borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Wow...! Inilah Bugatti Veyron yang Dibalut Dengan Persamaan Angka Matematik.

Posted: 04 Dec 2012 08:45 AM PST


 
Ini adalah salah satu supercar tercepat di dunia, dengan kecepatan puncak 252mph yang boleh meninggalkan para saingannya mengekor di belakangnya.
Dan sekarang pengeluar kereta Bugatti Itali ini telah mengungkapkan ilmu di balik kecepatan mencengangkan atas Veyron dengan menutup body kereta dengan jumlah yang digunakan dalam rahasia kecepatan itu.
Konseptual artis Bernar Venet diminta oleh Bugatti untuk menciptakan desain sendiri untuk model Grand Sport yang berharga 1.5million Euro.
Dan Bugatti jelas senang dengan hasilnya dengan juru bicara perusahaan ini mengatakan bahwa kereta ini adalah objek yang 'mengintegrasikan simbol kecepatan dengan eksterior, menarik painterly dan interior yang menyinggung haute couture'.
Interior kereta juga memiliki rumus matematik yang telah susah payah dijahit dalam dominan orange ke bahagian dalam pintu.
"Saya menyadari betapa saya boleh menterjemahkan semangat saya untuk persamaan matematika dan risalah ilmiah ke bentuk tiga dimensi.
Sebuah standar Bugatti Veyron Grand Sport biaya £ 1.500.000 perusahaan tidak merilis harga untuk satu  Venet spesial edisi ini, yang saat ini dipamerkan di di Collection Family Rubell di Miami.

 
• Bugatti Veyron telah dihiasi dengan persamaan angka yang dibubuhkan dalam tenaga mesin supercepat nya

 
• Bugatti telah menolak untuk memberi harga, paling juga akan dihargai ketika supercar ini telah diparkir

 
• Interior coklat dan orange retro membuat kereta ini dibangun dengan susah payah

 
• craftmanship yang terkenal adalah bukti dalam interior mewah Bugatti ini

• Artis Bernar Venet mengatakan kereta"Saya menyadari betapa saya bisa menerjemahkan semangat saya untuk persamaan matematika dan risalah ilmiah ke bentuk tiga dimensi."

 
• Kereta telah sesuatu yang  tercepat di dunia seni
(Otomotif | YhWp)

Rela Mati Demi Seni

Posted: 04 Dec 2012 08:30 AM PST


Bagi beberapa orang, seni merupakan sebuah harga mati yang harus dipertahankan. Mungkin inilah yang dirasakan oleh beberapa anak muda yang nekat membuat grafiti di sebuah jembatan.






Lihat cara lelaki ini seludup 1.8 juta Euro

Posted: 04 Dec 2012 08:15 AM PST


Dua lelaki China ini ditangkap di sebuah pos pemeriksaan dekat Strasbourg Perancis bulan lalu dengan tuduhan membawa  lebih dari 1.8 Million euro secara tunai yang disembunyikan di kerusi kereta, menurut Bea Cukai Perancis.
Wang pecahan  20,, 50 100, 200 dan 500 euro, yang sengaja disembunyikan di balik sandaran Audi A6. Bea Cukai selama pemeriksaan di gerbang tol dari jalan raya A4 di Schwindratzheim para tersangka tampak gugup sehingga membuat para petugas curiga.
Dua orang yang tinggal di Portugal, telah melakukan perjalanan ke Paris dengan pesawat terbang. Di sana, mereka mengambil mobil  berniat untuk pergi ke Wina, Austria, untuk liburan menurut Mr Steiner. Mereka tetap dalam tahanan saat ini untuk dilakukan pemeriksaan selanjutnya.

• para petugas menemukan 38.000 lebar wang pecahan 20,, 50 100, 200 dan 500 euro, yang tersembunyi di balik sandaran kerusi kereta Audi A6

 
• Penangkapan dilakukan pada tanggal 11 November tapi Bea Cukai mengumumkannya  hari ini kerana  penyelidikan

 
• Kedua pria itu mengaku mereka sedang dalam perjalanan ke Wina untuk liburan

 
• Pasangan Cina ini masih berada di Portugal dan tetap dalam ditahanan

(Daily Mail | YhWp)

Seorang Lelaki Jadikan 6 Wanita Budak S*x Dan Menyuruh Untuk Membunuh Satu Sama Lain

Posted: 04 Dec 2012 08:00 AM PST


DAILYMAIL.CO.UK - Di China terdapat sebuah tempat seperti penjara bawah tanah dimana seorang lelaki  diam-diam memiliki enam wanita sebagai budak seks telah terungkap. Li Hao, 35, dari Provinsi Henan, dijatuhi hukuman mati minggu lalu kerana menahan para wanita di ruang bawah tanah kecil nan muram dan kerana perannya dalam pembunuhan dua dari mereka Petugas pemerintah daerah dinyatakan bersalah atas tuduhan termasuk pembunuhan, pemerkosaan, prostitusi terorganisir dan penahanan ilegal, media pemerintah Xinhua melaporkan .

Pengadilan mendengar bagaimana ia membangun sebuah penjara di ruang bawah tanah di mana ia memaksa perempuan untuk bekerja sebagai pelacur. Polis mengatakan bahwa Li memaksa mereka untuk membunuh dua orang lain yang dipaksa bekerja sebagai budak seks bersama mereka. Tiga dari perempuan yang dipegangnya diberi keringanan hukuman atas peranan mereka dalam dua pembunuhan. Satu menerima tiga tahun dan dua lainnya ditempatkan dalam masa percubaan, menurut Xinhua. Akhirnya, salah seorang wanita berhasil melarikan diri dan dia pergi ke polis.

Sebuah penyelidikan mengungkapkan bahwa Li menciptakan ruang bawah tanah pada tahun 2009 dan menahan wanita selama antara dua sampai 21 bulan. Selama penahanan mereka berulang kali diperkosa, memaksa mereka untuk berhubungan seks dengan laki-laki lain untuk wang dan membuat mereka tampil di acara web porno. Sebelum mereka ditipu untuk pergi ke penjara Li, para wanita tersebut bekerja di kelab malam dan bar karaoke.

Dua dari enam orang ditemukan tewas ketika seorang wanita 23 tahun yang telah disimpan selama tiga bulan melarikan diri ketika sedang dibawa keluar untuk bekerja sebagai pelacur di September tahun lalu - ia memimpin polisi untuk ruang bawah tanah. Seorang pengacara di Changsha yang mengikuti kasus ini mengatakan hukuman mati Li sudah bisa ditebak, tapi dia tidak bisa setuju dengan vonis untuk tiga perempuan. "Saya terkejut ketika mendengar putusan mereka karena mereka adalah korban dalam skandal budak seks," kata Zhang Yan dalam South China Morning Post. Dia telah berusaha untuk mewakili perempuan di pengadilan tetapi mengatakan dia telah ditolak oleh otoritas lokal. Dia mengatakan informasi yang dirilis oleh polisi menunjukkan bahawa semua wanita mengalami penyiksaan mental dan fisik yang tak terbayangkan.



China Central Television melaporkan sebelumnya bahwa Li telah memikat mereka kembali ke sarang bawah tanah setelah menawarkan untuk membayar mereka untuk seks jika mereka pulang dengan dia. Tetapi ia malah menawan mereka. Pengadilan mengatakan Li bekerja sebagai petugas untuk Luoyang teknologi pengawasan biro ketika ia ditangkap pada bulan September tahun lalu. Ia menikah dan memiliki anak berusia delapan bulan, Xinhua melaporkan.



(Foto) Inilah Kolam Renang Terluas Dan Terbesar Di Dunia. (Bahkan Kapal Pun Berlayar Di Dalamnya)

Posted: 04 Dec 2012 07:00 AM PST


Chile membuat sebuah rekod yang fantastis dan unik. Kolam renang di San Alfonso del Mar Resort, Algarrobo memegang rekod dunia sebagai kolam renang yang terbesar sekaligus yang terdalam di dunia.



Kolam renang ini mempunyai  panjang 1,012 km dengan total luas kolam sekitar 8 hektar. Luas kolam ini setara dengan 20 kali luas kolam renang ukuran standard Olimpiade dan 2 kali lebih luas daripada kolam renang di Marocco yang memegang rekor sebelumnya. Adapun kedalaman kolam renang ini adalah sedalam 115 kaki yang membuatnya sebagai kolam renang terdalam sedunia.

 

Untuk mengisi kolam ini diperlukan air setara 250 juta liter. Benar-benar luar biasa. Dan ini merupakan salah satu objek pelancungan Chile .
(Reuters)

Artis K-Pop Lelaki Dengan Gaya Rambut Terunik

Posted: 04 Dec 2012 06:00 AM PST




Sumber 

Ketahui diabetes dengan Cara Ini

Posted: 04 Dec 2012 05:00 AM PST


 Anda terkena diabetes? Cari tahu jawabannya dengan menjawab 10 pertanyaan berikut, seperti dikutip dari health.india.com, Kamis (22/11/2012):

1. Apakah nafsu makan Anda meningkat akhir-akhir ini?

Nafsu makan yang meningkat disebut pula sebagai polifagia, terjadi ketika kadar gula darahnya tinggi. Sel-sel di dalam tubuh akan merasa kelaparan, karena tidak dapat menggunakan glukosa yang berada di dalam aliran darah. Hal inilah yang membuat seseorang selalu merasa kelaparan.

2. Apakah Anda lebih sering buang air kecil?

Hal ini menunjukkan poliuria disebabkan oleh tingginya jumlah glukosa dalam urin.

3. Apakah Anda sering merasa haus?

Ini bisa jadi merupakan polydypsia yang disebabkan oleh peningkatan buang air kecil dan hilangnya cairan.

4. Apakah berat badan Anda menurun meskipun nafsu makan besar?

Dalam diabetes, tubuh tidak dapat memanfaatkan glukosa yang tersedia. Karena ketiadaan bahan bakar, akhirnya lemak pun dibakar. Hal ini menyebabkan penurunan berat badan.

5. Apakah belakangan ini Anda merasa lelah sepanjang hari?

Kerana cadangan glukosa yang tidak digunakan, tubuh tidak mampu untuk mendapatkan energi dan kerananya merasa lebih lelah.

6. Apakah Anda merasa kesemutan di kaki dan jari-jari atau ada sensasi mati rasa?

Tingkat glukosa yang tinggi dalam tubuh dapat mempengaruhi saraf sehingga dapat menyebabkan kesemutan atau 'neuropati diabetes'. Terkadang menyebabkan mati rasa di pinggiran tubuh.

7. Apakah Anda mengalami infeksi lebih sering daripada sebelumnya?

Tingkat gizi berkurang dalam sel-sel tubuh sehingga dapat menurunkan kekebalan. Akibatnya sering mengalami infeksi terutama di saluran kemih, kulit, dan vagina.

8. Apakah penglihatan Anda menjadi kabur?

Bentuk dan fleksibilitas lensa mata berubah karena gula darah yang tinggi, sehingga mendistorsi kemampuan mata untuk fokus. Hal ini menyebabkan penglihatan kabur.

9. Apakah luka di tubuh Anda lama sembuh?

Karena sistem kekebalan tubuh yang lemah maka infeksi memiliki kecenderungan meningkat. Karena itu penyembuhan luka pada penderita diabetes pun menjadi lama.

10. Apakah Anda sering uring-uringan atau depresi akhir-akhir ini?

Hal ini bisa terjadi karena pasokan dan nutrisi glukosa ke otak menurun.

Jika Anda menjawab ya untuk 10 pertanyaan tersebut, maka sepertinya Anda memiliki gejala diabetes. Segeralah pergi ke dokter untuk konsultasi dan pemeriksaan lebih lanjut. Dengan penanganan medis yang tepat dan mengubah gaya hidup menjadi lebih sehat, Anda tidak perlu dihantu penyakit ini


Baca Selanjutnya : http://www.suatufakta.com/2012/12/ketahui-diabetes-dengan-cara-ini.html#ixzz2E2zhCuHL

Speaker Termahal di Dunia

Posted: 04 Dec 2012 04:00 AM PST


Speaker termahal bukan disebabkan kehadiran emas atau berlian seperti pada barang berkelas lainnya. Akan tetapi, speaker harga selangit ini memang disebabkankan kualiti suaranya yang sangat bagus dan jernih. Berikut 5 speaker termahal di dunia:

1. ULTIMATE by Transmission Audio: US $ 2 juta
Speaker ini hanya dibuat sesuai pesanan. Dengan sistem pengeras suara yang terbuat dari 4 subwoofer dipol terpisah, masing-masing berisikan sepuluh subwoofer 15 inci. Setiap panel dipol memiliki channel tersendiri, dengan dua puluh empat unit 8-inch. Aliran elektrik 31.000 watt diperlukan untuk menyalakannya.
ULTIMATE by Transmission Audio (sumber web)

2. Grand Enigma by Kharma: US$ 1 juta
Kharma, produsen audio ternama dari Belanda, tidak akan melambung namanya kalau tidak punya Grand Enima. Speaker mahal yang 100% unik, kerana audio ini diuji lama oleh tim spesialis di sebuah gudang di sebuah bangunan di Belgium. Kita boleh membayangkan betapa indahnya suara yang dihasilkan speaker ini.
Grand Enigma by Kharma (sumber: web)

3. Infinite Wisdom Grande Loudspeaker by Wisdom Audio: US$700 ribu
Speaker ini disetel dalam sistem Infinite Wisdom Grande. Tingginya sendiri 6 meter lebih dengan beratnya hampir dua ton!
Infinite Wisdom Grande Loudspeaker by Wisdom Audio (sumber: web)

4. MBX 10.9s46 by California Audio Technology: US$560ribu
MBX Speaker 10.9s46 adalah duo pengeras suara yang tentu sulit dilewatkan. Tingginya 4 meter dengan berat masing-masing sekitar satu ton. Berat ini berasal dari MBX 105 yakni bahan paduan yang sebenarnya tidak menyajikan apa-apa secara fisik namun memberikan akurasi audio terbaik.
MBX 10.9s46 by California Audio Technology (sumber: web)

5. Sphäron Excalibur by Acapella Audio Arts: US$380.700
Speaker besar dengan pengeras ukuran 12 meter persegi ini mengirimkan frekuensi terendah sementara pilar kembarnya terbuat dari empat subwoofer masing-masing 15 inci masing-masing. Perangkat satu ini terinspirasi model klasik Sphäron. (**)
Sphäron Excalibur by Acapella Audio Arts (sumber: web)

Sumber: Dari berbagai sumber, diolah

OMG!!! Supermarket Ini Boleh Bertransformasi Jadi Alat Musik

Posted: 04 Dec 2012 03:00 AM PST


Biasanya saat masuk supermarket Kamu pasti akan disambut oleh suara penjaga toko, seperti: "Selamat Datang di …", "Silahkan Berbelanja", atau semacamnya. Tapi di toko yang satu ini, Kamu akan disambut oleh suara musik akustik yang dimainkan oleh berbagai macam barang yang ada di kedai tersebut.
Terletak dibagian timur kota London, supermarket ini secara automatik akan memutarkan alat musik saat Kamu mulai mengambil minuman di peti ais dalam supermarket.
Ketika Kamu mengambil satu saja minuman, maka botol minuman akan berubah menjadi terompet dan lonceng, tin makanan menjadi xylophone, sapu menjadi shaker, serta banyak lagi yang lainnya. Mereka semua menyatu dan bekerja sama menjadi alunan musik yang indah.
".. (Itu) benar-benar fenomenal bagaimana mereka boleh mengubah kedai biasa menjadi musik ajaib. Aku sangat senang boleh ikut berpartisipasi, ini pengalaman yang luar biasa. Sangat, sangat, cerdas," ungkap salah satu pengunjung supermarket, seperti diberitakan Digital Spy.
Transformasi itu adalah untuk proyek Red Stripe, 'Make Music in the Corner Shop'.

Inilah Motor Raksasa Termahal Di Dunia

Posted: 04 Dec 2012 02:00 AM PST




Sumber

Wajah Manusia yang Terbuat dari Kentang

Posted: 04 Dec 2012 01:00 AM PST


Manusia dan kentang memiliki banyak kesamaan atau setidaknya, itulah yang Ginou Choueiri fikirkan. Dari mulai tokoh pop sampai politisi, artis Lebanon ini membuat instalasi lebih dari seribu potret yang seluruhnya terbuat dari kentang.
"Saya memilih kentang untuk menggambarkan wajah manusia kerana banyak hal yang sesuai. Tidak hanya kulit mereka yang berpori seperti kita, tapi tekstur kulit dan warna sangat mirip, dan seperti kita," paparnya.
Sumber : uphaa.com, uniknya.com

Gadis Cantik Ini Selamatkan 5 Orang Dengan Mendermakan Organnya

Posted: 04 Dec 2012 12:00 AM PST


Cleo Lloyd adalah seorang gadis cantik berusia 14 tahun yang mengalami kejadian mengenaskan ketika sedang berkunjung ke rumah datuk-neneknya. Cleo mendapat serangan asma secara tiba-tiba, lalu ia pun dilarikan ke rumah sakit dengan ambulans. Sayangnya dalam perjalanan ke rumah sakit, Cleo mengalami serangan jantung yang membuatnya masuk dalam keadaan koma.

Orang tua Cleo yang mengetahui anaknya dalam keadaan koma, memutuskan untuk mencabut alat yang membuat Cleo tetap bernafas dengan alasan bahwa Cleo adalah anak yang baik hati dan gemar menolong, maka daripada ia dibiarkan berbaring koma, lebih baik ia direlakan saja pergi dan organ tubuhnya akan didonorkan pada orang yang memerlukan.

Meskipun berat, kedua orang tua Cleo mengaku merelakan anak mereka, dan berharap dengan mendonorkan organ tubuh Cleo, gadis 14 tahun tersebut boleh tenang .

    

Kecanduan Alkohol Si Cantik Lindsay Lohan Minum Dua Liter Vodka Per Hari

Posted: 03 Dec 2012 11:30 PM PST


Ayahnya mendesak untuk sang Bintang mencari bantuan setelah dia diduga telah ketergantungan dengan  vodka per hari, dan sekarang menurut kabar teman-temannya telah melakukan intervensi juga.
Menurut TMZ teman-teman dekat Lohan mendesak dia untuk memeriksakan ke fasilitas perawatan sebelum dia ke pengadilan.
Namun Lohan telah dengan tegas mengatakan kepada mereka dia tidak memiliki masalah dengan alkohol dan dia memberikan fakta bahwa dia baru saja menyelesaikan tiga film itu sebagai bukti.
Menurut laporan Lohan diduga meninju seorang wanita bernama Tiffany Ava Mitchell di Avenue setelah konser Justin Bieber karena mereka berebut Max George dari boy band The Wanted.

 
• Liz menenggak hingga dua botol vodka setiap hari kerana stress

 
• Terlepas dia menghadapi penjara,  pemulihan dapat membantu kesnya Lohan

 
• teman Lindsay Lohan putus asa untuk memeriksakan dia ke pusat pemulihan kerana kerap kali melanggar hukum

 
• Lohan ayah Michael juga dikatakan memujuk putrinya untuk masuk rehab tapi dia menolak untuk berbicara dengannya

(Female Online | YhWp)

Mike Tyson Dan Brad Pitt Perebutkan Seorang Wanita

Posted: 03 Dec 2012 11:00 PM PST


Mantan petinju dunia, Mike Tyson dalam sebuah wawancara menceritakan bahwa ia pernah mengalami cinta segitiga antara dirinya, mantan istrinya Robin Givens dan aktor Brad Pitt. Menurut ceritanya, ketika ia dalam proses perceraian dengan sang istri, Robin Givens, ia masih sering berkunjung ke rumah Robin. Dan suatu hari ia menemukan Brad Pitt sedang bersama istrinya di kamar tidur.

Mike Tyson mengungkapkan wajah Brad Pitt ketika itu sangat terkejut dan ketakutan. Mungkin Brad Pitt membayangkan akan diajar oleh petinju macam Mike Tyson


Trik-trik untuk mencegah kecurian.

Posted: 03 Dec 2012 10:30 PM PST



Pasti banyak diantara kita yang pernah kecurian, dari hal kecil seperti roti sampai hal yang besar seperti kereta. Dibawah ini adalah trik-trik untuk mencegah kecurian.


1. Bungkusan Plastik Bercendawan


[imagetag]

Beg plastik ini membuat makanan anda kelihatan bercendawan sehingga sudah pasti tak ada orangg yang mahu memakan isinya.


2. Soket Elektrik  Rahsia


[imagetag]

Soket listrik ini kelihatan hanyalah seperti soket l biasa sehingga para  pencuri  tidak akan kepikiran untuk mencuri sesuatu dari sana. Padahal soket ini boleh dipakai untuk menyimpan wang ataupun perhiasan lainnya.


3. Stereo Kaset Kereta Palsu


[imagetag]

Kaset di stereo mobil ini adalah palsu, hanya untuk membuat pencuri berpikir bahwa tape kereta anda tidak berharga sehingga mereka tidak mahu mencurinya.



4. Stiker Karatan


[imagetag]




5. Lubang untuk Mug




Anda bisa memasang plug di mug anda sehingga gelas anda tidak boleh dipakai lagi kerana ada lubang di mug tersebut terkecuali rakan atau teman anda itu mahu menutupi lubang tersebut dengan tangannya.

6. Kolor Kotoran






Seluar dalam ini sengaja dibuat dengan warna yg kelihatan kotor dan menjijikan untuk menghindari keinginan pencuri untuk memeriksanya apakah ada barang berharga di dalamnya.


7. Bag Laptop Surat Khabar


[imagetag]


Bag laptop ini kelihatan hanya seperti koran untuk mengaburi pencuri. Beg ini terdiri dari bahasa pilihan.


8. Biometik USB Flash Drive


[imagetag]

Flash Drive ini hanya boleh dipakai dengan cara log in dengan sandi atau cap  jari. Jadi informasi anda akan aman didalamnya.


9. Ban Sepeda Rusak
[imagetag]


Tayar basikal ini kelihatan rusak sehingga pencuri akan tertipu dan mengira bahwa basikal anda rosak


10. Kamera Sekuriti Palsu
[imagetag]

Orang-orang akan mengira bahawa anda punya kamera perekam sehingga mereka akan berpikir sepuluh kali sebelum memutuskan untuk merampok rumah/toko anda

Deritanya kakak ini

Posted: 03 Dec 2012 10:00 PM PST

Budak 8 tahun adakan konsert mini di hospital untuk hibur ibunya yang kena kanser

Posted: 03 Dec 2012 09:30 PM PST


 Inilah kisah menakjubkan dari seorang anak 8 tahun yang memainkan harpa/kecapi di rumah sakit Indianapolis untuk menghibur ibunya yang sedang menjalani pengubatan kanser payudara.
Martin Williamson pergi ke Community Hospital East bersama ayah dan dua saudara perempuannya untuk membuat konsert di lobi rumah sakit setiap harinya. Selain untuk menghibur sang ibu, pertunjukan solonya itu juga membawa ketenangan tersendiri bagi pesakit lain dan para staf rumah sakit.

Martin Williamson memainkan harpa mungilnya (Sumber : blogspot.com, uniknya.com)

Tammy Williamson, ibu Martin, mengatakan : "Saya sedang menjalani pengubatan, dan ketika saya keluar mereka sudah berada disini, dan dikerumuni oleh orang-orang."
"Ketika orang melihat saya mereka mengatakan, 'Apakah kau ibunya?'. Entah apa yang membuat saya istimewa kerana aku ibunya," ucap Tammy.
Salah seorang staf rumah sakit menambahkan jika pertunjukan kecapi mini yang dimainkan Martin begitu indah, membawa manfaat semacam terapi bagi pesakit lainnya, dan juga memberikan suasana menenangkan bagi para staff yang bekerja berjam-jam merawat pesakit.
"Ini adalah hadiah yang luar biasa kepada staf serta pesakit lain yang berada di sini, dan tentu kejutan yang besar untuk ibunya," kata Dr Robert Goulet, direktur medis rumah sakit. (**)
Sumber : wrcbtv.com, uniknya.com

Kehilangan Seluruh Rambut Nenek Ini Mengganti dengan Tato

Posted: 03 Dec 2012 09:00 PM PST


  • detail berita



Seorang nenek kehilangan semua rambutnya disebabkan menderita Alopecia dan memiliki masalah dengan tiroid. Tidak menutupi dengan wig nenek ini malah memutuskan untuk menatato seluruh kepalanya dengan menggunakan tato permanen.


Sumber

Wow, Manusia Dan Ular Cobra Hidup Berdampingan

Posted: 03 Dec 2012 08:30 PM PST


  • detail berita





Sumber

VIDEO: Remaja Saudi Tersangkut Pagar Saat Cuba Lari Dari Sekolah

Posted: 03 Dec 2012 08:00 PM PST


  • detail berita





Sumber 

Bergaun Transparan, Shania Twain Se*si

Posted: 03 Dec 2012 07:30 PM PST

detail beritaLAMA tak terdengar khabarnya, Shania Twain kembali hadir dengan tampilan yang sempurna. Setelah lapan tahun hengkang di dunia hiburan, tubuh seksi dan rampingnya pun dipamerkan ke publik.

Sempat hilang dari peredaran, pesona Shania Twain sepertinya tak berubah. Keseksian dan keindahan fisiknya tetap terjaga. Bahkan, meski usianya hampir kepala lima, penyanyi Still the One itu tetap terlihat energik. Menariknya, tubuh rampingnya pun terlihat sempurna saat dia tampil di The Colosseum, Caesars Palace, Las Vegas.

Shania terlihat membalut tubuhnya dengan catsuit dengan ornamen logam bermotif seperti cakar harimau di sekujur tubuhnya. Bahan busana yang transparan secara samar memerlihatkan keseksian tubuhnya. Tampilannya kian menawan dengan paduan sepatu boots sepanjang paha berwarna hitam.

"Terima kasih banyak! Kalian menerima saya dengan penuh kehangatan, sehingga bulu mata saya serasa akan jatuh," kata Shania kepada orang banyak, seperti yang dikutip dari The Canadian Press dan dilansir Dailymail.

"Ini benar-benar malam yang penuh dengan suka cita, beberapa tahun saya tidak kembali sejak penampilan terakhir saya. Dan saya merindukannya, terima kasih," sambungnya. (ind)
(tty)

Si Kembar Berebut Tempat di Perut Ibu

Posted: 03 Dec 2012 07:00 PM PST


Foto: CBS News
LONDON  - Sebuah video yang diperoleh dari rekaman ultrasonografi, menunjukkan rakaman menakjubkan janin bayi kembar di dalam perut ibunya. Janin itu tampak tengah berebut tempat di dalam perut ibunya.

"Video ini memungkinkan kita melihat posisi dari hubungan keduanya. Boleh dilihat pula bagaimana ruang yang ditempati oleh bayi kembar ini," ujar Dr Maris Taylor-Clarke, seperti dikutip CBS News, Senin (3/12/2012).

"Kedua bayi itu tampak saling mendorong demi mendapat ruang yang lebih longgar," lanjutnya.

Laporan menyebutkan, doktor memperhatikan gerak dari bayi kembar ini, guna mempelajari sindrom twin-twin transfusion (TTTS). Sindrom ini dinilai berbahaya kerana seorang bayi kembar boleh mengambil darah bayi lainnya.

Terlepas dari semua itu, dari video itu boleh dilihat bagaimana bayi-bayi kembar ini berusaha mendapatkan ruang lebih. Tentunya amat menakjubkan pergerakan dari kedua janin bayi tersebut.(faj)

Lelaki nyaris maut dihumban dari jambatan

Posted: 03 Dec 2012 06:30 PM PST


CHON BURI (Thailand): Seorang lelaki nyaris maut apabila dia dihumban dari jambatan dengan tali diikat di lehernya oleh sekumpulan samseng yang ingin membunuhnya semalam.
Polis berkata, pihaknya menerima laporan bahawa seorang lelaki dihumban dari jambatan dekat jalan pintas Chon Buri-Rayong. Polis menemui tali nilon yang terputus diikat pada belebas jambatan.

Saksi memberitahu polis, sekumpulan lelaki menghumban mangsa ke bawah jambatan dengan tali diikat di lehernya tetapi tali itu terputus dan mangsa terjatuh di atas jalan raya. Mangsa berjaya mengelak daripada dilenyek beberapa trak dan kereta yang melalui jalan raya itu. Dia kemudian merangkak ke kawasan hutan berhampiran. Mangsa keluar dari tempat persembunyian apabila dia menyedari kehadiran pasukan polis yang mencarinya.


Mangsa dikenal pasti sebagai Prasarth Sattabutr, 29, mengalami patah kaki dan beberapa kecederaan lain. Dia memberitahu polis, dia diculik Sabtu lalu ketika bekerja di tapak pembinaan di estet perindustrian Sahaphat. - BP

sumber : mymetro

Ahli silap mata dibakar hos TV

Posted: 03 Dec 2012 06:00 PM PST


HOUCHIN berlari turun dari pentas selepas kepalanya terbakar.
HOUCHIN berlari turun dari pentas selepas kepalanya terbakar.
BARAZARTE menyalakan api di kepala Houchin.
BARAZARTE menyalakan api di kepala Houchin.
CALIFORNIA: Seorang ahli silap mata Amerika semalam menjalani rawatan di Republik Dominica selepas seorang hos televisyen membakar kepalanya.
Berasal dari Chico, California, Wayne Houchin berkata, dia dimasukkan ke hospital akibat terbakar. Bagaimanapun, doktor mengatakan ia tidak akan meninggalkan kesan parut. Kenyataan dalam Facebook miliknya mengatakan Houchin 'sedang berehat dan semakin pulih menjalani rawatan di negara Caribbean' itu, di mana dia membuat persembahan dengan sekumpulan ahli silap mata. Ketika membuat kemunculan pada 26 November lalu dalam rancangan televisyen Closer To The Star di Republik Dominica itu, hos jemputan, Franklin Barazarte tiba-tiba menyembur kepala ahli silap mata warga Amerika itu dengan ''Agua de Florida', minyak wangi mudah terbakar yang biasa digunakan dalam upacara Santeria. Dua hari selepas insiden itu, Houchin menulis di Facebook: "Saya tidak jangka dia akan melakukan demikian kepada saya. Ini bukan adegan lagak ngeri atau sebahagian adegan persembahan ini adalah serangan jenayah.

"Tindakan pantas anggota silap mata lain menyelamatkan nyawa saya.
"Api itu dipadamkan dan saya dikejarkan ke bilik kecemasan hospital. Saya mengalami melecur teruk di kepala, leher, muka dan tangan kanan," katanya.

Video mengenai insiden itu menunjukan kepala ahli silap mata itu terbakar ketika tangan Barazarte menyentuh rambut Houchin.

Tidak dapat dipastikan mengapa hos TV itu menyembur cecair itu ke kepala Houchin dan apa yang membuatnya terbakar. Rancangan itu tidak mengulas mengenai insiden itu. Video turut menunjukkan Houcgin, Barazarte dan ahli silap mata lain berusaha untuk memadamkan api itu dalam tempoh beberapa saat.
Insiden itu tidak disiarkan di televisyen negara itu, tetapi video mengenainya dimuat naik ke Internet.

Hocuhin berkata: "Republik Dominica adalah negara yang indah dan dipenuhi dengan penduduk yang cantik.
"Sambutan dan sokongan di sini sangat hebat.

"Sokongan, kasih sayang dan dukungan diberikan kepada saya melalui media sosial, blog dan forum daripada rakan dan peminat sangat mengujakan. Terima kasih," katanya.

Tidak diektahui sama Houchin sudah mengupah peguam di Republik Dominica. - DM

sumber : mymetro

Keluarga burger

Posted: 03 Dec 2012 05:45 PM PST


KUALA LUMPUR: Daripada 13 beradik, tujuh daripadanya pernah terbabit perniagaan burger dan kini, lima daripadanya masih kekal dengan bisnes ini yang ibarat sudah sebati dengan mereka.
Dimulakan oleh abang keenam, Izanuddin Mappul, 33, kira-kira 15 tahun lalu, perniagaan itu kini diambil alih adiknya, Ahmad Saidi Mappul, 30, di lokasi sama di Bandar Baru Sungai Buloh, Selangor.

Pada masa sama, dua adik Ahmad Saidi iaitu Mohd Azrin, 24, dan Mohd Aznim, 20, membantunya di gerai berkenaan khususnya pada hari sibuk.


Selain gerai terbabit, dua lagi gerai dikendalikan anak kelapan keluarga berkenaan, Nor Aslinda, 28, di Puncak Alam, Selangor dan anak kedua, Zainal, 40-an.

Menurut Mohd Azrin, secara purata gerainya mampu menjual 200 burger sehari berharga RM2 hingga RM5.


Walaupun memiliki pekerjaan tetap dan menggunakan waktu malamnya di gerai, pendapatan hasil perniagaan itu lebih lumayan jika diusahakan secara konsisten.



"Ketika ini, saya cuma membantu abang (Ahmad Saidi) dan pekerjaan tetap masih diperlukan sebagai jaminan dan sumber pendapatan utama.

"Namun jika mempunyai modal serta peluang, saya berminat menjalankan perniagaan ini secara serius apatah lagi keuntungannya satu kali ganda dari modal.


"Segelintir individu mungkin berpendapat melakukan dua kerja pada satu masa meletihkan dan kurang produktiviti, tetapi ia lebih baik daripada saya membuang masa melepak. Di gerai pun kami boleh melepak juga," katanya.

Bagi Mohd Aznim, jika peluang terbuka untuknya mengikut jejak langkah abang dan kakak sebagai pengusaha gerai burger, dia bersedia pada bila-bila masa apatah lagi ketika ini fokusnya 100 peratus membantu Ahmad Saidi.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment