borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Ditangkap Gara-Gara ‘like’ Foto Tato Nazi

Posted: 05 Jan 2013 08:45 AM PST


Seorang lelaki Rusia, Vitold Filipov (47th) dari pusat Kota Kazan, ditangkap kerana mengklik 'like' pada sebuah foto Edward Norton yang memiliki tato Nazi yang diambil dari salah satu adegan film 'American History X'.
Surat khabar Harian Tema Kazan mengatakan,sejumhlah anggota Parti Buruh Rusia disyaki sebagai penyebar propaganda Nazi di Rusia,akhir-akhir ini. (**)

Ilustrasi (sumber: blogspot.com)

Sumber: austriantimes.at, uniknya.com

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bergimnastik

Posted: 05 Jan 2013 08:30 AM PST

Hanya decak kagum  ketika melihat kehebatan nenek berusia 86 tahun bernama Johanna Quass ini. Dalam usia senjanya sang nenek masih aktif dalam sebuah kelab gimnastik, gerakannyapun tidak kalah dengan anak-anak muda yang notabene tubuhnya masih sangat lentur.

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Nenek Berusia 86 Tahun Masih Lincah Bersenam

Disaster Cafe, Sensasi Ekstrim Makan di Tengah Gempa 7,8 SR

Posted: 05 Jan 2013 08:15 AM PST


Ada banyak konsep restoran unik di dunia. Namun konsep yang dimiliki oleh restoran ini tidak hanya unik tapi juga sangat ekstrim.

Disaster Cafe, demikian nama restoran tersebut, mengusung konsep gempa bumi sebagai atraksi utamanya. Dan yang menarik, gempa ini bukan hanya sekedar tema, melainkan gempa yang benar-benar terjadi.

Seperti yang dilansir Oddity Central, Anda akan mengalami gempa sebesar 7,8 SR yang terjadi saat makan di restoran ini. Namun tentu saja gempa itu merupakan gempa buatan.

Keanehan restoran ini sebenarnya sudah boleh dilihat ketila Anda masuk ke dalam ruangan yang menyerupai perut bumi. Di sini Anda akan menemukan seragam yang digunakan oleh para pegawai restoran lain dari biasanya. Mereka menggunakan helmet dan peralatan keselamatan. Saat makanan datang, Anda juga akan sadar bahwa makanannya terlihat lebih berat dari makanan biasa. Lalu, hal semacam ini pun terjadi.

Ruangan tiba-tiba akan berguncang sesuai dengan simulasi gempa sebesar 7,8 SR. Saat itu terjadi, lampu mendadak padam dan gemuruh benda-benda yang bergerak tak beraturan yang diakibatkan oleh goyangan. Di saat ini yang boleh Anda lakukan hanya bertahan sambil berharap makanan Anda tidak tumpah.


Terletak di Costa Brava, Spanyol. 


Suasana sebelum memasuki ruang gempa Disaster Cafe.

Jika Anda memiliki anak-anak, Ada sebuah tempat bermain yang bertemakan alien di lantai atas. Selain itu, hal lain yang paling menarik dari restoran yang terletak di  Costa Brava, Sepanyol, adalah Anda tidak akan pernah mengetahui bila gempa bumi itu akan terjadi.


Jangan kaget jika Anda menemukan para petugasnya mengenakan pakaian pengaman.

Dengan kata lain jangan pernah mengenakan pakaian mewah Anda, kerana kecelakaan kecil seperti makanan dan minuman yang tumpah sudah seringkali terjadi di sini. Anda pun tidak perlu khuatir, kerana belum pernah terjadi kecelakaan fatal di sini.

Berikut video kegemparan yang terjadi di Disaster Cafe.


(as/odditycentral)

Gaya Meniru dari Kim Kardashian

Posted: 05 Jan 2013 08:00 AM PST


Kim Kardashian, selebriti berbody seksi yang tak henti membuat sensasi, ternyata kerap meniru persis gaya selebritis lainnya. Diantaranya Lady Gaga dan Victoria Beckham. Yang bikin terkejut, tak ada improvisasi yang dilakukan,semuanya menciplak 100%. Tak percaya? Lihat foto berikut ini:

(Sumber: odditieszone.com)

Sumber: odditieszone.com, uniknya.com

Berbagai Benda yang Dilihat oleh X-Ray

Posted: 05 Jan 2013 06:00 AM PST


Kita tak pernah sadar, sebenarnya benda-benda disekitar kita yang nampak biasa, akan menjadi luar biasa ketika dilihat dalam kacamata X-Rays. Bgaimana rupa mereka jika dilihat dengan X-Rays?? 

12345678910111213
(sumber: uphaa.com)
(sumber: uphaa.com)

Sumber : uphaa.com, uniknya.com,

Gambar-gambar Unik benda 3 dimensi yang membingungkan

Posted: 05 Jan 2013 05:00 AM PST


Cuba lihat gambar-gambar di bawah ini,, gambar-gambar di bawah ini sepintas terlihat normal dan biasa saja. Namun cuba amati sekali lagi,kita akan menemukan gambar-gamabr dengan bentuk yang membingungkan.


Sumber

Jual Rumah Untuk Foya-Foya

Posted: 05 Jan 2013 04:06 AM PST


Wanita yang mempunyai senyum manis ini yang bernama Carrie Underwood, salah satu juara American Idol 2005 ini menjual rumah pertamanya yang berada di Franklin, Tennesse, hanya untuk berfoya-foya untuk merayakan pesta kemenangan atas kontrak rakamannya itu.
Seperti yang dikutip dari digitalspy, rumah yang ia miliki itu mempunyai luas hingga 2.956 meter persegi dimana rumah tersebut berisi tiga kamar tidur yang dimana lantainya itu beralaskan lantai kayu mewah dan juga sebuah dapur luas. Carrie menjual rumah tersebut seharga US$384.000.
Carrie pun menjualnya untuk merayakan pesta kemenangan atas kontrak rakaman terbaru. Seperti diberitakan sebelumnya, Carrie membeli rumah tersebut ketika berhasil menjual lebih dari 15 juta copy album.

Apa yang terjadi jika LEGO dikombinasikan dengan game konsol?

Posted: 05 Jan 2013 03:00 AM PST


Apa yang terjadi jika LEGO dikombinasikan dengan game konsol?Pastinya permainan video game akan lebih menyenangkan. Tak percaya? percubaan itu dilakukan oleh seorang penggila LEGO bernama Baron von Brunk. Baron menciptakan sebuah stik NES versi jumbo yang terbuat dari lego.


Sumber

Seorang Perempuan Menuduh Hantu Mencuri Resumenya

Posted: 05 Jan 2013 01:00 AM PST


Seorang wanita menuduh hantu mencuri resumenya.Wanita itu bernama Debbie Michelle Zamacona dari Winder, Georgia ia mengatakan kepada polisi bahawa ia telah kehilangan CV, catatan kriminal, kehilangan blouse berwarna hitam dan juga biru, ia melaporkan kesnya itu kepada seorang sheriff bernama Barrow County.
Pihak polis mengatakan bahawa tidak ada tanda-tanda sesorang masuk dengan paksa pada bulan Desember. Zamacona menjelaskan bahwa roh ibunya memang suka mengunjunginya, dan ia percaya bahawa ada "roh hitam" yang tidak bertanggung jawab mencuri barang-barangnya itu.
Selain itu, resumenya yang berumur 40 tahun berharga $5000 (£3,090), catatan kriminalmnya yang berharga $10 (£6) dan sebuah blouse berharga $5 (£3). [tyo/timLB]

Zhang Da Kisah Anak Teladan Dari China

Posted: 05 Jan 2013 12:00 AM PST




Sumber 

Berbagai Lukisan Unik Kate Middleton

Posted: 04 Jan 2013 11:31 PM PST


Sejak menjadi isteri dari Putera Inggris, Kate Middleton selalu menjadi perhatian publik. Berbagai berita dan info tentang isteri Putera William ini selalu menarik perhatian. Dan yang paling menggembirakan adalah khabar kehamilannya beberapa waktu yang lalu.


Sumber 

Pelakon paling kurang ajar

Posted: 04 Jan 2013 11:00 PM PST






 January 5, 2012, in Los Angeles, "Twilight" made a star out of a number of stars, including Stewart, Most of them, however, to cherish and to take advantage of this opportunity, but once produced many negative effects .Stewart "Crooked Hearts" event storm was not long before he played the werewolf Jared actor Bronson Pelletier (Br ** on Pelletier) local time on January 4, photographed in the Los Angeles airport terminal indoor public urination, the video is uploaded to the network quickly be crazy to pass.
  According broke the news, the day before the plane, Bronson Pelletier has been seriously drunk, though do not know how can he boarded the plane, but airport staff have been trying to appease him to let him calm down, a result, he finally could not hold back the video in the presence of all his toileting show "watch in amazement, his" release "after completion pol.ice arrived as scheduled and will dizzy directly Liaodao to the ground. 

Bahasa Inggeris awek ini tingkat dewa betul

Posted: 04 Jan 2013 10:30 PM PST


lawak tul dia ni....

Kereta memang gempak...mesti lihat

Posted: 04 Jan 2013 10:00 PM PST

 Escape: With its rear bumper almost touching the dusty road from its heavy load, its clear the occupants of this car were determined not to leave anything behind as they abandon their African village facing rebel attack

Heavy load: The yellow saloon car almost buckled under the stress of carrying the goods as well as transporting at least 11 people, including seven its roof, away from Damara

Basikal Kuno Ditemukan di MAKAN Pohon Setelah 58 Tahun Hilang

Posted: 04 Jan 2013 09:30 PM PST



Setelah hilang selama setengah abad, basikal kuno milik seorang nenek berhasil ditemukan. Yang menarik, basikal ini ditemukan dalam keadaan tertanam di badan kayu sebuah pohon besar.

Basikal itu milik putra dari Helen Puz (99). Baru-baru ini Helen mendapatkan informasi bahwa basikal putranya itu telah ditemukan di sebuah hutan di Vashon Island Washington. 

Ketika dicek langsung ke lokasi, Helen bersama sang putra bernama Don dibuat terperanjat. Sepeda itu dalam posisi menancap di badan pohon berukuran besar. Anehnya, tak ada tanda-tanda kesengajaan tangan manusia menancapkan basikal tersebut.

Roda depan basikalitu berada di bagian luar badan pohon, begitu juga dengan bagian hujung roda belakang. Namun bagian besi yang ada di tengah sepeda, 'tertelan' pohon itu dalam kondisi sedemikian rupa. Sepeda itu berada setinggi lima kaki 

Basikal itu diberi oleh salah seorang tetangga Helen pada tahun 1954, tak lama setelah dia menjanda. Hadiah itu diberikan untuk Don yang saat itu berusia lapan tahun.

"Orang-orang menaruh simpati dan sangat baik hati," kata Helen mengenai pemberian basikal kuno itu 58 tahun lalu, seperti dilansir BBC, Jumaat (4/1/2013).

Namun kerana basikal itu memang basikal dengan rangka besi untuk perempuan, Don menolak untuk memakainya. Tak beberapa lama basikal itu hilang itu entah ke mana.


Perubahan Wajah Wanita Yang Menakjubkan

Posted: 04 Jan 2013 09:00 PM PST

v

v

v


Mari kita lihat...










Mengaku ‘Mabuk Saat Memandu di Facebook, Lelaki Ini Dipenjara

Posted: 04 Jan 2013 08:30 PM PST


Sebaiknya Anda berfikir kembali  jika ingin memposting atau mengaku sesuatu yang berbau jenayah di Facebook, jika tidak ingin bernasib sial seperti yang dialami oleh lelaki satu ini.
Ya, menurut laporan polisi di Astoria, Oregon, seorang remaja bernama Jacob Cox Brown dipenjara setelah membuat status Facebook yang menyatakan bahwa ia mengemudi dalam keadaan mabuk dan melanggar kereta orang lain.
"Drivin Drunk… Classic :) but to whoever's vehicle i hit i am sorry," itulah status Facebook yang ia buat.

ht_jacob_cox_brown_nt_130104_mn copi
Jacob Cox Brown ditangkap usai menulis status 'mabuk saat berkendara' (sumber : blogspot.com, uniknya.com)

Penangkapan itu bermula saat polisi setempat mendapat panggilan dari salah seorang warga yang mengaku keretanya dilanggar lari hingga meninggalkan goresan. Tak hanya itu, mereka juga mendapat panggilan dari warga lain yang mengalami hal serupa, dlanggar saat diparkingdi depan rumah.
Sementara itu, setelah adanya pengakuan  Jacob yang terposting di Facebook, dua orang temannya melaporkan status tersebut kepada polis setempat.
Para penegak hukum pun langsung mengunjungi rumah Jacob untuk mencari bukti serta kebenarannya. Dan hasilnya ternyata benar. Mereka menemukan kereta  remaja itu dalam keadaan rosak – persis dengan adegan kecelakaan langgar lari. Polis pun memasukan ia pada daftar kriminal 'pemandu mabuk'.
Setelah mendapat bukti yang kuat, Jacob pun ditangkap dan dimasukan ke penjara Clatstop County. Ia dituntut dengan tuduhan, "kegagalan untuk mematuhi tugas pemandu."
Apes banget ya dia! (**)
Sumber : yourjewishnews.com, uniknya.com

Hotel Pencuri , Berani Menginap?

Posted: 04 Jan 2013 08:00 PM PST

The Thief Hotel alias Hotel Pencuri. Hotel di Norway ini ditujukan sebagai bentuk penghormatan pada masa lalu negara ini yang penuh kriminal sekaligus membantu mantan banduan kembali ke masyarakat.



Pada abad ke-18, pulau kecil Tjuvholmen di Norway menjadi tempat para penjahat berbahaya negara ini diasingkan dan dieksekusi. Kini, pulau ini menjadi kawasan dengan arkitek menawan.

Pulau Tjuvholmen baru saja menambahkan properti baru untuk mengenang sejarah kelamnya, yakni sebuah hotel dengan nama The Thief. Nama ini sesuai dengan julukan Pulau Tjuvholmen di masa lalu, yaitu Pulau Pencuri.

Ini merupakan sebuah hotel butik mewah berseni tinggi dengan 120 kamar yang dihiasi koleksi dari Museum Nasional Norway. Staf hotel ini juga merupakan bagian dari staf museum tersebut.

Hotel The Thief mempunyai tujuan mulia, iaitu mengumpulkan wang sebagai modal bagi mantan kriminal untuk kembali dalam kehidupan bermasyarakat. "Setiap orang layak mendapat kesempatan kedua," tulis situs Hotel The Thief, seperti dikutip CNN, Jumat (4/1/2013).

sumber: okezone

Pencuri Perhiasan Salah Masuk ke Restoran KFC

Posted: 04 Jan 2013 07:30 PM PST

BRISBANE – Pegawai restoran cepat saji KFC  di Kota Brisbane, Australia dikejutkan dengan munculnya 2 orang pencuri dalam restoran mereka. Kedua pencuri tersebut menyelusup masuk setelah membongkar dinding wc umum yang dipakai restoran tersebut dengan beberapa kedai di sebelahnya. 

Kedua pencuri itu sendiri terkejut ketika ia mendapati berada di restoran yang terkenal dengan menu ayam gorengnya tersebut. Niat mereka sebenarnya adalah merampok kedai perhiasan yang ada di sebelah restoran itu, seperti diberitakan Sky News, Jumat (4/1/2013). 

Polis mengatakan, ini adalah upaya ketiga pasangan pencuri itu untuk  memasuki kedai perhiasan yang terletak disebelah restoran KFC. Pada percubaan pertama mereka mencuba memecahkan kaca depan kedai perhiasaan tersebut, namun usaha itu gagal. 

Percubaan selanjutnya mereka lakukan dengan cara menbongkar pintu belakang yang terdapat di kompleks bangunan itu. Namun usaha tersebut justru membawa mereka berdua ke kedai haiwan yang juga ada di sebelah kedai perhiasan tersebut. 

Kesal kerana usahanya memasuki kedai perhiasan selalu gagal, kedua pencuri yang diketahui bernama Peter Welsh dan Dwayne Doolan itu memutuskan untuk merampok restoran KFC itu saja. 

Mereka dilaporkan menggasak wang sebesar USD 2.600 dari kas restoran itu. Dalam peristiwa pencurian yang terjadi pada malam tahun  baru itu, kedua pencuri juga mengambil kotak amal yang diletakkan di depan pintu masuk restoran. 

Media lokal mengabarkan pihak polis tidak memerlukan waktu yang lama untuk membekuk kedua pelaku. Dalam proses interogasi, pihak kepolisian menyatakan mereka berdua mengakui tindakan kriminal yang mereka lakukan termasuk upaya gagal mereka untuk merompak kedai perhiasan.
(fit)

Penganggur, Iklankan Dirinya di Billboard

Posted: 04 Jan 2013 07:00 PM PST

ISLE – Seorang lelaki menghabiskan 500 poundsterling untuk membuat iklan di papan billboard mempromosikan dirinya agar mendapatkan pekerjaan.

Tidak dapat dipungkiri mencari pekerjaan adalah hal yang sangat sulit. Ribuan orang menganggur dan menghabiskan hari-hari mereka tanpa lelah mengisi formulir aplikasi, menyusun surat pengantar, dan mencuba memikirkan jawaban yang kreatif atas pertanyaan yang akan ditanyakan saat wawancara kerja.

Lelaki bernama Adam Pacitti yang sudah menganggur dalam kurun waktu yang sangat lama putus asa untuk mencari pekerjaan. Meski demikian, Pacitti memiliki ide kreatif.Dia menghabiskan sisa wangnya untuk mempromosikan dirinya sendiri di papan billboard, agar beberapa perusahaan boleh melihatnya.

Lelaki berusia 24 tahun ini mempunyai idea mempromosikan dirinya, sejak tiga bulan lalu, setelah ia mengirimkan 250 Curicullum Vitae (CV) untuk posisi yang berbeza.

Pacitti, yang tinggal bersama keluarganya di Isle of Wight, Inggris, mengatakan ia ingin menambahkan sesuatu yang lain untuk aplikasinya. Saat ini, CV dalam bentuk video adalah hal yang popular untuk melamar pekerjaan.

"Saya pikir iklan dapat menjadi media promosi. Ini adalah gambar yang sangat mencolok dan saya berharap banyak yang akan memberi saya pekerjaan," ujar Pacitti, seperti dikutip Daily Mail, Jumat (4/1/2013).

Pacitti, telah mempromosikan dirinya di berbagai media, seperti di website employadam.com, billboard, dan di jejaring sosial Twitter. 

Dalam kurun waktu kurang dari 24 jam, Pacitti, sudah banyak mendapat respon. 

"Setelah saya memposting, saya mendapatkan sekitar sepuluh retweet dalam satu jam. Kemudian saat ini sudah lebih dari 7.000 retweet.

Pria lulusan sarjana media produksi dari Universtas Winchester ini sebelumnya telah bekerja sebagai penyusun mainan di Arcade. 

"Saya bersyukur memiliki pekerjaan, tapi itu bukan sesuatu yang benar-benar saya inginkan," ungkap Pacitti.(AUL)

Murid kritikal dicabul guru

Posted: 04 Jan 2013 06:30 PM PST


JAKARTA: Seorang kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun yang menjadi mangsa serangan seksual berulang kali dalam keadaan kritikal di unit rawatan rapi di Hospital Persahabatan, di Rawamangun, Jakarta Timur semalam.
Pengerusi Komisi Nasional Perlindungan Anak (Komnas PA) Arist Merdeka Sirat berkata, kes cabul itu belum dilaporkan kepada polis. "Kami akan membuat laporan polis hari ini (semalam) agar siasatan lanjut dapat dilakukan," katanya.

Kanak-kanak itu mengalami demam panas dan serangan sakit secara mendadak sejak dua minggu lalu, tetapi hasil diagnosis doktor yang berbeza mengatakan mangsa menghidap nodus limfa dan demam kepialu. Dia tidak sedarkan diri sejak 29 Disember lalu.


"Kami mendapati ada kesan kecederaan di vagina dan rektum mangsa apabila kami ingin memberikan rawatan untuk serangan sakit dihidapinya," kata Pengarah hospital terbabit, Priyanti Soepandi.

Dia berkata, pihaknya belum dapat memutuskan sama ada kecederaan itu menyebabkan demam panas dan serangan sakit secara tiba-tiba itu. Ibu mangsa berkata, anaknya mengalami pendarahan di vagina sejak dua bulan lalu, tetapi enggan memberitahu apa yang berlaku. Bagaimanapun, katanya, rakan sekelas anaknya memberitahunya seorang guru di sekolah mereka sering berkelakuan tidak senonoh terhadap muridnya, termasuk anaknya. - JP


sumber : mymetro

Bapa buat aduan gambar anak disalah guna dalam Facebook

Posted: 04 Jan 2013 06:00 PM PST


THIRUVANANTHAPURAM (India): Seorang bapa membuat aduan kepada polis selepas pengguna Internet menyebarkan sekeping gambar di Internet dengan mendakwa dia adalah mangsa rogol beramai-ramai di New Delhi, semalam.
Gambar yang dikaitkan dengan mahasiswa mangsa rogol dalam bas pada 16 Disember lalu dilaporkan tersebar pantas di Facebook. Nama dan identiti mangsa sebenar dirahsiakan polis daripada media selaras dengan undang-undang melindungi mangsa daripada pandangan serong masyarakat. Jurucakap polis di Kerala berkata, gambar yang tersebar di Internet itu adalah palsu dan menyebabkan tekanan kepada individu terbabit. "Kami mengarahkan Facebook memadamkan gambar berkenaan dan membantu mengesan dalang yang menyebarkannya," katanya. - AFP

sumber : mymetro

Derita paha berjarum

Posted: 04 Jan 2013 05:30 PM PST


GEORGETOWN: Tangisan seorang bayi berusia lima bulan yang tidak henti-henti menangis kira-kira sejam selepas menerima satu suntikan daripada sebuah klinik kesihatan di Jalan Perak di sini kelmarin, menimbulkan keresahan kepada sepasang suami isteri sebelum menemui sebatang jarum yang patah tertusuk dalam paha anak mereka itu.
Sebelum kejadian, Muhammad Danish Mohd Zahri, dibawa ibunya, Norashilla Razak, 26, ke sebuah klinik kesihatan di Jalan Perak, dekat sini, kira-kira jam 10.30 pagi untuk menerima suntikan rutin. 
Selepas pulang ke rumah kira-kira jam 12 tengah hari, bayi sulung pasangan itu tidak henti-henti menangis, sekali gus membimbangkannya.

"Saya hairan kerana anak menangis tak henti-henti hampir satu jam selepas pulang dari klinik. Saya beri susu dia tak mahu, malah pelbagai cara saya lakukan untuk menenangkannya namun tidak berjaya.



"Saya juga menuam paha anak yang baru disuntik itu dan apabila membuka kapas yang dilekatkan di tempat suntikan itu, saya terkejut apabila mendapati ada jarum dalam paha anak. Saya segera menghubungi suami memaklumkan penemuan jarum berkenaan," katanya.


sumber : mymetro

‘Pecah dara’ pelacur

Posted: 04 Jan 2013 05:00 PM PST


KAJANG: Tidak cukup dengan memanipulasi wanita warga asing dengan menjadikan mereka pelacur, satu sindiket pelacuran di bandar ini bertindak lebih berani apabila dengan bangga mempromosikan pelacur yang mereka dakwa masih dara.
Dengan caj dikenakan RM5,000, pelanggan yang melanggan 'pelacur dara' itu turut diberi kebebasan membawanya ke mana saja selama tiga hari.
Sindiket itu yang beroperasi di tingkat satu sebuah hotel di sini menawarkan pelacur dari Vietnam yang berusia 17 sehingga 21 tahun.

Aktiviti tidak bermoral sindiket itu terbongkar hasil penyamaran wartawan Harian Metro selepas mendapat maklumat orang awam.



Seperti biasa, sindiket itu berselindung di sebalik perniagaan spa dan refleksologi, namun ada ruangan berasingan disediakan untuk kegiatan pelacuran.


sumber : mymetro

Mangsa samun dipaksa berbogel

Posted: 04 Jan 2013 04:30 PM PST


TAIPING: Sekumpulan empat perompak tidak sekadar melarikan barang kemas malah turut membuli dua wanita disamun apabila mangsa dipaksa menanggalkan semua pakaian hingga bogel.
Dalam kejadian jam 11.30 pagi kelmarin suspek bersenjatakan parang panjang bertindak menyerbu ke sebuah rumah didiami dua wanita itu di Taman Paduga Setia, Kampung Boyan, di sini.

Sumber polis berkata, penjenayah dikatakan memanjat pagar rumah mangsa sebelum menyeluk tangan melalui jeriji pintu hadapan untuk mendapatkan kunci pintu berkenaan.


"Difahamkan seorang mangsa yang berusia 50 tahun sedang memasak di dapur sebelum terdengar bunyi pintu hadapan rumahnya dibuka seseorang.

"Mangsa yang meninjau ke bahagian ruang tamu rumah terkejut apabila mendapati empat lelaki bersenjatakan parang menceroboh masuk ke dalam rumah," katanya.


Menurutnya, penjenayah kemudian memaksa mangsa dan ibu mentuanya yang berusia 75 tahun supaya menanggalkan semua pakaian.



"Mangsa kemudian diikat penjenayah yang bertindak merampas barang kemas dipakai mangsa. Malah penjenayah turut menyelongkar rumah berkenaan bagi mendapatkan wang tunai dan barang kemas lain.

"Pada masa sama, anak lelaki wanita warga emas itu yang berusia 40-an kebetulan pulang ke rumah. Dia turut ditahan dan diugut dengan parang oleh penjenayah sebelum rantai emas dipakai turut dirampas," katanya. Difahamkan ketiga-tiga mangsa diikat kaki dan tangan menggunakan kain dan wayar.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment