borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Cara hilangkan bosan di Muzium

Posted: 10 Dec 2012 08:45 AM PST


Museum merupakan tempat yang biasanya menurut banyak orang membosankan, kerana dipenuhi benda- benda tua, lama, bersejarah. Namun rupanya kita boleh bersenang- senang di museum lewat pose foto yang unik. Yuk kita lihat contoh pose dan cara orang bersenang- senang di museum..









Pasangan Berpakaian Serasi Setiap Hari Hingga Tua

Posted: 10 Dec 2012 08:30 AM PST


Mungkin, pasangan  Joey Schwanke  dan Mel Schwanke dari Amerika Serikat ini termasuk paling unik. Tinggal di Nebraska, Mel dan Joey telah menghabiskan kebersamaan mereka dalam jalinan pernikahan selama 65 tahun. Dan selama lebih dari setengah usia pernikahan mereka, kedua pasangan ini selalu mengenakan pakaian yang serasi setiap hari.

Dimuat di Huffingtgopost, disebut-sebut pasangan ini memiliki 164 pakaian yang dibuat serasi satu sama lain.

"Kami tidak berani pergi ke suatu tempat tanpa mengenekan busana yang sama dan serasi," ujar Mel (86).  Meski demikian, baik Mel dan Joey mengklaim tidak selamanya pakaian yang dikenakan mereka benar-benar sama. Namun setidaknya ada satu bagian dari pakaian yang memang memiliki motif atau warna yang serasi.


Mel dan Joey mengaku tidak mengingat apa yang menginspirasikan mereka untuk memakai pakaian serasi. Yang pasti, gaya serasi ini dilakukan sebagai bagian dari usaha toko kembang yang dikelola keduanya selama lebih dari 60 tahun.
Mel dan Joey juga membuktikan bahawa keserasian yang mereka tunjukkan tidak hanya terletak pada busana yang dikenakan, namun perilaku dalam kehidupan sehari-hari. Sebagai contoh, dalam mengurus toko, keduanya sepakat untuk membagi tugas.



"Kami memiliki semacam keputusan di awal bahwa Mel akan menjadi bos dari pukul 8 pagi sampai 5 sore. Dan aku menjadi bos dari pukul 5 sampai 8 pagi," kata Joey.

Joey menambahkan tidak ada rahasia khusus yang membuat mereka terus serasi. Namun rasa saling hormat dan saling mengisi menjadi kunci sukses keharmonisan rumah tangga mereka. 

Awek kena belasah selepas sembur lada kemuka lelaki gila

Posted: 10 Dec 2012 08:15 AM PST


Tak dapat dipastikan apa punca sebenar. Mungkin kerana tak tahan dengan suara kuat minah ni bercakap di telefon, lelaki ini cuba meludah kemuka perempuan itu. Rupanya siperempuan mulut laser ni dah stanby dengan senjata… semburan ladanya kemuka lelaki itu.
Tak puas hati kerana kejantananya tercabar, hilang rasa pedih dimata dia mendapatkan semula dan membelasah perempuan dan terus blah… pelik sungguh perangai jantan sekor ni.

sumber : bestoneoffour

Gadis Komunis Pukul Ayahnya Di Jalanan (foto + video)

Posted: 10 Dec 2012 08:00 AM PST




Xiaojin Gadis berusia 14 Tahun asal Nanjing, China ini mungkin pantas mendapatkan Guinesse World Records untuk Kategori anak Paling Kurang Ajar di Dunia. Bagaimana tidak? Remaja Durhaka ini menampar, memukuli dan menendang Ayahnya sendiri di depan banyak orang. Menurut informasi media setempat Xiaojin kabur dari rumah Ayahnya dan tinggal di suatu rumah yang menjadi tempat berkumpul teman-temannya yang dianggap kurang baik. 

Hingga akhirnya Ayahnya bersama Polisi dan Kru Wartawan memaksa Xiaojin untuk pulang ke rumah. Namun apa yang terjadi ketika ayahnya menyeret Xiaojin di jalanan, gadis itu memukuli wajah Ayahnya. Dan yang lebih menghairankan lagi sang Ayah berkata pergi ke depan dan pukul saya, Saya tidak akan menghindar. 



Menurut informasi media setempat yang melatarbelakangi perilaku buruk gadis itu adalah akibat perceraian Orangtuanya saat Xiaojin masih kecil hingga ia dibesarkan oleh Datuk dan Neneknya. Dan saat itu sang ayah memenangkan Proses Pengadilan Hak asuh anaknya, dan ia ingin menebus kesalahannya untuk menjaga dan membiayai sekolah Xiaojin.Berikut ini videonya : 



Stretching Gila

Posted: 10 Dec 2012 07:00 AM PST


Peregangan adalah bentuk latihan fisik di mana otot rangka yang sengaja dibentang, dilakukan untuk meningkatkan elastisitas otot untuk mencapai otot nyaman. Hasilnya adalah suatu perasaan kawal otot meningkat, fleksibiliti dalam jangkauan gerak. Peregangan juga digunakan sebagai terapi untuk meringankan krem. Tapi bayangkan jika gerakan streching atau peregangan, dilakukan di depan khalayak umum. Apa jadinya ?

(Sumber: oddee.com)

Sumber: oddee.com, uniknya.com

Foto Anak Ayam Memakai Topi

Posted: 10 Dec 2012 06:00 AM PST


Jika Anda berharap untuk dapat melihat kecantikan yang melibatkan topi, sekarang saatnya. Seorang fotografer, Julia Persons begitu menyukai ayam sekaligus topi, sehingga dengan kreatif memadukan keduanya dalam satu frame foto dan hasilnya…. Lihat sendiri .


(Sumber: oddstuffmagazine.com)

Sumber: oddstuffmagazine.com, uniknya.com

Ini Dia Lobi Hotel Paling Menarik di Dunia

Posted: 10 Dec 2012 05:00 AM PST


Lelaki Arab Ini Hidup di Laut Selama 40 Tahun

Posted: 10 Dec 2012 04:00 AM PST




Sumber 

10 Desember 1868: Lampu lalu lintas pertama kali dipasang di London

Posted: 10 Dec 2012 03:00 AM PST


Lampu Lalu LintasPada 10 Disember 1868, lampu lalu lintas pertama dipasang di bagian luar Bangunan Parlimen di Inggris oleh sarjana lalu lintas, J.P Knight. Lampu ini menyerupai penunjuk waktu (jam) dengan bentuk seperti semapur dan lampu merah dan hijau untuk malam hari. Lampu-lampu tersebut berasal dari tenaga gas.
Penemu lampu lalu lintas adalah Lester Farnsworth Wire. Awal penemuan ini diawali ketika suatu hari ia melihat tabrakan antara kereta dan kereta kuda. Kemudian ia berfikir bagaimana cara menemukan suatu pengatur lalu lintas yang lebih aman dan efektif. Sebenarnya ketika itu telah ada sistem perngaturan lalu lintas dengan sinyal stopdan go. Sinyal lampu ini pernah digunakan di London pada tahun 1863. Namun, pada penggunaannya signal lampu ini tiba-tiba meledak, sehingga tidak dipergunakan lagi. Morgan juga merasa signal stop dan go memiliki kelemahan, yaitu tidak adanya interval waktu bagi pengguna jalan sehingga masih banyak terjadi kecelakaan. Penemuan Morgan ini memiliki kontribusi yang cukup besar bagi pengaturan lalu lintas, ia menciptakan lampu lalu lintas berbentuk huruf T. Lampu ini terdiri dari tiga lampu, yaitu sinyal stop (ditandai dengan lampu merah), go (lampu hijau), posisi stop(lampu kuning). Lampu kuning inilah yang memberikan interval waktu untuk mulai berjalan atau mulai berhenti. Lampu kuning juga memberi kesempatan untuk berhenti dan berjalan secara perlahan.

Canggih, Mesin Penata Bata Untuk Jalan Raya

Posted: 10 Dec 2012 02:00 AM PST


Pernah belajar bagaimana cara membuat bata? atau ikut memasangkan bata pada bangunan dan jalan? Nah, kali ini memperkenalkan sebuah alat yang digunakan unuk menata bata yang biasanya digunakan untuk jalan di daerah Belanda.


Sumber 

Misteri Kutukan Lukisan Crying boy

Posted: 10 Dec 2012 01:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Foto: Uniknya Model Baju Yang Aneh

Posted: 10 Dec 2012 12:00 AM PST


Saat ini banyak sekali model baju yang sangat beraneka ragam model. Kita pasti menyadari jika model baju diciptakan agar sipengguna baju tidak bosan dengan model yang sama. Namun jika model baju yang dibuat terlihat aneh dan unik apakah ada yang mahu menggunakanya ? Nah berikut ini ada beberapa foto model baju yang unik dan juga aneh yang boleh lihat. Penasaran ingin tahu model baju seperti apa itu?Lihat foto-foto dibawah ini:


Sumber

Wow, Orang Kaya China Ini Akan Ratakan 700 Gunung Untuk Dijadikan Kota

Posted: 09 Dec 2012 11:30 PM PST


  • detail berita





Sumber 

Bikin Heboh, 10 Model Cantik Pamer Aurat di Depan Masjid

Posted: 09 Dec 2012 11:00 PM PST


Model di Depan Masjid10 Model cantik asal Belgium mempamerkan aurat di depan masjid terbesar di Maroko yakni Masjid Masjid Hassan II di Kota Casablanca. Aksi para model yang berpose mempamerkan aurat yang dilakukan didepan masji Masjid Hassan II mendapatkan kecaman dari berbagai pihak  di Marocco.
Marocco merupakan negara yang dipimpin oleh parti Islam sehinga semua hukum yang ada di negara itu berdasarkan syariat Islam, Menurut syariat Islam wanita tidak diperbolehkan menunjukan aurat mereka wanita hanya diperbolehkan melihatkan wajah dan telapak tanganya.
10 model Belgium yang berpose di masjid Hassan II  merupakan model model yang sedang ikut dalam pertandingan kecantikan Belgium Beauty Queen 2013.Para model cantik ini mengenakan pakaian yang sangat seksi dengan kaus tanpa lengan dan seluar di atas lutut.
Banyak pihak yang tidak senag dengan kelakukan para model yang berpose didepan masjid ini. Pemerintah melalui kemeterian agama mengatakan mereka tidak pernah memberikan izin pemotretan model seksi di depan masji Hasan 2, pemerintah malah menyalahkan pengurus masjid yang telah memberikan izin pemotretan model model cantik di depan masjid.
Dewan kota Casablanka juga menolak bertangung jawab atas kejadian ini . Seorang anggota dewan menyatakan mereka tidak mengizinkan pengambilan foto itu dilakukan di depan masjid.
Lalu siapa sebenarnya yang bertangungjawab atas pristiwa ini tidak mungkin para model cantik ini boleh  berfoto  didepan masjid tanpa ada izin dari pihak yang berwenag.
Surat khabar oposisi, the Ittihad, mengutip pernyataan seorang pengurus masjid mengungkapkan pemotretan pamer aurat itu mendapat izin dari Pusat Perfilman Marocco (MCC).
Sebagian orang di Marocco protes dan tidak terima atas pemotretan para model di Depan Masjid ini menurut warga hal ini melecehkan Masjid sebagai tempat ibadah yang seharusnya untuk melakukan ibadah namun dalam kes ini masjid hanya digunakan sebagai tempat pelancungan untuk mengambil Objek foto.

Ops, Orang Utan Ini Hobi Baca Novel Cinta!

Posted: 09 Dec 2012 10:30 PM PST


  • detail berita





Sumber 

Pasangan Ini Akhiri Hubungan Cinta Melalui Musik Video

Posted: 09 Dec 2012 10:00 PM PST


  • detail berita





Sumber 

Ini Dia DJ Wanita Tertua di Dunia

Posted: 09 Dec 2012 09:30 PM PST


DJ, atau disk jokie adalah orang yang sering berada dibalik meja dan peralatan-peralatan sound yang biasanya memainkan piring hitam sebagai alat musik utama. Biasanya DJ ini disukai oleh kalangan muda dan remaja. Baik lelaki mahupun wanita. Namun, jika  tahu, ternyata Dj juga digemari oleh nenek-nenek lo,,, dan diEropah sana, ada seorang Dj Perempuan yang boleh disebut sebagai nenek Dj. Inilah dia mammy rock, bernama asli Ruth dengan usia 69 tahun yang sangat terkenal sebagai pemutar piringan di club-club daerah Eropa sana.


Sumber

Inovasi-inovasi Unik Di Dunia

Posted: 09 Dec 2012 09:00 PM PST


 Sebuah penemuan atau inovasi tak selamanya harus rumit dan berteknologi tinggi. Yang penting, ada kegunaannya. 

Lihat inovasi-inovasi berikut ini. Boleh jadi kita akan berfikir unik atau lucu. Atau mungkin malah tertantang untuk membuat penemuan baru? 


Weight Belt
Dengan gesper ini kita boleh mengetahui seberapa kurus atau gendut, boleh mengawal program "pengecilan perut", bahkan boleh membantu penjaga distro untuk menemukan ukuran seluar yang sesuai So simple, kan?


Toilet Sink
Bayangkan saat sedang asik "nge-bom" di toilet, tiba-tiba perlu air bersih untuk cuci tangan. Mahu membasuh kotoran lalu ke wastafel dan kembali meneruskan "nge-bom" atau.... (ah, silakan berimajinasi).

Kenapa tidak gunakan Toilet Sink seperti gambar di atas? Praktis, bahkan membantu menjimat air. Ya, air hasil cuci tangan kita masuk ke penampungan untuk membersihkan "hasil bom" di toilet.
 

Heart shaped wheel
Sedang jatuh cinta? Ingin meninggalkan jejak "hati" agar gebetan boleh  melihatnya? Pakai saja ban dengan kembang bentuk hati seperti ini, serasa ada cinta sepanjang jalan.


Pizza Scissor
Pizza Scissor atau lengkapnya: pizza handle and cutter scissor berguna untuk membelah pizza dengan hasil yang rapi tanpa perlu repot mengotori tangan, kerana langsung disajikan ke atas piring.


Sunnyside Up Daisy Eggs
Kalau boleh menggoreng telur dengan bentuk variasi seperti ini, dijamin bikin sarapan pagi terasa spesial. Apalagi kalau ada bentuk lainnya, ya. Berguna loh, buat para ibu yang ingin memberi sajian unik untuk anak-anaknya.


Toaster Design Heart-Attack
Satu lagi inovasi produk yang membuat sarapan pagi lebih seru. Yaitu bermain jadi dokter yang menggunakan alat pacu jantung (defibrillator) saat menyelamatkan pesakit. Desain toaster ini dibuat oleh Shay Carmon.


Shark Fin Tea Ball
Bosan minum teh cara konvensional? Coba dengan saringan teh ala sirip ikan hiu ini. Seolah-olah teh yang larut membentuk pola darah di lautan saat seekor yu melahap mangsanya.

Nah, bagaimana Sekarang. Terinspirasi membuat penemuan baru dan unik atau ingin berbagi di sini soal inovasi ciptaan anda?

Wanita Multiorgasme Ini Merasa Tersiksa Sampai Berfikir Bunuh Diri

Posted: 09 Dec 2012 08:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, FLORIDA
Banyak orang memimpikan boleh jadi manusia multiorgasme, alias sekali bercinta boleh beberapa kali menikmati klimaks.
Anehnya, wanita bernama Gretchen Molannen ini sudah jadi manusia multiorgasme malah depresi dan pernah berpikir bunuh dir.
Selama 16 tahun, wanita asal Florida Amerika Serikat (AS) itu menderita gangguan gairah kelamin persisten (PGAD) di mana ia mengalami orgasme yang melemahkan, yang ditandai dengan gejala fisik yang disertai dengan kecemasan luar biasa, namun tidak ada ghairah secara psikologis.
Keadaannya begitu buruk, bahawa satu-satunya cara melepaskan rasa sakitnya adalah dengan mengunci dirinya di dalam kamar dan melakukan masturbasi selama berjam-jam.
Setiap harinya, ia harus melakukan lapan kali masturbasi, agar otaknya, kembali tenang. Pernah suatu waktu, ia terpaksa harus melakukan 50 kali orgasme tidak terkendali secara berturut-turut, agar boleh mengendalikan otaknya.
"Rasanya seperti ingin mati saja," ujarnya, seperti dikutip dari Asiaone.com, Minggu (9/12/2012).
Akibat kelainannya tersebut, ia tidak boleh mempertahankan pekerjaannya. Walaupun fasih berbahasa Perancis, Jerman dan Sepanyol, ia tidak bisa mengejar mimpinya bekerja sebagai penterjemah, hanya lantaran keperluaan biologisnya itu menyita sebagian besar waktunya.
Ia-pun akhirnya memutuskan melakukan sejumlah pekerjaan serabutan, untuk menyambung hidupnya, seperti menjual perhiasan, dan bekerja sebagai operator telepon. Walau demikian, ia tetap merasa tidak mampu menutupi rasa malunnya, lantaran memerlukan waktu lama, untuk melakukan orgasme di dalam toilet.
"Saya dulu sangat menyukai hidup ini, namun gangguan ini mulai menghancurkan hidupku. Saya terus kepikiran untuk bunuh diri, sepanjang waktu," katanya

Mahu Menu Hypnosis? Cuma Ada di Kafe Ini Nih…

Posted: 09 Dec 2012 08:00 PM PST


Selain menyediakan beraneka ragam jenis minuman beralkohol dan non-alkohol, ternyata kafe yang dijuluki Hypnosis Cafe Colors ini juga menyediakan menu yang lumayan unik, yaitu menu yang dapat membuat pengunjungnya rileks dan terbebas dari ketakutan atau trauma di masa lalu. Yup, kafe yang terletak di Shinjuku Golden Gai ini memang menawarkan layanan hypnosis kepada para pengunjungnya.
Awalnya kafe ini di buka di Sapporo, dan lalu kafe ini pun pindah ke wilayah Shinjuku di pusat kota Jepun. Kerana keunikan menu yang ditawarkannya, lama-kelamaan kafe ini pun menjadi semakin terkenal. Hypnosis yang dipraktekan di sini, dilakukan oleh seorang ahli yang juga juga boleh berperanan sebagai bartender dan juga magician. Untuk praktek hypnosis standar, pengunjung tidak dikenakan biaya, tetapi untuk hypnosis yang memerlukan teknik khusus pengunjung dikenakan biaya sekitar ¥1000 ($12) and ¥50000 ($600).

Inilah pakaian SPICA yang menerima kritikan

Posted: 09 Dec 2012 07:30 PM PST


Pakaian pentas SPICA ketika tampil di 'Music Bank' telah menuai kritik.
Pada  30 November, SPICA tampil dengan "Lonely" di 'Music Bank' dengan gaun yang ketat. Namun, untuk beberapa penontn, bahagian dada gaun tersebut tampak terlalu polos dan berwarna kulit, serta bentuk yang seperti bra.
Gerakan tarian sensual SPICA dikombinasikan dengan pakaian tersebut, sehingga suasana pentas menjadi lebih sensual.
Penonton yang menonton berkomen, "Saya benar-benar terkejut dengan pakaian tersebut", "Apakah ini benar-benar pakaian seorang idola? Ini terlalu sensual "," Apakah kalian memakai ini hanya untuk mendapatkan perhatian "," Ini pakaian yang aneh "
Ini dia videonya;

Kisah Aktivis PETA yang Diculik dan Dikerjai oleh Para Biker

Posted: 09 Dec 2012 07:00 PM PST


Ketika beberapa orang aktivis PETA mendatangi dan berusaha mengganggu sebuah acara pesta para pengguna moge di Pennsylvania, mereka disambut oleh sambutan yang tak akan terlupakan sepanjang hidup mereka.
Oke, berita ini bukan berita baru (kejadiannya kira-kira 2 tahun yang lalu), tapi kerana beritanya cukup unik dan kocak, maka saya coba hadirkan kembali kisah ini ke layar monitor para pembaca.
Sebuah acara kumpul-kumpul para biker di Johnstown, Pennsylvania, seharusnya berjalan lancar, jika saja para aktivis dari PETA tidak tiba-tiba muncul dan mulai melempari biker menggunakan balon berisi air berwarna merah, dan berteriak "Dasar pembunuh!"
Memangnya siapa yang terbunuh? Untungnya, tak satupun dari spesies kita. Tuduhan tersebut muncul sebagai protes anggota PETA atas penggunaan jok kulit pada motor-motor besar(moge) dan juga penggunaan jaket kulit yang selama ini dianggap sebagai seragam 'resmi' para pengendara motor.
Bagaimanapun, tindakan para aktivis pecinta binatang yang melempari kumpulan lelaki bertubuh gempal dan bertato tersebut memang cukup berani. Dan tentu saja beresiko. Dan inilah resiko yang dimaksud:
Setelah aksi protes tersebut berlangsung, Polis lokal menerima laporan bahwa ada tiga orang aktivis yang menghilang. Tapi akhirnya mereka berhasil ditemukan dengan selamat. Dua orang ditemukan di dalam tempat sampah sebuah restoran cepat saji dalam keadaan terikat lakban. Satunya lagi ditemukan polisi dalam posisi seperti ini:
"Ada sesuatu yang tidak sesuai rencana. Sesuatu yang benar benar berjalan tidak sesuai rencana," ujar seorang aktivis yang badannya masih gemetar ketika ditemukan.
Para aktivis tersebut mengaku dikerjai habis-habisan oleh para biker yang menahan mereka. Mereka dipaksa memakan hot dog dan hamburger (aktivis PETA biasanya vegetarian), dan yang menolak diberi sanksi, berupa kentutan langsung ke kepala dari beberapa anggota biker.
Tapi itu belum seberapa, lelaki yang dilakban di atas pohon mengalami hal yang jauh lebih bikin trauma. Setelah ditempel ke pohon, ia mengaku dirinya (maaf) dik*ncingi para biker seharian.
Ketika ditanyai mengenai tuduhan tersebut, salah seorang petinggi organisasi biker itu menjawab "Itu gila."
"Kita sedang mengadakan pesta, dan tiba-tiba orang-orang ini muncul dan bersikap sangat kasar terhadap kami. Mereka melempar sesuatu kepada kami, menyebut kami dengan berbagai sebutan, dan berusaha mengacaukan seluruh acara. Jadi apa yang kami lakukan? Kami mengundang mereka ke dalam pesta!
(Pendekatan) Apa yang lebih bersahabat daripada itu? Kalian tahu, walaupun kami semua pengendara motor, bukan berarti kami tidak peduli terhadap inklusifitas. Secara pribadi, saya pikir mereka tidak cukup beretika dengan mengatakan hal-hal kotor seperti itu tentang kami, setelah sebelumnya kami berusaha bersabar dan membuat mereka merasa diterima."
Ketika ditanya lebih spesifik lagi mengenai penawaran makanan berdaging dan acara buang angin ke kepala para aktivis, ia menjawab "Itu hanya cara kami melakukan salaman rahasia."

Bapa tertembak mati anak lelaki 7 tahun

Posted: 09 Dec 2012 06:30 PM PST


PITTSBURGH: Seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun ditembak mati secara tidak sengaja oleh bapanya di sebuah tempat letak kereta kedai menjual kereta api di barat Pennsylvania, semalam.
Jurucakap Polis Pannsylvania, Craig Allen Loghrey tertembak di dada dengan pistol yang dipegang bapanya, Joseph V. Loughrey, 44 ketika mereka sedang masuk ke kenderaan di Twig's Reloading Den di Mercer, kira-kira 60 batu di utara Pittsburgh. 
Kanak-kanak itu mati di tempat kejadian pada jam 10.50 pagi.

Bapanya ditahan untuk soal siasat tetapi polis berkata, bukti menunjukkan ia perbuatan tidak sengaja.



Polis berkata, mereka berdua dari Fredonia. - Reuters


sumber : mymetro

Sorok dadah dalam kemaluan

Posted: 09 Dec 2012 06:00 PM PST


BANGKOK: Polis semalam menahan dua suspek wanita yang menyembunyikan 5,900 pil methamphetamine dalam kemaluan dan seluar dalam mereka.
Polis berkata, dua wanita terbabit berasal dari suku kaum bukit di wilayah utara Chiang Rai. Wanita berkenaan ditahan sebaik tiba di Lapangan Terbang Don Muang dari daerah Mae Fah Luang selepas polis menerima maklumat. Kedua-dua wanita itu mengakui masing-masing diupah 30,000 baht (RM2,990) untuk menghantar methamphetamine atau pil 'ya ba' kepada seorang penduduk suku kaum dikenali sebagai Yi Tasampue yang kemudian turut ditahan. Dalam perkembangan lain, polis di Huai Khwang di daerah Bangkok menahan seorang remaja lelaki berusia 18 tahun selepas menemui 62 kilogram serbuk methamphetamine atau ais miliknya dalam satu serbuan.

Polis mengambil tindakan selepas menerima maklumat bahawa terdapat urusan jual beli dadah dekat kelab snooker di kawasan itu. - BP


sumber : mymetro

Lelaki cemburu serang rakan isteri tepi jalan

Posted: 09 Dec 2012 05:45 PM PST


SERIAN: Padah keluar dengan isteri orang, seorang lelaki bukan sahaja menerima malu malah turut cedera dibelasah teruk di depan orang ramai oleh suami wanita itu di persimpangan Tarat, Jalan Kuching-Serian di sini, kelmarin.
Kejadian jam 3 petang itu berlaku apabila suami yang berusia 42 tahun terserempak isterinya menaiki kereta lelaki berkenaan dipercayai dalam perjalanan ke Kuching.

Suami berkenaan yang curiga dengan kemesraan isterinya dengan lelaki berkenaan, mengekori kereta dinaiki pasangan terbabit sebelum memintasnya di satu persimpangan.


Ketua Polis Daerah Serian, Superintendan Mohd Jamali Umi berkata, sebaik memintas kereta yang dipandu lelaki berusia 30-an itu, suspek mengarahkan kedua-duanya keluar dari kenderaan.

Katanya, berlaku pertengkaran antara pasangan berkenaan dan suspek mengamuk lalu menumbuk serta memukul lelaki itu sehingga menyebabkannya cedera di kepala.


"Apabila kejadian itu menjadi perhatian pengguna jalan raya lain, suspek berhenti membelasah lelaki berkenaan dan meninggalkan tempat kejadian.



"Isteri suspek membuat laporan di Balai Polis Serian sejurus kejadian, mendakwa suaminya yang panas baran memukul rakan lelakinya kerana cemburu.

"Mangsa menerima rawatan pesakit luar di klinik berhampiran dan disahkan tidak mengalami kecederaan serius," katanya ketika dihubungi.


Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dan suspek dipanggil ke balai untuk memberi keterangan bagi tindakan selanjutnya.

Dalam kes berasingan, seorang lelaki kerugian lebih RM1,000 selepas cermin keretanya dipecahkan seorang lelaki dengan sebiji kelapa di Kampung Melayu Hilir di sini kelmarin. Katanya, mangsa dipercayai mabuk dan bertindak ganas dengan memecahkan cermin kereta jirannya yang diletakkan di pekarangan rumah.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment