borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Gila! Kolam Renang Raksasa Di China Ini Mampu Menampung 47.000 Orang Sekaligus (Foto)

Posted: 28 Oct 2012 09:15 AM PDT


Kolam renang adalah tempat paling popular di China sebagai tempat rekreasi yang paling di sukai di negara tersebut. Banyak penduduk China berpendapat bahwa berenang adalah cara rekreasi paling tepat untuk refreshing setelah seminggu bekerja.



Kolam renang akan semakin banyak di kunjungi pada saat musim panas mencapai puncaknya. Gilanya, ribuan orang boleh berkumpul sekaligus dalam sebuah kolam renang untuk menyejukkan tubuh apabila suhu udara sudah tidak tertahankan. Namun saking begitu banyaknya pengunjung, maka kolam renang tersebut menjadi penuh sesak oleh ribuan manusia sekaligus.



Di China, jumlah kolam renang umum masih belum mencukupi untuk keperluan rekreasi warganya selama musim panas. Maka pemerintah China berinisiatif membangun sejumlah kolam renang dengan ukuran super besar. Tidak tanggung-tanggung kolam renang yang dibangun mampu menampung 47.000 orang sekaligus!



Namun langkah tersebut bukan berarti tanpa risiko, pada tahun 2008 silam pernah terjadi kejadian yang cukup mengejutkan di mana terdapat satu orang terbunuh dan 3158 keracunan kerana menelan air kolam di Mao-Mao, Beijing.



Ahli toksikologi mengambil air kolam tersebut sebagai sampel atas kejadian tersebut. Hasilnya amat menakutkan, sebab hasil pengujian menemukan kandungan air kencing dan kotoran mencapai 90% dari jumlah keseluruhan pengunjung yang ada dikolam tersebut. Yang berarti 90% dari para pengunjung buang air  di dalam kolam renang berukuran besar tersebut.
Mengerikan.
(China Daily)

Bantal untuk mereka yang kesunyian di malam hari

Posted: 28 Oct 2012 09:00 AM PDT


Sebelum saya bercakap sedikit tentang ciptaan pelik ini, saya mahu cuba untuk meneka di mana ia datang dari, walaupun saya pasti mereka tidak mempunyai idea asal ciptaan ini, saya akan memberitahu mereka, dicipta di Jepun! Sesungguhnya pasti tidak menjangka bantal ini telah dicipta terutama bagi orang-orang yang menghabiskan malam yang sunyi, untuk membuat mereka berasa sedikit lebih baik.



 





Himiko Bus Yang DI Jalankan Di Sungai Jepun

Posted: 28 Oct 2012 08:00 AM PDT


Artist Reydzi Matsumoto bekerja dalam genre manga dan anime, ia merancang sebuah kapal bernama Himiko. Membuatanya lebih seperti pesawat ruang angkasa dari sebuah bus sungai.

Dimensi Himiko: 33 x 8 meter. Rute trem akan berjalan antara area Asakusa, Odaiba dan beberapa tempat wisata.

Kapal itu disebut "Himiko" untuk menghormati ratu pertama legendaris Jepun kuno. Hal ini membuat perjalanan rutin di sepanjang Sungai Sumida dari Asakusa ke pulau Odaiba. 


Hebat Gelongsor kolam renang ini

Posted: 28 Oct 2012 07:00 AM PDT


Gelongsor kolam renang pastinya begitu-begitu saja. Ada yang berusaha tampil beza dengan panjang dan lebar yang berbeza. Namun nampaknya tak ada yang boleh menandingi kehebatannya gelongsor kolam renang (langsung menuju laut) di Hotel Citta Del Mare yang terletak di Sisilia,  Itali berikut ini:






[Video] Beginilah Cara Melukis Dalam Air

Posted: 28 Oct 2012 06:00 AM PDT


Teknik melukis dalam air sebenarnya sudah ditemukan semenjak 15 abad yang lalu, mereka adalah para seniman arab yang ahli dalam membuat kaligrafi. Nah, baru-baru ini di China, seorang seniman telah mendemokan kembali tentang bagaimana melukis dalam air. Seniman asal China, Zhu Shenghi, dari Xi'an, Provinsi Shaanxi China, kemudian mengembangkan cara unik yaitu melukis di atas air.



Caranya cukup sederhana, yakni dengan menggunakan alat halus dan nafta (sejenis bahan kimia), dia melukis segala macam bentuk yang aduhai di permukaan air, tetapi air tidak sebenarnya kanvas nyata. Setelah dia selesai mendesain lukisan, Zhu menempatkan selembar kertas yang menyerap cat dari permukaan air, sehingga menjadi sebuah lukisan biasa tanpa tersentuh oleh peralatan melukis.

 Ini dia penampakan lukisan keren yang berhasil ia lukis beserta prosesnya:





Dan ini adalah videonya;

Dua orang melakukan hal gila

Posted: 28 Oct 2012 05:19 AM PDT










Demi sensasi dua orang ini rela melukai tubuhnya sendiri dengan benda berbahaya, lihat saja aksi mereka yang tergolong gila. hanya orang aneh yang melakukan hal yang merugikan diri sendiri untuk sekadar mencari sensasi dan suasana baru di hidup yang sempit ini. Mereka menusukkan benda2 tajam dari logam ke tubuh mereka dengan cara di tindik. kemudian mereka bercinta dengan keadaan yang tersiksa. mereka juga melakukan atraksi dengan tali yang digantung keatas agar tubuh mereka boleh melayang dengan logam tajam yang tertancap ditubuhnya.

(Foto) Wanita Ini Sembuh Dari Anorexia Kerana Keajaiban

Posted: 28 Oct 2012 04:00 AM PDT


Untuk pengantin kebanyakan, melihat foto pernikahan mereka membawa kembali kenangan indah. Tapi sayangnya untuk Laura Wilson, gambar yang diambil pada hari besar itu pada bulan November 2007 hanya membuat dirinya merasa ngeri dan malu.

Phillip dan Laura

Laura bersama ibu dan saudari-saudarinya

Pada saat itu ia menderita anoreksia dan gangguan makan begitu parah sehingga berat badannya turun drastis.

Tunangannya Phillip dan ibu Edna ketakutan saat mereka menyaksikan sosok rapuh berjalan menuju altar. Ukuran tubuh dibalik gaun mengungkapkan betapa kurus dan tulang bahu yang menonjol. Para tamu undangan tersentak tak percaya ketika mereka melihatnya.

Pada saat Laura dan Phillip pulang dari bulan madu mereka di Phuket, Thailand, berat badannya turun lagi. Dia tidak makan apa-apa kecuali dua potong nanas sepanjang perjalanan.

Foto saat berbulan madu di Thailand

"Saya sangat sakit dan rasanya benar-benar ingin mati saja," kata Laura. "Aku hanya tulang berbalut kulit dan aku tahu semua tamu pernikahan telah berbisik-bisik dan menunjuk, tetapi bagian lain dari saya tidak peduli. Menjadi kurus itu lebih penting", tambahnya.

"Tubuh dan otak saya serasa lemah dan mati. Saya tidak memiliki emosi yang sama seperti orang lain."
Tapi dalam waktu lima tahun, Laura, 28, telah membuat pemulihan menakjubkan ... berkat bayi ajaib.

Dua bulan setelah pernikahannya, Laura dirawat di unit kesehatan mental di dekat rumahnya di Ballymena, Co Antrim.

Setelah dia keluar dari tempat tersebut, ia dan Phillip merasa terpukul. Dokter mengatakan kepada mereka bahwa Laura, yang tidak mengalami menstruasi selama lima tahun, mungkin tidak akan pernah hamil karena kerusakan yang telah dia lakukan untuk tubuhnya selama bertahun-tahun menahan lapar.

Namun pasangan ini tercengang saat mengetahui bahwa Laura telah hamil 7 bulan pada Maret lalu "Dokter tidak percaya dan begitu pula dengan kami," katanya.

Kehamilan dan kelahiran anaknya membuat paradigma Laura berubah dan berniat sembuh

Dua bulan kemudian ia melahirkan seorang bayi yang sehat yang mereka bernama Matthew. Dan demi anaknya, yang lahir dengan berat 3 Kg  pada Juni lalu, Laura beriktiar untuk sembuh.


Lihatlah bentuk badannya kini, sexy kan?

"Sebelum aku menyadari bahwa aku hamil aku masih makan diet yang sangat ketat dan melakukan 700 sit-up per hari," katanya. "Ketika saya mengetahui saya hamil, maka segalanya berubah. Saya benar-benar ingin merubah diri saya.

Dan kelahiran Matthew, telah mengubah segalanya. Berkat kelahiran bayinya, kini Laura telah sembuh dan tubuhnya sexy kembali.
(Mirror, Top News)

FOTO: Lihat Beyonce Pakai Anting Super Jumbo Obama!

Posted: 28 Oct 2012 03:00 AM PDT


Kempen pemilihan presiden di Amerika Serikat saat ini sedang panas-panasnya. Tak heran jika kedua kandidat, Mitt Romney dan Barrack Obama, mati-matian mengerahkan segala kemampuannya untuk menarik hati rakyat. Dari mulai kampanye biasa, hingga luar biasa.

Salah satu yang luar biasa adalah kampanye Obama yang banyak sekali melibatkan para artis. Katy Perry sekali waktu menggunakan kuteks yang bergambar wajah Obama. Dan kali ini, yang memang sudah berkali-kali bertemu Obama untuk kempen, Beyonce. Isteri  Jay-Z ini tertangkap kamera menggunakan anting yang bertuliskan Obama. Dan... antingnya super besar alias jumbo!

earings

1

2

3
(FOTO: FameFlynet Pictures via Buzzfeed)

Wow, Ada Suntikan Yang Bikin Wanita Mudah Orga*me

Posted: 28 Oct 2012 02:00 AM PDT


img 
Dok. Thinkstock
 Bagi para pasangan yang masih kesulitan menemukan G-Spot pasangannya setelah sekian lama berhubungan, ada sebuah tren terbaru. G-spot yang selama ini menjadi momok bagi pasangan untuk ditemukan dan menjadi kepuasan saat berhubungan intim mulai tergantikan.

Hanya dengan satu suntikan, diklaim kehidupan seks akan menjadi lebih baik, seperti yang dikutip dari Dailymail. Suntikan yang disebut 'G-Shot' ini dikatakan meningkatkan area titik rangsang wanita menuju orgasme menjadi lebih besar.

Suntikan kolagen  ini memberikan efek sementara bagi wanita. Biasa dilakukan saat makan siang berbarengan dengan ubat bius dan prosesnya akan terselesaikan kurang dari sejam.

Saat ini hal tersebut menjadi tren bagi para wanita di Los Angeles, Amerika. Biasanya mereka akan pergi ke Vaginal Rejuvenation Institute of America untuk mendapatkan perawatan ini.

Dr David Matlock, Ginekolog yang bekerja di klinik tersebut bahkan menyarankan para wanita untuk rutin melakukannya sekali sebulan. Selain untuk memberikan perawatan suntikan tersebut, ia ingin mendidik dan menguatkan para wanita agar bioleh sinkron dengan dirinya sendiri untuk urusan seks.

Dalam sebuah wawancara dengan majalah Fabulous, sang dokter mengakui operasi ini sulit diterima banyak orang pada awalnya. Menurutnya, operasi ini menunggu efek dan bukan seperti operasi kecantikan yang hasilnya boleh langsung dilihat.

Sudah lebih dari 2,000 wanita yang menjalani prosedur ini sejak lima tahun yang lalu. Selain berkembang di Amerika, kini perlahan terjadi di Inggris. Sheela Purkayastha, M.D, konsultan ginekologi di Rumah Sakit The BUPA Cromwell Hospital juga salah satu ginekolog wanita pertama yang mendukung perawatan ini.

Ini Dia Erti Posisi Tidur Anda dan Pasan*an

Posted: 28 Oct 2012 01:00 AM PDT

1. Liberty
Pada posisi ini pasangan saling membelakangi tanpa saling menyentuh. Posisi ini berarti pasangan merasa tetap  terhubung namun cukup independen untuk tidur terpisah. Mereka sudah terbiasa satu sama lain dan menerima  kebiasaan tidur pasangannya.
img
2. Cherish
Pada posisi ini pasangan tidur saling membelakangi namun bersentuhan. Posisi ini berarti pasangan merasa  nyaman, intim dan relaks satu sama lain. Posisi cherish banyak dilakukan pasangan yang pernikahannya belum  terlalu lama.

img

3. Male Spoon
Pada posisi ini wanita tidur membelakangi lelaki, sementara pasangannya menyentuh atau memeluk dari belakang.  Ini adalah posisi tidur yang cukup tradisional di mana  lelaki menjadi sosok protektif terhadap pasangannya. Posisi  ini popular di kalangan pengantin baru. Posisi ini menunjukkan seksualitas yang kuat dan perasaan aman pada  hubungan.

img

4. Pillow Talk
Pasangan tidur berhadapan pada posisi ini. Posisi tersebut menunjukkan adanya keperluan keintiman untuk  melakukan one-to-one contact. Pasangan juga ingin boleh berbual di tempat tidur.

img

5. Lovers Knot
Pasangan tidur saling berhadapan dan berpelukan. Pelukan ini biasanya berlangsung selama 10 minit sebelum  kemudian tidur terpisah. Posisi ini menunjukkan pasangan memiliki keintiman, cinta dan cukup aktif secara  seksual meskipun tidur tidak berdekatan.

img

6. Female Spoons
Pada posisi ini pria tidur membelakangi wanita, sementara sang wanita memeluk pasangannya dari belakang. Pada  posisi ini wanitalah yang berperan melindung pasangannya saat tidur.

img

7. The Romantic
Pada posisi ini, wanita berbaring di atas dada pasangannya. Ini adalah posisi impian yang umum digambarkan  dalam film-film romantis Hollywood. Posisi tersebut biasa dilakukan pasangan pengantin baru setelah bercinta.  Posisi ini menunjukkan perasaan cinta yang mendalam.

img

8. Superwoman
Pada posisi ini wanita tidur telungkup, sementara lelaki berbaring menyamping. Di posisi ini wanita menguasai  tempat tidur. Dia ingin tempat yang lebih luas dan pasangannya memilih sisi yang lebih sempit.

img

9. Superman
Posisi ini kebalikan dari superwoman di mana sang lelaki yang menguasai tempat tidur dan wanitanya mengalah.

img

Uniknya Fotografi Humor yang Menggelikan

Posted: 28 Oct 2012 12:30 AM PDT


Fotografi selalu menjadi cara yang mengesankan untuk menyajikan momen. Foto membuat erti sebenarnya menjadi hiper nyata. Ada berbagai jenis interest dalam dunia fotografi, dan di antara sekian banyak itu, fotografi humor memiliki kepentingan sendiri. Pastinya dapat membuat Anda tertawa dan tertawa sambil memberikan hiburan. Fotografi adalah seni yang memerlukan minit-minit observasi untuk menangkap momen yang tepat.

(Sumber: dwsmg.com)


Sumber: dwsmg.com, uniknya.com

Begini Jadinya Jika Anjing Peliharaan Dibiarkan Oleh Sang Pemilik

Posted: 28 Oct 2012 12:00 AM PDT


Malang sekali nasib 3 anjing berjenis shith-tzus ini. Mereka dibiarkan tanpa dijaga oleh pemiliknya dalam waktu yang lama, sehingga anjing tersebut sulit untuk berjalan dan melihat kerana tertutup oleh bulu yang sangat lebat dan tak terurus.

Pauline Kinghorn & anjingnya (sumber: blogspot.com,uniknya.com)
Pemiliknya ialah seorang wanita bernama Pauline Kinghorn (62). Tak hanya memelihara 3 anjing shihtzus, wanita itu juga hidup bersama seekor anjing German Shepherd, dan 12 kucing dalam keadaan yang mengkhuatirkan di rumahnya yang kotor di Linton Colliery, Northumberland.
Perlakuan buruknya terhadap haiwan terungkap saat pengawas badan perlindungan haiwan di Inggris, inspektur McKeag,  mendapat keluhan dari salah seorang tetangga yang merasa terganggu oleh 'bau tak sedap' di sekitar rumahnya.
McKeag mengunjungi rumah Kinghorn pada April lalu dan menemukan haiwan peliharaannya yang hidup di tempat 'paling menjijikan', bahkan ia mengaku sempat tersedak kerana bau busuk yang menusuk.

Anjing jenis shith-tzus (sumber: blogspot.com,uniknya.com)

Seorang doktor haiwan yang memeriksa kesihatan ketiga anjing shihtzus tersebut – Holly, Angus, dan Lacy – memperkirakan bahawa mereka telah dibiarkan selama kurang lebih 6 bulan oleh pemiliknya. Namun, kini ketiga anjing tersebut sudah dibersihkan dari bulu-bulu kusut, serta dapat melihat dan berjalan secara normal.
Kerana perlakuan buruknya terhadap haiwan, Kinghorn kini mendapat sejumlah tuduhan dari badan perlindungan hewan dan terancam dilarang memelihara hewan lagi dalam beberapa waktu yang ditentukan.
Kes Kinghorn akan dibuka di meja pengadilan pada bulan November mendatang. Hakim telah mendapatkan bukti perlakuan buruknya terhadap haiwan melalui rakaman video dan beberapa foto keadaan di rumahnya. (**)
Sumber : dailymail.co.uk, uniknya.com

Foto kemalangan yang mengerikan

Posted: 27 Oct 2012 11:00 PM PDT

Kemalangan ini dikatakan  terjadi kerana sang pemandu kereta dengan keceptan yang sangat tinggi dan berusaha memotong kenderaan yang di depannya. Tetapi tanpa di duga ada bas yang berlawanan arah yang laju dan  bertembung. Semua penumpang kereta kehilangan nyawanya, begitu pula dengan beberapa penumpang bas.












Sanggup pelajar kita berbuat begini?

Posted: 27 Oct 2012 10:30 PM PDT


Gambar-gambar ini menunjukkan para siswa dan siswi sekolah Jepun yang sedang membersihkan Toilet dengan tangan kosong dan berkaki ayam.






Mengerikan...

Posted: 27 Oct 2012 10:00 PM PDT









Bila dah mabuk berat

Posted: 27 Oct 2012 09:30 PM PDT


sumber gambar : bestoneoffour

Kebudayaan Jepun Yang Paling Unik Dan Gila, Tertarik?

Posted: 27 Oct 2012 09:00 PM PDT


JepUN selalu memiliki hal yang unik. Tak hAIran dalam sekitar 10 tahun terakhir ini, penggemar negeri Matahari Terbit ini semakin meningkat. Tidak hanya kERAna lingkungan dan kehidupan di sana, namun sampai bagian kebudayaannya.

Masyarakat JepUN dikenal memiliki selera budaya dan fashion yang unik. Di mana mereka tak segan-segan memilih pakaian dan gaya penampilan yang aneh bahkan cenderung gila untuk kalangan JepUN itu sendiri.

1. Harajuku Style


Harajuku style adalah induk dari seluruh fashion unik JepUN saat ini. Berpusat pada area sekitar stESEN kereta api Harajuku, banyak generasi muda JepUN menampilkan fashion unik yang berbeza dan tetap trendy. Seakan kawasan Harajuku menjadi catwalk raksasa dan pusat perhatian dunia.

Bahkan kini fashion Harajuku sudah memiliki begitu banyak produk dan clothing brand yang sampai dijual di Eropa dan Amerika Serikat. Pakaian, tata rambut sampai make up yang berbeza, membuat Harajuku style semakin populer. Apakah kamu termasuk penggemarnya?

2. Gyaru


Berasal dari kata bahasa Inggris, 'gal', gyaru adalah mereka gadis-gadis muda yang mewarnai rambut mereka dengan nuansa perak dan pirang serta make up yang memberikan kesan kulit lebih gelap namun colorful. Penganut style Gyaru lebih sering menampilkan kesan seksi mereka. Gyaru sendiri memiliki banyak macam style.

Salah satunya adalah kogyaru, di mana gadis-gadis SMA di Jepun tampil dengan seragam sekolah seksi dan mewarnai rambut jadi pirang. Lalu ada ganguro, mereka yang memakai riasan gelap, bibir putih dan stiker warna-warni di wajah. Yang lebih gila lagi adalah Yamanba, di mana para gadis Jepang tampil dengan dandanan konyol dan aksesoris penuh warna yang kontras dengan riasan gelap.

3. Lolita


Memakai skirt, gaun dengan kerah tinggi, topi dan payung berbulu adalah salah satu ciri khas style Lolita. Seakan sekumpulan gadis ini adalah lulusan sekolah sutradara film Tim Burton dari zaman Victoria.



Style Lolita kini bahkan sudah berkembang ke Gothic Lolita, masih dengan rok-rok lebar, hanya Gothic Lolita dominan warna hitam. Style Lolita timbul dari penolakan para gadis di Jepang di mana para pria berpikir bahwa gadis cantik itu harus berpakaian super seksi. Sehingga Lolita lebih mengedepankan pakaian anggun dan kesan cute dari trend fashion 200 tahun lalu.

4. Kawaii - Decora


Kawaii merupakan bahasa Jepun yang diartikan bebas menjadi cute (imut). Kawaii - Decora menjadi salah satu aspek Harajuku style paling populer. Di mana mereka penganut fashion ini tampil dengan pakaian dan make up style untuk anak-anak kecil.

Dengan warna-warna pastel, penganut Kawaii tampil layaknya anak-anak imut. Sementara Decora adalah style fashion yang mengedepankan pemakaian aksesoris lucu dan unik.

Foto-foto kematian tak wajar

Posted: 27 Oct 2012 08:30 PM PDT


Hucheringer David adalah seorang fotografer yang karyanya membuat foto-foto yang aneh dan berani, langsung berhubungan dengan kematian.

Gambar-gambar ini merupakan Gambar-gambar yang diambil oleh Sang Fotografer, Hucheringer David. 

[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


[imagetag]


Apa tujuan iklan ini?

Posted: 27 Oct 2012 08:00 PM PDT



Gambar unik berikut ini adalah serangkaian iklan yang dibuat oleh fotografer Markus Mueller untuk beberapa produk di Jerman. Tak tahu untuk kepentingan apa iklan ini, Admin cuba pergi ke situs yang dicetak di baju tapi tidak ada pemberitahuan apapun mengenai maksud dan tujuan gambar yang dibuat pada baju ini .

Penjaga masa dipenjara kerana tamatkan peperiksaan lebih awal

Posted: 27 Oct 2012 07:30 PM PDT


BEIJING: Mahkamah mengarahkan seorang lelaki dipenjara setahun kerana membunyikan loceng terlalu awal bagi menamatkan peperiksaan sebuah sekolah menengah, lapor media semalam.
Xiao Yulong didakwa melakukan kesalahan itu pada 8 Jun lalu di sebuah sekolah kerajaan di Hunan.

Akibat tindakan Xiao itu, pelajar menyerahkan kertas jawapan masing-masing hampir lima minit lebih awal. Xinhua melaporkan, Xiao 54, mengaku tersilap menekan loceng memaksa 1,050 pelajar menghabiskan peperiksaan mereka empat minit 48 saat lebih awal daripada sepatutnya. Insiden itu menyebabkan ribuan ibu bapa penuntut mendesak sekolah dan biro pendidikan tempatan menjalankan siasatan. Mahkamah mendapati, Xiao bersalah kerana cuai.


Bagaimanapun, Xiao bernasib baik kerana pelaksanaan hukuman penjara itu ditangguhkan bermakna dia mungkin hanya ditahan untuk tempoh yang sangat singkat atau tidak dipenjara sama sekali. - Reuters

sumber : mymetro

Lelaki Nigeria guna sihir paksa kanak-kanak jual tubuh

Posted: 27 Oct 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Seorang lelaki yang menggunakan ritual sihir bagi memaksa kanak-kanak menjadi pelacur, didapati bersalah di mahkamah Canterbury atas dakwaan menyeludup manusia dan merogol.
Perbicaraan menunjukkan, ramai kanak-kanak dirogol, didera secara seksual dan dibayangi ritual seperti voodoo dilakukan sindiket terbabit. Mangsa juga dikelar dengan pisau, dipaksa meminum cecair busuk dan diambil darah bagi membolehkan mereka 'disihir.' Osezua Osolase, 42, menyamar sebagai pekerja pusat pungutan bahan kitar semula dan menetap di sebuah rumah teres di Gravesend, Kent.

Namun, tanpa disedari ramai, dia adalah sebahagian daripada anggota rangkaian penyeludup kanak-kanak yang menggunakan ancaman sihir bagi menakut-nakutkan mangsa supaya menjadi pelacur. Penyiasat berkata, mangsa sentiasa ditakut-takutkan akan mati atau mandul jika mereka cuba melarikan diri atau membuka rahsia kegiatan itu kepada sesiapa. Ketika ditahan, polis menemui bukti sekurang-kurangnya 28 mangsa diseludup masuk dan keluar oleh Osolase sepanjang tempoh 14 bulan.


Kegiatan itu membolehkan dia mendapat keuntungan sehingga £1.5 juta (RM7.3 juta). Bagaimanapun, polis yakin angka sebenar keuntungan diperolehnya jauh lebih tinggi berdasarkan bukti dikumpul setakat ini.

Hakim akan menjatuhkan hukuman ke atas Osolase hari ini. - DM


sumber : mymetro

Nenek jadi ‘ibu bapa’ 18 cucu

Posted: 27 Oct 2012 06:45 PM PDT


KLANG: Dia layak digelar 'nenek super' kerana dalam usia menjangkau 74 tahun dan kudrat yang terbatas, wanita itu masih berupaya menjaga 18 cucu berusia satu hingga 17 tahun.
Tujuh daripadanya cucu kandungnya yang dijaga sejak 2002 selepas dua anak lelakinya meninggal dunia, manakala selebihnya anak fakir miskin serta anak tidak sah taraf yang dijadikan cucu angkat.

Hasnah Mohd Rais atau lebih mesra disapa Opah Hasnah tidak pernah mengeluh kerana perlu memikul tanggungjawab berkenaan yang mungkin tidak mampu dipikul sebilangan orang, apatah lagi warga emas sepertinya.


Menurutnya, cucu dan cucu angkatnya tidak pernah menyusahkannya, malah memberi ketenangan dan menambah keceriaan dalam keluarga.

Biarpun tidak ada pendapatan, Opah Hasnah tidak terlalu risau memikirkan soal wang bagi menampung perbelanjaan menyara semua cucunya.


"Opah tak risau pasal duit. Alhamdulillah, duit sentiasa ada. Itu semua kerja Allah. Gaji Opah pun Allah yang bayar. Macam-macam bantuan Opah terima. Ada mahasiswa datang untuk mengecat rumah Opah, ada pihak yang beri langsir, perabot, peralatan rumah dan barangan elektrik," katanya yang tidak mengenakan bayaran bagi mengasuh anak golongan kurang berkemampuan.



Kerja mengasuh sebati dengan dirinya kerana sejak kecil dia bertanggungjawab menjaga adiknya. Anak sulung daripada 11 beradik ini terpaksa menguburkan niat menyambung pelajaran kerana mahu membantu ibu menjaga adiknya.

"Opah tak pernah kesal tidak sambung pelajaran. Walaupun kehidupan kami sekeluarga tak begitu susah kerana ayah mengusahakan kebun sendiri, kami tidak dibiasakan dengan hidup senang.


"Ayah mendidik kami berdikari dan jika mahukan wang, Opah perlu ke kebun kutip kelapa dan menjualnya," katanya ketika ditemui Metro Ahad di rumahnya di Taman Ros, Bukit Kuda, di sini.

Dia juga mengambil alih tanggungjawab sebagai ibu dan bapa menjaga empat anak selepas suaminya, Talaha Daud, meninggal dunia pada 1980-an dengan bekerja di ladang dan menjual kuih.


Dalam mengasuh cucu, seperti ibu muda, Opah Hasnah perlu bangun malam membancuh susu untuk dua cucunya yang berusia kira-kira setahun, menyuapkan makanan dan memandikan mereka setiap hari.


"Setiap hari Opah tidur jam 10 atau 10.30 malam dan bangun jam 2.30 pagi. Jadi ketika bayi bangun malam minta susu, Opah memang berjaga. Biasanya mereka bangun dua kali untuk minum susu," katanya.


Ada antara cucu angkatnya diserahkan ibu kandung mereka, selain diletakkan di depan pintu rumah ketika masih bayi.


"Opah sayang semua cucu Opah. Ada orang menawarkan RM10,000 untuk mengambil mereka sebagai anak angkat, tapi Opah tidak sanggup menyerahkannya. Biarlah susah senang mereka bersama Opah," katanya.


Setiap bulan, sebanyak RM1,000 diperuntukkan bagi membayar tambang bas. Perbelanjaan makan pula tidak terlalu membebankan kerana cuma dua kampit beras seberat 10 kilogram digunakan.


Antara perkara yang ditekankan dalam mendidik ialah mengingatkan cucunya supaya menunaikan solat, mengajar mengaji al-Quran dan membaca buku.


"Ada cucu angkat Opah yang daftar lewat kelahiran, menyebabkan dia tidak dapat bersekolah. Untuk memastikan dia tidak ketinggalan, setiap hari Opah mengajar membaca dan kini dia boleh membaca dengan baik," katanya.


Anak perempuannya dikenali sebagai Wan berkata, ibunya memang sebati dengan tugas mengasuh dan sanggup bersusah-payah menjaga anak kecil.


"Dulu keadaan memang susah. Saya bekerja kilang dengan gaji RM500. Setiap bulan, sebanyak RM400 saya berikan kepada ibu untuk membesarkan cucunya dan RM100 untuk kegunaan sendiri. Ketika susah, mereka (cucu) pernah makan nasi berlauk kicap.


"Apapun, saya percaya Allah yang memberikan rezeki. Lama kelamaan, kehidupan berubah dan ibu menerima banyak bantuan bagi menguruskan cucu dan cucu angkatnya," katanya.


Menurutnya, dalam usia yang semakin lanjut, ibunya sanggup turun naik bas untuk ke Jabatan Pendaftaran Negara bagi memohon sijil kelahiran daftar lewat lapan cucu angkatnya.


"Menjelang Aidilfitri, ibu membawa semua cucunya menaiki bas untuk membeli baju raya. Cucu yang besar mendukung yang kecil. Mereka seperti adik-beradik dan tahu tanggungjawab masing-masing," katanya.


sumber : mymetro

3 madu syor isteri ke empat untuk suami

Posted: 27 Oct 2012 06:30 PM PDT


KUALA TERENGGANU: Terbiasa berkongsi kasih berempat, pemergian madu tua ke rahmatullah tahun lalu membuatkan tiga isteri seorang ahli perniagaan sanggup membuka jalan kepada suami mereka untuk menerima seorang lagi wanita bagi melengkapkan kuota poligami.
Mendedahkan rahsia itu, ketiga-tiga madu terbabit memberitahu, mereka sudah meluahkan rasa hati kepada suami, Ariffin Mohamad, 66, dengan mencalonkan adik angkat mereka, Zunaidah Chua Abdullah, 37, yang kini tinggal bersama untuk mendalami agama, sebagai isteri keempat.

"Bagaimanapun, abang Ariff tidak menunjukkan minat, mungkin kerana dia masih terkenangkan arwah kakak (isteri pertama) tapi memberitahu, biar jodoh dan takdir menentukan cadangan kami.


"Dia beritahu, kalau sudah jodoh, dia akan berkahwin dengan siapa saja, asalkan kami semua dapat menerimanya. Namun, setakat ini abang Arif belum menunjukkan minat, mungkin kerana masih terkenangkan arwah kakak," kata isteri ketiga, Sulizah Salleh, 54, sambil disokong isteri kedua, Roslina Soh Abdullah, 56, dan isteri keempat, Wan Akmal Wan Abdul Rahman, 54, ketika ditemui Metro Ahad di rumah mereka di Kampung Tebauk, di sini.

Meskipun madu pertama Fatimah Abdullah, 61, meninggal dunia akibat penyakit buah pinggang, ikatan kasih sayang yang kukuh ketika hayatnya menyebabkan ketiga-tiga isteri ahli perniagaan itu tidak pernah berasa kehilangan wanita berkenaan.


"Walaupun kami kini tinggal bertiga, pada kami, kakak (panggilan kepada arwah madu pertama) masih bersama dan kami tidak pernah merasai kehilangannya," kata Sulizah.



Menurutnya, hubungan akrab antara dia dan dua madunya dengan arwah ketika hayatnya menyebabkan sehingga kini mereka masih merasai arwah ada bersama walaupun hampir setahun meninggal dunia.

"Ketika hayatnya, arwah kakak yang baik dan penyayang dan banyak membantu kami menyesuaikan diri dengan kehidupan bermadu.


"Tunjuk ajar yang arwah kakak beri menyebabkan kami tidak pernah berasa hidup bermadu. Hubungan kami seperti adik-beradik dan kami menghormatinya sebagai kakak sulung," katanya.

Sebagai isteri keempat, Wan Akmal menghormati tiga madunya (kini dua) sebagai kakak sendiri dan tidak pernah beranggapan mereka berempat berkongsi suami.


Malah, dia mengakui sikap suami yang tegas, bertanggungjawab dan jujur dalam segala permasalahan menyebabkan semua isteri tidak pernah berasa hati sesama mereka.


"Hubungan kasih sayang dan keakraban ini bukan hanya pada kami, tapi turut berlaku kepada 17 anak dan menantu kami yang tidak pernah membezakan antara kami apabila menganggap kami sebagai ibu kandung mereka.


"Abang Arif tidak pernah membawa masalah kerjanya ke rumah tapi kalau kami melihat dia resah atau termenung, tiada siapa yang akan 'menerkamnya', sebaliknya hanya menunggu dia menegur dan membelai kami berempat... biasanya dia tidak akan lama termenung sendirian," katanya.


Walaupun menyedari kemewahan dan kesenangan itu penting dalam kehidupan, semua isterinya beranggapan senjata utama kebahagiaan keluarga mereka ialah hubungan kasih sayang.


"Kami memiliki kasih sayang yang sama, termasuk dengan anak. Itulah rahsia yang membolehkan kami hidup bahagia selain peranan insan istimewa iaitu suami yang bertanggungjawab, tegas dan jujur, selain sifatnya yang periang serta sering membuatkan kami terhibur.


"Secara jujur, kami berasa sepi dan terasa kehilangannya jika suami tiada di rumah walaupun untuk satu hari kerana urusan kerja," katanya.


Roslina mengakui sejak menjadi isteri Ariffin 39 tahun lalu, kehidupannya penuh bermakna dan tidak menduga hidup bermadu tidak menimbulkan masalah buatnya dan tidak pernah menyesal bertukar agama.


"Arwah kakak banyak mengajar dan mendidik saya mengenai Islam, termasuk cara berpakaian dan pergaulan. Kini hidup saya tenang bersama dua 'adik' di bawah satu bumbung," katanya.


Bukan saja bahagia memiliki keluarga besar yang hidup dalam suasana penuh harmoni, tiga madu berkenaan turut berasa bangga apabila memiliki anak bijak yang berjaya dalam pelajaran.


Kecemerlangan dalam pendidikan terbukti apabila sembilan daripada 17 anak Ariffin berjaya ke menara gading. Empat daripada mereka kini bekerja, manakala lima lagi mengikuti pengajian di tiga pusat pengajian tinggi dalam negara.


"Syukur, Allah menganugerahkan mereka otak yang cergas. Kami tidak pernah mengatur sistem pembelajaran anak seperti menghantar mereka ke kelas tambahan atau menggaji guru khas di rumah.


"Disiplin tinggi selain patuh dengan peraturan ditentukan bapa mereka menyebabkan anak tahu apa sepatutnya dilakukan, termasuk belajar dan mengulang kaji pelajaran.


"Selain itu, kami membekalkan anak dengan air penerang hati dan surah Yasin yang menjadi amalan kami sekeluarga setiap hari. Alhamdulillah, sehingga kini Allah memakbulkan doa kami," kata Roslina.


Ketika ditanya sejak bila suami mereka mula menjadi pelupa dan kerap tersalah memanggil nama isterinya, mereka menjelaskan, perkara itu berlaku kira-kira setahun lalu, iaitu sejak pemergian arwah madu pertama.


Bagaimanapun, Ariffin masih sihat dan tegap serta tidak kelihatan seperti lelaki berusia 66 tahun, mungkin dipengaruhi faktor pemakanan.


Selain tidak menyentuh minuman sejuk, dia tidak akan makan makanan berminyak atau berlemak. Bukannya cerewet, Ariffin akan makan apa saja yang dimasak, asalkan ia tidak menggunakan minyak atau santan yang banyak. Dia juga jarang menjamu selera di luar, kecuali jika diajak atau sekadar menjaga hati kawan.


sumber : mymetro

Seksa mahu cerai

Posted: 27 Oct 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: Dia dilayan umpama permaisuri ketika masih muda dan bergetah, tetapi sebaik usia menginjak senja, segala-galanya berubah apabila suami melayannya seperti hamba.
Suami Fatimah (bukan nama sebenar), 57, bukan saja tergamak berlaku curang dengan sepupunya, malah dia juga sering dipukul hingga cedera selain nafkah terhadap keluarga diabaikan.

Berikutan itu, kehidupan Fatimah dan empat anaknya yang masih bersekolah kini bergantung kepada ihsan adik-beradiknya selepas si suami tidak memberi nafkah sejak awal tahun ini.


Lebih merumitkan keadaan, hasrat wanita itu untuk berpisah secara baik tidak kesampaian apabila suami enggan melepaskannya hingga menyebabkan Fatimah mengambil keputusan menuntut fasakh.

Menurut Fatimah, semuanya bermula empat tahun lalu apabila suaminya yang juga ahli perniagaan mula buat perangai apabila sering keluar daerah dengan alasan urusan perniagaan.


"Selama 27 tahun hidup bersama, saya banyak berkorban untuk suami. Saya rela melepaskan jawatan dan gaji lumayan di sebuah syarikat swasta atas kemahuan suami.



"Namun, segala kepercayaan dan kasih musnah apabila terbaca SMS di telefon bimbitnya yang dihantar kepada seorang wanita menyatakan rasa rimas apabila pulang ke rumah setiap kali berdepan saya," katanya.

Katanya, paling menyedihkan apabila suaminya sanggup berkasih dengan sepupu, selain sering dipukul hingga pernah menyebabkan kecederaan serius.


"Saya tahu hukum agama yang membolehkan lelaki berkahwin hingga empat, namun dengan syarat berkemampuan dan berlaku adil.

"Ini sudahlah tidak mampu, tetapi berlagak macam orang kaya. Perniagaan dia pasang surut dan tidak menentu. Kini saya hidup atas ihsan adik-beradik memandangkan saya tidak bekerja.


"Sejak awal tahun ini, suami tidak pernah memberi nafkah kepada anak, malah rumah yang kami duduki juga empat kali hendak dilelong bank," katanya.


Kecewa dan sedih dengan apa yang berlaku, Fatimah menuntut fasakh kerana suami enggan menceraikannya.


"Hingga kini sudah empat tahun saya melalui proses ini di mahkamah syariah yang tidak tahu bila akan tamat.


"Terus terang, proses ini memberi tekanan fizikal, mental dan emosi sering terganggu memikirkan masalah ini, apatah lagi saya tidak bekerja dan menyara empat anak yang masih bersekolah," katanya.


sumber : mymetro

Peras foto bogel

Posted: 27 Oct 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Luluh hati seorang ibu apabila bukan saja gagal menyelamatkan anak gadisnya daripada menjadi mangsa nafsu serakah teman lelaki zuriatnya, malah terpaksa menampung perbelanjaan anak dan lelaki itu sejak sembilan bulan lalu.
Difahamkan, anak mangsa berumur 19 tahun bukan saja dipaksa melayan nafsu lelaki itu, malah mengikutnya ke Pulau Pinang dengan bermodalkan gambar bogel remaja itu sebagai taruhan.

Mangsa yang berasal dari Perak dan mahu dikenali sebagai Shiela, 45, berkata, anaknya berkenalan dengan lelaki itu ketika melanjutkan pelajaran di utara tanah air selepas terjerat dengan ayat-ayat cinta bapa ayam terbabit.


"Anak saya terlanjur buat kali pertama sembilan bulan lalu dan kesempatan itu digunakan lelaki terbabit untuk merakam gambar bogelnya sebelum dijadikan modal bagi memaksa anak saya meneruskan hubungan terlarang itu.

"Anak saya pernah cuba bunuh diri beberapa kali akibat tekanan perasaan, namun berjaya diselamatkan dan apabila dia melarikan diri ke Perak, lelaki itu menjejakinya semula sebelum memaksa dia mengikutinya pulang ke Pulau Pinang," katanya kepada Metro Ahad.


Menurutnya, sepanjang tempoh berkenaan, dia turut dipaksa menghantar wang perbelanjaan bagi mengelak anaknya dibelasah lelaki itu.



Katanya, akibat tidak mampu menahan penderaan fizikal dan seksual lelaki itu, dia dan anaknya berjaya melarikan diri ke ibu kota pada awal bulan ini, malangnya dapat dijejaki semula lelaki itu.

"Pada 25 Oktober lalu, lelaki itu memaksa anak saya mengikutnya semula dan apabila saya menghalang, saya turut dipukul.


"Bagi mencari penyelesaian untuk masalah ini, saya membuat laporan di Balai Polis Brickfields kelmarin dengan harapan lelaki itu ditahan dan anak saya dibebaskan," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan siasatan lanjut dijalankan.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment