borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Inilah Foto-foto Terakhir (Foto Asli) Titanic Sebelum Tenggelam Yang Diambil Oleh Seorang Penumpang

Posted: 06 Jan 2013 08:45 AM PST


RMS Titanic memang bukan kapal terbesar dan termewah yang pernah dibuat manusia. Namun kisah yang mengiringinya membuatnya legendaris. Peristiwa tenggelamnya kapal pesiar terbesar dan termewah di zamannya pada 15 April 1912 di Samudera Atlantik Utara akan selalu dikenang dalam sejarah umat manusia.

Bahkan film yang mengisahkan tenggelamnya kapal ini yang di bintangi oleh Leonardo DiCaprio dan Kate Winslet menjadi Box Office dan meraih pendapatan teramat sangat besar.

Banyak yang penasaran apakah penampakan kapal legendaris ini yang ditampilkan dalam filmnya sama dengan yang aslinya. Maka foto-foto yang diambil oleh seorang jurnalis yang bernama Frank Browne, yang diambil sebelum kapal ini berangkat dari pelabuhan Southampton merupakan bukti otentik yang tidak ternilai harganya.

Inilah beberapa foto-foto yang menjadi warisan yang tak ternilai:

Foto terakhir Titanic di pelabuhan Southampton

Seorang anak bermain dia dek 1

Inspeksi pelampung penyelamat sebelum keberangkatan

Para penumpang mulai memasuki kapal

Ini dek untuk kelas steerage

John Jacob Astor (kiri) pencetus Titanic

T.W. McCawley (34 tahun) asal Aberdeen, Scotland seorang pelatih fisik pada  gymnasium Titanic


Tangga tempat jam dan ruang makan penumpang kelas 1 terlihat sama persis dengan yang di film

Kabin kelas 1 No. A-37 yang ditempati oleh Frank Browne

Benar-benar mencerminkan bahwa kapal pesiar mewah ini memang benar-benar legendaris.
(IB Times)

Tak malu betul kakak ni..Pembalutnya Kelihatan

Posted: 06 Jan 2013 08:30 AM PST

Hati-hati mengenakan pembalut, perhatikan ukuran pembalut dan sesuaikan dengan ukuran yang biasa anda pakai. Pembalut berukuran terlalu kecil akan menyebabkan kebocoran namun jika terlalu besar juga akan berakibat tidak nyaman dan kadang bisa membuat pemakainya malu karenanya. Seperti dalam foto ini, mungkin kerana pembalutnya terlalu besar, menyebabkan "pampers" bagi perempuan  ini menyeberang dari seluar yang di kenakannya.




Perbandingan Selebriti Dunia Jika Menggunakan Make Up Dan Tidak Ber-Make Up

Posted: 06 Jan 2013 08:15 AM PST


Make Up memang dapat menjadi kamulflase dari wajah yang sebenarnya










Kesan Sangat Mengerikan Dari Narkoba atau Dadah Jenis Baru (foto)

Posted: 06 Jan 2013 08:00 AM PST

Sebuah jenis narkoba baru telah menjadi trend di kalangan para pecandu ubat terlarang ini di Rusia. Dadah jenis ini biasa di sebut sebagai Krokodil (buaya). Narkoba ini mempunyai efek yang sangat mengerikan dan mematikan, yang akan menggerogoti kulit, daging dan tulang dari para penggunanya.

Krokodil termasuk jenis desomorphine sebuah sintetik opioid yang lebih berbahaya daripada heroin. Obat terlarang ini dibuat melalui serangkaian reaksi kimia dan campuran beberapa zat syaraf lainnya

Di Rusia, heroin biasa dijual dengan harga sekitar $ 40 per-dosis di Rusia. Penggunaan desomorphine biasanya di campur dapat dengan kodein-obat penghilang rasa sakit berbasis dan bahan-bahan konsumsi  rumah tangga lainnya.

Foto-foto di bawah ini menunjukkan efek yang sangat buruk sekali dari Obat terlarang ini. Efeknya menimbulkan luka pada anggota tubuh dengan kerusakan yang sangat fatal, bahkan banyak di antaranya mengakibatkan pembusukan pada daging dan kulit para penggunanya. Kulit dan daging korban terrkelupas dari tulangnya.

Foto sangat mengerikan, tidak sesuai untuk orang-orang yang sensitif terhadap luka.










Drogba Berikan Cincin Kepada Setiap Pemain Chelsea

Posted: 06 Jan 2013 06:00 AM PST


Baru-baru ini Didier Drogba dikhabarkan telah menggadakan pesta perayaan juara Liga Champions musim lalu bersama mantan rakan-rakannya di Chelsea. Dalam jamuan makan malam yang diadakan di Wyndham Grand Hotel, London, Khamis (6/12/2012) malam waktu setempat itu, Drogba menghadiahi setiap rakannya dengan sebuah cincin.
Daily Mail melaporkan, cincin tersebut juga bertuliskan hasil skor akhir final tersebut  yaitu 4-3. Chelsea menang lmelalui penalti. Supaya tidak tertukar, Drogba juga sudah memberikan cincin tersebut lengkap dengan ukiran wajah para pemain. Total harga cincin yang diberikan Drogba itu mencapai 800,000 poundsterling .

(Sumber:wordpress.com)


Sayang, tak semua pemain Chelsea musim lalu turut hadir dalam acara itu. Mantan temannya, Fernando Torres merupakan salah satu pemain yang tak boleh hadir, termasuk penjaga gol Petr Cech dan Juan Mata.
Acara ini diadakan Drogba untuk memperingati kesuksean Chelsea musim lalu yang berhasil meraih trofi Liga Champions setelah mengalahkan Bayern Munich. Selain itu, acara ini juga diadakan Drogba untuk menyemangati mantan rakan-rakannya yang gagal membawa Chelsea lolos dari fase group Liga Champions, musim ini.
"Saya ingin memberikan sesuatu hal bagipasukan. Jadi kami semua melihat ke belakang dan mengingat prestasi itu," ujar Drogba.
Sebelum akhir acara, kapten Chelsea, John Terry, yang turut hadir memberikan ucapan khusus pada Drogba. "Anda adalah pahlawan saya dan setiap orang di Chelsea mencintaimu," ujarnya.
Drogba kembali ke London setelah Liga Super China musim ini berakhir. Ia berharap boleh menjalani latihan bersama Chelsea dalam rangka mempersiapkan diri tampil pada Piala Afrika, Januari nanti. (**)
Sumber : Dari berbagai sumber, uniknya.com

Contoh marketing yang unik dan kreatif 2

Posted: 06 Jan 2013 05:00 AM PST


Menari minat ramai konsumen untuk membeli suatu produk, dapat dilakukan dengan berbagai cara. Beragam cara yang ditempuh, terkadang begitu unik dan mengundang tawa sebagian orang lainnya. Berikut beberapa contoh marketing yang unik dan kreatif.

1918171615141312111098
165432
(sumber: uphaa.com)
(sumber: uphaa.com)

Sumber : uphaa.com, uniknya.com

Roti Ini Besar Sekali

Posted: 06 Jan 2013 04:14 AM PST


Salah satu kedai roti di Sepanyol berhasil menciptakan sejenis roti khas lokal bernama "polvoron" yang katanya terbesar di dunia.

Roti yang di pamer di sebuah mall itu memiliki panjang sekitar lima meter, lebar 2.4 meter dan berat 300 kilo. Untuk membuat roti sebesar itu, diperlukan sekitar 120 kilo tepung terigu, 75 kg almond, 50 kg gula, 50 kg lard, dan 5 kg kayu manis, menurut manager toko Jose Luis Olmedo.
Rencananya roti ini ingin di konsep lebih besar lagi, tapi karena ngeri tak terangkut oleh truk pembawanya, maka ukuran roti ini pun disesuaikan dengan truk yang membawanya.
Ide awal pembuatan roti ini tercetus saat tahun 2001 di Seville, saat itu toko roti ini memang bercita-cita untuk membuat roti terbesar yang pernah ada di Spanyol.
Roti ini memang tak ada niatan untuk masuk dalam Guinness World Record, tapi roti ini pure disediakan untuk memeriahkan Natal 2012

Limousine terhebat

Posted: 06 Jan 2013 03:00 AM PST


Limousine adalah kendaraan sedan yang mewah, khususnya dipandu oleh seorang pemandu. . Beberapa fasilitas keamanan seperti kaca anti-peluru tersedia untuk menambah kemewahan kereta ini.

234567891011121314151617
(sumber: uphaa.com)
(sumber: uphaa.com)

Sumber : uphaa.com, uniknya.com

Bentuk botol dan tin Coca Cola yang unik

Posted: 06 Jan 2013 02:00 AM PST

1. Coca-cola Light berkolaborasi dengan Roberto Cavalli di tahun 2008 menciptakan botol menarik ini.






2. Desain packing kreatif dari coca-cola untuk liburan Natal 2008,hadir dengan bentuk bola berbeda dengan botol coca-cola biasa.




3. Coca-Cola Russia mengelarkan coca-cola,fanta, sprite dalam ukuran kecil kaleng 8 ons.




4.Botol Coca-cola yang didesain oleh Nathalie Rykiel, anak dari perancang busana terkenal Sonia Rykiel, di Perancis thn 2008.




5. Coca-Cola merayakan ulang tahunnya yang ke 100 dengan meluncurkan botol centenary ini. Botol ini dibuat khusus untuk Selfridges, departement store populer di London,Botol Coca-Cola centenary dibuat dari kaca dengan warna kuning terang,yang merupakan warna khas Selfridge. Tulisan Coca-Cola nya berwarna merah dengan tutup berwarna merah pula.




6. Botol Coca-Cola pertama circa 1899 - dikenal sebagai Hutchinson style




7. Coca-Cola mendesain botol yang dapat membuat minuman didalamnya tetap dingin selama beberapa menit! Botol tersebut juga membutuhkan teknologi vending machine yang berbeda untuk dapat mnegatur temperaturnya.




8. Diperkenalkan tahun 2005, Coca-cola meluncurkan rangkaian 5 botol alumunium berkontur yang disebut "Magnificent 5 atau M5. lima studio berbeda dari 5 benua masing2x ditugaskan untuk mendisain masing2x botol. menurut coca-cola, visual rebranding ini menyasar pada konsumen yang dapat melihat kekreatifan,yang hanya ditemukan di club dan lounge paling exclusive di dunia.




9. Ini adalah 8 desain berbeda unuk botol coca-cola edisi terbatas yang diperuntukan bagi summer campaign 2009.




10. Tin coca-cola edisi Olimpiade Barcelona 1992 dengan desain cabang renang,balap sepeda,basket,senam,volley,bulutangkis tenis dan ping pong




11. Botol yang terkenal keranakonturnya dan diciptakan pada tahun 1915, oleh desainer gelas Earl R. Dean dari perusahaan oot Glass Company.Coca-cola memutuskan untuk mengadakan pertandingan siapa yang dapat menciptakan desain botol terbaik. Mereka menginginkan desain yang mudah dikenali, bahkan dalam keadaan gelap dan dalam keadaan rosak sekalipun.




12. Kempen ini memberikan coca2x rebranding sementara. bermain dengan kode terkenal james bond (007), coca-cola zero sementara waktu dikenal sebagai zero-zero 7.para kolektor botol coca-cola dan para penggemar james bond bergegas untuk mendapatkan edisi terbatas 007 ini dalam perayaan "Quantum of Solace."




13. Ini adalah botol coca-cola light edisi terbatas Manolo Blahnick




14. Desain Botol ini adalah hasil pemikiran dari desainer grafis dan kurator Jiang Hua. Pola Hoisontal berwarna merah sebenernya melambangkan karakter cina untuk kata "coca-cola".lagu saountraknya "Be it All", ditulis oleh penyanyi dan pencipta lagu Jes, yang terinspirasi dari kerumitan bentuk desain botol ini.




15. Coca-Cola meluncurkan lima edisi terbatas tin Coke tertema pantai untuk musim panas 2009 : sunglasses,surfboard, grill, American flag dan beach ball.




Ternyata kemasan Coca-Cola pernah punya desain yg unik dan di buat terbatas.

Logo Perusahaan Terburuk di Dunia

Posted: 06 Jan 2013 01:00 AM PST


Jika Anda seorang pemilik bisnis atau desainer logo, Anda tahu betapa pentingnya sebuah logo adalah untuk branding dan kemajuan bisnis Anda. berikut ini adalah logo dan branding yang boleh dikatakan gagal yang tidak layak untuk ditiru. Jika pikiran anda tidak ada negatifnya pasti tak akan jumpa , Langsung saja :

    



 
           


























   











Gajah Mengamuk 'Sondol' Hyundai Atoz

Posted: 06 Jan 2013 12:00 AM PST




Gambar: otomotif.news.viva.co.id
Merasa terancam, seekor gajah jantan di Taman Nasional Kruger, Afrika Selatan mengamuk dan menyeruduk sebuah citycar Hyunda Atoz, yang melintas hingga terguling. 

Dilansir harian Daily Mail, kejadian mengerikan itu dialami sepasang kekasih asal Inggris, Chris Hare dan Helen Jennings yang baru saja bertunangan dan memilih Taman Nasional Kruger, sebagai tempat berlibur.

Awalnya beberapa binatang yang melintas kelihatan tidak terlalu mengkhuatirkan. Namun, secara tiba-tiba seekor gajah jantan melintas dari arah semak-semak dan mencuba menyerang bagian depan kereta namun tidak kena.

Selang beberapa detik, sang gajah berbalik badan dan menyeruduk kereta yang dikendarai sepasang kekasih tersebut hingga terbalik.

Serangan haiwan berbadan besar itu membuat kereta buatan Korea Selatan berlubang, kerana tertusuk gading sang gajah tepat di pintu bahagian depan.

Menurut saksi mata, setelah melakukan penyerangan gajah tersebut dengan santai langsung berjalan dan meninggalkan tempat kejadian.

Beruntung, meski mobil terguling, Chris Hare dan Helen Jennings hanya mengalami luka ringan.

Akibat serangan tersebut, juru bicara Taman Nasional Kruger Afrika Selatan, Reynold Thakhuli memperingatkan agar wisatawan berhati-hati di sekitar wilayah yang sering dilintasi binatang liar.

"Bila Anda melihat binatang yang mendekat jangan panik, sebaiknya Anda mencoba untuk menjauh secepat yang Anda bisa. Gajah bisa sangat berbahaya ketika mereka merasa terancam," kata Renold.

Sumber: otomotif.news.viva.co.id

Gila..Di Sweden Ada Hotel yang Dilengkapi Layanan Jurulatih Orga*me

Posted: 05 Jan 2013 11:30 PM PST

Sebuah hotel di Sweden memiliki layanan yang unik bagi pasangan yang tengah dimabuk cinta atau sekedar mengisi liburan romantis berdua. Layanan itu adalah jasa jurulatih orgasme profesional. Tak hanya itu, hotel ini juga menyediakan berbagai jenis sex toys.
Di Swedia Ada Hotel yang Dilengkapi Layanan Pelatih Orgasme
Hotel yang bernama Venusgarden ini terletak di Skurup, di bagian selatan Sweden. Hotel ini memiliki 3 jenis kamar, yaitu 'Kamasutra', 'Venus' dan 'Tao'. Setiap kamar dilengkapi dengan minyak urut, lilin wangi, gambar erotis, sekeranjang sex toys dan buku panduan orgasme.


Kamar Kamasutra ditata sedemikian rupa sehingga menggambarkan kuil cinta khas India. Kamar Tao yang terletak di loteng dilengkapi dengan ayunan di atas tempat tidur dan cermin yang dipasang di langit-langit. Kamar Venus ditata untuk memancarkan ghairah bercinta ditambah makan malam yang romantis.

"Kami sering didatangi pasangan yang berbulan madu, merayakan peringatan dan pasangan muda yang belum menikah. Tapi sebagian besar tamu kami adalah pasangan setengah baya yang sudah memiliki hubungan fantastis dan mengenal satu sama lain dengan sangat baik. Mereka ingin menghidupkan kembali ghairah dan keintimannya," kata Ylva Franzen, sang pelatih orgasme.

Walau demikian, Franzen tidak menampik bahwa beberapa orang ada yang menyebut Venusgarden dengan sebutan hotel orgasme. Sebutan ini bisa memberikan kesan yang salah sebab Venusgarden menurut Franzen tidaklah norak, identik dengan perselingkuhan atau fetisme.

"Ini adalah tempat yang romantis. Kami berharap Venusgarden adalah tujuan bagi mereka yang mencari hubungan yang sangat romantis," kata Franzen.

Untuk dapat menginap di Venusgarden dan mendapat layanan romantisnya ini, pengunjung diharuskan mengeluarkan sebanyak 227 poundsterling per malam

Foto 'Hot' Lady Diana Dilelong

Posted: 05 Jan 2013 11:00 PM PST

 Foto mendiang Lady Diana yang menurut sebuah tabloid terlalu 'hot' untuk dilihat, akan dilelong bulan ini di Amerika Syarikat (AS).

Foto hitam putih yang diambil pada 1980-an itu menunjukkan Diana sedang tersenyum lebar ke kamera. Ia berbaring dengan nyaman di pangkuan seorang lelaki muda yang sedang membaca buku.

Di jendela ruangan tersebut, terdapat minuman whisky berjenama Johnnie Walker. Yang menarik dari foto ini adalah tulisan pensil 'not to be published' alias tak untuk diterbitkan, di bawah foto tersebut.


Censored: The man pictured with Lady Diana Spencer on a ski holiday in Val Claret in the French Alps in 1979 has been revealed as aristocrat Adam Russell

Tertulis di belakang foto itu, '26 February, 1981', dua hari setelah Istana Buckingham mengumumkan pertungan Diana Spencer, nama gadisnya, dengan Putera Charles, pewaris tahta Kerajaan Inggris.

Bobby Livingstone dari RR Auctions of Amherst, New Hamsphire menyatakan, foto itu diperoleh dari arkib peribadi Caren Archive, tujuh tahun lalu. Ketika itu, Caren Archive baru saja membeli perpustakaan foto suratkabar Daily Mirror.

Livingstone memperkirakan, foto itu boleh dijual seharga US$1.000. Namun harganya boleh berlipat-lipat, kerana dirahasiakan dan jendela waktu foto itu diambil serta apa yang sedang terjadi di Kerajaan Inggris ketika itu.

"Foto diambil setelah Diana bertunangan dan sebelum pers benar-benar memperhatikannya. Tapi Daily Mirror tak mempublikasikan foto Diana sedang nyaman dengan lelaki selain Charles," kata Livingstone.

Foto ini termasuk salah satu foto-foto langka yang sedang hendak dijual. Foto lainnya adalah Albert Einstein yang diambil seorang warga New York. Lelong online untuk foto-foto ini akan berlangsung pada 17-24 Januari ini.

Diana, ibunda Putera William dan Putera Harry, meninggal dunia dalam kecelakaan kereta akibat kejaran paparazzi pada Ogos 1997 di Paris, Perancis, dalam usia 36 tahun, setahun setelah bercerai dari Charles.


sumber 

Memang hebat abang ni

Posted: 05 Jan 2013 10:30 PM PST

Agak-agak ada tak berani buat macamni kat negara kita...

Remaja 12 tahun telefon kekasihnya sampai 1700 poundsterling

Posted: 05 Jan 2013 10:00 PM PST

idegue-network.blogspot.com - Bocah 12 Tahun Telepon Pacarnya Sampai Rp25 Juta
Oscar dan Ayahnya.

LONDON - Seorang remaja belia sedang hobi menelefon kekasihnya memakai telefon ayahnya. Tak dinyana, hobinya tersebut membuat tagihan wang bulanan  menjadi 1.700 poundsterling  sehingga sang ayah payah membayarnya.

Oscar Rushen yang baru berusia 12 tahun ini pun dilarang lagi menggunakan telefon sang ayah. Sedangkan ayahnya kecewa dengan operator Vodafone kerana membiarkan saja tagihan bilnya naik.

 
"Ketika aku tahu bil sebesar ini, kukira pasti ada kesalahan. Salah satu masalahnya adalah Vodafone tidak memberitahukannya. Jika tagihan ratusan kali lebih besar harusnya ditanyakan. Mereka rakus," kata sang ayah, Dennis.

Dennis pun menulis surat keluhan ke Vodafone. Sedangkan Oscar menyesal telah membuat bil ayahnya tinggi. Ia memang menelefon setiap hari kerana rumahnya dengan si kekasih berjauhan. "Aku masih 12 tahun dan tidak tahu banyak tentang hal itu itu," katanya.

Dennis tidak melarang anaknya memakai telefon, malah dia membelikannya ponsel sendiri. Namun kini Dennis memutuskan beralih operator.

"Telefon Oscar memakai O2 dan ketika limit bayaran terlampaui mereka akan memberitahukannya," kata Dennis seperti dikutip dari DailyMail

Potret kehidupan pelacur di Kemboja

Posted: 05 Jan 2013 09:30 PM PST


Gadis-gadis manja dengan gaya busana merangsang terlihat menemani beberapa lelaki hidung belang yang hadir ditempat-tempat karoke dan siap men-service mereka.

Meskipun pemerintah Kamboja telah berusaha untuk mengilangkan penyakit masyarakat ini masih tetap ada juga, seperti pepatah patah satu tumbuh seribu. Begitulah, dimanapun ada manusia profesi ini akan selalu ada dengan berbagai macam bentuknya.









































B

Ini Bukti Foto Justin Bieber Pesta Ganja di Hotel?

Posted: 05 Jan 2013 09:00 PM PST


Justin Bieber (Foto: tmz)
Justin Bieber (Foto: tmz)
LOS ANGELES- Sebelum tewas kecelakaan, paparazzi yang membuntuti Justin Bieber mengaku melihat mantan kekasih Selena Gomez itu sedang mengisap ganja. Sebuah foto seolah membuktikan rumor itu.

Foto yang diambil pada 2 Januari 2013 itu cukup jelas memperlihatkan Justin sedang menghisap sesuatu di sebuah pesta bersama teman-temannya. Dalam pesta di kamar hotel itu ada teman dekat Justin, Lil Twist. Lil Twist merupakan pemandu kereta Ferrari milik Justin saat peristiwa kematian paparazzi beberapa hari lalu.

Menurut seorang sumber, Twist dan saudaranya menghisap ganja dan begitu banyak asap. Khabar yang menyebut Justin berpesta ganja sebelum kecelakaan yang menewaskan seorang paparazzi hampir menemui kebenaran.

Dalam foto itu, Justin terlihat sedang asyik berbual sambil memegang sebuah lintingan yang sesekali dia hisap. Bahkan, dalam kamar hotel itu dikhabarkan juga ada seorang wanita.

Belakangan ini, perangai Justin disebut mencemaskan. Dia menjadi sering memakai ganja di waktu senggang. Perwakilan Justin sendiri belum berkomen mengenai foto-foto tersebut. Demikian dikutip TMZ, Sabtu (5/1/2013).

Gadis Ini Dilarang Gunakan Namanya Sendiri

Posted: 05 Jan 2013 08:30 PM PST


Foto : Blaer Bjarkardottir (kiri) bersama ibunya (AP)
Foto : Blaer Bjarkardottir (kiri) bersama ibunya (AP)
REYKJAVIK – Blaer Bjarkadottir Pemerintah Iceland kerana tidak diperbolehkan menggunakan namanya dalam dokumen rasmi. Larangan tersebut terjadi kerana nama gadis tersebut merupakan nama yang dilarang Pemerintah Iceland.

Kerana larangan itu, nama Bjarkadottir di seluruh dokumen identitinya hanya ditulis "si gadis". Hal itu pun membuatnya frustasi kerana ia harus berulang kali menjelaskan ke orang lain kenapa ia tercatat dengan nama "si gadis".

Selama ini, warga Iceland harus memberikan nama anaknya sesuai dengan daftar yang dimiliki oleh pemerintah. Daftar tersebut dibuat pemerintah agar orang tua tidak membuat nama yang aneh yang dapat membuat sang anak mendapat ejekan di lingkungannya.

Blaer sendiri merupakan nama yang umum dimliki oleh orang Iceland. Namun nama tersebut adalah nama untuk anak laki-laki. Saat baru lahir, gadis itu diperbolehkan menyandang nama Blaer kerana pendeta yang membaptisnya melakukan kekeliruan dan mengizinkan nama tersebut dipakai.

Ibunda gadis itu, Bjork Eidsdottir, mengaku bahwa ia tidak mengetahui kalau nama anak perempuannya tidak ada dalam daftar nama Iceland.

"Saya tidak tahu nama tersebut tidak ada dalam daftar, saya baru mengetahuinya setelah pendeta yang membaptis anak saya mengatakan ia telah keliru kerana menizinkan nama tersebut," ujarnya, seperti dikutip Foxnews, Sabtu (5/1/2013).

Pemerintah Iceland memiliki daftar yang terdiri dari 1.712 nama laki-laki dan 1.853 nama perempuan. Beberapa nama yang ditolak antara lain "Satania" kerana dianggap dekat dengan nama setan dan "Carolina" kerana huruf "c" tidak ada dalam alphabet Iceland.

Walupun begitu nama asing seperti "Elvis" terdapat dalam daftar dan diperbolehkan untuk digunakan. Selain Iceland, Negara Jerman dan Denmark juga diketahui memiliki daftar nama rasmi yang harus digunakan warganya.

Penumpang Ini Dilekatkan Dengan Salotape Lantaran Ingin Mencekik Perempuan

Posted: 05 Jan 2013 08:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM,NEW YORK–Gara-gara mabuk berat, seorang penumpang pesawat tujuan New York, Amerika Syarikat (AS) terpaksa dilekatkan dikerusi dengan saloptape oleh penumpang lainnya.
Dilansir Harian Surya dari Daily Mail, Sabtu (5/1/2013) diungkap, selain mabuk penumpang lelaki berusia 46 tahun ini berusaha mencekik seorang penumpang perempuan, meludahi penumpang lain dan berteriak histeria jika pesawat akan jatuh.
Tak ingin terjadi kekacauan, penumpang lain terpaksa "melumpuhkannya" dan melekatkantubuhnya di kursi pesawat dalam dua jam sisa perjalanan. Insiden ini berlangsung di dalam pesawat IcelandAir yang terbang menuju Bandara John F Kennedy, New York, Khamis (3/1/2013) lalu waktu setempat.
"Penumpang itu minum semua minuman keras miliknya dalam penerbangan dari Iceland ke JFK," ujar Andy Ellwood, salah satu penumpang asal New York .
Ellwood memasang foto si penumpang yang terikat itu di akaun Tumblr miliknya. Penumpang tersebut akhirnya ditangkap ketika pesawat mendarat di Bandara JFK.
Sementara itu Wakil Presiden IcelandAir, Guojon Arngrimsson membenarkan jika ada seorang penumpang yang bertindak membahayakan penumpang lainnya. Namun ia enggan mengomen gambar yang telah beredar luas tersebut.

Lelaki tak tampan ini pikat wanita dengan emas

Posted: 05 Jan 2013 07:30 PM PST


Datta Phuge dari India mengakui jika tampangnya bukanlah yang terbaik diantara semua lelaki, tapi ia cukup yakin jika wanita manapun bakalan silau melihat baju bling-blingnya yang baru.
Datta Phuge dengan seperangkat pakaian emasnya. Dengan menghitung jumlah cincin emas di jemarinya, kita bisa tahu betapa seriusnya pria ini mencari jodoh(s).
Demi mengundang lirikan kaum hawa, juragan peminjam wang dari Pimpi-Chinchwad ini membayar 15 orang tukang emas untuk bekerja selama 2 minggu, 16 jam per hari. Pasukan ini mendapat tugas untuk mengubah emas seberat sedikitnya 3,5 kg menjadi sebuah kaos, satu set cincin, sepasang pelindung lengan dan beberapa perhiasan emas berkilau lainnya.
Baju emasnya dibuat dalam bahan dasar kain velvet putih impor dan dilengkapi dengan 6 kancing dari kristal swarovski. Sisa pahatan emas yang digunakan untuk bahan bajunya dilebur untuk dijadikan beberapa cincin.
"Saya tahu saya bukanlah lelaki tertampan di dunia, tapi adakah wanita yang tak tersilaukan oleh baju ini?" kata pria kaya berusia 31 tahun ini.
Seperangkat baju beserta perhiasan milik Phuge ditaksir bernilai hingga 10 juta rupee . Artinya kamu boleh menculik lelaki ini dan mendapatkan satu kereta Ferrari tanpa perlu  meminta tebusan ke siapa-siapa.
foto CEN

Cara Licik Menyelesaikan Rubik Cube [Video]

Posted: 05 Jan 2013 07:00 PM PST


Bukan, cara ini bukan cara tradisional yang sudah kita ketahui selama ini (dibaling ke lantai). Cara yang dilakukan oleh Matt Parker ini lebih elegan dan tidak beresiko menghancurkan rubik milikmu atau orang lain. Kerana dengan cara curang ini, kamu tetap akan terlihat seperti seorang 'genius' yang baru saja berhasil menyelesaikan sebuah rubik cube yang rumit.

Dituduh cuba upah ‘polis kanibal’ untuk culik wanita

Posted: 05 Jan 2013 06:30 PM PST


New York Seorang lelaki New Jersey menawar untuk membayar RM15,000 kepada lelaki yang digelar 'polis kanibal' untuk menculik seorang wanita dan menghantar kepadanya untuk dirogol.
Pihak berkuasa Amerika Syarikat (AS) menahan Michael Vanhise (gambar), 23, dan menuduhnya bersekapat untuk melakukan penculikan bersama-sama Gilberto Valle III, anggota polis New York yang ditangkap Oktober lalu dan dituduh bersekongkol untuk menculik, menyeksa, memasak dan memakan wanita.

Dalam beberapa siri e-mel tahun lalu, Vanhise cuba meminta bayaran lebih rendah dan menggesa anggota polis itu memastikan 'mangsa berkenaan tidak mati' apabila dihantar kepadanya.


Dalam e-melnya pula, Valle menggesa Vanhise supaya tidak bimbang.

"Wanita itu pasti masih hidup apabila saya menghantarnya kepada anda," kata Valle.


Vanhise mengaku kepada penyiasat bahawa dia menghantar e-mel berkenaan.



Vallenhise yang digelar 'polis kanibal' dituduh menyasarkan wanita yang nama mereka ditemui dalam fail bernama 'Menculik dan memasak wanita' pada komputernya. - AP

sumber : mymetro

Jutawan sapu jalan

Posted: 05 Jan 2013 06:00 PM PST


Seorang jutawan hartanah bekerja sebagai tukang sapu jalan raya semata-mata kerana mahu mendidik anaknya erti kerja keras.
Yu Youzhen, 53, memiliki 17 blok rumah pangsa dan menjadi kaya hasil daripada ledakan harga hartanah.

Namun, daripada memanjakan diri dengan kekayaan yang dimilikinya dan menjalani kehidupan berfoya-foya di salun, spa atau kompleks beli-belah, wanita itu memilih bangun awal pagi enam hari seminggu untuk menyapu, membersih dan mengangkat sampah di sepanjang jalan raya yang sibuk di Wuhan, tengah China.
"Saya mahu menjadi contoh kepada anak saya. Saya tidak mahu duduk dan menghabiskan kekayaan saya," kata Yu.

Dia juga tidak mahu memberi anaknya gambaran bawa dengan menjadi kaya serta menjalani kehidupan hasil daripada kekayaan itu adalah jalan mudah untuk hidup.

"Gaya hidup seperti itu hanya akan mengancam mereka dalam jangka panjang," kata Yu.
Usahanya itu berjaya. Kedua-dua anaknya kini bekerja makan gaji. Anak lelaki menjadi pemandu bas dengan pendapatan RM1,000 sebulan sementara yang perempuan memperoleh gaji sebanyak RM1,500 dengan melakukan kerja yang tidak dinyatakan, lapor sebuah akhbar China.

Yu pula memperoleh pendapatan sebanyak RM550 sebulan sebagai tukang sapu.
"Saya sentiasa berasakan saya perlu melakukan sesuatu," kata jutawan itu yang menjadi tukang sapu sejak 10 tahun lalu selepas mendapati kekayaan menjadikan hidupnya bosan.

Dia sebelum ini menanam sayur, mengangkat hasil tanaman itu dan menjualnya sendiri di pasar.

Apabila kerajaan komunis China melancarkan pembaharuan ekonomi pada hujungan 1980-an dan membenarkan petani berniaga, Yu dan suami berjaya mengumpul wang secukupnya untuk membina tiga blok rumah pangsa lima tingkat yang kemudian disewakan.

Mereka berjaya mengambil kesempatan terhadap ledakan harga hartanah dan meluaskan 'empayar' mereka hingga mampu memiliki 21 blok rumah pangsa.

Mereka sudah menjual empat blok. Hasil jualan itu dicampur dengan pendapatan menyewa 17 blok rumah pangsa serta gaji sebagai tukang sapu sudah pasti akan membolehkan dia menjalani kehidupan selesa pada masa akan datang.
sumber : mymetro

Pelajar kolej mati kena kelar leher

Posted: 05 Jan 2013 05:30 PM PST


Seremban Seorang pelajar perempuan sebuah kolej swasta di bandar ini ditemui mati, dipercayai dibunuh, dengan kesan kelar di leher di rumah bapa saudaranya di Taman Desa, Mantin, dekat sini, malam kelmarin.
Mayat S Sintuja, 19, yang berasal dari Temerloh, Pahang, ditemui sepupunya dalam keadaan terbaring di atas lantai di bilik tidur, jam 8.30 malam, sebelum menghubungi bapanya.

Sumber berkata, si mati yang masih menuntut di Kolej Tafe, Sikamat, dekat sini, dikatakan kerap bermalam di rumah bapa saudaranya pada cuti hujung minggu.
"Hasil siasatan awal, bapa saudara mangsa memberitahu pada setiap petang Jumaat, dia membawa balik mangsa ke rumahnya sebelum menghantar pulang ke kolej kediaman pada Ahad.

"Mangsa sudah setahun menuntut di kolej berkenaan dan menetap di asrama kolej," katanya.

Menurutnya, siasatan awal juga mendapati, ketika mayat ditemui, semua pintu di dalam rumah dalam keadaan tidak berkunci, namun tiada kesan pecah masuk atau barangan hilang.
"Sebilah pisau turut ditemui di atas katil berdekatan mayat mangsa," katanya.

Kata sumber itu, daripada keterangan bapa saudara mangsa, dia keluar dari rumah sekitar jam 6 petang sebelum menerima panggilan daripada anaknya mengenai kejadian itu, jam 9 malam.
Beliau berkata, susulan itu polis kini menahan reman bapa saudara dan sepupu mangsa bagi membantu siasatan kes itu.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang mengesahkan menerima laporan kejadian dan siasatan lanjut dijalankan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan bunuh.

Menurutnya, setakat ini polis masih mengenal pasti motif kejadian dan siasatan dijalankan dari segenap aspek.

"Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban untuk bedah siasat," katanya.
sumber : mymetro

‘Wanita Medan miliki pakej idaman ’

Posted: 05 Jan 2013 05:00 PM PST


Kuala Lumpur Pakej dimiliki wanita Indonesia, terutama dari Medan, mencakupi senarai kriteria wanita idaman segelintir lelaki tempatan.
Tidak hairan, ada lelaki Malaysia sanggup berulang-alik ke Indonesia semata-mata untuk mencari jodoh menepati ciri-ciri diingini daripada gadis seberang.

Pakar Sosial Universiti Putra Malaysia (UPM), Prof Madya Dr Mohammad Shatar Sabran berkata, perawakan wanita Medan yang manis, lemah-lembut dan bersopan-santun menyebabkan ramai lelaki tempatan tewas dengan 'X-factor' atau kelebihan itu.
"Biarpun lelaki tempatan sentiasa mengikuti peralihan zaman dengan hidup gaya moden dan boleh menerima hakikat bahawa pemikiran serta tingkah laku wanita kini berbeza, mereka masih berfantasi memiliki pasangan yang patuh dan tidak pernah berkata tidak kepadanya.

"Lelaki mempunyai senarai panjang mengenai wanita idaman. Mereka mahukan isteri setia melayan dan tidak pernah mempertikaikan setiap tindak-tanduk mereka.

"Ibaratnya, lelaki mahukan layanan gah seperti raja di rumah, kepuasan itu mungkin diperoleh daripada pasangan dalam kalangan wanita Medan yang masih menebal sikap hormat kepada suami," katanya mengulas isu berkaitan lelaki tempatan gemar mengahwini wanita Medan.
Beliau berkata, kelebihan berwajah ayu serta penerimaan keluarga wanita kerana percaya dengan kemampuan lelaki Malaysia menyara kehidupan keluarga membuatkan perkahwinan dua negara itu berjaya.
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment