borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Demi IPhone, Remaja 13 Tahun Ini Nekad Berhentikan Kereta Api Yang Laju

Posted: 14 Jan 2013 08:45 AM PST


Seorang remaja berumur 13 tahun yang sedang bersiar dengan kereta api pelancungan di New Zealand  tiba-tiba menarik brek kecemasan sehingga membuat seluruh gerabak kereta api berhenti. Padahal saat itu kereta sedang melaju kencang.

Rupanya, Spencer Sutherland Todd, si remaja asal Dunedin, New Zealand tersebut, itu tak sengaja menjatuhkan iPhone miliknya ketika mengeluarkan gadget tersebut dari jendela untuk memotret pemandangan.

Ketimbang pasrah menerima kehilangannya, Todd lebih memilih menarik brek kecemasan yang mengejutkan semua penumpang.

Spencer Sutherland Todd dan iPhone kesayangannya

"(iPhone) Itu sangat penting untuk saya. Saya lalu panik dan menarik brek" ujarnya.

Sebagai catatan, banyak kereta di luar negeri(termasuk kereta subway) dilengkapi dengan sistem brek kecemasan. Namun, brek ini hanya boleh dipakai ketika ada situasi yang mengancam nyawa manusia atau keadaan darurat lainnya.
.

Beruntung buat Todd, ceritanya berakhir bahagia. iPhone kepunyaannya yang jatuh kemudian dicari dan ditemukan. Penumpang kereta lain turut bersorak bahagia ketika perangkat gadget itu diserahkan kepada pemiliknya.


Hobi mamat ini sangat bahaya

Posted: 14 Jan 2013 08:30 AM PST


Ini namanya craning. Ini adalah sebuah aktiviti baru bagi sebahagian anak-anak yang entah apa maksudnya suka berjalan ataupun memanjat di ketinggian. Gila? Jangan ditanya. Sedikit saja salah kaki atau terpeleset, habislah sudah nyawa anak tersebut. Semoga saja craning tidak akan menjadi hal yang booming

1

2

3

4
 (FOTO: via Buzzfeed

Kisah Sedih! Keinginan Seorang Gadis Sebelum Menghembuskan Nafas Terakhir

Posted: 14 Jan 2013 08:15 AM PST


Dia berenang dengan yu, ke lulusan sekolah, mendirikan badan amal sendiri, dan bertemu band Take That idolanya.
Dia bertekad untuk tidak mensia-siakan momen yang akan ia tinggalkan, Alice Pyne yang sakit parah memegang teguh motto nya: "hidup hanya sekali..itulah hidup! '
Tapi terlambat pada hari Sabtu dimana ia genap berusia 17 tahun, diketaui bahwa ia menderita limfoma Hodgkin suatu bentuk kanser darah, meninggal dunia disaksikan keluarganya yang berada di samping tempat tidurnya.

Alice, yang didiagnosis pada saat berusia 13, menginspirasi jutaan orang setelah menerbitkan 'daftar kegiatan' yang ingin dia capai sebelum dia meninggal di blog internet.
Daftar yang ditaruh di internet menarik perhatian media, ia menarik dukungan dari seluruh dunia untuk membuat mimpinya menjadi kenyataan.

Menunjukkan antusiasme yang luar biasa dan cinta hidup, Alice dari Ulverston, Cumbria  dicapai tidak hanya tujuan pada daftar ember, tapi jauh lebih banyak hal positif.
Penghormatan dituangkan dalam untuk remaja yang berani ini kelmarin setelah orangtuanya Simon dan Vicky Pyne mengumumkan kematiannya pada akhir minggu ini.
Ibunya menulis di Facebook 'Sayang gadis kami, Alice memperoleh sayap malaikat nya hari ini.
"Dia meninggal dengan damai dengan Simon, Milly dan saya sendiri di sisinya. Kami hancur dan tahu bahwa hidup kita tidak akan pernah lagi sama. Night Alice. "
Penderita limfoma Hodgkin menerima transplantasi sumsum tulang dan sel-sel induk darah untuk menggantikan apa yang dibunuh selama kemoterapi dan radiasi.
Item teratas dalam daftar Alice adalah dia berharap bahwa semua orang di Inggris akan mendaftar sebagai pendonor sumsum tulang, aspirasi ini dipuji oleh Perdana Menteri David Cameron di House of Commons. Setelah kampanye oleh Alice, Anthony Nolan yayasan amal kanker darah melihat lebih dari 40.000 calon pendonor mendaftar.
Dia juga mendirikan badan amal Escapes Alice, yang membantu orang tua dengan anak yang sakit parah pergi berlibur.
Tahun lalu Alice dan adiknya, Milly, 14 yang dianugerahi Medali dari Kerajaan Inggris untuk layanan  amal dalam Daftar Honours pada Ulang Tahun Ratu. Dia juga memenangkan penghargaan Keberanian Kebanggaan Remaja Inggris.
Di antara mereka yang memberi penghormatan kemarin adalah komedian David Walliams, yang berpose sebagai kiper penguin untuk mengejutkan Alice pada kunjungan ke Kebun Binatang London. Dia tweeted "Aku sangat sedih tentang kepergian Alice Pyne, seorang gadis cantik dan pemberani 'Alice telah menyelesaikan' bucket listnya. "Ogos lalu menempatkan akhir 'DIBUAT' di samping menonton ikan paus.
Dia berkata "Aku tidak pernah berharap akan diterbitkan ke seluruh dunia. Aku bahkan tidak berharap untuk mendapatkan sebagian besar keinginan saya terpenuhi. Kata-kata tidak bisa menjelaskan hal itu tapi aku sangat senang hal itu berhasil dilakukan. "
Pedas, posting terakhirnya di blog-nya, pada Tahun Baru "Tidak percaya aku benar-benar mengatakan 'Happy New Year' untuk Anda semua. Saya tidak berpikir ada satu pun dokter yang akan mengharapkan saya untuk berada di sini ketika mereka mengirim saya pulang lebih dari dua tahun yang lalu. "
Ia menambahkan "Misi Tahun Baru saya adalah untuk menjadi sedikit gemuk yang diharapkan akan memberikan lebih banyak energi buat saya."


 
• Alice Pyne yang menyentuh hati ribuan orang dengan 'daftar keinginannya' telah meninggal, berusia 17 setelah pertempuran panjang dengan kanker


• Alice Pyne (tengah, kemeja kotak-kotak) dengan adiknya dan orang tua Milly Vicky dan Simon. Keluarga mengumumkan kematiannya di Twitter


 
• Keinginan terakhir pada daftar Alice adalah untuk pergi menonton ikan paus (kiri). Keadaannya menarik perhatian sejumlah celbrities, termasuk Sir Paul McCartney (kanan), berfoto bersama Alice dan adiknya Milly pada tahun 2007


• Alice Pyne dengan teman-temannya dan kerabat pada peluncuran resmi Escapes Alice di toko Pondok Daun, Ulverston


• Alice Pyne kalah perang nya dengan Limfoma Hodgkin tapi jutaan orang terinspirasi olehnya


• Alice dengan Milly dan ibu paus Vicky menonton di Kanada. Itu adalah terakhir yang dicapai pada daftar keinginannya nya


• aktris Canadian Nicole McKay bergabung dengan Alice yang sedang menonton paus


• Meskipun daftar keinginan banyak  Alice tapi bertekad untuk membantu orang lain dan mengumpulkan lebih dari £ 100.000 untuk amal


• Hanya beberapa hal yang Alice Pyne capai

(DM | YhWp)

Kegemukan Kostum Lady GaGa Koyak Ketika Konsert

Posted: 14 Jan 2013 08:00 AM PST


Lady Gaga memang penyanyi paling cuek. Penyanyi sensasional ini mengalami kejadian memalukan setelah kostumnya koyak di atas pentas ketika ia sedang konsert di Kanada. Saat itu Lady Gaga mengenakan kostum terusan seluar panjang hitam rekaan Versace. Ketika Lady Gaga tengah asyik menarikan koreografi terbaru, ternyata baju tersebut tak boleh menahan gerakannya, hingga akhirnya koyang di bagian punggung.



Sadar akan kejadian memalukan tersebut tak membuat Lady Gaga berhenti bernyanyi, ia malah menggunakan kejadian itu untuk menambah ramai suasana dengan menggoyangkan punggungnya ke arah penonton.


Lady Gaga sendiri diketahui memang bertambah gemuk dalam beberapa waktu ke belakang, namun hal ini tidak diacuhkan oleh sang penyanyi. Ia tetap cuek dan tidak peduli. Well, I'm born this way, baby!

Wanita 62 Tahun Ini Tampak Jauh Lebih Muda Dari Usianya

Posted: 14 Jan 2013 06:00 AM PST




Sumber

Pemuda Ini Selamat Meski Jantung Tertembak Paku

Posted: 14 Jan 2013 05:00 AM PST



Sumber 

Hidung Anak Kecil Ini Digigit dan Dimakan Anjing

Posted: 14 Jan 2013 04:00 AM PST




Sumber 

Foto-foto Konyol Pada Lubang Jalan

Posted: 14 Jan 2013 03:00 AM PST




Sumber

Uniknya Festival Perempuan Berkumis

Posted: 14 Jan 2013 02:00 AM PST


Di negeri Uncle Sam sana ada sebuah club yang beranggotakan baik laki-laki mahupun perempuan memiliki kumis, janggut di wajahnya? Sebuah perkumpulan yang unik bukan?  Los Angeles Beard and Moustache Club,  mengadakan sebuah kompetisi janggut yang kali kedua. Kompetisi diikuti oleh para lelaki dan perempuan berjanggut, baik asli mahupun palsu. Bertempat di Belasco Theater, Los Angeles, Berikut foto-fto unik para peserta perempuan:

123456789101112131415
(sumber: oddstuffmagazine.com)
(sumber: oddstuffmagazine.com)

Sumber: oddstuffmagazine.com, uniknya.com,

Ini dia McDonalds di Pakistan,mesti lihat

Posted: 14 Jan 2013 01:00 AM PST







Jika anda ke Pakistan dan ingin makan Mc Donald sila berkunjung ke gerai ini...

sumber gambar : jennykaleyn.blogspot.com


Bilik IMPIAN para GAMERS

Posted: 14 Jan 2013 12:00 AM PST

Selamba je awek ni jalan ditempat begini

Posted: 13 Jan 2013 11:30 PM PST


memang selamba...anda ada yang berani?

Korban Bas Terbakar Di China,parah

Posted: 13 Jan 2013 11:00 PM PST

Ini adalah kecelakaan bus yang sangat parah terjadi di China. Sebuah bus terbakar, penyebabnya hubungan arus pendek. Kebakaran Bus ini menyababkan banyak korban dengan luka bakar yang sangat serius. 





















Hasil wajah selebriti Hollywood jika disatukan

Posted: 13 Jan 2013 10:30 PM PST


Siapa wanita tercantik di Hollywood sepanjang dunia ini ada? Apakah artis Hollywood senior macam Angelina Jolie dan Monica Belucci? Ataukah yang belia macam Hillary Duff dan Jessica Alba? Jawaban Anda salah semua, karena yang tercantik adalah yang memadukan kecantikan semuanya. Lihat gambar berikut:
Grup A
(Sumber : ansblog.com)

Grup B
(Sumber : ansblog.com)

Grup C
(Sumber : ansblog.com)

Grup D
(Sumber : ansblog.com)

Hasil akhir: Grup A+ Grup B + Grup C + Grup D
(Sumber : ansblog.com)

Sumber: www.ansblog.com, uniknya.com,

Tali Kasih yang Terputus Selama 65 Tahun Akhirnya Dipertemukan di Facebook

Posted: 13 Jan 2013 10:00 PM PST


Di balik banyaknya penyalahgunaan jejaring sosial belakangan ini, ternyata sisi positifnya pun tetap ada.
Sosial media membuktikannya melalui anak berumur 8 tahun bernama Eddie Hanzlin yang menolong tetangganya, Clifford Boyson, untuk menemukan Betty, 70 tahun, kakak perempuannya yang telah lama terpisah.
Anak itu menaip nama Betty Boyson di Facebooknya. Dan seketika, ditemukanlah profil bernama Betty Boyson Billadeau.
"Hei, akhirnya kita bertemu juga. Sudah berapa lama kau mencariku?" kata Betty. "Sudah lama sekali," jawab Clifford. Ternyata keduanya sudah terpisah selama 65 tahun sejak mereka kanak-kanak dan tinggal terpisah di Chicago. Kalau dihitung-hitung, Clifford mencari saudaranya itu selama enam dekad. Dan kini, akhirnya mereka dapat bertemu lagi dan sering melakukan chat online menggunakan FaceTime, aplikasi di Apple. Hwaaa.. terharu jadinya, terima kasih Facebook

SUBHANALLAH :Seorang Lelaki Tua Buta Menggunakan Tali Untuk Membantunya Menuju Masjid [VIDEO]

Posted: 13 Jan 2013 09:30 PM PST


Seorang lelaki tua yang mengalami kebutaan,  berjalan kaki dari rumahnya menuju Masjid lima kali sehari meskipun ia telah kehilangan penglihatannya bertahun-tahun yang lalu.

Pemandunya hanya tali, yang ia ikatkan ke tiang elektrik di samping pintu masuk Masjid.

Lelaki ini telah diberitahu warga setempat untuk melaksanakan sholat di rumah, tetapi ia berkeras untuk pergi ke Masjid setiap harinya, menggunakan tali untuk menemukan jalan.
Sebuah video di YouTube menunjukkan seorang lelaki, mengenakan jubah khas Saudi dan tutup kepala, berjalan perlahan-lahan tetapi dengan langkah percaya diri sampai ia mencapai pintu Masjid di mana jama'ah lain akan memimpinnya ke dalam Masjid.

"Allah telah mengambil penglihatan lelaki tua tersebut tapi tidak dengan keimanannya," ujar seorang warga setempat seperti dilansir harian Al-Saudeh. Subhanallah

ni drifter termuda,hanya drift dengan kereta mainannya

Posted: 13 Jan 2013 09:00 PM PST

Sebuah video yang diup load di YouTube memperlihatkan momen unik seorang anak kecil berusia sekitar empat tahun berhasil melakukan beberapa trik drift dengan baik menggunakan kereta mainan berbentuk replika Shelby GT500

Percaya atau tidak, anak ini dengan mudah melakukan trik-trik drift dengan berputar melewati kerucut kecil layaknya seorang drifter profesional, dan tentu tanpa memakai brek tangan.

Menarik lagi, ia tidak sendirian di dalam mobil tersebut. Ia membawa serta seorang perempuan cilik yang tampaknya turut menikmati aksi dari drifter cilik ini.

 

Mungkinkah anak kecilini bakal menjadi seorang drifter handal di kemudian hari? Silakan Anda nilai tayangan videonya berikut ini.

sumber: inilah.com

Kisah Unik Hubungan As*ara antara Ayah dan Anak Kandung

Posted: 13 Jan 2013 08:30 PM PST


Nicola saat berusia 2 minggu, digendong Andrew, ayah kandungnya 
 
 Nicola saat berusia 2 minggu, digendong Andrew, ayah kandungnya (sumber: Thesun.co.uk)

Setelah lama tidak bertemu.

Awalnya Katrina Yates, ibunda Nicola senang, puteri kesayangannya itu jatuh cinta. Ia bahkan tidak sabar untuk bertemu lelaki yang telah membuat puterinya jatuh cinta. 

Namun selama beberapa bulan, Nicola menolak untuk memperkenalkan sang kekasih kepada keluarga. Katrina pun hairan, kenapa puterinya itu sampai tidak ingin memperkenalkan kekasih barunya itu. 

Namun siapa sangka, jika kemudian diketahui, kekasih Nicola adalah ayah biologisnya sendiri bernama Andrew Butler. Sosok yang dahulu menggendong Nicola sebagai seorang anak. 

Katrina juga tidak menyangka, jika sang anak ternyata sudah melakukan hubungan badan dengan kekasihnya tersebut.

Nicola berkenalan dengan Andrew melalui situs jejaring sosial. Kerana saling mencintai, keduanya pun terlibat hubungan asmara. Bahkan, Nicola sudah kerapkali berhubungan intim dengan kekasihnya itu.

Katrina yang kemudian mengetahui kejadian tersebut, kemudian melaporkan Andrew dan anaknya ke kantor polis. 

Andrew sempat dipenjara selama 10 bulan dan tahun lalu, ia dibebaskan. Sementara Nicola sudah bersumpah untuk tidak menjalin hubungan lagi dengan Andrew.

Namun setelah bebas, Nicola pun angkat kaki dari rumah. 


Sang ibu tidak menyangka putrinya menjalin cinta dengan ayah kandungnya

Seperti dikutip situs The Sun, Katrina yang berprofesi sebagai resepsionis di sebuah perusahaan di Birmingham, Inggris mengungkapkan jika dirinya seperti mengalami mimpi buruk. 

"Nicola memang mencari ayah kandungnya. Namun setelah bertemu, ia justru menjalin asmara sampai berhubungan suami istri, itu sangat menjijikan," ujarnya. 

Katrina mengisahkan, ia bertemu dengan Andrew saat dirinya berusia 17 tahun di tahun 1984. Keduanya kemudian menikah dan memiliki dua anak, Nicola dan Lee. 

"Dia (Andrew) sebenarnya adalah ayah yang baik. Namun kami terpaksa harus berpisah. Saat berpisah, Nicola berusia empat tahun," ujarnya. 

Setelah berpisah, Andrew tidak lagi menghubungi Katrina meski ternyata jarak tempat tinggal mereka hanya 10 km. Andrew juga tidak pernah menghubungi kedua anaknya sejak berpisah. Bahkan pasangan Katrina saat ini, Carl Yates sudah dipanggil ayah oleh Nicola dan Lee. 

"Carl memperlakukan anak-anak saya seperti anaknya sendiri. Ketika Nicola berusia 18 tahun, kad identitinya diubah dengan nama keluarga Yates," terang Katrina. 

Nicola sempat mengungkapkan, jika dirinya putus asa untuk mencari ayah kandungnya lantaran terlalu sulit. 

"Saya sempat terkejut saat anak saya ingin mencari ayahnya. Namun saya memahami kenapa anak saya ingin mengetahui masa lalunya. Saya sempat sampaikan jika mencari ayahnya bukanlah hal yang baik, apalagi Andrew tidak lagi menghubungi anak-anaknya," terang Katrina. 

Tahun 2006, Nicola diam-diam mulai kembali mencari keberadaan sang ayah melalui situs Gen Reunited. Katrina sempat melihat aktiviti tersebut beberapa kali namun ia membiarkannya. 

Setelah itu Nicola mengabarkan jika dirinya sedang berhubungan khusus dengan seorang lelaki berusia 35 tahun yang disebutnya bernama Andy.

"Nicola menceritakan hal tersebut dengan gembira namun ia belum mau memperkenalkan kekasih barunya tersebut kepada kami terlalu dini. Kerana merasa putri saya sudah dewasa, saya tidak bergitu khuatir," tutur Katrina.

"Putri saya juga sempat menceritakan, jika hubungannya tersebut putus sambung. Jadi, saya anggap itu hanya hubungan biasa," imbuh Katrina. 

"Namun saat putri saya kembali menceritakan jika dirinya sudah berpacaran lagi dengan Andy, saya merasa khuatir. Sebab, Nicola tidak ingin memperkenalkan kekasihnya tersebut kepada saya," kata katrina. 

Berjuta alasan diungkapkan Nicola saat sang ibu ingin bertemu dengan kekasih putrinya itu. Tak kehilangan akal, ia kemudian meminta adik tiri Nicola, Natalie untuk menyelidiki siapa sebenarnya Andy.

"Anak saya sempat bertemu sosok Andy beberapa kali. Ia mengatakan kekasih Nicola jauh lebih tua namun Nicola merasa bahagia bersama dengannya," terang Katrina.


Awalnya tidak percaya

Sepandai-pandainya bangkai disimpan, pasti akan tercium juga baunya. Hal itulah yang dirasakan Katrina. Ia tanpa sengaja melihat foto sosok Andy kemudian lemas.

Foto lelaki tersebut sangat dikenalinya sebagai Andrew, meski sudah 20 tahun tidak bertemu dengannya. Awalnya Katrina berpikir, wajah kekasih Nicola mirip dengan mantan suaminya. Katrina kemudian bertanya kepada putrinya tentang sosok Andy. Namun Nicola membantah semua cerita sang ibu. Bahkan ia membantah pernah berhubungan layaknya suami istri dengan Andrew. 

"Saya menangis dan bilang kepada Nicola untuk melaporkan kepada polis. Dia malah marah dan saya tidak percaya ternyata putri saya membela perilaku Andrew," ujar Katrina. 

Katrina pun marah dan memberitahukan kepada puterinya apa yang terjadi adalah sebuah kesalahan. Kerana tidak mungkin seorang anak berhubungan dengan ayah kandungnya sendiri. 

Saat Katrina melapor ke polis ia sempat terkejut kerana mendapati nama mantan suami dan anaknya itu sudah ada di pengadilan kerana hubungan gelap.

Rupanya Nicola dan Andrew pernah ditangkap berselingkuh oleh isteri Andrew, Marie Betts yang sudah memiliki dua anak.

Pada Mei 2007 keduanya mengaku bersalah di Pengadilan Crown Birmingham kerana sudah berhubungan seks. Andrew dipenjara selama empat bulan namun dengan penangguhan, sementara Nicola diawasi pengadilan selama 18 bulan. 

"Saya tidak tahu menahu tentang kes tersebut. Saya hanya mendengar gosip saja tapi tidak boleh membuktikan apa-apa. Bahkan di surat khabar lokal pun tidak ada pemberitaannya. Saya terkejut kerana Nicola sudah berbohong kepada saya selama bertahun-tahun," terangnya.

Nicola dan Andrew kemudian diadili lagi pada Ogos tahun lalu dengan tuduhan yang sama di pengadilan yang sama. Keduanya mengaku bersalah dan Andrew dipenjara selama 10 bulan. Sementara Nicola dijatuhi hukuman 26 minggu dengan penangguhan. 

Di pengadilan, Nicola membela diri. Ia mengungkapkan, jika dirinya ingin menjalin hubungan dengan sang ayah kerana sudah lama tidak bertemu.

"Saya tidak tahu kenapa hal tersebut boleh terjadi," ujar Nicola. 

Di depan pengadilan, Nicola juga bersumpah tidak akan berhubungan lagi dengan Andrew. Namun  saat Andrew dibebaskan, Nicola lari dari rumah dan belum kembali hingga sekarang.

"Saya mencintai anak saya tapi saya tidak pernah akan memaafkan apa yang telah dilakukannya. Hati saya sakit dan terhiris," ujar Katrina.
Sumber:thesun.co.uk

Wanita Ini Jual Pay*dar*nya Sebagai Papan Iklan

Posted: 13 Jan 2013 08:00 PM PST


PRAHA-Seorang wanita di Republik Chezeko telah menemukan cara unik untuk menghasilkan wang. Perempuan yang namanya dirahsiakan untuk menjual foto payudaranya kepada pemasang iklan.

Klien dapat menarik perhatian pengunjung situs dengan menaruh foto sebelah payudaranya dengan tulisan produk yang ingin dijual. Bahkan, ada diskAUNn untuk foto kedua payudaranya .

Perempuan itu menyatakan, "Saya gadis muda yang cantik dan saya menawarkan payudara untuk kaD ucapan dan iklan."

"Kirimkan pesan kepada saya dan saya akan mengirim foto dengan tulisan iklan di dada saya."

Awalnya pengumuman ini diunggah di situs Chezeko tapi kemudian pemberitahuan ini diup load di Facebook dan menjadi popular. Saat ini pemberitahuan ini telah mencapai 2.000 Likes.

Apa yang terjadi Jika Kamu Berteriak ke luar Jendela di Sweden pada Malam Hari [Video]

Posted: 13 Jan 2013 07:30 PM PST


Di Sweden, ini merupakan tradisi para siswa di sana yang dinamakan 'Flogstavrålet' atau 'Teriakan Flogsta'. Dinamakan demikian kerana tradisi tersebut dimulai oleh para pelajar di daerah Flogsta, Uppsala. Dan sampai sekarang, teriakan seperti itu akan terus terdengar setiap pukul 10 malam di asrama-asrama sekolah. Tradisi unik ini sudah berlangsung semenjak tahun 1960-an.

Datuk dari Bangladesh Melakukan Senam Pagi di atas Motor yang sedang Berjalan [Video]

Posted: 13 Jan 2013 07:00 PM PST


Cuba lihat aksi hebat yang memerluhkan ketrampilan dan keseimbangan tinggi dari seorang datuk nekat asal Bangladesh ini. Uploader videonya berasumsi jika si datukk tengah kerasukan Jin. Tapi saya kira boleh saja datukk ini cuma seorang mantan pemain sarkis biasa, atau boleh jadi juga jika ia memang sudah berpengalaman melakukan ini selama bertahun-tahun hingga keseimbangannya menjadi begitu sempurna. Untuk alasan apapun si datuk melakukan ini, kami tidak menyarankan kamu untuk melakukan senam pagimu dengan cara yang sama.

Maut jatuh kelab malam

Posted: 13 Jan 2013 06:30 PM PST


Singapura: Seorang rakyat Thai yang pengsan selepas terjatuh di kelab malam Zouk pada malam tahun baru meninggal dunia Khamis lalu.
Keluarganya mengesahkan Anan Tunsuwan, 26, atau nama gelarannya sebagai Aum, sebelum ini menjalani pembedahan penukaran jantina dan mereka melayannya sebagai seorang anak perempuan.

Dia dikatakan mengalami kerosakan otak ekoran kekurangan oksigen berada dalam keadaan koma selama 10 hari.
Ia satu keputusan yang sukar dibuat bagi ibunya, Pringpoul Tongchub, 42, untuk menghentikan mesin bantuan pernafasan yang digunakan dalam rawatannya. Aum yang bernafas secara normal apabila mesin itu dihentikan pada jam 12.30 tengah hari Rabu lalu kemudian meninggal dunia jam 4.20 pagi keesokan hari selepas pernafasan terhenti.

Ketika ditanya mengenai keputusannya Pringpoul dengan linangan air mata memberitahu melalui penterjemah: "Saya tidak mahu dia terus menderita," katanya.

Rakan Aum yang juga seorang pemandu teksi dan hanya ingin dikenali sebagai Leow, 40, berkata, doktor memberitahu ibu dan ibu saudara Aum mengenai keceraan dialami anaknya Jumaat lalu.
"Doktor memberikan ahli keluarga Aum dua pilihan. Membiarkan dia terus dibantu mesin pernafasan atau mengeluarkan tiub dan membiarkan dia bernafas secara normal." Keluarganya diberikan tempoh beberapa hari membuat keputusan sebelum memutuskan melepaskan Aum pergi," katanya.

Ujian imbasan mengesahkan kebimbangan doktor - Aum mengalami kerosakan teruk di otak. - Straits Times
sumber : mymetro

Si kudung dapat lesen memandu

Posted: 13 Jan 2013 06:00 PM PST


Lancashire: Seorang wira perang yang hilang kedua-dua kaki dan tangan kanannya akibat satu letupan bom di Afghanistan meraikan kejayaan selepas lulus ujian memandu dalam cubaan kali pertama.
Dave Watson, 26, berdepan dengan kematian apabila terpijak jerangkap samar ketika meronda.

Bagaimanapun, minggu ini, bekas askar itu menanggalkan plat 'L' nya setelah lulus ujian itu dengan melakukan hanya tiga kesalahan kecil.
Watson dari Walton-le-Dale, Lancashire, menjalani 38 latihan praktikal dalam masa tiga bulan dengan kereta Range Rover Sport diubahsuai dan kini memiliki lesen memandu penuh.

"Saya boleh ke mana-mana saya ingini dan saya boleh lebih berdikari," katanya.

Kereta yang diubahsuai itu mempunyai kotak istimewa pada tempat duduk pemandu, tempat Watson meletakkan tangan kanannya.

Dia menolak untuk membrek dan menarik ke belakang untuk menggerakkan keretanya. Terdapat juga hendal kecil pada roda kemudi yang turut mempunyai butang penunjuk, pengelap cermin depan dan lampu.

Watson yang ketika ini menanti untuk menjalani satu lagi pembedahan, perlu mempunyai orang di sebelahnya ketika memandu. Tetapi, selepas pembedahan terakhir itu, dia boleh memandu bersendirian.
Menurutnya, dia mengambil masa yang singkat untuk mahir memandu dalam keadaan cacat.

"Saya adalah antara mereka. Saya tidak bagus dengan duduk di situ dan membaca tetapi saya boleh melakukan secara praktikal. "Saya terus keluar sebaik kembali daripada menjalani ujian dan menyelesaikan hal berkait dengan Insurans. Saya memandu ke rumah nenek saya, membawa adik saya, rakannya dan kemudian ke rumah seorang rakan untuk menziarahnya sebelum dia berlepas ke Australia," katanya. - Daily Mail
sumber : mymetro

Wanita hilang sabar anak dinoda, dipukul

Posted: 13 Jan 2013 05:30 PM PST


Kuala Lumpur: Selepas lebih dua tahun mendiamkan diri terhadap tindakan teman lelaki anaknya memukul dan merogol mangsa, seorang ibu akhirnya tampil membuat laporan polis selepas lelaki itu melarikan anaknya.
Sumber polis berkata, mangsa yang berumur 19 tahun itu dikatakan sudah menjalin hubungan cinta dengan suspek berusia 27 tahun sejak awal tahun lalu.

"Pada mulanya ibu mangsa merestui hubungan cinta itu, namun selepas beberapa bulan suspek sering memukul mangsa hingga cedera.
"Bagaimanapun, wanita itu tidak membuat laporan polis kerana suspek memohon maaf dan berjanji berubah.

"Biarpun suspek pernah merogol mangsa, namun wanita itu masih bersabar selepas suspek menyatakan kesanggupannya untuk bertanggungjawab," katanya.

Bagaimanapun, katanya, pada 16 Disember lalu, wanita itu hilang sabar apabila suspek melarikan anak perempuannya sebelum mangsa ditemui di sebuah rumah di Skudai, Johor pada 10 Januari lalu.
Sumber itu berkata, ibu berkenaan membuat laporan polis selepas anaknya memberitahu dia dikurung suspek sepanjang tempoh berkenaan.
sumber :mymetro

Keluarga mentua ‘ganas’

Posted: 13 Jan 2013 05:00 PM PST


Pasir Puteh: Perkahwinan yang dikatakan tidak direstui selama tiga tahun semakin pahit untuk dilalui seorang ibu muda apabila dia mendakwa menjadi mangsa belasahan keluarga mentuanya yang mengikat kedua-dua kaki dan tangannya sebelum disepak bertubi-tubi dalam kejadian di Kampung Batu Sebutir, pagi kelmarin.
Lebih menyedihkan apabila mangsa yang berusia 29 tahun itu merayu supaya tindakan terbabit dihentikan, namun ia tidak diendahkan, malah kepala mangsa dihantuk ke dinding rumah dalam kejadian jam 7 pagi itu.
Kejadian itu menyebabkan mangsa pengsan sebelum dibawa pulang ke rumah kakaknya di Kampung Padang Pak Amat, di sini, dan ditahan di wad semalaman di Hospital Tengku Anis (HTA) untuk rawatan.

Mangsa yang hanya dikenali sebagai Liza berkata, pada mulanya dia berselisih faham dengan suami berusia 34 tahun sebelum lelaki itu keluar rumah akibat tidak berpuas hati apabila ditegur kerana tidak mempunyai pekerjaan tetap.
Ibu mentuanya kemudian melarikan anak lelakinya yang berusia 12 bulan ke rumah saudara terdekat supaya tidak melihat kejadian itu.
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment