borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Hebat,lelaki ini dapat hadiah jutaan Yuan daripada mertua

Posted: 02 Jan 2013 08:45 AM PST


ist.

Seorang lelaki kaya di China memberikan hadiah pernikahan yang tidak biasa untuk putri dan menantunya. Hadiah pernikahan yang diberikan sang lelaki nilainya mencapai jutaan Wow!

Wu Duanbiao, itulah nama sang pria yang memberikan putri dan menantunya hadiah senilai jutaan. Seperti dikutip Daily Mail dari South China Morning Post, Wu merupakan direktur dari perusahaan keramik Fujuan Wanli Group. Sementara sang menantu yang mendapat keberuntungan itu diketahui memiliki nama panggilan Xu.

Hadiah pernikahan  itu berupa empat kotak perhiasan emas, cek senilai 20 juta Yuan dan beberapa properti berharga sangat mahal. Properti tersebut berupa kedai retail di Quanzhou, beberapa villa dan mansion. Bukan hanya itu saja, pasangan pengantin baru tersebut juga dihadahi saham di perusahaan seramiknya yang nilainya lebih dari 100 juta Yuan.

Khabarnya pernikahan putri Wu digelar selama lapan hari di Cizao, Jinjian, Fujian. Foto Wu sempat beredar di dunia maya pada Minggu (31/12/2012). Putri Wu dinikahi kekasihnya, Xu, yang sudah dikenalnya sejak sama-sama duduk di bangku Taman Kanak-kanak.

Selain memberikan hadiah lumayan, Wu juga tak lupa untuk beramal. Dia menyumbangkan 15 juta Yuan pada dua lembaga amal. Tindakan Wu yang sangat baik itu banyak mendapat pujian dari pembaca South China Morning Post.

Saat dikonfirmasi, juru bicara perusahaan Wu, membantah lelaki kaya tersebut menggadakan pesta pernikahan putrinya selama lapan hari. Menurut mereka pesta pernikahan itu berlangsung sederhana.

Pastinya apa yang dilakukan Wu tersebut bukan menjadi hal aneh di propinsi Fujian, China. Memberikan hadiah pernikahan mahal sudah menjadi tradisi di daerah Fujian khususnya kawasan Jinjian dan Shishi. Tradisi itu kerap dianggap sebagai bentuk ketidakadilan gender kerana maksud dari tradisi tersebut adalah untuk memastikan sang suami akan memperlakukan istri dan mertuanya dengan baik.

Wanita Penggila Carrot

Posted: 02 Jan 2013 08:30 AM PST


Obsesi wanita kebanyakan tak jauh-jauh dari artis tampan, fashion, ataupun gadget. Namun bagi Zizi Howell, ada yang lebih penting dibandingkan tiga hal tesebut. Zizi rupanya menggilai satu jenis sayuran, iaitu wortel!

Tak hanya melabelkan diri sebagai penyuka wortel, Zizi ternyata merupakan pecinta wortel sejati. Segala benda dan pernak-pernik berbentuk wortel ia kumpulkan. Hingga kini, sudah lebih dari 1000 benda replika wortel yang ia miliki.


Dari mulai segala jenis boneka, piring, aksesoris, tempelan peti sejuk, hiasan rumah, teko, cangkir, frame foto, gantungan kunci, hingga lemari berbentuk wortel! Saking banyaknya, selalu bisa ditemukan aneka benda berbentuk carrot di setiap sudut ruangan rumahnya. Wanita berusia 35 tahun inipun rutin membersihkan dan merapikan aneka koleksinya hingga lima jam setiap hari.

Di kediamannya di California, dindingnya dicat dengan warna orange segar seperti carrot. Pakaian milik Zizi juga kebanyakan berwarna orange, dari handuk hingga t-shirt. Uniknya, bahkan untuk menata rambut, ia tak menggunakan catok ataupun alat pengeriting atau rol. Zizi malah menggunakan carrot untuk menggulung rambutnya agar terlihat lebih bergelombang.


Selain mengoleksi segala benda berbentuk carrot, Zizi juga mengabadikan si orange kesayangannya ini pada tubuhnya. Ada sekitar 35 tato di sekujur tubuhnya yang semuanya bergambar carrot. Tato dengan ukuran paling besar terdapat di bagian perut.



Carrrot juga yang mempertemukan Zizi dan seorang lelaki, yang kini menjadi suaminya. Menurutnya, saat itu ia menonton sebuah konsert musik rock, dan iseng melemparkan carrotke udara. Rupanya, carrot tersebut mengenai kepala seorang lelaki, dan akhirnya mereka berkenalan.

Kecintaannya akan carrot pun jadi topik menarik dalam sebuah acara TV berjudul "My Crazy Obsession" yang membuat nama Zizi jadi perbincangan hangat. Namun Wanita berambut pink ini belum merasa puas. Ia punya obsesi besar untuk memiliki seluruh jenis carrot di seluruh dunia. 

Satu Lagi Bukti Bahwa Nyawa Adalah Urusan Tuhan

Posted: 02 Jan 2013 08:15 AM PST

Nyawa memang milik Sang Maha Pencipta, betapapun kecelakaan yang menurut logik akan akan menyebabkan kematian namun jika Tuhan belum berkehendak atas kematiannya maka hal tersebut tidak akan terjadi, seperti yang di alami pria ini.

Sepotong kayu meluncur dengan kecepatan yang sangat tinggi dan mengenai dada sebelah kirinya, menusuk dada seperti tombak yang sangat tajam hingga tembus ke punggung pria malang ini. Walaupun mengalami luka yang sangat serius pria ini selamat dari kematian. Kayu tersebut bersarang beberapa milimeter dari jantungnya.

Doktor yang menangani kes ini cukup mengalami kesulitan untuk mencabut kayu yang bersarang di dadanya, beruntung kayu dapat di cabut dan lelaki ini selamat dari kematian





Hadiah yang boleh menyebabkan anda dipecat jika diberikan kepada bos

Posted: 02 Jan 2013 08:00 AM PST




Ini bagus sebagai hadiah bagi Boss wanita yang terlampau aksyen 




Highly recommended buat  Boss yang cerewet atau poyo


Hahaha…. Rupa Para Superhero 30 Tahun Ke Depan

Posted: 02 Jan 2013 03:00 AM PST


Gagahnya penampilan para superhero sekarang, tidak menjamin bagaimana rupa mereka kedepannya dalam 30 tahun. Pastinya lucu dan bikin kita tertawa. Apa saja yang akan mereka lakukan dan bagaimana mereka menghabisi masa tuanya?? Berikut foto ilustrasi para superhero di usia tua.

1
(Sumber: uphaa.com)
(Sumber: uphaa.com)

Sumber : uphaa.com, uniknya.com

Isteri Bunuh Suami Gara-gara Pakai Pe*is Palsu

Posted: 01 Jan 2013 09:30 PM PST


Suami Penis Palsu
 Seorang isteri harus membunuh suaminya sendiri kerana mengetahui bahawa suaminya dulu adalah sorang wanita dan selalau berhubungan seks dengan menggunakan penis palsu.
Kisah asmara suami istri Angelo Heddington dan Elizabeth Rudavsky  yang diawal awal pernikahan begitu bahagia kini harus berantakan kerana kes pembunuhan yang dilakukan Elizabeth Rudavsky.
Elizabeth Rudavsky harus membunuh suaminya Angelo Heddington mengunakan pisau kerana ingin membela diri ketika berhubungan seks berlangsung. Seperti yang dilansir palingseru.com.
Elizabeth menusuk Angelo (30) ketika diserang pada 2003. Saat itu, paramedis menemukan penis palsu di balik pakaian Angelo dalam perjalanan ke rumah sakit.
Wanita berusia 27 tahun itu mengatakan pada program Discovery Investigasi kalau sejak pernikahannya, ia tidak pernah melihat apa-apa kerana semuanya gelap.
Selama tujuh bulan keduanya bersama, Angela tidak pernah 'telanjang' saat kerana terang jika berhubungan dengan Elizabeth. "Ia selalu bersikeras berhubungan seks dalam kegelapan," begitu isi laporan kepolisian seperti dikutip Dailymail, Kamis (6/12/2012).
Angelo, yang lahir bernama Angela, mengatakan kepada istrinya kalau kekasih sebelumnya marah-marah dan membakar alat kelaminnya. "Saya tidak pernah meragukannya," jelas Elizabeth.
Menurut sebuah buku 'Cruel and Unusual Idiots: Chronicles of Meanness and Stupidity', mantan pacar Angela mengatakan kalau ia memiliki tangan yang lembut tapi meludah seperti pria.
"Sepanjang waktu Anda berbicara dengannya, ia memasukkan tangannya ke dalam saku, bermain seperti ia seorang pria".
Pasangan itu bertemu ketika Angela tinggal sebuah peternakan di Glencoe. Saat itu Elizabeth ke peternakan untuk menjual anjing. Itu terjadi tak lama sebelum Angela mula memukul Elizabeth. Lebih dari tujuh bulan, Angela terus memukul Elizbeth dan mengancamnya dengan senjata serta memukulnya dengan paip logam.
Pada tahap awal perikahan, Elizabeth mengaku kepada orang kalau dirinya begitu bahagia dengan pernikahannya, meski matanya menghitam seperti bekas dipukul.
Dan dari penyidikan, Elizabeth dipastikan membunuh suaminya karena ingin membela diri.
Angela mencintai laki-laki dan perempuan dan terlihat bisa mengendalikannya serta bersikap kasar. Sebagai Angelo, Angela pernah mengancam membunuh keluarga Elizabeth dan juga pernah memukulinya sehingga paru-parunya rusak.
Saat malam pembunuhan itu, Elizabeth melepaskan diri dari cengkraman Angelo dan berlari menuju pintu serta mengambil pisau daging. Ia menusuk Angela di perutnya.
George Flikweert, dari Kepolisian Chatham-Kent, mengatakan "Kita semua menemukan kasus pelecehan mengerikan terhadap anak-anak dan pasangan. Tapi aku belum pernah melihat yang mengerikan".
Sedangkan Pengacara Elizabeth, Fletcher Dawson, menambahkan kalau kliennya itu seolah-olah seorang tawanan perang. "Dan itu mirip dengan sindrom Stockholm."

Pemilik Zodiak Ini Raja Selingkuh

Posted: 01 Jan 2013 09:00 PM PST

ZODIAK ternyata memiliki pengaruh terhadap hubungan seseorang. Selain asmara, perselingkuhan pun berkaitan dengan zodiak yang dimiliki orang tersebut.

Sebuah survei yang dilakukan oleh situs kencan di Eropa, Gleeden.com, menyampaikan bahawa ada orang-orang dari zodiak tertentu yang gemar berselingkuh. Situs kencan tersebut menanyai 2083 warga Eropa tentang kehidupan percintaan mereka.

Hasilnya, 16% sukarelawan yang lahir dengan zodiak Sagitarius tidak setia dengan pasangannya. Karakter orang-orang Sagitarius yang bergairah dan menariklah yang menyebabkan mereka mungkin untuk berbuat hal itu.

Di posisi kedua dan ketiga adalah orang-orang yang berzodiak Aquarius (15%) dan Gemini (13%), seperti dilansir Terra Femina. Sedangkan orang-orang yang cenderung setia dengan pasangannya adalah yang berzodiak Cancer, Aries, dan Capricorn. (ind)
(tty)

Atasi Rasa Malu, Emma Ubah Wajah jadi Karakter Film

Posted: 01 Jan 2013 08:30 PM PST


Foto : Emma gunakan make-up Joker (barcroft media)
Foto : Emma gunakan make-up Joker (barcroft media)
HALIFAX – Seorang gadis bernama Emma Pickles, mengubah tampilan wajahnya dengan make up karakter yang menyerupai tokoh-tokoh di film-film Hollywood.

Sebelumnya, Emma adalah seorang gadis yang pemalu yang tidak mahu mengekspresikan dirinya. Ia malu untuk bertemu dengan orang lain bahkan ia selalu gugup jika bicara dengan orang lain.

Namun, sekarang ia telah berhasil mengatasi rasa malunya dengan mengupload fotonya dengan penampilan menyerupai karakter-karakter menyeramkan dalam film. Dalam videonya itu, Emma, memperlihatkan bagaimana ia melakukan perubahan  pada wajahnya dengan make up karakter.

Gadis berusia 18 tahun ini, mengubah wajahnya menyerupai tokoh-tokoh dalam film seperti Mystique dari film  X-Men, Edward Scissorhands, The Joker dalam film The Dark Knight, The Red Queen dalam film Alice in Wonderland, Kristen Stewart di film Twilight, dan penyanyi pop Katy Perry.

Videonya ini telah ditonton lebih dari 1,5 juta kali. Emma, yang dulunya berprofesi sebagai penata rambut kini telah berhenti dari pekerjaannya dan bercita-cita menjadi seorang seniman make-up untuk film.

"Saya telah belajar bagaimana menggunakan make-up sebagai topeng. Hidup saya telah memiliki perubahan besar. Saya bahkan bertemu dengan pacar saya melalui YouTube," ungkap Emma, seperti dikutup The Sun, Selasa (1/1/2013).

Seorang Datuk Berjuang Mencari Ginjal untuk Isterinya

Posted: 01 Jan 2013 08:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, SOUTHCAROLINA - Seorang datuk berusia 77 tahun di South Carolina, Amerika Syarikat (AS), dengan segenap kemampuannya, mencari orang yang bersedia mendermaakan ginjal untuk isterinya.
Setelah menikah hampir 57 tahun, dengan Jimmie Sue, cinta Larry Swilling, menerima ujian. Isterinya jatuh sakit dan memerlukan sebuah ginjal, untuk memulihkan keadaannya.
Ia pun menunjukan kesungguhan cintanya, dengan mencari penderma ginjal untuk isterinya. Ia turun ke jalan-jalan di kota kelahirannya di Anderson, South Carolina, untuk meminta setiap orang asing yang ditemuinya, menyumbangkan ginjal mereka untuk pasangan hidupnya.
Larry tak segan mengenakan papan iklan di bagian depan dan belakang yang tertulis, diperlukan sebuah ginjal untuk isteri. "Dia adalah hatiku," ujar Larry, seperti dilansir dari Asiaone.com, Selasa (1/1/2013).
Sebelumnya, ia sudah berusaha untuk meminta anggota keluarganya untuk membantu mendermakan ginjal untuk istrinya, namun tidak ada seorangpun dari mereka yang memiliki ginjal yang sesuai dengan isterinya.
Isterinya juga telah berada di dalam daftar penunggu donor, namun memerlukan waktu sekitar dua atau tiga tahun untuknya boleh mendapatkan ginjal dari seorang penderma ginjal.
Berkat kegigihannya, usahanya mulai membuahkan hasil. Sudah sekitar ratusan orang menghubunginya, dan menyatakan siap untuk mendonorkan ginjal mereka.
"Saya bersedia menyumbangkan ginjal untuk istri Anda," kata seorang calon pendonor.

Ayah Penggal Anaknya kerana Bercinta Dengan Pemuda Desa

Posted: 01 Jan 2013 07:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, NEWDELHI - Seorang ayah di India tega membunuh dan memenggal putrinya hanya lantaran bercinta dengan seorang lelaki asal kampung mereka, di utara India.
Menurut pemberitaan Asiaone.com seperti dilansir Tribunnews, insiden itu terjadi pada Khamis minggu lalu. Sejumlah orang yang tinggal di dekat rumah mereka mengaku, mendengar teriakan dari dalam rumah, dan segera menghubungi pihak berwajib. Petugas polis yang tiba di lokasi menemukan sebuah tubuh bergelimangan darah dengan kepala sudah terpenggal.
Polis pun akhirnya menangkap ayah biadab itu. Dalam pernyataannya kepada polis, ia mengaku telah berusaha meyakinkan putrinya berulangkali bahwa reputasi keluarga mereka dipertaruhkan jika dia melanjutkan hubungan asmaranya dengan pria itu.
Ia menjadi marah ketika ia menemukan bahawa putrinya tersebut masih menjalin asmara dengan lelaki tersebut. Gelap mata ia menyerang putrinya dengan sebuah tongkat, lalu memenggal kepalanya.

Gajah Menelan iPhone milik Seorang Pelancung [Video]

Posted: 01 Jan 2013 07:00 PM PST


Video ini memperlihatkan sebuah kejadian dimana iPhone milik seorang pelancung wanita diambil dan dimakan oleh seekor gajah di Thailand. Untungnya, wanita itu berhasil mendapatkan iPhonenya kembali.... walaupun tidak sewangi sebelumnya.
Saya kira gajah ini mengira jika wanita malang itu tengah menawarinya makanan. Jadi pelajaran berharga buat kamu yang berencana ingin pergi ke kebun binatang: Jangan gunakan handphone mahal ketika memfoto seekor gajah yang kelaparan dari dekat!
Untungnya berkat kesabaran sang pawang dan sistem pencernaan si gajah yang cukup lancar, wanita itu akhirnya berhasil mendapatkan iPhonenya kembali.
Tapi video ini juga mengundang banyak komen YouTuber yang mengatakan jika video ini palsu. Walaupun jika memang palsu, sulit ditebak motif apa yang melatarbelakangi pembuatannya. Kerana kemungkinan Apple untuk merilis video viral marketing seperti ini rasanya setipis kemungkinan Apple merubah logonya menjadi markisa. Bagaimana pendapatmu?

Sebab isteri sikap dingin

Posted: 01 Jan 2013 06:30 PM PST


GEORGETOWN: Tindakan seorang isteri menjalin hubungan sulit dengan seorang lelaki warga Pakistan membawa padah apabila dia dirogol lelaki berkenaan di tangga sebuah premis pusat membeli belah di sini dalam kejadian Julai lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 12.45 tengah hari itu, mangsa berusia 25 tahun yang bekerja di tempat sama dengan suspek berusia 21 tahun itu, dirogol kekasih gelapnya itu selain gambarnya dalam keadaan bogel turut dirakam suspek menggunakan telefon bimbit.

Mangsa yang mempunyai dua anak sebelum itu menjalin hubungan dengan lelaki berkenaan sejak Julai lalu sebelum dia mendakwa dirogol lelaki itu dalam bulan sama.


Jurucakap polis berkata, kecurangan isterinya disedari suaminya apabila mengesyaki berlaku perubahan ketara termasuk dingin ketika mereka melakukan hubungan seks.

Menurutnya, suaminya kemudian menyiasat sebelum isterinya mengaku dirogol teman lelakinya itu di tangga tempat kerja mereka, malah gambarnya dalam keadaan bogel turut dirakam suspek.


Katanya, selepas perbuatan itu, suspek mengajak mangsa melakukan hubungan seks beberapa kali, tetapi mangsa menolaknya.



"Selepas kejadian itu, mangsa dikatakan tidak lagi berjumpa dengan suspek sebelum hubungan cinta terlarang yang dijalinkan sejak beberapa bulan itu terbongkar dan diketahui suaminya.

"Berikutan itu, suami mangsa bertindak mencari suspek di tempat kerjanya. Suspek dikatakan dipukul sebelum ditahan dan diserahkan kepada polis kerana disyaki merogol mangsa," katanya.


Mangsa dan suaminya membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Patani, dekat sini Jumaat lalu.

Jurucakap polis berkata, siasatan lanjut dilakukan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan iaitu rogol dan sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga lima tahun atau tidak melebihi 20 tahun atau sebatan dan suspek juga turut disiasat mengikut Akta Imigresen 1959/1963.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata siasatan masih lagi dijalankan.


sumber: mymetro

Kembar dipisah tapi tak boleh berpisah

Posted: 01 Jan 2013 06:00 PM PST


LONDON: Kali pertama melihat imbasan dalam rahimnya, si ibu ternampak dua janin saling berpegangan tangan dan pasangan kembar itu mungkin tidak mempunyai harapan untuk hidup.
Doktor memberitahu Angie Benhaffaf bahawa ada kemungkinan seorang daripada anaknya akan selamat, tetapi seorang lagi akan meninggal dunia tidak lama kemudian.

Berdepan dengan kenyataan itu, Angie terpaksa menyediakan mentalnya untuk mengebumikan seorang daripada anaknya.



Kini, selepas pembedahan yang berjaya memisahkan mereka, anak kesayangan Angie itu membuktikan mereka sebenarnya 'tidak boleh dipisahkan.' Selepas tiga tahun lahir, keakraban antara Hassan dan Hussein begitu kukuh sehinggakan mereka tetap berpegangan tangan ketika tidur - sama seperti ketika mereka belum dipisahkan melalui pembedahan. Malah, jika duduk bersama, keadaan mereka juga sama seperti ketika mereka bercantum dari dada hingga ke tulang punggung. Di sebalik keadaan itu, Hassan dan Hussein memang tidak banyak berbeza berbanding kanak-kanak normal lain.

Kata Angie, 38, kembar itu sentiasa aktif bermain dan lasak. "Nampaknya ada persaingan antara Hassan dan Hussein," katanya.


Ketika ini, pasangan kembar itu cuba berjalan menggunakan kaki palsu yang baru dipasang pada mereka.



"Memerhati mereka sangat mengasyikkan," katanya.

Keadaan fizikal Hassan dan Hussein menyebabkan setiap seorang daripada mereka menggunakan satu kaki palsu.


Kata Angie, percantuman anaknya bermakna mereka berkongsi hampir segala-galanya, termasuk organ hati dan urat saraf di sekeliling jantung.

Walaupun berisiko tinggi, pakar bedah berjaya memisahkan mereka tanpa menyebabkan sebarang kesan mengancam nyawa.


Angie melahirkan Hassan dan Hussein hasil perkahwinannya dengan lelaki kelahiran Algeria, Azzedine. - DM


sumber : mymetro

Gigit jari remaja gatal

Posted: 01 Jan 2013 05:30 PM PST


MELAKA: Mengejutkan apabila seorang remaja lelaki mencabul kehormatan seorang wanita dalam tandas di sebuah stesen minyak di Jalan Munysi Abdullah, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 2.25 petang, mangsa yang juga pegawai khidmat pelanggan berusia 28 tahun terkejut apabila remaja berusia 13 tahun terbabit merempuh masuk ke dalam tandas wanita di stesen minyak itu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah berkata, suspek kemudian bertindak memeluk, mencium dan meraba mangsa.


"Wanita itu menjerit untuk mendapatkan bantuan sebelum jeritannya didengari orang awam dan pekerja stesen minyak berkenaan.

"Mangsa berjaya diselamatkan, manakala remaja terbabit ditangkap sebelum diserahkan kepada polis sejurus selepas itu," katanya di sini, semalam.


Beliau berkata, remaja itu ditahan reman empat hari dan kes disiasat di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul kehormatan.



Sementara itu, dalam laman sosial facebooknya, mangsa mendakwa ketika dia membuka pintu tandas itu untuk keluar, datang seorang remaja berusia belasan tahun memegang dan menutup mulutnya.

"Dia mencium pipi dan meraba buah dada saya, ketika bergelut cuba melawannya, saya menjerit meminta pertolongan sehingga pelanggan dan kakitangan sebuah bank berdekatan terdengar jeritan saya.


"Ketika bergelut saya sempat menggigit jarinya, selepas beberapa kali mencuba untuk membuka pintu akhirnya saya terdengar suara beberapa orang di luar tandas," katanya.

Menurutnya, dia sekali lagi mencuba membuka pintu berkenaan.


"Saya bernasib baik kerana ketika itu terdapat seorang pekerja stesen minyak bersama seorang wanita dan lelaki berada di luar.


"Mereka menangkap remaja berkenaan dan menahannya di tandas lelaki sehingga polis sampai," katanya.


sumber : mymetro

Wanita dua anak madukan suami

Posted: 01 Jan 2013 05:00 PM PST


BATU PAHAT: Rahsia seorang wanita beranak dua 'memadukan' suami selepas dipercayai bernikah dengan seorang doktor di Thailand, Julai lalu, terbongkar apabila rumah dihuni pasangan itu di Penggaram, di sini, diserbu pihak berkuasa, semalam.
Dalam serbuan itu, wanita berusia 35 tahun terbabit berkeras kononnya sudah 'menceraikan' suami pertama ketika ditahan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Johor (JAJ) Batu Pahat, jam 1.30 pagi.
Malah, seorang lelaki berusia 40-an, dipercayai abang wanita terbabit yang turut serta dalam serbuan itu, memarahi doktor terbabit yang dikatakan menjalin hubungan sulit dengan adiknya.

Pada masa sama, seorang lelaki dipercayai suami pertama wanita terbabit juga tiba tidak lama kemudian dan hanya mendiamkan diri.



Ketika mendedahkan perkara itu, Timbalan Ketua Penguat Kuasa JAJ Batu Pahat, Saiful Ariffin Mohd Sopah berkata, pada mulanya, wanita terbabit menafikan dia dan suami keduanya itu sudah bernikah, tetapi mengubah pengakuan selepas didesak.


sumber: mymetro

3 jam tersepit batu di kolam renang

Posted: 01 Jan 2013 04:30 PM PST


SUBANG JAYA – Anak lelaki seorang jutawan jualan langsung terkenal mengalami trauma dan calar di bahagian belakang badannya setelah tersepit selama hampir tiga jam di celah batu ketika mandi-manda di kolam renang sebuah hotel lima bintang di sini semalam.
Kejadian kira-kira pukul 10 pagi itu berlaku ketika mangsa, Putera Faisal Stapa, 13, mandi-manda bersama sembilan lagi ahli keluarga yang lain di kolam berkenaan.
Datuk Stapa Omar dan isterinya, Datuk Azlina Che Abdullah merupakan pengasas syarikat jualan langsung terkenal, De' Classic Life (M) Sdn. Bhd. (DCL).
DCL merupakan syarikat jualan langsung bagi pelbagai produk kesihatan, kecantikan, herba tradisional dan banyak lagi yang menjadi kegilaan ramai.
Azlina berkata, dia yang bergegas ke kolam renang itu sebaik dimaklumkan oleh pengawal peribadinya terkejut apabila melihat Putera Faisal menahan kesakitan selepas tersepit di celah batu yang agak besar.
"Sebaik tiba, saya lihat dia sudah tersepit dan cuba menenangkannya dengan memberikan motivasi serta menyuruhnya menarik nafas sekuat hati.
"Pihak bomba dan penyelamat yang tiba di tempat kejadian sebaik dihubungi pihak pengurusan hotel kira-kira pukul 11 pagi terpaksa mengambil masa hampir tiga jam untuk mengeluarkan anak saya," katanya.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.

Beginilah Keadaan Dalam Ruangan Di Kazakhstan Ketika Suhu Minus 59 Darjah

Posted: 01 Jan 2013 04:00 PM PST


Cuaca ekstrim tengah terjadi di berbagai belahan dunia, salah satunya di Kazakhstan. Kini suhu di negara tersebut telah mencapai -59 darjah celcius. Alhasil seluruh negara menjadi luar biasa dingin. Bahkan di dalam ruangan pun seperti di dalam lemari es. Ini dia penampakan bagian dalam sebuah apartemen pada suhu -59 darjah celcius.





Bahagian Wajah Selebriti Terfavourite Untuk Operasi Plastik

Posted: 01 Jan 2013 03:00 PM PST


Tahun 2012, ada banyak selebriti yang dianggap memiliki bahagian wajah luar biasa dan dijadikan incaran sebagai model operasi plastik. Berikut ini bagian wajah selebritis pria dan wanita yang diidamkan oleh banyak orang, dan bagaimana jadinya jika bagian- bagian tersebut disatukan. Apakah tampak tampan dan cantik? Ternyata...
Wajah selebriti wanita terfavorit..







Wajah Selebriti pria terfavorit....

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment