borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


10 Awek Taiwan Paling Cantik Menurut Pengguna Internet

Posted: 03 Dec 2012 08:45 AM PST


Mungkin kalian belum tahu, Taiwan mempunyai wanita-wanita cantik yang terkenal tersebar di penjuru dunia maya / internet. Dengan melakukan poling disalah satu situs, terpilihlah 10 awek Taiwan paling cantik menurut pengguna internet:


1. Niu-Niu



Diketahui, awek ini bekerja sebagai model fashion di Jepun. Dengan mata seperti anak anjingnya, awek ini menjadi sangat terkenal di kalangan pengguna internet Jepun dan berhasil menjadikannya model cover majalah beberapa waktu lalu. Di blognya dia menulis tentang fashion, make-up, dan review beberapa produk wanita. Salah satu wanita yang mempunyai fans laki-laki terbanyak dalam daftar ini.
2. Angel Hong
Mengawali karirnya di salah satu program tv di taiwan di usia sangat belia. Semakin dewasa dia menjadi wanita sophisticated yang sangat menjunjung tinggi gaya berpakaian dan fashion. Awek yang satu ini wajah yang memikat ketika dia memandang kERAna itu tak ayal dia berada dalam daftar 10 awek cantik Taiwan ini.
3. An Xiao-Quao
Mungkin di daftar ini, Quao menjadi awek paling seksi dan panas. Menjadi model cover majalah, dia selalu menampilkan bentuk tubuhnya yang indah dan berpakaian yang cukup menggoda iman para laki-laki.
4. Guai-Guai
 
Sejak menjadi model pakaian pengantin dan menyebar di internet belakangan ini, dia menjadi topik yang hangat dan sering dibicarakan. Mempunyai tinggi 168 cm dan berat hanya 47 kg saja, dia sangat sesuai dalam pekerjaannya dalam menjadi model.
 
5. Dou Hua Mei (Gadis Tahu / Tofu Pudding Girl)
Dou Hua Mei mendapat namanya dari makanan penutup China yang populer yang ia gunakan untuk melayani di pekerjaan paruh waktunya ketika ia ditemukan. Dari awal yang sederhana dia sekarang merayakan debut albumnya yang dirilis tahun ini. Semanis namanya, penggemar menemukan diri mereka sangat kecanduan dengan gadis penampilan dan kepribadian sangat baik ini.
6. Baozi
Meskipun Baozi pernah bekerja sebagai model profesional atau tempat lain di bisnis pertunjukan, ia tidak diragukan lagi layak mendapatkan tempat dalam 10 wanita paling cantik dari Taiwan. Ini dia situs koleksi foto-fotonya http://www.wretch.cc/album/brokenday

Blog sederhananya tentang liburan dan anjing peliharaan entah bagaimana telah menjadi sebuah fenomena yang telah merambah ke sudut-sudut tergelap internet di Taiwan, dan fotonya yang cantik telah membius ribuan fansnya


7. Wu Yu-Shu

Seorang penyiar tv yang jelas sangat cantik dari taiwan.
8. Wu-Yi-Jie



Seorang yang cantik dan mempunyai akademik yang sangat baik, inilah Yi Jie yang lulusan terbaik dari Taiwan University (Havardnya taiwan).
9. Wei-wei
Muncul sebagai artis dari pencari bakat, awek yang satu ini tidak boleh  dikesampingkan jika mengingat ketenarannya di internet saat ini
 
10. JME
Kulit bersih, mata lebar, dan kulit halus adalah faktor yang banyak dicari oleh seorang wanita. Namun, JME tidak hanya memiliki hal-hal ini. Gadis ini memiliki semangat menyenangkan yang memiliki hati setiap orang yang meleleh.

(Foto) Hal-hal Gila Tapi Nyata Yang Hanya Ada Di Jepun

Posted: 03 Dec 2012 08:30 AM PST


Bangsa Jepun memang terkenal sebagai bangsa yang rajin dan sibuk. . Bagi mereka, waktu adalah wang. 

Namun walaupun mereka cukup sopan dan santun ada beberapa hal yang sebaiknya jangan kita tiru seperti yang dapat kita lihat pada kereta api yang merupakan pengangkutan utama disana.



Apa yang dilakukan pasangan muda ini amat tidak sopan dan tidak menghormati orang tua

Ada tempat jemuran di kereta api?



Foto-foto diatas menggambarkan bahawa bangsa Jepun juga amat individualistis. Sifat seperti itulaah yang sejatinya jangan dicontoh.

(Foto) Inilah Penyakit-penyakit Kulit Yang Meragut Kemolekan Britney Spears

Posted: 03 Dec 2012 08:15 AM PST


Siapa sih yang tidak mengenal Britney Spears? Penyanyi  dengan lagu "Baby One More Time" ini memang cantik dan terkenal sexy.

Namun semuanya berubah dan seakan musnah saat hubungan asmaranya dengan Justin Timberlake kandas. Putusnya hubungan cintanya dengan Justin Timberlake membuat dirinya depresi dan tidak lagi peduli akan dirinya sendiri. Dam semuanya bertambah pelik menyusul perceraiannya dengan Kevin Federline.

Baru baru ini, Britney terlihat berjalan sendirian dengan memakai gaun mini ketat berwarna putih di jalanan di kawasan Hollywood. Gaun yang dikenakannya mengekspose penyakit kulit (tepatnya kurap) pada paha bagian kanannya serta sedikit luka di kakinya.

mari kita zoom lebih dekat
Kurap pada kakinya terlihat jelas

Borok di kakinya pun telihat jelas

Sedangkan dalam satu acara lain yang dihadiri oleh Britney yaitu Premiere X-Factor di Los Angeles, amat jelas memperlihatkan ketidak beresan pada jari-jari tangannya, dimana jari tangannya terlihat terluka.

Jari di dekat kukunya terlihat terluka dan bengkak.

Menurut penuturan mantan suaminya, Kevin Federline, Britney dirumah amat jarang mandi. Wanita ini bisa sampai seminggu di rumah tanpa pernah mandi. Mungkin hal tersebut yang menyebabkan memudarnya kecantikan sang diva ini.
(Zimbio)

5 Wanita Cantik Menggoda Asal Rusia

Posted: 03 Dec 2012 08:00 AM PST


Paras wajah wanita asal Rusia memang khas dan unik. Mereka terkenal cantik dan begitu menggoda. Apalagi jika kecantikan yang dimaksud, adalah menyangkut mereka beberapa wanita terkenal Rusia yang berkecimpung dalam berbagai aktifitas dan pekerjaan. Berikut sosok yang dimaksud:
1. Irina Shayk

Irina Shayk terlahir sebagai Irina Shaykhlislamova dan merupakan model Rusia dikenal untuk tahun 2007 hingga tahun 2012 dia tampil di Sports Illustrated Swimsuit Issue. Dia adalah model sampul untuk edisi 2011. Di antara 20 model paling seksi dari seluruh dunia, ia berada di urutan ke 10.

2. Maria Sharapova

Maria Yuryevna Sharapova adalah seorang pemain tenis asal Rusia. Ia pernah menduduki peringkat 1 WTA dan sekarang tinggal di Amerika Syarikat, walaupun tetap menjadi warganegara Rusia. Sharapova telah menjuarai 3 gelar Grand Slam, termasuk Australia Terbuka (2008) dan AS Terbuka pada tahun 2006 dengan mengalahkan Justine Henin. Pada tahun 2004, ia mengalahkan Serena Williams di final Wimbledon. Pada tahun 2006 Sports Illustrated menyatakan dirinya sebagai atlet wanita paling indah. Dia bahkan menawarkan untuk menjadi model profesional tapi ia menolak.

3. Natasha Poly

Natasha membuat debut kariernya di catwalk pada tahun 2004. Sejak saat itu, dia telah banyak dikenali dan bekerjasama dengan para desainer terbaik dan paling terkenal dunia. Dan saat ini, dia tercatat adalah salah satu model yang paling sukses di dunia.

4. Natalia Vodianova

Natalia Vodianova Mikhailovna adalah model, aktris, Rusia dan dermawan yang saat ini tinggal di Paris. Pada tahun 2012, dia berada di urutan tiga di Forbes daftar model top-produktif, diperkirakan telah memperoleh $ 8,6 juta pada satu tahun.

5. Sasha Pivovarova


Sasha Pivovarova adalah model cantik terkenal asal Rusia. Dia mungkin paling dikenal kerana berturut-turut menjalankan 6-musimnya dengan Prada. Sasha memiliki penampilan yang cukup luar biasa. Dia sering disebut sebagai model "alien yang tampak".

Extreme Kuliner: Sashimi Katak

Posted: 03 Dec 2012 07:00 AM PST


Kedai makan sashimi katak ini diberi nama Asadachi. Kita boleh menemukan sebuah kedai makan yang menyediakan menu ini di dekat stesen kereta api Shinjuku, Jepun. Katakk yang digunakan sebagai hidangan ini bukan katak yang ditangkap dari sembarang tempat, melainkan katak yang memang sengaja dipelihara dan dibudidayakan sebagai bahan sashimi. Asadachi hanya memasak 5 ekor katak perhari, jadi persediaannya terbatas.
Katak yang disajikan sebagai sashimi hanya akan disembelih jika ada yang memesan, jadi boleh dipastikan daging katak yang disajikan masih segar. Selain sashimi, ada beberapa masakan lain yang juga terbuat dari daging katak. Hmmm di bawah ini ada beberapa foto dan video proses penyajian sashimi katak. 
http://rocketnews24.com

Kenapa dibuat begini?

Posted: 03 Dec 2012 06:00 AM PST


Berlagak betul pemain bole ni,jadikan duit buat lap bont**nya

Posted: 03 Dec 2012 05:00 AM PST


According to foreign reports, xuanfu always been despised and crowd, however, the Premiership defender Liam Ridgewell residual brain xuanfu of enraged people even their own fans, as he piles £ 20 denominations. backside.
West Bromwich Albion defender ridgeville squatting on the toilet, and the money as toilet paper to wipe. Also littered the ground around him with a lot of 20 pounds denominations, with a total value of about 1000 pounds. It is reported that this photo is sent to the Sun by an anonymous West Bromwich Albion fans.
Ridgeville responded that he was just joking with friends, disclosing did not expect such a big blunder. He also publicly apologize for their actions, "This picture was shot in my house eight months ago, when my friend and I was joking, I won a bet from him, so took this photo before I did not expect The photos will be published, and now I can imagine people what vision to see this photo, I apologize for the consequences. "

10 pemotretan model terburuk

Posted: 03 Dec 2012 04:00 AM PST


 foto-foto model tergokil?berikut adalah 10 pemotretan model terburuk.

model ini adalah tersangka model dalam pemoteretan terburuk.;D

pose yang sangat canggung! 

berpose di walmart,membuat produk di belakangnya jadi tidak enak di lihat.

model ini berpose sangat menggoda di makam datuknya.sungguh salah tempat! 

Tidak mampu menyewa pengasuh anak,hingga menjadi model seperti itu. 

pose dengan penempatan tangan yang salah. 

model ini mengambil keuntungan dengan pose menggoda dari kecelakaan mobil sebagai latar belakangnya. 

Model ini jadi tidak glamour lagi. 

Apa pesan yang disampaikan dari foto berikut ini? 

pose yang sangat tidak tepat.


Burger Armageddon Untuk Sambut Hari Kiamat

Posted: 03 Dec 2012 03:00 AM PST


  • detail berita





Sumbe

Wow !! Minuman Ini Terpedas Di Dunia

Posted: 03 Dec 2012 02:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Gadis Muka Cantik Tapi Nyanyi Dengan Suara Menyeramkan

Posted: 03 Dec 2012 01:00 AM PST


Gadis Muka Cantik Tapi Nyanyi Dengan Suara Menyeramkan.

Seorang gadis cantik bernama Rachel telah mengejutkan pengadil semasa France's Got Talent kerana bernyanyi dengan suara yang agak 'jantan'.




Nenek ini maniac tato

Posted: 03 Dec 2012 12:00 AM PST

Nenek Helen memiliki 50 tato ditubuhnya

Kira-kira apa yang akan anda berikan saat nenek anda berulang tahun,.?? mungkin yang akan anda berikan adalah baju atau sebuah kard ucapan, tapi nenek Helen mungkin tidak akan menerima baju atau kartu ucapan yang akan anda berikan tapi dia akan senang jika anda membawa dia ke studio tato.
Nenek begitu tergila-gila dengan tato walaupun usia sudah sangat tua, dia memiliki tato pertamanya pada saat usianya menginjak 75 tahun, mulai pada saat itu dia sekarang telah memiliki 50 tato yang tersebar ditubuhnya,..Wow ..

Nenek Helen memang sangat berani untuk mentato tubuhnya, mengingat usianya yang sudah sangat tua, kerana untuk membuat sebuah tato pasti rasanya sangat sakit, dia mengatakan bahwa tato pertama yang dia buat adalah sebuah gambar pistol.


Inilah Foto Pejabat Pusat Youtube

Posted: 02 Dec 2012 11:30 PM PST


Sekarang ini, YouTube menjadi situs yang sangat berjasa untuk membuat seseorang menjadi terkenal. Banyak orang yang memiliki ID di situs video terbesar ini guna untuk dowload ataupun upload video peribadi mereka sendiri supaya boleh menjadi terkenal. Tapi tahukah kamu, seperti apa pejabat  pusat YouTube yang berpusat di San Bruno, California itu? Kini saatnya kita dapat melihat pejabat pusat YouTube tersebut. Berikut adalah beberapa foto bagian-bagian dalam  pusat YouTube.

OMG!! Anak Ini Membawa Singa Ke Dalam Kelas

Posted: 02 Dec 2012 11:00 PM PST


  • detail berita





Sumber

Berani Cuba Cokelat Putih Bentuk Kepala Bayi

Posted: 02 Dec 2012 10:30 PM PST




Sumber

Patutkah mak merayu sampai berlutut pada si anak?

Posted: 02 Dec 2012 10:00 PM PST

Kerana diejek guru ,wanita ini nekad tambah tinggi

Posted: 02 Dec 2012 09:00 PM PST


Tiffanie Didonato.

Tiffanie Didonato memiliki impian untuk hidup mandiri dan tak bergantung pada orang lain. Misalnya, memandu kereta, membuat secangkir kopi sendiri, menyalakan lampu, serta kegiatan harian lainnya. Terlahir dengan perawakan pendek, menyulitkan dirinya untuk hidup sendiri. 

Berkat sebuah operasi yang kontroversi, kini ia telah mengubah penampilannya. Didonato menjalani sebuah penyambungan tulang di bagian organ terlarang untuk menambah 10 inci atau 25,4 cm tingginya. 

Sewaktu usianya 15 tahun ia hanya memiliki tinggi tubuh 3,5 kaki, sekita 1 meter. Usai menjalani operasi, wanita 27 tahun telah memiliki tinggi 4 kaki 10 inci. 

Sejak dilahirkan, ia menderita dislasia diastropic. Gangguan tulang rawan dan perkembangan tulang. Orang yang memiliki gangguan ini akan memiliki ukuran tubuh dengan lengan dan kaki pendek. Mereka juga akan menderita nyeri sendi saat menggerakan bagian tubuh. Inilah yang membuat mereka membatasi gerakan dalam beraktivitas. 

Operasi yang dijalani dipicu oleh sikap gurunya. Saat di bangku sekolah, ia dipermalukan dan dikatakan sebagai seorang kerdil, seperti yang dilansir Medical Daily. 

Didonato, menjalani operasi peningkatan tinggi pada bagian tertentu dan berbahaya. Tulang-tulang dikaitkan dengan skru dan nat. Ia menjelaskan, operasi yang dijalani bukan untuk penampilan, tapi kerana ingin hidup mandiri dan alasan medik.


sumber  

Foto Ribuan Mayat Abad ke-16 Tersimpan di Itali

Posted: 02 Dec 2012 08:30 PM PST

Mayat  bangsawan, dan keluarga berasal dari pertengahan abad ke-16 ini masih terawat karena proses pengawetan.



Ribuan mayat yang yang telah diawetkan dipajang di dinding-dinding Catacombs Kapusin. Mayat ulama, bangsawan, dan keluarga yang berasal dari sekitar pertengahan abad ke-16 masih terawat karena proses pembalseman kuno yang dikenal dengan Katakombe di Palermo,Italia. 



Salah satu mayat yang telah diawetkan masih dengan pakaian saat meninggal berdiri di sudut Catacombs Kapusin. Ribuan sisa-sisa  bangsawan, dan keluarga yang berasal dari sekitar pertengahan abad ke-16 masih terawat karena proses pembalseman kuno yang dikenal dengan Katakombe di Palermo,Itali.



Beberapa mayat yang telah diawetkan terlihat dalam posisi berbaring di Catacombs Kapusin. 



Puluhan mayat yang telah diawetkan berada dalam posisi berbaring dan berdiri
 di rak penyimpanan Catacombs
 Kapusin.



Salah satu mayat anak kecil yang telah diawetkan disimpan di dalam peti di Catacombs Kapusin.






Mayat yang paling muda yang diawetkan pada tahun 1920 bernama Rosalia Lombardo berusia dua tahun.
  

sumber 

Kah..kah...ada jugak macm ni

Posted: 02 Dec 2012 08:00 PM PST

Seorang Pemanjat Tebing Melakukan Hal yang Lebih Ekstrim dari Memanjat Tebing [Video]

Posted: 02 Dec 2012 07:30 PM PST


Apa yang akan dilakukan pemanjat tebing ketika mereka bosan menaiki tebing? Awwh, apa yang dilakukan oleh pemanjat tebing gila ini mungkin gila...
Menurut deskripsi videonya, lelaki itu untungnya bukan sedang bunuh diri, melainkan sedang melakukan "porch swing". Entah apa itu porch swing, mungkin semacam permainan Rusian roullete para pemanjat tebing. Tapi tenang saja, lelaki tersebut masih hidup.

Perubahan Wajah yang Terjadi Setelah Menggunakan Sabu [Foto]

Posted: 02 Dec 2012 07:00 PM PST


Buat yang tak percaya bahawa metamfetamina, atau disini kita kenal dengan istilah sabu-sabu, adalah salah satu obat penua terbaik di dunia, silakan lihat foto-foto perubahan wajah yang terjadi pada para penggunanya berikut ini.

Gambar dari rehabs.com via Buzzfeed

Adik belasah abang sampai mati

Posted: 02 Dec 2012 06:30 PM PST



SEBUAH rumah kelamin di Kem Sungai Ara, Bayan Lepas inilah lokasi seorang remaja maut dibelasah oleh adiknya sendiri kelmarin.


GEORGE TOWN – Perkelahian dua beradik lelaki yang bermula dengan gurauan berakhir dengan tragedi apabila si abang maut akibat terkena tumbukan bertubi-tubi di belakang kepala oleh adiknya.
Kejadian pukul 8 malam kelmarin berlaku di ruang tamu kediaman kelamin warga tentera di Kem Sungai Ara, Bayan Lepas di sini menyebabkan mangsa, Muhamad Asyraf Muhamad Shukri, 17, cedera di kepala.
Asyraf yang dikejarkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) oleh jiran disahkan meninggal dunia pada pukul 9.30 malam.
Mangsa yang merupakan anak sulung daripada tiga beradik kepada seorang anggota tentera itu baru selesai menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada Isnin lalu dan merupakan pelajar Sekolah Kebangsaan Raja Tun Uda, Jalan Tengah di sini.
Suspek anak kedua yang berusia 16 tahun pula dikatakan hanya bersekolah hingga tingkatan tiga dan kini bekerja sambilan membantu seorang rakan berniaga di sebuah gerai burger di Sungai Ara.
Pertengkaran tersebut tercetus pada pukul 7 malam apabila suspek yang sedang bermain komputer riba tiba-tiba mengusik adik perempuannya yang berusia empat tahun yang ketika itu baru masuk ke rumah selepas bermain.
Si abang yang ketika itu sedang baring di atas sofa sambil menonton televisyen tiba-tiba bangun lalu marah suspek sebelum menendang adiknya itu di badan.
Si adik yang berang dengan tindakan abangnya terus menerkam dan menumbuk mangsa di bahagian kepala berkali-kali hingga mangsa rebah ke lantai lalu pengsan.


sumber : kosmo online

Dibaham ikan lumba-lumba

Posted: 02 Dec 2012 06:00 PM PST


ORLANDO: Walaupun biasanya ikan lumba-lumba adalah haiwan yang jinak dan tidak berbahaya, dalam keadaan tertentu ia sebenarnya boleh mengancam nyawa.
Seorang budak perempuan berusia lapan tahun, misalnya, mengalami detik mencemaskan ketika dia dibawa melawat Sea World di Orlando, Florida, minggu lalu.

Menurut media semalam, Jillian Thomas sedang memberikan ikan lumba-lumba di taman tema itu makan apabila haiwan berkenaan tiba-tiba menyerangnya. Kanak-kanak dari Georgia itu mengalami kecederaan apabila dia digigit ikan lumba-lumba berkenaan.


Akibatnya, Jillian luka sebesar wang syiling di tiga tempat, selain bengkak tangan kiri.

Bapa Jillian, Jamie Thomas, berkata dia sempat merakamkan insiden itu dengan kamera videonya.


Berdasarkan rakaman itu, kata Thomas, Jillian jelas nyaris ditarik ke dalam air selepas pergelangan tangannya digigit ikan lumba-lumba berkenaan secara mengejut.


"Serangan itu tidak dijangka kerana ia berlaku ketika Jillian memandang ke tempat lain," katanya. Klip video itu dimuat naik Thomas di Internet sebagai langkah menasihati ibu bapa lain supaya lebih berhati-hati. Kata Thomas, perkara pertama terlintas di fikirannya ketika Jillian diterkam ialah mahu terjun ke kolam berkenaan untuk menyelamatkan nyawa anaknya. "Saya sangkakan ikan itu akan mengheret Jillian," katanya. Walaupun luka Jillian akan sembuh, Thomas dan isterinya tetap kecewa kerana kakitangan pusat rekreasi itu menganggapnya tidak serius. Kata Thomas, dia lega kerana Jillian tidak ditarik ke dalam kolam, tetapi tidak mustahil ada orang lain akan menerima nasib lebih buruk pada masa depan. "Ia bukan serangan pertama ikan lumba-lumba di situ," katanya. Walaupun tidak bercadang mengambil tindakan undang-undang ke atas Sea World, Thomas berkata, dia berharap pusat rekreasi itu wajar menaikkan had usia bagi kanak-kanak yang ingin menyuap makanan kepada haiwan berkenaan.

Pada 2006, dua pengunjung dewasa terpaksa membuka mulut seekor ikan lumba-lumba yang membaham tangan seorang budak lelaki berusia tujuh tahun. Sementara itu, jurucakap Sea World berkata, tiada sebarang perubahan dijangka dilakukan di situ. - DM


sumber : mymetro

Sepupu hairan status pelik di facebook

Posted: 02 Dec 2012 05:45 PM PST


MUAR: Beberapa status pelik mengenai kematian dan pengorbanan seorang ibu yang ditulis mangsa kemalangan maut di Sungai Pelek Sepang, semalam, Ahmad Fikri Mohd Salihudin, 21, dalam facebook menyebabkan sepupunya, Mohd Taufiq Mansor, 22, kehairanan.
Mohd Taufiq ketika ditemui di rumahnya di Kampung Tengah, Jeram Bakri di sini, semalam, berkata Jumaat lalu arwah menulis mengenai kematian dan pengorbanan seorang ibu pada status facebook dan sejak minggu lalu, banyak lagi status pelik ditulisnya.

"Saya pelik kerana sebelum ini dia tidak pernah menulis status sedemikian.


"Kali terakhir saya menghubungi arwah, petang Jumaat lalu untuk bertanya sama ada dia akan pulang ke kampung di Kampung Tengah, Jeram Bakri, dekat sini, dengan saya, tetapi Ahmad Fikri menyatakan dia ada peperiksaan.

"Saya bekerja di Klang dan biasanya kami pulang bersama ketika cuti semesternya," katanya.


sumber : mymetro

Lembu mengamuk disangka perompak

Posted: 02 Dec 2012 05:30 PM PST


ALOR GAJAH: Tiga sekeluarga terpaksa berkurung hampir dua jam dalam bilik di rumah mereka apabila terdengar bunyi bising di luar rumah yang disangka dilakukan perompak sebelum menyedari ia sebenarnya angkara sekumpulan lembu yang mengamuk dalam kejadian di Kampung Padang Kemunting, Tanjung Bidara di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 4 pagi itu, Rasol Ahmad, 46, bersama isteri, Norliza Wil, 42, dan anak tunggal mereka, Mohd Fakrullah, 4, tidur sebelum terdengar bunyi mendengus diikuti bunyi benda berkecai di depan rumah mereka.

Menurut Rasol, dia menyangka rumahnya dimasuki perompak segera mengejutkan isterinya dan mereka mendiamkan diri kerana bimbang keselamatan keluarga.


"Saya terdengar bunyi pasu bunga pecah, meja dan kerusi diletakkan di anjung rumah diterbalikkan hingga menyebabkan anak yang lena turut terjaga.

"Kami tidak mampu bersuara dan turut mematikan suis lampu bilik sehingga terdengar bunyi azan Subuh. Saya memberanikan diri keluar dari bilik dan mengintai dari tingkap rumah," katanya di sini, semalam.


Beliau berkata, sebaik membuka pintu rumah jam 7 pagi, dia terkejut mendapati 12 lembu dewasa menggeledah depan rumah dan sebahagiannya menyondol pagar kawat duri di rumahnya hingga rebah.


"Siapa tidak marah melihat keadaan sama berulang dan ini adalah kali keempat kumpulan lembu tidak bertuan ini mengganas dalam kawasan rumah saya yang berpagar," katanya.

sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment