borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Kaki Jelek Selebriti Hollywood

Posted: 20 Jan 2013 08:45 AM PST

Well! tak ada manusia yang sempurna bahkan seorang selebriti papan atas hollwyood sekalipun. Namun ketika mereka tampil cantik lalu mengabaikan keindahan kakinya, tentu saja hal tersbeut akan menjadi bahan guyonan paling humoris ketika tertangkap kamera dan kemudian ditampilkan ke publik. Namun selama fun, itu bukan permasalahan besar. Dan siapa selebriti hollywood berparas cantik namun berkaki buruk ?











Guru Tak Peduli Dan Terus Mengajar saat Gadis 15 Tahun di New York Diperkosa Dibawah Meja

Posted: 20 Jan 2013 08:30 AM PST

Gadis berusia 15 tahun diperkosa teman sekelasnya dibawah mejanya selama pelajaran berlangsung, sementara guru dalam kelas tersebut tak peduli dan tetap mengajar didepan kelas. Gadis yang bersekolah di Martin De Porres Academy di Elmont, New York ini melaporkan kejadian menganaskan yang terjadi pada dirinya keesokan harinya namun pihak sekolah gagal mengambil langkah cepat luntuk melaporkannya ke polis.

 Pelajar yang di kenali sebagai KJ ini diduga diperlakukan tak senonoh selama 10 minit di bawah mejanya oleh dua pelajar laki-laki. Ketika mangsa mencuba melawan, dirinya langsung dipukul kepalanya. KJ yang juga memiliki IQ rendah dan kurang dari 60 ini dipindahkan ke sekolah De Porres dan menjadi satu-satunya gadis di kelasnya dari 13 pelajar laki-laki. "Para pelaku diduga tinggal di Casa De La Salle – tempat dimana banyak ditemukan remaja nakal – dan dikenal cenderung berkelakuan keras," ungkap Ibu korban. Ibu KJ mengaku kesulitan mengurus putrinya yang dipindahkan dan sering diganggu selama berbulan-bulan.

 Pihak sekolah masih melakukan penyelidikan internal, dan akan memecat guru terkait jika terbukti seperti dilaporkan.

Gaun Pernikahan Melorot, Katie Price Pamer Pa***ara

Posted: 20 Jan 2013 08:15 AM PST

Momen bahagia pernikahan ketiga Katie Price sedikit kacau gara - gara hal yang memalukan. Gaun pernikahan Katie Price sempat melorot dan mengekspose dadanya.

 Dilansir dari TheSun, model 34 tahun ini secara diam-diam telah menikah dengan stripper bernama Kieran Hayler, dan pernikahan mereka diadakan di Kepulauan Bahama. Tanpa sengaja, Katie Price mempamerkan payudaranya gara-gara gaun pernikahannya melorot @TheSun Salah satu foto yang yang beredar memperlihatkan Katie mengangkat tangan kanannya tinggi sambil memegang bouquet bunga. 

Hal ini membuat dadanya terlihat, gaun Katie yang super seksi tampak tak berhasil menampung seluruh payudara yang berukuran super itu.

Pelanggaran Ford Sedan Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Posted: 20 Jan 2013 08:01 AM PST

Kecelakaan ini terjadi saat beberapa orang muda-mudi memandu dengan sangat kencang ada suatu pagi. Nasib malang menimpa mereka, pada saat kereta yang di kemudikan oleh salah seorang dari mereka tersebut berusaha mendahului kereta yang berada di depannya, tiba-tiba pada saat yang bersamaan muncul sebuah truck dari arah berlawanan dan kecelakaanpun tidak dapat dihindarkan. Akibatnya seluruh penumpang tewas dalam keadaan yang sangat mengerikan. Salah seorang diantaranya tersepit badan kereta, dan petugas kesulitan untuk mengeluarkan korban tersebut. Dalam kecelakaan ini juga membuat truk terbalik di tepian jalan.

Dimanapun insiden tragis ini terjadi semoga cukup menjadi pelajaran bagi siapapun ketika berada di jalanan. Apapun boleh terjadi dijalan raya di tengah-tengah sekian banyak kereta yang sedang berjalan dengan kecepatan tinggi. Yang terpenting adalah sikap waspada dan berhati-hati saat berada di jalan raya.

Tabrakan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas

Tabrakan Sedan Ford Vs Truck Sebabkan Seluruh Penumpang Tewas



Lihat gambar ini,pasti tak percaya

Posted: 20 Jan 2013 06:00 AM PST


jual handphone macam jual goreng pisang....

Kisah Ironi Wanita Yang Kecanduan Operasi Plastik

Posted: 20 Jan 2013 05:00 AM PST

(c) wordpress, oprah.com
Vemale.com - Tidak sedikit orang rela mengubah penampilannya lewat operasi plastik. Namun juga tak sedikit yang akhirnya justru ketagihan mengubah dirinya lagi dan lagi. Berhasil atau tidak, operasi plastik akan membekukan rasa cinta seseorang pada dirinya yang sesungguhnya. Rasa tidak puas menjalari dan berhujung pada penyesalan ketika mereka tak bisa memutar waktu untuk mengembalikan wajah pada kecantikan alami mereka.
Jenny adalah salah seorang wanita yang ketagihan melakukan operasi plastik. Ia baru berusia 28 tahun namun sudah menjalani sekitar 26 kali operasi plastik. Semua berawal ketika mantan suaminya mengatakan bahwa dia memiliki hidung yang terlalu besar, payudara yang terlalu kecil, sehingga Jenny memutuskan untuk melakukan perubahan pada payudaranya.
Mungkin hubungannya dengan suaminya membaik, namun hubungannya dengan diri sendiri justru memburuk. Bahkan ketika Jenny akhirnya bercerai dengan suaminya, Jenny mulai terobsesi dengan operasi plastik. Di usia 25 tahun, ia mengangkat alisnya, melakukan botox, implan pipi, perubahan hidung, implan bibir, perubahan payudara, tiga kali pengencangan payudara dan sedut lemak pada bahagian lengan, perut, pinggul, paha dan lutut. Biaya yang dihabiskan Jenny sekitar $ 80.000 .
Namun operasi plastik yang menelan biaya fantastis itu tidak bisa menghentikan pikiran Jenny mengenai ketidaksempurnaan di wajahnya. Ia masih mengeluhkan stretchmarks yang muncul setelah kehamilan. Jenny juga mengeluhkan hidung dan keriput di sekitar matanya.
Adik perempuan Jenny cukup terpengaruh dengan perangai kakaknya. Ia merasa Jenny pun tak akan menghargai Lauren dengan penampilan yang apa adanya. Lauren, adik perempuan Jenny, mengatakan bahwa ia juga mulai cemas dengan dirinya sendiri. Apakah penampilannya cukup baik atau tidak. Namun selain itu ia juga terganggu dengan penampilan Jenny, apalagi bila mereka berjalan bersama,
"Dia nampak palsu bagai plastik. Saat kami berjalan bersama, sangat kelihatan bedanya. Rasanya seperti sirkus. Dia seharusnya lebih cantik sebelum melakukan operasi plastik. Sangat menyakitkan menyadari bahwa kakaku berubah drastis dan kami tak lagi mirip," ujar Lauren.
Jenny benar-benar tak boleh menghentikan kecanduannya. Ia bahkan menginginkan hidung Michael Jackson meski doktor sudah memperingatkan bahawa itu akan membahayakan dirinya. Jenny mengatakan bahawa ia akan nekat apapun resikonya.
Manusia memang tidak sempurna, namun bagaimanapun kembali pada pilihan kita masing-masing apabila memang ingin mengubah diri demi suatu tujuan. Kisah ini mengingatkan kita pada operasi plastik Miss Korea dan sederet wanita berwajah boneka seperti Valeria Lukyanova. Kecantikan sesungguhnya adalah bagaimana kita mampu melihat diri kita sendiri serta menerimanya. Ingin memeliharanya atau langsung mengubahnya, semua kembali kepada diri masing-masing. Yang jelas, selalu sadari bahwa tak ada kecantikan yang sempurna.

Gadis 14 Tahun Lakukan Operasi Plastik Kerana Sering Dihina Jelek

Posted: 20 Jan 2013 04:25 AM PST

(c) opposingviews
Vemale.com - Menghina fisik orang lain bukanlah sebuah bercanda atau bahan lawakan. Mungkin yang menghina santai saja mengatakan "Hidung kamubesar, jelek.." tetapi bagi mereka yang mendapat ejekan, hal itu sangatlah menyakitkan dan meninggalkan luka. Misalnya gadis ini, kerana sering mendapat hinaan fisik, dia memutuskan melakukan operasi plastik.
Hinaan Saat Masih Sekolah
Gadis ini bernama Nadia Isle, gadis muda ini berasal dari Georgia, Amerika Serikat. Sejak kelas satu, teman-teman sekolahnya sering menghina Nadia dengan mengatakan bahwa telinganya aneh dan mencuat. Hinaan seperti ini (apalagi bagi orang yang tidak pernah mengalaminya) terkesan biasa saja, tetapi bagi mayoritas korban, ini adalah siksaan batin, Nadia juga mengalaminya. Gadis tersebut jadi tidak percaya diri dan tidak mau bergaul karena merasa jelek.
Pada CNN, Nadia mengatakan, "Tindakan mereka sangat menyakitkan,"
littlebabyface
Nadia saat masih kecil (c) littlebabyface.com
Menyedihkan memang, di saat anak seusianya bahagia, bermain dan belajar, Nadia justru mendapat tekanan yang membuat dirinya tidak dapat menikmati masa kecil dan masa puber dengan bahagia. Ibu Nadia sempat berpikir untuk melakukan operasi plastik untuk anaknya, tetapi biaya yang dibutuhkan sangat banyak. Hingga sang ibu menemukan Little Baby Face Foundation, sebuah yayasan yang didirikan ahli bedah plastik profesional untuk membantu mengubah kehidupan anak-anak yang memiliki fisik yang tidak sempurna (bibir sumbing atau cacat fisik lainnya).
Mendapat Operasi Plastik Gratis
Setelah mendapat evaluasi oleh tim bedah, operasi yang dipimpin Dr Thomas Romo III dilakukan selama empat jam. Bagian telinga Nadia yang mencuat diperbaiki, termasuk mempertajam bentuk rahangnya agar lebih jelas dan membentuk hidungnya walaupun tidak terlalu menyolok. Biaya operasi yang ditanggung oleh yayasan tersebut kira-kira $ 40.000 .
Apa komen Nadia saat melihat wajahnya pertama kali? "Aku terlihat cantik,"
flurtsite
Nadia sebelum dan sesudah operasi (c) flurtsite
Hasil operasi ini memang tidak terlihat ekstrim, tetapi membuat sang gadis berbeda, dan tentunya, Nadia merasa cantik. Di Amerika sendiri, tindakan yayasan masih dianggap kontroversi. Apakah korban penghinaan harus menyerah kalah dan mengubah dirinya demi memuaskan mereka, atau sang korban harus berjuang dengan cara lain dan membuktikan dia mampu berbuat lebih karena fisik hanyalah penilaian ke sekian.
Well, kita bahkan tidak pernah mengalami apa yang dirasakan Nadia. Semakin hari, tuntutan fisik yang sempurna seringkali membuat wanita jadi gila. Coba lihat di Indonesia, fenomena kulit putih itu cantik bahkan membuat banyak wanita mengorbankan kesehatannya demi bisa cantik sesuai tuntutan zaman. 

Orang boleh saja mengatakan bahwa seseorang yang melakukan operasi plastik tidak bersyukur, tetapi pernahkah Anda melihat kehidupan masa lalu sang wanita? Seringkali operasi plastik dilakukan kerana orang-orang di sekitarnya memberi hinaan, baik secara langsung atau terselubung. Hinaan yang terus menerus akan menghancurkan rasa percaya diri dan membuat sang wanita percaya bahwa dirinya jelek, buruk dan tidak berguna (beberapa bahkan memerlukan bantuan psikolog untuk sembuh). 

Tippi Degree, Anak Rimba Afrika

Posted: 20 Jan 2013 03:00 AM PST


Apakah anda pernah mendengar nama Tippi Degree? Tippi merupakan anak perempuan yang pantas dijuluki anak rimba di Afrika. Tippi lahir dan besar di Afrika Selatan. Kedua orangtuanya ialah fotografer alam liar yang memang bertugas memotret kehidupan haiwan dan suku-suku di Afrika Selatan. Alhasil Tippi hidup jauh dari lingkungan anak-anak sebayanya. Ia akhirnya menemukan teman di hutan Afrika.

Teman-teman Tippi terdiri dari seekor gajah bernama Abu, leopard bernama JB, anak singa, burung unta, ular, jerapah, bullfrogs (katak), bahkan cheetah. Orang tuanya yang merupakan fotografer merekam semua kehidupan Tippi lewat film yang kemudian dirilis tahun 1998 dengan judul 'Tippi of Africa'. Film ini membuat Tippi sangat terkenal.

Berikut beberapa foto Tipppi dan teman-temannya, yang pastinya membuat iri kita semua..

 

 





Kereta bentuk kodok tapi enjinnya roket

Posted: 20 Jan 2013 02:00 AM PST


[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]

[imagetag]



TV Terbesar di Dunia Telah Dilancarkan

Posted: 20 Jan 2013 01:00 AM PST


Televisyen terbesar di dunia kini telah dilancarkan. Ya, sebuah perusahaan di Austria baru-baru ini mempamerkan rancangan produk terbarunya, yaitu seperangkat televisyen yang dikatakan sebagai yang terbesar di dunia.

(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)
TV Terbesar di Dunia Telah Diluncurkan (Sumber:wordpress.com,uniknya.com)

C SEED Entertainment Systems, memperkenalkan C Seed 201, televisyen dengan layar berukuran 201 inch yang disebut-sebut sebagai yang terbesar di dunia.
Saking besarnya, TV ini bahkan tidak dapat ditaruh di dalam ruangan. Namun justru itulah tujuan dibuatnya C Seed 201. TV dengan 4,4 trilyun warna ini memang ditujukan untuk disimpan di halaman, lapangan, hingga kapal pesiar.
Tak hanya berukuran besar. Uniknya, TV ini dapat dilipat saat tidak sedang digunakan. Cukup menekan satu tombol dan C Seed 201 pun akan terlipat menjadi tujuh bagian dalam waktu lima saat saja. Sedangkan jika akan digunakan, diperlukan waktu 40 saat untuk membukanya, seperti yang dilansir Dailymail.
C Seed 201 juga dilengkapi dengan sensor cap jari agar TV ini tidak digunakan tanpa sepengetahuan pemiliknya.
Dengan ukuran yang jumbo, C Seed 201 dijuall dengan harga yang cukup fantastis. C Seed 201 dijual "cuma" 414.000 pound sterling . Dengan nominal yang sama, Anda dapat membeli empat kereta Porsche 911 sekaligus. (**)
Sumber : dailymail.co.uk, uniknya.com

Tidur di Punggung Gadis Muda, Trend Baru Lelaki Jepun

Posted: 20 Jan 2013 12:00 AM PST

(c) rocketnews24
Vemale.com - Selain terkenal dengan berbagai teknologi, produk manga dan sebagainya, Jepun juga dikenal sebagai negara 'aneh'. Sekarang, ada trend aneh baru yang disukai lelaki Jepun, iaitu mendapat kehangatan dan belai kasih sayang dari para gadis. Salah satunya, tidur di atas punggung seorang wanita, dilansir Rocketnews24.
Lelaki Jepun dikenal memiliki tingkat stres tinggi. Sayangnya, lelaki Jepun modern banyak yang enggan memikirkan pernikahan dan menjalin hubungan asmara. Kerana itu, Soineya 'Cuddle Cafe' Akihabara menawarkan jasa melepas stres dengan bantuan kasih sayang dari gadis-gadis muda. Jasa-jasa itu antara lain, memegang tangan sang gadis, mendapat pijatan punggung, tidur dalam pelukan sang gadis, bahkan tidur di atas punggung seorang gadis.
(c) stomp.com.sg
Pegangan tangan sambil tidur di samping seorang gadis (c) stomp.com.sg
Cafe Soineya menyediakan berbagai pilihan gadis dalam rentang usia sekolah menengah atas hingga 30 tahun. Jasa pelepas stres ini bukan sebuah pelacuran walaupun sang lelaki boleh tidur di atas punggung seorang gadis, tidur di sampingnya, atau tidur di pelukan sang gadis, tidak boleh ada hubungan intim, sang gadis tetap memakai pakaian. Meski tidak boleh ada hubungan intim, layanan jasa ini sangat mahal, seorang lelaki harus mengeluarkan uang sebesar $ 11  per 1 MINIT untuk layanan oshiri makura atau tidur di atas punggung wanita.
stomp.com.sg
Walau mahal, tidur di atas punggung gadis sangat digemari (c) stomp.com.sg
Harga layanan lain yang boleh dinikmati adalah:
  • Pelanggan tidur di pelukan gadis (3 minit) - $ 13
  • Gadis mengusap punggung pelanggan (3 minit) - $ 13 sekitar 
  • Pelanggan meletakkan tangan di atas kepala gadis (3 minit) - $ 13 
  • Saling menatap mata (1 minit) - $ 13 sekitar )
  • Pelanggan tidur di pangkuan gadis (3 minit) - 
  • Gadis tidur di pangkuan pelanggan (3 minit) - $ 26 
  • Dan masih banyak lagi layanan lain
stomp.com.sg
Tidur di atas pangkuan gadis (c) stomp.com.sg
Walaupun mahal, layanan cafe Soineya yang baru dibuka 25 November tahun lalu sangat disukai. Saat ini, cafe Soineya telah membuka cawang kedua. Oh dan satu lagi, pelanggan bisa meminta sang gadis memakai kostum yang disuka, misal pakaian China, tuala mandi, seragam polis, pakaian pelayan, seragam sekolah, seragam olahraga sekolah, atau pakaian perawat.

Nostalgia 9 Benda Masa Lalu Yang Mulai Terlupakan dan Bikin Anda Senyum-Senyum

Posted: 19 Jan 2013 11:30 PM PST


Anda pasti kenal dengan benda-benda ini, atau setidaknya majoriti benda-benda yang akan kami tampilkan. Beberapa tahun yang lalu, benda-benda ini begitu berarti kehadirannya, bahkan menyimpan banyak kenangan.
Seiring berjalannya waktu, teknologi makin modern dan membuat kita melupakan mereka. Mereka mulai jarang digunakan, bahkan beberapa tidak pernah lagi digunakan. Ayo mengenang lagi jasa benda-benda ini..
Kamera Memakai Negatif Film
(c) instructables
(c) instructables
Masih ingat dengan mencetak foto di tahun 90-an? Kamera dengan sistem negatif film paling banyak digunakan pada masa itu. Harus beli roll film isi 36, 48 atau sesuai kemampuan. Masukkan roll ke dalam kamera, foto sana sini, harus menunggu roll habis, baru deh dicetak. Itupun masih harus menunggu beberapa hari hingga foto siap dilihat. Kelemahan sistem ini adalah tidak boleh langsung melihat hasil foto, tetapi kita jadi bergaya maksimal kerana tidak boleh menghapuh hasil foto dan menjimat roll foto.
Album Foto
(c) windsorhistoricalsociety
(c) windsorhistoricalsociety
Ada kamera di atas, sudah pasti harus ada album foto agar foto-foto tidak tercecer. Saat menyusun foto, pasti reaksi kita adalah tersenyum sendiri sambil mengingat moment ketika foto diambil. Dalam album. boleh juga diberi tulisan-tulisan spesial. Kalau sekarang.. album foto kita ada di Facebook, Instagram dan sebagainya. Jika media itu hilang atau bangkrut seperti Friendster, maka hilanglah semua foto kita.
Telepon Umum
(c) dwikisetiyawan.wordpress.com
(c) dwikisetiyawan.wordpress.com
Ingat dong jasa benda yang satu ini. Di awal tahun 90-an, telepon umum adalah benda berharga. Jika pulang sekolah dan belum dijemput, pasti berjejer berbaris di telepon umum. Kadang kesal juga  kalau ada yang lagi menelefon kekasihnya di telepon umum dan sudah mempersiapkan setumpuk koin. Sekarang.. semua orang punya handphone, telepon umum banyak yang tidak terawat, walaupun masih ada telepon umum percuma di berbagai tempat awam.
Surat Cinta
(c) femalefirst.co.uk
(c) femalefirst.co.uk
Surat cintaku yang pertama..
Membikin hatiku berlumba..
Seperti melodi yang indaaah..
Sebagian dari Anda mungkin pernah merasakan jatuh cinta dengan warna-warni dan harumnya sebuah surat cinta. Ada tantangan tersendiri saat menulis surat cinta, pakai tangan, diusahakan tidak salah satu katapun, tulisan harus bagus dan puitis. Belum lagi saat diam-diam menyelipkan surat cinta dalam buku atau tas si dia.. aih.. so sweet.. Sayangnya, surat cinta sudah punah. Sekarang tidak ada lagi tantangan menulis puisi cinta yang asli dari dia yang sedang jatuh cinta. Paling-paling kirim via SMS/BBM/status Facebook, itupun copas lirik lagu, hikss...
Video Home System (VHS)
(c) mediadump.com
(c) mediadump
Zaman dulu, belum ada CD player atau kepingan DVD untuk memutar film. Yang ada adalah.. VHS. Mirip dengan kaset tape, tapi sangat tebal. Jangan bandingkan ukurannya dengan sekeping DVD masa kini. Kaset VHS sangat tebal dan memiliki player khusus. Film-film yang dijual juga tidak boleh dibilang murah, sehingga jika ingin nonton, biasanya menyewa kaset film VHS.
Disket
(c) viva-images
(c) viva-images
Ingatkah Anda dengan benda yang satu ini? Sebelum flashdisk hadir di tengah-tengah kita dengan harga murah, disket adalah penyimpan file komputer yang.. moody. Kadang kalau lagi mujur, dia boleh membuka file dengan lancar. Tapi kalau lagi ngambek.. udah deh.. lemotnya bikin bete. Belum lagi kalau ada virusnya. Di awal tahun 90-an, Anda pasti kenal disket yang tipis dan lebar, kemudian berganti jadi disket yang lebih kecil dan sedikit tebal. Jadi ingat masa praktik komputer di sekolah..
Setem dan Sahabat Pena
(c) asambackpacker01.wordpress
(c) asambackpacker01.wordpress.com
Hayo.. siapa yang dulu menjadi anggota filateli? Hobi mengumpulkan berbagai bentuk setem pernah menjadi hobi yang menyenangkan. Selain filateli, hobi yang menyertai adalah sahabat pena. Senang deh kalau punya banyak teman dari luar kota, boleh saling bercerita keindahan kota masing-masing, sambil berdebar-debar menunggu surat balasannya. Dulu informasi tidak secepat sekarang, sehingga pertemanan melalui sahabat pena sangatlah menyenangkan. Kalau sekarang.. pakai Facebook. Kadang tidak tahu juga siapa itu yang kirim permintaan pertemanan.
Kaset Tape
(c) brzydkieslowonaf.wordpress.com
(c) brzydkieslowonaf.wordpress.com
Ingat tak dulu.. kalau kaset di atas kusut atau ingin memutar di bagian lagu yang diinginkan, maka penyelamatnya adalah.. ball pen. HA HA HA.. lalu kita akan memutar-mutar kaset tape dengan ball pen tersebut. Sebuah kegiatan yang kami yakin sudah tidak pernah Anda lakukan, bahkan anak-anak masa kini mungkin bingung jika Anda memperlihatkan kaset tape, kerana lebih sering mendengar musik melalui mp3 player.

Face Roller Ini Diyakini Sebagai Rahsia Wajah Awet Muda Angelina Jolie

Posted: 19 Jan 2013 11:00 PM PST

(c) dailymail.co.uk
Vemale.com - Sebuah face roller atau alat perawatan kulit wajah dengan banyak sekali tonjolan tajam di permukaannya ini diyakini mampu membuat kulit wanita menjadi cantik. Namun jangan senang dulu mendengarnya, kerana dengan melihat wujudnya saja, kita tahu bahwa 'cantik itu menyakitkan' atau 'beauty is painful'.
(c) dailymail.co.uk
Alat ini merupakan salah satu penunjang dalam proses microdermabrasi dalam perawatan kulit di klinik kesihatan terkemuka. Bentuknya mirip rol untuk mengecat dinding, hanya saja benda ini lebih kecil dan... berjarum. Ada banyak tonjolan jarum tajam dan kecil di permukaannya yang mengklaim dapat 'merombak' penampilan kulit Anda jadi lebih muda dan sihat.  Apa tidak sakit?
Sakit. Setelah melalui beberapa tahap perawatan kulit, giliran alat bernama Derma Roller ini akan menggelinding di atas kulit Anda, membuat beberapa luka kecil di wajah. Rupanya hal ini sengaja dilakukan untuk merangsang kolagen pada kulit menyembuhkan hasil tusukan tadi. Dengan begitu, kulit Anda boleh jadi lebih sihat dan berkilau.Seperti ini hasilnya.
(c) dailymail.co.uk
Angelina Jolie juga menggunakan treatment ini. Meski ditusuk jarum, namun kulit Anda akan mendapatkan beberapa treatment lain yang boleh meredakan rasa sakitnya. Selain itu perawatan dengan Derma Roller ini diyakini boleh menyembuhkan berbagai masalah kulit seperti jerawat dan stretchmarks. Yang jelas dengan alat ini, Anda boleh memutar waktu untuk mempertahankan keremajaan kulit Anda.
Selalu ada cara wanita untuk merawat kecantikan. Ada yang telaten merawat wajah dari penuaan dini. Namun ada juga yang melalui perawatan ekstrim sekalipun itu harus sakit dan menyiksa wanita. 
(vem/gil)

Iklan paling aneh yang pernah ku lihat

Posted: 19 Jan 2013 10:30 PM PST


Ada ada saja Orang Luar negeri membuat sebuah Iklan, Anda Akan Terbahak bahak kalau melihat Video Iklan ini...

Orang ini kubur tubuhnya dalam ais selama 1 jam

Posted: 19 Jan 2013 10:00 PM PST

Jin Songhao seorang lelaki China telah pecahkan Guinness World Records untuk waktu terlama mengubur tubuhnya dalam ais.  Jin Songhao dengan bertelanjang dada berdiri di tengah tumpukan salji saat krunya melakukan penguburan ais di Yanji, Jilin, China 12 Januari 2013.





Tak tahu malu betul abang ni

Posted: 19 Jan 2013 09:30 PM PST


Petugas polii Texas menangkap seorang lelaki yang menunggang unicycle (roda tunggal) dalam keadaan telanjang di sebuah jambatan. Seorang Petugas polis, sekitar Houston, segera tiba di lokasi dan menangkap lelaki telanjang tersebut, setelah seorang pejalan kaki melaporkannya.

Joseph Farley (sumber: dailymail.co.uk)


Mereka menangkap Joseph Farley (45th), yang berdasarkan keterangan saksi, melepaskan pakaian dan seluarnya untuk berbasikal di Jambatan Kemah.
"Ia mengatakan bahawa ia menikmati berbasikal dalam keadaan telanjang. Aku tak tahu apa maksud orang itu, tapi itu yang dikatakannya," ujar Ketua Polis Greg Rikard.
 "Petugas polis tetap menjaga jarak ketika memeriksanya. Walaupun lelaki tersebut bertangan kosong, kami melakukan apa yang kami boleh. Kami memeriksanya di tempat yang aman dari pemandangan publik."
Lelaki tersebut ditangkap dan dikenai tuduh berperilaku tidak senonoh di depan umum, (**)

Sumber: orange.co.uk, uniknya,com

Wow! Foto-Foto Harimau di Dalam Air

Posted: 19 Jan 2013 09:00 PM PST


Foto underwater berikut, lain daipada yang lainnya. Pasalnya, yang menjadi bintang dalam foto tersebut adalah beberapa ekor Harimau yang menyelam di kedalaman air.  Saksikan foto-foto berikut!

12345678910
(sumber: http://badcontrol.net)
(sumber: badcontrol.net)

Sumber : badcontrol.net, uniknya.com

Nenek 93 Tahun Jadi Model Gaun Pengantin

Posted: 19 Jan 2013 08:30 PM PST


Agnes Anderson (93) berasal dari Muskegon, Michigan  mengenakan kembali gaun pengantinnya yang telah berusia 73 tahun. Gaun yang ia kenakan saat melangsungkan pernikahan dengan Delmar Anderson di Youngstown, Ohio, Amerika Syarikat. Pernikahan mereka bertahan selama 50 tahun hingga Delmar meninggal pada tahun 1985.
Agnes and Dick (Sumber:cdn-wac.emirates247)
Ia menggunakan kembali gaun tersebut dalam rangka peragaan busana pengantin di sebuah gereja minggu lalu. Didampingi putranya Dick Agnes, Agnes berjalan menuju altar dengan gaun yang terlihat baru semenjak dikeluarkan dari peti setelah bertahun-tahun disimpan. Muskegon Chronicle memberitakan peragaan itu menampilkan 20 gaun pengantin yang dibuat  antara tahun 1933 dan 2006. (**)
Sumber: Kompas

Lawak..Rusa Ini Menyangka Dirinya Kambing

Posted: 19 Jan 2013 08:00 PM PST


Ada kejadian lucu ketika seekor rusa muda tersesat dan tiba-tiba datang bergabung dengan kawanan kambing. Rusa itu sepertinya menyangka dirinya ialah seekor kambing.
Seorang gembala, Andrew Capell terkejut ketika ia menghitung kambing miliknya dan melihat seekor rusa merah bergabung dengan kawanan kambingdi Dunwich Heath, Suffolk.

(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)
Rusa Ini Menyangka Dirinya Kambing (Sumber:wordpress.com,uniknya.com)

"Saya sedang menghitung kambing ketika saya melihat seekor rusa berada di antara kawanan. Kejadian ini belum pernah terjadi sebelumnya," kata Capell, melansir dari laman Orange.
Capell menambahkan bahwa rusa itu sepertinya hilang terpisah dari kawanannya dan bergabung dengan kawanan kambing miliknya. Rusa tersebut tinggal, makan, dan tidur dengan 100 gerombolankambingselama sekitar dua minggu. Dan sekarang belum ada tanda-tanda jika ia ingin meninggalkan teman barunya tersebut.
"Saya pikir apa yang terjadi adalah bahwa kawanan rusa utama datang menuju lapangan, melompati pagar dan kemudian melompat keluar lagi, namun rusa satu ini tidak ikut pergi dengan mereka," tambahnya.
"Tampaknya ia telah mengadopsi kawanan kambing dan tinggal bersama mereka. Dan kambing-kambing itu menerima ia dengan baik," katanya lagi.
Pada akhir musim dingin kambing akan dibawa kembali ke rumah musim panas mereka, tapi rusa itu harus tetap tinggal di Dunwich Heath agar menemukan kembali kelompoknya yang hilang. (**)
Sumber : Orange.co.uk, uniknya.com

Ini Foto-Foto Ahli Politik Bulgaria Ditembak Saat Pidato

Posted: 19 Jan 2013 07:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, SOFIA - Pemimpin Parti MRF (Parti Kebebasan dan Hak Asasi Manusia) Bulgaria, Ahmed Dogan selamat dari upaya pembunuhan.
Pistol yang ditembakkan sang pembunuh ternyata tidak berfungsi.





Situs Jual Beli Online China Menjual Bateri Bertenaga Nuklear?

Posted: 19 Jan 2013 07:00 PM PST


Sebuah bateri yang disinyalir bertenaga nuklear dan mampu menyulur elektrik selama 20 tahun terus-menerus tanpa perlu di charge ulang terpampang di situs jual beli online Taobao. Benarkah jenis baterai berperforma tinggi ini mulai dipasarkan di Cina?
Baterai bernama NanoTritium tersebut dijual perbatang dengan harga ¥ 6980 . Penjualnya mengatakan bahwa satu bateri ini mampu bertahan hidup hingga 20 tahun tanpa perlu di isi ulang sama sekali. Pertanyaannya : Apakah produk ini aman? Tentu saja kita tak ingin rumah kita meledak hanya kerana satu baterai remote tv yang bermasalah.
Pertama dan yang paling penting;  apakah penjual ini beneran penjual asli atau cuma penipuan. Tapi jika hal itu kita kesampingkan untuk sementara, bateri NanoTirium memang ada dan diproduksi oleh perusahaan asal Florida, City Labs.
City Labs selama ini memang menyediakan berbagai jenis bateri yang digunakan untuk kalangan militer mahupun pesawat eksplorasi luar angkasa.
Deskripsi yang ditulis pada situs Taobao juga kurang lebih sama dengan deskripsi yang di temukan di situs City Labs. Produknya terbagi berdasarkan perbezaan voltage yang disediakan, iaitu 0.8, 1.6 dan 2.4 volt. Ada juga layanan untuk memesan produk custom dengan voltage yang kita inginkan.
Mengenai keamanan, casing bateri sudah didesain agar aman dan tidak dapat ditembus oleh radiasi dari material radioaktif yang digunakan, iaitu Tritium. Bahkan radiasi yang tersisapun diklaim lebih sedikit daripada radiasi yang ditimbulkan telepon genggam.
Berdasarkan website City Labs, suhu aman penggunaannya berkisar diantara -40C hingga 80C. Tapi anehnya, meskipun pada gambar produk di Taobao (yang saya yakin gambarnya didapat dari hasil screenshot situs City Labs)  kita dapat melihat angka yang sama, tapi di deskripsinya sang penjual mengatakan suhu aman dikisaran  -50C hingga 180C.
Kelihatannya memang cukup mustahil jika barang radioaktif semacam ini dijual bebas ke masyarakat, tetapi saya tidak boleh memberikan kesimpulan kerana negara tirai bambu itu tentunya punya aturan tersendiri mengenai hal tersebut.
foto: City Labs

Pendakap gigi murah jadi penyebab kanser usus

Posted: 19 Jan 2013 06:30 PM PST



GAMBAR 1 menunjukkan pendakap gigi tulen yang berfungsi meluruskan semula struktur gigi sementara gambar 2, 3, dan 4 pula contoh set tiruan yang kini menjadi fesyen dengan dipasarkan dalam pelbagai warna.


BENTONG - Orang ramai dinasihatkan supaya tidak membeli pendakap gigi menerusi internet yang dijual murah kerana banyak produk seumpama itu tidak diiktiraf pakar pergigian kerana mengandungi plumbum yang boleh menjadi punca penyakit kanser usus.
Peringatan itu dikeluarkan oleh Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai hasil kajian awal kementerian terhadap kegiatan penjualan pendakap gigi di pasaran dalam talian.
Menurutnya, pendakap gigi semakin popular terutama dalam kalangan remaja bukan kerana fungsi mencantikkan gigi tetapi lebih kepada trend atau fesyen semasa.
"Kalau mahu mencantikkan gigi, orang ramai perlu mendapatkan nasihat doktor dan menggunakan pendakap gigi yang diiktiraf oleh pakar pergigian," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pusat Aktiviti Warga Emas Bentong semalam.
Tiong Lai juga berkata, kerajaan boleh menyekat atau mengawal penjualan pendakap gigi namun tidak boleh mengawal pembelian menerusi internet.
Angkasawan Negara yang juga doktor gigi, Mejar Dr. Faiz Khaleed ketika dihubungi semalam menganggap amalan memakai pendakap gigi yang dibeli melalui internet berbahaya dan merugikan diri sendiri.
"Pendakap gigi berkualiti diperbuat daripada keluli tahan karat manakala peralatan sama yang dijual di internet tidak diketahui asal usulnya," kata beliau.
Walaupun kos memasang set pendakap gigi di klinik boleh melebihi RM4,000, harga bagi set yang mempunyai pelbagai corak di internet hanya RM150 hingga RM170 sepasang.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Bakal pengantin cedera ditembak

Posted: 19 Jan 2013 06:00 PM PST


JOHOR BAHRU – Hasrat seorang ahli perniagaan untuk melangsungkan perkahwinannya semalam tidak kesampaian apabila dia cedera parah selepas ditembak sekumpulan lelaki di Taman Kulai, Kulaijaya di sini kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira pukul 11 malam itu, mangsa, Fan Chee Wei, 34, sedang mengadakan majlis makan malam praperkahwinan yang dihadiri kira-kira 60 ahli keluarga dan rakan-rakan.
Difahamkan, semasa majlis berlangsung, Chee Wei keluar dari rumah untuk mengalihkan keretanya bagi membolehkan beberapa kawannya membakar mercun.
Menurut seorang saudara mangsa yang enggan dikenali, ketika itulah Chee Wei dikatakan ditembak.
"Pada mulanya, kami sangkakan bunyi mercun tetapi sebaik melihat dia sedang dikejar sekumpulan lelaki, baru kami sedar sesuatu telah berlaku.
"Dia berjaya melarikan diri dan melintasi sebuah jambatan laluan pejalan kaki menuju ke Taman Selatan sebelum rebah di atas jalan," katanya.
Tinjauan di rumah mangsa mendapati, terdapat sebuah kenderaan jenis Hummer berwarna kuning yang sudah siap dihiasi dengan riben dan anak patung dipercayai untuk digunakan bagi membawa mangsa ke majlis perkahwinannya semalam.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Superintendan Zulkefly Yahya mengesahkan kejadian dan berkata, siasatan menyeluruh akan dijalankan.
Difahamkan, mangsa kini dirawat di sebuah hospital di Singapura atas permintaan keluarganya.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

‘Steve Jobs Malaysia’

Posted: 19 Jan 2013 05:30 PM PST


Usianya baru menjangkau 17 tahun, namun bakat luar biasa dimiliki pelajar, Syed Muhammad Syed Abdullah mengagumkan berikutan mampu menembusi perisian syarikat telekomunikasi terkemuka dunia, Apple menerusi lima aplikasi dihasilkan untuk iPhone dan satu permainan ciptaannya diiktiraf terbaik dunia.
Ekoran bakat luar biasa itu, dia yang mesra disapa Habib Al-Attas menerima 'panggilan mengejut' daripada syarikat Apple di Amerika Syarikat tiga hari lalu untuk dipastikan mengenai aplikasi terbabit sesudah permainan ciptaannya menarik perhatian pengguna iPhone di 30 negara.
Selain pengguna di Amerika Syarikat, pengguna iPhone negara lain yang tertarik dengan permainan ciptaannya termasuk dari United Kingdom, Perancis, China, Russia, Itali, Jepun, India, Jerman, Greece dan Thailand.

Ketika ditemui di rumahnya, di Ukay Perdana, di sini, Habib berkata, sejak dimuat naik permainan, Crazy Ball di iPhone pada 14 Januari lalu, aplikasi itu menerima sambutan 'panas' sebelum diiktiraf tiga terbaik dalam dunia.

Dia yang digelar 'Steve Jobs Malaysia' dalam kalangan rakan-rakannya berkata, permainan itu menerima 900 muat naik pada hari pertama dan memecah monopoli penghasilan aplikasi dunia lain.
sumber : mymetro

Isteri lari dek ‘gajah berahi’

Posted: 19 Jan 2013 05:00 PM PST


Jeling anak, belai emak. Itu yang berlaku terhadap seorang wanita apabila dia dipercayai 'dikenakan' rakan sekerja suaminya menggunakan minyak pengasih di Kampung Sungai Buaya, Banting, dekat sini.
Difahamkan, mangsa, Ruzaiti Kamis, 36, tidak pulang ke rumah sejak 7 Januari lalu dipercayai terkena penangan minyak gajah berahi hingga sanggup mengikut lelaki berusia 33 tahun itu dan meninggalkan tiga anaknya berusia empat, 11 dan 12 tahun.
Menurut suaminya, Maizi Salleh, 38, kejadian bermula apabila dia selalu mendapat tugasan luar, ke serata negeri dan sering meminta rakannya itu menjenguk anak dan isterinya di rumah.

Bagaimanapun, rakan yang disangka baik rupanya gunting dalam lipatan apabila lelaki terbabit melarikan isterinya dan memisahkan Ruzaiti dengan tiga anaknya.

Lebih malang, Maizi turut menemui lebih lima botol minyak wangi dalam beg sandang isterinya dipercayai minyak pengasih berdasarkan objek pelik serta maklumat pengamal perubatan yang diperoleh.
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment