borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Cantik tapi kencing depan orang ramai

Posted: 29 Dec 2012 08:45 AM PST

Dua gambar di bawah ini menunjukkan moment lucu tersebut meskipun dalam dua kes yang berbeza. Foto pertama menunjukkan seorang gadis cantik kencing di tempat umum, mungkin kerana tak tahan. Sementara pada foto yang kedua  terlihat seorang gadis kencing di tempat umum kerana di sengaja untuk acting dia di depan kamera.




Agaknya apa yang tak kena pada gambar ini?

Posted: 29 Dec 2012 08:30 AM PST

Kecelakaan Motor Badan MangsaTerputus Jadi Dua

Posted: 29 Dec 2012 08:15 AM PST

foto-foto di bawah ini dapat kita simpulkan betapa kencangnya korban meunggang kendaraannya, hingga tulang belulang yang mestinya kuat dapat putus kerana melanggar tiang beton.

Satu lagi pelajaran buat kita untuk hati-hati di jalan raya.











Kereta mewah terperosok bawah lori kontainer..ngeri

Posted: 29 Dec 2012 08:00 AM PST

Ketika anda melihat bagaimana parahnya kerosakan kereta ini, pasti anda akan membayangkan luka yang di alami oleh pemandunya. Sebuah kereta mewah  masuk di bawah kontainer,kereta tersebut seperti masuk mesin pres dengan tekanan yang sangat kuat. Dilihat dari kerosakan kereta tersebut boleh di pastikan kereta ini melaju dengan sangat laju.

Satu lagi pelajaran penting buat kita tentang arti pentingnya sikap hati-hati di jalan raya











Facial Kotoran Burung

Posted: 29 Dec 2012 07:00 AM PST


Facial dengan menggunakan buah sudah sangat alami dan sering kita dengar. Lalu bagaimana jika masker menggunakan kotaran?
Iya, facial kotoran burung bulbul. Kotoran burung ini dipercaya dapat mencerahkan dan membersihkan kulit sehingga sering dijadikan masker. Kotoran burung bulbul sudah digunakan geisha untuk facial sejak Periode Heian (794-1185 Masehi). Para geisha menggunakan ramuan tersebut untuk memutihkan kulit, menghapus riasan mereka yang tebal, serta memperbaiki kondisi kulit.
burung bulbul (1)
Sebelum digunakan kotoran burung bulbul dijemur di bawah sinar matahari untuk membunuh bakteri hingga mengeras dan ditumbuk menjadi bubuk putih halus. Bubuk tersebut dicampur dedak padi dan sedikit air hingga menjadi pasta. Pasta digunakan untuk memijat kulit selama beberapa menit, setelah itu wajah dibilas. Kotoran burung bulbul memiliki konsentrasi urea dan guanin yang tinggi sehingga dapat mencerahkan, menghaluskan bahkan mengencangkan kulit.
burung bulbul
Pemakaiannya sekitar 50 menit di wajah. Harganya $ 180.
facial1
facial2Gimana? Ada yang ingin mencuba?

Contoh marketing yang unik dan kreatif.

Posted: 29 Dec 2012 06:00 AM PST


Menarik banyak konsumen untuk membeli suatu produk, dapat dilakukan dengan berbagai cara. Beragam cara yang ditempuh, terkadang begitu unik dan mengundang tawa sebagian orang lainnya. Berikut beberapa contoh marketing yang unik dan kreatif.

1098765432
(Sumber uphaa.com)
(Sumber uphaa.com)

Sumber : uphaa.com, uniknya.com

Jangan Lihat Sweater Ini, Nanti giler

Posted: 29 Dec 2012 05:00 AM PST


Sweater unik yang diciptakan oleh Mr gugu & Miss G ini bercorakan berbagai macam jenis makanan yang familiar dalam keseharian kita. Mulai dari corak popcorn, permen, kentang goreng, dan hamburger yang dijamin akan membuat orang giler saat melihat sweater ini. Hmm,, gimana? lucu kan, seru nih untuk dipakai untuk tahun baru…

Awek Ini Menyimpan Puluhan Kucing Mati dalam Peti Sejuk

Posted: 29 Dec 2012 04:00 AM PST


Sayang kepada haiwan peliharaan terkadang boleh menguras akal sehat. Seperti yang terjadi pada Terry, wanita si penyayang kucing. Ia yang sangat menyukai kucing, bahkan tak rela berpisah dengan peliharaannya meski haiwan tersebut telah mati. Agar ia boleh tetap melihat dan bersama dengan peliharaannya yang telah mati,Terry menaruh bangkai kucingnya di dalam peti sejuk Tak hanya satu atau dua melainkan ada puluhan bangkai kucing di dalamnya. WTF!!
Kucing mati yang Ia kumpulkan di dalam kulkas
Peristiwa yang menghebohkan ini terungkap dalam sebah program acara TV Amerika Serikat, Hoarders. Terry yang di wawancara dalam acara ini mengeluarkan peryataan yang cukup mengejutkan. "Saat salah satu Kucing Peliharaanku mati, aku sungguh merasa kehilangan, aku mengusap kepalanya dan minta maaf kepadanya serta membungkus kedalam plastik untuk dimasukkan kedalam peti sejuk".
"Saya merasa dekat dengan kucing-kucing peliharaan saya yang telah mati dan bila pun saya rindu, saya dapat menengok bangkai kucing tersebut di dalam peti sejuk. Tambahnya.

Jambatan ini benar-benar unik

Posted: 29 Dec 2012 03:00 AM PST


Jambatan ini benar-benar unik, jambatan yang menonjolkan lingkaran besar menyerupai terowongan  ini menyediakan akses jalan menuju Academy of Fine Arts di Sarajevo. Jambatan ini dirancang oleh Amila Hrustic, Adnan Alagic dan Bojan Kanlic.

7654382
(Sumber: toxel.com)
(Sumber: toxel.com)


sumber: toxel.co.id, uniknya.com

Lakukan Ini Agar Pasangan Menjadi Lebih Rindu Kepada Anda

Posted: 29 Dec 2012 02:00 AM PST



Super  membingungkan kadang-kadang, untuk membuat mereka merindukanmu dapat benar-benar sulit. Kecuali anda tahu semua trik cinta untuk membuat dia lebih rindu pada anda. Jika anda ingin sekali pasangan anda untuk merindukan anda, untuk ingin bersama selalu, Jangan khuatir disini kita akan membahas bersama-sama tentang bagaimana caranya agar pasangan anda merindukan anda disetiap anda tak bersamanya. Berikut Tipsnya : Seperti yang dilansir Takasih.com
1. Kirim Pesan Romantis

Jangan pernah untuk berputus asa, ada banyak cara agar si dia merindukan anda, yang harus anda lakukan untuk langkah pertama ini adalah mengirim teks romantis! Beberapa orang akan terlihat nampak senang bila pasangan yang dimilikinya adalah seorang yang romantis oleh kerana itu, itu akan membuat pasangan anda merindukanmu.
2. Pergi Bersama Teman-Teman

Semakin sering anda melakukan hal ini bersama teman-teman anda, maka semakin rindu pasangan anda. Namun ingat jangan setiap hari anda melakukan hal seperti ini kerana ini juga boleh membuatnya semakin jenuh kepada anda. Saya sarankan jika anda berpergian bersama teman hendaknya menelefon kekasih anda terlebih dahulu.
3. Kirim Permen / Bunga

Jika anda dalam suatu hubungan, anda akan terus menerus mencari cara agar pasangan merasa nyaman berada dekat anda. Namun bila anda tidak di dekatnya bagaimana? tentu pasangan anda akan menjadi rindu, Hanya sekedar rindu mungkin sudah biasa. Mulai sekarang cubalah memberikan dia bunga atau permen agar rasa rindu yang dimiliki pasangan anda kian hari kian meningkat.
4. Buat Kejutan

Bila rasa rindu sudah menggebu-gebu, mungkin inilah saatnya anda harus bertatap muka dengannya, menjanjikan dimana kita akan bersama di situlah anda akan membuat kejutan special untuknya. Dengan kejutan ini maka pasangan anda akan merasakan rindu kembali jika anda tidak lagi bersamanya.

Rayakan kedatangan tahun ular, seorang lelaki dibelit Ular Sawa

Posted: 29 Dec 2012 01:00 AM PST

Warga Manila bersukaria merayakan perayaan kedatangan Tahun Ular menurut kalender China di Malabon, Manila. Seorang pria terlihat dibelit ular piton, beberapa ular di antaranya Ular Sawa Burma Albino, sebagai bagian dari acara merayakan kedatangan Tahun Ular dalam kalendar China di Malabon, Kota Manila (28/12). 



Patung Wanita Hamil Telan*ang Di North Devon, Inggris

Posted: 29 Dec 2012 12:00 AM PST

Beberapa waktu yang lalu kota North Devon, Inggris menambah lagi koleksi patung untuk menambah kecantikan kota ini. Tak tanggung-tanggung patung kali ini dibuat dengan ketinggian mencapai 30 meter dengan bahan tembaga uniknya lagi patung ini berbentuk perempuan hamil dalam keadaan telanjang. Tidak tahu apa tujuan pendirian patung ini namun kalau dilihat bentuknya pasti mempunyai nilai filosofis bagi kota yang berada di pinggir pantai ini.

Untuk memasang patung ini dinas tata kota setempat melibatkan beberapa alat berat kerana berat dan tinggi patung ini sangat jauh melebihi ukuran patung pada umumnya.













Ritual Gila Pemujaan Setan

Posted: 28 Dec 2012 11:30 PM PST

Mungkin ini adalah hal paling gila dan paling bodoh yang dilakukan oleh manusia. Sepasang muda-mudi melakukan hal extrim dengan cara menusuk kaki dan tangan mereka dengan menggunakan besi runcing dan tajam kemudian menghubungkannya dengan tali untuk menggantung mereka pada sebuah pohon.

Senarionya adalah Sang awek menusuk kedua lututnya dengan pengait yang terbuat dari besi stenlis kemudian menghubungkan pengait tersebut dengan sebuah tali, untuk menggantung tubuhnya pada sebuah pohon dengan posisi kepala di bawah. Sang lelaki pun melakukan hal yang sama, namun dia menusukkan besi pada kedua sikunya yang juga untuk menggantung pada sebuah pohon. Setelah itu mereka melakukan ritual tertentu.

Dari sumber yang saya dapat mereka melakukan itu semua bertujuan untuk melakukan ritual pemujaan terhadap Iblis. Hal tersebut dapat di lihat dengan simbol yang dia gambarkan pada tubuh mereka. Pada dada  laki-laki di tuliskan simbol angka "666" dan simbol bintang pada perutnya.


Angka 666 dalam bahasa Latin boleh diartikan sebagai DIC LVX = "dicit lux" – suara cahaya. Maklum setan dalam bahasa Latin sering diberi nama sebagai Lucifer (Lux Ferre) atau sipembawa cahaya. Dalam istilah astrologi disebut juga sebagai Bintang Fajar atau Venus atau planet ke-enam terbesar dalam tata surya kita.

666 dalam angka Rumawi = DCLXVI atau dalam arti kata lain dalam angka 666 tsb telah dapat merepresentasikan seluruh angka yang terdapat dalam angka Rumawi (D = 500, C = 100, L = 50, X = 10, V = 5, I = 1).

Semua yang buruk dan jahat konon mempunyai kaitannya dengan angka 666 seperti roulet, apabila semua angka di meja roulet dijumlahkan akan menjadi 666. Berzinah itu dosa berat maka dari itu angka 666 dalam bhs Yunani mempresentasikan XES (sex terbalik) atau Χ Ξ Σ (Chi Xi Sigma) sebab dalam bhs Yunani maupun Ibrani abjad mereka itu juga identis dengan angka. Begitu juga dengan nama dari Kaiser Nero dalam bhs Ibrani ini bisa ditulis dengan angka 666 (Neron Kesar). Racun yang mematikan adalah racun 666 = racun Hexachloride yg diambil dari formula kimia C6H6Cl6.

Hal inilah yang menyebabkan angka 666 selalu diidentikkan dengan Satanisme atau hal-hal yang berbau pemujaan setan.








Selalu Diawasi Mahasiswi Ini Saman Orangtuanya

Posted: 28 Dec 2012 11:00 PM PST


Seorang mahasiswi di Amerika Syarikat menyaman orangtuanya sendiri kerana muak selalu diawasi dan diikuti kemana pun dia pergi. Yang mengejutkan, pengadilan mengabulkan gugatan tersebut dan memerintahkan agar orangtuanya menjauhinya.
Saman diajukan oleh Aubrey Ireland, 21, mahasiswi tingkat akhir di Fakulti Musik Universiti Cincinnati kepada kedua orangtuanya, David dan Julie. Ireland mengaku mulai jengah dengan kelakukan ayah ibunya yang terlalu mengikuti dan mengawasinya.

(sumber:blogspot.com,uniknya.com)
Aubrey Ireland (sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Ia mengatakan, orangtuanya boleh tiba-tiba muncul di asramanya setelah berkendara 965 kilometer dari rumah mereka. Selain itu, kedua orangtuanya juga menuduh jika ia pengguna narkoba dan memiliki pergaulan bebas, ujar Ireland.
Orangtuanya juga menginstall piranti lunak di laptop dan telefon Ireland untuk mengetahui situs-situs yang dia kunjungi dan siapa yang dia telefon. Kepada rakannya, orangtua Ireland beralasan jika mereka mengawasi putrinya yang memiliki gangguan mental.
"Sangat memalukan dan menyedihkan melihat orangtua saya datang ke kampus, padahal saya sudah dewasa, mereka mencoreng nama saya dan mengikuti saya kemanapun saya pergi," kata Ireland di pengadilan.
Pengadilan pun memenangkan gugatan Ireland, dengan melarang orangtuanya berada dalam jarak 150 meter dari putrinya. David dan Julie juga tidak boleh melakukan kontak dengan putri itu setidaknya sampai 23 September 2013.
Julie mengaku hanya mencuba melindunginya. "Dia hanyalah anak kecil yang masih perlu kasih sayang orangtua. Kami tidak mengganggunya. Kami bukanlah masalah," kata ibunda Ireland.
Namun Ireland membantah,"Saya seperti anjing yang dirantai," ujarnya.
Kerana disaman, kedua orangtua Ireland kini memutuskan tidak lagi membayari kuliah putrinya. Namun, kampus akhirnya memberikan Ireland biasiswa hingga ia lulus.

Sumber : viva.co.id, uniknya.com

Ini Dia Dessert Paling Lazat dari Perancis

Posted: 28 Dec 2012 10:30 PM PST


Perancis dikenal dengan negara romantis dan makanannya dengan cita rasa khas. Mulai dari makanan pembuka sampai penutup mempunyai rasa yang berbeda dari negara lainnya. Sementara itu, makanan penutup khas Perancis benar-benar kaya macamnya dan terkenal lezat.
Sumber 

Danza Voluminosa, Para Penari Bertubuh Gemuk

Posted: 28 Dec 2012 10:00 PM PST




Sumber

Unik, Anak Ini Main Drum Dengan Mesin Cuci

Posted: 28 Dec 2012 09:30 PM PST




Sumber

Hobi kumpul Sper*a?

Posted: 28 Dec 2012 09:00 PM PST


Biasanya orang punya hobi ada yang dama kategori biasa, lucu, unik. Tapi tidak dengan hobi yang satu ini, hobi ini terbilang sangat diluar nalar manusia.
Pengkoleksi hobi ini artis bintang porno Jepun yang bernama Uta Kohaku, ia meminta para fans lelakinya untuk mengirimkan cairan sperma mereka. 
Uta Kohaku bersama dengan puluhan botol berisi sperma kiriman dari para fansnya
Uta Kohaku yang saat ini berusia 20 tahun bahkan meminta agar para pengirimnya itu harus menuliskan nama mereka masing-masing di setiap botol yang dimana isinya sebuah cairan sperma.
Katanya, bintang porno ini akan menggunakan "koleksinya" tersebut untuk proyek film terbarunya. Dan nantinya identitas para pemilik cairan sperma yang ada dibotol, ia boleh mengucapkan terima kasih dan juga menyebut nama mereka dalam film yang berjudul "Semen Collection 2″.
Yang anehnya para fans ini nampaknya tidak jijik sama sekali dengan permintaan Uta yang 'Edan' ini. Sekitar ratusan botol dikirim ke alamat tempat tinggal Uta.
Malahan sang bintang porno ini malah merasa bangga dengan keberanian para fans lelakinya. Ia langsung mengup load fotonya saat bersama sejumlah botol berisi cairan sperma tersebut. "Cairan ini dari fansku. Luar biasa. Menakjubkan," ujarnya.

Seorang Ibu di China Melahirkan dalam Bus dengan Nombor 666

Posted: 28 Dec 2012 08:30 PM PST

Pemandu Bus menjenguk Wang Liying @dailychili inShare Wang Liying, seorang ibu asal Chengdu, China ini melahirkan dalam bus dengan nombor 666. Saat itu DIA sedang bergegas pergi ke rumah sakit untuk melahirkan, namun dirinya terlambat.

 Dilansir dari Daily Chili, Liying wanita 39 tahun yang didampingi anaknya yang masih berusia 3 tahun sedang menuju RS Medical College itu melahirkan di dalam bus. Liying yang merasa mulas bergegas menuju RS Medical College.

 Namun, tiba-tiba air ketubannya pecah. Si ibu pun melahirkan dalam bus dan membuat panik penumpang lainnya. Untungnya keadaan si Ibu dan anak dalam keadaan baik, pemandu bas pun membawa Liying menuju RS terdekat. Sementara kakak bayi tersebut tampak senang melihat adiknya yang baru lahir. Anda pasti berpikir CCTV dipasang dalam bus nombor 666 adalah settingan sempurna untuk merakam beberapa adegan mengerikan yang berhubungan dengan setan pada transportasi umum.

Kisah Unik Pemecatan Akibat Facebook

Posted: 28 Dec 2012 08:00 PM PST

Jejaring sosial kini memang tengah menjadi candu di kehidupan banyak orang. Tak salah jika anda ingin mengikuti perkembangan yang ada, namun tentunya tidak di semua waktu anda boleh membukanya. Terutama saat bekerja dimana anda yang seharusnya konsen malah membagi fikiran anda dengan membuka akaun jejaring anda. Dan jika sudah demikian bukan salah bos jika harus menegur anda ataupun hingga memecat anda. Kisah seperti ini pun nyata adanya, berikut 10 kisah pemecatan akibat Facebook.


Anya Cintron Stern


 Anya Cintron Stern, 31, dipecat karena diduga mem-posting pakaian dalam kliennya di Facebook ketika melakukan pembelaan. Tak jelas apa tujuan dari aksi tersebut, namun Anya diduga telah melanggar privasi seseorang.

Blake Marsh

 Seorang video game tester di Eidos Montreal dipecat karena mem-posting dukungan terhadap upaya pembunuhan politikus Quebec di halaman Facebook-nya, seperti diberitakan GamePolitics.com.

Dewayne Powers dan Andrea Rogers

 Dua warden penjara di Georgia ini dipecat kerana mengirimkan friend requests Facebook kepada salah satu tahanan wanita, seperti dilansir NBCNews.

Peter TerVeer 

Karyawan perpustakaan ini dipecat kerana sering nge-like halaman advokasi gay di Facebook. Namun, Peter pun tak menerima hasil keputusan itu dan mengajukan gugatan, seperti dilansir Huffington Post.

Nai Chao Mai


 Pembantu perawat ini dipecat dari pekerjaannya dan menghabiskan waktu di penjara. Bahkan, ia juga kehilangan lisen perawatnya kerana ketahuan mem-posting gambar pesakit dengan komen menghina di Facebook. Tak hanya itu ia juga sempat memposting foto punggung pesakitnya yang tengah sekarat, seperti dilansir NYDailynews.

Eric Deters 

Peguam yang juga berprofesi sebagai host acara radio ini dipecat kerana mem-posting video rasis di Facebook, sebagaimana diberitakan WLWT.com.


Cameron Reilly 


Cameron dipecat setelah membukukan posting rasis dan kata-kata kasar yang ditujukan pada Kate Middleton, seperti dilansir the Age.

Stephanie Bon

 Wanita berusia 37 tahun dari Essex, Inggris, ini dipecat kerana mem-posting gaji bosnya di Facebook, seperti diberitakan DailyMail.


Jennifer Schmid OBrien 


Wanita yang bekerja sebagai guru di School 21 ini dipecat kerana menghina siswanya di Facebook, seperti dilansir NorthJersey.com.

Sister Maria Jesus Galan 

Sister Maria Jesus Galan dipecat dari biaranya di Toledo, Sepanyol, kerana menghabiskan terlalu banyak waktu di Facebook, seperti diberitakan cnet news

















Kencing Dulu Sebelum Lihat Foto-Foto Ini

Posted: 28 Dec 2012 07:30 PM PST































Begini Jika Jamban Dibuat Di Tempat Terbuka

Posted: 28 Dec 2012 07:00 PM PST

Dalam foto-foto ini terlihat beberapa orang menggunakan tempat ini untuk buang hajat, bahkan di antaranya ada yang begitu menikmati buang hajat ditempat umum. Menurut sumber yang diperoleh sebetulnya niat utama dari pemasangan closet duduk di lapangan terbuka ini adalah hanya untuk kepentingan fotografi saja. Namun beberapa orang yang tidak mengetahuinya justru benar-benar digunakan untuk keperluan buang hajat. Jadi siapa yang salah, yang pasang closet di tengah lapangan atau yang buang hajat.

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Begini Jika WC Dibuat Di Tempat Terbuka

Wanita bersalin selepas kereta dirempuh perompak di depan rumah

Posted: 28 Dec 2012 06:30 PM PST


LONDON: Seorang wanita bersalin selepas kereta dinaikinya dirempuh perompak yang melarikan diri dari rumahnya, lapor media semalam.
Ceri Fiddes, 33, sebelum itu dinasihati kakitangan hospital supaya pulang dan menunggu beberapa jam lagi walaupun dia mengalami tanda bakal bersalin.

Ketika Ceri dan suaminya, Daniel Fiddes menghampiri rumah mereka, seorang perompak menyerbu keluar, manakala rakan penjenayah itu menunggu di halaman.


Jurucakap polis berkata, Fiddes keluar dari kereta dan cuba menahan perompak terbabit.

Bagaimanapun, perompak terbabit melompat masuk ke kereta dan merempuh kenderaan Fiddes walaupun ketika itu Ceri ada di dalamnya. Jurucakap polis berkata, penjenayah terbabit melanggar kereta Fiddes berulang kali sebelum dapat melarikan diri dari rumah mangsa di Stoney Stratton.


"Apabila polis selesai membuat siasatan, Ceri mengalami kesakitan dan terpaksa dikejarkan ke hospital semula dua jam kemudian," katanya.



Dia akhirnya selamat melahirkan anak lelaki yang diberi nama Jude pada 6 Disember lalu. Menceritakan pengalaman itu, Ceri berkata, ia memang mengerikan.

Katanya, ketika keretanya dirempuh berkali-kali, dia terhuyung-hayang dan Jude hampir dilahirkan di dalam kenderaan.


"Selepas bersalin di hospital pun, saya terpaksa kembali semula ke situ kerana uri saya tidak keluar.

"Anda mungkin dapat membayangkan bagaimana kecohnya hari kami," katanya. - TS


sumber : mymetro

Jodoh pemuda kudung Iraq

Posted: 28 Dec 2012 06:00 PM PST


LONDON: Tanpa kedua-dua tangan yang terpaksa dibuang akibat perang Iraq, tuah dialami Ali Abbas memang sangat menggembirakannya.
Dalam serba kekurangan itu, Ali berpeluang mengahwini gadis yang menjadi pujaannya sejak kecil. Kini menetap di Britain, Ali, 21, berkahwin dengan Ankam Hamza, 18, dalam majlis penuh emosi yang dilangsungkan selama dua hari di bumi kelahirannya.

Menceritakan pengalaman itu untuk kali pertama, Ali berkata, dia bukan saja tidak menyangka dapat menikahi Ankam, malah tidak menyangka terselamat dalam serangan peluru berpandu Amerika Syarikat (AS) di Baghdad sembilan tahun lalu.



Sebagai seorang daripada mangsa paling parah dalam perang Iraq, Ali tidak diberi banyak harapan untuk hidup bagi meraikan ulang tahun ke-13. Banyak pihak juga tidak menjangkakan Ali berpeluang menjadi seorang suami. Selain kehilangan kedua-dua tangan, Ali juga mengalami kesan melecur pada 60 peratus badannya.

Ali juga kehilangan 16 anggota keluarga, termasuk ibu bapanya. Gambar penderitaan Ali itu tersebar ke seluruh dunia dan dia menjadi wajah ikon bagi konflik berkenaan. Kata Ali, dia tidak sangka diberi peluang untuk terus hidup.


"Saya tak pernah membayangkan dapat mencintai seorang wanita dan yang paling pasti, tidak sangka ada peluang berkahwin," katanya. Menurut Ali, pada hari pernikahan, emosinya bercampur-baur antara sedih dan gembira.



Bagaimanapun, katanya, dia lebih terfikir bahawa dia sangat bertuah kerana dapat bertemu seorang wanita seperti Ankam.

"Memang saya tahu Ankam adalah pilihan tepat kerana dia tidak pernah membiarkan saya terfikir bahawa saya memiliki kekurangan.


"Apabila bersama Ankam, saya berasa seperti lelaki normal," katanya. Menurut Ali, dia sentiasa dibayangi tragedi pada 2003 itu dan ia turut mengubah hidupnya. Katanya, pada ketika tertentu, dia terdengar jeritan ahli keluarganya ketika bumbung dan siling rumah runtuh menimpa mereka akibat peluru berpandu AS. Ali bernasib baik kerana dikesan seorang jiran masih bernafas di bawah runtuhan bangunan berkenaan.

Selepas dikeluarkan, dia dikejarkan ke hospital.


Penderitaan Ali menyentuh perasaan berjuta orang di seluruh dunia apabila anggota perubatan di Iraq merayu supaya dia diterbangkan ke Kuwait bagi menjalani pembedahan menyelamatkan nyawanya. Akhirnya Ali diterbangkan ke Britain dan diberi bantuan tangan palsu di Hospital Ratu Mary di selatan London. Pada Jun 2010, Ali lulus ujian kewarganegaraan dan disahkan sebagai warga Britain. Sejak itu, Ali pulang ke Iraq beberapa kali untuk bertemu saudara-maranya yang terselamat dalam perang. Dalam kesempatan itu Ali diperkenalkan kepada Ankam yang pernah menjadi temannya ketika zaman kanak-kanak. - DM


sumber : mymetro

Cinta lintang-pukang

Posted: 28 Dec 2012 05:30 PM PST


JITRA: Seorang wanita menjalin hubungan sulit dengan rakan baik bekas suaminya manakala bekas suaminya itu pula mempunyai hubungan dengan adik iparnya dan lebih mengejutkan apabila kedua-dua pasangan itu tinggal serumah.
Bagaimanapun onar yang dicipta mereka terbongkar apabila rumah mereka diami di Kampung Sanglang, dekat sini, diserbu Pejabat Agama Daerah Kubang Pasu (PADKP) pada awal pagi semalam. 
Lebih mengejutkan lagi apabila janda terbabit melahirkan seorang bayi lelaki berusia empat bulan hasil hubungan sulitnya dengan rakan bekas suaminya itu.

Difahamkan, janda terbabit bersama bekas suaminya tinggal bersama di rumah itu bersama teman lelakinya serta adik perempuan wanita itu yang berusia 18 tahun.



Adik wanita itu dikatakan menjalinkan hubungan sulit dengan abang iparnya sendiri yang berusia 39 tahun sejak beberapa bulan lalu selepas kakaknya bercerai dengan abang iparnya itu.


sumber : mymetro

{ 1 comments... Views All / Post Comment! }

Anonymous said...

Kunjungan baliknya gan japandaisuki.com

Post a Comment