borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Janin Ini Memiliki Mainan Itik Di Perut Ibunya

Posted: 30 Oct 2012 09:30 AM PDT


detail berita

Anak-anak memang gemar dengan mainan. Bahkan mainan itik getah akan selalu menemani mereka saat mandi. Dan yang menjadi berita unik adalah janin dalam kandungan sudah membawa mainan itik sejak dalam kandungan ibunya.
Erica, 24, dan Mark hubby, 30 -terkejut saat mereka melihat hasil scan janin mereka yang berusia 28 minggu. Dalam gambar 3D menunjukkan seperti itik getah terletak di bawah bayi yang dikandungnya.
Erica, mengatakan: "Sepertinya bayiku sudah mendapatkan mainan untuk bermain"
Namun seorang dukun menyatakan bahwa hal tersebut hanya merupakan ilusi

Terlalu Bising, Nenek Ini Nekad Melakukan Aksi Protes Pada Acara Microsoft di China

Posted: 30 Oct 2012 09:15 AM PDT


Tak ingin adanya kebisingan, seorang nenek nekad mencuba menghentikan sebuah acara pelancaran Microsoft di China, dengan alasan mereka telah mengganggu cucunya yang sedang tertidur.
Nenek Ini Nekad Melakukan Aksi Protes Pada Acara Microsoft di China (sumber:blogspot.com)
Nenek itu nekad menaiki pentas dan mencuba untuk menghentikan event teknologi terbesar di Beijing yang sedang mempromosikan tablet Microsoft Surface, seperti diberitakan huffingtonpost (29/10).
Nenek itu berada di atas pentas selama sekitar 30 saat, sebelum akhirnya ia ditarik turun dari pentas oleh penjaga keamanan.
Meski nenek melakukan aksi protes, namun para penari di atas pentas tetap melakukan yang terbaik untuk menjaga suasana acara.
Berdasarkan rakaman video tersebut, sang nenek  juga ditemani oleh suaminya yang diusir secara paksa. (**)
Sumber : huffingtonpost.co.uk, uniknya.com

Ini dia pondan Thailand yang berjaya layak ke final pertandingan Brighton's Next Hot Model

Posted: 30 Oct 2012 09:00 AM PDT


Seorang pondan Thailand, Angkookrat Warangnam, yang dikenal sebagai Toon, masuk final pertandingan Brighton's Next Hot Model, Inggris. Ia menyisihkan hampir 200 model lainnya untuk ke final yang berlangsung pada 25 Mei 2012.Toon berhasil melewati pertandingan babak awal, dengan penampilan mata cokelat, rambut hitam panjang, dan sosok rampingnya.
Setelah mendapat lampu hijau dari semua anggota panel juri, bintang the Lady Boys of Bangkok berusia 26 tahun itu mengungkapkan bahawa dia terlahir sebagai lelaki.
"Sepanjang proses seleksi tidak terlintas dalam fikiran kami seminit pun bahawa ia seorang lelaki," ujar penyelenggara Scott Woolgar. "Ketika kami memutuskan siapa yang masuk final, dia masuk daftar setiap juri. Semua mengira dia seorang gadis cantik."
Menurut Woolgar, persaingan didasarkan pada penampilan dan keperibadian model. "Toon memiliki semua itu. Ini semata tentang keindahan, terlepas dari apakah Toon terlahir lelaki atau wanita."
Toon, kelahiran Bangkok.
http://1.bp.blogspot.com/-W4RML1BMmuE/T7nZWSnsLvI/AAAAAAAAFUY/wi0nXaS88Jw/s1600/120520bai6a4.jpg

Jika dia dipilih oleh tim juri, di antaranya bintang Sophie Anderton, dia akan memenangi perjalanan ke Dubai dan berkesempatan membintangi pemotretan profesionalnya sendiri.
Toon sendiri saat ini masih tercatat sebagai "lelaki" pada pasportnya, yang masih menampilkan nama kelahirannya. "Saya merasa senang boleh masuk final dan diakui sebagai seorang perempuan."
"Brighton's Next Hot Model mengatakan sedang mencari model lelaki dan wanita hebat dan Toon adalah kontestan yang hebat."

http://3.bp.blogspot.com/-iYYe4L0OVsg/T7nZV0qspsI/AAAAAAAAFUM/wIi0n1MqdyI/s1600/120520bai6a3.jpg

Foto Ayah Dan Bayinya Yang Mengharukan

Posted: 30 Oct 2012 08:00 AM PDT


Kita sudah sering melihat foto-foto indah dan menyentuh hati antara ibu dan bayi. Bagaimana dengan ayah dan bayinya? Lelaki yang baru saja menjadi ayah boleh  menunjukkan sisi kelembutannya. Ini dia foto ayah dan bayinya yang mengharukan.Lihat fotonya di bawah ini :


Sumber

Begini Caranya Mengajarkan Polis China Tersenyum

Posted: 30 Oct 2012 07:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber

Anak Cilik Mencuri Perhatian Dengan Berjoget Ala Michael Jackson

Posted: 30 Oct 2012 06:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber

Hebat.. Meniup Lilin Hanya Dengan Mata

Posted: 30 Oct 2012 05:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber 

Tackle alat untuk menangkap pencuri

Posted: 30 Oct 2012 04:00 AM PDT




Ada penjahat mahu menyerang atau mahu menangkap penjahat memang beresiko bila pertarungan harus dilakukan dalam jarak dekat, setuju?

Tackle adalah sebuah alat untuk menangkap penjahat dengan cara selamat kerana tongkat berbahan alumunium ini punya panjang 1,75 m sehingga kita aman dari jangkauan panjahat.


Bukan sembarang tongkat kerana Tackle punya penyepit di bahagian hujungnya yang tentu saja digunakan untuk menyepit atau mengunci penjahat agar tidak boleh lari dan tidak boleh mendekati kita.

Penyeepit tersebut akan menyepit dengan kuat sehingga dijamin penjahat tidak boleh membukanya atau lari.

Tackle mudah dioperasikan dan punya berat yang cukup ringan iaitu 1,8 kg sehingga Tackle dianggap juga sesuai untuk para wanita untuk berjaga diri, mungkin tidak untuk dibawa-bawa melainkan untuk disimpan di rumah.







Rumah idaman dalam kapal terbang

Posted: 30 Oct 2012 03:00 AM PDT

mewah sungguh..

Mouse yang dibuat daripada besi

Posted: 30 Oct 2012 02:00 AM PDT


Wanita yang harus ditakuti

Posted: 30 Oct 2012 01:30 AM PDT


Anda mahu cadar tilam begini?

Posted: 30 Oct 2012 01:00 AM PDT


Gempak...ada zebra cross bertemakan cinta

Posted: 30 Oct 2012 12:30 AM PDT

Para pejalan kaki di China tak lagi merasa bosan jika melalui zebra-cross. Pemerintah di sana memanjakan para pejalan kaki dengan membuatkan zebra-cross buat para kekasih. Wah...Ada aja yang dilakukan pihak pemerintah di China, tepatnya pihak lalu lintas di Chengdu. Pasalnya mereka membuat penyebrangan jalan alias zebra-cross yang unik dan lain daripada yang lain - dimana dipercaya merupakan yang pertama kali di dunia. Pihak petugas lalu lintas di Chengdu membuat zebra-cross bertema cinta dengan tulisan 'I Love You' buat para pejalan kaki yang ingin menyeberang.Idea itu dibuat kerana letaknya yang dekat dengan Hejian Pavilion, iaitu daerah atau jalan yang dikenal sebagai tempatnya orang-orang muda bercinta. Adapun alasan lainnya kerana mereka pngin agar para pejalan kaki boleh merasakan kehangatan dan cinta, seperti yang dituturkan oleh jubir pihak lalu lintas. "Kami ingin semua orang yang jalan diatasnya boleh merasakan kehangatan dan cinta dari orang lain." "Kami punya 2 permintaan - satu, semua yang berjalan diatasnya boleh mengalami cinta yang bertahan hingga akhir dan, dua, mereka boleh mematuhi paraturan lalu lintas dan menyeberang dengan aman." Seperti dikutip dari Ananova.com. Dan pastinya nih, zebra-cross itu menarik perhatian para pelancung seperti Liang Xuemei yang meminta temannya untuk menepi dan mengambil beberapa foto setelah dirinya melihat zebra-cross bertema cinta itu. "Zebra-cross itu terlihat sangat mengundang," ujar pelancung dari Hainan itu.

Inilah foto berlagak anak orang kaya yang membuat pengguna internet China marah

Posted: 30 Oct 2012 12:00 AM PDT

Seorang perempuan muda China membangkitkan kemarahan masyarakat kerana mempamerkan foto-foto gaya hidupnya yang supermewah di Internet.

Situs asiaone.com melaporkan Isnin (29/10), Gao Yue Er, nama perempuan muda itu, menunjukkan foto-foto dirinya dan barang-barang mewah berjenama yang pastinya sangat mahal seperti beberapa pasang kasut Chanel,beg jenama Miu miu dan sejumlah barang lainnya. Gao bahkan memotret jejeran tumpukan wang dan melambai-lambaikannya ke arah kamera.


Foto narsis anak muda kaya di China picu kemarahan 

Para pengguna Internet di China bahkan menjulukinya Gao Mei Mei dan menyebut dia narsis parah dan syok sendiri. Rupanya Gao tidak sendirian. Belakangan ini sejumlah anak muda lain juga melakukan hal serupa dan jadi semacam trend anak muda China di Internet.

Kejadian ini semakin memicu kemarahan dan kebencian warga China terhadap keluarga-keluarga kaya di negeri Tirai Bambu itu. Terutama mereka yang suka pamer di Internet seperti Gao.

China saat ini tercatat memiliki lebih dari 1,3 miliar penduduk. Orang terkaya China tahun 2011 lalu adalah Li Yanhong .

HOT ! Agnes Monica Ganti Baju Diatas Pentas

Posted: 29 Oct 2012 11:30 PM PDT


Foto Agnes Monica Ganti Baju Diatas Pentas –Ini kejadian sungguhan penyanyi Agnes Monica buka baju saat bernyanyi. Buat yang belum pernah lihat foto Agnes Monica ganti kostum ini dia berita dan foto terbarunya. Pada malam persembahan "Mahakarya RCTI" memperingati ulang tahun ke-23 RCTI Agnes Monica  menyanyikan 3 lagu sekaligus yang dibawakan secara medley. 
Diawali dengan aksi energik Agnes membawakan lagu "Temperature" dengan kostum warna oranGe. Menjelang pergantian lagu Agnes melepaskan kostum luar warna oranGe dengan dibantu para dancer dan berganti kostum warna kuning membawakan lagu "Paralyzed" versi Inggris. Terakhir, Agnes kembali melucuti kostum mini warna kuningnya berganti dengan baju kostum coklat kulit yang ketat dan sexy. 
Pada performance terakhir ini Agnes Monica membawakan lagu "Shake It Off" dengan didampingi para dancer wanita yang sexy menggoda. Berikut cuplikan rAkaman foto dari malam spektakuler Mahakarya RCTI ke-23 dimana Agnes Monica ganti kostum diatas pentas






Kasihan, Menghidap Tumor, Lelaki Ini Seperti Hamil Anak Kembar

Posted: 29 Oct 2012 11:00 PM PDT

Setelah bercuti bersama isterinya dengan kapal pesiar di Fiji, Bob 'Buck' Rogers merasa bertambah gemuk. Dia pun melakukan diet ketat. Setelah beberapa waktu, sebahagian besar tubuhnya terlihat lebih kurus, namun tidak dengan perutnya yang terus membesar. Bob pun terlihat seperti sedang hamil anak kembar.

"Saya sudah kehilangan berat badan. Jam dan cincin saya sudah terasa longgar, dan saya lihat wajah dan bagian lain tubuh saya lebih kurus. Tapi berat badan saya tidak berkurang," ujar Bob kepada Townsville Bulletin seperti dilansir news.com.au. Isnin (29/10/2012).

Ternyata di dalam perut Bob yang terus membesar bersarang tumor. Penyakit itu diketahui setelah 4 bulan Bob menjalani diet. Kala itu dia sedang melakukan PET scan di Townsville Mater Hospital.



Tumor yang bersarang di perut Bob ditengarai sebagai tumor ganas. Operasi pun dilakukan. Setelah diukur, tumor itu memiliki diameter 35 cm dan berat 10,5kg. Berat itu setara dengan berat seorang perempuan yang sedang hamil bayi kembar.

"Ini bayi yang cukup besar," ujar Bob bercanda.

"Isteri saya senang itu aku (yang mengalami), bukan dia," imbuhnya.

Kerana tergolong tumor ganas, maka boleh menyebar ke bahagian lain tubuh Bob, sehingga boleh menyerang organ-organ vitalnya dan dapat membunuhnya. Kerana itu operasi pengangkatan tumor segera dilakukan. Pada Jumaat (26/10) lalu, operasi dilakukan secara intensif dalam waktu 5 jam.

Doktor bedah di Townsville Mater Hospital, Dr Jason Boldery, mengatakan operasi tersebut cukup sulit kerana ukuran tumor yang besar. Untungnya tumor itu tidak menyerang organ vital lainnya. 

Dr Boldery menyebut tumor jenis itu sangat jarang. Bahkan dia belum pernah melihat tumor sebesar itu sebelumnya.

"Saya mengalami kesulitan mengangkatnya, kerana itu berat," ucapnya.

sumber: detikcom

Uniknya Patung-Patung “Gila” dari Praha

Posted: 29 Oct 2012 10:30 PM PDT


David Cerny adalah seorang pematung Chezko yang karya-karyanya dapat dilihat di banyak lokasi di kota Praha. Karya-karyanya cenderung kontroversi. Ia menjadi terkenal pada tahun 1991 dengan mengecat merah muda tank Soviet yang berfungsi sebagai peringatan perang di pusat kota Praha. Sebagai Monumen untuk awak tank Soviet sekaligus monumen budaya nasional pada waktu itu, tindakannya dianggap sebagai "hooliganisme" dan dia sempat ditangkap.

Permanent Installation at FUTURA Gallery Prague

(sumber: dailyartcocktail.com)

"Nation for Itself Forever" (Narod sobe navzdy)


(sumber: dailyartcocktail.com)

Two Proposals to Outdoor Metro Tunnel


(sumber: dailyartcocktail.com)

Two Peeing Guys (Sculpture)

(sumber: dailyartcocktail.com)

Embryo (Installation)


(sumber: dailyartcocktail.com)

Car with Legs (Sculpture)

(sumber: dailyartcocktail.com)

Svaty Vaclav (Sculpture)

(sumber: dailyartcocktail.com)

"Hanging out"

(sumber: dailyartcocktail.com)

Zhizhkov TV Tower with Crawling Babies

(sumber: dailyartcocktail.com)

Metalmorphosis

(sumber: dailyartcocktail.com)

Sumber: dailyartcocktail.com, uniknya.com

Kasut Canggih Untuk Wanita Bertubuh Rendah

Posted: 29 Oct 2012 10:00 PM PDT


Kamu wanita yang mempunyai tubuh rendah? Malu soal tubuh kamu yang kecil? Bererti kamu harus punya kasut 'Elevator' yang satu ini.
Kasut ini didesain dapat meninggikan tubuh Anda dalam hitungan detik saja dan mudah untuk dipakai kemana-mana, kerana kasut Elevator memang di buat untuk di pergunakan dalam keperluan sehari-hari. Tak percaya? Lihat saja Video kasut Elevator yang canggih ini..

Apa Yang Dipakai Selebriti Ke Pesta Halloween?

Posted: 29 Oct 2012 09:30 PM PDT


Semua selebritis sibuk menerima undangan untuk pesta Halloween. Ternyata, kebanyakan dari mereka mendapat undangan yang sama, lho! Seperti di pesta yang satu ini yang adalah pesta Halloween yang dibanjiri bintang. Kira-kira, kostum seperti apa yang mereka pakai?

ryan
Ryan Seacrest dan Julianne Hough

2 
Hillary Duff (I love this one!)

3
Mike Comrie

4
Paris Hilton dan kekasih barunya

5
Edward Norton

6
Derek Hough

7
Kevin Farley

Dan yang paling paling.... (entah paling apa)

9
David Spade!

Britney Tampil Aneh Di Muka Depan Majalah

Posted: 29 Oct 2012 09:00 PM PDT


Majalah yang baru-baru ini menampilkan Britney Spears di sampul depannya mengenakan apa yang kebanyakan orang setuju sebagai wig yang benar-benar buruk telah mengeluarkan pernyataan - tapi masih belum jelas  untuk apa mereka benar-benar meminta maaf. Bintang pop yang diwawancara untuk edisi terbaru majalah remaja Lucky . Tidak hanya foto-foto nampak sangat di photo-shop, garis rambut Britney juga mencurigakan - yang bererti dia hampir pasti mengenakan wig.


Wajahnya nampak berubah juga dan giginya putih tidak wajar. Begitu buruk sampai-sampai majalah LUCKY berpaling ke Twitter untuk meminta maaf. Mereka tweet: "Terima kasih semua untuk berbagi fikiran Anda pada sampul depan kami! Seperti biasa, kami akan berbagi dengan pasukan kami dan kami menyesal telah membiarkan Anda kecewa ."

Dalam wawancara, Britney membuka tentang keluarganya dan tentang siapa ikon gayanya. Dia mengatakan bahwa dua putranya, Preston, (7) dan Jayden James (6) berfikir bahwa dia adalah 'superhero' ketika mereka melihat Britney di televisi menjadi juri X Factor. Britney (30) mengatakan kepada majalah: "Anak-anak cuba untuk mencari tahu di mana aku pergi ketika aku shooting 'X Factor' Mereka seperti,." Mommy akan menjadi superhero ". Dia juga menyukai gaya Jennifer Lopez dan Sarah Jessica Parker. Britney menambahkan: 'JLo adalah kecantikan klasik dan saya suka SJP kerana penampilannya yang benar-benar cerah dan funky dan muda." (DAILYMAIL.CO.UK)

Ini Bag-bag tangan Termahal Dunia

Posted: 29 Oct 2012 08:30 PM PDT


Bag tangan adalah salah satu pelengkap dalam mode berbusana wanita. Dewasa ini beg juga kerap menjadi simbol sosial. Beg tangan dari jenama ternama seperti Hermes sering dianggap menjadi beg dengan harga termahal. Akan tetapi masih banyak dengan harga nan fantastis. Bag-bag tersebut diantaranya adalah seperti berikut ini.
Berikut beberapa beg tangan termahal di dunia, seperti dilansir dari majalah Forbes:
1. 1001 Night Diamond Purse

Aksesori fashion yang satu ini diklaim sebagai bag tangan termahal di dunia. Beg yang terbuat dari emas 18 karat dan dihiasi 4.517 berlian itu diberi harga 2,35 juta poundsterling . Berlian yang menghiasi bag tersebut terdiri dari 105 berlian berwarna kuning, 56 berwarna pink dan 4.356 berlian putih. Berat berlian di bag itu seluruhnya 381,92 karat.
2. Chanel 'Diamond Forever' Classic Bag

Tas keluaran rumah mode Chanel ini dilancarkan pada Disember 2006. Beg tangan dengan model klasik ini terdiri dari 334 berlian dengan total 3,56 karat dan 18 karat emas putih. Tali brg juga dilapisi emas putih. Bag tangan yang dijual dnegan harga US$ 261 ribu  itu hanya tersedia sebanyak 13 buah di seluruh dunia, dan lima diantaranya dijual di Amerika Syarikat.
3. Hermes Matte Crocodile Birkin Bag

Jika biasanya harga bag tangan Birkin Hermes sekitar US$ 20 ribu, namun versi yang ini dilelong dengan harga US$ 120 ribu . Selain terbuat dari kulit buaya asli, beg ini dihiasi dengan berlian 10 karat.
4. Lana Marks Cleopatra Bag

Tiap tahunnya, brand Marks selalu merilis satu bag genggam Cleopatra untuk retail. Namun beberapa tahun lalu, Marks melancarkan Cleopatra clutch bag edisi terbatas yang terbuat dari kulit buaya berwarna perak metalik. Pada bagian atas bag bertahtakan 1500 berlian hitam dan putih serta 18 karat emas putih. Beg tersebut dihargai US$ 100 ribu .
5. Leiber Precious Rose

Bag yang bernama 'The Precious Rose' ini memang sangat berharga. Dibuat dalam bentuk bunga mawar, tas ini dihiasi 1.016 berlian dengan total 42,56 karat, 1.169 batu safir berwarna merah muda dan 800 kristal tourmalines. Bag ini diberi harga US$ 92 ribu .

LelakiIni Bawa 51 Gelas Wine dengan Satu Tangan

Posted: 29 Oct 2012 08:00 PM PDT


Pemecahan rekor bawa gelas (Foto: AFP)
Pemecahan rekod bawa gelas (Foto: AFP)
LONDON – Seorang pakar wine terbaik dunia memecahkan rekod membawa 51 gelas hanya menggunakan satu tangan. Dirinya dianggap memiliki keseimbangan luar biasa.

Philip Osenton, memecahkan rekor dunia dengan membawa setumpuk gelas anggur hanya menggunakan satu tangan.

Philip dapat membawa 51 gelas wine dengan satu tangan. Hal ini telah mengalahkan rekod sebelumnya membawa 39 gelas anggur pada tahun 2007 lalu, oleh lelaki asal Filipina di sebuah restoran di Barcelona.

Dalam percubaan pertamanya Philip berhasil membawa 45 gelas dan pada percobaan keduanya dia berhasil membawa 51 gelas anggur hanya dengan satu tangan.

Lelaki yang berprofesi sebagai konsultan wine di Inggris ini mengaku belajar teknik ini saat ia menjadi ketua ahli pencicip wine di Hotel Ritz dan Savoy di London. Demikian diberitakan oleh Daily Mail, Minggu (28/10/2012).

Tiga kedai runcit sedia khidmat judi haram

Posted: 29 Oct 2012 07:30 PM PDT


CHON BURI: Tiga pemilik kedai runcit semalam ditahan kerana menyediakan khidmat perjudian haram kepada remaja.
Somwan Buaban, 60, Surapong Khayan, 20, dan Kriangsak maneechote, 19, ditahan dan polis turut merampas tiga mesin slot dari sebuah kedai di daerah Sattahip. Polis berkata, pihaknya mengambil tindakan ekoran maklumat bahawa ramai remaja ponteng sekolah dan melepak di kedai berkenaan sepanjang hari. - BP

sumber : mymetro

Jaktogo kot serba guna ekonomik

Posted: 29 Oct 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Seorang jurutera menemui cara terbaik membawa barang yang banyak menaiki pesawat tanpa perlu mengeluarkan belanja tambahan untuk bagasi.
John Power berkata, rekaannya itu dikenali sebagai Jaktogo kot berharga �56 (RM270) yang boleh menjadi beg pakaian. Produk itu pada asasnya adalah sehelai kot tetapi boleh ditukar menjadi beg supaya pemakainya boleh membawa lebih banyak barang ketika menaiki pesawat.

Kata Power, 57, kot itu mampu diisi pelbagai barang sehingga 10 kilogram sebagai bagasi tangan.


"Ia sesuai digunakan untuk penerbangan bajet rendah," katanya. Menurut Power, Jaktogo juga dilengkapi banyak poket untuk diisi peranti terkini seperti iPad dan kamera, selain keperluan pengembara seperti buku, pakaian dan tuala.

"Jika di tempat bercuaca panas, Jaktogo boleh digunakan sebagai pakaian tanpa lengan," katanya. Sesuai dengan dirinya yang sering pergi ke merata tempat, Power mendapat idea mencipta Jaktogo kerana bosan dengan pelbagai bayaran dikenakan syarikat penerbangan tambang murah. Ryanair, misalnya, mengenakan caj antara �15 hingga �50 (RM75 hingga RM250) bagi setiap beg dengan berat maksimum 15 kilogram yang ingin dimuatkan dalam kargo.


Caj itu meningkat sehingga �130 (RM650) jika beg itu tidak didaftarkan sebelum penumpang tiba di lapangan terbang.



Syarikat penerbangan itu membenarkan penumpang membawa bagasi tangan seberat 10 kilogram dan hanya satu dibenarkan dibawa bagi setiap penumpang. Sesiapa yang ingin membawa bagasi tangan lebih daripada satu, mereka dikenakan caj tambahan �50 (RM250) Power - kini menetap di Antwerp, Belgium berkata, sejak syarikat penerbangan tambang murah mengenakan pelbagai syarat, dia mula mencari jalan menjimatkan masa menunggu bagasi di lapangan terbang. "Saya sering nampak penumpang terkandas di lapangan terbang hanya kerana sedikit lebihan berat bagasi atau mereka dipaksa mendaftarkan barangan mereka untuk dimuatkan dalam kargo kerana bagasi tangan melebihi had dibenarkan," katanya. Kata Power, keadaan itu sangat tidak adil.

"Justeru, saya mencari jalan mengatasinya tanpa kelihatan bebal," katanya. - DM


sumber : mymetro

Nasib malang remaja dinodai dua kali

Posted: 29 Oct 2012 06:45 PM PDT


GOMBAK: Niat seorang remaja perempuan untuk keluar bersiar-siar dengan teman lelakinya bertukar menjadi episod hitam dalam hidupnya apabila dia dijadikan hamba seks temannya itu di sebuah rumah di Batu Caves.
Malah, nasib malang remaja berusia 16 tahun itu tidak berakhir di situ malah turut dirogol rakan teman lelakinya itu ketika diarah menghantarnya pulang ke kediamannya.

Mangsa yang trauma dengan kejadian itu kemudian membuat laporan di Balai Polis Selayang, Khamis lalu.


Sumber berkata, dia yang tinggal di Selayang pada mulanya dijemput teman lelakinya berusia 20-an kira-kira jam 5 petang Selasa lalu dengan motosikal kononnya untuk bersiar-siar.

"Selepas bersiar-siar, lelaki itu mengajak mangsa ke rumah rakannya di Batu Caves dengan alasan ingin menemui rakannya itu terlebih dahulu dan berjanji akan menghantar mangsa pulang selepas itu.


"Mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa bersetuju dan sebaik tiba, mangsa diminta menunggu di dalam rumah sementara teman lelakinya itu keluar membeli makanan," katanya.



Sumber berkata, selepas beberapa jam di rumah itu, mangsa meminta teman lelakinya itu menghantarnya pulang, namun gagal apabila lelaki itu memberi alasan tayar motosikalnya pancit.

"Tidak lama kemudian mangsa diajak masuk ke dalam bilik untuk melakukan hubungan seks, namun ditolak remaja berkenaan menyebabkan berlaku pergelutan.


"Bagaimanapun, mangsa gagal melawan dan diperkosa. Keesokannya, mangsa dihantar ke sebuah kedai motosikal di kawasan berhampiran dan teman lelaki mangsa meminta rakannya itu menghantar mangsa pulang," katanya.

Namun, sebaliknya berlaku apabila mangsa tidak dibawa pulang tetapi dibawa ke sebuah rumah lain dan sekali lagi dirogol.


"Mangsa kemudian ditinggalkan di tepi jalan di Sri Gombak, sebelum dia menghubungi bapanya menceritakan kejadian yang berlaku.


"Bapa mangsa kemudian mengambilnya dan terus ke Balai Polis Selayang untuk membuat laporan berhubung kejadian itu," katanya.


Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment