borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Foto: Ashton Kutcher Sangat Mirip Dengan Steve Jobs

Posted: 06 Dec 2012 08:45 AM PST



DAILYMAIL.CO.UK - Awal tahun ini Ashton terlihat shooting dalam karakter sebagai pendiri Apple, alm. Steve Jobs. Tapi sekarang transformasi Ashton Kutcher telah tergambarkan berkat foto-foto rasmi pertama untuk film biografi mendatang yang dirilis. Dan penampilannya akan mengejutkan sebagian besar penggemar kerana kesamaan fisiknya dengan Jobs, yang meninggal Oktober lalu.


Kutcher, 34, dapat dilihat berpose dengan gaya rambut dan janggutnya untuk melengkapi tampilan sebagai bos Apple. Aktor 34 tahun ini tampak satu juta mil jauhnya dari penampilan normal saat ia meniciptakan kembali gerakan dan citra Steve Jobs. Dari gaya rambut ke mulut, semua hampir mencerminkan cara pendiri Apple terlihat. Kutcher terlihat di set menggenggam tangannya seperti Jobs selalu lakukan, dan ia tampaknya telah mengkuti cara dia berjalan dengan belakang yang sedikit membungkuk.

 


Dan bahkan co-star Josh Gad, pendamping pendiri Apple, Steve Wozniak dalam projek, terkejut dengan transformasi tersebut. Dia mengatakan kepada UsWeekly: ''Ashton akan mengejutkan banyak orang. Penampilannya benar-benar transformasional."

"Jika ia mirip seperti Steve Jobs sedikit lagi, saya pikir itu hanya akan membingungkan banyak orang. . . Ini yang luar biasa. "

Khusus 18+, Apakah Anda Berani Mencoba Yang Satu Ini?

Posted: 06 Dec 2012 08:30 AM PST


Sebuah burger super pedas dan begitu panas harus dimakan dengan mengenakan sarung tangan pelindung dijual  tetapi hanya untuk 18 tahun keatas.
Burger mega panas Atomic Fallout, yang berisi dua cili  terpedas dan terpanas di dunia, yang mengandung sos dan merica.
Dan ukuran burger adalah hampir sama menakutkan seperti pedasnya, dengan roti yang diganti dengan dua potong pizza goreng.
The Fallout Atom juga mengandung 18 oz daging sapi cincang serta 18oz keju dan disajikan dengan porsi triple goreng cabai.
 Mereka yang berhasil menghabiskan burger ini akan memenangkan t-shirt khusus dan namanya akan dipasang di restoran ini di 'Wall of Flame. "
Hanya satu dari sepuluh dari sekitar 500 orang yang berani mengambil tantangan ini dan  tak mampu menyelesaikan, dengan Mr Bunce mengakui ia hanya boleh menghabiskan seperempat dari burger super panas dan pedas ini.

 
• The Atomic Fallout burger berisi sos yang terbuat dari cili terpanas di dunia

 
• Chef James Reilly menambahkan saus super panas untuk burger gut-busting

 
• The 18 oz burger harus dimakan mengenakan sarung tangan pelindung

 
• Sos berisi Chilli Ghost, yang register sebagai 4.2million pada skala Scoville

 
• Sos burger ini juga mengandung cabai super pedas Scotch Bonnet

 
• makanan pedas fan Jess Farmer James tampak percaya diri sebelum mencuba burger

 
• Jess harus menandatangani disclaimer hukum sebelum mencuba Fallout Atom

  
• Tapi Jess mengakui kekalahan jauh sebelum ia datang dekat untuk menyelesaikan makan

 
• "Saya tidak berpikir saya boleh berani lagi."

 
• Jess terjawab di t-shirt pemenang setelah gagal untuk menyelesaikan burger ini

 
• Berselerak dalam usahanya di burger Fallout Atom

 (DM | YhWp)

Cara mengetahui calon suami masih teruna atau tidak

Posted: 06 Dec 2012 08:15 AM PST


Memang sukar untuk mengetahui calon suami anda masih teruna atau tidak. Tentu anda ingin mengetahuinya kerana anda mengharapkan suami yang berstatus sama seperti anda iaitu sama-sama mempunyai keperawanan.
Ini adalah rahsia untuk mengetahui apakah calon suami anda masih teruna atau tidak.
BertanyaTerus
Anda boleh mengetahui status keperawanan suami anda dengan cara menanyakan terus dengan yang empunya badan. Jika ia tulus sayang dengan anda, ia pasti akan berkata jujur ​​tentang statusnya.
Keperawanan adalah perkara yang sangat peribadi. Ianya boleh menjadi harta yang paling berharga bagi mereka yang berjaya mempertahankannya hingga masanya berkahwin dan boleh saja menjadi aib jika mereka sudah tidak dara lagi.
Oleh kerana itu, anda harus bertanya tentang keperawanan kepada suami anda dengan hati-hati. Jangan sampai soalan itu menyinggung perasaannya.
Dengan berdialog
Menurut ilmu psikologi, seorang lelaki jika diajak untuk berbincang mengenai topik keperawanan akan terlihat jelas status kesuciannya dilihat dari cara dia dalam memberi respon perbincangan tersebut.
Jika dia kelihatan sangat tertarik atau dia ingin sekali mendapatkan keterangan terhadap topik yang sedang dibicarakan menandakan bahawa dia masih teruna namun sebaliknya jika dia menghindar atau mengalihkan perbincangan dari topik yang sedang dibicarakan, kemungkinan dia sudah tidak teruna lagi atau dia mempunyai masalah dengan kesuciannya.
Sentuhan fizikal
Seorang lelaki boleh disimpulkan masih teruna atau tidak dari kenalan fizikal pada masa berhubungan seks dengan pasangannya. Caranya adalah dilihat dari cara pemanasan sebelum melakukan hubungan suami isteri.
Lelaki yang masih teruna akan kelihatan tegang kerana baginya ini adalah pertama kalinya dia berhubungan intim dengan pasangannya.
Malah mungkin dia tidak tahu bagaimana cara berhubungan intim yang baik dan apa peranannya ketika berhubungan intim. Dia juga akan melakukan terpancut awal ketika melakukan penembusan awal.
Mudah terangsang
Lelaki yang tidak teruna biasanya akan mudah terangsang dengan hal-hal yang berbau porno atau segala aktiviti yang berkaitan dengan sentuhan fizikal dengan lawan jenis.
Warna zakar
Keperawanan dapat dikenalpasti dari warna zakar si lelaki. Jika kepala zakar berwarna merah / kemerah-merahan, maka lelaki tersebut dipastikan masih teruna namun jika kelenjar zakar berwarna gelap atau malah terdapat sedikit kecacatan pada warna gland zakar, maka lelaki tersebut tidak teruna kerana gland penisnya sudah sering terkena gesekan.
Air mani
Lelaki yang sudah tidak teruna akan mudah terangsang dengan hal sentuhan atau perkataan yang membuat mereka menjadi lebih ghairah. Ketika mereka sedang terangsang secara automatik akan mengeluarkan air mani.
sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Anak Remaja Eminem Menghina Taylor Swift Di Twitter?

Posted: 06 Dec 2012 08:00 AM PST


USMAGAZINE.COM - Putri remaja Eminem, Hailie Mathers Scott (16), mungkin bukan penggemar boy band yang semua orang kira! Laporan muncul bahwa Mathers mengklaim menyebut Taylor Swift sebagai "pelacur" di Twitter kerana bercinta dengan Harry Styles One Direction. Tapi rapper, 40, memberitahu E! News bahwa akaun Twitter yang bersangkutan (yang sejak itu telah dihapus) bukan milik putrinya.

Mathers 'palsu' men-tweet (via New York Daily News), "Jika Taylor Swift benar-benar berkencan cinta dalam hidupku, Harry Styles aku tidak akan bahagia!" Akun tersebut kemudian menulis, "Dear Taylor Swift, tolong berhenti melacur dengan setiap lelaki yang Anda lihat. Kita semua tahu kau hanya melakukannya sehingga Anda boleh membuat album lain .... Saya tidak akan pernah mendengarkan musikmu lagi, Taylor Swift lagi. Tidak akan. "

Menurut The Huffington Post, para penipu di balik pesan tersebut kemudian meminta maaf atas komen setelah menerima banyak kritik, dan kemudian menonaktifkan account. "Wow, aku tidak bermaksud orang akan bereaksi terhadap tweet saya dengan cara yang mereka. itu hanya bercanda. Maaf Taylor! Swift untuk ketidakdewasaan saya,"

Rumor bahwa Swift, 22, dan Styles, 18, sedang kencan dimulai setelah keduanya terlihat saling menggoda di X Factor pada pertengahan November. Dua orang tu difoto sedang berpegangan tangan di NYC pada hari Selasa, 4 Disember. 

Foto Hantu Pertama di Dunia

Posted: 06 Dec 2012 07:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Kesalahan penunggang motor yang paling konyol

Posted: 06 Dec 2012 06:00 AM PST



detail berita


Sumber 

Artis Cantik Hollywood yang Punya Kaki "Mengerikan"

Posted: 06 Dec 2012 05:00 AM PST




Sumber

Kod misteri yang belum terpecahkan

Posted: 06 Dec 2012 04:00 AM PST




Sumber 

Inilah Air Pancut Paling Mahal di Dunia

Posted: 06 Dec 2012 03:00 AM PST


 Ini adalah air pancut terbesar dan paling mahal di dunia. Air pancut ini dibangun didalam Danau buatan Burj Dubai. Panjangnya lebih dari 900 kaki dan dapat menyemburkan air hingga ketinggian 500 meter. Air pancut ini boleh menyemburkan sebanyak 22.000 galon air di udara. Lebih dari 6.000 lampu dan 25 projektor super warna membantu untuk membuat patung menari air yang menakjubkan.



Bagaimana tidak mahal, cara pembuatan dan mengaturnya saja sudah memerlukan waktu dan wang yang banyak, Soo.. Buat kamu yang ingin lebih banyak lagi fotonya, boleh di lihat disini.

Magdeburg Water Bridge, Kemegahan Sungai di Atas Sungai

Posted: 06 Dec 2012 02:00 AM PST


Jambatan air Magdeburg adalah saluran air navigasi di Jerman yang menghubungkan Kanal Elbe-Havel ke kanal Mittelland dan memungkinkan kapal untuk menyeberang di atas Sungai Elbe setinggi 918 meter. Jambatan air Magdeburg adalah saluran air navigasi terpanjang di dunia.
Kanal Elbe-Havel dan kanal Mittelland sebelumnya bertemu di dekat Magdeburg tetapi di sisi berlawanan dari Elbe. Kapal dari Kanal Elbe-Havel menuju kanal Mittelland sebelumnya harus menempuh jalan memutar sepanjang 12 kilometer, turun dari Terusan Mittelland melalui lift air raksasa Rothensee untuk mengangkat perahu menuju Elbe, kemudian berlayar melawan arus.
Sebelum memasuki Kanal Elbe-Havel harus melalui Niegripp Lock. Kadar air surut di Elbe sering membuat kapal yang sarat muatan kargo tidak dapat melakukan penyeberangan ini, dan hal ini memakan waktu lebih lama untuk bongkar muat kapal.
Pembangunan saluran air ini dimulai sejak tahun 1930 namun kerana adanya Perang Dunia 2 dan pembagian berikutnya dari Jerman, pekerjaan ditunda sampai 1997. Saluran air itu akhirnya selesai dan dibuka untuk umum pada tahun 2003.

Wanita Ini Pecahkan Rekor Dunia Dengan Paling Banyak Menikah

Posted: 06 Dec 2012 01:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Gempak..rumah ini dindingnya boleh bergerak

Posted: 06 Dec 2012 12:00 AM PST


Rumah ini mungkin sangat aneh kerana rumah ini semua sisinya hanya berupa dinding. Pasti kalian membayangkan betapa pengap dan betapa gelapnya sebuah bangunan jika semua sisinya hanya berupa tembok-tembok. Namun  tak perlu khuatir dengan masalah itu, kerana rumah ini memiliki beberapa kecanggihan dan keunikan tersendiri.


Sumber 

Apa yang salah pada gambar ini?Lihat pada handphonenya

Posted: 05 Dec 2012 11:30 PM PST


STOMPer York was amused to see this man using his phone in a very unusual way.

The STOMPer wrote:

"Check out the proper way of using a Nokia phone.

"Nokia phones have evolved to become so advanced, you may use them backwards."


sumber : stomp.com.sg

Budak perempuan ini selamba curi laptop

Posted: 05 Dec 2012 11:00 PM PST

A spate of thefts has been occurring around shops in China, in which CCTV footage reveals the culprits to be innocent-looking young girls who steal merchandise before making their escape like professionals.

In one CCTV footage from a computer store, a girl can be seen looking around suspiciously.

She then pretends to play and fiddle with a laptop on the counter.

Just as she looked ready to strike, someone entered the room, causing her to walk away.

She returned after a while and approached the same laptop.

The girl then closed the laptop down, opened her bag, grabbed the laptop and swiftly stuffed it into her bag before leaving the store nonchalantly.

In the video, her actions are sharp and quick.

Chinese cities such as Ningming, Xingan, Binyang, and Longzhou have also reported a series of similar thefts.

Netizens are speculating that the adults with the children in such operations are quite possibly their own parents.

Photos: Internet


sumber : stomp.com.sg

Wow, Pizza Hut Ciptakan Parfume

Posted: 05 Dec 2012 10:30 PM PST


  • detail berita





Sumber

Lelaki Ini bersama Isteri dan Anjing nya Hidup di Saluran Pembuangan Air

Posted: 05 Dec 2012 11:06 PM PST

Restrepo looks up from his …

Restrepo, and wife Garcia …

Restrepo looks up from his …

Maria Garcia cooks in the …

Restrepo lies with his dog …

Restrepo plays with his dog …

Restrepo and wife Garcia are …


Mantan pecandu narkoba Miguel Restrepo. 62, dan isterinya Maria Garcia hidup di dalam saluran pembuangan air di Medellin, Colombia, bersama anjing mereka Blackie, selama 22 tahun. Rumah mereka, berisi dapur, kipas angin, televisyen, kerusi, dan tilam, berukuran 6x1,4 m.

Tidak Boleh Hamil, Wanita ini Hadiahi Suami Kereta dan Isteri Baru

Posted: 05 Dec 2012 09:30 PM PST


Wanita Arab Saudi

 Merasa tidak boleh memberikan anak ke suaminya seorang wanita asal Arab Saudi memberikan hadiah kepada suaminya yakni isteri baru dan kereta mewah.
Seorang wanita Arab Saudi yang tidak disebutkan namanya melakukan tindakan yang aneh hanya kerana mengetahui dirinya tidak boleh hamil ia memberikan hadiah isteri baru dan kereta mewah kepada suami tercintanya hal yang dilakukanya ini membuat banyak orang menjadi hairan kerana jarang ada wanita yang mahu melakukan hal ini..
Wanita yang bekerja sebagi guru di Arab saudi ini juga akan menanggung semua perbelanjaan pernikahan suami dan isteri baru yang di hadiahkan ke suaminya, isteri baru suaminnya ini merupakan murid  ditempat ia mengajar.
Hal ini ia lakukan setelah sang suami meminta kepada dirinya untuk menikah lagi permintan suaminya ini pun langsung disetujuinya mengingat ia telah di sahkan doktor mandul dan tidak boleh memberikan keturunan lagi.
Namun aksi yang dilakukanya ini membuat para tetangga, kerabat, dan teman-temannya hairan sebab jarang ada wanita yang mahu melakukan ini.

WOW! Si kembar ini pun Akhirnya Bertemu

Posted: 05 Dec 2012 09:00 PM PST



 Selama tiga tahun Bao Lulin mendapati dirinya terus-menerus disangka orang lain. Lulin, seorang pelayan dari Jiuyang di Guizho, Cina selatan, bingung dengan banyaknya orang yang mendekati dan berbicara kepadanya seolah-olah mereka mengenalnya. Mereka akan bertanya tentang pekerjaannya di Provinsi Fujian, menyangka dia menantu sesesorang atau bertanya mengapa dia tidak mengenali mereka. Namun, Lulin belum pernah melihat salah satu dari mereka dalam hidupnya.

 


Wanita 24 tahun ini bersumpah untuk mencari doppelganger misteri dan tertegun setelah menemukan dia mempunyai saudara kembar identik yang dipisahkan darinya sejak lahir. Perjalanan luar biasa Lulin tentang penemuan in i dimulai pada Juni 2009, ketika dia sedang membantu saudaranya berjualan buah ketika ada empat nenek mendekatinya. "Kau telah kembali dari Provinsi Fujian? Kenapa kau tidak memberitahu kami?," Kata salah satu dari mereka. Ketika Lulin bingung , ia bertanya siapa mereka, yang lain mengejek: "Kau pasti dapat banyak uang, dan tidak ingin kenal kita lagi."

Hanya beberapa bulan kemudian seorang lelaki setengah baya mendekati Lulin, yang bekerja sebagai juruwang di sebuah restoran di Jiuyang dan mengatakan kepadanya: "Kau terlihat benar-benar sama dengan salah satu kluarga saya.'' Tidak lama setelah itu, remaja bingung yang tengah makan di restoran mendekati Lulin dan berkata, ''Yanfei, Anda bekerja di sini sekarang?''



Lulin memutuskan untuk mencari Yanfei misteri ini tetapi segera setelahnya ia ternyata hamil dan harus menahan rencananya. Ibu satu anak ini berkata: "Gagasan untuk mencarinya selalu ada dalam pikiran saya. Saya ingin mencari setelah anak saya sedikit lebih besar. " Pada akhirnya butuh tiga tahun sebelum Lulin bisa memulai pencariannya.


Pada bulan Oktober Lulin sekali lagi disangka Yanfei di tempat kerja tapi dia melihat kesempatan ini dan berhasil mendapatkan alamat wanita tersebut dari restoran. Bulan lalu Yang Yanfei, sedang bermain dengan anaknya di rumah ketika ia tiba-tiba mendengar ibu mertua dia berteriak, 'Yanfei, ke sini sekarang! " Yanfei merasa khawatir dengan nada  ibu mertuanya dan ketika dia berlari keluar seorang wanita berdiri dengan memunggunginya dan tiba-tiba berbalik. Yanfei kaget - Lulin hampir identik dengan dirinya. Yanfei mengatakan: "Saya merasa saya sedang melihat ke cermin." Lulin menambahkan: "Kami merasa seperti kami sudah saling mengenal selama bertahun-tahun."


Ternyata Yanfei dan Lulin diadopsi ketika bayi dan menyadari bahawa mereka pasti kembar yang dipisahkan sejak lahir. Ada kemiripan luar biasa banyak di antara mereka melampaui kemiripan fisik. Mereka berdua menikah pada tahun 2007, kedua suami mereka memiliki nama, Bin, dan anak-anak mereka juga terlihat mirip. Mereka memiliki suara yang sama, sama-sama ramah, gaya berpakaian yang serupa, dan menyukai makanan yang sama. Mereka bahkan memiliki bekas luka yang sama di jari mereka setelah mengalami kecelakaan yang sama ketika mereka berusia enam tahun.


Bayi perempuan sering diberikan untuk diadopsi di China kerana peraturan Satu Anak. Anak laki-laki lebih dihargai di masyarakat China kerana mereka membawa nama leluhur dan hukum waris harta pada anak.


Alami Kebutaan, Duthie Sembuhkan Diri dengan Whisky

Posted: 05 Dec 2012 08:30 PM PST


Foto: Orange
Foto: Orange
WELLINGTON – Seorang lelaki di New Zealand tiba-tiba mengalami kebutaan setelah ia meneguk segelas vodka. Lelaki bernama Denis Duthie itu meminum vodka tersebut dalam acara perayaan ulang tahun perkahwinan emas orangtuanya.

"Saya kira keadaan menjadi gelap kerana saya lupa waktu dan hari telah malam. Namun ternyata saat itu hari masih petang. Saat saya berusaha menyalakan lampu saya tetap tidak boleh melihat apa-apa, saya benar-benar menjadi buta," ujar Duthie, seperti dikutip New Zealand Herald, Rabu (5/12/2012).

Petugas medis yang memeriksa Duthie menyatakan vodka yang diminumnya bereaksi terhadap pengobatan atas diabetes yang dideritanya. Rekasi tersebut membuat tubuh Duthie mengalami keracunan methanol yang membuatnya tiba-tiba mengalami kebutaan.

Lelaki tersebut kemudian disuruh untuk meminum banyak ethanol untuk dapat menetralisir racun yang membuatnya buta. Sayangnya saat itu rumah sakit yang didatangi oleh Duthie sedang kehabisan persediaan Ethanol.

Namun petugas medis di rumah sakit tersebut tidak kehabisan akal, ia kemudian pergi ke kedai minuman terdekat untuk membeli sebotol Whisky. Whisky diketahui mengandung Ethanol dalam jumlah besar.

Ia kemudian memasukkan Whisky tersebut ke tubuh Duthie dengan menggunakan saluran. Usaha tersebut terbukti manjur setelah Duthie berhasil mendapatkan penglihatannya kembali 5 hari setelah pengubatan dilakukan.

"Saat itu saya minum Whisky jenama Johnnie Walker, Whisky  itu sangat enak rasanya dan ternyata ampuh mengobati kebutaan saya," sebut lelaki yang sehari-harinya bekerja sebagai guru memasak itu

Perempuan Ini Menyusui Monyet Peliharaannya

Posted: 05 Dec 2012 08:00 PM PST


Foto : europics
Foto : europics
NANYANG – Seorang isteri pelatih monyet telah mengungkapkan rahsia sukses suaminya sebagai salah satu pelatih monyet paling ternama di China. Perempuan itu ternyata menyusui monyet peliharaannya sendiri.

Jiao Xinzhen, mengungkapkan metode aneh yang sering dilakukan di tempat pelatihan monyet suaminya, Huang Aiqing di Nanyang, provinsi Henan. Huang, merupakan salah satu pelatih monyet yang biasa menyalurkan bakat monyet-monyetnya untuk bermain film, sarkis, teater dan artis jalanan.

"Beberapa bayi monyet kadang datang ke tempat tidur kami di malam hari untuk menghisap payudara saya. Saya merasa mereka seperti anak-anak saya," ," ujar Jiao.

Pasangan ini bahkan telah mengadopsi satu monyet sebagai anak kedua dan teman bermain untuk anak mereka, Ti.

"Ketika saya melihat dia bermain dengan anak saya, saya boleh melihat seberapa dekat kita dengan mereka dan mereka kepada kami dan saya senang anak saya memiliki teman bermain yang baik," ujar Huang. Seperti dilansir Daily Mail, Rabu (5/12/2012).

Foto Kontroversial Saat-saat Terakhir Seorang Mangsa Pelanggaran Kereta Api

Posted: 05 Dec 2012 07:30 PM PST


Sebuah majalah mendapat kritikan keras saat foto cover mereka menampilkan gambar seorang lelaki yang berusaha menyelamatkan diri dari tabrakan kereta api, tapi gagal, kerana tak seorangpun yang memberikan bantuan, termasuk si fotografer.
foto korban sesaat sebelum tertabrak kereta. foto: R. Umar Abassi / New York Post
Sebuah kejadian nahas dialami oleh Ki Suk Han, 58, yang terbunuh setelah dirinya ditolak oleh seorang lelaki lain bernama Nieem Davis, 30.
Ketika peristiwa itu terjadi pada pukul setengah dua siang, beberapa saksi mengatakan jika Han ketika itu sedang berusaha menenangkan Davis, yang saat itu sedang mengeluarkan kata-kata kasar dan penuh hinaan di dalam stesen kereta api bawah tanah New York. Namun Davis, yang dideskripsikan polis sebagai seorang pengemis dan suka mengganggu penumpang lainnya, nampaknya tak terima ditegur seperti itu, dan ia pun mengangkat tubuh Han dan melemparnya jatuh ke dalam lintasan rel kereta api.
Saat peristiwa ini berlangsung, para saksi  mengatakan jika penumpang lainnya terpisah jarak sejauh sekitar 30 meter dari mereka berdua. Nahas, pada saat itu pula sebuah kereta api hendak transit di stesenn tersebut, tepat di lintasan dimana tubuh Han terjatuh.
Para saksi mengatakan jika saat itu beberapa orang berteriak kepada Han, memintanya untuk segera menyingkir dari rel, ada juga yang berusaha menghentikan laju kereta api dengan memberikan peringatan kepada masinis. Seperti seorang fotografer freelance New York Post, R. Umar Abbasi, yang menurut pengakuannya, ia menjepretkan kamera berflash-nya berkali kali ke arah kereta untuk mengingatkan sang masinis agar berhenti.
Namun semua sudah terlambat, masinis kereta tersebut, yang mengalami kejutan berat dan harus dibawa keluar menggunakan kursi roda setelah kejadian, mengatakan jika ia tidak sempat bereaksi cepat untuk menghentikannya. Kereta api tersebut melanggar tubuh Han dan menyeretnya hingga beberapa meter. Terluka parah, Han sempat dibawa ke rumah sakit sebelum akhirnya dinyatakan meninggal.
Walaupun Davis akhirnya berhasil ditangkap, dan saat ini sedang menunggu keputusan pengadilan, namun foto yang diambil oleh Abassi, yang entah secara kebetulan atau tidak berhasil mengambil gambar Han ketika ia sedang berusaha menyelamatkan diri, mengundang kontroversi yang cukup panas di kalangan pengguna internet dan pembaca majalah tersebut.
"Wow! Cukup waktu untu mengambil beberapa foto. Mengapa lelaki itu (Abassi) tidak menolong? Berapa foto yang berhasil ia tangkap? 3-4 foto. Dan tak ada yang berusaha menolong. Tak seorangpun. Foto-foto tersebut menggambarkan demikian. Zaman apa ini ketika menangkap foto lebih penting (daripada memberi pertolongan)! Saya terkejut." Ujar seorang komentator dari Facebook, Joseph Monte, yang mendapat like dari setidaknya 600 orang.
Banyak komen lainnya yang juga berpikir jika fotografer tersebut seharusnya dapat memberikan pertolongan kepada korban jika ia tidak mengambil foto melainkan berlari mengangkat korban dari bawah rel.
"Masinis, pengendara kendaraan bermotor, siapapun...tak ada satupun bahasa yang menerjemahkan kilatan flash kamera sebagai 'berhentikan keretanya'," ujar seorang komenr lain.
Cover majalah yang dinilai tidak sensitif.
Keputusan majalah tersebut untuk menjadikan foto itu sebagai cover halaman depan foto mereka juga dikritik sebagai 'tidak sensitif terhadap keluarga korban'.
"Tangkapan yang bagus! Lain kali anda mungkin ingin menaruh kamera itu dan menyelamatkan lelaki tersebut. Berapa banyak majalah itu mengeluarkan wang untuk foto ini? Itulah nilai nyawa lelaki tersebut," ujar  Matthew Schooler, ketika membalas penjelasan New York Post di Facebook.
Isteri korban yang terpukul atas kejadian ini mengatakan jika sebelumnya, pada pukul sebelas pagi, mereka sempat bertengkar sebelum berpisah. Dan perpisahan itu ternyata menjadi perpisahan untuk selama-lamanya, bagi dirinya dan juga bagi putrinya yang kini duduk di bangku kuliah.
Bagaimana menurut kalian? Apakah kalian merasa nyawa Han dapat tertolong jika sang fotografer memilih terus berlari menuju arah Han, daripada mengambil foto?

Sekolah dengan Nama Aneh Di Afrika Selatan Diminta Untuk Mengganti Namanya

Posted: 05 Dec 2012 07:00 PM PST


Ketua Dewan Pendidikan  KwaZulu-Natal, Afrika Selatan, Senzo Mchunu, memerintahkan jabatannya untuk mengganti beberapa nama sekolah yang dianggap tidak pantas. Satu diantaranya bernama Mathangetshitshi, yang berarti "paha peraw*n" jika diartikan dalam bahasa Zulu. Aneh? Tunggu dulu, kamu bakalan lebih terkejut lagi jika mengetahui darimana nama aneh itu berasal.
Selain SMU Mathangetshitshi, sekolah lain yang dianggap namanya bermasalah antara lain SD Bambinkuzu (pencuri), SD Phuza (minuman), SMU Nkawu (monyet) dan SMU Tilongo (penjara).
Mchunu menyatakan bahawa dirinya akan melakukan negosiasi kepada penduduk desa. Namun belum apa-apa, warga desa di sekitar sekolah Mathangetshitshi sudah menyatakan kekecewaannya. Ketua sekolah dari sekolah yang bersangkutan, juga mengatakan kepada surat khabar bahawa tak seorangpun yang merasa tersinggung atas pemakaian nama tersebut.
"Kita tak suka jika sebuah bagian sejarah dari Zulu dihapuskan tanpa persetujuan anggota kerajaan setempat," kata seorang juru bicara Raja Zwelithini dari Kerajaan Zulu.
Raja Zwelithini yang setidaknya sudah memiliki 27 orang anak pada tahun 2003 silam itu merupakan tokoh berpengaruh pada parti oposisi Inkatha Freedom Party (IFP). Parti tersebut memiliki basis suara tertinggi dari Provinsi KwaZulu-Natal.
O ya, mengenai asal kata Mathangetshitshi, nama itu diambil dari nama seorang pejabat berpengaruh Kerajaan Zulu, Bongizwe Alpheus "Mathangetshitshi" Nhleko (sudah meninggal dunia), yang pahanya dikagumi oleh penduduk setempat.

DJ radio perdaya jururawat Kate

Posted: 05 Dec 2012 06:30 PM PST


MEL (kiri) dan Christian menipu pihak hospital untuk bercakap dengan jururawat yang merawat Kate. Gambar kanan, Kate Middleton.
MEL (kiri) dan Christian menipu pihak hospital untuk bercakap dengan jururawat yang merawat Kate. Gambar kanan, Kate Middleton.
LONDON: Deejay sebuah stesen radio di Australia yang menipu jururawat yang merawat Duchess of Cambridge, Kate Middleton yang hamil dengan menyamar sebagai Ratu Elizabeth dan Putera Charles.
Mel Greig dan Michael Christian mencetuskan kemarahan kepada keluarga diraja selepas berjaya memperdaya jururawat yang merawat Kate agar mendedahkan maklumat lanjut mengenai rawatan diterima Kate. Mereka terkejut apabila disambungkan terus kepada jururawat yang merawat Kate selepas menghubungi Hospital Raja Edward VII. Jururawat itu menjaga Duchess of Cambridge selepas mengalami mabuk kehamilan yang kronik.

Jururawat itu memberikan maklumat terperinci mengenai keadaan Kate.


Hospital berkenaan semalam mengesahkan panggilan daripada Mel dan Christian yang muncul dalam stesen radio Australia, 2Day FM adalah benar. Pihak hospital berkata, mereka akan mengkaji semula prosedur panggilan telefon dan mengkritik insiden itu sebagai "panggilan palsu bodoh yang amat dikesali".

Jurucakap hospital berkata: Kakitangan Hospital Raja Edward VII, Sister Agnes mengesahkan bahawa stesen radio Australia membuat panggilan palsu kepada pihak hospital pada awal pagi kelmarin.


"Panggilan itu dipindahkan ke wad dan perbualan ringkas berlangsung dengan seorang daripada jururawat bertugas. Hospital ini benar-benar menyesali insiden itu," katanya.



Ketua Eksekutif hospital itu, John Lofthouse berkata: "Ini adalah panggilan palsu bodoh yang amat kami sesali.

"Kami sangat mengambil berat dengan privasi pesakit dan kami kini sedang mengkaji semula protokol panggilan telefon yang diterima," katanya.


Panggilan itu dibuat selepas Putera William beredar setelah menemani isterinya selama enam jam dengan berjaga malam.

Keadaan Kate dikatakan semakin bertambah baik tetapi akan terus menerima rawatan selama beberapa hari lagi. - TS


sumber : mymetro

Pilot lakukan pendaratan kecemasan selepas penumpang dipatuk ular

Posted: 05 Dec 2012 06:00 PM PST


KAHERAH: Penerbangan EgyptAir semalam melakukan pendaratan kecemasan selepas seekor ular mematuk seorang penumpangnya, lapor laman web berita, Ahram Online.
Dilaporkan bahawa ular itu disembunyikan dalam bagasi milik seorang lelaki warga Jordan. Kru kabin terkejut dengan jeritan mangsa yang tidak menyedari kehadiran ular itu dalam kabin pesawat.

Insiden itu dilaporkan kepada juruterbang yang kemudian meminta kebenaran untuk mendarat di Lapangan Terbang Hurghada, di perairan pantai Laut Merah. Sejurus selepas mendarat, mangsa dibawa keluar dari pesawat untuk rawatan, manakala pihak berkuasa tempatan merampas reptilia berkenaan. Dari situ, pesawat kemudian meneruskan penerbangan ke Kuwait.


sumber : mymetro

Aksi ular sawa Afrika Selatan telan anak seladang dirakam

Posted: 05 Dec 2012 05:45 PM PST


JOHANNESBURG: Aksi seekor ular sawa Afrika cuba menelan seekor haiwan liar dirakam pegawai taman haiwan semalam.
Kelihatannya mata ular itu lebih besar daripada perutnya ketika ia ditemui di kawasan semak di Afrika Selatan ketika cuba untuk menelan haiwan itu.

Foto penemuan mengerikan itu dirakam di taman haiwan Welgevonden, Afrika Selatan oleh pengurusnya, Rudi Hulshof.


Hulshof, 35, berkata: "Ini kali pertama saya menyaksikan sesuatu seperti itu dan saya sudah bekerja sebagai renjer taman ini selama 15 tahun di Afrika Selatan, selain berkunjung ke negara Afrika lain.

"Ini pemandangan yang amat jarang berlaku dan setahu saya yang pertama direkodkan, jauh sekali rakaman foto dan dokumentari memaparkan ular sawa Afrika Selatan menangkap mangsa sebesar anak seladang.


"Memang perkara biasa untuk ular sawa menangkap mamalia hidup, tetapi selalunya terdiri daripada spesies lebih kecil seperti arnab, kambing impala, antelop, tupai, burung dan tikus. "Namun, menangkap sesuatu sebesar ini tidak pernah terlintas di fikiran. Dapat dilihat bagaimana ular sawa itu membuka mulutnya sebesar-besarnya dan cuba untuk menelan mangsanya," katanya. "Saya lihat ular itu hanya diam di atas tanah. Apabila mendekatinya saya nampak ia sedang menelan anak seladang yang berusia dua bulan.



"Saya hampir tidak percaya dengan apa yang saya saksikan sebelum berlari ke jalan raya secepat mungkin. "Saya perlu mendapatkan kamera saya dan merakam foto itu serta membenarkan pengunjung turut merakamnya sebelum matahari terbenam dalam tempoh beberapa minit lagi," katanya.

sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment