borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


VIDEO: Tonton Taylor Swift Disiksa Dengan Foto-foto Mantan Kekasihnya

Posted: 29 Oct 2012 09:45 AM PDT


Hadir dalam acara "Ellen DeGeneres" hari Kamis lalu ternyata membuat Taylor Swift tersiksa. Bagaimana tidak, sang pembawa acara membuat Taylor mengingat kembali masa-masa buruknya dengan (beberapa) mantannya!

Taylor yang memang hobi membuat lagu tentang patah hati kali ini harus membunyikan lonceng yang diberikan saat melihat foto sang mantan kekasih di layar. Namun, tak sanggup dengan semua itu, akhirnya Taylor menangis dan merasa sangat buruk!

Ini videonya!

Foto-foto Unik Tanpa Manipulasi Komputer

Posted: 29 Oct 2012 09:30 AM PDT












Lelaki China Tuntut Isteri Sendiri Akibat Anaknya Terlahir Dengan Wajah Jelek

Posted: 29 Oct 2012 09:15 AM PDT

Kehadiran seorang anak biasanya dapat mempererat hubungan antara suami isteri, tapi bagi Jian Feng dan istrinya, kehadiran buah hati mereka justru mengkandaskan mahligai perkahwinan mereka berdua.

Ketika Jian Feng pertama kali melihat wajah bayi puteri perempuannya yang baru lahir, lelaki yang tinggal di China bagian utara tersebut langsung merasa kecewa. Ia tak dapat menerima kenyataan jika isterinya yang berparas cantik dapat melahirkan seorang putri dengan wajah yang menurutnya "luar biasa jelek."

"Saya menikahi isteri saya kerana cinta, tapi setelah putri kami lahir, kami mulai mengalami berbagai masalah pernikahan. Wajah putri kami luar biasa hodoh, hingga ke tahap membuat saya takut," ujar Feng.

Kerana wajah putrinya juga dirasa tidak mirip dengan wajahnya, Feng lalu menuduh isterinya telah berselingkuh. Namun ternyata tuduhan itu salah, isterinya tidak berselingkuh. Feng akhirnya menemukan fakta pahit bahwa isterinya dulu pernah melakukan operasi plastik senilai $100.000 

 Penampakan Isteri Sebelum dan Sesudah di operasi:


Merasa ditipu kerana isterinya selama ini tidak pernah memberitahukan hal tersebut kepadanya, Feng lalu membawa masalah ini ke meja pengadilan. Pengadilan tidak hanya mengabulkan gugatan cerainya, tetapi juga memutuskan bahwa Feng berhak untuk menerima ganti rugi sebesar $120.000 .

Menurut lansiran rt.com, pengguna media sosial nampaknya lebih banyak yang mendukung keputusan Feng untuk bercerai.

Inilah foto gelandangam yang di share 40,000 orang di Facebook

Posted: 29 Oct 2012 09:00 AM PDT

Seorang gelandangan  berusia 30 tahun bernama Rafael Nunes telah menjadi buah bibir Facebook sedunia kerana tanpa sengaja difoto dan dipopularkan oleh seorang gadis.

Fotonya telah diposting minggu lalu secara online dan dalam beberapa hari memiliki lebih dari 40.000 share di Facebook.




dia sebenarnya mantan model yang jatuh hidupnya gara-gara kecanduan ubat.

Ini fotonya waktu masih jadi model:

Hebat gaya rambut ini,mesti lihat

Posted: 29 Oct 2012 08:00 AM PDT


Gaya rambut yanghebat ini diciptakan oleh salah satu salon bernama Bench Fix. Salon yang didirikan sejak 2001 ini merupakan salon yang perkembangannya sangat cepat di Asia. Semua pencapaian yang diraih salon ini tak lepas dari kreasi dan kerja keras para penata rambut yang kreatif yang salon ini miliki. Mereka terus mengeksplorasi bentuk dan trend rambut terbaru dalam berbagai koleksinya. Salah satu gaya rambut terbaru yang Salon ini miliki adalah gaya rambut yang mengusung tema haiwan berikut ini.
 

Foto aneh dan lucu

Posted: 29 Oct 2012 07:00 AM PDT


Penggunaan Komputer Teraneh Di Dunia

Posted: 29 Oct 2012 06:00 AM PDT


Kita boleh lihat fotonya langsung di bawah ini :


Sumber 

Wah,, Ada Patung Obama Terbuat Dari Mentega

Posted: 29 Oct 2012 05:00 AM PDT


  • detail berita



Kim Kardashian Pakai Wig $2000 Ke Pesta Halloween

Posted: 29 Oct 2012 04:00 AM PDT


detail berita


Sumber

Bangunan Dengan 1000 Jendela

Posted: 29 Oct 2012 03:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber

Wow… Jennifer Aniston Tunjukkan Pay*****nya di LACMA 2012 Art + Film Gala

Posted: 29 Oct 2012 02:00 AM PDT


Mantan pemain serial TV 'Friends', Jennifer Aniston hadir dalam acara LACMA 2012 Art + Film Gala. Tak hanya itu, dalam acara yang diadakan di Los Angeles tersebut, Aniston juga menunjukkan payudara indahnya kepada setiap orang yang hadir. Woooww
Ya, Aniston mengenakan gaun indah warna hitam dengan kerah V-Neck yang turun hingga perut. Hal itu membuat dua payudara indahnya terlihat setengah, dan tentu saja membuatnya menjadi penarik perhatian dengan usianya yang sudah menginjak 43 tahun. Alamaaaakk…
Jennifer Aniston merangkul Salma Hayek
Jennifer Aniston merangkul pinggang Justin Theroux

Aksi kakak curi kasut di flat

Posted: 29 Oct 2012 01:00 AM PDT












sumber : stomp.com.sg

A STOMPer sent in a CCTV footage showing a woman stealing a pair of his sports shoes that was left outside his flat. 

In an email to STOMP today (Oct 29), the STOMPer said:

"This thief stole my shoes at about 8.30pm on Oct 21. 

"This happened at an HDB block at Woodlands Street 41. 

"We reported the theft within 5 hours to the police. We called them three times. 

"The police hasn't got back to us.


Gaun Pengantin Berwarna Pink Pilihan Selebriti

Posted: 29 Oct 2012 12:30 AM PDT

Gaun pengantin berwarna putih tak lagi menjadi pilihan selebriti. Sebagai gantinya, mereka pun memilih warna yang lebih feminin, yaitu pink. Siapa saja selebriti yang mengenakan gaun pink di pesta pernikahannya?

1. Jessica Biel

img

2. Anne Hathaway

img

3. Reese Witherspoon

img

4. Gwen Stefani

img

5. Margherita Maccapani Missoni

img

6. Portia de Rossi

img

7. Sharon Stone

img

Gempak betul meja billiard ini

Posted: 29 Oct 2012 12:00 AM PDT


Berita unik ini tentang Desain unik meja billiard yang terbuat dari kaca ..


Sumber

Tingginya dia..

Posted: 28 Oct 2012 11:30 PM PDT


Inilah ABG perempuan tertinggi di dunia, Malee Duangdee, dari Thailand yang memiliki tinggi 6 kaki 10 inchi alias 2 meter 8 inchi!


Male masih berumur 18 tahun, namun tingginya demikian menjulang. Sekalipun demikian, Male sebenarnya mengidap penyakit genetik yang cukup berbahaya. Namun sang ayah, seorang petani miskin, tidak boleh terus mengobatinya. Dia memperoleh gelar remaja putri tertinggi ini pada Januari 2009, dengan mengalahkan ABG asal Brasil, Elisany Silva, yang memiliki tinggi 6 kaki 9 inchi.

(Foto Memilukan Dari Tangerang): Orangtuanya Suka Menyiksa Biawak, Maka Anaknya Berwujud Seperti Biawak

Posted: 28 Oct 2012 11:00 PM PDT


Apa yang dirasakan Ari (12 tahun) kita tidak boleh membayangkannya. Bagaimana boleh, tiap hari ia selalu diejek kawan sepermainannya dengan panggilan 'Komodo'.

Anak dari suami istri Murali dan Ernawati, warga Palem Indah RT 07 RW 01, Pondok Pucung, Kecamatan Pondok Aren, Tangerang itu harus menderita dan menahan malu seumur hidupnya kerana kulitnya bersisik seperti biawak.

Menurut datuknya, Sharfan, kelainanan kulit yang dialami Ari sudah terlihat sejak cucunya ini lahir. Percaya atau tidak, menurut Sharfan, penyebabnya adalah kerana kesalahan Ernawati, ketika masih mengandung umur 4 bulan.


Ernawati saat itu menyiksa seekor biawak yang tiba-tiba masuk ke dalam rumahnya. Penyiksaan itu dilakukan Ernawati, dengan cara mengikat perut, kaki, serta tangan Biawak. "Ibunya waktu itu mempermainkan dan menyiksa biawak itu," kata Sharfan.


Bahkan, dia dan tetangga lainnya sudah sering menegur Ernawati tapi tidak dihiraukan. Dugaan penyebab itu semakin diperkuat dengan adanya tanda seperti bekas ikatan tambang di bagian perut Ari. "Tapi sekarang sudah sedikit menghilang," jelasnya.

Sharfan menambahkan, menurut dokter ada kelainan kulit langka pada cucunya yang nyaris tidak boleh untuk disembuhkan. Dan ia merasa semakin bingung dan takut akan kondisi kejiwaan cucunya yang terus menjadi bahan ejeekan kawan-kawannya yang memanggilnya dengan sebutan "Komodo"


Dan ditambah lagi, sejumlah sekolah yang didatangi juga enggan menerima Ari. Padahal cucunya termasuk pintar. "Biar tidak sekolah cucu saya sudah boleh baca dan tulis. Ya sudahlah pasrah saja,"ucapnya.

Saat ditanya ingin jadi apa, Ari terlihat sangat percaya diri mengatakan bahwa ia sangat ingin boleh bersekolah dan menjadi tentara. Bahkan ia tidak merasa berkecil hati walau kawan-kawannya terus memanggilnya dengan sebutan Komodo.
(dari berbagai sumber)

Gila, Ibu Jari Tangan Putus Diganti Ibu Jari Kaki (Foto)

Posted: 28 Oct 2012 10:30 PM PDT


James Byrne (29 tahun) mengalami kesakitan luar biasa setelah ia tanpa sengaja memotong ibu jari tangan kirinya saat menggergaji sepotong kayu.

James santai saja walau dia menjadi cacat

Setelah usaha menyatukan kembali jarinya gagal walau dokter telah berjuang keras menghentikan perdarahan, akhirnya mereka mengambil keputusan untuk memotong ibu jari kaki Byrne untuk "ditempelkan" atau lebih tepatnya ditransplantasikan ke tangannya. Prosedur ini dilakukan dokter bedah plastik Umraz Khan di Frenchay Hospital, Bristol, Inggris,


James "memamerkan" hasil operasi yang dilakukan dokter

Sebelumnya Byrne mengaku tak dapat bekerja kerana ibu jari tangannya putus. Oleh kerana itu ia memutuskan melakukan operasi ini.

Dokter Khan memimpin dua pasukandokter di ruang operasi untuk melakukan pembedahan dan anestesi pada ibu jari kaki dan tangan Byrne di waktu yang sama.

ibu jari tangan sesungguhnya (kiri), dan ibu jari yang diambil dari kaki (kanan)

Operasi yang dilaksanakan pada 8 September 2011 lalu itu memakan waktu lapan jam.. "Suatu hal yang jarang dilakukan dan pembedahan ini merupakan prosedur pembedahan mikro yang sangat rumit kerana berkaitan dengan penyatuan kembali tulang, saraf, pembuluh darah, otot, ligamen dan kulit kaki ke tangan," katanya.

Inilah telapak kaki kiri James yang "dikanibal"

Menurut Dokter Khan, Byrne harus belajar mengimbangkan tubuhnya sebelum nantinya ia dapat berjalan dan berlari secara normal.
(Guardian, Metro, The Sun)

(FOTO) Se*sinya Kim Kardashian Jadi Putri Duyung

Posted: 28 Oct 2012 10:00 PM PDT


Halloween pun tiba, saatnya pesta kostum! Tak hanya masyarakat biasa, bahkan para selebriti Hollywood pun turut meramaikan hari Halloween dengan berpesta mengenakan kostum-kostum unik. Salah satunya Kim Kardashian dengan sang kekasih, Kanye West.

Kim Kardashian memilih menjadi putri duyung, lengkap dengan wig pirang, bra kerang serta skirt yang berwarna hijau menyerupai ekor putri duyung. Sementara Kanye menjadi pelaut. Mereka berdua tampak serasi, sesuai dengan mitos, bahwa putri duyung akan selalu jatuh cinta dengan pelaut.

Kim sendiri tampak seksi dengan menonjolkan lekuk tubuhnya dalam balutan kostum putri duyung..

    




Ria Cooper – Transgender Termuda di Inggris yang Menyesal dan Ingin Kembali Menjadi Lelaki

Posted: 28 Oct 2012 09:30 PM PDT


Ria Cooper telah menghabiskan waktu satu tahun menjalani terapi hormon untuk mengubah dirinya dari anak laki-laki menjadi seorang perempuan. Diumurnya 18, Ria menjadi pesakit termuda di Inggris yang menjalani operasi pergantian kelamin.
Saat ia masih berkelamin lelaki, ia bernama Brad. Namun setelah ia mengembangkan payudara, mengenakan pakaian glamour, rambut model bob feminim dan menjalin hubungan dengan beberapa pemuda, ia sudah dikenal dengan nama Ria Cooper.

Ria Cooper (sumber: blogspot.com)

Ria yang bertempat tinggal di Hull, East Yorks, sering mengenakan pakaian wanita sejak ia berumur 12 tahun. Di sekolah, ia juga kerap mendapat ejekan kerana dianggap sebagai gay, dan akhirnya dikeluarkan dari sekolah kerana terlibat perkelahian.
Berumur 15 tahun, ia meminta dokter untuk mengubah dirinya menjadi seorang wanita. Ia percaya jika perubahannya akan mengubah hidupnya menjadi lebih baik. Ia dirujuk ke seorang psikolog di Hull Royal Infirmary dan kemudian ke Klinik Identitas Gender di London, di mana para dokter spesialis setuju jika ia adalah seorang wanita yang terperangkap dalam tubuh seorang pria. Namun tak disangka jika keputusan kontroversial itu akan menghancurkan hidupnya.
Meski ia telah menghabiskanwuang ratusan juta dollar untuk perawatan, terapi kejiwaan, dan termasuk biaya pengobatan, namun yang mengejutkan ialah kini Ria memutuskan untuk kembali lagi menjadi seorang lelaki.

Ria Cooper (sumber: blogspot.com)

Ria mengaku jika perubahan besar pada dirinya membuatnya 'jatuh bangun'. "Antara menyesal dan bahagia," ucapnya.
Namun yang membuatnya merasa bersalah ialah ia selalu dalam kesendirian, jauh dari orang-orang yang ia cintai, anggota keluarganya pun kini tidak menerimanya sebagai seorang wanita.
"Saya tidak boleh menjadi apa yang saya inginkan. Ibuku Elaine mencintai dan mendukung saya semampunya, namun ia tidak mengizinkan saya untuk tinggal di rumah lagi. Ayah saya nyaris tidak pernah lagi berbicara kepada saya dan ia mengatakan jika aku anak yang memalukan," ucap Ria.
Ria mengungkapkan jika terapi hormon yang ia jalani, telah membuat emosionalnya tidak stabil, bahkan ia sempat memutuskan untuk melakukan 2 kali percubaan bunuh diri.
"Beberapa bulan yang lalu aku meminum banyak parasetamol, lalu temanku berhasil menyelamatkanku. Tepat sebelum itu, saya juga pernah mencoba untuk memotong pergelangan tanganku dan berakhir di rumah sakit. Ketika itu, suasana hati saya sedang suram dan sepertinya tidak ada yang benar dengan diriku" tambahnya.
Tak mahu berlanjut dalam kesedihan dan perasaan bimbang, akhirnya ia memutuskan untuk kembali menjadi lelaki. "Saya ingin bahagia, dan ini adalah kesempatan terakhirku," ucapnya.
Dan kini ia tidak lagi menjalani terapi hormon, dan ia berusaha menjalani hidup sebagai seorang lelaki seutuhnya. Dikhabarkan Ria sedang mempertimbangkan kariernya di Angkatan Darat. (**)
Sumber : mirror.co.uk, uniknya.com

Inilah pengantin yang dipakai dengan barang kemas yang banyak

Posted: 28 Oct 2012 09:00 PM PDT


Lie Cheng asal China mungkin akan menjadi pengantin wanita paling 'bersinar' yang pernah ada. Bagaimana tidak, saat pernikahannya Lie Cheng akan mengenakan perhiasan emas dalam jumlah yang sangat banyak.

Ibunda Liu Cheng sendiri menghabiskan waktu hampir satu jam untuk memakaikan semua perhiasan kepada sang anak. Alasan keluarga Liu Cheng menghabiskan uang sangat banyak demi sang putri ialah tak lain kerana mitos di China, bahwa emas boleh membawa keberuntungan dalam rumah tangga. Selain itu keluarga Liu Cheng ingin menunjukan pada keluarga pengantin lelaki, bahwa anak mereka berasal dari keluarga baik-baik yang sangat menyayangi anaknya.





Patung 3D dari ribuan lampu

Posted: 28 Oct 2012 08:30 PM PDT


Makoto Tojiki adalah seorang seniman dan desainer yang selalu menggunakan lampu sebagai bahan dasar setiap karyanya. Baru-baru ini seniman keturunan Jepun ini menggunakan patung tiga dimensi yang diwujudkan melalui ribuan lampu LED.











































Spraytect: Casing iPhone Plus Penyembur Lada

Posted: 28 Oct 2012 08:00 PM PDT


Buat para wanita yang ingin punya alat perlindungan ekstra, baik untuk telefon genggamnya mahupun untuk dirinya sendiri, casing iPhone Spraytect mungkin boleh menjadi pilihan yang tepat.
Spraytect adalah casing iPhone unik yang terintegrasi dengan sebuah unit penyembur lada bergrade militer. Tujuannya tentu saja agar pemiliknya dapat memberikan semburan lada segar di mata orang-orang tertentu yang memiliki niat kurang baik. Tapi awas, alat ini juga boleh berbahaya bagi kamu yang punya kombinasi: Pikun, ceroboh, dan maniak foto-foto.
Jika kamu tak terlalu suka dengan bentuknya, tenang saja, kerana bahagian penyembur lada ini boleh dipasang mahupun dicabut sesuka hati. Ketika dipasang, bagian tersebut juga dapat menjadi semacam alat staning untuk iPhone.Pesan di sini.

Wanita mabuk dicampak keluar

Posted: 28 Oct 2012 07:45 PM PDT


SYDNEY: Bosan dengan bebelan dan tindak-tanduk seorang wanita, sekumpulan penumpang komuter di Sydney berpakat untuk mencampaknya keluar dari tren, lapor media semalam.
Sebahagian daripada insiden itu dirakam dan dimuat naik ke YouTube dan mencetuskan sensasi di laman sesawang berkenaan.

Melalui klip sepanjang empat minit itu, seorang wanita dipercayai mabuk kelihatan duduk di dalam tren berkenaan dan bertengkar dengan sekumpulan lelaki.


Wanita terbabit juga kelihatan meludah dan memaki sambil memukul-mukul mereka secara tidak keruan.

Selepas beberapa minit bergelut, seorang lelaki agak berusia cuba mententeramkan keadaan dan memujuk wanita itu tetapi malangnya dia pula dipukul.


Terkejut dengan serangan itu, sekumpulan lelaki memberi amaran supaya tidak memukul lelaki berkenaan dan memisahkan mereka bagi mengelak kejadian tidak diingini.



Ketika lelaki terbabit beredar, wanita itu menolaknya dengan kuat. Akibat tidak tahan dengan kata-kata kesan dan tingkah-laku wanita itu, kira-kira lima lelaki berpakat menangkapnya dan memaksa dia keluar dari tren.

Apabila tren itu berhenti di sebuah stesen, mereka membuang barangan wanita terbabit ke tepi landasan sebelum dia sendiri ditolak keluar.


Wanita itu kemudian dilihat cuba mengadu kepada seseorang dipercayai kakitangan komuter di stesen berkenaan. - ST

sumber : mymetro

Suami, isteri berebut hak jaga 12 embrio

Posted: 28 Oct 2012 07:30 PM PDT


SINGAPURA: Sepasang suami isteri yang merujuk masalah mereka ke mahkamah bukan saja berebutkan hak penjagaan anak-anak, malah 12 embrio beku yang dimiliki mereka.
Dalam penghakiman pertama seumpamanya itu, hakim Mahkamah Keluarga memberikan hak penjagaan embrio berkenaan kepada si isteri.

Menteri Undang-undang dan Peguam Negara enggan memberi sebarang komen.


Beberapa peguam berkata, tiada undang-undang khusus setakat ini di Singapura bagi memutuskan isu embrio dalam kes perceraian.

Mereka mendakwa, kes itu adalah yang pertama kali dirujuk ke mahkamah. Si isteri memperoleh embrio berkenaan hasil rawatan di klinik kesuburan pada 18 Oktober dan melalui prosedur keagamaan Kristian khas, ia "dikebumikan" dan ditempatkan dalam bekas khas. Pasangan itu memiliki seorang anak perempuan berusia 10 tahun yang diperoleh secara proses semula jadi.


Usaha mereka mendapatkan anak kedua pula sentiasa gagal. - ST


sumber : mymetro

Kambing ‘suci’ RM640,000

Posted: 28 Oct 2012 07:00 PM PDT


JAIPUR: Seekor kambing ditawar untuk dijual pada harga RM640,000.
Islam Bhati, 37, dari Rajasthan berusaha menjual kambing ajaib dengan harga itu kepada keluarga Islam yang menyambut Aidiladha.

Haiwan berusia dua tahun itu mempunyai perkataan 'Allah' tertera pada sebelah badannya.


Pada sebelah lagi, terpampang pula imej bulan sabit dan bintang.

"Ia haiwan ajaib dan saya beruntung memilikinya. Kami menjaga kambing ini seperti anak kami dan ia yang terbaik di kawasan ini.


"Kami dengan senang boleh menjual haiwan 'suci' ini dengan 11 juta rupi (RM640,000). Harga itu agak berpatutan," kata Islam.



Dia yang menguruskan perdagangan batu marmar milik keluarganya membeli kambing itu di kawasan ternakan berdekatan.

"Saya menyedari mengenai perkataan Allah dan imej bintang dan bulan itu sebaik membelinya. "Sejak membawanya pulang ke rumah, kami menjaganya dan memberinya makan kekacang, daun pokok segar dan buah-buahan kering. "Dagingnya sudah pasti enak," kata lelaki itu.


Islam ditawarkan dengan harga yang tinggi untuk kambing berkenaan sejak mengiklankannya di Internet minggu lalu.

sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment