borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Sesuaikah Kim Kardashian Jadi Catwoman?

Posted: 02 Nov 2012 09:30 AM PDT


Hari Rabu kelmarin, Kim Kardashian mengadakan pesta ulang tahunnya yang sebenarnya jatuh pada  21 Oktober lalu. Bukan Kim Kardashian namanya jika mahu dikalahkan oleh orang lain. Sebagai putri dari pesta tersebut, bukannya berdandan yang cantik, kekasih Kanye West ini malah berubah menjadi Catwoman! Tak hanya dirinya, sang kekasih juga ikut menggunakan kostum Batman, adiknya Kourtney sebagai Batgirl dan pasangannya sebagai Robin, serta Jonathan Cheban sebagai The Riddler.

Bagaimana menurut kamu,sesuai tak Kim jadi Catwoman?

1

2

3

4

6

(FOTO: Getty Images via Gossip Cop)

Tradisi Unik Di Ukraine - Wet Monday

Posted: 02 Nov 2012 09:15 AM PDT


Dikenal sebagai tradisi kuno, di negara-negara pusat-Eropa seperti Polandia dan Republik Ceko, WetMonday tampaknya sangat populer juga diUkraina.
Wet Monday dimulai di Polandia, sebagai suatu kebiasaan kafir yang melambangkan pembersihan, dengan datangnya musim semi. Ketika Kristenmenjadi agama utama, Wet Monday diadopsi sebagai ritual Kristen, berkaitan dengan pembersihan jiwa dari dosa.
Pada tradisi Wet Monday para anak laki-laki  membawa botol dan baldi berisi air mengejar gadis dan menyiram mereka dari kepala sampai kaki. Menurut adat asli, gadis yang paling cantik di desa itu akan menjadi yang paling basah, namun kini, mereka menyiram setiap gadisyang mereka lihat.

5000 Mahasiswa Pesta Mabuk Dan Bertel**jang Di Spanyol

Posted: 02 Nov 2012 09:00 AM PDT


5000 Mahasiswa Pesta Mabuk Mabukan dan Bertelanjang. Ini adalah sebuah festival mahasiswa yang bertujuan untuk mendorong kerjasama dan profesionalisme dalam berbagai olahraga. Tapi ketika 5.000 siswa universiti di Inggris tiba di resort Sepanyol di Salou, kebanyakan hanya memiliki satu tujuan – untuk mabuk buta.
Ratusan kedua jenis kelamin itu pada membuka kostum atau pakaian mereka, bertelanjang memperlihatkan diri di restoran dan di jalan-jalan kota 70 mil selatan Barcelona. Mereka mendorong satu sama lain untuk turun bebas dari roh-roh yang kuat diberikan bersama bir murah.

Selama adegan seorang pemuda patah kakinya ketika ia dilanggar kereta patroli polis. Aurelio Langa berkata: "Siapa yang berpikir tidak apa-apa untuk 5000 anak-anak harus berjalan di sekitar dengan pakaian dalam mereka, berteriak-teriak di jalan? Di mana polis?
Maria Gomez, juru bicara bagi 'asosiasi warga, berkata: "Pagi ini jalan-jalan penuh dengan muntah. Jenis wisata mabuk yang sangat menyedihkan. " Jaime Corbella menambahkan: "Ini belum pernah terjadi sebelumnya. Aku belum pernah melihat perilaku seperti itu dalam hidup saya. "

Sementara siswa Inggris cenderung mendukung bulan-bulan musim panas setelah ujian selesai untuk bersantai di luar negeri, banyak yang tertarik untuk meniru tradisi Amerika Spring Break. Selama liburan Paskah kawanan ribuan siswa AS ke tempat yang lebih cerah dari Florida atau Cancun di Meksiko, di mana terjadi adegan liar.

Acara Saloufest, yang dimulai pada hari Minggu dan berakhir hari ini, telah semakin meningkat popularitinya sejak dilancarrkan pada tahun 2002. Hal ini diikuti oleh para mahasiswa dari lebih dari 100 universiti Inggris – termasuk Manchester, Loughborough, Reading, dan King's College London.

Wow...gempak baju pengantin ini

Posted: 02 Nov 2012 08:00 AM PDT

[imagetag] [Long-Wedding_Dress_1.jpg]

[imagetag] [Long-Wedding_Dress_2.jpg]

[imagetag] [Long-Wedding_Dress_3.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_4.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_5.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_6.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_7.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_8.jpg]


[imagetag] [Long-Wedding_Dress_9.jpg]

[imagetag] [Long-Wedding_Dress_10.jpg]



Sumber: 

Penjara Paling Bebas di Dunia

Posted: 02 Nov 2012 07:00 AM PDT

Menyebut kata penjara semestinya yang terbayang sel berjeruji dan terisolasi dari kehidupan normal. Bila begitu klasifikasinya, apakah yang satu ini bisa disebut demikian jika bisa membangun usaha, bahkan tinggal bersama anak istri di dalamnya?

Begitulah kenyataannya. San Pedro adalah penjara terbesar di La Paz, Bolivia dengan tahanan sebanyak 1.500 di dalamnya. Uniknya, para tahanan di sana memiliki komuniti lingkungan tersendiri laiknya kehidupan normal di luar penjara.



[imagetag]


 journals.worldnomads.com



Di dalam sini terdapat restoran, pasar, supermarket, salon rambut, hingga hotel yang dikelola sendiri oleh para tahanan. Tanpa penjagaan dari satu orang sipir pun dan tanpa campur tangan polis Bolivia dengan segala hal yang terjadi di dalam penjara (terkecuali tercipta kerusuhan besar-besaran).

San Pedro memiliki sistem pemerintahan sendiri. Seorang pemimpin akan dipilih secara demokratis. Bila terjadi masalah, hukum yang telah ditetapkan para tahanan inilah yang akan berlaku. Sehingga bila seorang tahanan dianggap keterlaluan, maka para tahanan lainnya akan bertindak.



[imagetag]


 bigtravelweb.com



Namun, di dalam penjara ini, para tahanan harus membayar untuk sel mereka. Tidak peduli betapa kecil dan kotornya sel yang mereka diami. 

Penjara San Pedro terbagi atas 8 sektor, mulai dari hunian paling kumuh hingga yang paling mewah. Tahanan yang sanggup membayar mahal dapat tinggal di bagian yang mewah dari penjara ini. 

Tak mengagetkan bagi para tahanan kaya, sel (tanpa jeruji) dilengkapi dengan kamar mandi pribadi, dapur sendiri, TV kabel, bahkan jacuzzi! Tapi bayaran sewanya pun mahal. Tahanan yang ingin tinggal di dalam sel mewah seperti ini harus membayar sekitar USD 1000 hingga 1500 (sekitar 10 – 15 juta rupiah) selama masa tahanan mereka. 

Bagi yang berkantung pas-pasan atau tahanan miskin,  terpaksa tinggal beramai–ramai dalam sebuah sel.



[imagetag]


fractalenlightenment.com

  



[imagetag]


 aroundthisworld.com



Seperti disebutkan sebelumnya, tanpa adanya warden bererti tak ada yang mendapat jatah makanan penjara. Mereka harus bekerja seperti di kehidupan normal agar tetap hidup. Itulah sebabnya banyak yang membuka usaha dari mulai kedai makanan dan sebagainya seraya mempekerjakan tahanan lain sebagai pegawai. Gaji yang diperoleh digunakan untuk membeli makan, membayar sewa tempat dan kebutuhan lainnya.

Tahanan di San Pedro boleh membawa anak isteri untuk hidup bersama. Sebuah data menunjukkan ada sekitar 200 anak yang tinggal dengan ayah mereka yang menjadi tahanan di dalam penjara San Pedro.

Dulu, keunikan penjara San Pedro menjadi daya tarik pelancung. Dengan membayar 250 peso, para pelancung dapat melakukan tur keliling penjara. Bahkan beberapa tahanan pun mengelola tur keliling ini untuk menghasilkan uang.

Sejak terindikasi hal ini menjadikan kesempatan beberapa pihak sebagai peluang bertransaksi narkoba, maka mulau 2009 tidak ada lagi turis yang boleh masuk berwisata di dalam penjara San Pedro.

Sumber

Mengintip Proses Pembuatan Boneka Klon Dari Jepun

Posted: 02 Nov 2012 06:00 AM PDT


[imagetag]



Seorang blogger ternama Jepun, Danny Choo, akan membawa kita ke sebuah tempat di Akihabara yang memproduksi boneka unik dan lucu yang lain daripada yang lain. Mengapa kita bilang unik? Karena toko tersebut dapat membuat boneka yang memiliki wajah persis denganmu! Penasaran? Mari kita lihat prosesnya.

#1. Ini dia Studio dari kedai boneka bernama Clone Factory. Nama yang pas sekali ya.

[imagetag]



#2. Saatnya duduk untuk di-scan.

[imagetag]



#3. Karyawan studio akan memasukan data hasil scan tadi ke komputer.

[imagetag]



#4. Memprosesnya lebih lanjut ke dalam model 3D.

[imagetag]



#5. Data tersebut akan diproses ke dalam printer 3D di bawah ini. Yang dipakai adalah ZPrinter 650.

[imagetag]



#6. Apa yang kamu lihat seperti tepung putih itu adalah plaster. Media dimana objek 3D akan dibentuk.

[imagetag]



#7. Wew apaan ini? Oh, ternyata ini adalah model yang sudah semi terbentuk. Sisa plaster disekitarnya harus dibuang.

[imagetag]



#8. Disinilah plaster yang mengeras itu akan dibersihkan.

[imagetag]



#9. Mesin ini akan memastikan sisa plaster yang berbentuk seperti serbuk tidak menyebar kemana-mana. Karena apabila plaster tersebut masuk ke paru-paru, akibatnya bisa sangat fatal. Setelah ini saatnya menunggu dirumah sampai pemilik toko mengabarkan bahwa boneka kamu sudah jadi.

[imagetag]



#10. Jreeng! Setelah beberapa hari, kepala boneka itu datang. Biar tidak terlalu horor (mungkin) produser Danny Choo memenggal sebuah boneka stromtrooper dan memasang kepala Danny disana.

[imagetag]



#11. I'm born again! Hehehe..

[imagetag]



#12. Saatnya berkenalan dengan boneka-boneka yang lain. Selamat! Happy Ending buat boneka stormchoo. Kini saatnya kita menengok hasil karya Clone Factory yang lain.

[imagetag]

Ini yang kamu tunggu-tunggu, versi perempuannya.

[imagetag]



Teknologi 3D Printing dapat memahat benda sangat mirip dengan aslinya.

[imagetag]



Apabila matamu fokus dengan wajah-wajah boneka ini, kamu tak akan menyangka kalau mereka cuma kumpulan mainan sebesar barbie!

[imagetag]

[imagetag]



Boleh kamu bayangkan bermain dengan dirimu sendiri?

[imagetag]

[imagetag]






[imagetag]Sumber

Wah, Ternyata Ada Pohon Cabul

Posted: 02 Nov 2012 05:00 AM PDT


Pohon memang memberi ketenangan. Tak jarang, banyak orang yang menenangkan dirinya dengan duduk atau tiduran dibawah pohon. Tapi itu adalah gambaran pohon yang umum. Berbeza dengan pohon-pohon lain, beberapa pohon-pohon ini adalah pohon cabul. 
Yup, dengan kombinasi desain batang, ranting, tekstur kulit, daun, dan lainnya, pohon ini memberikan efek yang berbeda pada otak kita. Dan sesuai namanya, fikiran-fikiran cabul akan langsung merasuki jiwa. Namun masih belum dapat diketahui, apakah pohon tersebut merupakan hasil kreasi seseorang atau terbentuk secara alamiah. Yang jelas, pohon ini memang benar-benar CABUL…
 









 









 









 









 









 









 









 






 







 






 







 

Pasangan Ini Baru Punya Anak Setelah 30 Tahun Menikah

Posted: 02 Nov 2012 04:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber 

Aneh,, Gajah Di Korsel Boleh "Bercakap" Bahasa Korea

Posted: 02 Nov 2012 03:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber

4 Aksi Konyol Para Rocker

Posted: 02 Nov 2012 02:00 AM PDT




Sumber

Aksi pilot tahun 20an yang gempak

Posted: 02 Nov 2012 01:00 AM PDT


These 1920s "Barnstormers" can be seen here as the pilots of these aircrafts execute a few successful aerial stunts.

1Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
2Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
3Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
4Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
5Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
6Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
7Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
8Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!
9Pilots Perform Grand Aerial Stunts In the 1920s!


Superbus, Kereta dengan panjang 15 meter untuk 23 Pasangan

Posted: 02 Nov 2012 12:30 AM PDT


Called the "Superbus", this 15 metre long vehicle can seat 23 passengers and travel at a remarkable, 250km/h. This automotive masterpiece is from the United Arab Emirates.

1A Revolutionary New Mode of Transport: The
2A Revolutionary New Mode of Transport: The
3A Revolutionary New Mode of Transport: The
4A Revolutionary New Mode of Transport: The
5A Revolutionary New Mode of Transport: The
6A Revolutionary New Mode of Transport: The
7A Revolutionary New Mode of Transport: The
8A Revolutionary New Mode of Transport: The
9A Revolutionary New Mode of Transport: The

Inilah pelukis yang sensasi di internet

Posted: 02 Nov 2012 12:00 AM PDT


This painting called, "Purple Rain" is one of a growing collection by a new artistic sensation to hit the internet.

1
 
Can You Guess Who Painted This Picture?

.


.


.


.


.


.


.


Justin, an Indiana-bred Friesian horse, has become famous for being a gifted painter. His paintings, which have been compared to the works of Jackson Pollock are abstract and impressionist in style and sell for $2500 and upwards.
2Can You Guess Who Painted This Picture?
Justin's talent was discovered by fellow artist, Adonna Combs when she noticed that he would steal her riding whip and draw in the sand. The talented quadruped recently hosted his first exhibit in his hometown of Columbus, Indiana.
3Can You Guess Who Painted This Picture?
4Can You Guess Who Painted This Picture?
5Can You Guess Who Painted This Picture?
6Can You Guess Who Painted This Picture?
7Can You Guess Who Painted This Picture?
Justin's gallery
8Can You Guess Who Painted This Picture?
9Can You Guess Who Painted This Picture?
   
#10Can You Guess Who Painted This Picture?

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Gaun Pernikahan Amy Winehouse Dicuri

Posted: 01 Nov 2012 11:30 PM PDT


Sehelai gaun mewah pemilik mendiang Amy Winehouse yang dijadualkan akan dilelong untuk mengumpulkan dana amal telah hilang.
Seperti dilansir skynews, Gaun pengantin tersebut dilaporkan telah dicuri dari rumahnya di London, dimana penyanyi itu meninggal.
Gaun pernikahan yang pernah Amy pakai saat pernikahannya bersama Blake Fielder di Miami 2007 lalu, dicuri bersamaan dengan gaun koktail yang pernah Amy kenakan saat konser.

Gaun Pernikahan Amy Winehouse Dicuri (sumber: blogspot.com,uniknya.com)

Kedua gaun itu rencananya akan di lelang untuk yayasannya, yang membantu pencegahan obat-obat terlarang bagi anak-anak dan mengembangkan musik bagi mereka.
Awalnya, gaun pengantin tersebut ditargetkan terjual sebesar £ 100.000, sedangkan gaun koktail yang dikenakannya pada acara Later With Jools Holland diharapkan akan terjual sekitar £ 30.000.
Seorang juru bicara Amy Winehouse Foundation mengatakan bahwa gaun itu telah dicuri dari rumahnya di Camden London utara. Ia juga menambahkan jika properti lain dirumahnya tidak rusak atau hilang, dengan kata lain si pencuri memang dari awal sudah mengincar gaun Amy.
Amy Winehouse, seorang penyanyi  lagu 'Back to Black' itu meninggal kerana keracunan alkohol pada bulan Julai 2011 di usianya 27 tahun. Sesaat sebelum meninggal, Amy telah berjuang mengalahkan rasa kecanduannya pada alkohol dan ubat-ubatan.
Keluarga Amy sendiri sudah menaruh barang-barang peninggalan Amy di rumahnya, dan baru menyedari jika gaun itu hilang.
"Seseorang mungkin cuba untuk menjual gaun tersebut untuk keuntungan mereka sendiri," ucap juru bicara.
"Publik perlu mengetahui hal ini dan mereka tidak harus membelinya jika ada seseorang cuba untuk menjualnya," jelasnya.
"Setahun sebelumnya, gaun Amy yang ia kenakan pada sampul Back to Black, pernah terjual seharga £ 40.000, dan uang tersebut diamalkan pada yayasan Amy Winehouse Foundation," tambahnya.
Namun, sayang kedua gaun yang akan dilelong dalam waktu dekat ini baru saja hilang dicuri oleh seseorang.
"Kedua gaun yang dicuri tersebut adalah bagian dari kenangan Amy", ucap juru bicara itu lagi. (**)
Sumber : news.sky.com, uniknya.com

10 Undangan Pernikahan Unik Handmade

Posted: 01 Nov 2012 11:00 PM PDT


Undangan pernikahan adalah benda yang sangat penting. Jika selama ini undangan pernikahan sering berbentuk itu-itu saja dan terlalu formal. Ini dia,  10 undangan pernikahan unik handmade berikut ini :


Sumber

Kisah Unik Festival Minum Darah Di Nepal

Posted: 01 Nov 2012 10:30 PM PDT


  • detail berita





Sumber 

Berbusana Transparan, B** Hitam Kim Terlihat

Posted: 01 Nov 2012 10:00 PM PDT


SETIAP gerak-gerik Kim Kardashian memang selalu menarik untuk diulas. Kali ini, bintang reality show ini mengenakan sebuah busana yang mempamerkan bra hitamnya.

Selain kerana sensasi dalam hidupnya, Kim Kardashian juga terkenal akan pilihan busananya yang seksi. Dalam setiap penampilannya, wanita 32 tahun ini tak malu dalam mengumbar tubuh indahnya.

Saat pergi makan siang dengan kekasihnya, Kanye West, Kim mengenakan long sleeve lace berwarna hitam, serta celana panjang kulit berwarna senada. Atasan yang dikenakan wanita berdarah Armenia ini transparan, sehingga memperlihatkan bra hitam yang dipakainya saat itu.

Sementara sang kekasih tampil kasual dengan seluar jeans dan kemeja putih. Kanye tampak menggenggam tangan Kim dengan erat saat itu.

Rupanya, mereka tak hanya berdua. Sang kakak, Kourtney serta Scott Disick juga hadir dan membuat acara makan siang itu menjadi double date.

Namun berbeda dengan Kim, Kourtney tampil lebih sopan dengan mengenakan dress berwarna hitam putih, sedangkan Scott mengenakan setelan berwarna krem, demikian seperti dilansir Dailymail.
(tty)

Ayah Gigit Anak Tiri Sebagai Hukuman

Posted: 01 Nov 2012 09:30 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, JAKARTA - Seorang lelaki asal Devenport, Amerika Serikat (AS), harus berurusan dengan polis, lantaran diduga menggigit anak tirinya yang masih berusia empat tahun, sebagai bentuk hukuman.
Seperti diberitakan oleh Foxnews.com, Khamis (1/11/2012), James Darby ditangkap oleh pihak berkuasa di hari Selasa kelmarin, dengan tuduhan melakukan perbuatan yang dapat membahayakan anak.
Menurut kesaksian isterinya, yang menjadi ibu kandung dari anak itu, James menggigit anaknya, untuk membuat kebiasan anaknya menggigit. Selain itu terdapat dua tanda bekas gigitan di bahagian tubuh anak itu.
Berdasarkan informasi yang diberikan oleh penjara Scott County, pihak berkuasa masih menahan James, hingga hari Rabu waktu setempat, dengan wang jaminan sebesar lima ribu US Dollar.

Anak Hamili Ibu Kandung Dua Kali

Posted: 01 Nov 2012 09:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, ZIMBABWE - Seorang lelaki di sebuah desa kecil di Zimbabwe, menghamili ibu kandungnya.
Perbuatan itu telah ia lakukan dua kali. Parahnya lagi, lelaki itu meninggalkan ibunya yang ia hamili, lantas melarikan diri. Sang ibu diduga juga melarikan diri dari desanya, demikian dilaporkan di media Inggris, dan dikutip laman Emirates247.com, Khamis (1/11/2012).
Sekitar empat tahun lalu, ibu dan anak ini sempat didenda oleh pihak gereja di desa mereka, setelah dewan gereja mendapati si ibu dihamili putranya. Kala itu, si ibu mengalami keguguran, saat kandungannnya berumur empat bulan. Kini, sejarah berulang lagi.
Para penduduk desa marah, kerana hubungan incest ibu dan anak ini sudah berlangsung sejak 2008. Suami si perempuan sudah meninggal dunia kerana sakit yang diderita sejak lama.
Kini, penduduk desa memburu dan berniat menangkap ibu dan anak itu, lalu menghukum keduanya dengan hukuman berat, sebagai isyarat  ke seluruh masyarakat, bahwa hubungan incest tidak akan pernah ditoleransi.
Penduduk desa mengetahui si ibu hamil untuk kedua kali, ketika ia berhenti pergi ke gereja. Ketika penduduk desa mengunjunginya di rumah, mereka menemukan bahwa dia sudah hamil lima bulan, oleh putra kandungnya sendiri. (*)

Haiwan-haiwan Lucu yang Boleh Berpura-pura Tertembak [Video]

Posted: 01 Nov 2012 08:30 PM PDT




Buat kamu yang ingin mem-boost daya konsentrasimu sejenak, mari kita lihat video kompilasi berikut yang diperanankan oleh berbagai haiwan-haiwan peliharaan lucu yang dapat meniru adegan tertembak seperti di televisyen..
Ironisnya, walaupun tidak dibayar, akting haiwan-haiwan ini nampaknya masih jauh lebih baik daripada akting yang dilakukan oleh sebagian manusia.

Jambatan Terkuat di Dunia [Video]

Posted: 01 Nov 2012 08:00 PM PDT



Walaupun umurnya sudah 100 tahun dan berkali-kali disodokk oleh trak dan berbagai kendaraan besar malang lainnya, jambatan untuk kereta ini tetap berdiri tegak. Ada yang tahu dimana letak jembatan ini?

Tikam ibu sampai mati

Posted: 01 Nov 2012 07:30 PM PDT


BANGKOK: Seorang remaja lelaki berusia 14 tahun menikam ibunya hingga mati dan mencederakan kakaknya selepas dimarahi kerana menghabiskan banyak masa bermain permainan video, kata polis.
Insiden berlaku di kediaman keluarga berkenaan di Krungthep Kreeta, daerah Saphan Sung, di mana remaja itu ditahan awal pagi semalam, kata pegawai penyiasat balai polis Prawet, Mejar Prayuth Phungkeha. Polis menemui seorang wanita yang berbaju tidur tertiarap dengan berlumuran darah.

Seorang lagi wanita didapati mengunci diri dalam bilik tidurnya.


Prayuth berkata, siasatan mendapati mangsa yang berusia 50 tahun ditikam mati oleh anak lelakinya, manakala wanita berusia 29 tahun yang mengunci diri dalam bilik tidur itu adalah kakak remaja terbabit.

Kakak suspek yang cedera parah kemudian dikejarkan ke Hospital Lat Phrao.


Remaja itu dikatakan menikam ibu dan kakaknya berulang kali selepas dia ditegur kerana ketagih dengan permainan video dan tidak membantu membuat kerja rumah. Menurut polis, suspek menikam ibunya empat kali di bahagian belakang tubuh mangsa sebelum menikam kakaknya yang cuba menghalang perbuatannya.



Bapa suspek yang tidak tinggal bersama ibunya berkata, remaja terbabit mengalami masalah mental dan kemurungan. Sementara itu, Pengarah Institut Rajanukul, Dr Panpimol Wipulakorn berkata, terlalu banyak bermain permainan video memberi kesan negatif terhadap kanak-kanak dan remaja.- Bangkok Post

sumber : mymetro

Wanita tewaskan jerung

Posted: 01 Nov 2012 07:00 PM PDT


HAWAII: Seorang penyelam wanita terselamat daripada serangan jerung sepanjang empat meter di sini selepas menggunakan gerakan seni mempertahankan diri.
Pemegang tali pinggang hitam taekwondo, Mariko Haugen sedang berenang bersama suaminya di pantai Maui apabila mendapati dirinya berdepan dengan seekor jerung harimau.

Apabila diserang, Mariko menggunakan kemahirannya dan menumbuk hidung haiwan pemakan manusia itu.


"Keadaan tiba-tiba menjadi seperti filem Hollywood. Anda melihat rahang besar ikan itu menerkam anda. Saya tidak dapat menceritakan bagaimana takutnya saya ketika itu.

"Taekwondo yang saya pelajar membolehkan saya bersedia untuk menumbuk," kata Mariko.


Menyedari ia berdepan dengan orang yang setanding dengannya, jerung berkenaan meninggalkan tempat itu, sekali gus membolehkan Mariko dan suami, Don berenang ke pantai.



Mariko yang berasal dari Folsom, California, tidak dibaham, tetapi memerlukan 60 hingga 70 jahitan pada tangan kirinya yang cedera kerana terkena gigi ikan itu ketika menumbuknya.

Sementara itu, Don berkata, mereka sungguh bernasib baik.


Bagaimanapun, pengalaman ngeri itu tidak akan menyebabkan dia berhenti berenang di laut.

"Saya sentiasa memberitahu anak saya, tidak ada alasan untuk takut kepada jerung kerana apa yang lebih menakutkan ialah barah payu dara. Satu daripada lapan orang menghidapnya.


"Tetapi hanya satu daripada empat juta pelancong ke Hawaii dibaham jerung. Kerana itu kita tidak perlu takut langsung," kata Don. - DM


sumber : mymetro

Nasib bloger erotik ditentu minggu depan

Posted: 01 Nov 2012 06:45 PM PDT


SINGAPURA: Penulis blog erotik, Alvin Tan meminta maaf kepada Universiti Nasional Singapura (NUS) kerana mencemari imej institusi pengajian tinggi itu menerusi laman blognya yang lucah.
Tan yang menghadiri sesi perbicaraan dengan lembaga disiplin NUS semalam akan mengetahui sama ada dia dibuang daripada universiti itu minggu depan kerana mendedahkan kehidupan seksualnya kepada awam. Pelajar tahun akhir jurusan undang-undang NUS menerusi pembiayaan biasiswa Asean itu menghadiri perbicaraan berkenaan yang bermula pada jam 2.30 petang bersendirian.

Tampil dengan baju merah Polo dan jeans serta serkup kepala berwarna-warni yang dipakai dalam blognya, pelajar berusia 24 tahun itu kelihatan tenang selepas selesai menghadiri sesi perbicaraan tertutup selama satu jam setengah itu. Dia memberitahu wartawan yang menunggunya di lobi universiti itu sejak jam 1 petang, bahawa suasana inkuiri berkenaan sangat serius dan lima anggota lembaga NUS tampil dengan wajah selamba.


"Saya tidak tahu apa kesimpulannya kelak kerana mereka mencatatkan semua yang saya katakan. Sidang perbicaraan itu lebih kepada sesi penjelasan mengenai apa yang telah saya katakan tentang diri saya.

"Saya rasa tidak banyak ruang diberikan untuk saya kemukakan kes saya dan saya hanya boleh berharap senario yang terburuk daripada kes ini dan perlu belajar untuk menerimanya," katanya. - Straits Times


sumber : mymetro

Gadis maut disimbah asid oleh ibubapa

Posted: 01 Nov 2012 06:30 PM PDT


MUZAFFARABAD: Sepasang suami isteri membunuh anak perempuan mereka yang baru berusia 15 tahun selepas mangsa dilihat berbual dengan seorang pemuda, kata polis Kashmir yang ditadbir Pakistan, semalam.
Pegawai polis Khoi Ratta, Tahir Ayub, berkata Mohamad Zafar mengesyaki anak perempuannya, Anvu Sha, melakukan perbuatan tidak senonoh secara diam-diam.

Pada Isnin lalu, kata Tahir, Mohamad Zafar ternampak Anvu berbual dengan seorang pemuda di luar rumah mereka dan dia segera memukul anaknya.


"Mohamad Zafar kemudian mencurah asid ke atas Anvu dengan bantuan isterinya," katanya.

Akibat serangan itu, Anvu melecur teruk tetapi dia tidak dibawa ke hospital untuk dirawat.


Tahir berkata, hanya keesokan harinya Mohamad Zafar membawa Anvu ke hospital di Kotli tetapi mangsa meninggal pada Rabu. Sementara itu, doktor berkata, Anvu berada dalam keadaan kritikal ketika tiba di hospital dengan hampr 70 peratus tubuhnya melecur. Insiden itu dimaklumkan kepada polis oleh kakak Anvu yang sudah bersuami dan meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan.



Tahir berkata, ibu bapa Anvu mengaku menyimbah anak mereka dengan asid kerana menganggap anak mereka bersalah akibat menjalin hubungan sulit dengan pemuda terbabit.

"Polis menganggap kejadian itu sebagai ke bunuh," katanya. Pakistan adalah negara yang sangat konservatif dan wanita - terutama di kawasan miskin di luar bandar - kurang mendapat perlindungan dan kebebasan. - AFP


sumber : mymetro

{ 2 comments... Views All / Send Comment! }

bali pareo said...

We Are Supplier and exporter of Indonesian Sarongs, Sterling Silver Jewelry , Clothing. Indonesian Company and Manufacturing you will find here. http{//cvhasanahtex.com
CV.Hasanahtex is a wholesaler Indonesian Sarong and Jewelry manufacturer : your wholesale Indonesia partner since 1994. Weather you are looking for sarong or pareo, handicrafts, fashion clothes, fashion jewellery, wholesale fashion handbags, Jewelry Wholesale, Woman Accessories Purses and Bags, Suppliers Bali Java, Supply Products from Indonesia, Asian Products Export,

bali pareo said...

We Are Supplier and exporter of Indonesian Sarongs, Sterling Silver Jewelry , Clothing. Indonesian Company and Manufacturing you will find here. http://cvhasanahtex.com
CV.Hasanahtex is a wholesaler Indonesian Sarong and Jewelry manufacturer : your wholesale Indonesia partner since 1994. Weather you are looking for sarong or pareo, handicrafts, fashion clothes, fashion jewellery, wholesale fashion handbags, Jewelry Wholesale, Woman Accessories Purses and Bags, Suppliers Bali Java, Supply Products from Indonesia, Asian Products Export,

Post a Comment