bertepatan dengan 30 tahun pengembalian Okinawa. Di bawah ini ada beberapa galeri foto akuarium ini,
agi01-3
ao01-1
okinawa_churaumi_aquarium_04
okinawa_churaumi_aquarium_23
okinawa_churaumi_aquarium_35
Sumber: halojepang

Larva Pemakan Daging Masuk di Tubuh Pelancung Ini

Posted: 08 Jan 2013 12:00 AM PST




Sumber 

Foto Kemalangan Sangat Mengerikan (Sebuah Pengajaran)

Posted: 07 Jan 2013 11:33 PM PST

Gambar-gambar ini kami posting bukan untuk membuat Pembaca budiman mual setelah melihat gambar, ngeri atau bahkan takut. Kami hanya inginkan lahir sebuah kesedaran setelah Sahabat sekalian membaca dan melihat foto-foto di bawah ini akan pentingnya sebuah keselamatan saat memandu kendaraan di jalan raya. Statistik penyebab kematian  pada urutan pertama di tempati oleh kematian di jalan raya. Sebagian besar di sebabkan oleh tindakan sembrono saat memandu kereta atau menunggang motor.  Pelanggaran terhadap tata tertib lalu lintas dan keadaan medan jalan yang rosak juga menjadi penyebab kecelakaan di jalan raya.

Apapun penyebab kecelakaan tersebut yang jauh lebih penting di perhatikan adalah, bagaimana kita dapat bersikap hati-hati di jalan raya dan tidak berlaku sembrono ketika memandu kendaraan bermotor, yang berakibat merugikan diri sendiri dan orang lain. Ingat dirumah banyak orang-orang yang mengandalkan dan menyayangi kita, jangan sampai kesembronoan kita mengakibatkan terpupusnya harapan orang-orang yang kita sayangi.














Read more: http://realifact.blogspot.com/2012/07/foto-kecelakaan-sangat-mengerikan-sbuah.html#ixzz2HMbFvjz6

Menurut anda ini gambar apa?

Posted: 07 Jan 2013 11:00 PM PST


relaks jangan berfikiran negatif...
jom lihat gambar penuhnya...


Kuku Bayi Masuk Pembuluh Darah, Nyawa Ibu Terancam

Posted: 07 Jan 2013 10:30 PM PST




Sumber

Ini Dia Buku Panduan S*ks Abad 18 Yang Siap Lelong

Posted: 07 Jan 2013 10:00 PM PST



 Sebuah buku panduan seks dari abad 18 berjudul Aristotle"s Compleat Master-Piece edisi 1766 bernilai 400 Poundsterling siap di jual dan dilelong.

Buku panduan seks abad 18 itu sendiri pertama kali muncul sekitar 1680 dan berisi tips seks dan kehamilan - dimana sempat dilarang di Inggris Raya selama lebih dari 200 tahun sebelum akhirnya diperbolehkan diperdengarkan di era 1960-an.

Selain nasihat atau tips seks dan kehamilan, buku panduan seks abad 18 - yang
tak diketahui siapa penulisnya - juga berisi ilustrasi-ilustrasi yang benar-benar aneh.

 Dan sebuah kopian dari buku pedoman seks  yang pernah dilarang itu bakal dilelang di Edinburgh"s Lyon and Turnbull, dimana penawaran diharapkan bakal
dimulai dengan harga 400 Poundsterling.

"Tak ada dalam buku itu yang benar-benar dianggap kotor dalam masyarakat kita saat ini. Buku itu lucu lebih dari apapun. Ada banyak hal-hal yang memperingatkan orang tua mengenai apa yang boleh terjadi kepada anak-anak mereka jika mereka berdosa sementara mengandung anak, mungkin dengan melakukan hubungan intim diluar pernikahan.

Buku itu mengatakan bahwa anakmu bakal lahir dengan seluruh tubuh berbulu atau buku itu memberi kesan bahwa bayi kembar siam akibat dari dosa orang tua.

Ada gambar-gambar anak-anak berbulu atau anak-anak dengan mulut-mulut mereka dimana pusar-pusar mereka berada. Gambar-gambar itu sangat aneh," ujar Cathy Marsden, spesialis buku dari Lyon and Turnbull.

 Lelong buku panduan seks abad 18 itu bakal diselenggarakan 16 Januari nanti.

Gila Ada Orang Miskin Bawa Lamborghini

Posted: 07 Jan 2013 09:30 PM PST

Lamborghini Reventon 

kereta ini memang cukup mahal tapi ada kejadian pelik berlaku
lihat gambar di
bawah ini...


apa yang pelik?

lihat gambar dibawah...

Yang pelik dia gunakan minyak untuk golongan yang tidak mampu...so pemilik kereka super hebat
ini adakah golongan yang tidak mampu????


Pasar Cinta – Tradisi Khusus Untuk Bertemu Mantan Kekasih

Posted: 07 Jan 2013 09:00 PM PST


Kebanyakan orang pasti akan merasa hancur hatinya jika melihat mantan kekasih yang begitu dicintai telah dimiliki oleh orang lain dan kita tak boleh berbuat apa-apa lagi untuk membuatnya kembali. Tapi ada hal yang menarik di sebuah komunitas kecil di Vietnam, dimana terselenggaranya tradisi tahunan yang unik untuk mempertemukan para mantan kekasih. Perayaan ini dikenal dengan 'Pasar Cinta'.

khau_vai_lovemarket
Pasar Cinta mempertemukan mantan kekasih suku bukit di VIetnam (Sumber : odditycentral.com, uniknya.com)

Pasar cinta diadakan di sebuah lereng bukit desa Khau Vai, 500 km bagian utara Hanoi, perbatasan dengan China. Perayaan tahunan yang berlangsung selama 2 hari setiap tanggal 26 dan 27 bulan ketiga dari kalender lunar ini akan mempertemukan ratusan mantan kekasih dari berbagai suku bukit, seperti Nung, Tay, San Chi, Lo Lo, Dzao, Giay dan Hmong.
Saat festival berlangsung, para seniman lokal akan menghiasi para pecinta dengan pakaian warna-warni untuk menghidupkan kembali kisah cinta mereka yang terlarang.
Uniknya, pasar cinta ini bukanlah acara kencan singkat, tapi para penduduk desa melihatnya sebagai acara kebersamaan, menghargai saat-saat bahagia dari masa lalu mereka.

mountain-girls-khau-vai-love-market-1-20546-451x300
Gadis dataran tinggi Khau Vai mengenakan kostum tradisional (Sumber : blogspot.com, uniknya.com)

Kerana memang sudah sebahagian dari tradisi, banyak para pecinta yang mengikuti acara ini untuk bertemu cinta lama tanpa harus saling berselisih dengan isteri atau suami mereka. Sebab ini adalah senario yang khas bagi kebanyakan orang-orang suku bukit di Vietnam.
Memang terdengar aneh dan kita pasti berpikir bila festival yang mempertemukan mantan kekasih ini digelar di tempat lain di dunia, mungkin akan menimbulkan keributan masal. Tetapi orang-orang dari Khau Vai memiliki alasan yang kuat untuk merayakannya. Bahkan tradisi pasar cinta telah berlangsung selama berabad-abad.
Menurut legenda lokal, perayaan ini bermula saat seorang gadis dari etnis Giay telah jatuh cinta dengan lelaki asal etnis Cao Bang. Hubungan mereka begitu indah, hingga akhirnya sang gadis dilarang menikah dengan seorang lelaki dari komunitas lain. Namun, yang terjadi selanjutnya ialah perang berdarah antara dua suku. Sebagai pecinta yang menyaksikan tragedi tersebut, mereka pun memutuskan untuk berpisah demi kepentingan perdamaian.
Tapi cinta mereka tidak terhenti di sana. Sebuah perjanjian rahasia dibuat antara keduanya untuk saling bertemu sekali dalam setahun di Khau Vai – pada tanggal 27 bulan ketiga kalender Lunar. Dan tradisi itu masih berlangsung dan dipertahankan hingga saat ini.
Bahkan pasar cinta Khau Vai sekarang menjadi objek pelancungan yang selalu dipadati oleh pengunjung domestik mahupun asing. Masakan lokal serta gadis dataran tinggi dengan kostum tradisional mereka merupakan adalah daya tarik tambahan dari perayaan ini. (**)
Sumber : odditycentral.com, uniknya.com

Pekerja McDonald di Taiwan ini guna pakaian pembantu rumah

Posted: 07 Jan 2013 08:30 PM PST


Para pekerja McDonald di Taiwan berdandan dan juga memakai sebuah pakaian pembantu rumah tangga pada saat tahun baru kelmarin. Perubahan seragam McD ini terjadi di cawangan Dingshan tepatnya di Kaosiung pada tanggal 31 Disember, seperti yang dilaporkan Foodbeast.
Pelayan Mc D dengan kostum Maid
Selain itu, karyawan McD itu memanggil pelanggan mereka dengan sebutan "Master".
Foto tersebut langsung dipostingkan ke halaman Facebook McDonald, dan foto tersebut menyebar cepat seperti virus pada ke esokan harinya. [tyo/timLB].
Suasana Mc D dengan pelayan kostum Maid

40 Model China dan Rusia Berbikini di Tengah Salji (Temperatur Minus 25 Darjah Celsius)

Posted: 07 Jan 2013 08:00 PM PST


MODEL haruslah profesional menjalankan pekerjaan mereka. Belum lama ini diadakan sebuah acara promosi produk peralatan olahraga yang diadakan di sebuah ski resort di provinsi Jilin yang terletak barat laut China. Lebih dari 40 model asal China dan Rusia berpartisipasi dalam acara ini. Model ini bertugas bermain ski. Tantangan terberatnya, model ini hanya diizinkan mengenakan bikini. Sementara suhu di arena permainan ski, menunjukkan angka minus 25 darjah celcius.
Terlihat model dari Rusia masih melapisi tubuhnya dengan pakaian sewarna kulit. Namun model asal China, benar-benar hanya mengenakan bikini. Hebatnya, mereka tampak santai, bahkan tersenyum saat fotografer mengabadikan aksi mereka. Mengutip Maydaily, Isnin (7/1), event ini biasa digelar setiap tahunnya.

Remaja ini bius orangtuanya guna Milkshake kerana dilarang guna internet

Posted: 07 Jan 2013 07:30 PM PST

ROCKLIN – Seorang remaja asal California, Amerika Syarikat (AS), diam-diam menaruh ubat bius pada minuman milkshake orang tuanya kerana mereka dilarang menggunakan internet pada pukul 22.00 waktu setempat.

Seorang Polis Letfnan Lon Milka mengatakan bahawa, kedua orangtua ini merasa agak aneh ketika putri dan temannya hendak membelikannya segelas milkshake.

"Milkshake yang dibeli terasa aneh dan mereka hanya meminumnya sedikit. Tenggakan susu itu cukup untuk membuat mereka tertidur," ujar Letnan Milka, demikian seperti dikutip Orange, Isnin (7/1/2013).

"Milkshake itu memiliki tekstur renyah, rasanya tidak enak di mulut," jelasnya.

Letnan Milka menambahkan bahwa kedua orangtua gadis itu terlelap sampai keesokan paginya dan tidak mengetahui apa yang sedang terjadi pada mereka.

"Membius orang tua Anda sehingga Anda dapat menggunakan internet, saya tidak pernah mendengar hal itu. Menurut saya itu adalah hal yang gila," ungkap Earl Carson, salah satu tetangga mereka. 

Gadis dan temannya itu ditangkap pada hari Isnin dan didakwa atas tuduhan persekongkolan dan sengaja membius orangtuanya sendiri.
(AUL)

Konsep Tayar Masa Depan Hebat dari Pemenang Pertandingan Tayar Hankook [Video]

Posted: 07 Jan 2013 07:00 PM PST


Ini merupakan 4 konsep tayar masa depan yang ditawarkan oleh Hankook, produsen tayar asli Korea yang khabarnya sedang membangun kilang baru di China dan Indonesia. Setiap tayar dispesialisasikan untuk medan dan kegunaan tertentu. Lihat bagaimana tayar futuristik ini beraksi di jalanan pada video berikut ini.
Tayar-tayar yang ada di video ini adalah Tiltread (untuk cengkraman optimal), Mag-Track (untuk kenyamanan suspensi magnetik), Motiv (digunakan untuk medan offroad) dan eMembrane(efisiensi). Semuanya terlihat menarik, keculai Mag-Track yang saya kira bakalan membuat semua pemandu di  sengsara .
Setiap ban merupakan buah pemikiran dari para pemenang di pertandingan Hankook Tire Competition yang diadakan di Amerika Syarikat. Juara pertama diperoleh oleh mahasiswa Universiti Cincinnati, Ben Zavala, dengan tayar konsepnya Tiltread.

Kepala terdampar

Posted: 07 Jan 2013 06:30 PM PST


Sydney: Polis semalam menjalankan ujian forensik terhadap apa yang dipercayai kepala manusia.
Bahagian mayat manusia itu ditemui dalam beg plastik yang terdampar di sebuah pantai di Perth oleh seorang kanak-kanak perempuan yang bercuti bersama keluarganya di Pulau Rottnest, luar pantai Perth, Australia Barat.

"Kami percaya ia kepala manusia. Bagaimanapun, kami belum dapat mengesahkannya. Kami tidak boleh mengesahkannya sehingga pakar forensik menamatkan pemeriksaan," kata Inspektor Denise Grant.
Pihak berkuasa menutup bahagian selatan Pulau Rottnest untuk melakukan siasatan lanjut. Pulau itu kawasan tumpuan popular pelancong yang boleh dijejaki dengan menaiki feri dari Perth.

Menurut polis, 'kepala' itu dipercayai sudah lama berada di laut.

"Barangan ini yang mungkin kepala manusia, masih diperiksa patologi forensik. Buat masa ini, kawasan tempat ia ditemui masih menjadi kawasan perlindungan forensik dan akses ke situ masih ditutup," kata jurucakap polis, Sarjan Gerry Cassidy kepada rangkaian televisyen ABC. - AFP
sumber : mymetro

Perkahwinan bersenjata

Posted: 07 Jan 2013 06:00 PM PST


Washington: Pasangan di Amerika Syarikat sering memilih untuk meraikan majlis perkahwinan mereka dengan melepaskan tembakan senjata api pilihan masing-masing.
Dalam senario yang pelik, mereka juga bergambar dengan senjata api pada hari istimewa itu dengan melangsungkan perkahwinan mereka di kedai senjata api, The Gun Store di Las Vegas.

'Perkahwinan bersenjata' masih terbukti popular walaupun kejadian pembunuhan beramai-ramai di Sekolah Rendak Sandy Hook bulan lalu mencetuskan perdebatan hangat mengenai dasar kawalan senjata api di Amerika Syarikat.
Penganjur The Gun Store nenegaskan, tidak ada majlis perkahwinan dibatalkan walaupun selepas tragedi itu.

Malah, tempahan masih banyak diterima. Pasangan tiba dari seluruh pelusuk dunia, termasuk Britain, untuk melangsungkan perkahwinan di kedai itu, lengkap dengan berpakaian pengantin, sebelum menembak senjata separuh automatik, termasuk pistol, UZI dan AK47.

Pakej berharga RM1,500 itu, termasuk khidmat paderi, akses kepada padang sasar VIP persendirian dan setiap lima das tembakan untuk pengantin lelaki dan perempuan.
Satu lagi pakej yang diberi nama Mr & Mrs Smith & Wesson, menawarkan lebih banyak pilihan senjata, peluru dan sasaran.

Emily Miller yang bertugas sebagai paderi di kedai itu berkata: "Kami berada di sini kerana orang sukakan satu sama lain dan senjata api.
"Senjata bukan semata-mata mengenai marah dan benci. Ia sesuatu yang menyeronokkan dan cara bertenaga untuk kikiskan emosi dan sikap agresif." Sejak Februari tahun lalu, 10 'perkahwinan bersenjata' dilangsungkan setiap bulan.

Sepasang pengantin datang dari Ottawa, Kanada tempat undang-undang senjata lebih ketat berbanding Nevada. Bilik gereja, yang biasanya digunakan untuk membersihkan senjata, ditaburkan dengan kelopak bunga ros.

Sepucuk senjata UZI dan Tommy digantung di atas pentas.

Ketika pasangan itu melafazkan ikrar perkahwinan mereka, bunyi kuat senjata boleh didengar dari lapang sasar berdekatan.

Mereka kemudian bergerak ke lapang sasar untuk mengikat ikrar mereka dengan menembak menggunakan senjata yang disediakan. - DAILY MAIL
sumber : mymetro

Rela badan dipatuk ular

Posted: 07 Jan 2013 05:30 PM PST


Kerian: Seorang bapa menjadi penyelamat kepada anak tunggalnya apabila merelakan badannya dipatuk ular ketika leka bermain bersama anaknya.
Md Noor Mahat, 47, berkata ketika kejadian di Kampung Sungai Baru, Simpang Empat, Semanggol, di sini, Jumaat lalu kira-kira jam 2.30 petang, dia yang baru saja pulang menunaikan solat Jumaat berehat di atas sofa. 
Menurutnya sebaik melihat anaknya berbaring di tilam yang diletakkan diatas lantai, dia tergerak hati untuk untuk bermain dan berbaring bersama anaknya Alif Haikal, 6. 

"Ketika bermain dengan Haikal, tiba-tiba saya ternampak seekor anak ular senduk sebesar jari telunjuk orang dewasa keluar dari bawah sofa dan menjalar dengan begitu laju seperti mahu mematuk kami.

"Saya tidak sempat berbuat apa-apa kecuali memeluk dan melindungi anak saya memandangkan jarak antara sofa dan tempat kami bermain tidak sampai setengah meter," katanya.

sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment