borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Fesyen Paris Hilton ketika dilapangan terbang yang mempersona

Posted: 28 Jan 2013 08:45 AM PST



Bukan Paris Hilton namanya jika tak menciptakan sensasi. Saat berada di LAPANGAN TERBANG bersama kekasihnya, sosialita cantik ini tampil sensual.


Aura cantik sekaligus seksi kembali dia pancarkan dalam balutan gaun hitam tanpa lengan bermodel krah V yang terkesan mengumbar belahan dadanya.

Saat sedang berkeliaran untuk perjalanannya ke Barcelona bersama kekasihnya Toyboy, Paris Hilton terlihat percaya diri dalam balutan gaun hitam tanpa lengan dengan belahan V rendah di bagian dada.



Tak ayal, belahan itu pun memerlihatkan buah dadanya yang mungil terbuka. Selain memperlihatkan belahan dadanya, gaun seksi yang dikenakan juga turut memperlihatkan lekuk tubuhnya yang sempurna.

Untuk mendapatkan penampilan yang stunning, Paris sengaja memadukan gaun hitamnya dengan sentuhan belt cantik, riasan sensual dan glamor.


Tak hanya itu, kacamata, jam tangan , cincin besar, serta kalung dan gelang juga turuk membuat penampilannya begitu mempesona.

Penampakan Hantu Dalam Drama Korea

Posted: 28 Jan 2013 08:30 AM PST


Postingan kali ini khusus buat penggemar  drama Korea dan ingin kenalan dengan hantu Korea (yang asli). Dikhabarkan bahwa penampakan hantu wanita muncul sekilas dalam drama dengan rating yang tinggi, The Greatest Love.

Semula tak banyak yang memperhatikan, namun begitu disorot dalam jarak dekat, terlihat ada sosok yang berdiri dibaliktiang dibelakang pelakon utama lelaki Dok Go Jin.

Sosok tersebut nampaknya adalah seorang wanita berambut panjang. Dugaan yang kuat bahwa wanita berambut panjang itu adalah hantu kerana kepalanya melongok dari ketinggian yang tidak dapat dijangkau oleh manusia.

Berbagai dugaan beredar, ada yang mengatakan bahwa itu adalah kru yang berdiri di atas sesuatu, Namun pihak produksi drama sendiri menolak bahwa sosok tersebut adalah hantu. Menurut mereka wanita itu adalah seorang siswi yang menyaksikan pembuatan drama dan tidak sengaja tertangkap kamera.

Bagaimana Menurut kalian???

Ini dia mahasiswi tercantik di China

Posted: 28 Jan 2013 08:15 AM PST



Zhang Zetian yang dianggap sebagai mahasiswi tercantik di daratan China

Mendapat julukan 'gadis teh susu' Zhang menduduki posisi puncak daftar mahasiswa tercantik di negeri Tirai Bambu.

Perempuan dengan nama Zhang Zetian, berhasil menjadi pembicaraan hangat di kalangan pengguna internet di daratan China. 

Dirinya dianggap berhasil menduduki posisi pertama dalam daftar mahasiswi paling cantik diantara sejumlah mahasiswa lainnya di China. 

Zhang Zetian mulai mendapat julukan sebagai Milk Tea Girl (perempuan penyuka teh susu) pada awal tahun 2009, ketika dirinya masih berstatus sebagai pelajar di Sekolah Bahasa Asing Nanjing, China.

Teman-teman sekelasnya langsung mengagumi kecantikan yang dimilikinya, setelah Zhang memposting foto dirinya tengah memegang secangkir teh susu pada laman situs Baidu. 

Setelahnya, berbagai foto lain yang membicarakan tentang kecantikan dirinya dengan cepat menyebar di dunia Internet.

Pada tahun 2011 yang lalu, Zhang berhasil diterima sebagai mahasiswi untuk program humaniora di Universiti Tsinghua, China, sebagai tempatnya berkuliah sampai sekarang. 

Bagaimana menurut Anda tentang kecantikan Zhang Zetian ini?

4 Wanita Ini Ketagihan Operasi Kerana Bersuamikan Doktor Bedah Plastik

Posted: 28 Jan 2013 08:00 AM PST




Sumber 

Penunggang Motor Nyaris Tewas Dihentam Trak

Posted: 28 Jan 2013 06:00 AM PST




Sumber

Ini Dia Mawar Cantik Berwarna Unik

Posted: 28 Jan 2013 05:00 AM PST




Sumber

Wow, Kerja di Google Dapat Urutan Percuma 100.000 Jam

Posted: 28 Jan 2013 04:00 AM PST




Sumber

Cake Lady Gaga Ini Seperti Aslinya

Posted: 28 Jan 2013 03:00 AM PST

Kepiawaian Lady Gaga dalam bernyanyi memang tak diragukan lagi. Penyanyi yang banyak diikuti oleh peminat muda ini memiliki segudang prestasi. Bahkan salah satu penggemarnya yang berprofesi sebagai chef membuat sebuah cake raksasa untuk menghormati prestasi sang diva ini.

Sang pastry chef, Jay Murphey tak ragu-ragu menunjukkan kasih sayangnya pada idolanya. Ia membuat sebuah cake berukuran raksasa dengan bentuk Lady Gaga. Kek ini sengaja dibuatnya untuk menghormati segudang prestasi Gaga selama ini.


thumbnail

"Ini adalah vanilla cake dengan butter cream vanilla. Selain itu juga menggunakan frosting dan fondant, masing-masing sekitar 18,4 kg untuk lapisan luarnya." ujar Murphey, seperti dilandir foodista (24/1/2013).

Untuk menyelesaikan cake yang boleh dimakan untuk 400 orang ini, Murphey memerlukan waktu sekitar 60 jam selama dua minggu. Cake yang mirip dengan aslinya ini diketahui panjangnya sekitar 1,5 meter dan lebar sekitar 22,8 cm yang juga menggunakan rangka kayu.


Gempak bentuk kuku dia ini

Posted: 28 Jan 2013 02:00 AM PST


rajin betul...sanggup buat kukunya berbentuk begini

Kemalangan ngeri kerana tertinggal botol minuman keras di rumah (foto)

Posted: 28 Jan 2013 01:00 AM PST

Lagi-lagi kecelakaan tragis di sebabkan oleh minuman keras, kali ini bukan kerana pemandunya mabuk melainkan Minuman kerasnya tertinggal dirumah. Ceritanya, sekelompok anak muda berencana untuk merayakan pesta ulang tahun temannya.

 Saat dalam perjalanan mereka ingat bahwa minuman keras yang rencananya akan di gunakan untuk merayakan pesta tersebut masih tertinggal dirumah. Merekapun pulang kembali untuk mengambil minuman keras yang tertinggal.

Kerana terburu-buru sang pemandupun memandu keretaya dengan kecepatan yang sangat tinggi yaitu 200 kilometer/jam. Tanpa di sedarinya teernyata 50 meter di depannya ada sebuah truck kontainer besar, menurut saksi mata sebenarnya Sang sopir sudah berusaha untuk menghindarinya, namun karena mobil tersebut melaju terlalu tinggi tabrakanpun tak dapat di hindarkan. Akibatnya pemandu dan empat orang penumpangnya tewas, hanya satu yang selamat namun dengan luka yang sangat parah.













Siapa boleh buat macamni?

Posted: 28 Jan 2013 12:00 AM PST

Sering kita menemukan seseorang dengan keahlian khusus yang tidak dimiliki oleh orang pada umumnya manusia.

Kali ini saya posting tentang seseorang yang mampu melipat jari-jarinya ke belakang,melipat jari-jari kedepan hingga tangan mengepal sangat umum boleh dilakukan oleh manusia namun anda pasti akan takjub dengan keahlian orang ini. Lihatlah foto-foto ini.

Keahlian Melipat Jari-Jari

Keahlian Melipat Jari-Jari

Keahlian Melipat Jari-Jari

Keahlian Melipat Jari-Jari

Keahlian Melipat Jari-Jari

Keahlian Melipat Jari-Jari

Keahlian Melipat Jari-Jari

Keahlian Melipat Jari-Jari

Keahlian Melipat Jari-Jari

Gila...Pen** Lelaki Ini Dipasangi Butir-Butir Peluru

Posted: 27 Jan 2013 11:30 PM PST

Dunia ini kelihatannya semakin dipenuhi dengan orang-orang gila, gila harta, gila kekuasaan, gila sex dan gila-gila lainnya. Foto-foto di bawah ini juga termasuk salah satu kegilaan manusia di abad modern ini, mereka telah membuat tattoo dan memasang tindik pada tubuhnya dengan bentuk yang sangat extrim bahkan menakutkan.

Orang-orang seperti ini biasanya melakukannya untuk mendapatkan perhatian dengan cara melakukan hal-hal aneh seperti ini, biasanya mereka punya masalah dengan pergaulan, tidak percaya diri dan kelainan-kelainan kejiwaan lainnya. 

Pada dasarnya bentuk tubuh manusia telah dibuat dengan sempurna oleh sang Pencipta, semuanya telah didesain secara akurat dan tidak ada cela. Upaya apapun untuk merubah bentuk tubuh yang sudah sempurna akan berakibat buruk bagi pelakunya.

Kita akan melihat beberapa upaya gila para manusia ini dalam merubah tubuhnya, salah satu di antaranya adalah seorang lelaki memasang banyak butiran peluru di kulit penisnya, mungkin bertujuan untuk keperluan sex untuk menciptakan sensasi berbeda saat di gunakan, hanya saya tidak bisa membayangkan betapa sakitnya saat pemasangannya. Perempuan yang melhatnya mungkin akan takut atau penasaran untuk mencobanya.



Ada nak cuba trend bulu mata 2013 ini?

Posted: 27 Jan 2013 11:00 PM PST

Memakai bulu mata palsu adalah cara untuk membuat mata 'pop' dalam sekejap. Sudah jadi tradisi turun temurun di berbagai negara bahwa bulu mata yang lentik dan tebal dianggap cantik, maka banyak sekali dijual bulu mata palsu.  Tren itu telah lewat, karena bulu mata boleh jadi kanvas seni yang cute dan fun.











Adoi...apa yang abang ni sedang lakukan?

Posted: 27 Jan 2013 10:30 PM PST

Apa yang abang ni sedang lakukan?
mari kita lihat gambar di bawah...


buat ape??

v


v


v


v


memang hebat abang ni....

Aksesori Taylor Swift Yang Baru: Belahan Dada

Posted: 27 Jan 2013 10:00 PM PST

Aksesoris Andalan Taylor Swift Yang Baru: Belahan Dada
Taylor Swift sejak putus hubungan dengan Harry Styles (One Directions), mulai menunjukan kepada dunia bahwa mereka tidak akan kembali bersama melalui pakaiannya. Sekarang tidak ada lagi Taylor yang manis dengan gaya anggun tapi Taylor lebih suka menunjukan sex appealnya melalui belahan dada.

Terbukti saat acara People's Choice Award, ia tampil dengan gaun dari Ralph Lauren berwarna putih yang menunjukan belahan dada dan siluet yang indah. Juga pada saat Golden Globes Award dimana Taylor Swift mengenakan gaun Donna Karan Atelier dengan menunjukan sedikit payudara disamping dan punggung yang tidak tertutupi pakaian.

Transformasi ini cukup mengejutkan dari seorang Taylor Swift yang manis. Dan baru-baru ini Taylor kembali tampil berani saat hadir di the 40 Principales Awarddi Madrid. Ia mengenakan mini dress dari Kaufman Franco yang memPamerkan belahan dada.


Selengkapnya Di: http://www.suatufakta.com/2013/01/aksesoris-andalan-taylor-swift-yang.html#ixzz2JEYtO1qB

Barang Bukti Ganja Habis Dikunyah Tikus ‘Pemabuk’

Posted: 27 Jan 2013 09:30 PM PST


Polis Wichita di Kansas dibuat bingung saat melihat beberapa kantong ganja hasil dari penangkapan yang disimpan ditempat penyimpanan ditemukan hilang dan rosak. Namun, mereka terkejut saat mengetahui tersangka perosak barang bukti itu bukanlah para pelaku kriminal ataupun penyusup, melainkan seekor tikus 'pemabuk'.
mfe0m47z copy
Polisi Wichita di Kansas Menggambar sketsa pelaku yang tak lain ialah seekor tikus (Sumber : huffingtonpost.com, uniknya.com)
Dilansir dari laman Huffingtonpost, Tikus itu diduga bersarang di dalam pot dan sedikit demi sedikit mereka mengunyah habis 3 kantong ganja. "Kami punya beberapa tikus stoners (pemabuk) disini," ucap polis Doug Nolte.
Setelah kehilangan 3 kantong ganja di tempat penyimpanan, pihak berwenang sempat menanggap jika ganja yang diamankan itu dirusak oleh seseorang guna menghilangkan bukti. Namun, saat dilakukan penyelidikan lebih lanjut mereka menyatakan bahwa, "pelaku diduga beroperasi pada skala yang jauh lebih kecil."
Hingga akhirnya mereka mengetahui bahawa sang pelaku  penyusup ialah beberapa ekor tikus yang membuat sarang tak jauh dari tempat penyimpanan.  Haiwan-haiwan itu mungkin tertarik pada aroma ganja dan mengunyahnya sampai habis, polis menambahkan.
Lucunya, para penyelidik mengungkap hal tersebut dengan sangat professional, ia memotret tempat kejadian, mengamankan sisa  ganja dan mengukurnya – seperti olah TKP.  Bahkan mereka membuat gambar sketsa tersangka dengan gambaran telinga besar, mata kecil bercahaya dan ekor panjang. (**)
Sumber : huffingtonpost.com, uniknya.com,

Iklan Ini Membuat Kemarahan Transgender di Thailand

Posted: 27 Jan 2013 09:00 PM PST


Iklan kontroversil yang dibuat oleh perusahaan raksasa Furnitur IKEA ini dilaporkan telah mengundang kemarahan kelompok transgender di Thailand.
Meski iklan yang memperlihatkan ekspresi seorang lelaki yang terkejut setelah menyedari 'kekasihnya' ternyata ialah seorang waria @ pondan itu terbilang kocak, namun iklan tersebut justru dicap negatif dan dianggap telah melanggar hak asasi manusia oleh kelompok transgender di negara tersebut.

Pria dalam iklan ini terkejut saat mengetahui 'pacarnya' ialah seorang waria (Sumber : youtube.com, uniknya.com)
Pria dalam iklan ini terkejut saat mengetahui 'kekasihnya' ialah seorang waria @pondan (Sumber : youtube.com, uniknya.com)

Iklan yang boleh dilihat di Youtube itu menampilkan seorang lelaki setengah baya yang sedang berbelanja bersama kekasihnya yang cantik nan tinggi semampai. Saat keduanya sedang berbelanja di IKEA, tiba-tiba wanita itu terkejut ketika melihat bantal yang didiskaunn.
Lelaki itu kaget. Pasalnya, suara kekasihnya yang feminin tiba-tiba berubah nge-bass seperti lelaki. Diam-diam, lelaki itu pun meninggalkan kekasihnya yang ternyata seorang "lady boy" atau lelaki yang berubah menjadi wanita.

Seperti dilansir oleh Reuters, Aliansi Transgender Thailand memprotes iklan yang diberi judul "Liem Aeb" (Lupa Ditutupi) itu sebagai tayangan yang melanggar HAM. Mereka mengatakan, iklan itu memberikan stereotip negatif pada kelompok waria dan mereka juga menyebutkan jika iklan itu boleh "menyebabkan kekerasan dan berbagai bentuk pelanggaran seperti pelecehan seksual."
Kini Aliansi Transgender Thailand tengah menuntut IKEA untuk memberikan penjelasan terkait iklan itu.
Sementara 'Lady boy' telah menjadi fenomena tersendiri di Thailand. Walaupun tidak diakui sepenuhnya sebagai seorang wanita, namun kecantikan mereka punya tempat tersendiri di dunia fashion dan hiburan negara tersebut. (**)
Sumber : thesun.co.uk, uniknya.com

5 Cara Terbaik Menghidari Hacking

Posted: 27 Jan 2013 08:30 PM PST


Hacking merupakan tindak kejahatan dunia maya yang dilakukan dengan cara mencuri data pada suatu perangkat komunikasi komputer. Para peretas biasanya menggunakan keahlian mencerobohya untuk mencuri password suatu akaun pentng yang berisikan beberapa data penting. Peretas kelas dunia menggunakan kejahatan dunia maya ini untuk mencuri beberapa data dan password penyimpan di suatu bank, sehingga ia dapat mencuri wang para penyimpan dengan mudah. Namun tindak kejahatan ini dapat kita cegah dengan beberapa tips yang  rangkum dalam 5 Cara Terbaik Menghidari Hacking berikut.

1. Penggunaan password yang kuat
(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)
Penggunaan password yang kuat (Sumber:wordpress.com,uniknya.com)

Menggunakan kata sendi yang kuat adalah cara terbaik untuk menghindari serangan hacker. Jika Anda mempunyai beberapa akaun penting di dunia maya yang memerlukan kata sendi, buatlah serumit mungkin namun mudah Anda ingat seperti gabungan huruf dan angka tentang Anda. Beberapa simbol juga dapat mempersulit seorang hacker untuk menceroboh akaun Anda.

2. Memperbarui patch keamanan
(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)
Memperbarui patch keamanan(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)

Selalu memperbaharui patch perangkat lunak pengaman di komputer juga merupakan cara yang penting untuk menghindari serangan hacker. Seorang hacker tidak akan menyerah begitu saja apabila trik mereka diketahui oleh aplikasi keamanan komputer Anda. Mereka akan menciptakan beberapa virus baru yang akan menceroboh sistem, maka dari itu dperlukan pembaharuan patch keamanan minimal satu bulan sekali.

3. Hindari penggunaan nama pengguna generik
(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)
Hindari penggunaan nama pengguna generik (Sumber:wordpress.com,uniknya.com)

Nama akun juga menjadi pertimbangan rumit seorang hacker untuk memasuki sebuah akaun. Mereka tidak akan boleh masuk ke akaun tanpa mengetahui nama pengguna akaun. Banyak dari kita menggunakan nama akaun sebagai admin atau administrator, nama pasaran ini ternyata juga dapat mempermudah hacker dalam membajak perangkat Anda. Hindari penggunaan nama admin dan administrator di setiap akaun penting Anda.

4. Selalu pastikan untuk menghapus cookie.
(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)
Selalu pastikan untuk menghapus cookie. (Sumber:wordpress.com,uniknya.com)

Cookie merupakan sistem penyimpan riwayat informasi yang dimasukkan oleh pengguna. Umumnya cookie menyimpan beberapa teks yang dimasukkan ke dalam suatu text box sehingga Anda tidak perlu mengetik ulang kerana telah tersimpan oleh cookie. Selain mempunyai manfaat agar lebih praktik, cookie juga mempunyai sisi yang merugikan iaitu apabila kita lupa menghapus cookie maka orang lain akan dengan mudah menjelajahi jejak browsing kita.

5. Waspada terhadat situs dan link yang tidak jelas
(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)
Waspada terhadat situs dan link yang tidak jelas(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)

Saat ini metode serangan virus oleh hacker sangat bervariasi, seperti yang saat ini sedang popular adalah link yang berisi virus yang dikirimkan oleh boot. Beberapa situs besar seperti facebook dan yahoo masih belum boleh menyelesaikan masalah ini. Biasanya link virus ini muncul pada Facebook chat dan Yahoo messenger. Jangan sekali-kali mencoba untuk mengunjungi situs yang tidak jelas tersebut kerana sangat berpotensi berisi kandungan jahat (malware).(**)

Sumber: Berbagai sumber uniknya.com




Lelaki Telan*ang di Salji Diburu 30 Polis

Posted: 27 Jan 2013 08:00 PM PST


Seramai 30 polis dan sebuah helikopter diturunkan untuk mencari seorang lelaki misteri yang berjalan di atas salji dalam keadaan telanjang di desa Kent, Tonbridge, Inggris.
Pencarian itu dilakukan setelah polis mendapat laporan dari warga setempat yang khuatir dengan keberadaan lelaki telanjang yang berjalan di dekat sungai Medway, Golden Green, pada 20 Januari pukul 4 subuh waktu setempat.
Ilustrasi (Sumber : thisiskent.co.uk, uniknya.com)
Ilustrasi (Sumber : thisiskent.co.uk, uniknya.com)
Seorang wanita, Shiers, sebagai saksi mengatakan jika lelakiyang nampak masih berusia 20 tahunan itu berjalan di atas salji dalam keadaan telanjang dengan hanya membawa sebuah ransel. Penduduk begitu khuatir kerana ia berjalan di cuaca yang begitu dingin dan mereka tak mahu ia berkeliaran.
"Saya mendengar orang itu ingin melompat ke sungai. Tampaknya ia telah membuka semua pakaiannya dan orang yang melihatnya sudah mencuba memujuknya untuk melarangnya  kerana cuaca yang begitu dingin," ucap nyonya Shiers.
Tak lama kemudian, sebanyak 30 polis dikerahkan dan helikopter melayang di atas ladang di dekatnya. Namun, selama 2 jam waktu perburuan, mereka tidak boleh menemukan jejak dari lelaki misteri tersebut.
Polis tidak tahu apa yang terjadi dengan orang itu dan tidak ada laporan mengenai orang hilang yang  sesuai dengan deskripsi pria telanjang tersebut. (**)
Sumber : thisiskent.co.uk, uniknya.com,

Mana satu yang betul buat CPR atau bercium?

Posted: 27 Jan 2013 07:30 PM PST


Lokasi tempat kejadian berlangsung
Lokasi tempat kejadian berlangsung
Sepasang kekasih divonis 1 tahun penjara kerana menolong pasangannya yang terkena penyakit asma. Sang lelaki melakukan CPR pada kekasihnya keturunan Filipina (25) yang tengah terserang penyakit asma.
Namun apa yang terjadi, seorang anak melihat kejadian itu dan menyangka sedang berciuman serta melakukan tindakan yang tidak senonoh. Ibunya pun kemudian menelefon pihak polis
Sang ibu mengaku melihat pasangan itu berciuman dan saling menyentuh bahagian intim selama satu jam.
"Saya sangat terkejut ketika saya melihat mereka duduk di posisi yang tampak seperti bercinta. Mereka terlibat dalam situasi yang sangat intim, tapi mereka tidak telanjang. Aku pun segera menelefon 999," ungkap si ibu.
Namun silelaki yang berusia 28 tahun itu menyangkal tuduhan tersebut.
"Itu sama sekali tidak benar. Kami tidak berciuman. Rakan saya menderita asma, sementara kami duduk di sana dan aku melakukan CPR pada dirinya," bantah pria yang merupakan keturunan India itu.
Pasangan itu mengaku hanya minum alkohol tanpa lesen dan mengatakan mereka pergi ke pantai di sekitar pukul 22.30 waktu setempat setelah mereka memiliki minuman di sebuah hotel di Deira.
Namun pihak Pengadilan Dubai tetap menghukum terdakwa kerana melakukan tindak pencabulan di depan umum dan menghukum mereka selama 12 bulan penjara. Tak hanya itu, masing-masing juga didenda 1.000 dirham UEA kerana meminum alkohol.

Hot dog kurang panjang,Subway disaman

Posted: 27 Jan 2013 07:00 PM PST

NEW YORK – Restoran siap saji Subway kini harus menghadapi banyak tuntutan di pengadilan Amerika Syarikat (AS). Hal tersebut setelah seorang remaja Australia mengungkapkan bahawa panjang hot dog yang dijualnya ternyata tidak sesuai yang dijanjikan.

Subway menjual sebuah hot dog yang diberi nama "Footlong" yang menandakan hot dog itu memiliki panjang 1 kaki (30 cm). Namun setelah diukur ternyata banyak hot dog yang dijualnya hanya memiliki panjang 11 inci (28 cm). Banyak pelanggannya menganggap temuan tersebut berarti Subway telah melakukan penipuan. 

"Ini sama halnya dengan membeli satu dozen telur. Namun ternyata hanya mendapatkan 11 butir, mereka bilang hot dognya sepanjang 1 kaki tapi ternyata hanya 11 inci," ujar salah satu pengacara yang kliennya menuntut Subway, Hans Zimmerman, seperti dikutip Reuters, Minggu (27/1/2013).

Zimmerman menyatakan, dengan banyaknya hot dog "Footlong" yang dijual oleh Subway. Maka jumlah kerugian yang harus dibayarkan oleh restoran cepat saji itu dapat mencapai lebih dari USD5 Juta .

Pihak Subway sendiri menyatakan bahwa penyebutan "Footlong" hanyalah jenama saja dan bukan berarti hot dog yang dijualnya itu harus memiliki panjang  satu kaki. Namun mereka menambahkan bahwa mulai saat ini akan memastikan hot dog yang dijualnya memiliki panjang 1 kaki untuk memuaskan pelanggan. 

Apa hebat mata wang £1 juta, £100 juta Britain?

Posted: 27 Jan 2013 06:30 PM PST


LONDON - "Apabila ia mengenai £ 1 juta (RM4.8 juta), semua orang berfikir!
"Apakah ia satu perkara yang hebat," kata Ketua Jabatan Wang Kertas, Barnaby Faull di tempat lelong di Spink.

"Apa yang kebanyakan orang tidak sedar ialah mereka benar-benar wujud," katanya dipeti BBC.

Tetapi mata wang  £1 juta - yang dikenali sebagai "gergasi" - tidak akan berada dalam edaran dan ia hanyalah dibayangkan untuk disediakan dari 'cashpoints'. Berapa ramai daripada kita akan mengambil risiko membawa mata wang itu dalam dompet kita.

Apatah lagi mempunyai dana yang mencukupi dalam akaun untuk mendapatkan satu?

Tetapi walaupun nilai mata wang gergasi adalah agak kecil berbanding dengan "Titan" - wang kertas yang menjanjikan untuk pembawa  £100 juta (RM480 juta).

Adalah tidak praktikal walaupun ia adalah untuk kegunaan harian, kedua-duanya memainkan peranan penting dalam sistem mata wang British, dengan sokongan nilai nota harian yang dikeluarkan oleh bank-bank komersial di Scotland dan Ireland Utara.

Ramai tahu bagaimana wang kertas lima dolar Scotland (RM15) boleh menimbulkan syak-wasangka dalam perniagaan di England.

Sokongan ini bertujuan untuk mengekalkan keyakinan semua orang dalam nilai mata wang yang diwakili.

Untuk setiap paun Scotland atau Ireland Utara yang dibenarkan, pihak bank mahu terus mencetak dalam bentuk mata wang sendiri.

Ia mempunyai cara untuk mendepositkan jumlah yang setara mata wang Sterling dengan Bank of England.

Jika perlu, misalnya mata wang dari sebuah bank Scotland boleh digantikan dengan bank tempatan England tetapi dibayar tunai.

"Jika terdapat situasi malang seperti salah satu daripada bank gagal, pemegang mata wang akan mempunyai keyakinan bahawa mata wang mereka masih bernilai," kata Ketua Bahagian Mata Wang Bank of England, Victoria Cleland.

Jadi, Bank Scotland dan Ireland Utara telah membekalkan sokongan mereka dengan membayar untuk setiap penciptaan gergasi dan Titan. Bank of England telah mencetak mata wang itu secara dalaman, bukannya dengan pencetak komersial biasa.

Mereka kemudiannya disimpan jauh sebagai langkah berhati-hati.

Cleland berkata, langkah itu lebih berkesan daripada mempunyai beribu-ribu peti simpanan yang disimpan di Bank England di seluruh negara. Dalam era kewangan bergelora, sokongan ini perkara-perkara yang lebih baik daripada biasa.
sumber : sinar harian

Wanita mahu asmara, lelaki pula letih

Posted: 27 Jan 2013 06:00 PM PST

London: Wanita tidak lagi menjadikan sakit kepala, sakit perut atau letih menguruskan anak sebagai alasan menolak ajakan suami berasmara. 

Kini lelaki pula yang semakin kerap memberi alasan itu, menurut satu kajian baru. 

Kajian itu mendapati, lebih separuh responden lelaki mengakui menolak ajakan seks lebih kerap, lapor akhbar Daily Mail. 

Penyelidikan farmasi online di United Kingdom mendedahkan, lelaki lebih berkemungkinan menolak ajakan pasangan mereka dalam perkara itu dan letih serta tekanan kerja adalah alasan paling biasa. 

Kajian yang dilakukan oleh ukmedix.com, meninjau pandangan 1,922 lelaki Britain berusia melebihi 18 tahun dan ada hubungan jangka panjang. 

Ia dijalankan selepas laman itu mendapati wujud peningkatan ketara dalam pencarian ubat menaikkan syahwat dalam dua minggu pertama bulan Januari 2013. 

Responden ditanya soalan berkaitan kehidupan seks mereka dengan pasangan. 
Mereka ditanya siapa lebih kerap menolak ajakan melakukan hubungan seks dan 62 peratus lelaki mengaku mereka yang berbuat demikian. 

Mereka kemudian ditanya apakah alasan paling kerap diberi kepada pasangan untuk tidak melakukannya. 

Lima alasan paling popular ialah terlalu letih - 45 peratus, diikuti tekanan kerja - 39 peratus, sakit kepala - 39 peratus, terlalu kenyang selepas makan malam (29 peratus) atau mahu menonton rancangan di televisyen, 24 peratus. 

Sebaliknya, apabila diminta memberikan punca sebenar mereka menolak ajakan seks, alasan lima teratas termasuk tidak selesa dengan tubuh iaitu, 39 peratus dan kurang bernafsu, 35 peratus. 

Mereka juga ditanya kekerapan hubungan seks dengan pasangan. 42 peratus responden lelaki menjawab, dua minggu sekali. - Agensi


sumber : berita harian

Pasangan paling kaya!

Posted: 27 Jan 2013 05:30 PM PST


Secara individu, mereka ini sudah cukup kaya dan berjaya dalam karier masing.

Namun apabila mereka saling bertemu dan menjadi pasangan, harta kekayaan mereka bertambah dengan berlipat ganda.
Menurut majalah perniagaan Forbes, berikut adalah lima pasangan paling kaya untuk tahun 2012 (Mei 2011 – 2012).

No1 Beyonce Knowles & Jay-Z

Pasangan muzik paling terkenal di dunia ini mempunyai pendapatan bersama sejumlah AS$78 juta (RM238.5 juta) iaitu AS$40 (RM122.3 juta) juta milik Beyonce melalui koleksi Dereon, iklan L'Oreal, DirecTV dan banyak lagi, manakala baki AS$38 juta (RM116.2 juta) milik Jay-Z yang dijana daripada konsert jelajah Watch The Throne dan pelaburannya).
Bagaimana mereka membelanjakannya? Menyewa rumah di Hamptons bernilai AS$400,000 (RM1.22 juta) selama sebulan atau mungkin juga membeli hadiah sesama sendiri, seperti hadiah Beyonce kepada suami tercinta pada tahun 2010 - sebuah kereta Bugatti Veyron Fbg par Hermes untuk hari jadi ke-41 Jay-Z yang bernilai AS$2.4 juta (RM7.33 juta).

No2 Gisele Bundchen & Tom Brady

Bintang quarterback futbol New England Patriots, Tom Brady dan isterinya, supermodel Gisele Bundchen memiliki pendapatan bersama AS$72 juta (RM235.45 juta) iaitu AS$45 juta (RM137.6 juta) milik Bundchen dan AS$27 juta (RM82.56 juta) milik Brady melalui kontrak dengan NEP selama empat tahun, juga sebagai model jenama UGG Boots dan Under Armour.
Mereka mungkin memerlukan jumlah itu untuk menguruskan rumah agam mereka di Brentwood yang menelan kos sebanyak AS$20 juta (RM61.15 juta).

No3. David Beckham & Victoria Beckham

Bintang bola sepak dan fashionista ini mempunyai gabungan pendapatan berjumlah AS$54 juta (RM165.1 juta) dengan sebahagian besarnya dijana oleh David sendiri selepas menandatangani semula kontrak bersama LA Galaxy selain menjadi model Burger King, Sainsbury's dan Samsung iaitu AS$46 juta (RM140.66 juta). Manakala Victoria pula memiliki nilai kekayaan AS$8 juta (RM24.4 juta) yang dihasilkan melalui jenama fesyennya dan royalti daripada album Spice Girls. Memiliki beberapa rumah agam seperti Beckingham di UK, rumah agam mereka di Beverly Hills dan ladang wain Victoria di Lembah Napa, pasangan ini memang pandai berbelanja besar dan mencari jalan untuk membayar semuanya!

No4 Brad Pitt & Angelina Jolie

Pasangan terkenal Hollywood ini berada di tempat keempat dengan gabungan pendapatan sebanyak AS$45 juta (RM137.6 juta). Pitt mendapatkan hasil sebanyak AS$25 juta (RM76.44 juta) daripada filemnya, Moneyball dan Tree Of Life, sementara Jolie pula menjana pendapatan melalui filem dan juga menjadi jurucakap jenama seperti Louis Vuitton.

No5 Will Smith & Jada Pinkett Smith

Antara pasangan yang paling lama bertahan di Hollywood, mereka memiliki pendapatan bersama 2012 sebanyak AS$40 juta (RM122.3 juta), iaitu AS$30 juta (RM91.73 juta) datang daripada Will Smith yang kembali ke layar perak melalui "Men In Black 3" dan "After Earth".
Sementara itu, Jada pula mengaut hasil daripada lakonan suaranya melalui animasi Madagascar 3: Europe's Most Wanted dan pelaburannya dalam Carol's Daughter, produk kecantikan yang dihasilkan oleh Lisa Price, di mana Jada juga bertanggungjawab sebagai jurucakapnya.

sumber : sinar harian

Lelaki mangsa amukan isteri

Posted: 27 Jan 2013 05:00 PM PST

KLANG  – "Sambil menahan sakit, saya menggagahkan diri memandu sendirian ke hospital kira-kira tiga kilometer dari lokasi kejadian. Tanpa henti berdoa, saya gagahkan tangan memulas stereng kereta sambil air mata menemani sepanjang perjalanan."

Demikian luahan seorang suami yang juga bapa kepada lapan anak ketika menceritakan saat dia berusaha mendapatkan rawatan di sebuah hospital sebaik badannya melecur terkena simbahan air panas dilakukan isterinya sendiri.

Mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Sanusi, 50-an, berkata, kejadian berlaku sekitar jam 9 malam beberapa hari lalu, sejam sebelum dia ke tempat kerja.

"Ketika itu saya berehat di ruang tamu bersama seorang saudara dan anak lelaki. Manakala isteri pula solat Isyak di sebuah bilik. Sedang leka menonton televisyen, tiba-tiba saya disimbah isteri dengan air panas.

"Dalam kesakitan saya cuba mengelak, bagaimanapun isteri terus-terusan menyimbah air panas tanpa simpati. Kemudian, dia berlari keluar dari rumah dan saya mengejarnya kerana terkejut dengan tindakannya itu," katanya.

Bagaimanapun katanya, dia berpatah balik kerana terlalu sakit lalu pergi ke hospital untuk mendapatkan rawatan.

Menurutnya, sebaik tiba, dia dipapah kakitangan hospital untuk keluar daripada kenderaan dan hanya sedarkan diri tatkala terbaring dalam keadaan separuh badan berbalut kain putih.

"Anak dan saudara saya turut terkejut. Namun berkat bantuan ALLAH SWT, saya akhirnya sampai di hospital beberapa minit kemudian dan sebaik dimasukkan ke unit kecemasan, saya pengsan," katanya.

Dalam kejadian itu, Sanusi melecur dari paras dada hingga lutut, lebih menyayat hati apabila kemaluannya turut cedera dan peratusan untuk berfungsi adalah rendah.

Bercerita lanjut mengenai punca kejadian, Sanusi berkata, dia dan isteri kerap bertengkar berikutan masalah peribadi serta rumah tangga.

Namun, dia tidak menyangka isterinya sanggup mengambil tindakan sebegitu hingga nyaris meragut nyawanya.

"Walaupun perbuatannya itu dianggap menderhaka, namun demi anak-anak, saya tidak berhasrat untuk membuat laporan polis. Sebaliknya akan terus berdoa supaya dia kembali ke jalan yang benar.

"Saya masih sayangkan dia, namun sukar menerima perbuatannya itu walaupun kami hidup bersama hampir 40 tahun. Saya yakin ini ujian ALLAH SWT dan berharap ALLAH SWT memudahkan jalan hidup saya sekeluarga selepas ini," katanya.


sumber : sinar harian

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment