borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Agnes Monica Tampil Anggun untuk Syuting Iklan

Posted: 04 Feb 2013 08:45 AM PST


 Aktiviti Agnes Monica memang tak ada habisnya. Baru-baru ini penyanyi "Muda" tersebut mengungkap tentang kegiatannya yakni syuting iklan TV.

Di akun Twitternya, @agnezmo, tampak foto Agnes yang terlihat anggun saat mengenakan kebaya. "Shooting a TV commercial. Almost done... :) #Kebaya #Indonesia," demikian curahan hati Agnes di Twitternya.

Masih tentang Agnes, penyanyi yang berambisi terus go international itu akan segera merilis single terbarunya. Menurut rencana, single baru "Show a Little Love" kolaborasi dengan Timbaland, akan dihadirkan bulan ini.

Timbaland sendiri juga mengisyaratkan antusiasmenya atas kolaborasi dengan Agnes. "@agnezmo its almost time (Agnes Monica, sudah waktunya)," ujar Timbaland di akun Twitter, akhir pekan lalu

Tak Tahan Lihat Pramugari Cantik Penumpang Batavia Onan*

Posted: 04 Feb 2013 08:30 AM PST



Seorang penumpang Batavia Air Nombor Penerbangan GY-593 dari Jakarta-Medan, Bambang Sudianto (23) warga Lorong Sekolah, harus berurusan dengan Polis Bandara Polonia, kerana berperilaku seks menyimpangan yang dilakukannya di Lavatory (toilet-red).

Sesuai, keterangan Ketua Awak Kabin Andrianing Tyasti Devi, dalam pengakuannya yang ditulis pada sehelai kertas HVS yang diterima KetuaPos Polisi Bandara Polonia Aiptu S Sihombing,. Dia melakukan onani di dalam toilet bahagian belakang pesawat tersebut, saat pesawat mengudara.

Saat berada di lavatory (WC), lanjut Devi, penumpang yang dikenal sebagai salah seorang mahasiswa di salah satu Sekolah Pelayaran di Jakarta tersebut tidak menutup pintu lavatory dengan sempurna. Karena mengetahui hal tersebut, cabin 3 yang dijaga Vera Risma S bermaksud mengingatkan, tapi penumpang tersebut tidak mahu tau. Kemudian penumpang tersebut kembali duduk di bangkunya semula.

Selanjutnya, penumpang tersebut kembali masuk ke lavatory untuk kali kedua. Kali ini, tambah Devi, prilaku orang tersebut semakin aneh. Dengan membuka sedikit pintu lavatory, bermain mata dengan cabin belakang seperti memanggil atau mengajak sambil membiarkan zip seluarnya terbuka dan memegang kemaluannya hingga sempat mengeluarkan cairan sperma.

Kemudian cabin 3 melaporkan kejadian itu kepada petugas kabin 4 yang dijaga Rizki Aisyiah. Keributanpun pecah hingga mengundang perhatian para penumpang lainnya yang sama terbang dalam peswat itu

Untungnya, dalam penerbangan tersebut ada salah seorang penumpang anggota TNI dan langsung mengamankan penumpang tersebut. Selama penerbangan, penumpang tersebut dikawal anggota TNI. Setibanya di Bandara Polonia pukul 16.00 WIB, penumpang tersebut langsung diserahkan kepada sekuriti Batavia yang diteruskan kepada sekuriti Angkasa Pura (AP) II Bandara Polonia yang diterima Herven dan menyerahkannya penumpang tersebut ke Pos Polisi untuk diproses.

Dalam pemeriksaan Bambang mengaku kalau penyimpangan sex yang dilakukannya tersebut merupakan kebiasaannya setelah melihat cewek cantik, langsung melakukan onani Sur Sendiri.

"Kita tidak percaya begitu saja. Sebelumnya, penumpang tersebut sempat membuang ubat di lantai pesawat. Dari pengakuannya, ubat tersebut merupakan ubat sakit magrain," ujar Ketua Pos Polis Bandara Polonia Aiptu S Sihombing seraya akan memanggil keluarganya. *** 

Gadis Cantik Merebus Gadget

Posted: 04 Feb 2013 08:15 AM PST

Seorang gadis asal Rusia merebus Galaxy Nexus, seusai dia bertengkar dengan kekasihnya.

Hal itu terjadi setelah ribut di pembicaraan telepon, direbusnya, dijadikan alas untuk memotong sayuran, dicuci dengan sabun, dan untuk ending dari semua ini, gadis ini memblender Galaxy Nexus-nya. Sebagai catatan, Galaxy Nexus tersebut adalah sebuah pemberian dari kekasih gadis Rusia itu.

Sebenarnya, semua itu adalah beberapa adegan dari sebuah iklan, untuk memperingati Hari Perempuan Nasional .

Karena ini memang sebuah iklan, selain memperingati Hari Perempuan Nasional, tujuan dari ini semua adalah untuk membuktikan akan kekuatan dari Galaxy Nexus tersebut. Setelah dianiaya,telefon tersebut masih boleh beroperasi dengan normal.




Video Kucing Masturba** Bikin Heboh di Internet

Posted: 04 Feb 2013 08:00 AM PST

Video kucing bikin pengguna microblogging di China, Weibo heboh.

Menurut weirdasianews.com, para pengguna Weibo menyebut kucing yang ada di video adalah kucing yang sedang masturbasi.

Kucing itu berulangkali menggunakan kakinya untuk menggosok area kelaminnya. Banyak pengguna Weibo (netizen) di China mengatakan bahwa kucing itu memang masturbasi.

Sementara yang lain menyebut, kucing itu merasakan dingin maka menggosok diri untuk pemanasan. Sedangkan netizen di Jepun menyebut kucing itu berperilaku demikian, kerana akan kencing.Di negara Barat, malah video kucing itu tak dianggap lucu. Malah hairan, dan marah mengapa video semacam ini dijadikan bahan lawak kerana kucing itu 'sakit' dan memerlukan pertolongan.

Video : 

Iklan McD yang Lucu dan Kreatif

Posted: 04 Feb 2013 07:00 AM PST




Sumber 

Polis Inggris Curi Identiti Bayi Untuk Menyamar

Posted: 04 Feb 2013 06:00 AM PST




Sumber 

Ini Dia Susuk Cantik Dibalik Suara Siri Apple

Posted: 04 Feb 2013 05:00 AM PST




Sumber

Lamborghini Hancur Lawan Helikopter Remote Control

Posted: 04 Feb 2013 04:00 AM PST




Sumber

Trend Pakai Mask di Jepun

Posted: 04 Feb 2013 03:00 AM PST


Orang Jepun sering memakai mask. Ada 3 alasan umum untuk memakai mask di Jepun:
1. Saat sakit.
Sebagai rasa hormat kepada orang lain Anda memakai mask untuk mencegah penularan kuman Anda.
2. Anda memiliki alergi.
Alergi sangat umum di Jepun. Yang paling umum adalah alergi terhadap debu. Mask membantu orang dengan alergi tersebut.
3. Rakan kerja Anda sakit.
Ini adalah motivasi rahsia untuk memakai masker yang beberapa orang akan mengakui. Lelah setiap orang memberikan Anda dingin – hanya memakai mask.
Saat Anda sedang sakit di Jepun dan Anda tidak memakai mask, ini dianggap tidak sopan dan melanggar adat istiadat setempat. Memakai mask merupakan sebuah kebudayaan di Jepun dan menjadi trend.
cute-mask-girl-864hard-candy-864mask-couple-864masks-and-Japanese-culture-864

Rahsia Agar Cantik Saat di Foto

Posted: 04 Feb 2013 02:00 AM PST



Tidak semua orang nyaman ketika di foto. Banyak dari mereka yang juga sering menghapus foto yang di-tag oleh teman di Facebook, kerana merasa malu dengan wajah yang aneh saat di foto.

Keith Lathrop, fotografer yang berbasis di New York mengatakan, agar menjadi fotogenik, Anda harus mengetahui tubuh Anda.

"Setiap orang memiliki sudut terbaik, sehingga Anda harus terus mencari dan berani di foto untuk menemukannya," papar Lathrop.

Seperti dirangkum dari Glo.MSN, berikut beberapa tips agar Anda terlihat menarik saat di foto. Ini dia!

1. Ketahui Angle Terbaik
Menurut Lathrop, ketahui semua tentang angle. "Dasar praktis adalah sudut tiga perempat," paparnya.

"Dalam posisi berdiri atau duduk, pastikan selalu posisi bahu dan pinggul berada di angle kamera" tambah Lathrop

Dengan pose seperti ini, Anda terlihat lebih langsing. Untuk posisi duduk, Lathrop menyarankan untuk menyilangkan kaki Anda di lutut. Posisi ini akan mengkamuflase penampilan selulit.

2. Pose
Bingung tangan harus diletakkan di mana? Lathrop menyarankan, tempatkan tangan di pinggul dan tumpukan berat badan di salah satu kaki. Jika Anda lebih besar di tengah, cobalah tempatkan tangan Anda di pinggang bukan pinggul. Untuk menonjolkan bagian terkecil dari pinggang Anda.

3. Memakai Warna Neutral
Fotografer dan make-up artist setuju untuk menggunakan warna-warna neutral saat di foto. Gunakan make-up dan pakaian dengan warna hangat dan neutral. Lathrop merekomendasikan nuansa coklat, kuning gading dan orange untuk pakaian.

Make-up artist, Travis Culberson menyarankan untuk menggunakan warna pink untuk rias wajah. "Warna pink muda merupakan make-up terbaik."

Pastikan, warna-warna yang digunakan dekat dengan warna kulit sehingga meminimalisir kesalahan fashion, terutama di bawah cahaya terang atau flash.

4. Membersihkan Wajah dan Menerapkan Make-up
Rahsia foto yang sempurna adalah wajah yang bersih. "Anda harus membersihkan wajah dengan make-up remover, sabun dan toner lalu terapkan pelembab."

Make-up artist yang pernah bekerja untuk Tyra Banks Show itu menyarankan untuk menggunakan concealer meskipun wajah Anda putih dan tanpa noda. Gunanya untuk meratakan warna kulit.

5. Percaya Diri
Banyak yang mengatakan, 'percaya diri adalah aksesori terbaik'. Lathrop mengatakan, cara terbaik untuk wajah rileks adalah senyum lebar dan angkat alis Anda. Memang tidak mudah untuk tetap menjaga ekspresi natural. Untuk mendapatkannya, sebelum memulai pose, hitung '1,2,3 lalu katakan cheese!' untuk membuat senyuman lebih lepas.(kik/kik)


sumber

Makna Dibalik Warna Eyeshadow

Posted: 04 Feb 2013 01:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Sisi Gelap Di Balik Kemewahan Dan Kemegahan Dubai

Posted: 04 Feb 2013 12:00 AM PST


Jika Dubai mempunyai hotel yang terbuat dari emas, menara-menara megah, pulau buatan gedung tenis tertinggi di dunia dan masih banyak lagi kemewahan yang mereka punya, kontrak dari hal itu inilah nasib mereka yang telah berjasa sehingga semua kemegahan itu ada .

Ekspatriat yang bekerja di Dubai di bawah kisaran gaji AED 500 tinggal di penampungan seperti ini, kerana perusahaan tidak menyediakan tempat tinggal yang memadai. Semoga Tuhan memberkati mereka semua untuk menemukan pekerjaan di negara mereka sendiri. Daripada datang ke sini dan menderita dalam penderitaan ini ... Ini adalah gambar sebenarnya diambil dalam Wilayah Al Quoz Dubai.






Sungguh Ironis Sekali, Padahal Kerana Merekalah Dubai sekarang seperti ini.



Sumber : http://www.suatufakta.com/2012/03/sisi-gelap-di-balik-kemewahan-dan.html#ixzz2JuY2BJAA

Foto Selebriti Gemar Meraba-raba

Posted: 03 Feb 2013 11:30 PM PST

Los Angeles, Banyak sekali kejadian yang memperlihatkan kenakalan para selebriti Hollywood. Berikut ini ada beberapa daftar selebrtiti yang ketangkap basah sedang meraba-raba.




1. Justin Bieber

Penyanyi lagu Boyfriend ini tertangkap  sedang meraba payudara penggemar wanitanya beberapa waktu lalu. Bukan hanya itu saja, ia juga memberikan kecupan ringan ke arah pipi penggemar wanitanya.

2. Rihanna dan Asap Rocky

Rapper Asap Rocky terlihat tergoda dengan aura Rihanna saat berada satu panggung di acara VMAs tahun lalu. Ia pun akhirnya menyentuh punggung penyanyi lagu Diamond itu, kemudian memberikan beberapa ciuman panas di bagian leher.

Aksi ini dilihat langsung oleh banyak penggemar Rihanna sekaligus, Chris Brown, dan Drake.

3. Justin Timberlake dan Mila Kunis

Pada penghargaan MTV Music Awards tahun lalu, Justin Timberlake terlihat meraba dan memegang payudara aktris cantik Mila Kunis.Tak hanya itu saja, Mila Kunis juga terlihat memegang bagian sensitif Justin. Aksi itu dilakukan setelah mereka berdua beradegan ranjang di film Friends With Benefits.

4. Matt LeBlanc

Mat LeBlanc menunjukan jika ia boleh menempatkan tangannya di payudara kekasihnya Andrea Anders di acara penghargaan Golden Globes tahun ini. Ia melakukan hal tersebut sembari tertawa.

5. Kim Kardashian dan Kanye West

Pasangan sensasional ini memang tak pernah luput dari sorotan kamera paparazi. Kim-Kanye terlihat mesra saat berjalan-jalan di sepanjang Miami. Kim pun memegang punggung Kanye saat mereka berjalan di sekitar Miami.

6. Victoria Beckham dan Eva Longoria

Mantan personil Spice Girls, Victoria Beckham terlihat sedang meraba dan memegang payudara milik Eva Longoria di acara amal Vanity Fair. Namun aksi Victoria itu hanya untuk menyelamatkan belahan dada milik Eva agar tak terlihat oleh kamera-kamera media

Sotong tepung itu rupanya usus babi

Posted: 03 Feb 2013 11:00 PM PST



 
Fried calamari alias potongan daging sotong berbentuk cincin yang digoreng tepung memang jadi favorit kerana rasa gurih renyahnya. Namun, ternyata sebagian fried calamari yang dijual di restoran di Amerika sebenarnya berasal dari usus babi yang biasa disebut 'bung'.

Berdasarkan berita yang dilansir Huffington Post (17/01/2013), acara radio 'This American Life' episode 11 Januari 2013 menginvestigasi sotong imitasi ini. Ben Calhoun, produser program tersebut, menuliskan laporannya.


Di Restoran manapun, tepat pada detik ini, orang-orang memeras irisan lemon ke atas 'cincin' yang renyah dan berwarna keemasan, mencelupkannya ke sos marinara, dan mereka menyantap usus babi. Kini mereka mengunyahnya, merasa puas dan benar-benar tak tahu apa-apa. Inilah balasan untuk ketidakacuhan kita terhadap asal makanan yang kita santap, dan bagaimana makanan tersebut sampai ke kita."


Food Safety and Inspection Service (FSIS) United States Department of Agriculture (USDA) yang berwenang memastikan pelabelan makanan yang benar, angkat bicara mengenai masalah ini. Menurut Mark Wheeler, juru bicaranya, ia tidak mengetahui keberadaan produk yang secara khusus berlabel 'calamari imitasi'. Kalaupun ada dan berasal dari usus babi, seharusnya diberi label yang jelas.


Wheeler menambahkan bahawa usus babi boleh dimakan dan lebih sering disebut sebagai 'pork chitterlings'. Menurut USDA, isi perut babi ini memiliki bau yang tajam saat direbus dan tekstur yang mirip dengan calamari. Hal ini juga diutarakan oleh Steve Haruch, jurnalis 
Nashville Scene yang pernah menyantap usus babi. "Jika diolah dengan benar, (usus babi) boleh menggantikan calamari," ujarnya.

Lebih lanjut, Calhoun menjelaskan melalui email kepada Huffington Post. "Kami sangat yakin bahwa praktik ini terjadi di industri daging Amerika, namun kami tidak dapat membuktikan ataupun menyanggah kepercayaan tersebut," tulisnya. Kerana itulah mereka berusaha membuat cerita tersebut lucu dan berfokus pada pertanyaan. Apakah usus babi goreng tepung memiliki rasa dan tekstur seperti calamari?

Menurut Oceana, lembaga pengawas konservasi laut, kecurangan pada bidang seafood terjadi dalam tingkat yang mengejutkan di daerah-daerah metropolitan di AS. Sebut saja di Miami (31%), New York City (39%), Boston (48%), dan Los Angeles (55%). Dikatakan bahwa penipuan ini boleh terjadi dalam rantai pasukan manapun, mulai dari fase pemrosesan dan pengemasan, distributor, hingga restoran itu sendiri.(odi/flo)

sumber


Apa komen kamu tentang pose awek ini?

Posted: 03 Feb 2013 10:30 PM PST


memang awek ni?

Ngeri..foto-foto korban rusuhan di penjara

Posted: 03 Feb 2013 10:00 PM PST

Tidak tahu peristiwa ini terjadi dimana, namun dari foto-foto memperlihatkan korban-korban rusuhan di dalam sebuah penjara yang sangat mengerikan. Beberapa di antaranya, tubuhnya tidak utuh lagi.

Foto sangat mengerikan, tidak sesuai untuk anak di bawah umur ata yang sensitif terhadap luka dan mayat.











Pelukan sang Ibu Boleh Membuat Kulit Anak Ini Melepuh dan MENGELUPAS

Posted: 03 Feb 2013 09:30 PM PST

Pelukan bolehmenyiksa gadis mungil ini. Sedikit saja sentuhan kulitnya bakal melepuh. Maisy Keetch (7) tetap tersenyum di depan kamera meski dirinya menderita epidermolisis bulosa. Keadaan ini membuat lapisan atas kulitnya tidak melekat sempurna.

Sebuah pelukan dari ibunya boleh membuat kulitnya merah-merah seperti luka bakar. Ia juga harus bermain hati-hati dengan anak-anak lainnya dan memiliki harapan hidup hanya 30 tahun.

Maisy, yang mengalami penyakit yang dikenal sebagai sindrom kupu-kupu kerana kulitnya rapuh seperti sayap serangga. Lengan Maisy juga selalu dibalut. Ia harus memakan ubat selama hidupnya.


 

Sang ibu, Amy, dari London mengatakan, ia sudah mengatahui ada yang berbeda dari anaknya sejak lahir.

"Maisy menjerit saat keluar. Tangan mungilnya ditutupi tanda gelap dan lidahnya berwarna merah".

"Saya mati rasa pada awalnya. Pada akhirnya saya memahami dan menyadari bayi saya membutuhkan saya untuk menguatkan dia," ujarnya seperti dikutip TheSun, Sabtu (2/2/2013).

Amy mempelajari bagaimana merawat putrinya itu dan memakaikan perban pelindung serta memberikan tetes mata. Ia juga mengatakan kepada putranya Hary, untuk ekstra hati-hati dengan adiknya.


 

Amy mengaku, setiap pagi merupakan perjuangan yang berat. Maisy bangun dengan lecet dan menjerit kesakitan tapi Amy tak bisa memberikan pelukan untuk menghibur buah hatinya.

"Saya harus mengatur pelukan saya. Saya akan mengangkatnya dengan hati-hati di bawah pantat dan memeluknya dengan leher," jelasnya.

"Saya akan meletakkan dengan lembut alas, berhati-hati melepas perban di tubuhnya, lengan, dan kaki".

"Lalu saya akan mandikan Maisy dengan air yang mengandung salep khusus untuk menenangkannya. Setelah itu, saya mengobati setiap lecet baru agar bisa sembuh lebih cepat dan membungkus tubuhnya dengan perban lagi".

Suatu hari, Amy pernah berjalan-jalan dengan Maisy dengan memegang tangannya. Tiba-tiba saja ia tersandung dan manarik tangannya dan kulit Maisy menjadi terkelupas.


 

Maisy sering menggunakan kerusi roda kerana kakinya kesakitan jika berjalan. Ia belajar untuk membuat keadaannya lebih baik. Dan anak-anak di sekitarnya sudah diberitahu agar lebih hati-hati jika bermain dengannya.

"Dia kadang-kadang bertanya, 'mengapa gadis-gadis lain memiliki kulit halus dan saya tidak?'. Sulit tapi saya akan mengatakan kepadanya,'Tidak ada yang sempurna. Kita semua memiliki kekurangan. Kamu berbeda tapi kau masih canti'," ujar Amy.

Maisy bercita-cita menjadi ahli kecantikan jika besar nanti. Ia mempunyai semangat hidup yang besar.

"Saya sudah diperingatkan, harapan hidupnya sekitar 30 tahun. Tapi dia mempunyai semangat juang jadi siapa yang tahu apa yang akan terjadi," pungkasnya. (Mel/Igw)

sumber

Kenapa dengan awek cantik ini?

Posted: 03 Feb 2013 09:00 PM PST


Lisa D'Amato  'America's Next Top Model'  Alami Kecelakaan ANEH, pic ++

Lisa D'Amato menjalani masa pemulihan dari insiden aneh yang membuatnya mengalami patah hidung dan luka terbuka pada dahi, bibir, dan dagunya, seperti yang dikhabarkan People.

Pemenang 'America's Next Top Model' berusia 32 tahun tersebut mengalami luka saat bersenda gurau di sebuah hotel setelah ia menyelesaikan pembuatan film indie 'Cowboys and Indians'.

"Kami hanya bercanda," kata Lisa kepada majalah tersebut dan menjelaskan bahwa ia sedang melakukan handstand bersandar pada kru filmnya saat tiba-tiba ia jatuh. Ia jatuh dengan kepala terlebih dahulu, membuat hidungnya patah, yang parahnya lagi, anggota kru filmnya juga jatuh menimpa dirinya.

"Ini adalah kecelakaan yang aneh," tambahnya. "Padahal tidak berbahaya seperti salto dari atas balkoni."
Lisa langsung dilarikan ke rumah sakit, dan dirawat oleh seorang doktor bedah. "Aku sudah tidak memiliki hidung yang paling baik di dunia. Ini memberiku karakter. Kini aku menjalani operasi hidung kecil. Aku kini memiliki hidung yang sangat manis."




 




 
 
 


sumber

8 Gaya Fashion Afgan Yang Membuat Wanita Jatuh Cinta

Posted: 03 Feb 2013 08:30 PM PST

Jika Anda adalah penggemar Afgan, pasti setuju jika penampilan penyanyi muda ini selalu rapi dan menawan. Intip  8 gaya pakaian Afgan yang membuat banyak wanita jatuh cinta padanya.










Hidup Sendiri, Jasad Lelaki Ini Terlantar Hingga 2 Tahun

Posted: 03 Feb 2013 08:00 PM PST

Unic29 - Solitary
 Jasad seorang lelaki di Inggris ini terlantar selama 2 tahun dan tidak dimakamkan, jasad ini terlantar kerana tidak ada yang tahu kematian lelaki  yang suka hidup menyendiri ini.
Jasad  Simon Allen harus terlantar selama 2 tahun di apartmentnya karena tidak ada yang mengetahui jika allen sudah meninggal.. Dilansir palingseru.
Jasad Allen ditemukan oleh seorang petugas kebersihan yang membersihkan apartmentAllen katika itu petugas kebersihan menemukan Jasad Allen yang tinggal tulang terbaring di belakang sofa di ruang keluarga di apartmentnya yang terletak di Brighton, East Sussex, Inggris.
Polis yang melakukan penyelidikan atas ke penemuna tulang ini baru mengeluarkan laporanya pada bulan ini dalam penyelidikan polis di duga Allen sudah meninggal sejak 2 tahun lalu pada bulan Disember 2010 pada usia 50 tahun.
Sementara itu, hasil penyelidikan juga menyatakan, tidak ada keadaan mencurigakan dari kematian Allen ini. Namun, aparat dan petugas koroner tidak bolehmemastikan penyebab kematian Allen.
Allen dikenal para tetangganya sebagai orang yang suka menyendiri sehingga kematianya sampai tidak ada yang tahu. Para penghuni apartment seblumnya pernah mencium bau busk yang tidak sedap dari apartmentAllen namun tetangga tidak ada yang mempedulikan bau tersebut. Mereka tidak tahu jika bau busuk tersebut sebenarnya adalah bau busuk jasad Allen yang mulai membusuk.
"Saya sudah tidak melihatnya selama 2 tahun. Dia seorang pemabuk dan saya dulu sering mendengar suara bising di lorong apartment hingga ke tangga setiap kali dia baru pulang saat tengah malam," tutur seorang penghuniPaul Hanscomb (45).
"Tetapi kami semua terlalu mempedulikan kehidupan kami sendiri dan saya pikir dia sudah pindah dari sini," imbuhnya.
Upaya polis untuk mencari keluarga atau kerabat Allen juga tidak membuahkan hasil. Apartment tersebut telah disewa Allen sejak tahun 1999. Sejak saat itu, Allen diketahui tinggal seorang diri.

Hadoooh… Foto Selebriti Dunia yang Menjadi “Tertuduh”

Posted: 03 Feb 2013 07:30 PM PST


Bayangkan jika beberapa tokoh dunia, baik dari kalangan selebriti, negarawan  menjadi tersangka kerana sesuatu alasan. Tapi percayalah, apa yang tersirat dari beberapa foto berikut, hanyalah sesuatu yang dilakukan oleh teknik olah digital.

12
4
5
6
7
(sumber: uphaa.com)

Apakah pertandingan Muay Thai ini betul atau rekayasa?

Posted: 03 Feb 2013 07:00 PM PST


Muay Thai dikenal sebagai salah satu olahraga terhebat di dunia, tapi tak selamanya pertandingan antara dua orang atlet Muay Thai yang sedang beradu terlihat seperti pemandangan horor. Kadang ada juga yang malah boleh bikin kita ketawa, contohnya yang satu ini.
Sebelum melihat pertandingan ini sampai selesai, apakah pertandingan ini benar atau cuma rekayasa. Sekilas seperti adegan bertumbuk antara mereka cuma lawak, tapi cara kedua atlet menendang dan memukul terlihat cukup serius. Jadi asli atau bukan? Tonton saja videonya sampai habis :)

Kekasih halal, kekasih haram

Posted: 03 Feb 2013 06:30 PM PST


Sekadar gambar hiasan.
Sekadar gambar hiasan.
SOALAN: 

Saya mempunyai seorang anak lelaki yang sedang menuntut di sebuah institusi pengajian tinggi awam. Satu hari dia minta keizinan saya untuk kahwin dengan gadis pilihannya. Alasan diberikan, untuk mengelakkan maksiat. Pada saya usianya yang masih muda harus digunakan untuk belajar bersungguh-sungguh. Jadi, apa yang harus saya lakukan sekarang?


JAWAPAN:

KITA biasa mendengar bagaimana datuk dan nenek kita dahulu sering dikaitkan dengan mempunyai anak ramai. Kita juga biasa mendengar kata-kata nakal; orang dulu tak ada benda lain hendak dibuat. Menjelang malam selepas isyak, mereka sudah pasang kelambu untuk masuk tidur.

Tidak seperti kita sekarang. Embun jantan menitis pun masih lagi di luar rumah.

Jadi tidak hairanlah jika setiap keluarga mempunyai anak ramai. Lapan hingga 10 anak dikira biasa. Kebanyakannya mencecah hingga 14 dan ada juga yang saya temui sehingga 19 orang.

Bila difikirkan semula, antara faktor lain yang menyumbang anak ramai dalam kalangan datuk nenek kita adalah berkahwin pada usia muda. Mana tidaknya, anak gadis zaman dahulu rata-ratanya berkahwin usia 14 tahun. Malah ada yang berkahwin seawal 11 tahun!

Jika umat Islam mempunyai anak ramai, ia jadi kebanggaan Nabi Muhammad SAW kerana secara langsung dapat meramaikan umatnya. Realiti hari ini, mereka yang mempunyai adik-beradik ramai dan datang daripada keluarga besar kelihatan mudah dari banyak segi.

Saya mempunyai pengalaman dengan sebuah keluarga besar yang mempunyai ahli seramai 11 orang. Dari segi keyakinan diri, rata-rata ahli keluarga ini mempunyai keyakinan diri yang tinggi.

Bilangan keluarga dengan umur yang 'dekat-dekat' mempunyai kaitan dengan kemahiran bersosial dan emotional intelligence (IQ). Ini kerana tidak cukup dengan pandai bergaul, mereka sudah mempunyai sumber pendapatan sendiri. Dari situ mereka dapat menggerakkan ekonomi melalui tabungan wajib setiap bulan. Hampir seperti pelaburan!

Baru-baru ini pula, saya menghadiri majlis tahlil arwah ayah saudara. Dia pernah berkahwin sebanyak tiga kali dan mengumpulkan dua daripada isterinya dalam sebuah rumah. Seorang daripada isterinya orang Jambi, Indonesia yang saya gelar tante.

Apabila adik tante saya yang datang dari Jambi melihat bilangan saudara-mara yang datang menziarahi arwah dan mengadakan tahlil, dia agak kaget.

"Kalau di Jambi kami tak perlu jemput orang lain untuk tahlil. Cukup dengan adik-beradik dan saudara-mara. Kami di sana mempunyai keluarga yang besar," katanya.

Bayangkan, arwah bapa saudara saya yang mempunyai anak seramai sembilan orang itu pun masih dikatakan tidak ramai!

Memang untung mempunyai keluarga besar. Semua pekerjaan mampu dibuat bersama.

Kalau hendak mengadakan kenduri ataupun majlis perkahwinan, suasana akan ceria apabila semua ahli keluarga mengambil bahagian.

Bermula dengan abang sulung menyediakan makanan untuk jemputan, yang kedua menyiapkan khemah, si adik pula menguruskan orang untuk merewang dan yang lain-lain menguruskan sesi fotografi, mak andam, pelamin dan seumpamanya.

Yang bagusnya mereka bukan sekadar menguruskan tetapi bertanggungjawab menaja barang hantaran pengantin. Jadi, mempelai hanya goyang kaki dan benar-benar jadi raja sehari.

Begitu hebatnya mempunyai adik-beradik yang ramai. Jadi jangan takut jika dikurniakan anak yang ramai. Bahkan, bersyukurlah.

Sesungguhnya setiap kurniaan ALLAH adalah yang terbaik buat kita.


Segera tunaikan kebaikan

Rata-rata mengetahui bahawa berkahwin adalah sunah yang perlu diikuti oleh setiap umat yang mengaku bahawa Nabi Muhammad SAW ialah nabinya. Setiap perkara yang dilakukan kerana sunah nabi tentu sekali akan meraih ganjaran pahala.

Jika bernikah sebagai sunah dan menjadi wajib kepada mereka yang tertentu, maka yang sengaja meninggalkannya akan menanggung dosa.

Berapa ramai teruna dan dara di luar sana yang berkasih-kasihan, selesa dengan keadaan dan status mereka hanya sebagai 'kekasih yang tidak halal'.

Amalan melambatkan perkahwinan (tanpa alasan kukuh), menjadikan hubungan kekasih ini sentiasa berpanjangan dalam keadaan berdosa.

Daripada Ma'qil bin Yasar, Nabi Muhammad SAW bersabda yang bermaksud:

"Sesungguhnya ditusuknya kepala salah seorang di antara kamu dengan jarum besi itu lebih baik daripada dia menyentuh wanita yang tidak halal baginya." (Riwayat Thabrani dan Baihaqi)

Berbeza pula apabila si suami memimpin atau memegang tangan isterinya dengan kasih sayang. Perlakuan ini kelihatan remeh, tetapi ia sebenarnya mampu meraih ganjaran pahala daripada ALLAH SWT.

Bagaimana dengan melihat wajah kekasih hati? Menyimpan gambar yang bukan muhrim sahaja sudah dikira berdosa apalagi memandangnya secara nyata. Sehinggakan ALLAH memerintahkan kepada perempuan dan lelaki agar menundukkan pandangan ketika berjalan.

"Sesungguhnya, apabila seorang suami memandang isterinya (dengan kasih sayang) dan isterinya juga memandang suaminya (dengan kasih sayang), maka ALLAH akan memandang keduanya dengan pandangan kasih sayang. Dan apabila seorang suami memegang jemari isterinya (dengan kasih sayang) maka berjatuhnya dosa daripada segala jemari keduanya." (Riwayat Abu Sa'id)

Begitulah indahnya Islam. Jalan sudah diberi, lampu jalan juga sudah dipasang sepanjang jalan, sign board sebagai petunjuk juga sudah siap sedia di kiri kanan kita.

Malah, destinasi juga sudah dinyatakan awal-awal lagi. Tinggal kita sebagai umat baginda perlu melalui jalan yang betul untuk mencapai syurga-NYA.


Tidak halal

Tidak dapat saya bayangkan bagaimana rendahnya akhlak dan moral masyarakat mendiami bumi indah Malaysia ini, sehinggakan setiap 10 minit akan lahirlah seorang anak luar nikah.

Sekiranya bernasib baik, dapatlah bayi ini membesar sama ada di bawah jagaan Jabatan Kemajuan Masyarakat ataupun orang perseorangan yang menginginkan zuriat.

Sekiranya nasib bayi ini kurang baik, terbiarlah dia di tepi longkang dikerumuni semut dan kerengga yang menggigit. Tetapi, kebanyakannya berakhir di mulut anjing liar yang menggonggongnya sebelum dimakan.

Natijahnya, yang ditemui semula hanyalah bangkai manusia yang cacat anggota.

Kepada pasangan yang masih berkasih- kasihan dan gagal untuk memegang status 'kekasih halal', renungkanlah dalam-dalam.

Bacalah petunjuk yang setiap hari terbentang di depan mata. Ingatlah sentiasa tujuan dan matlamat akhir kita yang sebenar.

Sesungguhnya, destinasi kita adalah syurga yang kekal abadi.

Janganlah terlalu asyik bercinta dan berkasih sayang tanpa menghiraukan dosa dan pahala, tanpa memikirkan balasan yang akan kita terima kelak.

Segerakanlah menunaikan sunah Rasulullah iaitu berkahwin, agar ikatan yang haram bertukar menjadi halal.

Secara langsung akan dilimpahi keberkatan, rahmat dan pahala yang berpanjangan dalam kehidupan.
sumber : sinar harian

Penari separuh bo*el hiburkan Styles

Posted: 03 Feb 2013 06:00 PM PST


LONDON - Seorang penari separuh bogel menghiburkan anggota kumpulan nyanyian One Direction, Harry Styles (gambar) sempena ulang tahun kelahirannya yang ke-19, lapor akhbar The Sun kelmarin.
Seorang rakannya dilaporkan mengupah penari itu untuk menari di depan Styles di sebuah bar di sini pada minggu lalu.
Styles menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke-19 pada Jumaat lalu.
"Dia (penari itu) menanggalkan pakaiannya sehingga menampakkan seluar dalamnya. Bagaimanapun, terdapat dasar tidak boleh berbogel di bar itu," katanya.
Kumpulan itu turut dianggotai Liam Payne, Louis Tomlinson, Zayn Malik dan Niall Horan. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Dua anak kena culik?

Posted: 03 Feb 2013 05:30 PM PST


Klang: Ketika keluarga lain sedang sibuk membuat persiapan menyambut Tahun Baru Cina minggu depan, lain pula ceritanya buat sepasang suami isteri yang diselubungi kesedihan mengenangkan dua anak gadisnya yang dikhuatiri diculik kerana tidak pulang ke rumah di Pandamaran Jaya sejak Rabu lalu.
Bapa remaja terbabit, Chen Fook Chai, 42, berkata, dua anaknya Chen Poh Choo, 15, dan Chen Poh Fong, 13, keluar dari rumah untuk ke sekolah berhampiran rumah kira-kira jam 12 tengah hari.
Pada kebiasaannya, anaknya itu berjalan ke sekolah dan akan pulang sebelum jam 7 malam setiap hari.

Bagaimanapun pada hari kejadian, mereka tidak pulang sehingga lewat malam dan memaksa Fook dan isterinya Lee Lay Chin, 35, keluar mencari kedua-dua anak mereka kerana bimbang sesuatu buruk berlaku.
"Saya cuba menghubungi telefon bimbit mereka, namun gagal. Berikutan itu, saya dan isteri keluar mencari mereka di sekolah dan juga rumah rakan terdekat yang dikenali, tapi hampa kerana panggilan tidak dijawab, selain rakannya tidak mengetahui ke mana anak saya pergi selepas sekolah.
sumber:mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment