borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


(Foto) Model Se*y Tertinggi Di Dunia

Posted: 24 Feb 2013 08:45 AM PST


Inilah mungkin salah satu Model cantik yang di nobatkan sebagai model paling tinggi dunia kali ya. Bukan umumnya seorang wanita, karena memiliki tinggi badan jauh di atas rata2 dengan tinggi badan 202 cm.

world tallest model 
Tingginya bagai raksasa

Ya Amazon Eve yang lahir di Turlock, California pada 23 Februari 1979 dengan nama Erika Ervin merupakan model wanita profesional yang mempunyai tubuh tertinggi di dunia menurut Guinness World Records pada tahun 2011. Dan rekor tersebut masih bertahan hingga kini.


Ia memang sangat tinggi, tapi ia sexy

Eve yang merupakan sarjana hukum selain berprofesi sebagai model juga berprofesi sebagai pelatih kecergasan. Maka tak hairan kalau tubuhnya sedikit berotot dan kekar.


Tubuhnya kencang keraa ia juga berprofesi sebagai pelatih kecergasan

Nampaknya nahas sekali laki-laki ini apabila dibanting Eve

Eve mulai naikkala ia pertama kali kuncul sebagai cover majalah Zoo Weekly di Australia.
(Wikipedia, Dailymail, The Chive)

Inilah HADIAH VALENTINE paling MAHAL dan KREATIF buat awek kamu PASTI BAHAGIA

Posted: 24 Feb 2013 08:30 AM PST


This enthusiastic Chinese guy decided to spoil his valentine's this year in a very unusual but slightly pricey way…
An Expensive and Creative Valentine's Day Gift
Using 100 yuan bills (equal to $16) he hand-crafted 520 origami hearts, which he presented to her on the day. That is one lucky girl!
An Expensive and Creative Valentine's Day Gift

An Expensive and Creative Valentine's Day Gift

An Expensive and Creative Valentine's Day Gift

An Expensive and Creative Valentine's Day Gift

An Expensive and Creative Valentine's Day Gift

An Expensive and Creative Valentine's Day Gift



sumber 

Rosak Terus, Pemilik Pilih Lembu Tarik Kereta BMWnya

Posted: 24 Feb 2013 08:15 AM PST


Seorang pemilik BMW seri 1 cabriolet di Qiangdao, Shandong, China melakukan aksi protes dengan menyewa lembu seharga 1.000 yuan  untuk menarik kereta mewah miliknya.

Dilansir Car News China, Jumaat 22 Februari 2013, hal tersebut dilakukan kerana kecewa terhadap dealer di kotanya, yang tidak boleh memperbaiki BMW tersebut. Padahal perbaikan sudah dilakukan berulang-ulang.

Dengan menggunakan seekor lembu sang pemilik ingin menunjukan bahawa kereta asal Jerman itu tidak ada bezanya dengan gerobak para petani di China.

Selain itu, si pemilik yang tidak disebutkan namanya juga bermaksud membuat malu dealer tersebut. Saat dihadapi kereta import seperti BMW 1-series cabriolet, mereka justru tidak mampu memperbaiki.

Di China, kereta premium BMW seri 1 cabriolet dilepas dengan harga 368.000 yuan . 

Dua Warden Penjara Hamil Akibat Hubungan Terlarang Dengan Napi

Posted: 24 Feb 2013 08:00 AM PST


Seorang wanita yang menjadi warden penjara di New York, Amerika Syarikat berhubungan seks dengan salah satu tahanan. Akibat hubungan itu, dia pun kini hamil enam bulan.

Tyshinia Love Brewster,Nancy Gonzalez
Tyshinia Love Brewster

Foto Tyshinia Love Brewstr di MySpace miliknya

Tyshinia Love Brewster ditangkap di rumahnya pada Rabu, 20 Februari waktu setempat. Wanita berumur 39 tahun itu ditahan atas tuduhan pemerkosaan dan pelanggaran profesionalisme.

Menurut polis setempat, Brewster telah terlibat hubungan intim dengan seorang tahanan di LP Downstate di Fishkill, New York. Dimana sang warden wanita itu telah 7,5 tahun bekerja sebagai sipir di penjara berpengamanan maksimum itu.

Menurut rilis yang dikeluarkan polis, warden dan tahanan tersebut biasanya bertemu saat Brewster mendapat giliran tugas jaga di blok sel tempat napi tersebut ditahan.

Atas kejadian ini, napi tersebut telah dipindahkan ke penjara lain. Keduanya disebutkan telah menjalin hubungan sejak tahun 2010.

Ini merupakan kes serupa kedua di New York dimana beberapa minggu lalu, seorang warden penjara federal dituduh berhubungan seks dengan tahanan yang merupakan pembunuh polis.

nancy_gonzalez,ronell_wilson
Warden Nancy Gonzalez (tengah)

Ronell Wilson, pembunuh polisi yang menghamili Nancy Gonzalez

Warden yang bernama Nancy Gonzalez tersebut tengah mendapat giliran tugas malam di LP Metropolitan Detention Center, ketika dirinya bercinta dengan tahanan bernama Ronell Wilson itu. Wanita berumur 29 tahun tersebut kemudian hamil akibat hubungan terlarang itu.
(ABC, NY Post, Fox)

Tutup Botol Vodka Bertuliskan Kata 'Allah'

Posted: 24 Feb 2013 06:00 AM PST

Kilang pembuat botol minuman asal Kazaskhtan merilis tutup botol Vodka dengan motif kata 'Allah Adalah Pelindung Seluruh Manusia'.

Produksi itu telah dilakukan sejak April 2012 di sebuah kota kecil, Aktobe. Pemerintah Kazakstan mengaku  terkait masalah tersebut.


Namun, gerak cepat dilakukan apihak polis Kazakstan. Tiga orang yang diketahui terlibat dalam proses pengemasan botol  tersebut ditangkap dan diajukan ke pengadilan.
Pengadilan memutuskan ketiga terdakwa itu, yakni Salamat Akhet (17 tahun)  3 tahun penjara,  Nursultan Tenizbayev (18 tahun) 5 tahun penjara dan Arslan Zhakabayev (18 tahun) yang dijatuhi hukuman  5 tahun penjara.

Media Kazakstan dalam laporannya tidak menyebut siapa pemilik kilang itu. Mereka hanya menuliskan pemiliknya itu berasal dari Kazakhstan. Secara terpisah, ibunda Akhet, menyebut anaknya hanyalah korban dari aparat keamanan. 

“4 Isteri Plastik” Ini Ketagihan Operasi

Posted: 24 Feb 2013 05:00 AM PST


Mengubah bahagian tubuh dengan cara instant tentunya harus mendapat persetujuan dari dokter bedah plastik professional, melalui banyak tahapan-tahapan sesuai aturan kedoktoran. Namun, empat orang wanita dari Beverly Hills ini tidak perlu repot untuk melakukan itu semua, kerana mereka boleh melakukan itu semua secara singkat dan juga percuma dengan suami-suami mereka.

qb83ucg9 copy
4 istri dari dokter bedah plastik terkenal yang berada di Beverly Hills, AS (Sumber : nydailynews.com)
Frances Marques, Veronica Matlock, Alana Sands dan Danya Devon, keempat wanita ini menjadi seorang isteri dari doktor bedah plastik terkenal yang berada di Beverly Hills, Amerika Syarikat.
Bertambah canggihnya teknologi yang ada, implan-implan yang baru, cara botoks yang baru, dan adanya operasi laser itulah yang membuat empat wanita itu ingin mencuba untuk mempercantik diri.
Salah satunya ialah Frances Marques, isteri dari Dr. Ryan Stanton. Dia mengungkapkan bahwa, dirinya ditinggalkan suami terdahulunya karena sudah terlihat lebih tua dari sebelumnya.
Berbeda dengan Marques, Alana Sands juga mempercantik dirinya dengan bantuan suaminya yang berprofesi sebagai doktor kosmetik Dr. Kevin Sands. Tidak hanya itu, ia juga mendatangi beberapa dokter bedah plastik untuk beberapa bagian tubuhnya yang lain. Wanita yang mempunyai dua anak ini pun terlihat memiliki hidung lebih mancung dan kulit lebih cerah setelah melakukan operasi plastik.
Dayna Devon, yang juga salah seorang anchor dari acara televisyen Extra Show melakukan operasi plastik juga dengan bantuan suaminya, Dr. Brent Moelleken. "Mungkin di beberapa negara, atau komuniti ini dianggap tidak masuk akal, tapi ini Hollywood", ungkapnya. Selain itu ia juga menginginkan tetap berkarir di industri pertelevisian, sehingga Dayna berpikir untuk bisa menjaga penampilannya. "Ada sesuatu juga yang harus Anda pikirkan", tambahnya.
Cerita lain datang dari Veronica Matlock yang tidak mendapatkan izin dari suaminya untuk operasi plastik. Namun ia tetap melakukan operasi tersebut. "Saya bilang ke suami saya, ya saya cuma ke dokter, jangan pikir macam-macam, jangan khawatir, saya hanya ini-itu saja", tuturnya.
Keempat wanita yang dijuluki fake dour wives ini, merasa mereka tidak boleh membuat diri mereka berhenti untuk terus mengubah penampilan diri mereka, walaupun tidak mendapatkan izin dari suami mereka. Dayna Devon mengatakan bahawa ia tidak pernah menyesal dengan apa yang ia lakukan sekarang. "Saya baik-baik saja sekarang", katanya. Dia juga mengatakan setiap wanita juga mempunyai obsesinya tersendiri apalagi untuk dirinya. (**)
Sumber : nydailynews.com, uniknya.com

Menolak Disuruh Tidur, Anak Ini Hubungi 911

Posted: 24 Feb 2013 04:00 AM PST


Seorang anak laki-laki berusia 10 tahun menelefon operator 911. Namun, bukan untuk melaporkan keadaan darurat, dirinya hanya menolak disuruh tidur oleh ibunya.
Anak yang tidak diketahui namanya itu menelepon 911 pada Jumaat 22 Februari pukul 08.09 malam waktu setempat. Menurut operator yang menerima telepon saat itu mengatakan bahawa anak itu disuruh tidur oleh ibunya, tapi ia belum mahu tidur.

scynya6w copy
Seperti dilansir Enterprise News, Sabtu (23/2), untuk seberapa saat pembicaraan itu terputus. Tetapi operator 911 menelefon kembali dan berbicara dengan ibu anak tersebut, untuk menjelaskan situasi yang sebenarnya.
Sang ibu menanyakan kepada anaknya apakah ia masih ingin berbicara dengan operator 911 untuk mengeluh tentang jam tidurnya, tapi anak itu menjawab tidak ingin melanjutkan pembicaraan lagi.
Akhirnya seorang petugas datang ke rumah anak itu di Brockton, Amerika Syarikat (AS) dan menjelaskan kepada anak itu untuk tidak menelefon 911 jika hanya masalah jam tidur. Ada-ada saja! (**)
Sumber : inquisitr.com, uniknya.com

Meninggal 90 Minit, Bayi Baru Lahir Ini Hidup Kembali

Posted: 24 Feb 2013 03:00 AM PST


Dalam hidup terkadang ditemukan banyak sekali keajaiban. Seperti yang terjadi pada bayi yang baru saja dilahirkan ini. Setelah dinyatakan meninggal oleh doktor, 90 minit kemudian diketahui bayi ini masih hidup.

Seperti diberitakan CTV News, bayi perempuan ini dinyakatan meninggal setelah dilahirkan oleh perempuan 20 tahun yang tidak disebutkan namanya. Demikian dikutip dari Huffungton Post, Jumaat (22/2/2013).

Bayi tersebut lahir di trotoar jalan di Toronto, AS, pada Minggu 17 Februari lalu pukul 06.00 waktu setempat. Saat lahir, cuaca di Toronto sangatlah dingin. Bahkan suhu pada pagi itu 5 derajat Fahrenheit.

Menurut laporan CBC News, paramedis bergegas membawa bayi yang baru lahir ke rumah sakit terdekat. Kerana tidak terlihat tanda-tanda kehidupan, bayi tersebut dinyatakan meninggal dan diletakkan dalam selimut.

Dua petugas polis yang berada di RS kemudian melihat keadaan bayi tersebut, 90 minit kemudian. Apa yang terjadi? Polis tersebut melihat sosok bayi dalam selimut itu bergerak-gerak.

"Dalam situasi ini kami berada di tempat yang tepat pada waktu yang tepat," ujar seorang polis Toronto, Wendy Drummond.

Petugas rumah sakit pun dipanggil. Mereka mendeteksi adanya denyut nadi pada bayi mungil tersebut. Petugas medis mengatakan bayi tersebut hidup. Sementara itu pada hari Minggu malam lalu, diketahui kondisi bayi dan ibunya dalam keadaan baik secara fisik.

Kepada Canadian Press, dokter mengatakan bayi tersebut sempat dinyatakan meninggal karena si bayi dalam keadaan hypothermia. Ketika berada dalam keadaan semacam itu, kadang-kadang manusia tampak seperti sudah meninggal.

"Itulah penjelasan yang paling mungkin," kata Dr Jamie Hutchison, seorang doktor perawatan intensif.

"Kerana itu  tubuh memerlukan suhu tertentu untuk metabolisme. Jadi dengan suhu yang menurun setiap darjah, metabolisme setiap organ melambat. Tidak meninggal, tetapi tampak seperti itu," imbuh Dr Hutchison.

Modif VW Kodok ini US$900 ribu

Posted: 24 Feb 2013 02:00 AM PST


Salah seorang ahli dari musik Black Eyed Peas yang bernama Will.i.am ini ternyata membuat sebuah kereta modifikasi dengan harga US$900 ribu dari sebuah kereta VW kodok yang sudah di modifikasi total.
Tak hanya sampai disini saja kereta ini ternyata banyak dibicarakan loh, konon modifikasi kereta  tersebut sudah menghabiskan biaya hingga US$900 ribu.
mobil Will i am
Blog otomotif Jalopnik melakukan sebuah penelusuran, dan ternyata mobil modifikasi keren ini adalah sebuah mobil VW Kodok kelauran 1985 yang dimodifikasi secara gila-gilaan hingga mobil tersebut sudah tidak dikenali lagi wujud aslinya.
Mobil itu awalnya diserahkan untuk dimodifikasi di rumah modifikasi kecil bernama The Garage di Florida, AS, yang dimiliki oleh Austin Weiss.
"Ia awalnya ingin mesin twin-turbo Porsche flat six dipasang di belakangnya," ujar Weiss.
Namun enam minggu kemudian, artis berkulit hitam ini mengubah keinginannya.
"Lalu will.i.am ingin sesuatu yang gila dan futuristik dengan pintu membentang dan mesin depan. Saya katakan bakal lebih mudah jika dibuat sebuah sasis baru, tetapi ia tetap memaksakannya pada VW Kodok ini," papar Weiss.
Musisi bernama asli William James Adams itu lalu terus menambahkan tumpukan modifikasi pada mobilnya.
Menurut Weiss, will.i.am ingin fender keretanya seperti kereta klasik Morgan, ia juga ingin gril depan kustom dan pintu suicide door sehingga tak ada satupun bentuk asli yang tersisa dari VW Kodok tersebut.
Kereta yang awalnya diperkirakan selesai dibangun dalam waktu satu setengah tahun itu nyatanya tertunda karena will.i.am terus mengubah pikirannya.
"Ia orang yang paling menyenangkan di dunia, tetapi ia tidak tahu apa-apa tentang mobil," cetus Weiss.
Weiss pun akhirnya menyerah dan menyerahkan pengerjaan kereta ini kepada rumah modifikasi ternama, West Coast Customs. Di tangan modifikator barunya, VW Kodok ini akhirnya selesai dibangun sesuai keinginan will.i.am.
Setelah melihat hasilnya, kami menganggap bahwa kereta  ini tidak terlihat seperti mobil seharga US$900 ribu. Bahkan media entertaimen TMZ menjuluki kereta ini sebagai 'Ugly Car of the Future'.
Ini dia videonya;
http://www.tmz.com/videos/0_jte0b2uc/

Ibu Ini Dapat Diskaun kerana Anak-anaknya Bersikap Baik

Posted: 24 Feb 2013 01:00 AM PST


Staff "Sogno di Vino", sebuah restoran italia di Poulsbo baru saja memuji Laura King dan keluarganya, kerana telah mengajarkan anak-anaknya untuk bersikap sopan ketika berada di restoran.
bill-discount-reddit
Saat itu Laura mengajak ketiga anak yang berusia dua tahun, tiga tahun dan lapan tahun untuk makan di restoran itu. Ketiganya di berikan menu yang sama oleh laura iaitu semangkuk aiskrim besar untuk dimakan secara bersamaan.
Ketika Laura menerima struknya, ternyata Laura mendapatkan diskaun dari restoran itu kerana berhasil membuat anak-anaknya bersikap wajar ketika berada di restoran.
Menurut sang pemilik resto, Rob Scott, "Sebenarnya penghargaan seperti itu bukan yang pertama kali kami lakukan, tapi untuk pernyataan yang dituliskan langsung di struk memang hal itu yang pertama, sebab pelayan kami yang menilainya sendiri."
Hmm,, lucu yah, padahal menurut Laura, "Saya tidak terlalu mengajarkan table manner kepada mereka, tapi untuk sopan santun, saya cukup keras men-direct mereka, jadi hal itu terjadi secara alami saja" tutupnya.

Seperti apa BENTUK dan RUPA JIN itu ??? ini dia ...

Posted: 24 Feb 2013 12:00 AM PST

PADA dasarnya bentuk rupa Jin tidak banyak berbeda dari bentuk rupa manusia, iaitu mereka memiliki jenis kelamin, memiliki hidung mata, tangan, kaki, telinga dan sebagainya, sebagaimana yang di miliki oleh manusia. Pada dasarnya 80 hingga 90 peratus Jin menyerupai manusia.

Hanya perbezaan fisik Jin adalah lebih kecil dan halus dari manusia. Bentuk tubuh mereka itu ada yang pendek, ada yang tinggi dan bermacam-macam warnanya, iaitu putih, merah, biru, hitam dan sebagainya. Jin kafir dan Jin Islam yang fasik itu memiliki rupa yang buruk dan menakutkan. Sedangkan Jin Islam yang soleh memiliki paras yang elok.



Menurut beberapa pendapat, tinggi Jin yang sebenarnya adalah sekitar tiga hasta saja. Pengetahuan mereka lebih luas dan berumur sangat panjang sampai beribu-ribu tahun umurnya. Kecepatan Jin bergerak melebihi kecepatan cahaya dalam suatu waktu. Kerana Jin terdiri dari mahkluk yang seni dan tersembunyi, tidak zahir seperti manusia dan tidak sepenuhnya ghaib seperti Malaikat, maka ruang yang kecil pun boleh di duduki oleh jutaan Jin dan juga dapat merasuki dan menghuni tubuh manusia.

Jumlah Jin terlalu banyak sehingga menurut beberapa pendapat mengatakan bahawa jika jumlah semua manusia dari Nabi Adam sampai hari
kiamat dikalikan dengan haiwan-haiwan, dikalikan dengan batu-batu, dikalikan dengan pasir-pasir dan semua tumbuh-tumbuhan. Itu pun hanya sepersepuluh dari total Jin.

Sedangkan total Jin adalah sepersepuluh dari total Malaikat. Total Malaikat hanya Allah dan Rasulnya saja yang mengetahuinya.

Alam tempat berdiamnya Jin adalah di lautan, daratan, di udara dan di Alam Mithal yaitu suatu alam yang terletak diantara alam manusia dan alam malaikat. Jika kita diberikan oleh Allah kemampuan untuk melihat Jin, sudah tentu kita akan melihat jarum yang jatuh dari atas tidak akan jatuh ke bumi, tetapi jatuh dibelakang Jin, kerana sangat banyaknya jumlah mereka.

Oleh sebab itu orang tua kita selalu berpesan agar anak-anaknya segera kembali ke rumah apabila tiba waktu maghrib dan pintu serta jendela rumah harus di tutup, agar tidak dimasuki oleh setan dan Iblis.

Sebagaimana sebuah hadist yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dari Rasulullah: "Bila kamu menghadapi malam atau kamu telah berada di sebagian malam maka tahanlah anak-anakmu kerana sesungguhnya setan berkeliaran ketika itu dan apabila berlalu sesuatu ketika malam maka tahanlah mereka dan tutuplah pintu-pintu rumahmu serta sebutlah nama Allah, padamkan lampu-lampu mu serta sebutlah nama Allah, ikatlah minuman mu serta sebutlah nama Allah dan tutuplah sisa makanan mu serta sebutlah nama Allah (ketika menutupnya) "

Hadist di atas berarti bahwa Jin dan setan tidur di waktu siang dan menjelang petang mereka keluar untuk mencari rezeki dan makanan, baik laki-laki mahupun perempuan, baik yang dewasa atau anak-anak. 


http://www.indospiritual.com/fotomisteri/hantu136.jpg

sumber

Foto: Cantiknya Jennifer Lawrence Tampil Perdana di Iklan Miss Dior

Posted: 23 Feb 2013 11:30 PM PST

Jennifer Lawrence menggantikan Mila Kunis untuk kempen  terbaru lini handbag Christian Dior, Miss Dior. Inilah iklan perdana Jennifer di iklan Miss Dior.




Kim Kardashian Disarankan Ganti Bra

Posted: 23 Feb 2013 11:00 PM PST


Kim Kardashian tengah mengandung anak pertamanya. Kim setidaknya perlu memperhatikan untuk membeli bra baru.

Kim Kardasian setelah mengumumkan kehamilannya terlihat sudah mengalami perubahan di tubuhnya. Perubahan kekasih Kanye West yang paling kentara adalah perutnya yang mulai membuncit dan payudaranya yang semakin membesar.

Ketika terlihat akan berangkat ke gym, pakaian dalamnya terlihat sudah tidak mampu lagi menampung payudara yang dulunya berukuran 36D menjadi 36G.

Saat ini Kim tengah menanti putusan sidang cerai dengan suami terdahulu, Kris Humpries. Pernikahan yang hanya sesaat ternyata memerlukan waktu sidang cerai yang lebih panjang dari usia pernikahannya. (and/photo: ist)

Inilah Tempat Tidur Multimedia Termewah

Posted: 23 Feb 2013 10:30 PM PST



Sebelum kami telah melihat banyak tempat tidur rumah atau furniture tidur sekarang saatnya untuk menunjukkan perabotan modern. Berikut adalah tempat tidur HiCan terbaru yang datang dengan banyak media hiburan yang dapat membuat Anda malas untuk bangun. Ini memiliki tempat tidur berbentuk kotak itu juga dilengkapi dengan projektor dengan resolusi HD. Kamar yang nyaman dilengkapi dengan desain yang unik tampaknya sangat elegan dan benar-benar santai-mampu.


Layar dapat digulung bila tidak digunakan. Tentu saja, itu juga dilengkapi dengan sound system top. Aku suka untuk memilih furnitur yang elegan untuk rumah saya sekarang ini tempat tidur HiCan terbaru adalah mengagumkan.
Hal ini juga akan ditambahkan ke otomatisasi rumah berarti Anda dapat menyesuaikan semua peralatan elektronik. Secara keseluruhan itu gaya modern dan kenyamanan melambangkan desain tempat tidur berbentuk kotak keren. Besar, tentu ideal bagi siapa pun. Tetapi untuk memiliki tidur mengesankan Anda harus memiliki wang sekitar US $ 60.000. Apakah Anda ingin membelinya?








Ini akibat terlampau dekat dengan binatang di Zoo

Posted: 23 Feb 2013 10:00 PM PST

o

habis kepala kena telan....

Gembala Kerbau pakai Lamborghini

Posted: 23 Feb 2013 09:30 PM PST

Gembala Kerbau pakai Lamborghini akan menjadi hal biasa di tahun 2099

"Huo Liao" Perawatan Kecantikan Dengan Cara Membakar Wajah

Posted: 23 Feb 2013 09:00 PM PST


Huo Liao, Perawatan Kecantikan Dengan Cara Membakar Wajah : Sebuah salon di China ini akan membakar wajah Klienya untuk mendapatkan perawatan kecantikan yang luar biasa. Ada banyak cara untuk melakukan perawatan kecantikan dari yang alami, hingga yang sangat ekstrem boleh kita temukan namun tujuanya hanya satu untuk mendapatkan kecantikan yang sempurna. Nah di China ada sebuah perawatan kecantikan yang sangat aneh yakni dengan cara membakar muka, cara ini sering disebut sebagai Huo Liao.


Cara perawatan kecantikan ini adalah dengan meletakkan tuala pada bahagian tubuh yang lelah. Kemudian di atas tuala tersebut diberi sebuah ramuan rahsia dan diberi sedikit cairan. Setelah itu, barulah dinyalakan apinya.


Fungsi dari api yang dibakar dimuka ini adalah memberikan relaksasi pada bagian tubuh yang lelah. Walupun dianggap berbahaya ternyata banyak orang yang suka dengan metode perawatan kecantikan yang menyeramkan ini alasanya mereka mendapatkan dampak yang menyenangkan bagi tubuh.

Nah beranikah anda mencoba Huo Liao, Perawatan Kecantikan Dengan Cara Membakar Wajah ini?

Guru Ini Terpilih Menjadi Model Se ksi Pakaian Dalam

Posted: 23 Feb 2013 08:30 PM PST


Guru yang satu ini bukan sembarang guru. Selain mampu mengajar di kelas, dia juga mampu berpose seksi sebagai model.  Wow!
Seperti dilansir mirror.co.uk, guru Laura Butler adalah seorang guru di Inggris yang mengajar psikologi. Selain mengajar psikologi, dia dipilih perusahaan pakaian dalam Curvy Kate sebagai model pakaian dalam.

qy3ih2im copy
Laura berpose sebagai model pakaian dalam (Sumber : mirror.co.uk, uniknya.com)

Laura mengalahkan pesertalain dalam pertandingan model pakain dalam. Wanita berusia 26 tahun ini mampu menekuni dua bidang berbeza. Sebagai model pakaian dalam, dia juga sukses menyelesaikan pendidikannya di universiti, meraih gelar sarjana pendidikan.
Sebagai model, dia juga meraih nilai A plus untuk pose berbusana pakaian dalam. Inilah yang membikin perusahaan Curvy Kate menjadikan dia sebagai model.
Laura, yang berasal dari Birmingham, sat ini mengajar psikologi untuk International Baccalaureate dan siswa level A. Walau kedua hal ini, model dan guru, terkesan aneh namun keluarga, teman dan orang di sekitarnya tak mempermasalahkan.
" Saya mulai menjadi model sejak lima tahun lalu. Ini beberapa tahun sebelum saya ingin menjadi guru. Sebelumnya saya tak ingin mengajar, dan tak pernah berpikir sebagai model dan guru bersamaan," ujarnya.
"Saya suka mengajar. Profesi ini benar-benar berbeda dengan model. Kontras. Kepuasan yang saya peroleh dari mengajar berbeda dengan kepuasan sebagai model," lanjutnya.

6il9futy copy
Selain sebagai model, Laura juga seorang pengajar psikolog (Sumber : mirror.co.uk, uniknya.com)

Bagi Laura menjadi guru bukanlah cara untuk mendapatkan wang. Dia melakukannya kerana senang mengajar, dan menolong siswa.
"Saya mengajar kerana saya mampu melakukannya, dan suka menolong. Model membikin kepercayaan dirimu semakin bertambah, dan memberikan sesuatu hal yang bo kamu bicarakan saat tua." (**)
Sumber : Mirror.co.uk, uniknya.com

Lelaki Ini Dipenjara Kerana Twitter

Posted: 23 Feb 2013 08:00 PM PST

Seorang lelaki di Chile dihukum penjara kerana Twitter. Seperti apa?

Seperti dikutip dari Mashable, lelakidi Chile ini dihukum selama 18 bulan di penjara kerana seorang pengusaha menuduh ia mencuri identitinya, melalui akun Twitter palsu.



Rodrigo Ferrari Prieto dituduh sebagai orang di belakang aksi pembuatan tiga akaun Twitter yang meledek pengusaha Chile bernama Andronico Luksic beserta keluarganya.

Peguam Luksic mengatakan bahawa sejumlah twit yang di-posting beserta foto peribadi oleh akaun palsu bikinan Prieto telah merusak reputasi klien.

Sementara dari Prieto mengatakan bahwa ia adalah pembuat satu dari tiga akun Twitter palsu, bukan semuanya.

La Tercera juga mengabarkan bahwa Prieto pertama kali membuat akaun palsu itu adalah pada March sampai Disember 2010.

Memerlukan waktu dua tahun untuk memproses kes tersebut sejak pertama kali dilaporkan. Ketika Prieto resmi dituntut, isu tersebut sempat menjadi trending-topic di Twitter wilayah Chile.

sumber: inilah.com

Pemandu bus pengsan,datuk 76 tahun ambil alih pemanduan

Posted: 23 Feb 2013 07:30 PM PST

Seorang pemandu bus di Singapura tiba-tiba pengsan saat bus tengah melaju di jalanan. Untunglah, ada seorang datuk berusia 76 tahun yang menjadi pahlawan bagi para penumpang bus, dengan mengambil alih pemanduan.



Lelaki lanjut usia yang tidak disebut namanya ini dengan sigap mengambil alih kemudi bus yang membawa 20 orang penumpang. Hal ini terjadi ketika pemandu bus (60) tiba-tiba pingsan diduga akibat terkena serangan jantung.

Demikian seperti diberitakan media setempat, Sin Chew Daily dan dilansir Asia One, Sabtu (23/2/2013).

Setelah mengambil alih kemudian, datuk ini berusaha mengurangi laju bus dan menghentikannya di tempat yang aman. Bus ini sempat menyerempet sebuah truk trailer dan dua taksi yang tengah diparking di pinggir jalan.

Namun demikian, sang datukk akhirnya berhasil menghentikan bus ini dengan melanggarkan ke tebing dan papan penanda jalan. Akibat aksi berani sang datuk ini, seluruh penumpang bus selamat.

Tidak ada satupun korban luka, kecuali si pemandu bus yang pengsan. Salah seorang penumpang muda yang mengaku dokter sempat melakukan bantuan pernafasan bagi pemandu bus, sebelum akhirnya ambulans tiba di lokasi kejadian. Pemandu bus pun segera dilarikan ke rumah sakit terdekat.

sumber: detikcom

Gempak jasa khidmat pindah rumah di Jepun

Posted: 23 Feb 2013 07:00 PM PST


Cuma di Jepun kamu dapat menemukan jasa pindahan rumah ter-telaten di dunia. Mulai dari membersihkan perabot dan pajangan satu persatu, menggantung pakaian ke kotak khusus agar tidak kusut, hingga memastikan agar komposisi isi lalmari kita tetap sama ketika sampai di tempat tujuan. 
Video di atas adalah contoh proses pemindahan perabot dari jasa layanan pindah The 0123 yang beroperasi di Jepun. Biayanya sekitar 50.000 - 75.000 yen, tergantung berapa banyak jumlah boks perabotan yang akan diangkut . Harga yang cukup murah menghitung perabot kita di lap satu persatu dan disusun kembali ke posisinya semula ketika ditempatkan di tempat tujuan. Namun biasanya, perabotan di Jepun berukuran cukup kecil jika dibandingkan perabotan rumah gaya Eropah.

Kingdom Tower tertinggi di dunia

Posted: 23 Feb 2013 06:30 PM PST


London: Syarikat Britain yang membina bangunan The Shard memperoleh kontrak menguruskan pembinaan bangunan yang akan menjadi binaan paling tinggi di dunia.
Syarikat Mace yang berpangkalan di London memenangi kontrak bernilai 780 juta pound (RM2.4 bilion) membina Kingdom Tower di Jeddah, Arab Saudi yang akan mempunyai ketinggian melebihi 999.7 meter.

Buat masa ini, The Shard ialah bangunan tertinggi di Eropah Barat dan Mace turut memainkan peranan penting membina beberapa mecu tanda terkenal di London, termasuk London Eye. Mace akan bekerjasama dengan syarikat EC Harris dari Britain membina Kingdom Tower yang dijangka siap pada 2018. Kingdom Tower berukuran 500,000 meter persegi bakal mempunyai ketinggian empat kali lebih tinggi berbanding The Shard.
Bangunan itu menghadap Laut Merah dan dijangka mengambil alih gelaran Burj Khalifa di Dubai sebagai bangunan pencakar langit tertinggi di dunia. Projek diumumkan bilionair Saudi, Putera Al-Waleed bin Talal adalah sebahagian projek pembinaan semula utara Jeddah bernilai 13 bilion pound (RM40.3 bilion).

Ia akan mempunyai 59 lif dengan pergerekan terpantas pada kadar 10 meter sesaat dan hotel lima bintang Four Season. - Agensi
sumber : mymetro

Tak tahu otak bayi disimpan 13 tahun

Posted: 23 Feb 2013 06:00 PM PST


Seorang ibu menyuarakan rasa kesal dan sedihnya ketika menceritakan bagaimana anggota polis tiba-tiba muncul di rumahnya untuk memaklumkan bahawa mereka menyimpan otak anaknya sejak 13 tahun lalu.
Hannah Cheevers, 34, berkata, dua pegawai polis mengetuk pintu rumahnya secara tiba-tiba untuk memberitahu otak Rhys, bayinya yang mati akibat serangan sakit jantung, masih disimpan di Hospital Southampton.

Kanak-kanak lelaki itu berusia dua hari ketika dia meninggal dunia pada 1998 dan keluarganya memberi kebenaran bedah siasat dilakukan, tetapi mereka mengandaikan tubuhnya lengkap ketika mengebumikan mayatnya.
Hannah memberitahu program Today radio 4 BBC: "Kami mengadakan upacara pengebumian dan meneruskan kehidupan seperti biasa dan 13 tahun kemudian kami diberitahu bahawa otak Rhys disimpan di hospital Southampton." Hannah yang tinggal di Wimbourne, Dorset berkata, dia terkejut dan 'tidak tahu bagaimana untuk berdepan dengan hakikat itu.' "Kami sangkakan dia sudah dikebumikan bersama otaknya. Kami tidak tahu-menahu mereka menyimpan otak Rhys," katanya. Polis memberitahunya otak Rhys disimpan di setor hospital tanpa disentuh, tetapi tidak dapat menyatakan sebabnya.

Hannah berkata, mereka sekeluarga memutuskan untuk mendermakan otak Rhys untuk penyelidikan hospital selepas diberitahu terdapat dua pilihan sama ada memusnahkan otak itu atau mengebumikan bersama tubuhnya. Hannah berkata: "Saya tidak mahu mengadakan satu lagi pengebumian. Saya sudah ada anak lain sekarang. Sukar untuk bercakap mengenainya lagi dan saya tidak mahu menjelaskan kepada anak saya yang lain mengapa kami perlu mengadakan upacara pengebumian lagi.

"Dan saya tidak mahu kubur Rhys digali semula hanya untuk mengebumikan otaknya. Saya tidak suka memikirkan kubur seorang kanak-kanak digali semula selepas dia dikebumikan selama 13 tahun." Kisah itu terbongkar selepas siasatan BBC menemukan bahagian tubuh daripada hampir 90 kanak-kanak disimpan oleh polis tanpa memaklumkan ibu bapa mereka.
Tahun lalu badan audit nasional mendapati pasukan polis menyimpan hampir 500 bahagian tubuh yang bertarikh sehingga 50 tahun lalu.
sumber : mymetro

Siasat mayat wanita Malaysia dalam simen

Posted: 23 Feb 2013 05:30 PM PST


Bandar Seri Begawan: Polis Brunei, semalam melancarkan siasatan terhadap kematian seorang wanita Malaysia yang mayatnya ditemui dalam blok simen di perkarangan rumah seorang rakannya, kematian ngeri terbaru yang mengejutkan di negara itu.
Voon Su Ching, 39, dilapor hilang suaminya pada 13 Februari selepas tidak pulang selepas keluar membeli kek untuk hari jadi anaknya.

Polis menemui mayatnya lima hari kemudian di rumah rakannya yang meminta dia memantau kediaman itu sementara dia bercuti menyambut Tahun Baru Cina.
Jurucakap polis Brunei, Pengiran Abdul Salam Ghani berkata, bedah siasat sudah dijalankan dan polis masih menanti laporan pemeriksaan itu bagi menentukan punca kematian.

"Mayat mangsa sudah diserahkan kepada keluarganya dan akan dibawa pulang ke Malaysia," kata Abdul Salam kepada wartawan.

Beliau bagaimanapun menafikan laporan media Malaysia bahawa seorang suspek sudah ditahan dan enggan mengulas lebih lanjut mengenai siasatan itu.
Voon yang berasal dari Sarawak menjalankan perniagaan mencuci kereta di Brunei dan tinggal bersama suami dan anak lelakinya.

Banglo tempat mayat itu ditemui masih diperiksa polis.
Sebuah akhbar Malaysia sebelum ini melaporkan, mayat Voon ditemui selepas pemilik banglo itu menemui blok simen setinggi tiga meter di lamannya dengan bau yang busuk.

Jenayah ganas jarang berlaku di Brunei. - AFP
sumber : mymetro

Lelaki dituduh pencuri dipaksa teguk minuman keras

Posted: 23 Feb 2013 05:00 PM PST


Sepang: Seorang lelaki yang dituduh mencuri kunci stereng milik majikannya bukan saja dibelasah lapan lelaki malah turut dipaksa minum empat gelas arak.
Ketika kejadian jam 5 pagi di sebuah asrama pekerja di Taman Seroja, Bandar Baru Salak Tinggi, di sini kelmarin, mangsa berusia awal 20-an dikatakan sedang nyenyak tidur sebelum dikejutkan kumpulan lelaki berkenaan.

Menurut sumber, kumpulan lelaki itu kemudian bertanyakan kunci stereng berkenaan sebelum menuduh kononnya mangsa mencuri alat itu.
"Mangsa menafikan dan memberitahu tidak tahu menahu mengenai kehilangan alat berkenaan namun gagal menyakinkan kumpulan lelaki terbabit.

"Malangnya pengakuan mangsa menyebabkan dia dipukul dan dibelasah kumpulan lelaki terbabit sehingga mengalami kecederaan parah seluruh badan," katanya.

Katanya, mangsa dilaporkan cedera di mata kanan, belakang kepala, tangan dan kaki dipercayai dipukul dengan benda tumpul oleh lelaki terbabit.
"Selepas melihat mangsa tidak bermaya, kumpulan lelaki berkenaan kemudian memaksa mangsa meminum empat gelas arak yang dipercayai dibawa bersama ketika datang ke bilik mangsa," katanya.

Sebelum beredar, kumpulan lelaki itu turut mengambil kunci motosikal dan dua telefon bimbit milik mangsa.
Sumber berkata, mangsa kemudian membuat laporan polis di Balai Polis Bandar Baru Salak Tinggi selepas menerima rawatan di sebuah klinik berhampiran.

Difahamkan, susulan laporan mangsa itu, polis kemudian melakukan operasi besar-besaran sebelum menahan tujuh lelaki berkenaan yang berusia 20-an hingga 30-an dan sedang memburu seorang lagi rakan mereka yang masih bebas.

Katanya, polis turut menemui semula telefon bimbit jenis Sony Ericsson dipercayai milik mangsa dan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan.
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment