borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Inilah Kostum Halloween Seleb Yang Paling Buruk

Posted: 03 Nov 2012 09:00 AM PDT


Perayaan Halloween telah lewat. Ini berarti, saatnya bagi para paparazzi untuk menilai kostum-kostum Halloween para selebriti yang mereka pamerkan di setiap pesta. Para selebriti memang kerap tampil dengan kostum yang aneh. Namun dari semua yang aneh itu, ada kostum yang paling buruk, paling aneh, dan paling tidak jelas maknanya. Siapakah mereka? Ini dia!

1 
Christina Aguilera

2
Sacha Baron Cohen

3
Lucy Hale

4
Kristen Stewart dan Robert Pattinson

5
Emma Roberts

6
Kim Kardashian

Holly Peers, Model Panas Pendukung Manchester City

Posted: 03 Nov 2012 08:45 AM PDT


Holly Peers, Model Panas Pendukung Manchester City

Holly Peers, Model Panas Pennyokong Manchester City>>> Holly Peers boleh dibilang pendatang baru di dunia model. Perempuan berusia 25 tahun itu memulai kariernya menantang lensa kamera tahun 2009.

Kesempatan pertamanya datang dari kanal foto-foto panas di Page Three pada situs The Sun. Dan sejak itu ia menjadi model reguler di sana. Perlahan, popularitasnya menanjak.

Holly yang punya "statistik" 30F-24-34 kemudian tampil di majalah panas seperti Nuts dan Loaded. Pemilik sepasang mata hijau itu pun sempat menjadi model kalender 2012.

"Puncak karir" Holley boleh jadi bukan karena tampil di majalah-majalah tadi. Namanya kian tenar ketika wajahnya muncul di Soccer AM dengan mengenakan jersey Manchester City.

Populariti City yang juga tengah bersinar ikut mengawall nasib Holly. Ia mengaku sebagai penggemar City, salah satu kelabb kebanggaan kota kelahirannya. Namun sampai saat ini belum ada cerita soal kedekatannya dengan pemain City.

Sumber

Bangunan Unik yang Dindingnya Ditumbuhi Tanaman

Posted: 03 Nov 2012 07:00 AM PDT















Sumber

Wow, 95 Pengiring Pengantin Pecahkan Rekor Dunia

Posted: 03 Nov 2012 06:00 AM PDT




Sumber

Unik Basikal Transparan Dari China

Posted: 03 Nov 2012 05:00 AM PDT


Pada zaman modern ini, sebagian besar orang tentu memilih untuk berpergian menggunakan mobil, atau motor. Sedangkan, orang-orang yang menggunakan sepeda sudah sangat jarang ditemui.
Baru beberapa bulan belakangan ini, basikal kembali marak digunakan, namun hanya sebagai alat untuk olahraga, atau mengisi waktu santai bersama keluarga.
Namun, warga China masih banyak yang menggunakan basikal untuk menghantar anaknya pergi sekolah, pergi ke tempat kerja, dan tempat tujuan lainnya.
Uniknya, basikal yang digunakan warga China ini tidak kelihatan, alias basikal transparan. Kita hanya dapat melihat basikal yang digunakan dari bayangannya saja.
Berikut ini beberapa foto asiknya warga China yang sedang mengayuh basikal transparannya.
Inilah hasil karya fotografer cerdik, Zhaohua Sen. Zhaohua tertarik dengan ekspresi orang-orang yang masih bangga menggunakan basikal di zaman yang serba canggih ini. Oleh itu, muncullah idea untuk meng-edit foto-foto tersebut dengan menghilangkan basikalnya. Hasilnya sangatlah unik, bukan?

Ini Dia Labirin Ais Terbesar Di Dunia

Posted: 03 Nov 2012 04:00 AM PDT


Labirin ais terbesar di dunia dengan luas mencapai 4.285 meter per segi dengan berat bahan ais yang mencapai 1,2 juta kg. Ini dibuat dalam sebuah festival musim dingin di Buffalo, Amerika Syarikat.
Labirin ini langsung mencatat rekor Guinness World Records sebagai labirin ais terbesar di dunia, mengalahkan rekor sebelumnya yang dipegang Pontiac Ice Maze dengan luas 2.760 meter persegi yang dibuat di Toronto pada tahun 2005 lalu. Yang menarik, setelah labirin ini dibuat, pemerintah setempat khuatir banjir akan menerjang akibat cairnya ais ini. 




FOTO: Serunya Red Carpet CMA Awards 2012

Posted: 03 Nov 2012 03:00 AM PDT


Country Music Association Awards kembali lagi di tahun 2012! Acara tahunan yang ke-46 ini digelar hari Khamis kelmarin di Nashville. Dengan Brad Paisley dan Carrie Underwood kembali menjadi pengacara. Acara ini dipenuhi oleh para penyanyi country yang siap dipanggil namanya dan menerima penghargaan. Namun sebelum naik pentas, tentunya mereka melewati red carpet dahulu dengan menampilkan kostum dan gaya yang terbaik!



tay
Taylor Swift

2
Miranda Lambert dan Blake Shelton

3
Carrie Underwood

4
Hayden Panettiere

5
Tim McGraw dan Faith Hill

6
Lucy Hale

7
Lady Antebellum

Lihat Mewahnya Rumah Baru Adam Levine

Posted: 03 Nov 2012 02:00 AM PDT


Loading image...
Sukses dengan kariernya menjadi vokalis Maroon 5, Adam Levine tentunya ingin memanjakan dirinya sendiri. Baru-baru ini, Adam menghabiskan wang sebesar $4,8 juta untuk membeli sebuah rumah mewah di Benedict Canyon, Beverly Hills.

Dengan harga setinggi itu, tentu saja fasilitas dan bentuknya terjamin. Rumah baru Adam memiliki 6 kamar tidur, 7 kamar mandi, studio musik, ruang makan, pejabat, kolam renang, bahkan hingga lapangan tenis!

Ingin lihat seperti apa rumahnya? Ini dia!

1

2

3

8

4

5

6

7
(FOTO: via Radar Online)

Lihat Gaya Pakaian Mewah Si Kecil Harper Beckham

Posted: 03 Nov 2012 01:00 AM PDT


Dia  mungkin baru berusia 15 bulan, tetapi Harper Beckham kecil sudah memiliki banyak pakaian desainer cukup untuk membuat fashionista cemburu. Menjadi putri Victoria Spice Girl yang berbalik menjadi  desainer pakaian dan gstyle icon juga pemain bolasepak David Beckham, itu mungkin tidak menghairankan anak kecil ini tidak akan memiliki kekurangan gaun untuk dikenakan. Dan meskipun ia adalah anggota terbaru dari keluarga Beckham, anak kecil menggemaskan ini telah berhasil menyandang pasangan paling modis di dunia dengan koleksinya pakaian. (DAILYMAIL.CO.UK)
     
        


Foto: Gaga, Si Ratu Ganja

Posted: 03 Nov 2012 12:30 AM PDT



Dia terkenal kerana memakai pakaian aneh dan terbuka sepanjang tahun. Jadi Lady Gaga harus memakai sesuatu yang lebih menantang ketika memilih sebuah ensemble untuk Halloween. Dan tahun ini tidak berbeza, penyanyi 26 tahun ini mengenakan kostum yang sangat berani untuk merayakan percutian seramnya.

Gaga mengenakan tutu-skirt warna hijau dengan wig fluro selama dia berpesta dengan make-up artist pribadinya Tara  Savelo berpakaian kontroversial sebagai tanaman ganja. Dan menulis di halaman Twitter-nya: "Jadi saya adalah rumput (ganja) untuk halloween.  Kostum TERBAIK sangat menyenangkan. Putri Mabuk Ratu Cannabis. " Penyanyi ini Born Way mengenakan bintang  hijau gemerlapan pada payudaranya untuk menutupi bagian dadanya. (DAILYMAIL.CO.UK)

Wanita Ini Gabungkan 14 Nama Bond Girl Sebagai Namanya

Posted: 03 Nov 2012 12:00 AM PDT


detail berita


Sumber

Wanita Ini Bikin Novel Menggunakan Blackberry

Posted: 02 Nov 2012 11:30 PM PDT


detail berita


Sumber 

Ibu Pukul Bayi Dengan Alquran Hingga Tewas

Posted: 02 Nov 2012 11:00 PM PDT


Sumber

Artis Ini Nekad Operasi Plastik Dua Kali

Posted: 02 Nov 2012 10:30 PM PDT

Artis Ini Nekat Operasi Plastik Dua Kali Penampilan tentu menjadi prioritas utama bagi seorang selebriti. Terutama para artis dunia, yang persaingannya sangat ketat dan keras. Mereka juga tak pernah merasa puas dengan kecantikan yang mereka miliki. Kerana itu, operasi plastik menjadi cara pemuas mereka untuk menjadi yang paling cantik.

Dan itulah yang dilakukan bintang reality show, Farrah Abraham. Meski usianya masih terbilang muda, 21 tahun, Farrah sudah menjalani operasi plastik dua kali. Mantan bintang Teen Mom ini tahun lalu memutuskan untuk melakukan implan payudara dari ukuran A menjadi C.

"Setelah melahirkan anak, payudara saya berubah. Ini menyakiti harga diri saya," kata Farrah  seperti dikutip dari US Weekly, Jumat, 2 November 2012. "Saya tidak merasa sebagai wanita yang sempurna lagi, aku tahu aku boleh lebih bahagia," tambahnya.

Farrah menambahkan dengan memperbesar bentuk dadanya, ia merasa lebih nyaman dan percaya diri. "Saya rasa itu membantu saya lebih percaya diri untuk merasa lebih sebagai wanita. Payudara saya sekarang lebih sempurna," ujarnya.

Namun, itu tidak lantas membuat ibu muda ini merasa puas. Ia kembali menjalani bedah plastik untuk membentuk dagu dan hidungnya agar terlihat lebih cantik. Bahkan, untuk permak bagian wajahnya itu, Farrah harus merogoh uang yang tidak sedikit. Operasi plastik itu menelan biaya US$16 ribu .

"Saya akhirnya merasa cantik. Aku benci hidung saya sejak saya berusia 13 tahun. Sekarang saya tidak benci apapun di wajah saya," ujarnya penuh semangat kepada Majalah In Touch. "Saya merasa cantik," tambahnya penuh percaya diri.

Meski harus menghabiskan wang banyak untuk tampil cantik, Farrah tidak merasa menyesal. Ia juga tidak mempermasalahkan rasa sakit yang dideritanya kerana operasi plastik tersebut. "Memang sakit," ungkapnya. Ia pun mengaku sempat merasa tidak nyaman sebelum menjalani permak wajah dan tubuhnya tersebut.

Model Cantik Brasil Tewas Saat Sedut Lemak

Posted: 02 Nov 2012 10:00 PM PDT

Model Cantik Brazil Penampilan cantik dan sempurna sudah seperti hukum wajib pada para selebriti, terutama para model. Betis harus mulus, perut harus kempes dan wajah harus rupawan. Pokoknya harus sempurna. Demi tampil sempurna itu, ada saja yang menempuh jalan pintas, meski bahayanya mereka sedari juga. Seperti yang dilakukan Pamela Nascimento, seorang model asal negera, Brasil.

Sesungguhnya tubuh Pamela tak begitu melar. Tapi model televisi 27 tahun ini tetap menjalani liposuction atau sedut lemak di sebuah klinik swasta di Sao Paolo. Akibatnya dia meninggal dunia. Wanita cantik ini diyakini tewas saat masih berada di meja operasi kerana kerusakan pada ginjalnya.

Seperti dikutip dari Daily Mail, penyebab kematiannya tercatat sebagai syok hipovolemik, di mana ia kehilangan darah yang banyak yang membuat jantung tidak dapat mengepam cukup darah ke tubuh. Ia meninggal pada 19 Oktober lalu. Namun, baru dipublikasikan minggu ini. Jenazah dimakamkan di Fransisco do Sul, Santa Catarina.

Setelah pemakaman,mak cik korban, Enedida Nascimento memberitahu polis tentang kes kematian Pamela. Pihak berwajib pun menggali makam Pamela dan menjerat doktor bedahnya. Dr Julio Yoshimura dengan tuduhan pembunuhan.

Tak hanya itu, doktor itu juga boleh dikenakan tuduhan penipuan prosedural kerana polis tidak diberitahu tentang kematian model tersebut. Padahal sertifikat kematian Pamela ditulis oleh doktor yang sama. Sekedar informasi, ini bukanlah pertama kalinya Pamela melakukan sedut lemak. Operasi ini adalah yang ketiga yang dijalani Pamela.

Mengaku Lesbian, Wanita Ini Operasi Kelam**

Posted: 02 Nov 2012 09:30 PM PDT


 Cinta memang buta. Ungkapan inilah yang terjadi pada pasangan lesbian, Sadie dan Marco. Awalnya, Marco hanyalah seorang wanita. Demi menunjukan rasa cintanya pada pasangannya, ia rela operasi kelamin untuk menjadi seorang lelaki.

Sadie dan Marco (sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Sadie, menyebut dirinya sebagai seorang lesbian yang gagal. Sebelum menjalin hubungan seriusnya ini, ia telah menjalin hubungan dengan tiga orang wanita. Uniknya, ketiga wanita ini belajar menjadi seorang sosok pria sejati.
Jalinan hubungan 2,5 tahun bersama Sadie, membuat Erica, nama asli Marco, memantapkan diri untuk menjadi seorang lelaki. Secara bertahap Erica pun mengubah penampilannya. Untuk mengawalinya ia melakukan suntikan hormon testoron.
Awalnya, Sadie merasa takut melihat perubahan pasangannya. Ia khuatir kalau Marco menjadi lebih agresif. Namun, ternyata hal ini tak terbukti, justru malah sebaliknya. Erica merasa nyaman dengan keadaannya sekarang.
Erica adalah seorang anak yang mengalami "Disfungsi Seksual". Di tahun 1997, para penderita disfungsi seksual digolongkan sebagaipondan, seperti dilansir Vice.com.
Saat ini Erica telah menjadi sosok lelaki berawakan mungil dengan rahang kotak. Tak ada yang tahu tentang masa lalunya, jika Marco adalah seorang wanita. Erica telah membuang organ payudaranya pada 2 Mei tahun ini. Selanjutnya, ia akan menjalani operasi perubahan alat kelamin di tahun mendatang, iaitu pada bulan Mei 2013. (**)
Sumber : life.viva & vice.com, uniknya.com

Apa nama fesyen yang kakk ni pakai?

Posted: 02 Nov 2012 09:00 PM PDT



Lelaki Ini Nangis Setelah Isterinya Ditiduri Harry "One Direction"

Posted: 02 Nov 2012 08:30 PM PDT


Harry dan Lucy (Foto: ist)
Harry dan Lucy (Foto: ist)
LONDON- Oliver Pope akhirnya bicara untuk pertama kali tentang pengkhianatan yang dilakukan istrinya, Lucy Horobin dengan personel One Direction, Harry Style.

Belum lama ini, Lucy dan Harry dikhabarkan memiliki hubungan terlarang. Padahal saat itu Lucy sudah memiliki suami. Bahkan, Harry disebut pernah bercinta dengan wanita yang berprofesi sebagai DJ itu.

"Momen saat aku mendapati Harry telah tidur dengan isteriku masih terus menghantuiku," ujar Oliver seperti dikutip Mirror, Jumaat (2/11/2012).

Sebagai seorang suami, harga diri Oliver tentu merasa direndahkan. Apalagi, isetrinya tidur dengan anak muda yang masih berumur 17 tahun. Lucy sendiri sudah berusia 33 tahun. Akibat perbuatan istrinya itu, Oliver berencana menggugat cerai istrinya minggu ini.

"Mengetahui mereka tidur bersama-sama dan kemudian Lucy datang kembali ke rumah dan memanjat tempat tidur bersamaku hal paling menyakitkan. Menyedari isteriku memutuskan meninggalkanku kerana telah jatuh ke pelukan remaja 17 tahun, itu hal paling memalukan," tandasnya sambil meneteskan air mata.

Cari Calon Isteri, Tentera Udara Joget Gangnam Style

Posted: 02 Nov 2012 08:00 PM PDT

BEIJING - Tentera Udara China berjoget Gangnam Style untuk menemukan pasangan hidup yang sesuai. Perwira militer itu menjumpai ratusan gadis-gadis di Wuhan.
 
Setelah lulus dalam pelatihan, perwira militer China itu diberikan hadiah bersiar di Wuhan, Provinsi Hubei, China. Perwira itu menjumpai sekira 150 gadis yang sudah diseleksi untuk menjadi calon istri para perwira.
 
Tentera Udara itu menghampiri gadis-gadis itu dan berjoget dengan tarian  Gangnam Style.
 
"Ini merupakan kesempatan bagi pasukan kita untuk bersantai dan mencari perempuan yang nantinya akan dinikahi olehnya," ujar pegawait Angkatan Udara China, seperti dikutip Orange, Jumat (2/11/2012).
 
"Sulit bagi militer untuk menemukan calon istri, oleh kerana itulah kami bersedia untuk membantunya," imbuhnya.

Model dikecam bergambar di lokasi kemusnahan Sandy

Posted: 02 Nov 2012 07:30 PM PDT


NEW YORK - Seorang model terkenal Brazil diselar oleh pengguna internet kerana bergambar di beberapa lokasi yang musnah akibat taufan Sandy di sini.
Nana Gouvea, 30, yang dilaporkan pernah menghiasi majalah Playboy memuat naik beberapa keping gambar tersebut di laman Facebook.
Beberapa gambar itu menunjukkan dia bersandar pada sebatang pokok tumbang dan berdiri di atas kereta-kereta yang musnah di sini.
Gambar-gambarnya mencetuskan bantahan pengguna internet malah portal hiburan Gawker.com.mempersendakan model tersebut.
"Bencana alam memberikan peluang baik untuk keluar dan bergambar dengan menampilkan pelbagai aksi dan gaya," kata seorang pengguna internet secara sinis.
Sebuah laman Facebook yang dinamakan Nana Gouvea in Disasters turut mempersendakan model berambut hitam itu.
Laman web itu memaparkan beberapa gambar pertindihan imej yang menunjukkan imej Gouvea dalam beberapa peristiwa tragis seperti kapal Titanic karam dan perbuatan seorang sami Buddha, Thich Quang Duc yang membakar dirinya di Vietnam pada 1963. - Agensi

sumber : kosmo online

Bayi bantu ibu bersih lantai

Posted: 02 Nov 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Sebuah syarikat memperkenalkan pakaian unik yang membolehkan bayi 'membantu' ibu bapa mereka membersihkan rumah ketika mereka merangkak.
Syarikat itu menggabungkan baju bayi dengan pembersih lantai (mop) yang dilekatkan pada bahagian tangan dan kaki.

Dikenali sebagai Baby Mop, pakaian itu membolehkan lantai rumah digilap ketika bayi terbabit belajar merangkak. Baby Mop dijual pada harga kira-kira RM120 sepasang.


Ia adalah projek laman sesawang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS), BetterThanPants.com yang diinspirasi daripada satu iklan di Jepun.

Dalam kenyataan di laman sesawang itu, syarikat terbabit secara bergurau berkata, Baby Mop akan "mendidik bayi anda mengamal etika kerja yang baik sejak kecil" ketika mereka dididik supaya tidak menyepahkan makanan di lantai.

Menurut laman sesawang BetterThanPants.com, bayi yang menggunakan Baby Mop juga "akan mendapat riadah berfaedah, membakar tenaga dan membentuk otot." "Amalan itu akan membantu bayi mendapat tidur yang lebih baik," kata syarikat itu.
Sementara itu, jurucakap BetterThanPants.com, Mike Parker, berkata kira-kira 100 pasang Baby Mop berjaya dijual dalam tempoh hanya sebulan sejak ia diperkenalkan di laman sesawang berkenaan.

"Setakat ini, maklum balas daripada pelanggan sangat positif walaupun ada sedikit e-mel negatif mengenai idea produk itu," katanya. Bahagian pembersih pada tangan dan kaki Baby Mop diperbuat daripada bahan gentian mikro yang dilekatkan secara langsung. - DM


sumber : mymetro

Polis halang 500 ekor kucing dijadikan lauk

Posted: 02 Nov 2012 06:45 PM PDT


XUZHOU - Polis di bandar ini, dalam wilayah Jiangsu, di timur China menghalang sebuah lori yang membawa 500 ekor kucing untuk dijadikan hidangan eksotik di restoran-restoran tempatan, lapor akhbar Telegraph semalam.
Polis mengarahkan lori terlibat supaya berhenti apabila menyedari kenderaan tersebut memiliki nombor plat luar wilayah.
Mereka kemudian menyoal pemandu lori tentang haiwan yang dibawa selepas terdengar bunyi mengiau dari bawah plastik penutup kargo tersebut.
"Arnab," jawab pemandu tersebut.
Namun, kenderaan itu sebenarnya membawa beratus-ratus ekor kucing yang diletakkan di dalam puluhan sangkar besi.
Sejak beberapa tahun lalu, permintaan daging kucing di selatan China meningkat dengan bekalan haiwan itu diperoleh dari seluruh China.
Daging kucing akan dicampurkan bersama daging ular untuk dimasak sejenis hidangan tempatan istimewa yang digemari penduduk tempatan.
Undang-undang China tidak melarang rakyatnya menjual kucing kerana haiwan itu tidak dianggap sebagai harta benda milik keluarga.
Pencuri kucing biasanya memperoleh bayaran 10 yuan (RM4.90) untuk seekor kucing yang dijual kepada orang tengah.
Berikutan pemandu lori berkenaan tidak melakukan sebarang kesalahan, pihak polis membeli kargo tersebut pada harga 3,500 yuan (RM1,723) selepas berunding selama tiga jam dengan pemandu terlibat. - Agensi

sumber : kosmo online

Sedar-sedar tanya mak

Posted: 02 Nov 2012 06:30 PM PDT


ALOR SETAR: "Muhd Iqbal sudah sedar malam tadi (kelmarin), tetapi kami masih merahsiakan berita kematian keluarganya," kata Sahron Awang Kechik, 50, bapa saudara kepada Muhd Iqbal Zakuan Shafie, 15.
Muhd Iqbal antara satu-satunya mangsa terselamat dalam kemalangan ngeri mengorbankan empat beranak termasuk ibu bapa serta dua abangnya selepas kereta mereka naiki bertembung lori seberat dua tan dalam kemalangan ngeri di Jalan Pendang-Kebun 500 berhampiran Kampung Permatang Limau, di sini, kelmarin.

Sahron berkata, keadaan Muhd Iqbal sudah stabil, cuma dia mengalami trauma dan kelihatan tidak bermaya akibat kejadian itu.


"Sejak kejadian petang semalam (kelmarin), mangsa tidak sedarkan diri dan dimasukkan ke zon merah (kritikal) hospital ini. Bagaimanapun, Muhd Iqbal kembali sedar kira-kira jam 9.30 malam tadi (kelmarin), tetapi keadaannya masih lemah.

"Apabila tersedar, dia terus bertanyakan keadaan ibu bapa serta abangnya menyebabkan kami terpaksa merahsiakan berita itu kerana bimbang menjejaskan kesihatannya.


"Kami terpaksa memberitahu ibu bapa serta dua abangnya dimasukkan ke wad bersebelahan dan dirawat bagi mengelak dia tertekan dan trauma dengan kejadian yang berlaku," katanya yang ditemui di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), semalam.



Menurutnya, Muhd Iqbal cedera parah di muka dan patah paha kanan perlu menjalani pembedahan segera.

"Mengikut doktor merawat Iqbal, dia perlu menjalani pembedahan kecil kerana doktor mahu menebuk besi di paha kanan bagi menarik semula tulang kakinya.


"Dia sudah boleh makan serta minum dan kini ditempatkan di wad biasa hospital ini awal pagi tadi (semalam)," katanya.

Sementara itu, Pengarah HSB, Datuk Dr Juita Ghazali ketika dihubungi berkata, keadaan Muhd Iqbal semakin stabil.


sumber : mymetro

‘Disorok’ makhluk halus

Posted: 02 Nov 2012 06:15 PM PDT


KUALA KANGSAR: Walaupun sudah ditemui dua hari lalu dalam belukar kira-kira dua kilometer dari rumahnya, namun kehilangan seorang lelaki warga emas berusia 85 tahun masih menimbulkan tanda tanya penduduk kampung yang mengesyaki kemungkinan mangsa'`disorok' makhluk halus.
Baharom Mohd Piah yang tidak lagi mampu berjalan dikatakan hilang dari rumahnya di Kampung Temung Hulu, di sini, sebelum ditemui penduduk kampung bersama anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) yang melakukan operasi besar-besaran mencarinya.
Usaha menjejaki mangsa berhasil apabila lelaki warga emas itu ditemui dalam keadaan terbaring kesejukan dan terpinga-pinga di kawasan belukar tidak jauh dari rumah seorang penduduk kampung.

Anehnya, lokasi mangsa ditemui itu sudah beberapa kali digeledah petugas JPAM, namun kelibat mangsa tidak ditemui sebelum ini.



Anak mangsa, Mohd Shabli, 59, berkata bapanya ditemui terbaring di kawasan belukar dengan badan ditutupi daun dan ranting kayu.


sumber : mymetro

Nekad gila

Posted: 02 Nov 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Sekumpulan penjenayah, sebahagian besarnya bermotosikal turut menggunakan sebuah bas sekolah untuk mengangkut pelbagai kelengkapan penunggang motosikal berkuasa besar terutama jaket kulit yang dicuri daripada sebuah kedai di Jalan Genting Klang, di sini, awal pagi semalam.
Jenayah berlaku pada jam 5.30 pagi dan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di premis berkenaan, Alpinestars Shop Malaysia menunjukkan sekurang-kurangnya lapan lelaki terbabit kejadian itu.
Rakaman itu menunjukkan tujuh penjenayah terbabit menaiki motosikal serta memakai topi keledar manakala seorang lagi memandu bas sekolah dan mereka mengambil masa hanya tiga minit untuk mencuri barangan bernilai hampir RM70,000.

Pengurus Besar, Alpinestars Shop Malaysia, Rudi Fariq berkata, ini kali pertama kedai syarikat berkenaan dirompak dan beliau percaya ia sudah dirancang kumpulan terbabit.



"Kalau lihat pada rakaman CCTV, cara mereka lakukan rompakan sangat teratur dan hanya beberapa minit diambil untuk melarikan barangan kami bernilai hampir RM70,000.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment