borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Semaraknya Kontes Kecantikan Dan Cantiknya Para Banduan Wanita Ini (Foto)

Posted: 04 Jan 2013 08:45 AM PST


Para banduan wanita di LP Wanita Centro de Orientacion Femenino (COF) di Fraijanes, 40 kilometer sebelah timur Guatemala City, Guatemala berpartisipasi dalam kontes kecantikan (Fashion Show) yang diadakan dalam penjara.

Pertandingan diadakan dalam rangka Talent's Day bagi banduan. Saat ini penjara COF tersebut dihuni oleh 135 banduan wanita yang menjalani hukumannya karena berbagai macam kasus kejahatan mulai dari pencurian, pembunuhan sampai ubat-ubatan terlarang dan kepemilikan senjata api ilegal.


Para "peragawati" eh, banduan wanita berlenggak-lenggok di atas catwalk


Salah satu kontestan yang cantik namun "preman"

Para banduan yang berpartisipasi dan yang sekadar menonton beserta para warden  terlihat amat antusias dan gembira.

Sang pemenang diwawancarai oleh jurnalis

Sang pemenang mendapat sambutan hangat para pendukungnya

Sang pemenang yang cantik

Kira-kira siapa laki-laki yang berani mendekati para wanita sexy namun berkarakter "preman" tersebut ya?
(dari berbagai sumber)

Rumah Gelandangan Ini Dilengkapi Dengan Teknologi Tenaga Suria

Posted: 04 Jan 2013 08:30 AM PST


Tahun 2004 silam terbit sebuah buku berjudul "Solar Zero Yen House". Sesuai dengan judulnya, buku ini membahas rumah-rumah yang dibangun dengan biaya seminim mungkin oleh para gelandangan di Tokyo, Osaka, dan Nagoya. Buku ini ditulis oleh Kyohei Sakaguchi, seorang arkitek Jepun.
13Bagaimana dan apa yang menggerakkan Sakaguchi menulis buku tersebut? Pada tahun 2000, arkitek Kyohei Sakaguchi berjalan melintasi kampung gelandangan di pinggiran sungai Tokyo, Jepang. Saat mengamati rumah-rumah di daerah kumuh tersebut, Sakaguchi tertarik dengan sebuah rumah yang unik. Ya, rumah tersebut dilengkapi panel tenaga suria.
1.5
Setelah menyelidiki, ternyata gelandangan yang tinggal di dalam rumah mini ini pernah bekerja untuk perusahaan kamera. Dia telah mengenal cara kerja elektronika. Dengan membuat panel tenaga surya, maka elektrik yang dihasilkan boleh menyalakan TV dan radio sebagai penghibur dalam rumah.
cutehome
Rumah ini memang kecil. Tapi, dibuat dengan baik oleh orang yang masuk kategori "tunawisma". Interior rumah mini ini dibuat dari kayu. Atapnya dibuat dari kardus. Dia menutupi sisi rumah dengan lapisan vinil biru yang lebar. Barang-barang persediaannya diletakkan di bawah lantai.
solar15
Rumah ini tidak terhubung dengan jalan. Dia hanya menaruhnya di jalan. "Dia mengatakan kepada saya bahwa rumah ini pernah boleh mengapung di atas air. Rumah ini juga dapat menjadi kapal!" ujar Sakaguchi kepada Neatorama.
solar10Sumber

Aksi curi handphone yang sangat brutal

Posted: 04 Jan 2013 08:15 AM PST

Di sebuah pinggiran kota Beijing, seorang gadis melintas dijalan yang sepi tanpa disedarinya ada sepasang mata jahat yang mengawasi dan menunggu kelengahannya. Secara tiba-tiba perempuan ini di sergap oleh dua orang lai-laki, pergumulan di pinggir jalanpun terjadi, seorang perempuan melawan dua orang laki-laki, uniknya seorang laki-laki yang melihat kejadian itu diam saja.  Dapat dipastikan pemenangnya adalah dua orang laki-laki tersebut, setelah berhasil mengambil HP korban dua tersebut laki-laki kabur



Cara Orang Gila S**s Melepaskan Nafsunya

Posted: 04 Jan 2013 08:00 AM PST


Kerana didorong oleh keperluan seks yang tidak dapat di bendung lagi. Lelaki bernafsu pelik ini menghasilkan patung berbentuk wanita untuk melepaskan nafsu shahwat, manakala pada wajah patung tersebut, ditempelkan gambar 'cover girl' yang cun sahaja daripada majalah.
rogol patung
gambar lucah
gambar telanjang
sumber :bestoneoffour.wordpress.com

Band Terhancur di Dunia

Posted: 04 Jan 2013 07:00 AM PST




Sumber 

Tato Gusi Hitam Lebam Jadi Trend Cantik Gadis Afrika

Posted: 04 Jan 2013 06:00 AM PST




Sumber 

Kek Ini Jadi Bukti Cinta Suami Terhadap Isteri

Posted: 04 Jan 2013 05:00 AM PST




Sumber

Ketika Singa Ini Tertipu

Posted: 04 Jan 2013 04:00 AM PST


Sebuah video berikut memperlihatkan singa yang tidak berhasil mencelakakan seorang anak kerana terhalang dinding kaca, peristiwa ini terjadi di sebuah Zoo Oregon, Portland, Amerika Serikat. Video tersebut diunggah ke youtube beberapa hari yang lalu, dan klip ini menyedot perhatian 1.3 juta penonton online.


Singa mencoba memekan bayi (sumber:nationalledger.com)

Di dalam video tersebut diperlihatkan Kya (singa) yang frustasi di balik kaca pelindung. Mungkin ia mengira bayi manusia yang memakai baju hangat bergaris hitam-putih tersebut adalah bayi kuda zebra. Bayi imut tersebut bernama Jack Baltzor.
Filmed by his mother, the toddler simply said "kitty, kitty" as the four year-old lioness continued her hopeless assault behind him.
Peristiwa ini dirakam oleh sang ibu, Heather Baltzor. "Ini adalah kali pertama Jack mengunjungi kebun binatang…kami  tidak merasa khawatir. Kami pikir ini sangat lucu." Ujar sang ibu kepada Huffington Post. (**)

Sumber: orange.co.uk, uniknya.com

Uniknya Cawan Kopi Terbesar di Dunia

Posted: 04 Jan 2013 03:00 AM PST


 Ini sungguhan terjadi. Diproduksi oleh pabrik porselen Andy Miller, mug kopi yang satu ini berukuran diameter 10 inchi dengan tinggi 6 inchi. Cawan ini setara untuk meminum 20 kopi, jadi Anda tak perlu bolak-balik ke dapur untuk bikin cangkir kopi yang baru. Harganya US$47,5 .

(sumber: likecool.com)


Sumber: likecool.com, uniknya.com

75 Peratus Pemimpin di Dunia Aktif Menggunakan Twitter

Posted: 04 Jan 2013 02:00 AM PST


Menurut sebuah survey yang dilakukan oleh Digital Policy Council (DPC), terungkap fakta jika pada tahun 2012, Twitter digunakan oleh sekitar 75 peratus pemimpin negara-negara di dunia.

(Sumber:wordpress.com)
Barrack Obama (Sumber:wordpress.com)

Dari survey yang melibatkan sekitar 164 negara tersebut, DPC menemukan jika 123 negara punya pemimpin yang aktif menggunakan Twitter sebagai media komunikasi.
Angka ini meningkat signifikan dibandingkan tahun 2011. Pada saat itu cuma terdapat 69 pemimpin di dunia yang menggunakan Twitter.
Dalam survery tersebut juga diungkapkan jika pemimpin Amerika Syarikat, Barrack Obama merupakan pemimpin negara yang mempunya follower paling banyak di dunia. Barrack Obama berhasil mengumpulkan pengikut di Twitter sebanyak 25 juta akaun.
Menariknya, di posisi kedua ternyata ditempati oleh akaun milik presiden yang getol melakukan perlawanan terhadap Amerika yaerikat, yaitu Hugo Chavez dari Venezuela. Menurut catatan, Hugo Chavez memiliki sekitar 3,5 juta follower.
Sejak dilancarkan pertama kali tahun 2006, Twitter yang memiliki ciri khas 140 karakter ini mampu menarik perhatian dunia.
Banyak orang, perusahaan, organisasi hingga lembaga rasmi yang memanfaatkan Twitter untuk bertukar informasi, promosi hingga diplomasi.
Bahkan sebuah perusahaan public relation yang berbasis di Jenewa, Burson Marteller, pernah merilis hasil penelitian yang menyatakan jika Twitter merupakan alat yang efektif dalam diplomasi publik bagi para pemimpin di dunia.(**)
Sumber : dering.co.id, uniknya.com

Luar Biasanya Karya Seni Mini dalam Botol Mini

Posted: 04 Jan 2013 01:00 AM PST


Sementara kebanyakan dari kita lebih suka menghabiskan waktu luang untuk sekedar menonton TV, atau melakukan apa pun. Seniman berikut ini, malah menggunakan waktu luangnya untuk membuat model-model arkitektur mengagumkan dari kertas. Akinobu Izumi adalah seniman genius asal Jepun yang sangat berbakat dalam menciptakan karya kecil ini di dalam botol-botol kecil. Dia menggunakan kertas, resin, tanah liat, spons, dan bahan lainnya untuk mewujudkan karyanya berikut. Lihatlah ini seni botol menakjubkan berikut!

1234567891011
(sumber: uphaa.com)
(sumber: uphaa.com)

Sumber : uphaa.com, uniknya.com

Budak ini dapat ganti rugi kerana kehilangan 13 batang gigi susu

Posted: 04 Jan 2013 12:00 AM PST




Sumber

Anak Cilik Pimpin Suporter Glasgow Celtic

Posted: 03 Jan 2013 11:30 PM PST




Sumber

Anak Kecil Ini Bikin Media Sosial Sendiri Kerana Dilarang Main Fb

Posted: 03 Jan 2013 11:00 PM PST




Sumber

Kesian nenek ini terkunci di supermarket

Posted: 03 Jan 2013 10:30 PM PST


Seorang wanita menghabiskan malam tahun barunya terkunci di sebuah supermarket.Wanita itu berumur 73 tahun kejadiannya di Roubaix, Prancis saat itu ia sedang berbelanja di supermarket Intermarché pada tanggal 31 Disember 2012 sebelum kejadian ia merasa sedikit sakit dan ia pergi menuju toilet supermarket.
Namun saat dirinya keluar dari toilet, supermarket tersebut sudah di tutup pada hari itu, meninggalkan dirinya yang sudah tua renta di dalam supermarket saat tahun baru sudah mulai mendekati. Wanita tua itu menghabiskan malam tahun barunya di dalam supermarket, dan ia tinggal di dalam pejabat.
Dia ditemukan keesokan harinya (1 Januari), 'kelelahan' tapi ia 'aman' menurut surat khabar lokal La Voix du Nord.  Wanita tua itu tidak mengambil apapun dari rak-rak supermarket tersebut selama ia menginap sehari semalam di supermarket tersebut.

Kerakusan seorang ayah

Posted: 03 Jan 2013 10:00 PM PST
















 Ini adalah bapa kanak-kanak malang ini. Dia Beliau adalah seorang pelukis. Ibu kanak-kanak itu sudah meninggalkan keluarga ini dua tahun lalu, Si ibu melarikan diri kerana tidak tahan dipukul oleh si bapa.




Ibu Ini Melahirkan 12 Anak Kembar

Posted: 03 Jan 2013 09:30 PM PST


Unic29 - Melahirkan 11 Anak Kembar

Jinan Huang, seorang ibu yang berumur 33 tahun, melahirkan bayi kembar 12 di Shanghai pada hari Isnin yang lalu. Jinan, sekarang ini dalam keadaan stabil setelah proses melahirkan selama 31 jam, diberikan peluang selama seminggu oleh kerajaan untuk memutuskan seorang bayi yang akan dipilih untuk dibesarkan. Seperti yang dilansir jomberita.

"Saya bersama suami belum boleh memastikan pilihan," ujar Jinan yang bercakap kepada wartawan beberapa saat setelah kelahiran yang ajaib tersebut terjadi.
"Tetapi kami telah mempertimbangkan dengan serius untuk membesarkan seorang bayi lelaki yang lahir pada urutan ke dua. Dia adalah bayi paling berat dan oleh kerana itu kami berharap bayi tersebut akan berumur panjang dan kelak boleh menjaga kami di usia tua nanti."
"Kami pastinya tidak akan memilih bayi perempuan," tambah suami Jinan. "Kami yakin dengan keputusan kami." lagi sebelas baki bayi yang tidak dipilih oleh Jinan dan suaminya akan dilemparkan dari atas puncak gunung, sesuai ketetapan yang sudak termaktub dalam Undang Undang Kelahiran Kembar China. Sejak undang-undang 'Satu Keluarga Satu Anak' diwartakan pada tahun 1983, kerajaan China sudah membunuh lebih dari 65 juta bayi kembar di negara tersebut.
Jinan, yang mengaku bahawa sudah bertahun-tahun berusaha mendapatkan anak, dengan tegas menolak tuduhan bahawa dia mengambil pil kesuburan, sebuah amalan yang juga dijanjikan dengan hukuman mati di China. "Saya tidak mengerti kenapa ini boleh terjadi," tambahnya. "Kepada seluruh rakyat China dan para pemimpin kami yang terhormat, saya memohon permintaan maaf atas kelahiran bayi kembar kami yang memalukan dan tidak bertanggung jawab ini."
Sifat keperimanusiaan di China rasanya sudah lama PUPUS, kenapa kami berkata begitu? kerana sudah banyak kes, cerita mahupun berita yang kita dengar mengenai bayi dimakan, kanak-kanak didera, kanak-kanak dipukul dan kes kanak-kanak yang dilanggar, namun tiada mana-mana pihak yang mahu tampil untuk membantu!

'Awek' cun yang terlena tidur

Posted: 03 Jan 2013 09:00 PM PST


penat agaknya.....

Ada Ulat di Kemal*an Gadis Berumur 11 Tahun

Posted: 03 Jan 2013 08:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, JAKARTA - Seorang gadis berinisial R (11) terbaring lemah tak sedarkan diri di Rumah Sakit Umum Pusat Persahabatan, Rawamangun, Jakarta Timur, sejak Sabtu lalu (29/12/2012. Bahkan kini ia harus mengandalkan hidupnya pada alat bantu pernafasan.
Kemaluannya juga masih merah membengkak, walau pun doktor sudah membersihkan nanah dan segala macam luka yang hingga kini penyebabnya belum diketahui.
Asri (50), ibunda R saat ditemui Tribunnews.com di Rumah Sakit, Khamis (3/1/2013) mengatakan, bahawa kesihatan putrinya sudah menurun sejak sekitar sebulan lalu. Siswa kelas V SD itu tiba-tiba kejang-kejang, dan suhu tubuhnya juga tinggi hingga 40 derajat.
Asri yang berprofesi sebagai pemulung itu mengatakan putrinya kemudian dibawa ke Puskesmas. Oleh dokter R didiagnosa mengalami permasalahan pada Getah Bening. Setelah menjalani perawatan keadaan kesihatan R kembali menurun, gadis itu kembali kejang-kejang.
Keluarga kembali membawa R ke dokter, kali ini anak itu dibawa ke dokter spesialis anak. Oleh dokter spesialis anak itu didiagnosa menderita gejala Tifus. Dokter juga sempat menuliskan resep ubat untuk R agar kesihatannya membaik.
"Di doktor spesialis saya dikenai biaya Rp 270 ribu, wang itu saya dapat dari pinjam tetangga dan saudara," ujarnya.
Selama keadaan kesihatannya menurun, Asri memasangkan pampers bayi ke putrinya. R juga semakin jarang berbicara, dan berat badannya menurun drastis karena kondisi kesehatannya itu.
"Sikapnya juga berubah setelah mulai sakit, kalau sekolah mahunya diantar, kalau tidak dihantar dia nangis-nangis," terang Asri.
Sabtu lalu kondisi R semakin parah, panas tubuhnya naik, kejang-kejang dan kehilangan kesadaran. Anak itu kembali dibawa ke dokter, kali ini R dibawa ke Rumah Sakit Umum Pusat, Persahabatan.
Salah seorang tetangga Asri yang bernama Sumarni (43), juga ikut mengantar anak perempuan itu. Ditemui Tribunnews.com di kediaman R, ia bahkan mengaku ikut mengawal R sampai Unit Gawat Darurat (IGD). Di ruangan tersebut dokter menanggalkan celana gadis itu, dan melesakan obat untuk menangani kejang-kejang di dalam dubur R.
"Waktu seluarnya dibuka saya lihat kemaluannya bengkak warnanya merah, saya juga lihat ada seperti ulat kecil, saya tak tahu apa itu," terangnya.
Ibu rumah tangga itu mengaku terkejut menyaksikan hal itu. Pasalnya yang ia tahu selama ini putri tetangganya itu hanya menderita kejang-kejang dan panas tubuh yang tinggi, tak sekali pun ia berfikir ada sesuatu yang bermasalah di kemaluan R.

Aksi Penyelamatan Seorang Nenek Jatuh Dari Tingkat 8

Posted: 03 Jan 2013 08:00 PM PST

Sebuah kejadian tragis di alami seorang nenek berusia 74 tahun dikota Mariupol, Rusia beberapa waktu yang lalu. Nenek ini jatuh dari tingkat 8 sebuah apartment di kotanya. Peristiwa ini bermula ketika dia sedang tidur tiba-tiba ada seorang pemuzik jalanan bernyanyi keras-keras di samping apartment yang dia huni. Kerana merasa terganggu nenek malang ini berusaha mengusirnya, diapun keluar dari kamar dan berjalan menuju kearah pemuzik tersebut, namun tiba-tiba dia tergelincir dan jatuh dari tingkat 8 apartment yang ditinggalinya. Beruntung di tingkat 7 ada sebuah besi pagar lantai apartment tersebut, sang nenekpun tersangkut di besi tersebut.

Kejadian ini menggegarkan warga dan sempat menjadi tontonan, stelah sekitar 1 jam tergantung akhirnya datanglah petugas pemadam kebakaran yang menyelamatkannya. Penyelamatanpun berlangsung cukup menegangkan lantaran sang nenek terlihat begitu panik. Namun beruntung, akhirnya si Nenek dapat diselamatkan.

Aksi Penyelamatan Seorang Nenek Jatuh Dari Gedung Lantai 8

Aksi Penyelamatan Seorang Nenek Jatuh Dari Gedung Lantai 8

Aksi Penyelamatan Seorang Nenek Jatuh Dari Gedung Lantai 8

Aksi Penyelamatan Seorang Nenek Jatuh Dari Gedung Lantai 8

Aksi Penyelamatan Seorang Nenek Jatuh Dari Gedung Lantai 8

Aksi Penyelamatan Seorang Nenek Jatuh Dari Gedung Lantai 8

Aksi Penyelamatan Seorang Nenek Jatuh Dari Gedung Lantai 8

Aksi Penyelamatan Seorang Nenek Jatuh Dari Gedung Lantai 8

Aksi Penyelamatan Seorang Nenek Jatuh Dari Gedung Lantai 8

Seorang Konglomerat di Cina Tewas Setelah Menyelamatkan Pekerjanya yang Tenggelam

Posted: 03 Jan 2013 07:30 PM PST


Sukses dan kekayaan tak menghalangi Du Guanghua untuk selalu memperhatikan pekerjanya dengan penuh ketulusan. Sayang, bos yang terkenal baik hati ini harus pulang cepat kehadapan yang maha kuasa.
Du Guanghua adalah seorang pemilik usaha grosir kabel yang sukses dari Provinsi Zhejiang, China. Lelaki ini terkenal kerana kedekatannya kepada para karyawan. Ia juga terkenal humoris, rendah hati, suka menolong dan pekerja keras. Kerana kedekatannya, karyawan Du selalu memanggil bosnya ini dengan sebutan "Hua Ge" atau Abang Hua.
Namun pada  21 Disember , disaat Du beserta pekerjanya sedang merayakan sebuah festival di atas kapal di daerah Yongkang, sebuah kecelakaan yang terjadi terhadap salah satu pekerjanya telah merenggut nyawa Du.
Saat itu Zhao Shengxi, 20, pekerja baru di perusahaan Du, dikhabarkan mabuk. Ditengah mabuknya, Zhao terpeleset dan jatuh ke sungai dingin yang bersuhu kurang dari minus 10 derajat celcius.
Melihat kejadian itu, Du dikhabarkan langsung meloncat ke dalam sungai tanpa berpikir dua kali. Du berhasil meraih Zhao dan membawanya ke tempat yang aman. Pada saat itu, tukang masak dari kapal steamboat yang ia naiki, Xu Junfeng, juga melompat ke sungai untuk membantu Zhao.
Pada saat Xu dan beberapa orang lainnya berusaha mengangkat Zhao keluar dari sungai, susuk Du sudah menghilang. Tim penyelamat dan tim pemadam kebakaran kemudian dipanggil untuk mencari lelaki berusia 31 tahun itu.
Tujuh jam kemudian, tim pencari akhirnya berhasil menemukan tubuh Du yang sudah tidak bernyawa.
Selain dikenal baik terhadap karyawannya sendiri, Du juga terkenal baik terhadap orang di sekitarnya. Suatu ketika lelaki ini pernah menolong tetangganya yang seorang pemilik kedai peralatan dapur  dengan mengirimkan barang-barang dagangan milik tetangganya itu. Du juga dikenal rajin memberi tetangga serta pekerjanya hadiah pada saat liburan.
warga kota mengirimkan bunga ke sungai tempat tragedi itu terjadi
Masyarakat yang mendengar khabar ini ikut berduka dengan menaruh bunga ke sisi sungai tempat Du meninggal. Pemerintah kota tersebut mengirimkan ucapan bela sungkawa kepada keluarga Du. Du juga diberi penghargaan untuk perannya sebagai 'warga yang suka menolong'.
Zhao yang diselamatkan Du mengutarakan penyesalannya dan menyalahkan dirinya sendiri terhadap kejadian tragis yang dialami oleh bosnya itu.

Pertunjukan Bunga Api Super Meriah di Dubai [Video]

Posted: 03 Jan 2013 07:00 PM PST


Sama seperti tahun sebelumnya, Dubai kembali mengadakan pertunjukan kembang api super meriah yang akan membuat kita geleng-geleng kepala. Tahun ini, Burj Khalifa kembali dipilih sebagai pentas utama pertunjukan tersebut.
Mengingat ketinggian Burj Khalifa yang luar biasa, kita boleh mengira jika pertunjukan bunga api ini jauh lebih spektakuler jika dilihat secara langsung daripada melalui video. Kerana jika dibandingkan dengan bunga api yang kita lihat pada malam tahun baru kelmarin, ukurannya  terpaut begitu jauh.

Wanita hamil gantung diri selepas suami enggan pulang

Posted: 03 Jan 2013 06:30 PM PST


CHIANG MAI: Seorang wanita suku kaum Karen yang hamil menggantung diri di dalam kediamannya di daerah Doi Tao di sini kerana dia percaya suaminya telah meninggalkannya, kata polis.
Pegawai polis Doi Tao, Leftenan Kolonel Thongchai Kannikar berkata, ketegangan antara mangsa, Daraporn Pudok yang hamil tiga bulan dengan suaminya menjadi punca dia membunuh diri.

Suami Daraporn keluar untuk minum arak pada malam tahun baru dan sejak itu enggan pulang ke rumah. Wanita berusia 24 tahun itu yang kecewa dan rasa ditinggalkan memutuskan untuk menamatkan riwayat hidupnya. Mayat mangsa dihantar ke hospital untuk bedah siasat dan tiada kecederaan ditemui pada tubuh mangsa. - BP


sumber : mymetro

Rebecca mahu lelong dara untuk bantu rawat ibu uzur

Posted: 03 Jan 2013 06:00 PM PST


BRASILIA: Seorang remaja Brazil mahu melelong daranya supaya wang yang diperoleh itu dapat membantu merawat ibunya yang uzur.
Menurut media tempatan, Rebecca Bernardo, 18, sedia mengorbankan daranya untuk mengadakan hubungan seks dengan mana-mana lelaki yang menawarkan bidaan tertinggi. Kini menuntut di sekolah menengah, Rebecca berkata, dia mendapat idea menjual kehormatan dirinya selepas membaca kisah Catarina Migliorini sebelum ini. Catarina menerima bayaran RM2.5 juta kerana menjual daranya akhir November tahun lalu. Sejurus selepas menawarkan daranya, Catarina mendapat bidaan daripada lelaki seluruh dunia.

Justeru, Rebecca berkata, dia berharap keadaan sama berlaku terhadap dirinya. "Wang yang diperoleh nanti akan digunakan merawat ibu saya yang terlantar akibat strok," katanya.


Sebelum ini, kata Rebecca, dia cuba menjual barangan kosmetik dan menjadi pelayan tetapi wang diperolehnya tidak mencukupi. Sementara itu, jiran Rebecca berkata, gadis terbabit tidak pernah tahu siapa bapanya.

Kata mereka, kakak Rebecca pula mati tahun lalu.


"Tiada sesiapa lagi yang boleh membantu kerana Rebecca tinggal bersama ibunya di rumah.



"Strok menyebabkan ibu Rebecca cuma mampu terbaring.

"Bagi kami, tindakan Rebecca itu boleh dianggap sebagai pilihan terakhir dia untuk membantu ibunya," katanya. Setakat ini bidaan tertinggi untuk dara Rebecca ialah RM170,000. - TS


sumber : mymetro

Remaja dinoda jiran tua kutuk

Posted: 03 Jan 2013 05:30 PM PST


MUAR: Seorang warga emas berusia 60 tahun di Parit Jawa di sini, bernafsu jijik apabila tergamak beberapa kali merogol anak jirannya yang juga remaja berusia 14 tahun, antara November dan Disember lalu.
Warga emas itu turut didakwa mencabul adik perempuan mangsa berusia 11 tahun.

Dalam kejadian itu, mangsa mendakwa dirogol ketika hendak memetik jambu di belakang rumahnya.


Menceritakan kejadian, mangsa hanya dikenali sebagai Lina, 14, berkata, dia dipeluk oleh warga emas itu dari belakang sebelum dirogol.

"Dia memaksa saya memegang kemaluannya namun saya enggan, saya menjerit namun dia menutup mulut saya sebelum merogol saya," katanya.


"Saya ketakutan dan tidak tahu apa hendak dilakukan. Beberapa hari kemudian, pak cik Am memanggil saya ke rumahnya dengan alasan mahu memberi ayam goreng kepada saya," katanya, semalam.



Menurut Lina, dia tidak mengesyaki apa-apa terus memasuki rumah warga emas itu dan sekali lagi suspek merogolnya.

Lina berkata, dia keliru dan takut untuk memaklumkan kejadian kepada sesiapa.


"Bagaimanapun, saya akhirnya memaklumkan kejadian kepada ibu petang kelmarin kerana badan terasa kurang sihat selain sakit perut," katanya.

"Ibu bertanyakan pelbagai perkara untuk mendapatkan pengesahan daripada saya. Pada masa sama, adik juga ada dan dia akhirnya turut mengaku dicabul pak cik Am.


"Adik memaklumkan pak cik Am pernah memberinya wang sebelum mencabulnya," katanya.


Lina bersama ibu dan adiknya kemudian melaporkan kejadian terbabit di Balai Polis Parit Jawa kelmarin, sebelum dua beradik itu dihantar ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar untuk pemeriksaan.


Difahamkan, suspek turut mencabul seorang lagi anak jiran yang berusia 11 tahun. Kanak-kanak malang itu dipercayai diumpan dengan makanan dan wang antara RM1 hingga RM50 sebelum dicabul.


Warga emas yang tidak mempunyai pekerjaan tetap itu tinggal berdua dengan isterinya di kampung berkenaan manakala tiga anak mereka sudah bekerja dan menetap berasingan.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Superintendan Mohamad Nasir Ramli ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkaitan kejadian.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment