borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Rihanna Dengan Gaun Tembus Pandang

Posted: 26 Jan 2013 08:45 AM PST


Rihanna memang salah satu penyanyi yang gemar sekali menggunakan pakaian yang kontroversial, bukan hanya di pentas namun dalam acara-acara santai. Seperti yang terlihat ketika Rihanna hendak menghabiskan malam di sebuah kelab untuk bersenang-senang.

Wanita berusia 24 tahun ini mengenakan mini dress berwarna hitam dengan lengan panjang yang berbahan menerawang, sehingga lekuk tubuhnya pun jelas terlihat. Akan tetapi Rihanna terlihat percaya diri dan relaks saja.


      

Iklan Unik Dan Kreatif Dari Colgate

Posted: 26 Jan 2013 08:30 AM PST


Colgate adalah salah satu  produk perawatan kesehatan gigi dan mulut yang populer di luar negeri. produk yang satu ini sering meluncurkan iklan-iklan kreatif yang unik dan tidak biasa. Termasuk tiga iklan berikut ini..





Dari ketiga gambar tersebut, sadarkah anda bahwa ada yang salah dalam setiap gambar tersebut? Pada gambar pertama, si wanita memiliki jari tangan lebih dari lima. Pada gambar kedua, ada tangan hantu yang merangkul si lelaki dan di gambar ketiga model lelaki hanya memiliki satu buah cuping.
Tujuan dari ketiga iklan diatas ialah, bahwa makanan yang terselip di gigi seseorang akan lebih mencolok jika dibandingkan dengan keanehan lain pada gambar. Sama halnya dengan kehidupan sehari-hari dimana makanan yang terselip di gigi akan menjadi perhatian orang lain.

Kerana nak pakai pakaian yang glamour ini Jeniffer Lopez terlupa pakai sesuatu?

Posted: 26 Jan 2013 08:17 AM PST

Jennifer Lopez yang memiliki body seperti gitar Sepanyol. Ia pun tak pernah absen tampil seksi dalam setiap kesempatan. Namun kali ini khabarnya ia ketahuan tak pakai celana dalam saat hadir di premier filmnya. Aduh! Saat menghadiri premiere film terbarunya, Parker, Jennifer terlihat sangat seksi dengan gaun panjang berwarna putih backless dengan belahan samping memanjang hingg ujung kaki. 



Dan dari situlah rumor Jennifer tak mengenakan seluar dalam beredar. Seperti dikutip dari Daily Mail, dari belahan samping gaunnya tersebut tak terlihat sama sekali seluar dalam yang dikenakannya. Meski demikian, penyanyi berdarah Latin ini terlihat percaya diri saat berpose di karpet merah. Mungkin saja rumor tersebut memang sudah diantisipasinya sejak awal akan mengenakan gaun tersebut.

Aksi kurang ajar pak cik botak

Posted: 26 Jan 2013 08:00 AM PST




Orang yang sama lokasi berbeza....

sumber gambar : stomp.com.sg

Kotoran Burung Bikin Wanita Semakin Cantik

Posted: 26 Jan 2013 07:00 AM PST

Kotoran burung merupakan salah satu trend baru dalam industri kecantikan. Beberapa pengeluar kosmetik juga menggunakannya. Berikut adalah fakta menarik seputar mas kotoran burung bulbul, seperti dilansir dari Boldsky.

 1. Mask kotoran burung bulbul dikenal dengan sebutan facial Geisha kerana memang berasal dari Jepun

 2. Masker jenis ini berisi campuran kotoran burung , dedak, dan air.

 3. Dedak padi dikenal efektif dalam proses pengelupasan kulit. Campur kotoran burung dengan dedak padi sebelum ditampalkan ke wajah.

 4. Burung bulbul yang diternakkan hanya diberi makan benih organik sehingga kotorannya aman digunakan untuk wajah. Selain itu, kotoran yang telah terkumpul disterilkan terlebih dulu dengan UV.

 5. Sterilisasi dilakukan untuk menyingkirkan bau dari kotoran burung. Kemudian mengubahnya jadi bubuk yang mudah digunakan sebagai mask.

 6. Mask burung bulbul dapat menyembuhkan kerusakan kulit akibat paparan matahari dan jerawat. Disamping melawan tanda-tanda penuaan, mask ini juga boleh digunakan untuk memperhalus kulit.

Jangan tiru perangai kakak ini (video)

Posted: 26 Jan 2013 06:00 AM PST


Jangan leka,,,jangan bersms aje...

Lihat aksi si gatal dalam kenderaan awam

Posted: 26 Jan 2013 05:00 AM PST







STOMPer XiaoHuang's sister-in-law says she caught this man on video behaving suspiciously on the train. He had positioned himself extremely close behind this woman and appears to have been behaving inappropriately.

The STOMPer wrote:

"If you are taking the MRT on the East-West Line every morning, beware of this person. 

"I'm writing on behalf of my sister-in-law. 

"She encountered this person before (in Aug 2011) and also noticed him a couple of times boarding at Aljunied MRT station. 

"Just a few days back she managed to capture the following video, but she was afraid to confront him. 

"What to look out for: It seems that he takes the morning train between 7.40am - 8.15am. 

"He boards the train at Aljunied MRT and alights at City Hall. 

"He seems to always be wearing a pink T-shirt and pants. 

"If there are any guys who happen to see this person in action, please help. Thank you."


sumber : stomp.cpm.sg

Lagi gambar awek yang mengada-ngada

Posted: 26 Jan 2013 04:00 AM PST


memang terlampau mengada-ngada...

Inilah Villa di atas Pohon Paling Hebat di Dunia

Posted: 26 Jan 2013 03:00 AM PST

Vila-vila tersebut tidak akan kalah mewah dan futuristik meskipun berada di tengah alam terbuka, tepatnya di hutan Bruce Peninsula, di Barat Laut Toronto, Kanada. Secara khusus, pihak resort ini mengundang para tamu untuk "melarikan diri dari lampu-lampu kota dan menyaksikan malam penuh bintang".

Pengunjung dapat menyaksikan bintang-bintang dari tempat mereka menginap, yang desainnya mengedepankan keintiman dan keramahan lingkungan. Letak setiap vila di Resor E'terra Samara telah dirancang untuk menjaga privasi para tamu serta memanfaatkan keunggulan lokasi.



Inilah Villa di atas Pohon Paling Hebat di Dunia

Vila yang hanya memiliki satu kamar tidur ini terinspirasi dari benih tanaman Acer circinatum. Benih ini dikenal juga dengan sebutan maple key. Di dalam vila terdapat area tempat tidur, area ruang keluarga, toilet kompos, dan pancuran ramah lingkungan.

"Struktur (vila) didesain agar dapat menggantung di batang pohon, bukan seperti cara yang sudah biasa iaitu dipaku pada pohon," ujar Farrow Partnership Architects mengenai desainnya.

Momen aneh di tempat Fitness

Posted: 26 Jan 2013 02:00 AM PST

Hilarious Gym Moments Caught on Camera 































Inovasi UNIK : Rumah basikal, gabungan rumah + basikal

Posted: 26 Jan 2013 02:01 AM PST

This unique design does not have a kitchen but does come fitted with a bath. Well played, China.




















sumber 

Aneh, Ikan pada Keluar Dari Badan Orang (video)

Posted: 26 Jan 2013 12:00 AM PST




Aneh, Ikan pada Keluar Dari Badan Orang!!

 


sumber 

Video Gadis Telan Pembalut@Tuala Wanita Berdarah DiHapus YouTube

Posted: 25 Jan 2013 11:30 PM PST



Giovanna Plowman, nama Wanita dalam Video yang Memakan dan Menelan Softex (Pembalut Wanita) nya sendiri ini. Dan yang lebih menjijikkan lagi, Pembalut wanita tersebut masih dalam keadaan Basah Berdarah. Namun, Tayangan Video yang diupload oleh dirinya sendiri dan telah banyak di Share oleh pengunjung YouTube, kini telah dicekal dan dihapus. 

Aksi gilanya tidak berhenti sampai disitu saja, Awek Edan ini tetap mencari sensasi dengan MengShare Foto Dirinya saat Makan Pembalut wanita Berdarah melalui Jejaring Sosial Twitter dan Facebook. Dan Hingga kini dirinya dijuluki sebagai Tampon Girl. 



Hamil, Kim Kardashian 'Pamer' Gelang Mewah

Posted: 25 Jan 2013 11:00 PM PST

 Memberikan barang mewah sebagai simbol rasa sayang kerap dilakukan lelaki untuk memanjakan pasangannya. Hal itulah yang kiranya sedang dilakukan Kanye West kepada Kim Kardashian.

Terbukti setelah berhasil membelikan rumah mewah, kini giliran gelang mewah bertahta emas dan berlian berada di genggaman Kim Kardashian. Kali ini Kim yang tengah hamil anak Kanye itu mendapatkan lima gelang Cartier bertabur berlian.

Dilansir Dailymail, dengan rasa bangga bintang reality show itu tanpa ragu langsung mempamerkan gelang pemberian Kanye itu di akaun Twitter. Dalam foto, wanita 32 tahun itu tampak menunjukkan tangannya yang dihiasi lima gelang emas dan dihiasi berlian.

"The Don strikes again!!! #SoLucky!!!!!," tulis Kim di akaun Twitter.

Lima gelang emas dan berlian itu di antaranya terdiri dari Love Bracelete, gelang emas Juste Un Clou yang berharga US$ 34.650 dan tiga gelang emas dan berlian dari koleksi Pantehere Cartier. [mor]

Inilah Ubat Paling Mahal Di Dunia

Posted: 25 Jan 2013 10:30 PM PST

Ubat sangat diperlukan bagi pesakit untuk menyembuhkan penyakitnya. Sayang, beberapa jenis ubat harganya masih melambung tinggi.

Glybera, yang dikembangkan oleh perusahaan swasta Belanda uniQure, merupakan ubat terapi gen pertama di dunia yang diperkirakan harganya mencapai US $1,6 juta . Tak hairan, ubat ini pun dinobatkan sebagai ubat paling mahal sedunia.

Glybera adalah terapi gen pertama yang disetujui dalam pasar kesihatan independen.

"Terapi ini akan memiliki 'impak yang dramatis' pada pesakit," jelas Profesor John Kastelein, dari University of Amsterdam, seperti dilansir Worldrecordacademy, Jumaat (25/1/2013).



Menurut Joern Aldag, chief executive dari uniQure yang berbasis di Amsterdam, ubat ini dijual dengan harga tinggi kerana terapi gen memulihkan fungsi tubuh alami dan tidak hanya memperbaiki dalam jangka waktu pendek.

Pengubatan dilakukan dengan menggunakan virus untuk melawan LPLD (lipoprotein lipase deficiency), yang dapat menyebabkan peradangan akut pada pankreas.

LPLD mempengaruhi sekitar satu dari sejuta orang, membuat mereka tak memiliki gen penting yang memecah partikel lemak dalam darah. Ini berarti lemak menumpuk dalam darah menyebabkan sakit perut dan peradangan pankreas (pankreatitis) yang mengancam nyawa.

Terapi obat ini menggunakan virus untuk menginfeksi sel-sel otot dengan meng-copy pekerjaan dari gen. Selain obat, cara lain untuk mengelola penyakit ini dengan memiliki diet sangat rendah lemak.

sumber: detikcom

Buku ini isinya cuma Blah Blah Blah Blah

Posted: 25 Jan 2013 10:19 PM PST


Isinya cuma tulisan Blah Blah BlahBlah Blah BlahBlah Blah BlahBlah Blah BlahBlah Blah Blah













Geram isteri berselingkuh lelaki letak kotoran kuda keatas kereta isteri

Posted: 25 Jan 2013 09:30 PM PST


 Kesal dengan kelakuan sang isteri yang hendak berselingkuh melalui situs kencan, lelaki  ini memutuskan untuk memberinya pelajaran dengan mengumpulkan dan menumpahkan kotoran kuda ke dalam kereta milik sang istri.
Kekesalan bermula saat lelaki itu duduk di depan komputer untuk memeriksa email. Namun, tak sengaja ia melihat akaun email milik isterinya yang lupa dikeluarkan. Satu per satu inbox dari email pun diperiksa. Hingga akhirnya ia menemukan email situs kencan, Kissandgates.com, dan meng-kliknya untuk dilayari.

1vn0ftyf copy
Saat melayari situs kencan tersebut, ia  melihat profil akaun sang isteri yang menggunakan nama Becky dengan fotonya yang sedang menunggang kuda.
Meski memasang status "menikah", namun ia terkejut saat membaca catatan profil peribadi dari sang istri yang mengatakan:
"Saya punya pengakuan untuk membuat suami saya tidak tahu bahwa aku berada di situs ini. Pernikahan kami sudah berjalan lima tahun dan dia adalah seorang yang 'idiot' dan 'gila'. Saya memerlukan perhatian dari seseorang yang 'normal.'  Saya mencintai dua hal dalam hidup saya, yaitu kuda dan kereta Peugeot  kepunyaanku."
Merasa kesal saat melihat  kata-kata tersebut, sang suami memutuskan untuk membalas dendam dengan mengumpulkan kotoran kuda yang diambil dari kuda milik sang istri dan menumpahkan kotoran tersebut pada mobil Peugeot kap terbuka kesayangannya.
Lelaki itu pun merakam aksi kekesalannya tersebut dan diup load ke situs Youtube.
Waduh, ada-ada saja ya sobat! (**)
Sumber : yourjewishnews.com, uniknya.com

Selama 8 Bulan, Wanita Ini 2 Kali Melahirkan

Posted: 25 Jan 2013 09:00 PM PST




Sumber

Tato Orang Tua Untuk Anak Terbaik dan Terburuk

Posted: 25 Jan 2013 08:30 PM PST


Jika bagi beberapa orang menganggap tato adalah sebuah karya yang hanya menampilkan perasaan liar seseorang, bagi sebagian lainnya tato adalah sebuah ungkapan seni yang penuh arti.


Sumber

Honey Boo Boo, Gadis Kecil Yang Menjadi Kontroversi

Posted: 25 Jan 2013 08:00 PM PST




Sumber 

Mengapa Foto Haiwan Comel Buat Orang Senang?

Posted: 25 Jan 2013 07:30 PM PST




Sumber 

Lift selaju kereta Ferrari

Posted: 25 Jan 2013 07:00 PM PST


Pernahkah kalian naik sebuah lift dengan kecepatan selaju kereta Ferrari?? . Lift ini mempunyai kecepatan 60 km/jam. Para pelancung  yang ingin mencuba lift edan ini boleh naik di bangunan Taipei 101.
Gedung Taipei 101
Gedung Taipei 101
Gedung Taipe 101 adalah salah satu gedung tertinggi di dunia, sekaligus gedung ini adalah ikon dari Taiwan dan juga Taipei sebagai ibukotanya.
Menurut Emporis, pusat data dan informasi  bangunan yang berbasis di Jerman. Lift tercepat di dunia ini adalah merupakan hasil rakitan dari perusahaan di Jepun yakni Toshiba. Lift tercepat di dunia ini mempunyai kecepatan 60 km/jam, atau 1.010 meter per minit.
Lift edan ini beroperasi mulai dari tingkat 5 hingga mencapai tingkat 89 di Taipei 101. Kalau Anda menaiki lift hanya memerlukan waktu hanya 37 saat saja. Saat lift tersebut berhenti dan Anda keluar dari dalam lift, Anda akan berada di tingkat berkentinggian 382 meter di atas permukaan tanah, persis di bagian dek observasi.
Tak hanya Taipei 101, ada beberapa bangunan di dunia ini yang mempunyai sebuah lift tercepat di dunia. Posisi kedua lift tercepat di dunia ada Yokohama Landmark Tower di kota Yokohama, Jepun, lift tersebut mempunyai kecepatan hanya 750 meter per menit saja.
Yokohama Landmark Tower di Yokohama, Jepang
Yokohama Landmark Tower di Yokohama, Jepang
Burj Khalifa di Kota Dubai, Uni Emirat Arab yang beradaidi posisi ke 3 dengan kecepatan 36 km/jam. Burj Khalifa memiliki dua lift tercepat di dunia. Para pelancung yang naik lift ini berarti telah menempuh jarak maksimal penggunaan lift: 504 meter sebagai perhentian lift tertinggi di dunia, dan 638 meter di puncak bangunannya.
Burj Khalifa di Dubai, UEA
Burj Khalifa di Dubai, UEA
Pada tahun 2014 nanti, ada tiga bangunan dengan lift tercepat di dunia yang nantinya akan di tempatkan di Shanghai, China. Diantaranya ada Shanghai Tower, Shanghai World Financial Center, dan Jin Mao Tower.
Shanghai World Financial Center di Shanghai, China
Shanghai World Financial Center di Shanghai, China

Duit syiling dilelong pada harga lebih AS$10 juta

Posted: 25 Jan 2013 06:30 PM PST


NEW YORK - Sekeping duit syiling perak keluaran tahun 1794 mencatatkan rekod apabila ia dilelong pada harga lebih AS$10 juta (RM30.44 juta) di sini kelmarin.
Syarikat Legend Numismatics yang beribu pejabat di bandar raya ini membeli duit syiling itu pada harga AS$10,016,875 (RM30,496,368.46).
Ia merupakan syarikat penjual duit syiling.
Duit syiling tersebut dipercayai yang pertama dikeluarkan oleh sebuah kilang duit syiling Amerika Syarikat. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Ucapan Obama terganggu kerana lalat

Posted: 25 Jan 2013 06:00 PM PST


WASHINGTON - Seekor lalat menganggu Presiden Amerika Syarikat (AS, Barack Obama yang sedang berucap di dalam sebuah bilik di White House di sini kelmarin.
Lalat tersebut berterbangan dekat Obama dan hinggap di dahinya buat seketika.
Ketika kejadian, Obama sedang berucap bagi mengumumkan bekas peguam, Mary Jo White sebagai calon yang akan mengetuai Suruhanjaya Sekuriti dan Perdagangan.
SERANGGA itu (dalam bulatan) hinggap di dahi Obama.


Dalam ucapannya itu, beliau turut mengumumkan Richard Cordray sebagai calon yang bakal mengekalkan jawatan sebagai Pengarah Biro Perlindungan Kewangan Pengguna.
Presiden AS itu juga cuba menghalau lalat tersebut daripada mendekatinya.
Bagaimanapun, Obama turut membuat komen tentang lalat itu.
"'Orang ini' (lalat) mengganggu saya di sini," katanya.
Pada tahun 2009, Presiden AS itu pernah membunuh seekor lalat yang sedang terbang semasa beliau menghadiri rakaman temu ramah televisyen.
Sebuah kumpulan pembela hak asasi haiwan kemudian membantah perbuatan Obama yang membunuh lalat tersebut. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

2 lelaki bantu mangsa nahas maut dirempuh van

Posted: 25 Jan 2013 05:30 PM PST


IPOH – Sepuluh minit selepas membantu menyelamatkan mangsa kemalangan, dua lelaki terbunuh akibat dirempuh oleh sebuah van pada laluan menuruni bukit selepas Terowong Menora di KM258.5 Lebuh Raya Utara-Selatan, dekat Kuala Kangsar, semalam.
S. Lee Pride, 31, seorang pemandu kereta dan S. Parveen, 26, seorang pemandu trak penunda, berhenti untuk membantu sebuah keluarga yang terlibat dalam kemalangan membabitkan empat kenderaan.
Malangnya, selepas berjaya mengeluarkan keluarga berkenaan, kedua-dua mangsa berada di hadapan kereta tersebut untuk membantu mengawal lalu lintas apabila pemandu van berkenaan berusia 29 tahun gagal mengawal kenderaan lalu merempuh kedua-dua mereka.
Sebelum itu, sebuah lori, treler dan dua buah kereta jenis Proton Waja dan Proton Persona terbabit dalam pelanggaran "bampar ke bampar" lalu kereta Persona yang dinaiki oleh keluarga tersebut terbabas melintang jalan.
Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Supt Abdul Gaffar Muhamad berkata, dalam kejadian pukul 10.30 pagi itu, kedua-dua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.
Beliau berkata S. Lee berasal dari Taman Sri Tengah di Kluang sedang dalam perjalanan ke Sungai Petani, manakala Praveen dari Kuala Kangsar menawarkan khidmat menunda kereta di kawasan tersebut. – BERNAMA


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment