borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Intip Dada Beyonce Di Cover Majalah GQ

Posted: 10 Jan 2013 08:45 AM PST



DAILYMAIL.CO.UK - Dia mungkin baru saja melahirkan bayi perempuannya, Blue Ivy, ke dalam dunia tahun lalu. Namun Beyonce membuktikan bahwa dia lebih seksi dari sebelumnya saat ia berpose dalam photoshoot seksi dengan Terry  Richardson untuk majalah GQ. Dengan cover yang secara online akan dirilis resmi sebelum tanggal 15 Januari, penyanyi 31 tahun ini dapat dilihat memamerkan lekuk tubuhnya.

Sementara itu, banyak penggemar yang membandingkan foto ini dengan foto  telanjang terbaru Rihanna, mengatakan: ''Aku tidak tahu Beyonce ada di sampul majalah GQ dan Oh ya ampun dia membuat rihanna malu."

Ternyata Beyonce yang baru saja memiliki bayi perempuan Blue Ivy, anak pertama dengan suami rappernya Jay-Z, 43, baru-baru ini mengakui dia merasa 'lebih cantik daripada sebelumnya setelah menjadi seorang ibu. Dia mengatakan kepada majalah People setelah dinobatkan sebagai Wanita pPaling Cantik 2012: "Saya merasa lebih cantik daripada yang pernah saya rasakan karena saya telah melahirkan. Hal terbaik tentang memiliki anak perempuan adalah memiliki warisan sejati. Kata "cinta" berarti sesuatu yang sama sekali berbeda sekarang. "

Selebriti Ini Jual Bekas Branya Di EBay!

Posted: 10 Jan 2013 08:30 AM PST


Menjadi selebrits memang berarti menjadi idola masyarakat. Namun, apa itu berarti mereka boleh melakukan apa saja? Bagi keluarga Kardashian, semuanya memang dapat dilakukan, bahkan melelang bra bekas di eBay.com!

Khloe Kardashian dan suaminya, Lamar Odom, memang telah lama memiliki situs di eBay.com. Di situs tersebut, mereka melelong barang-barang bekas milik mereka untuk disumbangkan ke Cathy's Kids, sebuah yayasan untuk anak-anak kanser milik Lamar. Akan tetapi, yang mereka lakukan sangat mengejutkan: melelong bra bekas Khloe Kardashian di situs tersebut.

1
(Radar Online)

Hari Isninlalu, Khloe menulis tweet "New year, new wardrobe" di Twitter. Ya, memang hampir seluruh pakaian dan aksesoris milik seleb ini dilelong disitu. Dari semua barang, yang mendapat harga paling mahal hingga saat ini adalah baju atasan milik Khloe, yang ditawar seharga $360!

2

Bahkan, kacamata hitam Khloe sudah mencapai $122.50.

2

Lelong akan ditutup tanggal 13 Januari mendatang. Apakah kamu berminat?

Hospital Khusus Penderita Gangguan Se*s Di China Ini Kamar Pesakitnya Direka Untuk Aktiviti Se*s

Posted: 10 Jan 2013 08:19 AM PST


Sebuah rumah sakit di Wuhan, China, membuka klinik dan ruang khusus VIP bagi pesakit atau pasangan yang mempunyai masalah gangguan seksualiti

Rumah sakit ini khusus melayani pasien pengidap masalah gangguan seksual

Ruangan kamar rawat ini dilengkapi dengan sofa, kelambu, patung ukir-ukiran serta monitor TV yang bernuansa seksualiti. TV tersebut disamping menayangkan penjelasan-penjelasan yang terkait dengan seksualiti dan organ intim lelaki dan wanita juga menayangkan film-film serta buku-buku dewasa.



Alat peraga seks tersedia pada setiap kamar dan pakar seks selalu stand by

Selain itu juga ada beberapa pakar seks yang siap sedia untuk memberi pelatihan dan tips-tips kepada pasien/pasangan dalam berhubungan intim.


Kamar yang nyaman membuat pasangan saling bergairah dan betah


Emma Watson Tampilkan Gaya Se*s* Dalam Iklan Terbarunya

Posted: 10 Jan 2013 08:00 AM PST


THESUN.CO.UK - EMMA Watson terlihat menakjubkan saat berpose dalam iklan terbarunya untuk Lancome, sebuah jenama kosmetik raksasa mewah .

Aktris 22 tahun ini mengadopsi gaya yang lebih dewasa saat ia berpose dengan smokey eyes dan bibir merah penuh dalam serangkaian gambar untuk 'In Love' Spring Collection 2013. 


Kempen tersebut memperlihatkan dirinya berpose dengan rambut keatas sedikit berantakan dan dilakukan dengan serangkaian pakaian modis. 


Bintang Harry Potter ini terlihat seksi dan menggoda saat ia menatap ke kamera dalam shift dress warna merah.

Kesan dewasa jauh dari keseharian Emma yang muda dan berwajah segar dimana Ia pernah dihentikan oleh petugas lapangan terbang yang mengira ia terlalu muda untuk bepergian sendirian. Insiden itu, tepat sebelum Natal, membuat Emma lari ke Twitter untuk mengakui bahwa itu bukan pertama kalinya dia disangka anak kecil - biasanya ia dianggap anak di bawah usia 14.

(Foto) Hal-hal Konyol Dan Spontan Yang Hanya Terjadi Di Asia

Posted: 10 Jan 2013 07:00 AM PST


Asia menyimpan banyak pesona dan keunikan yang jarang terjadi dan jarang ada di bahagian bumi lainnya. Banyak hal konyol dan spontan yang terjadi di Asia, seperti di bawah ini:

Indonesia : wanita loreng dan motor yang kelebihan muatan

Ini dia wanita paling sexy di Hongkong

India: Siapa yang tak iri dengan kakek ini?

Tony Hawk mendapat pesaing serius di India

India: aparat keamanan tidak berkutik berhadapan dengan para wanita

China; para lelaki China terpesona melihat "selebritis" dari Thailand

Banyak toilet umum tanpa pintu di China

Benar-benar keunikan hanya ada di Asia.

Foto Paling Menyedihkan Sepanjang Sejarah

Posted: 10 Jan 2013 06:00 AM PST


Berikut adalah beberapa foto yang paling menyedihkan sepanjang sejarah dari berbagai peristiwa besar yang terjadi di berbagai negara:

September 2001


Abu Ghraib:


An Afghan Refugee Child Hides From a Dust Storm


Bhopal India – Methyl Isocyanate Spill


Biafra


Boston Fire


Buchenwald Camp


Burial Of an Unknown Child


Burning Monk


Bushmeat


Execution Of a Viet Cong Guerrilla


Hector Pieterson


Last Jew Of Vinnitsa


Lynching Of Young Blacks


Nagasaki Hiroshima Masroon Clouds

Napalm Girl


Nile Perch in Lake

Ini Hotel Bintang 4 Atau Tempat Pembuangan Sampah?

Posted: 10 Jan 2013 05:00 AM PST




Sumber

McDonalds Di Australia Ganti Nama Menjadi Maccas

Posted: 10 Jan 2013 04:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Di Inggris Mengadakan Pertandingan Parking Kereta Paling Terburuk

Posted: 10 Jan 2013 03:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Putri Kecantikan Menganiaya Kekasihnya

Posted: 10 Jan 2013 02:00 AM PST


Nicole Houde, Miss New Hampshire 2010 dan peserta Miss USA, ditangkap kerana disangka telah melakukan penganiayaan terhadap sang pacar.


Nicole Houde (Sumber: blogspot.com)

Polis menyatakan bahwa Houde telah dituntut akibat menggigit, mencakar dan meninju kekasihnya Scot Nickerson.
Letnan Michael Hurley mengatakan bahawa kejadian tersebut dipicu oleh Nickerson yang mengambil telefon selular milik Houde dan tidak mengembalikannya (secara teknik ini adalah pencurian). Namun  itu akibat Nick menuduh bahwa Houde telah selingkuh dengan seseorang. Houde ditangkap beberapa hari setelah melakukan penganiayaan, namun Nickerson tidak dituduh apa-apa setelah mengambil barang milik Houde.
Sejak 2010, Houde bekerja sebagai pelatih kesegaran peribadi dan konsultan kecantikan.(**)

Sumber: oppisingvies.com, uniknya.com

Pakai pengantin awek ni gala sangat

Posted: 10 Jan 2013 01:00 AM PST


 

 Would You Choose This Wedding Dress for the Big Event?


amacam ada berani????

Serius?! Van Nistelrooy Menjadi Raja Babylon

Posted: 10 Jan 2013 12:00 AM PST


Bekas PEMAIN Manchester United dan Real Madrid, Ruud Van Nistelrooy telah menghebohkan publik setelah ia berpenampilan layaknya raja dan menghitamkan wajahnya saat mengunjungi sebuah rumah sakit di SEpanyol.

srrjy6j5 copy
Van Nistelroy berpenampilan layaknya Raja Babilonia (Sumber : metro.co.uk, uniknya.com)

Penyerang asal Belanda yang pencen dari lapang hijau pada bulan Mei tahun lalu itu berpakaian seperti 'Belshazzar, Raja Babylon' saat mengambil bagian dalam acara 'Parade Tiga Raja', melansir dari metro.co.uk.
Bersama 2 raja lainnya, ia cuba menghibur dengan membagi-bagikan hadiah seperti permen kepada staf dan para pesakit di rumah sakit.
Selain mencat wajahnya dengan warna hitam, Van Nistelrooy juga mengenakan gaun hiasan di kepalanya dan mantel macan tutul untuk merayakan acara tahunan 'Tiga Orang Bijak mengunjungi bayi Yesus'.

c2e3mt3a copy
Van Nistelrooy saat masih bermain bersama Man Utd (Sumber : metro.co.uk, uniknya.com)

Van Nistelrooy mengaku merasa bangga menjadi sebahagian dari acara tersebut, dan ia pun memposting beberapa foto dirinya mengenakan kostum tersebut di Twitter.
Namun, niat baik Nistelrooy untuk menghibur para staf dan pesakit rumah sakit itu telah menuai beberapa kritikan. Mantan striker itu dituduh rasis oleh beberapa orang. (**)
Sumber : metro.co.uk, uniknya.com

Lelaki ini ubahsuai Mitsubishi Eclipse 2003 miliknya jadi Lamborghini Reventon

Posted: 09 Jan 2013 11:30 PM PST


Alexander Stupkin, adalah lelaki berusia 31 tahun yang sangat terobsesi akan keindahan Lamborghini Reventon.
Kerana keterbatasan dana untuk membeli yang asli, akhirnya lelaki asal Ukraine itu pun rela merombak kereta miliknya yaitu Mitsubishi Eclipse 2003 menjadi kereta  impiannya tersebut.
Pengusaha emas di Ukraina itu mendapatkan banyak dukungan dari teman dan keluarganya untuk mewujudkan hal itu. Dan akhirnya, setelah dua tahun masa perombakan, wujud kereta khas Itali itu pun mulai nampak dengan hasil yang memuaskan.
 







Jika dilihat sekilas, maka kereta milik Alexander Stupkin ini tak jauh berbeza dengan Lamborghini aslinya. Kerana kedetailan yang diciptakan di keretanya itu, maka kereta Lamborghini KW itu pun berhasil menarik perhatian di website automotif Rusia Drive2
Video :

TAMBAH CANTIK ? Awek ini merias bulu mata dengan MANIK MANIK .. apa pendapat mu ???

Posted: 09 Jan 2013 11:04 PM PST

TAMBAH CANTIK ? Awek ini merias bulu mata dengan MANIK MANIK .. apa pendapat mu ??? 

1Creative Eyelash Designs
2Creative Eyelash Designs
3Creative Eyelash Designs
4Creative Eyelash Designs
5Creative Eyelash Designs
6Creative Eyelash Designs
7Creative Eyelash Designs
8Creative Eyelash Designs
9Creative Eyelash Designs

Foto Korban dibunuh dan dipotong seperti nak masak sup

Posted: 09 Jan 2013 10:30 PM PST

Mexico kota horor mungkin itu salah istilah kata yang tepat untuk menjuluki kota ini. Ditengah kemewahan dan hiruk pikuk penduduknya, di kota ini sering terjadi tindak kriminal yang sangat mengerikan. Foto-foto di bawah ini adalah salah satunya. Dua orang lelaki di bunuhdan potongan-potongan tubuhnya di taruh di dalam dua periuk besar

Tidak tahu bilan peristiwa horor ini terjadi, namun kejadian ini tergolong sangat sadis di mana setelah mayat di potong-potong di taruh dalam sebuah periuk, kemudian dia atasnya di taruh berbagai macam sayuran dan potongan-potongan buah seperti limau dan mentimun mirip nak masak sup. Seolah-olah pelaku menyertakan pesan jangan cuba-cuba melawannya. 

Kejahatan manusia sudah sedemikian sadis dan sama sekali tidak mengenal perikemanusiaan.










Read more: http://realifact.blogspot.com/2012/08/mutilasi-di-meksiko-korban-di-potong.html#ixzz2HXYmQ1KV

Gila..Lelaki Ini Tewas Kerana Akrobat di Atas Tiang Elektrik

Posted: 09 Jan 2013 10:00 PM PST




Sumber 

“Paisura” Cara Se** Membawa Beg Ala Jepun

Posted: 09 Jan 2013 09:30 PM PST


Sudah sangat biasa melihat wanita Jepun di kota-kota besar memakai skirt sangat pendek dengan dilengkapi stoking atau pun kasut. Namun, wanita Jepun masih malu untuk menggunakan baju dengan belahan dada yang mempamerkan payudara.
Dan hal tersebut diakali dengan trend mambawa beg yang lebih memperlihatkan payudara mereka. Dimana tali beg tepat berada silang di belahan dada. Apakah ini sebuah kesengajaan atau tidak, tapi ini sudah menjadi trend yang diikuti oleh banyak wanita. Trend ini disebut dengan "paisura".
Paisura berasal dari kata "oppai"(payudara) dan "slash"(surashu).
Pai Surashu or "Pie Slash"
paisura2

paisura3paisura4 paisura6paisura7 paisura9paisura10paisura11paisura13

Di Atas Pesawat Pun Masih Boleh Menikmati KFC

Posted: 09 Jan 2013 09:00 PM PST


Khabar gembira untuk traveler yang hobi dan suka dengan jenis makanan siap saji. Kini, Japan Airlines dan KFC Jepun sudah menjalin kerja sama dalam melayani penumpang.
art-Japan-Airlines-KFC-620x349
Mulai tanggal 1 Desember 2012 sampai 28 Februari 2013, traveler yang melakukan penerbangan internasional dengan Japan Airlines bisa menikmati menu KFC. Selagi terbang dengan mereka, traveler akan disuguhkan makanan dengan cita rasa 11 bumbu rahasia dan rempah-rempah ala restosan asal Amerika ini.
KFC
Japan Airlines menjelaskan, selama Natal, KFC menjadi makanan popular di Jepun. "Makanan ini akan membuat traveler lebih larut dalam perayaan meriah khas Natal ketika melakukan penerbangan."
kfc-jal
Menu ini akan disajikan dalam penerbangan internasional kelas Ekonomi dan Ekonomi Premium. Menu ini terdiri dari ayam goreng original, roti, kol, dan selada lengkap dengan mayonis yang istimewa. Semua makanan ini akan disajikan dalam kotak khas. Yummy!

Cantiknya penyampai-penyampai berita ini

Posted: 09 Jan 2013 08:30 PM PST


Memang tak dapat dipungkiri, daya tarik utama suatu acara-selain konten acara itu sendiri, adalah susuk cantik presenter yang membawakan acara tersebut. Mahu Bad News or Good News, kalau mereka yang membawakannya pastilah hujung-hujungnya menjadi "Beautiful News". Ini wajah-wajah cantik yang menghiasi berbagai macam berita di stesen televisyen dunia.

 
(sumber:warmphotos.net)

Sumber: warmphotos.net, uniknya.com

Terapi Mental Percuma Untuk Penggemar Lady Gaga

Posted: 09 Jan 2013 08:00 PM PST


 Lady Gaga memang dikenal kerana tingkah lakunya yang aneh, selalu berpenampilan unik bahkan kontroversi. Namun kali ini, penyanyi eksentrik itu akan menawarkan sesuatu yang menarik kepada para penggemarnya, iaitu terapi kesehatan mental percuma.
Ya, penawaran menarik  itu dibuat saat berlangsungnya tour konser Lady Gaga yang bertajuk "Born This Way".  Terapi kesehatan mental percuma ini ditujukan kepada para fans yang mendatangi konser tersebut.

(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)
Terapi Mental Percuma Untuk Penggemar Lady Gaga (Sumber:wordpress.com,uniknya.com)

Pada setiap lokasi konser, Gaga akan menghadirkan sebuah bus psikologi untuk para penggemar yang ingin berkonsultasi tentang kesihatan mental mereka secara gratis. Bus kesihatan mental itu sendiri bernama "Born Brave Bus".
Penawaran unik terapi mental tersebut dibuat sehubungan atas terjadinya tragedi penembakan Sandy Hook, yang meragut nyawa 20 anak tak berdosa.
Gaga mengumumkan bahawa ia beserta yayasan Born This Way Foundation, telah bekerja sama dengan Dewan Nasional untuk membuat terapi khusus kepada para penggemarnya, dengan harapan insiden mengerikan Sandy Hook tidak terjadi lagi.
Selain itu, terapi mental ini ditujukan untuk memajukan kesehatan perilaku, dan menciptakan kesadaran kesehatan mental para penggemar saat berlangsungnya konsert, serta menawarkan pelayanan kaunseling gratis kepada mereka.
Pada projek ini, para penggemar boleh bertemu langsung dengan ahli psikologi dan penggemar lainnya, untuk mendiskusikan isu-isu atau masalah yang mereka miliki.
Lady Gaga berharap bahwa fans-nya mendapat bantuan dari apa yang mereka perlukan dan mudah-mudahan tragedi seperti Sandy Hook, tidak terjadi lagi di masa depan. (**)
Sumber : yourjewishnews.com, uniknya.com,

Model Kurus Kering di Dunia Akhirnya Meninggal

Posted: 09 Jan 2013 07:30 PM PST


Unic29 - Model Terkurus di dunia
Isabel Caro dialah model kurus kering yang pernah ada di dunia, model kurus kering ini adalah aktris berasal dari PErancis yang menjadi simbol internasional untuk perjuangannya dengan anoreksia meninggal dunia di usia 28 tahun. Namun, kematian Caro tidak sia-sia. Nama Caro mulai mencuat pada 2007 setelah berpose bogel membintangi sebuah iklan kontroversi tentang pencegahan anoreksia di Italia. Model ini menggemparkan dunia saat memamerkan tubuh polosnya yang tinggal tulang berbalut kulit. Saat itu berat badannya 30,8 kg dengan tinggi sekitar 1,6 meter. Seperti yang dilansir unikbaca.
Caro yang menghidap anoreksia sejak usia 13 tahun, bersedia tampil tanpa busana dalam iklan itu, kerana dia berniat membuat wanita menyadari bahaya anoreksia atau kelainan pola makan lainnya. Sayangnya, kerana cukup menghebohkan, iklan ini dilarang tayang di beberapa negara.
Meskipun berita kematiannya baru terkuak baru-baru ini, namun mantan pelatih aktingnya Daniele Dubreuil-Prevot mengungkapkan, Caro meninggal pada 17 November lalu. Sebelum menghembuskan napas terakhir, Caro dirawat selama dua minggu di rumah sakit akibat komplikasi pneumonia (radang paru-paru), sepulang menyelesaikan pekerjaan di Tokyo, Jepun.
Agar perjuangannya tidak sia-sia, pada 2008, Caro menulis sebuah buku bertajuk 'The Little Girl Who Didn't Want to Get Fat'. Ia juga sering mengampanyekan bahaya anoreksia di beberapa media. Salah satunya di acara yang dipandu Jessica Simpson, 'The Price of Beauty'.
Dalam acara itu, Caro mengungkapkan kisahnya yang ingin bertubuh langsing di masa remaja hingga akhirnya menjadi penghidap anoreksia. Sayangnya, ketika ia menyadari bahaya anoreksia, dan berjuang keras untuk sembuh dari kelainan pola makan itu, semuanya sudah terlambat. Ia pun meninggal di usia muda.
sumber

Miley Cyrus Peluk Anggota One Direction Di Tempat Tidur

Posted: 09 Jan 2013 07:00 PM PST


Apa yang dilakukan Miley Cyrus dengan Harry Styles di tempat tidur? Miley mengupload dua buah foto di akun Twitternya. Di foto pertama  Miley  tampak berada di tempat tidur dengan selimut sembari memeluk Harry Styles, personil One Direction yang juga mantan kekasih Taylor Swift.


Untungnya hal tersebut hanya lawak. Miley hanya memeluk cutboard bergambarkan Harry Styles. Sementara di foto kedua, Miley dan saudara perempuannya, Noah tampak kembali memeluk cutboard Harry sambil berpura- pura hendak mencium anggota boyband asal Inggris tersebut.


Usai mengupload kedua foto tersebut, Miley mengucapkan bahwa ia hanya bercanda. Ia mengatakan masih bertunangan dengan sang kekasih, Liam Hemsworth dan tidak ada rencana untuk berpaling dari sang aktor.

Lepas bedah baru tahu tiada kanser

Posted: 09 Jan 2013 06:30 PM PST


Singapura: Seorang ahli perniagaan terkenal Malaysia menjalani pembedahan di republik ini kerana disyaki menghidap kanser, tetapi kemudian mendapati dia tidak menghidap penyakit itu.
Dia kini menyaman Pusat Kanser Nasional Singapura (NCC) dan konsultan kanan di pusat itu kerana kerugian dialami.

Datuk Seri Hii Chii Kok, 54, yang menetap di Kuala Lumpur, semalam mendakwa, pusat terbabit gagal memberikan nasihat sewajarnya, tidak memberi pertimbangan terhadap keputusan pelbagai ujian lain dan gagal memaklumkan kepadanya mengenai penyakit itu. Kedua-dua defendan menafikan dakwaan itu dan menjelaskan dalam dokumen mahkamah yang difailkan, mereka tidak pernah memberitahu Hii yang dia menghidap kanser pankreas. Mereka menegaskan terdapat pelbagai pendapat pakar lain menunjukkan bahawa dalam kesnya, kanser tidak dapat dielakkan dan pembedahan adalah disyorkan.
Hii adalah Pengarah Urusan syarikat senaraian awam di Kuala Lumpur, Kumpulan Universiti SEGi dan Pengerusi Eksekutif syarikat pelaburan persendirian, Kumpulan HCK Capital.

Pada Jun 2010 selepas menjalani pemeriksaan kesihatan di Malaysia, Hii dirujuk ke NCC, di mana dia dinasihatkan menjalani rawatan imbasan bagi memastikan 'bintik panas' atau ketumbuhan berkanser.

Ujian itu menunjukkan terdapat beberapa bintik panas dalam pankreasnya. Dia dinasihatkan agar menjalani Prosedur Whipple - pembedahan untuk mengasing, atau membuang bahagian dalam pankreas, duodenum dan sebahagian perutnya. Selepas pembedahan Ogos 2010, bahagian pankreas yang dipotong itu didapati tiada sel kanser. Dia dibenarkan keluar hospital 10 hari kemudian.
Hii mendakwa ujian lain dilakukan NCC, termasuk ujian darah dan air kencing, semuanya menunjukkan keputusan normal, tetapi NCC tidak memaklumkan kepadanya mengenai keputusan itu atau kepentingannya.

Dia kemudian kembali ke NCC pada September 2010 untuk kajian semula dan diberitahu dia semakin pulih. Namun, kira-kira dua minggu kemudian di Kuala Lumpur, dia muntah darah dan tidak sihat. Ini menyebabkan dia terpaksa menjalani pembedahan di Kuala Lumpur. - Straits Times
sumber : mymetro

Dua jam bawah jeti

Posted: 09 Jan 2013 06:00 PM PST


Tasmania: Sambil berpelukan erat dalam air dengan wajah ketakutan, keluarga ini terpaksa berlindung di bawah jeti lebih dua jam ketika kebakaran hutan Australia memusnahkan bandar tempat mereka tinggal.
Ketika api membakar kediaman mereka, Tammy dan Tim Holmes membawa lima cucu mereka ke satu-satunya tempat yang diharapkan tidak terkena api.

Dengan oksigen makin berkurangan dalam udara yang tercemar itu, mereka berpaut pada struktur kayu berkenaan dan berpelukan semasa sendiri sebagai sokongan ketika harapan untuk keluar dari bencana itu kian tipis. Pada satu ketika, api turut membakar jeti terbabit dan memaksa Holmes menceduk air dari laut untuk memadamkan api itu.
Akhirnya, selepas dua jam setengah dalam air, Holmes berjaya mendapatkan sampan kecil yang digunakan mereka untuk melarikan diri ke hotel di luar zon kebakaran.

Sementara itu, ibu kepada kanak-kanak terbabit, Bonnie Walker bimbang keluarganya sudah terbunuh.

Dia meninggalkan anaknya, Charlotte, dua; Esther, empat; Liam, sembilan, dan Matilda yang berusia 11 tahun serta Caleb, enam tahun di bawah jagaan ibu bapanya ketika dia menghadiri majlis pengebumian.
Bonnie memberitahu dia memandu ke majlis pengebumian di Hobart ketika api membakar di kedua-dua belah jalan raya dan melepasinya sebelum api sampai di jalan raya dan memisahkan dia daripada keluarganya.

Dia memberitahu rangkaian ABC Australia: "Kami hanya menunggu di telefon dan menerima mesej pada jam 3.30 petang mengatakan ibu dan bapa sudah dipindahkan, mereka dikelilingi oleh api. Saya terus berdoa.
"Jadi, saya menguatkan semangat menerima kenyataan mungkin kehilangan anak dan ibu bapa saya," katanya.

Dengan bekalan oksigen makin berkurangan dalam udara yang tercemar, Bonnie berkata, bapanya, "berusaha berdepan dengan risiko" untuk mendapatkan sampan kecil dari pantai.

Holmes memberitahu bagaimana dia mengarahkan isteri, cucu dan anjing peliharaan, Polly ke jeti berdekatan apabila melihat asap dari hutan yang terbakar di bumbung.

Walaupun tiga jentera bomba tiba, lelaki berusia 62 tahun itu, menyedari dia tidak dapat mempertahankan kediaman yang dibinanya sendiri itu.

"Saya melihat ke arah anggota bomba dan berkata, "Saya perlu pergi kepada Tammy dan kanak-kanak itu," katanya kepada West Australian.

"Selama dua jam setengah berikutnya, kami berpelukan di bawah jeti ketika kebakaran kian marak dan menyebabkan asap tebal, abu dan sisa kebakaran yang menyebabkan kami kekurangan oksigen.

"Ada masa, kami perlu masuk lebih dalam di permukaan air kerana ia terlalu panas dan ada juga ketika, jeti itu turut terbakar. Saya dapat menceduk sedikit air dan menyimbahnya ke jeti untuk memadamkan api itu," katanya. - Daily Mail
sumber : mymetro

Kulit tersiat

Posted: 09 Jan 2013 05:30 PM PST


Johor Bahru: "Mama, papa, kaki Fathur tersepit ni!" jerit seorang kanak-kanak lelaki berusia lapan tahun yang patah tulang jari kaki kirinya manakala kulit bahagian berkenaan tersiat selepas tersepit di eskalator sebuah pasar raya di Kota Tinggi, kelmarin.
Dalam kejadian jam 6.50 petang itu, mangsa, Muhamad Fathur Rahman Fadhel tersepit kakinya ketika menuruni eskalator terbabit bersama ibu bapa dan adik perempuannya berusia lima tahun.

Lebih mengerikan, bapanya, Fadhel Ahmad, 32, terpaksa menarik kaki mangsa yang juga anak sulung daripada dua beradik bagi menyelamatkannya.
Menceritakan detik cemas itu, ibu mangsa, Nor Fadilah Anuar, 32, berkata, ketika kejadian, mereka sekeluarga ke pasar raya terbabit untuk menghantar stok bekalan makanan yang diletakkan di sebuah kedai di situ.

"Selepas selesai menghantar stok makanan, kami berempat menuruni aras satu pasar raya berkenaan sebelum Fathur tiba-tiba menjerit sekuat hati mengatakan kakinya tersepit.

"Kami panik sebelum suami memberanikan diri menarik kaki kiri Fathur yang tersepit itu," katanya kepada Harian Metro ketika ditemui di Hospital Sultan Ismail (HSI) Pandan, di sini, semalam.
Menurut Nor Fadilah, dia semakin panik selepas ternampak tulang selain kulit kaki anaknya tersiat.

Katanya, ketika itu, dia melihat Muhamad Fathur Rahman yang juga murid Sekolah Kebangsaan Pasak, Kota Tinggi menahan kesakitan sebelum dibawa ke Hospital Kota Tinggi (HKT).
"Kakitangan HKT mendapati kaki Fathur patah menyebabkan dia dirujuk ke HSI untuk dibedah.

"Saya dan keluarga berjumpa dengan pengurusan pasar raya terbabit tengah hari semalam bagi mendapatkan penjelasan lanjut berkaitan kejadian," katanya.

Menurut Nor Fadilah, ketika kejadian, tiada seorang pun wakil pengurusan pasar raya terbabit yang membantu mereka sekeluarga.

Katanya, lebih mengejutkan, dia dimaklumkan kejadian itu tidak diberitahu kepada pengurusan.

"Ketika kejadian, ada lima pengawal keselamatan berada di luar bangunan pasar raya itu dan tidak logik sekiranya mereka hanya mendiamkan diri serta tidak memaklumkan kejadian kepada pihak atasan.

"Kami sekeluarga berharap keadaan Fathur bertambah baik selepas pembedahan dilakukan malam tadi," katanya.

Menurut Nor Fadilah, kejadian itu memberi tamparan hebat buatnya serta suami dan mereka akan lebih berhati-hati selepas ini bagi mengelak kejadian sama berulang.

Wakil pengurusan pasar raya itu ketika dihubungi berkata, pihaknya sudah melawat Muhamad Fathur Rahman di HSI untuk melihat sendiri keadaan kanak-kanak berkenaan.

"Ada sedikit salah faham berkaitan kejadian ini dan kami akan berbincang dengan keluarga kanak-kanak itu bagi mencari penyelesaian," katanya enggan mengulas lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Che Mahazan Che Aik ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkaitan kejadian.
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment