borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Ikan ‘Zombie’ Hidup Kembali Setelah Dipenggal

Posted: 03 Jan 2013 08:30 AM PST


Keberadaan Zombie bukan hanya terdapat pada film-film fiksi horor Hollywood saja, sebab di dunia nyata zombie ternyata ada. Namun zombie yang satu ini bukanlah mayat manusia yang hidup kembali dari kematian, melainkan ada pada tubuh ikan.
Ya, sebuah rakaman video berhasil merakam seekor ikan yang hidup kembali dan bergerak meski telah dipenggal. Dunia maya ramai menyebutnya dengan 'ikan zombie'.
Video rakaman tersebut menunjukan adanya denyutan atau gerakan yang menandakan ikan tersebut belum sepenuhnya mati – meski telah dipenggal.

Bahkan rakaman gerakan aneh ikan tak berkepala yang berada di sebuah peti sejuk tersebut, begitu popular setelah diposting di Youtube beberapa hari yang lalu. Dengan disaksikan lebih dari 100.000 pasang mata youtube.
"Itu bukanlah fenomena biasa," ucap salah satu pengguna youtube yang mengomen.
Namun, ada juga yang membantah jika gerakan pada tubuh ikan itu disebabkan kerana petugas market telah menerapkan garam pada dagingnya.
"Garam bertindak untuk menyimpan tenaga pada saluran natrium dalam otot ikan dan membuatnya kejang  selama tulang belakang dan otot saling melekat," imbuh salah seorang penulis mcopleyumd.
Penggunaan garam pada tubuh ikan juga difungsikan untuk menjaga kesegaran jika disimpan dalam keadaan yang baik. (**)
Sumber : mirror.co.uk, uniknya.com

Gila, Nenek Ini Kecepatan Internet Di Rumahnya 40 Gb/sesaat

Posted: 03 Jan 2013 08:15 AM PST


Sigbritt, seorang nenek berumur 75 tahun asal Sweden memiliki koneksi internet peribadi yg berkecepatan 40 Gigabite/saat, saat ini tercatat dalam sejarah IT merupakan koneksi internet tercepat di dunia

Kecepatan internet si nenek ini membuat siapapun iri

Koneksi internet dirumah si nenek itu ribuan kali ganda lebih cepat dari rata2 koneksi internet di seluruh dunia, dia boleh mendownload HD DVD cuma perlu waktu 2 detik! dia juga boleh menonton secara langsung 1500 saluran HDTV secara realtime dan tanpa gangguan.

Nenek ini bukanlah nenek sembarangan, dia adalah ibu dari Peter Löthberg yang merupakan legenda internet Sweden, yang sekarang kerja di CISCO dialah yang men set-up koneksi dan komputer si nenek sehingga boleh secepat itu.

Dalang kecepatan fantastis tersebut adalah anaknya sendiri: Peter Löthberg

"Sebagai pemilik jaringan, kita mendorong operator untuk berinvestasi terhadap koneksi internet yang lebih cepat, lebih murah, berkapasitas tinggi dengan jarak yang tidak terbatas". ujar Peter Löthberg seperti yang dituturkannya kepada The Local.

Rahasia dibalik koneksi super-cepat ini adalah tehnik modul terbaru yang memungkinkan transfer data secara langsung antar 2 router yang jaraknya terpisah sampai 2000 km tanpa transponder perantara.
(Voodish)

Foto Yang Menghebohkan Di Awal Tahun 2013

Posted: 03 Jan 2013 08:00 AM PST


Sebuah foto yang berasal dari facebook mengejutkan publik pada awal tahun 2013 ini. Foto tersebut berhasil merakam kejadian langka yang luar biasa ketika seorang bayi perempuan lahir ke dunia. Adalah Nevaeh, anak perempuan yang lahir 11 minggu lalu lewat operasi caesar. Sang ayah kebetulan ada di dalam ruangan untuk mengabadikan detik- detik kelahiran anaknya. Dan ia berhasil mendapatkan foto seperti ini..


terlihat di dalam foto, tangan doktor yang tengah membedah perut sang ibu, sementara tangan Nevaeh menggenggam jemari sang dokter dengan erat, seakan tahu bahwa tangan itulah yang akan mengeluarkannya..

Kini Nevaeh sudah berusia 11 minggu dan menjadi model untuk orang tuanya yang ternyata adalah fotografer profesional..

    


Bayi Tua, Orang Dewasa yang Masih Suka Diperlakukan Seperti Bayi

Posted: 03 Jan 2013 06:00 AM PST


 Banyak orang-orang yang melupakan bagaimana semestinya diri mereka berjalan untuk hidup. Bahkan beberapa diantara mereka masih memiliki sifat aneh seperti seorang bayi. Pakai pampers dan dot adalah ciri khas yang biasanya terlihat pada bayi dan balita.


Namun meski sudah dewasa, 'bayi-bayi tua' ini masih saja memiliki kebiasaan aneh layaknya bayi, seperti pakai pampers, hisap puting, bahkan tidur di ranjang bayi. Berikut beberapa orang yang tampak seperti 'bayi tua'kerana kebiasaannya yang aneh:


1. Stanley Thornton

Usia Stanley Thornton sudah 31 tahun, tapi lelaki dewasa ini masih pakai pampers, puting, minum di botol susu, makan disuapi dan tidur di boks bayi. Lelaki yang senang diperlakukan seperti bayi ini ternyata mengalami paraphilic infantilism.


Saat berusia 13 tahun Thornton seringkali mengompol dan ia mulai kembali ke masa kanak-kanak saat berusia 14 tahun yang selalu menginginkan kenyamanan masa bayi seperti mainan, tempat tidur dan menggunakan dot. Saat ia berusia 20 tahun sampai sekarang ia masih memakai popok setiap hari. Thornton menggunakan popok berukuran XXL dan minum jus dari botol susu layaknya bayi.
2. Paraphilic infantilism
Paraphilic infantilism atau yang juga dikenal dengan sindrom bayi dewasa, adalah kondisi seseorang yang memiliki keinginan untuk menggunakan popok dan diperlakukan seperti bayi. Beberapa orang yang memiliki kecintaan terhadap pampers dikenal sebagai diaper lovers (DLs).
3. Boleh kerana fetish
Paraphilic infantilism juga boleh terjadi kerana fetish, di mana si penderitanya merasakan ketertarikan atau hgairah intim tertentu bila bermain-main seperti bayi.
4. Komunitas infantilist
Komuniti infantilist didefinisikan menjadi dua jenis, yaitu adult baby (yang berperan sebagai bayi) dan sissy baby (yang berperan sebagai bayi namun berlawanan dari jenis gendernya).
5. Ikut kelas perawatan khusus
Beberapa 'bayi dewasa' mengikuti perawatan yang dikhususkan bagi orang-orang yang merasakan keadaan serupa, sehingga mereka dapat sepenuhnya mengekspresikan perasaannya tanpa dihakimi oleh orang-orang di sekitarnya.



Sumbe

Tumbuh Bulu di Bola Mata Gara-Gara Tumor

Posted: 03 Jan 2013 05:00 AM PST




Sumber 

Saudara Kembar Ini, Melahirkan di Hari yang Sama

Posted: 03 Jan 2013 04:00 AM PST




Sumber

Tatoo Wajah Paling Gagal Didunia

Posted: 03 Jan 2013 03:00 AM PST


Membuat tato di tubuh kamu memang merupakan karya seni, berikut ini ada beberapa foto tato wajah yang dibuat tidak mirip dengan objek wajah yang akan di tato sehinga telihat sangat buruk seperti gambar di bawah ini...












Model China Pertama yang Jadi Cover Majalah Vogue Italia

Posted: 03 Jan 2013 02:00 AM PST




Sumber

Ini dia GAMBAR ILUSI paling hebat sepanjang 2012

Posted: 03 Jan 2013 01:00 AM PST

10. Collapsing Elevator Floor
The Year
9. Floating Street Art
The Year
8. Humongous On/Off Switch Mural
The Year
7. Walkable Art Gallery Abyss
The Year
6. Visually Vibrating Images
The Year
5. Boy Crossed a Rickety Bridge
The Year
4. Crocodiles in Your Home
The Year
3. Crumbling Gotham City
The Year
2. Building You Could Scale (Like Spider-Man)
The Year
1. Walking on Water
The Year
1
The Year


sumber

sumber : http://iniunic.blogspot.com/2013/01/ini-dia-gambar-ilusi-paling-keren.html#ixzz2GsmtVgUB

Apa yang dimakan oleh Pak Cik ini?Pasti anda terkejut

Posted: 03 Jan 2013 12:00 AM PST

In the Chinese city of Dongyang there is a upsetting local delicacy that pushes the envelope of decency and common sense. The following images will definitely disturb many of you.

Special Eggs from China Which You Will Never Eat 

Called "Virgin Boy Eggs," this traditional snack involves taking urine from boys under 10 years old and then soaking and cooking eggs in it. After almost a whole day, the eggs are cracked and ready for sale by street vendors at the low price of 0.24 cents per egg. This centuries old tradition is said to provide health benefits, such as improved circulation and lowered body heat, something that many medical experts dispute.

.

.


.



.



.



.



.



.




.




.



.




1Special Eggs from China Which You Will Never Eat
2Special Eggs from China Which You Will Never Eat
3Special Eggs from China Which You Will Never Eat
4Special Eggs from China Which You Will Never Eat
5Special Eggs from China Which You Will Never Eat
6Special Eggs from China Which You Will Never Eat
7Special Eggs from China Which You Will Never Eat
8Special Eggs from China Which You Will Never Eat
9Special Eggs from China Which You Will Never Eat
0
#12Special Eggs from China Which You Will Never Eat


sumber 

Pekerjaan paling best di dunia ,tidur sambil main game di bayar US$160 sehari

Posted: 02 Jan 2013 11:30 PM PST



Mana ada kerjaan seenak ini kecuali dari NASA (Badan Antariksa Amerika) ini, anda akan dibayar hanya untuk tiduran dan sambil bermain game atau baca buku.

Dengan bayaran (gaji) per hari mencapai US$ 160  serta ditambah seluruh biaya perjalanan dan hotel akan ditanggung oleh NASA, yang perlu anda lakukan hanya tidur di ranjang sambil bermain game.
Lowongan ini terbuka untuk siapa saja yang mahu. Penelitian yang akan dilakukan oleh NASA kali ini adalah efek gravitasi yang akan timbul bila seseorang selalu berada dan bekerja di tempat tidur.

Kelihatannya menarik hanya untuk tiduran dan bermain game saja, tapi tunggu dulu, kalau satu hari ok, bagaimana kalau dilakukan selama 1 bulan? (popsci.com)



sumber

Wanita Ini Dibayar Untuk Makan 100 Rasa Ais Krim

Posted: 02 Jan 2013 11:00 PM PST


Is this the coolest job in the world? Meet the woman who has every child's dream job - working as an ice cream taster
Is this the coolest job in the world? Meet the woman who has every child's dream job - working as an ice cream taster

Taste bids at the ready: Lucy Tobin gobbles down up to 100 helpings of ice cream a DAY in a bid to find the ones that the nation will love
Taste bids at the ready: Lucy Tobin gobbles down up to 100 helpings of ice cream a day in a bid to find the ones that the nation will love

Daily life: Despite feeling a tad full after enjoying the festive period, Lucy is straight back to work - tackling mountains of ice cream just days after Christmas
Daily life: Despite feeling a tad full after enjoying the festive period, Lucy is straight back to work - tackling mountains of ice cream just days after Christmas
Lucy Tobin testing some ice cream
Lucy Tobin testing some ice cream
Success: Since moving to the ice cream department in 2010 Lucy has helped develop the supermarket's luxury Chokablok range which has gone on to become a top seller



Aksi kuda belasah polis

Posted: 02 Jan 2013 10:30 PM PST

See how the tables were turned on a police officer in Dublin.

A garda, or police officer, in Dublin, Ireland was checking too see if this horse was electronically tagged when the horse tried to mount him due to his excited state. Luckily, a few buddies rescued the garda before the horse could do any damage. In the future this man will definitely be on guard when approaching a seemingly harmless horse.








iPhone 5 Boleh Bengkok dan Fleksibel ?

Posted: 02 Jan 2013 10:00 PM PST


Seorang pemilik iPhone 5 beberapa waktu lalu mempublikasi foto di internet yang memperlihatkan telefon pintarnya bengkok akibat tak sengaja terduduki. Seminggu kemudian, ada warga China mempublikasi foto iPhone 5 yang juga bengkok.

Kedua pemilik itu mengakui, mereka menyimpan iPhone 5 di saku belakang seluar dan terlalu semangat ingin duduk sehingga membuat salah satu sisi iPhone 5 tertekan cukup kuat.

Dari foto yang dipublikasi, terlihat iPhone 5 itu masih menyala dan bagian layarnya tidak pecah. Sungguh disayangkan, keindahan desainnya hilang seketika kerana ada bahagian yang menyimpang dari garis lurus.

iPhone 5 memang didesain tipis dan ringan. Ketebalannya hanya 7,6 mm atau 18 peratus lebih tipis dari iPhone 4S, dan berat 112 gram atau 20 peratus lebih ringan ketimbang iPhone 4S. Tubuhnya diselimuti oleh materi alumunium dan kaca pada bagian depan.

Kes macam ini terbilang jarang ditemui. Untuk melihat seperti apa kes bengkok pada iPhone 5, berikut foto-fotonya.



Seorang Lesbi Atau Gay Boleh Sembuh Dengan Membelai Kuda Ini

Posted: 02 Jan 2013 09:30 PM PST


Unic29 - Alat Penyembuh Lesbi Dan Gay
 Gagasan bahwa seorang gay dapat "disembuhkan" homoseksualitas nya bukanlah yang baru. Selama berabad-abad para doktor, terapis dan tokoh agama telah mencuba berbagai macam teknik. Mulai dari berdoa sampai kepada operasi  untuk "mengubah" lelaki dan wanita yang "menderita" kerana terjebak cinta sesama jenis. Seperti yang diansir unikle.
Tapi kita harus mengakui bahwa "reparatif" terapi yang digunakan oleh Raymond Bell, pendeta dari Gereja Cowboy of Virginia, adalah salah satu yang aneh yang kita jumpai.
Menurut Star News Gay, Bell mengatakan bahawa penggunaan Psikoterapi Assisted Equine, atau sesi yang melibatkan membelai kuda, dapat membantu dalam "menyembuhkan" penyakit dari dan "kecanduan" seperti homoseksualiti.
"Kuda ini dapat membantu setiap orang yang hidup gaya hidup homoseksual atau terlibat di dalamnya dengan cara apapun," katanya kepada Star News Gay.
Meskipun tidak jelas persis bagaimana kuda tersebut bekerja untuk menyembuhkan seorang gay dari "penderitaan," yang konon boleh membuat lelaki gay lebih maskulin dan bahwa itu digunakan untuk "mengidentifikasi bagaimana seseorang boleh 'terlibat' dalam homoseksualitas.
Bell tidak percaya bahwa homoseksual adalah genetik. Sebaliknya ia klaim, "Homoseksualitas sebenarnya merupakan jenis kecanduan Hal ini tidak 'disembuhkan' sebagai penyakit kerana merupakan 'pilihan yang didorong' oleh seseorang"

Hilang Tahun 1993, Lelaki Ini Ingin Kembali ke Isterinya

Posted: 02 Jan 2013 09:00 PM PST

POPRAD - Seorang lelaki Slovakia dikhabarkan hilang dan tewas pada 19 tahun yang lalu di Gunung Tatra dalam sebuah pendakian. Namun pria yang dikabarkan hilang itu ternyata masih hidup dan ingin kembali ke isterinya yang sudah menikah lagi.

Igor Faber menghilang pada 1993 dan dinyatakan tewas. Laporan itu diutarakan seorang pasukan penyelamat ke isteri Faber, Renata, yang memiliki dua orang anak. Meski demikian, Faber ditemukan hidup nomaden di Praha, Ceko.

Faber ternyata masih hidup dan ingin kembali ke istrinya yang sudah menikah dengan lelaki lain itu dan memulai kehidupan barunya. Faber baru ditemukan pada Disember 2012.

"Dia (Faber) mencari keluarganya dan ingin memulai kehidupannya lagi. Keberadaannya selama ini sama sekali tidak diketahui oleh istri dan anaknya," ujar salah satu anggota keluarga Faber, seperti dikutipOrange, Rabu (2/1/2013).

Meski demikian, Renata menolak menerima suaminya kerana Renata sudah menikah dengan lelaki lain. Renata khuatir hal itu justru akan merusak perasaan anak-anaknya yang sudah memiliki ayah baru.

"Bagaimana boleh saya menerimanya? Kehidupan kami sudah berubah. Anak-anak ini memiliki ayah baru dan saya memiliki suami baru. Bila dia (Faber) tak merasa terganggu untuk menghubungi kami, saya pun tidak keberatan. Namun dia tidak menginginkan kami (Renata dan suami barunya), jadi kami tidak dapat menerimanya," ujar Renata.

Beginilah Aksi Nakal Anak Muda dalam Perayaan Tahun Baru 2013

Posted: 02 Jan 2013 08:30 PM PST










Respon Simpati Banyak, Datuk 92 tahun Ini Tutup Blog

Posted: 02 Jan 2013 08:00 PM PST

Terkesan kerana banyaknya respon dari pembaca, seorang blogger berusia 92 menutup blog-nya. Mengapa?

Dilansir Mashable, seorang lelaki berusia 92 asal Inggris bernama George White, baru saja mulai menulis blog "curahan hait" yang menceritakan kematian isterinya pada November 2012.



Kerana respon dari pembaca yang menyatakan simpati sangat banyak, White pun menutup blog tersebut.

"Saya melihat banyak sekali simpati dan dukungan moral untuk saya. Sangat saya hargai. Meskipun begitu, saya kesulitan membalas komen tersebut satu-persatu. Saya tak mampu lagi melanjutkan blog ini, dan saya sekarang ingin bercuti," tulis White.

Blog milik White yang bernama GreyCavalier dimulai sejak hari Natal lalu, dan berisikan kenangan White akan isteri tercintanya. 

sumber: inilah.com

2012, Tahun Google Menyerang Apple, Luar dan Dalam

Posted: 02 Jan 2013 07:30 PM PST



Bagi Google, bersaing dalam bisnis tidak melulu harus dilakukan secara frontal. Contohnya boleh kita lihat dari 'serangan-serangan' yang dilakukan Google terhadap Apple pada tahun kelmarin. Situs businessinsider menyebut taktik terselubung Google ini sebagai "strategi cacing".
Mengapa disebut strategi cacing? Kerana taktik ini tidak hanya menyerang perusahaan lawan dari luar, tapi juga dari dalam. Sebelum membahas bagaimana cara taktik ini berjalan, lihat dulu beberapa list serangan Google terhadap Apple di bawah ini. Semuanya berlangsung pada tahun 2012.
- Pada bulan Julai, Google meluncurkan aplikasi browser Chrome untuk iPhone.
-Bulan Oktober iPhone kembali kedatangan tamu dari Google, iaitu Google Search.
- Masih ingat dengan tragedi Apple Maps yang sempat heboh akhir tahun lalu? Google membuka luka Apple tersebut lebih lebar dengan meluncurkan Google Maps pada bulan Disember.
- Pada bulan yang sama, Gmail versi terbaru dilancarkan untuk bersaing dengan Mail Aps milik Apple.
- Google juga melancarkan aplikasi YouTube yang baru. Aplikasi ini menggantikan aplikasi YouTube yang lama yang sudah disingkirkan oleh Apple pada sebuah patch iOS.
Jika kita perhatikan, pada semester kedua tahun ini Google terlihat begitu aktif dalam memperkaya koleksi aplikasi untuk sistem saingannya iOS. Apakah ini bentuk kemurahan Google untuk Apple? Tidak. Justru sebaliknya, ini boleh jadi jurus terampuh Google untuk menggerogoti Apple dari dalam (Ingat analogi cacing dalam buah apel?).
Cuba perhatikan ini. Menurut, Jake Smith, penulis dari situs 9to5Mac, Google telah melancarkan sebuah iklan  yang menawarkan kepada developer iOS untuk bekerja kepada perusahannya. Dalam iklannya, Google menyebut jika mereka yang 'membelot' ke Google akan boleh "melakukan hal-hal hebat yang berarti".
Jika diklik, iklan tersebut akan mengarahkan user ke halaman lowongan kerja di Google. Halaman itu berisi sesi tanya jawab kepada salah satu developer iOS dari Google, Ken Bongort. Dan dari dia kita boleh mengetahui jika Google memiliki 'iOS mobile apps team', pasukan khusus yang bekerja untuk membangun berbagai aplikasi Google untuk sistem operasi iOS.
Pertanyaannya: Mengapa Google justru berusaha keras untuk memperkaya ragam aplikasi di iOS?
Jawabannya: Untuk mempertahankan kelangsungan bisnis utama milik Google, iaitu mesin pencari aka Google Search.
Menurut sumber, Google nampaknya percaya jika kehadiran App Store pada tahun 2008 mempunyai potensi untuk menggeser kedudukan mesin pencari. Hal ini amat penting bagi Google, kerana 95% pendapatan Google didapat dari mesin pencari besutannya.
Gangguan seperti apa yang dimaksud? Analisanya seperti ini. Dengan sistem download aplikasi yang sekarang (iTunes, Google play), maka populariti penggunaan search engine atau mesin pencari akan berkurang. Hal ini disebabkan sebahagian user akan lebih memilih untuk mengakses langsung aplikasi yang mereka miliki daripada menjelajahi situs-situs yang tersebar di internet melalui browser dan mesin pencari.
Intinya ada kemungkinan jika pengguna internet akan terbagi dua. Satu kelompok akan mencari informasi melalui Google Search, yang difasilitasi secara langsung oleh sistem operasi Android, dan kelompok satunya lagi akan mengakses informasi secara langsung dari aplikasi yang mereka install. User dari kemompok ke-dua ini terbagi dalam pengguna iOS dan Android.
Dan kelompok user yang ke-dua inilah yang menyebabkan lahirnya tim developer iOS di markas Google. Karena jika kedua pemilik sistem tersebut sama-sama mengandalkan aplikasi dari Google, maka jatah nasi untuk piring milik Google tidak akan berkurang.
CEO Apple, Tim Cook, jelas khawatir dan kesal mengikuti tren ini. kekesalannya bisa dilihat ketika ia memecat kepala bagian software iOS, Scott Fostall, karena kasus Apple Maps kemarin. Yang lebih menyakitkan lagi, aplikasi saingannya, Google Maps, segera meraih posisi ke-dua sebagai aplikasi yang terbanyak di download melalui iTunes. Dan tebak aplikasi apa yang bertengger pada posisi pertama? Yup, betul sekali. YouTube.
foto cover via singularity.

Scammer Ditipu untuk Melakukan Adegan Stunt Berbahaya [Video]

Posted: 02 Jan 2013 07:00 PM PST


Untuk orang-orang yang kerjaan sehari-harinya menipu, rasanya aneh juga jika mereka boleh tertipu. Tapi namanya manusia, scammer juga tak boleh lepas dari tipuan pihak lain, terutama jika tawaran menggiurkan senilai ratusan ribu dollar sudah ada di depan mata.
User bombardier419 dari YouTube punya cara jitu untuk menipu balik para scammer yang gemar mengisi inbox kita dengan puluhan janji dan penawaran palsu. Salah satunya adalah dengan cara menawarkan mereka pekerjaan legal yang bernilai ratusan ribu dollar Amerika.
Yang menjadi korbannya kali ini adalah para scammer undian loteri dari Afrika Selatan (kamu boleh melihat video korban-korbannya yang lain di akun youtube miliknya). Dalam sandiwaranya, bombardier419 mengaku sebagai seorang stuntman terkenal dari Hollywood  yang tengah mencari anggota baru dalam pasukan stuntman miliknya. Ketika para scammer ini tertarik, ia lalu meminta para scammer itu untuk mengirimkan kompilasi video audisi mereka yang berisi berbagai aksi stunt berbahaya. Dan inilah video yang dikirim oleh scammer tersebut:
Part 1

Bunuh isteri ketika lawat penjara

Posted: 02 Jan 2013 06:30 PM PST


MAZAR-I-SHARIF: Seorang banduan membunuh isterinya yang melawatnya di penjara. Polis berkata, banduan itu, Din Mohammad bertindak demikian kerana mendakwa isterinya curang selepas dia dipenjara kerana membunuh anggota keluarga wanita itu.
Din menjalani hukuman penjara 20 tahun kerana perbuatannya membunuh ibu mentua, kakak iparnya serta abang wanita itu di wilayah Samangan, dua tahun lalu.

Isterinya yang namanya tidak didedahkan, melawatnya di penjara di Aybak Isnin lalu dan ditemui mati di sebuah bilik yang dikhaskan untuk banduan menemui isteri mereka.


Dia mengaku membunuh isterinya, kata Ketua Polis wilayah Samangan, Ikram Nikzad.

"Dia diberitahu oleh ibunya bahawa isterinya menjalinkan hubungan dengan lelaki lain.


"Apabila isterinya melawatnya di penjara, Din menjerut wanita itu dengan kain tudung mangsa dan membunuhnya ketika mereka berada di bilik itu," kata Ikram ketika ditemui, baru-baru ini.



Menurutnya, polis menahan ibu Din untuk disoalsiasat. -AFP

sumber : mymetro

Juruterbang ternampak pencuri masuk rumah

Posted: 02 Jan 2013 06:00 PM PST


TALLAHASSEE: Seorang juruterbang, David Zehntner tidak menyangka dapat mengesan pencuri ketika dia menerbangkan pesawat peribadinya dari North Carolina ke rumahnya di Florida, semalam.
Jurucakap Sheriff Daerah Charlotte berkata, Zehntner ternampak sebuah trak diletakkan di laluan masuk ke rumahnya.

"Dia merendahkan pesawat dipandu untuk melihat apa yang berlaku di situ.
"Ketika itu Zehntner ternampak seorang lelaki melihat ke arahnya dari tingkap sebelum melarikan diri menaiki trak berkenaan," katanya.

Zehntner segera menghubungi polis untuk memaklumkan kejadian itu sebelum dia mengekori pencuri terbabit dari udara. Suspek terbabit akhirnya ditahan polis ketika dia berhenti di satu simpang dan didakwa kerana mencuri.

Jurucakap itu berkata, polis turut menemui sepucuk raifal lengkap berpeluru dalam trak suspek. - TS

sumber : mymetro

Minyak wangi di sisi mayat

Posted: 02 Jan 2013 05:30 PM PST


MELAKA: Mayat seorang wanita warga asing ditemui di kawasan semak Jalan Ujung Padang, Cheng, di sini, disyaki mati akibat dibunuh, semalam.
Beg tangan mangsa berusia 25 tahun yang belum dikenal pasti identitinya itu ditemui 100 meter dari lokasi kejadian.

Mayat wanita berkulit sawo matang dan berpakaian lengkap itu ditemui orang awam yang melalui kawasan berkenaan jam 9.30 pagi sebelum menghubungi balai polis berdekatan untuk tindakan lanjut.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah berkata, bertindak atas maklumat itu, pihaknya termasuk Unit Forensik dan Unit Anjing Pengesan (K-9) bergegas ke lokasi kejadian bagi menjalankan siasatan. "Hasil pemeriksaan menemui seorang wanita berbaju-T dan berseluar jean terbaring dalam keadaan meniarap dalam semak di tepi jalan itu. Mangsa dipercayai warga asing berdasarkan fizikalnya. "Namun, kami mendapati tiada kesan kecederaan pada tubuh mangsa kecuali darah yang keluar dari telinga dan kakinya. Selain itu, tiada senjata dan kesan darah ditemui di sekitar lokasi kejadian," katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini, semalam.

Menurut beliau, beg tangan mangsa turut berada di sekitar lokasi itu namun pihaknya tidak menjumpai dokumen pengenalan diri kecuali minyak wangi dan barangan lain. "Kami setakat ini belum mengenal pasti motif kejadian dan punca kematian mangsa. Bagaimanapun, kami percaya mangsa meninggal dunia tiga atau empat jam sebelum ditemui.


"Siasatan secara menyeluruh dijalankan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu membunuh," katanya yang memaklumkan mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk bedah siasat.



Kata Raja Shahrom, pihaknya turut menyiasat sama ada mangsa dibunuh di tempat lain dan dicampak ke kawasan itu atau kemungkinan lain.

Sehubungan itu, beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian berkenaan segera tampil bagi membantu siasatan.


sumber : mymetro

Mati jatuh beranda kondominium

Posted: 02 Jan 2013 05:00 PM PST


KLANG: Penduduk Kondominium Bandar Baru Klang, di sini, gempar dengan penemuan mayat seorang lelaki dalam keadaan tertiarap dipercayai terjatuh dari tingkat 12, pagi semalam.
Dalam kejadian jam 8.30 pagi itu, mayat Billorejoy Benjamin, 21, dari Sabah, ditemui penduduk sebelum memaklumkan kejadian itu kepada rakan serumah mangsa.

Sepupu mangsa yang dikenali sebagai Chris, 25, berkata, sepupunya selalu menghabiskan masa di beranda dan tidak sangka sepupunya itu mati disebabkan terjatuh dari beranda berkenaan.
Beliau berkata, kali terakhir dia melihat mangsa yang juga penuntut jurusan pembantu perubatan pada jam 2.30 pagi sebelum diberitahu rakan serumah, Benjamin dijumpai di tingkat bawah jam 8.30 pagi.

sumber : mymetro

Penjenayah tertinggal telefon

Posted: 02 Jan 2013 04:30 PM PST


IPOH: Seorang penjenayah memecah masuk dua premis iaitu kedai pakaian kanak-kanak dan kedai kopi di Lorong 11, Taman Permata, di sini, semalam, sebelum melarikan beberapa pakaian termasuk botol minuman keras dan rokok dari kedua-dua premis berkenaan bernilai lebih RM3,000.
Bagaimanapun, dalam kejadian jam 4.30 pagi itu, identiti penjenayah terbabit bakal terbongkar berikutan dia tertinggal telefon bimbit di atas meja kopi premis berkenaan.

Pemilik kedai kopi dikenali sebagai Wong, 40-an, berkata, dia menemui telefon bimbit dipercayai ditinggalkan penjenayah yang memecah masuk kedainya.


Katanya, dia menyerahkan telefon bimbit itu kepada polis bagi membantu mengesan penjenayah terbabit.

"Saya menyedari kejadian itu selepas membuka kedai pagi tadi (semalam) sebelum mendapati beberapa botol minuman dan rokok hilang.


"Pemeriksaan mendapati, penjenayah masuk selepas mengumpil tingkap besi bilik air," katanya.



Katanya, dia membuat satu laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh.

Wong berkata, kedai kopinya tidak dilengkapi alat penggera mahu pun kamera litar tertutup (CCTV) menyebabkan dia bimbang jika kejadian sama berulang pada masa depan.


Seorang lagi mangsa dikenali sebagai Chan, 30-an, berkata, dia menyedari kejadian itu selepas dimaklumkan rakan niaga bahawa pintu jeriji dan pintu kaca kedai pakaiannya rosak akibat dipecah masuk penjenayah.

"Beberapa pakaian kanak-kanak berjenama berharga lebih RM1,000 lesap termasuk wang RM200 disimpan di dalam almari.


"Rakaman CCTV di kedai saya mengesan imej seorang lelaki yang keluar dari kedai kopi berkenaan sebelum melarikan diri dengan sebuah Perodua Kancil yang diletak di belakang premis," katanya.


Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Sum Chang Keong ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan siasatan lanjut sedang dijalankan untuk mengesan suspek.


Beliau berkata, pihaknya percaya perbuatan itu dilakukan lebih dari dua suspek.


"Kami akan meneliti rakaman CCTV yang dipasang di premis berkenaan termasuk pemilik daftar telefon bimbit milik salah seorang penjenayah yang ditemui dalam premis itu," katanya.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment