borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Begini jadinya wajah kekasih dan isteri digabungkan

Posted: 17 Feb 2013 08:45 AM PST




Pernah melihat seni penggabungan wajah gak? Nah, kali ini dunia Wisbenbae akan memberikan liputan tentang seni penggabungan wajah. Namun, wajah-wajah yang akan digabungkan kali ini adalah wajah para pasangan selebritis dunia. Aboi mania penasaran bagaimana hasilnya? Berikut ini hasilnya:


David Beckham - Victoria Beckham





Wajah Victoria yang mahal senyum itu memang kontras dengan wajah ramah David. Namun setelah 16 tahun bersama, pasangan David Beckham dan Victoria Beckham semakin mirip. Lalu bagaimana jadinya jika dua wajah yang semakin mirip ini digabung?
Brad Pitt - Angelina Jolie





Siapa bilang bibir seksi Angelina Jolie tak bisa disandingkan dengan artis manapun. Lihat saja hasil penggabungan wajah Angelina dengan kekasihnya, Brad Pitt. Mereka berbagi bibir dengan sempurna! Menurut Anda?
Robert Pattinson - Kristen Stewart





Lupakan sejenak soal perselingkuhan Kristen Stewart dan liku-liku asmaranya dengan Robert Pattinson. Sekarang, saatnya untuk menggabungkan wajah kedua bintang TWILIGHT ini.


Hmm... Bentuk wajah mereka memang berbeza sih. Namun mata-mata yang sama-sama tajam membuat gambar ini terlihat briliant.
Elizabeth Hurley - Shane Warne





Baru beberapa hari lalu pasangan ini ketahuan bermesraan di depan umum. Mungkin kejadian itu juga yang mengilhami tim Daily Mail untuk menggabungkan wajah Elizabeth Hurley dan Shane Warne.


Well, mata, hidung, bibir semuanya memang terlihat klop saat digabungkan.
Rod Stewart - Penny Lancaster





Pasangan suami istri ini sama-sama memiliki wajah yang teduh dan ramah. Hal itulah yang membuat gabungan wajah Rod Stewart dan Penny Lancaster jadi sangat istimewa. Bagaimana menurut kalian?
Nicole Scherzinger - Lewis Hamilton





Haru diakui bahwa penggabungan wajah Nicole Scherzinger dan Lewis Hamilton terlihat aneh gara-gara rambut dan alis yang berbeda jauh. Namun lihat hidung mereka berdua.
Sting - Trudie Styler





Selama lebih dari 20 tahun bersama, Sting dan Trudie Styler memang nyaris tak pernah menunjukkan ketidakcocokan. Hal itu menunjukkan adanya harmonisasi dalam setiap aspek kehidupan mereka. Dan tahukah Anda bagaimana hasil penggabungan wajah mereka?
Paul McCartney - Nancy





Pasangan ini mungkin baru menikah pada Oktober 2011 lalu. Namun sejauh ini, mulai banyak kemiripan yang tampak dari diri mereka. Atas alasan itu pula tim Daily Mail mencoba untuk menggabungkan wajah mereka. Wajah keibuan digabung dengan wajah berwibawa?
Cindy Crawford - Rande Gerber





Baik Cindy Crawford maupun Rande Gerber memiliki wajah yang tegas dan setipe. Alhasil, wajah mereka takkan terlalu ajaib saat digabungkan. Dan sambutlah wajah baru dari pasangan ini, Crawford-Gerber! Bagaimana penilaian Anda?
Kelly Brook - Thom Evans





Not bad. Itulah kata yang mungkin pantas diungkapkan untuk pasangan Kelly Brook dan Thom Evans. Walaupun terlihat tidak simetris, dengan hidung dan bibir yang jelas-jelas tak sama ukurannya, namun mungkin kita masih bilang wajah ini masuk akal dimiliki manusia. Menurut Anda bagaimana?
Justin Timberlake - Jessica Biel





Pasangan yang baru menikah tahun 2012 lalu ini memang telah menjalin hubungan cukup lama. Tak heran jika wajah mereka semakin menampakkan kemiripan. Buktinya ada pada hasil penggabungan berikut ini. Well, tinggal mengedit warna kulit, warna mata dan warna bibir, maka hasilnya akan sempurna. Benarkan?
Anthea Turner - Grant Bovey





Perselingkuhan sang suami ternyata tak menyurutkan langkah Anthea Turner untuk tetapa berjalan bersama Grant Bovey. Dan mungkin akan seperti inilah jadinya mereka, jika mereka masih terus bersama.
Jamie Oliver - Jools Oliver





Chef Jamie Oliver dan istrinya memang sangat harmonis. Rupanya ada kecocokan tersendiri antara pribadi dan ... wajah mereka. Lihat saja gabungan wajah mereka ini. Sedikit gemuk, sih. Tapi senyum gabungan itu tentunya akan mendamaikan siapa saja yang melihatnya.
Jennifer Aniston - Justin Theroux





Semakin hari, Jennifer Aniston dan Justin Theroux memang semakin tak terpisahkan. Dan kalau mereka sampai menikah tahun 2013 ini, kita akan bisa bayangkan seperti apa anak mereka nanti.
Chris Martin - Gwyneth Paltrow




Sejauh ini, Chris Martin dan Gwyneth Paltrow adalah pasangan yang langgeng dan harmonis. Tak hanya punya kecocokan dalam kepribadian, ternyata pasangan ini juga punya wajah yang unik.


Read more: wisbenbae 

Rihanna Rayakan Valentine dengan Ganja

Posted: 17 Feb 2013 08:30 AM PST

Rihanna memiliki cara unik dan kontroversi untuk merayakan hari Kasih Sayang kelmarin, dirinya merayakan hari Valentine dengan ganja.

 Dilansir dari TheSun, Rihanna mempamerkan foto tanaman ganja di akaun Twitter peribadinya saat perayaan valentine. Rihanna juga menuliskan sedikit gurauan di bawah foto ganja itu. "Mawar berwarna hijau. Seseorang tahu bagaimana membuat saya bahagia.!" tulisnya dalam akaun twitter @rihanna. "Selamat hari Valentine," imbuh kekasih Chris Brown ini. (ec)


Pay**ara supermodel kelihatan ketika bermain drum

Posted: 17 Feb 2013 08:15 AM PST


Siapa yang tidak mengenal supermodel yang satu ini Bar Rafeli, selain cantik dan juga supermodel ternyata ia boleh bermain musik juga.
Bar_02_1673200w
Ia boleh memainkan alat musik 'drum' di acara Festival Musik Sanremo 2013, Itali.
Bar_LB_1673123a
Model yang berasal dari Israel itu malah justru jadi pusat perhatian banyak orang saat punggung seksi miliknya mulai duduk di kerusi drum.
Bar_05_1673197a
Malahan bra yang ia kenakan Rafaeli ini ternyata tak mendukung aksi hebatnyanya bermain drum sehingga belahan dada sang model cantik ini terlihat sangat jelas oleh para penonton dan juga kamera.
Bar_02_1673200a

Motor Terseret Trak Sebabkan Kaki Pengendara Hancur (Video)

Posted: 17 Feb 2013 08:00 AM PST



Ini adalah sebuah kecelakaan yang terjadi di Pakistan, melibatkan sebuah motor dan truk, kejadian bermula ketika sebuah truk kehilangan kawal dan pada saat yang bersamaan dari arah berlawanan muncul sebuah  motor dengan tiga penumpang pada jalur yang sama. Pelanggaran tidak boleh dihindarkan dan menyebabkan  motor terseret beberapa puluh meter bersama dengan penumpangnya. Satu orang kakinya hancur satunya lagi menderita luka cukup parah dan satunya lagi tewas di tempat.

Yang menakjubkan walaupun dengan koeadaan kaki hancur dan luka parah kedua penunggang sepeda motor ini tidak pingsan bahkan sempat minum air yang di berikan oleh salah seorang yang ada di tempat kejadian.

Sebuah pelajaran yang cukup berharga bagi siapapun saat berada di jalan raya agar tetap hati-hati dan waspada. Yang harus diingat adalah ketika Sampeyan berada di atas kendaraan bermotor itu berarti berada pada kecepatan dan bersama dengan benda lain yang melaju dengan kelajuan tinggi.
Video mengerikan, sebaiknya tidak dilihat oleh orang yang sensitif terhadap luka.

Lelaki Benci Saat Wanita Memakai Ini

Posted: 17 Feb 2013 04:56 AM PST

Courtesy ShutterStock.com
 Anda bilang itu trend, tetapi tidak semua lelaki boleh mengerti hal tersebut. Justru, sebagian besar lelaki seringkali memunculkan protes saat Anda memakai item-item fashion tertentu.
Item fashion apa saja  yang sebenarnya tak disukai para lelaki? Berikut jawabannya.
Hot Pants
Anda kata seksi, dan Anda berfikir lelaki akan berpikir ini seksi. Ya, sebenarnya mereka juga berpikir demikian. Namun sayangnya tak semua lelaki senang melihat Anda memakai hot pants seksi saat Anda pergi ke mall dengannya. Ia justru yang sering protes dan merasa risih. Selain berbahaya bagi Anda, kerana dapat mengundang sexual abuse, ia juga tak rela apabila lelaki lain menikmati Anda sebagai pemandangan.
Jumpsuit
Mengenakan jumpsuit memang sangat menyenangkan, terasa longgar, lega dan nyaman. Tetapi, para lelaki seringkali hairan, dalam benak mereka timbul pertanyaan, apakah Anda sedang mengenakan baju bayi?
Hmmm... mungkin si dia memang tak mengerti mode, tetapi bagi mereka jumpsuit memang terkesan seperti baby jumper yang dikenakan orang dewasa.
Legging
Satu item fashion lain yang dibenci lelaki adalah legging. Tak hanya kerana tampilannya yang super ketat, namun bagi lelaki legging justru membuat tubuh Anda tampak lebih besar.
Aksesoris rambut
Bagi wanita, aksesoris rambut terutama sepit dan bando adalah pernik yang membuat tampilan semakin manis. Tetapi, apakah mereka setuju dengan pendapat Anda? Ternyata tidak semua lelaki setuju. Sebahagian besar mengatakan aksesoris ini lebih sesuai dikenakan anak-anak dan membuat Anda seperti anak-anak saat memakainya.
Skinny Jeans
Jangan coba-coba memakai skinny jeans jika tubuh Anda berukuran maxi. Skinny jeans memang nyaman dikenakan, tetapi bagi mereka yang bertubuh maxi, skinny jeans akan membuat bagian lemak di seluruh tubuh menjadi terekspose. Jadi tidak cantik dan indah lagi kan?
Mini shirt
Pernah memakai tshirt ketat dan berukuran pendek dengan warna-warna manis? Rasanya memang seperti tak ada yang salah. Namun, pernahkah juga seorang lelaki tiba-tiba bertanya "kamu pakai tshirt adikmu ya?"
Nah, bagi lelaki, tshirt yang terlalu ketat dan pendek itu seperti seorang kakak yang sedang meminjam tshirt adiknya. Memangnya sudah kehabisan bahan ya hingga tshirt dibuat sependek itu?
Well, pernik fashion wanita memang tak selalu dapat dimengerti oleh lelaki. Namun, setidaknya masukan dari mereka boleh dijadikan inspirasi dan koreksi. Bukankah Anda memberikan penampilan cantik juga untuk menarik perhatian mereka?

Kemal*an Isteri Curang Melekat pada Kemal*an Kekasihnya (Benar-benar Berlaku)

Posted: 17 Feb 2013 03:00 AM PST



Kita sering membaca atau mendengar cerita kemaluan isteri curang yang berzina dengan lelaki lain melekat dengan kemaluan kekasihnya. Walaupun kerap kali diceritakan, namun tiada gambar atau video yang membuktikan kebenaran cerita seumpama itu. Oleh sebab itu, banyak pasangan cinta terlarang mengambil sikap endah tidak endah terhadap kebenaran kejadian kemaluan melekat gara-gara berzina atau curang.





Namun, kejadian kemaluan isteri curang melekat dengan kemaluan kekasihnya di Kenya membuktikan perkara itu boleh berlaku. Yang menariknya, kejadian yang amat mengaibkan itu berjaya dirakam. Yang malangnya, video kejadian itu tersebar dan kini boleh ditonton satu dunia di Youtube. 

Berdasarkan keterangan video dan beberapa laman sesawang, kejadian ini berlaku di Nairobi, Kenya. Hal itu bermula apabila suami wanita itu mengesyaki isterinya bermain kayu tiga. Sebagai akibatnya, dia meminta seseorang mengenakan sihir agar kemaluan isteri dan kekasihnya itu melekat jika mereka melakukan seks. 

Telahan si suami tepat apabila kemaluan isterinya melekat dan tidak boleh dipisahkan dari kemaluan kekasihnya. Walaupun pihak polis cuba membantu, namun kemaluan kedua-duanya pasangan kekasih itu tetap melekat dan tidak boleh dipisahkan. 

Si suami

Polis cuba memujuk suami agar membatalkan sihir yang dikenakan terhadap isterinya.

Pihak polis memujuk si suami agar membatalkan sihir yang dikenakan terhadap isterinya, namun dia enggan berbuat demikian.  Hanya setelah teman lelaki isterinya itu berjanji akan membayar pampasan sebanyak Shilling Kenya 20,000 (lebih kurang RM716) barulah si suami bersetuju memanggil seorang pastor dan tidak lama selepas itu kemaluan pasangan kekasih gelap tadi berjaya dipisahkan.

Selepas dipisahkan.



Pada akhir video, kelihatan lelaki yang berzina dengan isteri orang itu menuju ke ATM untuk mengeluarkan wang. -DCM


*Saya tidak mahu menyiarkan video kejadian itu di sini. Kalau mahu menontonnya, sila buat carian di Youtube.

sumber : duniacacamarba

Tanda jalan yang lucu

Posted: 17 Feb 2013 02:00 AM PST


Seni memang dikenal tak memiliki batasan dalam mengapresiasikannya. Apapun bendanya, ditangan seorang seniman benda itu akan menjadi sebuah karya seni yang menakjubkan. Seperti tanda-tanda jalan ini contohnya. Tanda jalan yang pada umumnya digunakan sebagai penanda dijalan raya di ubah oleh seorang seniman bernama Clet Abraham menjadi sebuah gambar yang unik, lucu dan kreatif pastinya. Tanda jalan unik tersebut diantaranya adalah seperti berikut ini.
3
6
10
11
13
20
2 4
5 7
9 12
14 15
8 21

Bayi-Bayi Yang Terlahir di Tempat-Tempat Aneh

Posted: 17 Feb 2013 01:00 AM PST



Kelahiran adalah salah satu hal yang menjadi rahasia Illahi. Bagi kamu perempuan yang sudah menikah dan hamil, proses menunggu bayi yang akan lahir ke dunia akan menjadi sesuatu yang begitu dinantikan.

Mungkin hampir seluruh calon ibu mengharapkan bisa melahirkan putra dan putri mereka di lokasi yang nyaman seperti di rumah sakit dan berlangsung lancar. Namun rupanya ada proses kelahiran di dunia ini yang terjadi di tempat yang aneh.

Aneh seperti apa? Ya, bayi-bayi berikut ini tidak terlahir di rumah sakit seperti umumnya namun dilahirkan di pohon, restoran cepat saji, bahkan di ketinggian 9.000 meter dari permukaan laut. Simak ceritanya


1. Lahir di Pohon

Mungkin melahirkan di pohon terdengar seperti cerita mitos, Namun benar, Cheindza terjebak dalam banjir bandang di dekat kotanya Mozambique pada tahun 2000. Cheindza langsung memanjat ke pohon untuk menghindari bahaya buaya dan tinggal di atas pohon dekat atap rumah selama 4 hari.

Di hari terahir, Cheindza melahirkan dan bahkan saat helikopter menyelamatkannya tali pusar sang bayi masih melekat.


2. Lahir di Restoran Cepat Saji

Seorang bayi terlahir di restoran fastfood McDonald di Vancouver, Washington dan sang ibu tak tahu jika hamil. Danille Miller bertugas shift malam di sana dan langsung berlari ke toilet karena merasa sakit.

Rekannya Jaynae Herrera ikut berlari ketika menyadari Miller begitu kesakitan sampai gemetar hingga melahirkan bayi tepat di atas toilet. Miller menamai putra kecilnya dengan Austin.


3. Lahir di Kereta Api

Proses melahirkan Bhuri Kalbi di Rajasthan, India adalah sebuah mukjizat Tuhan. Kalbi melahirkan secara prematur saat berusia 7 bulan kandungan di atas toilet kereta api berjalan yang terjatuh ke rel kereta api. Ya, apa yang kamu baca benar.

Kalbi tak sadar bayi kecil yang dia lahirkan di toilet kereta api itu lubangnya langsung menuju ke bawah rel kereta. Kalbi pingsan dan saat dia sadar, sang bayi kecilnya ditemukan masih hidup di rel. Hebat


4. Lahir di Fifth Avenue

Seorang perempuan berhasil melahirkan bayi perempuan di Fifth Avenue, New York. Bayi itu disambut oleh tepukan penonton di Central Park dan dokter membantu proses kelahiran bayi itu di mobil SUV. Elizabeth Brew hanya berjarak kurang dari satu blok rumah sakit ketika sang bayi tinggal selangkah lagi menatap dunia sehingga membuat dokter bergegas ke lokasi dengan semua peralatannya.

Setelah melahirkan bayi perempuan, Brew langsung menuju rumah sakit yang istimewanya dia melahirkan bayi lelaki kembaran satunya.


5. Lahir di Kantor Pos

Seorang bayi perempuan sehat terlahir di kantor pos Wisbech, Cambridgeshire sebelum paramedis tiba. Ibu dari bayi yang bernama Sonia Marina Nascimento adalah seorang Portugis yang berniat membeli sebuah barang di toko ketika sang bayi terlahir. Terlahir di kantor pos, Sonia kecil juga ditimbang melalui timbangan paket untuk mengukur beratnya sebesar 2,34 kg.


 6. Lahir di Ketinggian 9.144 Meter

Nicola Delemere berjuang melawan rasa sakit kontraksi perutnya ketika dia dan sang suami berada di ketinggain 30 ribu kaki (9.144 meter) ke Crete. Kondisi Delemere saat itu adalah hamil 25 minggu dan tak ada dokter di pesawat. Untungnya ada pramugari hebat Carol Miller di sana.

Ketika Delemere melahirkan, Miller langsung menggunakan sedotan untuk membantu pernafasan sang bayi. Bayi Delemere terlahir di suatu tempat di langit Dusseldorf, Jerman.


 7. Lahir di Stasiun Kereta Bawah Tanah

Seorang wanita Inggris yang hamil turun di stasiun kereta bawah tanah London, stasiun Kingsbury, barat laut London. Dan tiba-tiba air ketubannya pecah dan meminta bantuan pekerja stasiun. Dengan tak cukup waktu dibawa ke rumah sakit, 35 menit kemudian Julia Kowalska melahirkan bayi perempuan sehat di kantor pengawas stasiun Kingsbury. Bayi Kowalska merupakan bayi kedua yang terlahir di stasiun bawah tanah semenjak tahun 1924 silam.


8. Lahir di Kapal Laut

Kapten kapal Ed Kiesel harus berpikir keras ketika sang juru masak perahu melahirkan saat kapal berada 30 mil di laut. Dengan berbekal panduan pertolongan pertama, beberapa benang jaring, dan handuk kertas, Kiesel berhasil membantu kelahiran bayi laki-laki. Masalah timbul ketika sang bayi tak bisa bernafas, Kiesel langsung membersihkan hidungnya dan menggosok bayi mungil itu dan 25 menit kemudian, bayi itu bisa bernafas.


9. Lahir di Taman Rumput Depan Rumah

Seorang wanita di Fullerton, California melahirkan di tempat yang tak masuk akal yakni taman rumput depan rumahnya. Jessica Higgins dilaporkan melahirkan saat pulang ke rumah pasca belanja di mall. Higgins melahirkan Mary Claire enam minggu sebelum jadwal normal dengan anaknya yang berusia 2 tahun duduk di belakang kursi mobil. Saat tim penolong sampai di rumah, Higgins berdiri di jalan masuk rumah sambil memegang bayinya yang baru lahir.


 10. Lahir di Lift

Kehadiran Ashton Lee Simola di bumi ini dimulai di lift rumah sakit ketika sang ibu berteriak kepada ayah Simola. Saat itu Heather dan sang suami hendak makan siang ketika Heather mengalami kontraksi. Ketika mereka masuk ke lift langsung menuju ruang persalinan antara lantai dua dan tiga, Heather menjerit dan Rob langsung menangkap bayi mereka. Di luar lift, tiga perawat menanti dengan ketakutan dan Simola kecil tiba di dunia

Kisah Lelaki Beruntung Yang Mengharukan

Posted: 16 Feb 2013 11:00 PM PST


 Apa yang kamu lakukan bila berulang-kali mengalami kecelakaan, lalu mendapat loteri 10 Jutar? Bahagia kerana akhirnya beruntung dan jadi orang kaya? Yang dilakukan Frane Selak ini justru lebih luar biasa.
Unic29 - Orang BeruntungSiapakah Frane Selak? Sekitar lima tahun lalu kisahnya mengejutkan banyak orang. Frane adalah guru muzik di Crotia yang dilahirkan tahun 1929. Sepanjang sejarah hidupnya, ia berkali-kali mengalami kecelakaan yang nyaris meragut nyawanya
Yang pertama adalah pengalaman mati surinya kerana kedinginan dimulai pada Januari 1962. Saat itu ia berada di dalam kereta api yang menuju DuBovnik. Tiba-tiba kereta tergelincir ke dalam sungai yang dingin dan menewaskan 17 penumpang. Frane berhasil lepas dari maut dengan lengan yang patah, sedikit goresan dan memar. Dilansir apakabardunia.
Setahun kemudian Selak terbang dari Zagreb ke Rijeka, ketika tiba-tiba angin bertiup dari cockpit pesawat, dan menerbangkan pintu pesawat. Gawatnya, Frane jatuh dari pesawat. Kecelakaan itu menewaskan 19 orang, tetapi Selak beruntung mendarat di tumpukan jerami dan bangun beberapa hari kemudian di rumah sakit dengan luka ringan.
Pada tahun 1966, ia mengalami kecelakaan ketiganya saat bepergian di dalam bis yang kecelakaan dan terjun ke dalam sebuah sungai. Ada empat orang yang tewas. Yang menghairankan, Selak berhasil lolos lagi tanpa terluka.
Pada tahun 1970, Selak memandu kereta ketika tiba-tiba keretanya terbakar. Beruntungnya lagi, ia berhasil meninggalkan kereta sebelum tangki bahan bakarnya meledak.
Tiga tahun kemudian kereta  Selak kembali terbakar, api yang tertiup masuk dari ventilasi udara. Frane lagi-lagi lolos dari maut meski harus kehilangan sebagian besar rambutnya.
Pada tahun 1995, Frane berada di Zagreb ketika ia terlanggar bus, lagi-lagi tanpa menderita luka parah. Dan tahun berikutnya, saat ia memandu melalui jalan gunung, Frane melanggar pagar pembatas untuk menghindari sebuah truk yang mendekat. Kereta Frane mendarat di pohon lalu meledak 300 kaki di bawahnya.
Namun akhrnya di tahun 2003, Frane menang loteri pada suatu undian di Crotia senilai 600.000 Poundsterling  Ia mendadak jadi orang yang sangat kaya di negaranya.
Tapi apa yang dilakukan kemudian? Di tahun 2010 ia menjual rumah mewahnya, pulau pribadinya, lalu memberikan semua hasilnya pada teman-teman dan keluarganya. Frane kemudian pindah ke rumahnya yang dulu, rumah yang sangat sederhana di Petrinja, Zagreb.
Ia juga membangun sebuah kuil Perawan Maria untuk boleh tetap berdoa dan bersyukur atas segala "keberuntungan" yang telah didapatnya selama hidup.
"Yang saya perlukan saat ini adalah Katarina, isteri saya. Wang tidak akan mengubah apa pun," katanya. Katarina adalah isteri ke lima setelah perceraiannya terdahulu.

Inilah Yang Terjadi Pada Tubuh Saat Berhenti Merokok

Posted: 16 Feb 2013 10:00 PM PST


Sejak puluhan tahun lalu kempen anti merokok telah dikumandangkan di seluruh penjuru dunia. Ada yang berhasil berhenti merokok, namun banyak pula muncul perokok-perokok baru yang menambah deretan orang yang gemar merokok, terutama di kalangan remaja.
Ironis memang kala kempen anti rokok gencar disosialisasikan, jumlah orang yang berhenti merokok masih sangat minimum dibandingkan jumlah orang yang gemar merokok yang kian meningkat dari tahun ke tahun.
Berhenti atau minimal mengurangi kebiasaan merokok memang bukan perkara mudah. Apalagi bagi mereka yang sudah bertahun-tahun 'kecanduan' rokok. Jika selama ini kempen anti rokok lebih menekankan pada bahaya merokok seperti memicu kanser, serangan jantung, dan penyakit mematikan lainnya, sekarang mari kita lihat dari sisi lain, yakni apa yang terjadi pada tubuh Anda jika Anda berhasil berhenti merokok, seperti dikutip dari doktersehat.

20 Minit Pasca Berhenti Merokok
Merokok dapat meningkatkan detik jantung, membuat irama jantung menjadi tidak teratur, dan bahkan meningkatkan tekanan darah. 20 minit setelah Anda mengisap rokok terakhir, detik jantung dan ritme jantung akan kembali normal. Tekanan darah juga berangsur turun.

2 Jam Pasca Berhenti Merokok
Setelah dua jam tanpa asap rokok, denyut jantung dan tekanan darah akan kembali stabil. Hujung kaki dan tangan Anda mungkin akan terasa hangat. Semua ini merupakan tanda dari penghentian nikotin rokok yang Anda hisap dua jam yang lalu.

12 Jam Pasca Berhenti Merokok
Selama merokok, Anda telah menghisap karbon monoksida, zat yang dapat meracuni tubuh dalam. Seperti kita ketahui bahwa karbon monoksida dapat mengganggu sel darah mengikat oksigen, sehingga boleh memicu penyakit jantung. Setelah 12 jam berhenti merokok, karbon monoksida dalam tubuh akan mulai menurun, dan oksigen dalam tubuh akan meningkat hingga ke tingkat normal.

24 Jam Pasca Berhenti Merokok
Boleh dikatakan bahawa rentang waktu 24 jam pasca berhenti merokok merupakan waktu krusial bagi orang yang berhenti merokok. Jika seseorang berhasil berhenti merokok selama 24 jam, berarti ia berhasil menurunkan risiko serangan jantung sebesar 20 peratus dari 85 peratus tingkat risiko saat ia merokok. Ini adalah awal yang sangat baik.
48 Jam Pasca Berhenti Merokok
Selain merusak sistem pernapasan dan kardiovaskular, kebiasaan merokok juga dapat merosak sistem saraf tubuh Anda, yakni saraf pada indera penciuman dan perasa. Setelah 48 jam Anda berhenti merokok,h ujung-hujung saraf Anda akan kembali tumbuh secara perlahan dan kemampuan indera penciuman dan perasa Anda akan meningkat. Di saat ini Anda akan mulai merasakan nikmatnya kesehatan.
72 Jam Pasca Berhenti Merokok
Pada masa ini, kadar nikotin dalam tubuh Anda akan benar-benar bersih dan dikeluarkan oleh tubuh. Namun, tantangan terbesar biasanya akan mencapai puncak di waktu ini. Keinginan untuk kembali merokok yang lebih kuat, sakit kepala, mual, dan beberapa gejala psikis seperti sering marah, stres, mungkin akan Anda rasakan di masa ini. Namun Anda tidak perlu khuatir kerana gejala tersebut akan berlalu dengan cepat.
2-3 Minggu Pasca Berhenti Merokok
Setelah mencapai dua minggu berhenti merokok, tingkat kesihatan Anda akan meningkat. Fungsi-fungsi tubuh Anda mulai bekerja sebagai mana mestinya. Bahkan, Anda tidak akan merasa 'ngos-ngosan' atau berat di dada saat berolahraga. Di masa ini tubuh akan melakukan regenerasi sel-sel yang rosak, sirkulasi oksigen dalam tubuh akan meningkat, disertai peningkatan fungsi paru-paru yang signifikan. Anda pun boleh bernapas lebih ringan dan lega.
1-9 Bulan Pasca Berhenti Merokok
Di dalam paru-paru terdapat rambut halus yang berfungsi mendorong lendir keluar. Silia akan meregenerasi diri dan mulai berfungsi optimal, sehingga mengurangi risiko infeksi paru-paru. Gejala batuk dan sesak napas pun akan mulai menurun dengan pesat.
1 Tahun Pasca Berhenti Merokok
Hadiahkan diri Anda reward yang paling istimewa untuk merayakan satu tahun bebas dari asap rokok. Satu tahun setelah berhenti merokok risiko serangan jantung akan berkurang hingga 50 peratus Dan tentunya risiko ini akan semakin menurun drastis jika Anda berhasil menghentikan kebiasaan merokok di tahun-tahun mendatang.
Berhenti merokok memang tidak mudah. Namun, jika Anda ingin mendapatkan peluang hidup lebih lama agar bisa berkumpul bersama orang-orang tercinta, maka berhenti merokok patut dicoba. God Bless You. (vem/bee/df)
Source: DuniaFitnes.com

Mengintip Proses Persalinan Boneka Barbie

Posted: 16 Feb 2013 09:30 PM PST


Pasti setiap orang pada umumnya tahu dan pernah melihat boneka barbie. Tapi apakah pernah melihat boneka barbie dalam wujud sedang hamil dan melahirkan ? ...



















Sumber 

Cara Menghilangkan Rasa Cemburu Dengan Efektif Terbaru

Posted: 16 Feb 2013 09:00 PM PST


Anda memiliki rasa cemburu yang berlebihan? Tidak tahu bagaimana cara menghilangkan rasa cemburu? Kali ini DeeInform akan membantu anda dengan tips Cara Menghilangkan Rasa Cemburu Dengan EfektifRasa cemburu bagi mereka yang tidak tahu cara mengawal rasa cemburu boleh menjadi masalah dalam menjalin hubungan dengan lawan jenis. Karena anda akan menghabiskan waktu dengan berfikiran bodoh tentang hal-hal negatif dan skenario bagai mana dia akan mengkhianati anda namun belum tentu dilakukan pasangan anda jika tidak tahu Cara Menghilangkan Rasa Cemburu Dengan Efektif. Tidak apa-apa untuk merasa cemburu, selama Anda dapat mengandung dan menyalurkannya dengan cara yang positif dan kita dapat mengawal rasa cemburu itu. Ingatlah bahwa kepercayaan adalah dasar dari hubungan apapun.

Tips Cara Menghilangkan Rasa Cemburu Dengan Efektif Terbaru



Lalu bagaimana Cara Menghilangkan Rasa Cemburu? Sebenarnya kunci dari menghilangkan rasa cemburu itu adalah belajar untuk mengendalikan diri. Kerana dengan pengendalian diri yang baik kita boleh mengatasi rasa cemburu dalam diri kita. Untuk selengkapnya berikut adalah lima Tips Cara Menghilangkan Rasa Cemburu Dengan Efektif Terbaru sebelum Anda kehilangan kawalan:

1 - Belajar dari pengalaman masa lalu
Lihatlah bagaimana perilaku Anda dipengaruhi hubungan masa lalu dan menggunakannya untuk membantu Anda bersikap lebih baik. Anda akan segera menemukan bahwa amarah adalah penyebab kehidupan cinta Anda bermasalah. Sedarilah bahawa mendapatkan kesal dengan dia tanpa alasan tidak akan membantu situasi Anda.

2 - Deal dengan realiti
Fokus pada apa yang sebenarnya terjadi, bukan apa yang Anda anggap terjadi kerana dengan waktu, Anda mungkin berakhir memiliki kesulitan membedakan fakta dari fiksi. Jangan biarkan imajinasi Anda menentukan jenis orang yang dia sebenarnya.

3 - Hargai diri Anda sendiri
Meningkatkan harga diri Anda. Ingatkan diri Anda bahwa Anda layak setiap bit seperti setiap orang lain yang merasa terancam .

4 - Dapatkan pendapat pihak ketiga
Mintalah seorang teman untuk mencatat perilaku Anda. Ini dapat membantu Anda untuk memahami sejauh mana tindakan Anda dengan mendapatkan perspektif pihak neutral itu.


5 - Menetapkan beberapa aturan awal
Cubalah membangun beberapa pedoman umum untuk apa yang boleh dan tidak dapat diterima untuk Anda. Dengan cara ini, Anda akan memiliki pembenaran untuk ledakan ketika Anda berperilaku tidak benar.


Sumber : http://www.suatufakta.com/2012/04/tips-cara-menghilangkan-rasa-cemburu.html#ixzz2L7cDTR7P

Lagu-Lagu Pemicu Ghairah Se*s!

Posted: 16 Feb 2013 08:30 PM PST

MOOD untuk bercinta, tidak selalu sama setiap waktu. Ada kalanya, mood hari ini lebih rendah dibandingkan kelmarin. Keletihan fisik dan emosional yang mendera lantaran rutin sehari-hari, terkadang juga ikut mempengaruhi mood.

Bantu diri Anda dan pasangan untuk membangun suasana yang nyaman untuk bercinta. Salah satunya dengan menggunakan lagu-lagu berlirik romantis dan nada yang sensual.

Ingin tahu lagu apa saja yang mampu membuat mood untuk bercinta? Gal Time memberikan beberapa daftarnya:

Fokus pada lirik

Kalimat-kalimat lembut yang berbicara tentang cinta, seakan mengelus telinga Anda dengan mesra, dan membangun hasrat untuk segera bercinta. Pilih lagu berikut untuk mengatakan betapa Anda mencintai pasangan, tanpa mengucapkannya langsung.

Marvin Gaye (You're All I Need to Get By)
Luther Vandross (Here and Now)
Peter Gabriel (In Your Eyes)
Percy Sledge (When a Man Loves a Woman)
Aerosmith (I Don't Want to Miss a Thing)
Joe Cocker (You Are So Beautiful)
Eric Clapton (Wonderful Tonight)
Sade (No Ordinary Love)
Donna Summer (Love to Love You Baby)
Marvin Gaye (Let's Get It On or Sexual Healing)
Christina Aguilera (Dirrty)
Barry White (Can't Get Enough of Your Love, Babe)
Boyz II Men (I'll Make Love to You)
Dave Matthews Band (Crash Into Me)
John Mayer (Your Body Is A Wonderland)
Roberta Flack (Feel Like Makin' Love)
George Michael (I Want Your Sex)
Teddy Pendergrass (Turn Off The Lights).

Kecepatan dan tempo

Musik bernada cepat biasanya memengaruhi kecepatan tempo seks. Pilih lagu berikut untuk aksi ranjang yang luar biasa cepat.

Queen (Crazy Little Thing Called Love)
Red Hot Chili Peppers (Sir Psycho Sexy)
ACDC (You Shook Me All Night)
Bad Company (Feel Like Makin' Love)
Kings of Leon (Sex on Fire)
Muse (Love is Forever: The Twilight Eclipse)
Train (If It's Love)
Alicia Keys (Un-thinkable). 

Sumber 8

Jenis kasut yang boleh membuat anda masuk hospital

Posted: 16 Feb 2013 08:00 PM PST

Kasut dan wanita, dua hal yang sulit dipisahkan. Tetapi, 'sahabat' wanita yang satu ini, juga boleh membawa celaka.

Seperti yang terjadi pada penyanyi, Aretha Franklin. Dia harus masuk rumah sakit kerana tulang jarinya retak. Aretha terpeleset saat mengenakan sepatu tumit tinggi favoritnya, rekaan Jimmy Choo.

Beberapa model kasut  memang boleh membuat pemakainya masuk rumah sakit kerana terseliuh atau terjatuh saat berjalan. Agar Anda boleh lebih antisipatif, ketahui tiga model kasut yang berisiko tinggi membuat celaka, yang dilansir dari Shine berikut.

1. Platform wedges

"Kasut model platform wedges yang sangat, sangat tinggi boleh jadi 'tersangka utama'," kata Meghan Cleary, seorang pakar sepatu.

Cedera yang paling sering terjadi disebabkan keadaan yang disebut "ballet break". Justru ketika wedges jatuh pada sisi kaki, akan membuat tekanan yang sangat besar dan kaki boleh hilang keseimbangan.

"Hal ini terjadi kerana nol fleksibiliti dalam platform utama, sehingga kaki Anda terkunci dan tekanan yang besar boleh memicu hilangnya keseimbangan," kata Cleary.

2. Pencil heel


Model kasut  pencil heel memang membuat kaki lebih seksi. Tetapi, ukuran heel yang kecil tipis, membuat Anda berisiko tinggi terjatuh saat mengenakannya.

"Seseorang akan sangat sulit menjaga keseimbangan saat mengenakan kasut dengan tumit runcing yang tipis. Selain itu, bukan hanya membuat masalah pada kaki tapi juga punggung dan lutut," kata dr. Rock Positano, Director of Non-Surgical Foot Service di The Hospital for Special Surgery, New York.

3. Kasut dengan tinggi tumit lebih dari 7 sentimeter


Prinsip makin tinggi kasut, makin tinggi kepercayaan diri, banyak diterapkan wanita. Tetapi, Anda harus mengetahui risikonya. Terutama saat mengenakan kasut yang tinggi tumitnya lebih dari 7 sentimeter.

"Makin tinggi tumit kasut, maka makin berkurang penguasaan keseimbangan. Hal ini boleh membuat cedera parah seperti retaknya tulang," kata dr. Positano.

sumber

Hebat Kasut High Heels dari Cokelat

Posted: 16 Feb 2013 07:30 PM PST


Wanita menyukai cokelat dan kasut tumit tinggi, lalu apa jadinya jika itu disatukan? Andrea Pedrazza pun memadukannya dalam bentuk high heels dari bahan cokelat.

Chocolatier asal Texas ini membuat cokelat kasut ini terlihat serealistis mungkin. Ia membuatnya dengan cara menuangkan cokelat ke cetakan kasut terbuat dari plastik. Ia juga membuatnya detil kasutnya seperti motif polkadot atau mewarnai bagian dalamnya.

Dari sekian banyak karya Andrea, cokelat berbentuk sepatu Christian Louboutin dengan sol merah yang paling diminati. Untuk membuat sol merahnya, ia memakai bahan ganache sebagai pewarna. Kreasinya itu boleh mencapai harga USD 35  per pasang.

Pemilik kedai cokelat CocoAndre ini juga mengaku hari Valentine menjadi masa paling sibuk baginya. Kadang cokelat kasut yang baru saja jadi langsung dibeli pelanggan. Para laki-laki kerap memesan cokelat dengan desain kasut kesukaan sang istri atau pacar sebagai hadiah Valentine.

Wow, LinkedIn Hadiahkan iPad Mini pada Ribuan Pekejanya

Posted: 16 Feb 2013 07:00 PM PST


Prestasi LinkedIn yang belakangan ini terus menanjak sebagai jejaring sosial mendatangkan berkah untuk pegawainya. Sang bos pun memberikan penghargaannya dengan menghadiahkan iPad Mini untuk setiap pekerja.

CEO Jeff Weiner memberi kejutan kepada 3.458 pekerjanya yang berstatus full time dengan menghadiahkan iPad Mini. "Jeff Weiner memutuskan untuk memberikan semua karyawan LinkedIn sebuah iPad Mini sebagai pengrhargaan khusus terhadap hasil kerja yang bagus," ucap Product Manager LinkedIn, Mike Grishaver.

Setiap pekerja LinkedIn itu dihadiahi iPad Mini model 32GB dengan pilihan warna hitam atau putih. Senior Manager LinkedIn membenarkan kabar ini dan menyebutnya sebagai "penghargaan kecil dari perusahaan". "Kami ingin menghargai kerja keras dan pencapaian semua karyawan di 2012," kata Krista Canfield.

LinkedIn memang menuai sukses besar dan menarik perhatian banyak investor. Dalam laporan keuangan terakhirnya untuk kuartal ke-4 2012, LinkedIn meraih pendapatan USD 303,6 juta dan keuntungan USD 11,5 juta. Jumlah yang melebihi target itu akhirnya membuat harga saham LinkedIn melonjak drastik.

Nafsu binatang

Posted: 16 Feb 2013 06:30 PM PST


Batu Pahat: Tindakan seorang warga asing yang cuba melampiaskan nafsu luar tabiinya terhadap seekor lembu di sebuah ladang di Sri Sulong, Parit Sulong di sini, membawa padah apabila niatnya disedari penternak lembu berkenaan sebelum ditahan.
Lelaki berusia 30-an itu dikatakan pernah 'menyetubuhi' lembu betina lain hingga mati dengan mengikat dua kaki belakang lembu betina bagi mengelak dia ditendang haiwan berkenaan ketika asyik 'berasmara'. 
Penternak lembu Sukiman Ab Majid, 54, berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 5.30 pagi 11 Februari lalu. 

Menurutnya, ketika itu, dia meninjau keadaan haiwan ternakannya di kawasan benteng banjir di Ladang Sri Sulong, Pasir Sulong di sini.

Katanya, dia terkejut apabila melihat seorang lelaki warga asing berusia dalam lingkungan 30-an berdiri berhampiran lembu betinanya.
sumber : mymetro

Belajar ilmu daripada filem lucah

Posted: 16 Feb 2013 06:00 PM PST


Mengambil langkah berani mempromosikan diri menggunakan FB dengan bermodalkan gambar seksi dan kata-kata mengghairahkan, dalam sekelip mata lelaki berhidung belang tanpa mengira rupa dan bangsa berminat mengenali Sally.
"Semakin hari semakin ramai ingin mengenali saya. Ini membuatkan saya sangat seronok apabila dapat melayan mereka biarpun secara on-line. Apabila ada yang menyatakan ingin berjumpa dan berterus-terang ingin mengajak saya ke hotel, perasaan takut itu langsung tiada.

"Sebaliknya, saya tak sabar-sabar untuk melakukannya, berbekalkan 'ilmu' diperoleh daripada tontonan filem lucah sebelum ini.
"Dalam kejahilan, saya sedikit pun tak berasa berdosa, malah lebih gembira apabila lelaki buaya itu menabur wang ringgit selepas servis diberikan.

"Sepatutnya pada usia 12 tahun, saya sibuk menelaah pelajaran dan tidak perlu tahu perihal orang dewasa, namun usia muda bukan penghalang saya berbuat demikian," katanya ketika ditemui Metro Ahad.

Segala-galanya bermula apabila dia ketagih dengan perlakuan seks ditonjolkan pelakon bermata biru yang ditonton menerusi Internet, lalu anak bongsu daripada empat beradik ini mahu melakukan aksi sama.
"Saya dibesarkan dalam keluarga yang berpelajaran tinggi. Ketagihan seks bermula selepas menonton adegan romantik dalam filem menerusi Internet secara tidak sengaja.

"Selepas itu, saya kerap terbayangkan adegan romantik hingga membuatkan saya sanggup mencari 'cerita' sedemikian di Internet secara sembunyi kerana bimbang dikesan keluarga.
"Saya sangka dengan menonton adegan seperti itu mampu memuaskan nafsu. Sebaliknya, saya semakin 'menggilai' tabiat baru ini, sekali gus menjadi rutin wajib dan kehidupan tidak lengkap seandainya tidak menyaksikan aksi lucah dalam masa sehari," katanya yang berasal dari pantai barat tanah air.

Memiliki pengetahuan seks luas melahirkan perasaan ingin tahu dan mencuba di jiwa muda Sally. Justeru, dia mencari alternatif untuk mendapatkan pasangan eksperimen seks biarpun ketika itu masih di tahun enam.

Permulaannya, sukar bagi remaja ini mencari pasangan atau teman sesuai untuk melampiaskan nafsunya. Apatah lagi Sally tiada pengalaman untuk menggoda lelaki disebabkan sikap pendiam dan pemalu.

Namun, dengan pengaruh FB, segala-galanya terbuka luas bagi Sally meneruskan eksperimen gilanya.

Meskipun usia masih mentah, ramai pelanggannya tidak menyangka Sally mampu memberi layanan terbaik dan ada yang sanggup bertemunya berkali-kali semata-mata ingin mendapatkan layanannya.

Mungkin disebabkan faktor Sally gemar menambah kenalan lelaki tanpa mengira usia atau bangsa, ditambah dengan kata-kata nakal di profil FB miliknya, membuatkan namanya menjadi sebutan lelaki miang.

"Sambil menyelam, minum air. Selepas menerima wang hasil 'kerja' itu, saya menyedari ketagihan ini amat lumayan tanpa perlu meminta wang saku daripada keluarga.

"Saya merasakan keserasian apabila melakukan kerja sambilan ini, apatah setiap kali memberi layanan sama ada lelaki Melayu, Cina mahupun India, saya menerima bayaran sekurang-kurang RM200.

"Paling lumayan, apabila pelanggan dari luar negara seperti Jepun, Korea, Arab dan mat salih sanggup membelanjakan wang lebih banyak mencecah RM2,000 sekali perkhidmatan," katanya yang mendakwa berjaya menundukkan 60 lelaki dan meraih RM20,000 hasil dosanya.

Seronok dengan pendapatan diterimanya, Sally menggunakan wang berkenaan untuk membeli barangan keperluan dan berbelanja sakan, termasuk pakaian berjenama serta gajet terbaru.

Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga. Demikian dengan Sally apabila rahsianya terbongkar sejurus pihak sekolah menghubungi keluarga menyatakan dia sudah lama tidak hadir ke sekolah.

Pernah menggugurkan kandungan ketika berusia 15 tahun, aktivitinya terbongkar apabila kehamilan kali kedua disedari ibu bapanya dan mendesak Sally berterus-terang.

Tiada pilihan, dia terpaksa memberitahu perkara sebenar dan ternyata kenyataan itu menghancurkan hati keluarga.

"Lebih mengejutkan, selepas menjalani pemeriksaan doktor, saya disahkan menghidap penyakit sifilis dan kanser rahim. Kandungan berusia tiga bulan itu terpaksa digugurkan apabila rahim saya perlu dibuang.

"Masa depan saya seakan-akan lebih gelap apabila doktor turut mengesahkan saya penghidap HIV positif, iaitu penyakit yang belum ada penawarnya hingga kini.

"Kurangnya pengetahuan mengenai hubungan seks bebas, saya tidak menyangka begini pengakhiran kisah hidup saya.

"Nasi sudah menjadi bubur. Saya sangat menyesal dan berharap kesilapan ini tidak dilakukan remaja lain yang terlalu mengharapkan keseronokan bersifat sementara," katanya yang kini menjalani rawatan HIV dan sesi pemulihan di Baitul Fiqh, Subang Jaya, Selangor.
sumber : mymetro

Lemas selepas rendam kepala, basuh muka

Posted: 16 Feb 2013 05:30 PM PST


Melaka: "Seperti kebiasaan kami melihat dia merendam kepala serta membasuh muka di pantai, namun apabila menyedari dia tidak bergerak kami segera berlari ke tepi pantai untuk melihatnya."
Begitu kata seorang nelayan, Idris Jauh, 65, saksi kejadian seorang warga emas lelaki yang lemas di Pantai Kampung Hailam, Tanjung Kling, petang kelmarin.

Difahamkan dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, mangsa yang dikenali sebagai Kembar, 70-an, lemas selepas merendamkan kepala dan membasuh muka di pantai itu.
Menurut Idris, ketika kejadian dia dan beberapa penduduk sedang berehat di sebuah pondok di pangkalan nelayan, tidak jauh dari lokasi.

Katanya, sebelum kejadian mangsa ada bertanya sama ada terdapat nelayan yang membawa ikan cabuk sebelum beredar dari situ.

"Namun, sebaik menoleh ke arah pantai tempat nelayan menurunkan perahu, kami lihat dia sudah berada di dalam air dan pada masa sama dia merendamkan kepala dan bangun sambil tangan kanannya memegang tali sauh perahu yang ada di situ.
Foto
MAYAT mangsa diangkat ahli keluarganya.
"Dia (mangsa) memang selalu begitu tetapi selepas kira-kira tiga kali berbuat demikian (merendamkan kepala dan bangun) kami menjadi cemas apabila mendapati dia tidak bangun sebelum kami berlari ke tepi pantai," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, kelmarin.

Idris berkata, khuatir sesuatu yang buruk berlaku, mereka tidak berani masuk ke dalam air sebaliknya hanya berdiri di tepi pantai sebelum dia bergegas ke rumah mangsa memaklumkan kejadian berkenaan.
Katanya, mayat mangsa dipapah naik ke pantai oleh keluarganya yang datang ke lokasi selepas dimaklumkan mengenai kejadian.

"Kami mengenalinya kerana dia kerap ke sini dan rajin membantu nelayan mengangkat jaring dan hasil tangkapan," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abdul Rahman ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut (SDR).
sumber : mymetro

Dah kena HIV sesal tak sudah

Posted: 16 Feb 2013 05:00 PM PST


Kuala Lumpur: Usia mereka baru 12 dan 13 tahun dan masih bersekolah, tetapi kesucian diri diragut teman lelaki ekspres yang dikenali menerusi laman sosial popular, Facebook (FB).
Semuanya berlaku kerana perasaan ingin mencuba ilmu asmara yang diperoleh menerusi Internet dan FB dianggap jalan pintas untuk mendapat seberapa ramai kenalan lelaki dalam tempoh singkat tanpa pengetahuan ibu bapa.
Terpesona dengan pendapatan antara RM18,000 hingga RM20,000 sebulan hasil kegiatan sumbang bersama lelaki hidung belang tanpa mengira umur atau keturunan termasuk pelancong asing, Sally dan Tina menggunakan gambar seksi untuk menggoda kenalan FB.

Bagaimanapun, seronok hanya sekejap tetapi derita berpanjangan. Kini mereka yang menginjak usia 17 tahun menyesal tak sudah kerana kesilapan silam pada usia masih mentah.
Foto
Sally

Jika dulu mereka berbangga didampingi ramai lelaki, diulit kemewahan dan mampu memiliki gajet canggih yang menjadi idaman rakan sebaya, kini semuanya tidak berguna lagi selepas Sally disahkan dijangkiti HIV positif.
sumber : mymetro

Selamat tinggal se*si

Posted: 16 Feb 2013 04:30 PM PST


Imej seksi memang sinonim dengannya, malah pernah digelar Artis Paling Seksi oleh satu majalah hiburan pada 1990. Mungkin pengalaman menyanyi di kelab malam membuatkan dirinya tidak kekok tampil seksi, sama ada di pentas mahupun depan kamera.
Bagaimanapun, dalam usianya kini, Datin Ramziela Radzillah, 48, banyak berubah. Dunia glamor sebagai penyanyi sudah lama ditinggalkan apabila bertemu jodoh dengan Datuk Sallehuddin Kassim, 62, pada 16 September 1999.

Tidak banyak perubahan pada susuk tubuhnya yang masih jelita dan seksi walaupun penampilan kini jauh lebih sopan dengan bertudung.
Ramziela kini bahagia dengan kehidupannya sebagai isteri dan ibu kepada seorang anak perempuan, Lily Nurlynna, 12.

Selain mengurus rumah tangga, masanya kini diisi dengan tanggungjawab di syarikat keselamatan yang diusahakan suami, DSK Security Management Services dan terbaru, mengusahakan MISICAFE di Sime Darby Pavillion, Bukit Jelutong, Shah Alam sejak September tahun lalu.

Katanya, buat masa ini pelanggan MISICAFE tidak ramai kerana khusus untuk pelajar kumpulan pertama Malaysia Institute For Supply Chain Innovation (MISI) seramai 40 orang yang semuanya orang luar seperti Australia, Amerika dan India serta pengunjung kelab.
"Kafe ini masih baru dan saya harap orang di sekitar sini juga datang menjamu selera di sini. Saya dapat peluang membuka kafe ini secara kebetulan apabila datang ke sini atas urusan syarikat pertengahan tahun lalu. Saya lihat ada ruang pameran kosong dan bertanya apa kegunaan tempat ini.

"Ketika itu memang kosong dan mereka beri pada saya kalau berminat. Apa lagi, seperti orang mengantuk disorong bantal dan terus timbul idea untuk membuka kafe.
"Sebagai permulaan, saya masak di rumah dan hidang di sini secara bufet, tetapi sekarang saya ada pekerja dan masak di sini.

"Masih ada ruang kosong dan saya bercadang jadikan pasar mini yang menjual keperluan harian dan sudut cenderamata," katanya yang ramah melayan pelanggan yang masuk ke kafe.

Ramziela akui, minat memasak untuk keluarga dan teman sebelum ini membuatkan dirinya tertarik membuka kafe. Katanya, apabila berhenti menyanyi, hidupnya sunyi lalu minta izin suami untuk bekerja di syarikat miliknya.

"Walaupun bekerja, masih bosan kerana biasa dengan kehidupan sebagai anak seni. Kini saya sibuk di sini pula, tapi saya bahagia dengan kehidupan sekarang.

"Rumah juga tidak jauh dari kafe, tapi Lily masih terus sekolah di tempat lama. Jika suami tidak sibuk di pejabat, dia singgah di sini, kemudian mengambil Lily di sekolah," katanya.

Kata Ramziela, buat masa ini dia tiada perancangan untuk muncul dengan album baru atau single kerana sudah puas dengan semua itu.

"Saya tak mahu nyanyi lagi kerana bahagia dengan kehidupan sekarang. Saya pernah keluar duit buat album Mencari Cahaya pada 1997 dan diedarkan Redifussion.

"Malangnya, album itu kurang promosi walaupun memuatkan lagu yang bagus sentuhan komposer terkenal seperti Arab, Awang BPR dan Man Kidal, manakala lirik pula oleh Habsah Hassan.

"Itu album terakhir saya dan saya sering putarkan lagu di kafe ini untuk menghiburkan pelanggan," katanya.

Mengenai puteri tunggalnya, kata Ramzeila, dia lebih cenderung kepada tarian dan pernah menyertai program My School Attack di Astro dan kini mengikuti kelas Sazlan Junior Dancer di Taman Tun D Ismail.

Anaknya hanya tahu ibunya dulu penyanyi popular beberapa tahun lalu apabila satu hari bertanya Ramziela benarkah dia dulu penyanyi.

"Apabila saya katakan ya, sejak itu dia selongkar stor di rumah mencari album lama dan juga gambar lama saya," katanya tersenyum.

Mengimbas kerjaya sebagai anak seni, kata Ramziela, dia bermula sebagai penyanyi Pentarama bersama Salih Yaacob, Norshila Amin dan Shidee pada 1981, kemudian beralih ke kelab malam di hotel hingga menjelajah satu Malaysia.

Ketika menyanyi di Batu Feringgi, Pulau Pinang, Ramziela dipelawa kumpulan dari Singapura, Savior's Band untuk menyertai mereka di Singapura.

Selama lima tahun di Singapura, Ramziela menimba pengalaman menyanyi di kelab malam terkenal di sana.

"Ketika menyanyi di Caesar's Club, Ramli MS (Datuk) dan anggota Headwind antara yang datang. Mereka mengajak saya menyanyi di Kuala Lumpur dan menyangka saya orang Singapura. Mereka terkejut apabila saya kata saya orang Malaysia.

"Selepas itu Ramli tawarkan saya buat album dan saya merakamkan album pertama, Hati Seorang Wanita di Kings Studio pada 1989 dan album itu diedarkan Suria Records," katanya yang mempunyai empat album dari 1989 hingga 1997.

sumber : mymetro

Heboh Foto Cut Tari Lagi Mabuk dan Merokok

Posted: 16 Feb 2013 03:00 PM PST


Heboh Foto Cut Tari Lagi Mabuk dan Merokok.Berikut foto terbaru dari artis Cut Tari yang sedang mabuk dan merokok


{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment