borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Taip 'Dying Grandparent' Di Google Dan Ini Hasilnya

Posted: 11 Dec 2012 08:45 AM PST



THEFW.COM - Christina Aguilera telah jatuh menjadi korban dari sebuah permainan kata-kata yang sangat aneh di mesin pencari Google: Jika Anda menggoogle  'dying grandparents' di Google Images, sebagian besar gambar disana adalah foto dirinya, dan dia bukanlah seorang nenek atau sedang sekarat.

Jadi apa yang terjadi?

Ini adalah hasil dari item gosip yang diterbitkan pada bulan Jun tentang masalah keluarganya. Aguilera blak-blakan mengenai hal yang diacuhkannya yaitu ... datukk-neneknya yang sekarat.

Akibatnya, setiap website yang memuat artikel itu, menggunakan ungkapan 'dying parents ' dalam artikel, dan sering ditandai dengan gambar terlampir. Google Images hanya menarik gambar dengan kata 'dying parents' di dalamnya ... dan dengan demikian banyaklah foto Aguilera.

Good job, Google.

Ini Dia Pose Hot Ala Zac Efron

Posted: 11 Dec 2012 08:30 AM PST


Kira-kira satu minggu yang lalu, Zac Efron mengunjungi Teluk Misibis di Filipina. Melakukan berbagai aktivitinya, aktor High School Musical ini terlihat sangat tampan, dan tentuya, HOT! Mampukah pose-posenya dibawah ini membuat para wanita meleleh dan para lelaki merasa iri?

1

2

3

4

5

7

8

9

Kaki Gadis Kecil Ini Dipotongi Untuk Mengganti Tulang Belakang

Posted: 11 Dec 2012 08:15 AM PST

Seorang gadis kecil berusia 5 tahun dilahirkan dengan kelainan langka yang disebut spinal segmental dysgenesis. Kondisi ini membuatnya kehilangan 5 ruas tulang tulang punggungnya sepanjang 10 cm. Akibatnya, dia tidak mampu menggerakkan dan merasakan kedua kakinya.

Gadis kecil bernama Rosie Davies asal Inggris ini juga mengalami efek samping yang mengancam nyawanya. Kehilangan tulang punggung membuat bagian atas tubuhnya kurang mendapat dukungan. Organ dalamnya sedikit demi sedikit dihancurkan oleh tubuhnya sendiri.

Jika dibiarkan begitu saja, organ dalam tubuhnya akan hancur. Hasil pemeriksaan terakhir menunjukkan bahwa ginjal Rosie sudah menampakkan tanda-tanda kerusakan. Oleh kerana itu, dokter mengambil langkah cepat, yaitu memotong kakinya untuk mengganti tulang belakang.


Rosie Davies, now faces a brighter future after surgeons amputated her lower legs and supported her reconstituted spine 
Dalam waktu 13 jam, dokter mengamputasi bahagian kaki di bawah lutut. Tulang kaki ini akan dipasang mengisi celah celah di tulang punggungnya. Batang logam ditambahkan untuk melekatkan tulang belakang bagian atas dan pinggul, agar dapat memberikan dukungan tambahan.

Sang ayah, Scott, sangat bersyukur kerana dokter telah memperpanjang harapan hidup anaknya menjadi sama dengan anak-anak lain pada umumnya. Operasi ini juga akan membantu Rosie menghidupkan kembali indra di kakinya. Ia akan dapat berjalan nantinya dengan bantuan kaki palsu.

"Apa yang dia ingin lakukan hanyalah menjadi seperti kakaknya, naik basikal seperti kakaknya, berjalan seperti kakaknya," kata sang ibu, Mandy seperti dikutip dari Medical Daily, Isnin (10/12/2012).

Operasi yang dijalani Rosie di Birmingham Children's Hospital untuk mengubati penyakitnya ini merupakan yang pertama kali dilakukan di Eropah. Prosedur yang sama pernah dilakukan di New Zealand 10 tahun yang lalu.


Rosie as a baby

Lelaki Ini Selamat Walau Wajahnya Rosak Parah Kerana Di Parang Oleh Saudara-saudara Iparnya

Posted: 11 Dec 2012 08:00 AM PST


Lelaki yang berasal dari Cairo ini mengalami nasib malang. Dia terlibat pertengkaran hebat dengan isterinya dan dan menganiaya isterinya. Perbuatan yang dilakukan oleh lelaki yang tidak disebutkanh namanya ini membuat kemarahan para saudara iparnya.


Akibatnya tanpa membuang-buang waktu lagi para saudara iparnya yang sangat marah mendatangi lelaki ini. Mereka "mempermak" wajahnya dengan parang dan menyebabkan luka-luka yang sungguh sangat mengerikan.


Menurut pihak berwajib, para saudara ipar lelaki ini berusaha untuk memenggal kepala lelaki ini, namun luar biasanya, tim doktor berhasil menyelamatkan nyawa lelaki ini.


Setelah sembuh laki-laki ini segera menyadari bahawa Tuhan itu Maha Pengasih, Maha Penyayang dan Maha Pengampun. Nampaknya ia tidak akan boleh lagi mencuba menganiaya isterinya kerana kan dibawa kemuka pengadilan bila sembuh total.

Luka-luka yang diakibatkan tersebut amat mengenaskan dan hendaknya tidak boleh dilihat oleh anak-anak di bawah umur.
(FARS News Agency)

Pekerja restoran ini kutuk pelanggan gemuk

Posted: 11 Dec 2012 07:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Parfume-Parfume Paling Wangi di Dunia

Posted: 11 Dec 2012 06:00 AM PST




Sumber

Wah, Anak Anjing Ini Ajari Bayi Mengunyah

Posted: 11 Dec 2012 05:00 AM PST


  • detail berita






Sumber 

Gambar aneh tapi menarik nih ular anaconda naik truck

Posted: 11 Dec 2012 04:00 AM PST

gambar aneh tapi menarik nih ular anaconda naik truck kerana terlampau besar ,bagaimana kalau telan manusia ya 

nih penampakannya




sumber 

OMG!! Casing iPhone 5 Ini Boleh Di Makan

Posted: 11 Dec 2012 03:00 AM PST


Kota yang satu ini manusia memang genius suka menciptakan sesuatu yang belum pernah dimiliki negara lain.
Negara itu adalah Tokyo, Jepun. Kali ini mereka membuat sebuah inovasi unik yang dihadirkan dalam sebuah casing iPhone. Casing iPhone tersebut boleh dimakan jika kalian kelaparan.
Casing unik buatan Jepun ini diklaim boleh menyelematkan Anda dari rasa lapar yang terjadi pada Anda secara tiba-tiba. Didesain dan dibuat oleh Mariko, casing khusus iPhone 5 ini terbuat dari beras atau dalam bahasa Jepunnya Senbei.






Seperti yang dilansir dari DailyMail, casing yang mempunyai nama Survival Senbei Rice Craker iPhone 5 Cover ini tidak benar-benar berfungsi sebagai pelindung iPhone 5 Anda, kerana apabila casing ini jatuh maka di jamin casing tersebut akan pecah. Jadi, fungsinya hanya satu macam saja yaitu menyelamatkan perut Anda jika terjadi kelaparan pada Anda.
Mariko sang pembuat idea unik itu memang sengaja memilih Senbei Craker kerana makanan ini memang di gemari di negera tersebut, terutama untuk para orang tua. Dalam pembuatannya casing craker ini hanya dibuat dalam 3 buah sehingga tidak hairan jika casing craker ini jadi barang limited edition .
Kerana casing ini terbuat dari makanan ringan, maka casing ini juga memiliki masa luput satu bulan setelah pengiriman barang dilakukan ke rumah pemesannya.
Meskipun tergolong mahal, namun casing unik ini ternyata banyak sekali peminatnya. Terbukti produk ini mengundang banyak ketertarikan dan langsung habis terjual di situs Japan Trend Shop.

Haiwan Ini Terawetkan Lendir Lintah Selama 200 Juta Tahun

Posted: 11 Dec 2012 02:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Siapa Mahu Cuba Parfume Aroma Roket Hamas?

Posted: 11 Dec 2012 01:00 AM PST


  • detail berita




Sumber

Rupanya Pakaian Dalam Sering Kali Tertinggal Di Pesawat

Posted: 11 Dec 2012 12:00 AM PST


Ternyata, penumpang sering tinggalkan pakaian dalam di pesawat

Ada-ada saja barang yang terlupa atau mungkin sengaja ditinggalkan oleh penumpang di pesawat. Survei menunjukkan bahwa pakaian dalam termasuk dalam lima besar benda yang sering tertinggal.
Skyscanner, situs penerbangan melakukan polling dan menemukan bahawa sepertiga penumpang pesawat seringkali meninggalkan barang mahal, seperti kamera, iPad, dan video game, seperti dilansir oleh merdeka.
Beberapa penumpang bahkan meninggalkan dokumen penting seperti pasport atau dokumen perjalanan mereka.
Barang lainnya yang sering tertinggal di pesawat, antara lain:
1. Buku (18 peratus)
2. Telepon genggam (9 peratus)
3. Surat Khabar atau majalah (8 peratus)
4. Pakaian dan pakaian dalam (8 peratus)
5. Kacamata (8 peratus)
6. Headphone (6 peratus)
7. Pasport/ dokumen perjalanan (5 peratus)
8. Kamera (3 peratus)
9. iPad (3 peratus)
10. Makanan (3 peratus)
11. Mainan konsole (2 peratus)
12. Tas tangan (2 peratus)
13. Mainan anak (2 peratus)
Uniknya, survei ini menemukan bahawa lima orang penumpang bahkan pernah meninggalkan cincin kahwin mereka di pesawat.
Nah, bagi Anda yang sering bepergian menggunakan pesawat, berhati-hatilah. Selalu jaga barang Anda dan pastikan tak ada yang tertinggal sebelum turun dari pesawat.

Orang Seperti Inilah Yang Disukai Oleh Dajjal..

Posted: 10 Dec 2012 11:30 PM PST

Tanda-tanda dan rahsia Hari Akhir



Satu alasan mengapa Rasulullah SAW menganjurkan orang-orang beriman membaca Surat Al Kahfi saat Dajjal Mencoba Membujuk Rayu adalah karena surat ini berisi isyarat penting mengenai Hari Akhir, seperti berbagai hal yang dibutuhkan untuk bertahan dan memerangi Dajjal, dan gerakan-gerakan anti-agama yang menimbulkan berbagai kejahatan atas kemanusiaan, yang ingin disebarkan oleh Dajjal ke seluruh dunia.
Surat Al Kahfi ini juga berisi berbagai pelajaran bagi kaum Muslimin.

Anjuran Rasulullah SAW untuk menghapalkan dan membaca surat ini dengan penuh perhatian adalah suatu isyarat kuat tentang hal ini. Seperti kita akan lihat di seluruh bab ini, pengalaman Ashabul Kahfi yang tinggal di sebuah masyarakat yang kafir, pelajaran bahwa Musa AS belajar dari Khidr, dan pemerintahan di atas dunia yang didirikan oleh Dzulkarnain AS agar dapat menyebarkan nilai-nilai Islam, adalah perkara-perkara yang perlu direnungkan oleh orang-orang beriman.

Lalu orang seperti apa yang sangat disukai oleh Dajjal?

1. Orang yang apabila kumandang adzan terdengar, ia mengacuhkannya.
2. Orang yang apabila dinasihati atau diberitahukan mengenai rencana-rencana Dajjal di dunia sebelum ia datang, dia tidak peduli.

Dajjal tidak langsung tiba-tiba datang, Atas Izin Allah SWT ia mempersiapkan semuanya dengan bantuan para pengikutnya (Freemasonry – illuminati) agar semakin banyak manusia yang akan menjadi pengikutnya. Dan jika seseorang sudah tahu mengenai rencana Dajjal ini, Dajjal sudah melihat-nya dan menandai hatinya.

Ini sesuai dengan doa Dajjal kepada Allah swt yang kelak akan di kabulkan:??"Ya rabb berikanlah aku kemampuan untuk menurunkan hujan, menghidupkan orang yang sudah mati, menyembuhkan penyakit yang ada di dunia, menyuburkan tanaman dan memperlihatkan surga dan neraka kepada manusia kelak,,, yang sesungguhnya surga ku adalah neraka-mu dan nerakaku adalah surga-mu ya Rabb agar aku boleh menguji keimanan manusia kelak…."

sumber : http://iniunic.blogspot.com

Gadis ini terkenal kerana rupanya

Posted: 10 Dec 2012 11:00 PM PST

Seorang gadisyang terkenal kerana mirip dengan boneka



Wang Jia Yun – Seorang gadis (pelajar) yang terkenal kerana mirip dengan boneka.
Nama : Wang Jiayun
Lahir : Kowloon Hong Kong SAR
Tinggi:64 cm
Berat : 42kg
Jiayun bertempat tinggal di Shenzhen, China
Namanya masuk dalam ranking puncak pencarian di berbagai macam portal website Korea.


sumber : 

Uniknya Penahan Buku yang Artistik

Posted: 10 Dec 2012 10:30 PM PST


Di kawasan pinggiran sudut Negara Bagian Kentucky, Amerika Syarikat, terdapat sebuah kilang peribadi bernama Creek Metal Arts. Sebuah kilang yang telah 15 tahun membuat berbagai produk berbahan logam, seiring dengan perkembangan zaman dan ketertarikan manusia, mereka tidak lagi memproduksi barang-barang dengan desain yang konvensional. Salah satu inovasi mereka dibuktikan melalui penahan buku berikut ini:

(Sumber: oddstuffmagazine.com)

Sumber: oddstuffmagazine.com, uniknya.com

Foto Perempuan Tak Dapat Di Lihat Dengan Mata Kasar

Posted: 10 Dec 2012 10:00 PM PST


Seorang seniwati kelahiran Lima, Peru, Cecilia Paredes, pada tahun 1998 ia pindah ke Costa Rica, tinggal dan bekerja selama delapan tahun.  Pameran pertamanya diselenggarakan di Guatemala pada 1998. Ia mengecat dirinya sedemikian rupa hingga hampir tidak tampak secara mata kasar. Bagaikan bunglon yang pandai berkamuflase, tubuhnya seperti menyatu dengan lingkungan sekitarnya. Sebagai pelaku seni Cecilia melalui projek pertamanya bertajuk "Landscape', mencuba memperlihatkan bahwa tubuh seorang perempuan adalah suci, dan pantas untuk dikagumi. Dan di saat bersamaan tubuh perempuan adalah media untuk berdialog antara jiwa dengan alam sekitarnya.

(Sumber: oddstuffmagazine.com)

Sumber: oddstuffmagazine.com, uniknya.com

Cadar Ini Boleh Menyala di Kegelapan

Posted: 10 Dec 2012 09:30 PM PST




Sumber 

Gara-Gara iPhone Pemohonan Kerja Di tolak

Posted: 10 Dec 2012 09:00 PM PST


Pernahkah merasa saat di wawancara kerja ternyata kalian malah ditolak kerana gara-gara sebuah HP?? Anehkan?
Nah, kejadian ini memang terjadi di dunia nyata. Ada seorang mahasisawa asal kota Changcun, China yang bernama Gao ditolak mentah-mentah disebuah perusahaan kerana dirinya menggunakan sebuah iPhone. Alasannya, kerana iPhone dianggap sebagai aksesoris kaum kaya. Sehingga sang pelamar dinilai tidak boleh bekerja keras untuk perusahaan yang bersangkutan.
Tidak terima diperlakukan seperti itu, Gao akhirnya menulis kisahnya tersebut di internet. Menurut Gao, sang pewancara menganggap bahwa mahasiswa yang memiliki sebuah iPhone bukan seorang pekerja keras.
Seperti dikutip Rocketnews24, "Semua yang kamu punya dibelikan orang tua. Kamu tidak membeli apapun dengan wang hasil jerih payah sendiri. Kamu adalah orang kaya dan tidak boleh stress. Bekerja di perusahaan kami ini harus tangguh. Kerja ini diperuntukkan bagi seseorang yang boleh menanggung rasa sakit dan penderitaan," demikian perkataan sang pewawancara seperti ditirukan Gao.
Menurut pendapat Gao, memang iPhone tersebut memang pemberian orang tuanya, ia juga menambahkan bahwa iPhone itu hanya sebuah perangkat dan ia tidak berniat mempamerkan kekayaan orang tuanya sama sekali di perusahaan yang bersangkutan.
Postingan dari tulisan Gao di dunia maya itu mendapatkan sebuah respon, banyak kalangan yang memberikan komennya. Dan beberapa pemilik perusahaan pun ikut serta menanggapi bahwa tidak seharusnya orang dinilai dari kepemilikan telefonnya.
"Kami tidak peduli apa yang dimiliki seseorang. Kemampuan merekalah yang membuat kami tertarik untuk mempekerjakan orang itu di perusahaan kami," demikian salah satu tanggapan dari seorang eksekutif perusahaan setempat.

Pemberontak Syria Menciptakan Kendaraan Lapis Baja dari Rangka Kereta dan PlayStation 2 [Video]

Posted: 10 Dec 2012 08:30 PM PST


Cukup mengagumkan, meskipun sedang mengalami tekanan keras dari pemerintah diktator Syria, beberapa pejuang Syria berhasil membangun 'Sham II', sebuah kendaraan lapis baja yang terbuat dari rangka kereta dan mempunyai senjata mesin yang dapat digerakan melalui kontroler PlayStation 2. Yup, ini seperti game Battlefield versi Hardcore!

Mahasiswa Terbangun dari Mimpi Buruk di Dalam Kelas [Video]

Posted: 10 Dec 2012 08:00 PM PST


Buat kamu yang masih kuliah dan gemar tidur lewat semalaman, sebaiknya hindari duduk di kerusi paling depan ketika kamu sedang berada di dalam kelas. Jika tidak, pengalaman menggelikan yang dialami oleh mahasiswa ini mungkin akan menimpamu suatu saat nanti.
Kejadian memalukan tersebut dialami oleh seorang mahasiswa dari Stony Brook University ketika mengikuti kelas mata kuliah Fisik. Untung bagi mahasiswa tersebut, nampaknya ia punya seorang professor yang ramah dan berselera humor tinggi.

Ilmuwan Australia Menciptakan Nanas Rasa Kelapa

Posted: 10 Dec 2012 07:30 PM PST


Peneliti dari sebuah badan penelitian pemerintah di Queensland berhasil mengembangkan sebuah varietas nanas baru yang lebih manis, berair, rendah asam dan juga, tanpa sengaja, memiliki rasa segar buah kelapa.
Seperti diceritakan kepada ABC News, Para peneliti awalnya tak menduga dan tak merencakanan jika nanas yang sudah diteliti dan dikembangkan selama 10 tahun itu bakalan memiliki rasa khas buah kelapa.
"Nanas itu memiliki rasa enak seperti kelapa, yang tak akan boleh kalian temukan pada nanas lainnya di Australia."
Nanas tersebut saat ini masih terus diteliti, tapi diperkirakan dalam dua tahun kedepan, nanas yang diberi nama "AusFestival" atau "piƱa colada pineapple" itu sudah dapat dibeli di kedai.
foto: Alamy

Aceng cerai isteri tiada dara

Posted: 10 Dec 2012 07:00 PM PST


JAKARTA: Seorang ahli politik meninggalkan isterinya, Fani Oktora, 18, empat hari selepas mereka berkahwin kerana dikatakan sudah tiada dara ketika kali pertama mereka mengadakan hubungan seks.
Ketua Daerah Garut di barat Jawa, Aceng Fikri berkata:"Saya rasa dia sudah tiada dara kerana tidak berdarah ketika kami mengadakan hubungan seks buat kali pertama." 
Katanya, dia mahu berkahwin dengan wanita yang cantik di luar dan dalam.

Ahli politik berusia 40 tahun itu berkata, dia bersama isteri keduanya Fani Oktora sekali saja selepas membelanjakan Rp250 juta (RM79,550) untuk majlis perkahwinan mereka pada 14 Julai lalu.



"Tidur dengan artis pun tidak semahal itu dan selepas saya 'membelinya' saya dapati dia tidaklah seperti yang 'diiklankan' jadi saya pulangkan dia," kata Aceng.

Perbuatan Aceng itu menyebabkan kemarahan orang ramai yang kebanyakannya pelajar dan aktivis hak wanita dan mereka berhimpun di hadapan Pejabat Majlis Perundangan Garut (DPRD) dan menuntut supaya dia meletak jawatan.

Malah, Presiden Susilo Bambang Yudhoyono juga menyatakan rasa bimbang terhadap perbuatan Aceng sementara Menteri Dalam Negara, Gamawan Fauzi mengarahkan rakan sekerjanya, Gabenor Jawa Barat, Ahmad Heryawan untuk menegur Ketua Daerah itu. - JP


sumber : mymetro

Lelaki pecah rumah tidur bogel dengan wanita gila

Posted: 10 Dec 2012 06:30 PM PST


LAMPANG: Seorang lelaki menyelinap masuk ke sebuah rumah dan ditangkap berbaring bersama seorang wanita sakit mental, kata polis, semalam.
Lelaki itu, Thong Tomee memberitahu polis, dia tidak mengadakan hubungan seks dengan wanita berusia 30 tahun itu dan hanya berbogel dan baring di sebelahnya kerana dia merasa panas. 
Adik lelaki wanita pesakit mental itu memberitahu polis, dia dan anggota keluarganya keluar membeli-belah dan meninggalkan wanita itu berseorangan di rumah.

Apabila mereka pulang, mereka melihat sebuah motosikal di letak di hadapan rumah dan mengesyaki rumah mereka dipecah.



Mereka terus ke bilik adik perempuan mereka dan terkejut melihat Thong tidur dalam keadaan berbogel di sebelahnya.


Suspek didakwa menceroboh dan berkelakuan tidak senonoh. Wanita itu akan diperiksa sekiranya ada tanda dirogol. - JP


sumber : mymetro

Pelajar kolej dilarang pakai jeans, baju singkat

Posted: 10 Dec 2012 06:00 PM PST


NEW DELHI: Tindakan sebuah kolej di India melarang siswinya daripada memakai jeans, baju singkat dan kemeja-T untuk membanteras gangguan seksual, mencetuskan kemarahan pelajar dan aktivis hak asasi kemanusiaan.
Kolej Wanita Adarsh dinegeri Haryana, kira-kira 110 kilometer di barat New Delhi berkata, pelajar akan didenda 100 rupee (RM5.60) setiap kali mereka melanggar etika berpakaian itu. "Kami mengenakan larangan terhadap pemakaian jeans dan kemeja-T kerana ia sangat kebaratan, begitu juga dengan baju singkat," kata ketua kolej itu, Alaka Sharma kepada saluran berita NDTV.

"Pakaian singkat tidak menutupi tubuh mereka dan ia menjadi punca mengapa mereka berdepan masalah sering diganggu. - AFP


sumber : mymetro

Peniaga enggan serah RM30 dibelasah

Posted: 10 Dec 2012 05:45 PM PST


KUALA LUMPUR: Kerana RM30, seorang lelaki yang juga peniaga berusia 42 tahun cedera dibelasah dua samseng dalam kejadian di Jalan Sultan Ismail di sini, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, mangsa dipukul dua lelaki berusia 20-an itu selepas enggan menyerahkan wang perlindungan yang diminta kumpulan terbabit.

Menurut sumber, mangsa yang meletakkan kenderaannya berhampiran sebuah bank di tempat kejadian untuk berniaga mendakwa didatangi dua lelaki tidak dikenalinya.


"Dua suspek kemudian mengarahkan mangsa menyerahkan RM30 kepada mereka.

"Mangsa yang enggan memberikan wang berkenaan kemudian dimaklumkan seorang daripada suspek bahawa kawasan terbabit dijaga mereka.


"Malah, seorang daripada suspek juga memaksa mangsa supaya memberikan wang berkenaan kepada mereka setiap hari sekiranya mahu berniaga di kawasan itu," katanya.



Sumber berkata, keengganan mangsa menyerahkan wang berkenaan menyebabkan kumpulan terbabit berang sebelum memukul mangsa.

"Mangsa bukan saja ditumbuk sebaliknya disepak terajang dua suspek itu," katanya.


Katanya, kumpulan terbabit kemudian mengarahkan mangsa meninggalkan kawasan berkenaan.

"Mangsa yang cedera di badan dan kepala membuat laporan di Balai Polis Tun HS Lee," katanya.


Mangsa yang cedera dirujuk ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini, namun hanya dirawat sebagai pesakit luar.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan dan siasatan lanjut sedang dilakukan.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment