borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Ini Jadinya, Jika Air di Seluruh Bumi Dikumpulkan

Posted: 13 Dec 2012 08:45 AM PST


Gambar di atas menunjukkan ilustrasi apa yang akan terjadi jika semua air di planet bumi (tepatnya di permukaan bumi) dikumpulkan menjadi bola.

Jari-jari bola ini hanya sekitar 700 kilometer, jauh kurang dari setengah radius Bulan bumi, tetapi sedikit lebih besar dari bulan Saturnus, Rhea yang seperti kebanyakan bulan di luar Sistem Tata Surya kita, sebagian besar adalah air es. Bagaimana cara air sebanyak ini datang dan berada di Bumi dan apakah ada jumlah yang signifikan yang terperangkap jauh di bawah permukaan bumi akan tetap menjadi topik penelitian.


sumber 

(Foto) Di Thailand, Daun Kubis Dijadikan Gaun Malam. Mantap!

Posted: 13 Dec 2012 08:30 AM PST


Kejadian di Bangkok ini karuan saja membuat heboh khalayak ramai beberapa waktu lalu saat seorang wanita nan cantik dan sexy berjalan di bahu jalanan Bangkok. Ia mengenakan pakaian yang dibuat seluruhnya dari daun kubis.


Gaun ini seluruhnya terbuat dari kubis!

Aksi wanita ini menjadi pusat perhatian banyak orang yang melalui kawasan tersebut. Wanita itu merupakan aktivis Organisasi Perlindungan dan Penyayang Binatang (PETA) yang berkempen agar masyarakat banyak meninggalkan kebiasaan makan daging dan membunuh haiwan-haiwan.

Sungguh kreatif.
(Straits Times)

Ini kisah nyata

Posted: 13 Dec 2012 08:15 AM PST


Kisah ini ramai dibicarakan dalam forum-forum diskusi dunia maya di China.

Percintaan antara seorang gadis cantik dengan seorang pengemiss tua merupakan suatu keniscayaan bagi kita yang hidup dalam zaman yang serba mengagungkan material.





  Benar-benar mereka ini dimabuk asmara

Namun gambar-gambar diatas adalah bukan hoax tetapi merupakan benar-benar terjadi. Perbezaan status dalam masyarakat tidak menghalangi keduanya untuk menjalin cinta.

Cinta sejati itu benar-benar ada. Dan cinta sejati selalu diperuntukkan bagi mereka yang tak pernah berhenti  berharap dengan ketekunan.
(Weibo)

Cara baru nak balas dendam dengan BOSS...paling gempak

Posted: 13 Dec 2012 08:00 AM PST


Kini nampaknya ada cara baru untuk "membalas dendam" kepada boss kita  Tidak perlu dengan makian atau sumpah serapah tetapi dengan cara yang elegan Iaitu memberi boss tersebut hadiah istimewa yang tidak akan pernah dilupakannya.

Bagaimana caranya? Berkunjunglah ke Shanghai, China, tepatnya di 340 Nanjing East Road maka kita akan menemukan kedai hebat dan dijamin langsung membuat ideauntuk membalas dendam secara berlembut...lihat fotonya





Seorang Lelaki Meninggal Saat Ber-Gangnam Style

Posted: 13 Dec 2012 07:00 AM PST


 Gangnam style beberapa bulan terakhir ini berhasil memikat banyak orang. Gerakan unik ini menjadi trend tersendiri di kalangan anak kecil, remaja sampai yang tua. Tapi, apa jadinya bila seseorang justru tewas setelah melakukan tarian ini.
Itulah yang dialami oleh Eamonn Kilbride. Lelaki 46 tahun ini jatuh dan meninggal kerana serangan jantung di pejabatnya saat merayakan pesta – setelah menari ala Gangnam Style.

Eamonn Kilbride tewas setelah menari ala Gangnam Style (SUmber : mirror.co.uk, uniknya.com)

Isterinya, Julie, yang terkejut melihat kejadian yang menimpa suaminya mengungkapkan bahawa pada saat melakukan aksi menari ala Gangnam Style itu suaminya sudah mengeluh sakit pada dadanya. Tapi, Eamonn tak menghiraukannya sama sekali dan terus menerus menari gaya 'menunggang kuda' ala Gangnam Style. Hingga suatu waktu ia terjatuh pengsan dan tak sadarkan diri kerana terlalu bersemangat.
Julie, yang juga merayakan pesta ulang tahunnya di Darwen, Lancashire, berusaha mati-matian untuk menyadarkannya kembali dengan CPR.
Petugas paramedik yang datang ke lokasi, juga tidak dapat menyelamatkan Kilbride dan ia dinyatakan meninggal saat tiba di Royal Blackburn Hospital sekitar 11,30 am pada hari Sabtu (8/12), seperti yang dilansir Mirror.
Tes mengungkapkan bahwa lelaki Irleland yang tinggal bersama keluarganya di Burnley itu menderita gagal jantung akut.
Setelah dinyatakan meninggal, Nyonya Kilbride yang telah dinikahinya selama 23 tahun, memberikan penghormatan kepadanya. Dengan berkata ; "Kilbride ialah seorang suami yang penuh kasih dan selalu meng-utamakan kebahagiaan keluarganya."
"Eamoon selalu suka dengan pesta dan gemar menari. Kami memiliki waktu yang baik  saat pesta Natal berlangsung, dan Eamonn menari Gangnam Style saat  ia berada di panggung dan coba menghibur semua orang yang berkunjung," jelasnya.
"Setelah itu, suaminya mengerang kesakitan dan terjatuh. Saya telah mencoba untuk menolong dan menyadarkannya sampai ambulans tiba, tapi pada saat ia tiba di rumah sakit, ia sudah pergi..", tutup sang istri. (**)
Sumber : mirror.co.uk, uniknya.com

OMG, Bulu Unggas Keluar dari Leher Bayi

Posted: 13 Dec 2012 06:00 AM PST


  • detail berita





Sumbe

Anak Tentera Amerika Temukan Jamban Milik Hitler

Posted: 13 Dec 2012 05:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Cacat Fizik Tak Halangi Gadis Ini Jadi Model Dunia

Posted: 13 Dec 2012 04:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Pernah tengok air terjun seperti ini?

Posted: 13 Dec 2012 03:00 AM PST


Alicia Martin
Air terjun nan unik ini dikreasikan oleh seorang seniman asal Sepanyol bernama Alicia Martin. Kata unik di karya ini terlihat dari material yang digunakan pada air terjun fiktif tersebut. Air terjun yang dimuati oleh ribuan buku ini memanglah hanya sebuah karya tak bergerak, tapi meskipun demikian, karya ini mampu menyita jutaan pasang mata yang melihatnya. Buku-buku yang diaplikasikan dalam air terjun ini adalah sekumpulan buku-buku tua dan buku daur ulang yang sudah terpakai lagi. Untuk membuatnya tampak real, Alicia selalu menggunakan jendela sebagai media bantu karyanya tersebut. Wiiih,, lucu ya…
 









 








 








Saat Seorang Hacker Jatuh Cinta

Posted: 13 Dec 2012 02:00 AM PST






Sumber

Lihat kakak ni transform dirinya

Posted: 13 Dec 2012 01:00 AM PST





As a girl, this young woman was nicknamed 'Haley the Hippo' due to her hefty size. 

She put on even more weight during her pregnancy by gorging on fast food, and tipped the scales at a massive 133kg before deciding to change her lifestyle.

sumber : stomp.com.sg

Lagi fasion disaster...semakin teruk

Posted: 13 Dec 2012 12:00 AM PST



STOMPer Hu Rinko saw this woman exposing her bra at a KFC outlet and wonders why more and more women are showing off their undergarments.

Said the STOMPer:

"Was I queuing for KFC or human breast wrap? 

"Nowadays girls think it's fashionable to show off their undergarments freely in public. 

"Please give me a break."


sumber : stomp.com.sg

5 busana terbaik di tahun 2012

Posted: 12 Dec 2012 11:30 PM PST


Setiap perempuan tentunya selalu ingin tampil cantik, anggun dan menarik, terutama ketika mereka berada di lingkungan masyarakat. Rasa keindahan adalah anugerah yang diberikan Sang Pencipta kepada manusia dan makhluk lainnya, sehingga tidak hairan selama perjalanan zaman manusia selalu menciptkan tren kecantikan dan fesyen yang berbeza tiap tahunnya. Sebuah trend yang diikuti oleh berbagai kalangan manusia tua, muda, kelas menengah-bawah hingga kelas atas, terutama kaum sosialita. Berikut  5 busana terbaik di tahun 2012:
1. Puteri Stephanie, Gaun Pernikahan Elie Saab


(sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Dengan masuknya gaun pernikahah Puteri Stepahnie membuktikan bahwa Kate Middleton bukalah satu-satunya pemilik busana pernikahan terbaik untuk kalangan puteri  kerajaan. Countess dari Belgium. Stephanie de Lannoy yang dinikahi oleh Putera Guillaume dari Kerajaan Luxemburg, memilih menggunakan gaun rancangan Elie Saab agar terlihat cantik di upacara pernikahan kerajaan. Gaun tersebut dibuat selama 3,2 jam oleh Elie, layaknya cerita dongeng,  penuh renda dengan bagian penutup kepala (kerudung) terbuat dari sutra.
2. Jessica Chastain, Busana Alexander McQueen


(sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Bak seorang puteri ataupun pari, seorang perempuan cantik berjalan menyusuri karpet merah Academy Award, ternyata perempuan  dengan busana hitam dengan motif keemasan adalam Jessica Chastain. Ia tampil anggun ketika mengenakan busana rancangan Alexander McQueen. Dengan enam film layar lebar yang telah dibintanginya pada 2011 lalu, Jessica tampil sebagai bintang fesyen di pesta Academy Awards 2012. Padahal banyak yang menduga ia tampil menggunakan busana Armani Prive. Di ajang perfilman Hollywood bergengsi tersebut  Jessica meraih penghargaan sebagai Best Supporting Actress untuk film 'The Help'.
3. Anna Wintour  Ketika Menghadiri Met Gala


(sumber:blogspot.com,uniknya.com)
Bahkan seorang diplomat pun harus tampil cantik ketika berada di hadapan publik, terutama pesta yang dihadiri oleh orang-orang penting dan selebriti dunia. Anna Wintour tampil dengan busana rancangan Prada sebagai penghormatan terhadap Elesa Schiaparelli dan Miucca Prada, yang diselenggarakan di Costume Institute Gala. Penampilan Anna begitu memikat perhatian publik sekaligus memanjakan para fotografer yang menghadiri pesta busana bergengsi tersebut.
4. Kate Middleton,  Busana Jenny Packham


(sumber:blogspot.com,uniknya.com)
Pada 11 Mei 2012, Kate tampil cantik dengan busana rancangan Jenny Packham ketika menghadiri jamuan makan untuk Olimpiade Olahraga. Detail busana Jenny menjadikan penampilan Kate anggun sebagai seorang puteri Kerajaan Inggris. Semenjak dinobatkan sebagai Duchess of Cambridge, Kate senantiasa tampil cantik dan anggun dalam balutan busana rancangan siapapun, bahkan untuk terlihat glamour sekalipun.
5. Ann Romney,  Busana Oscar de la Renta


(sumber:blogspot.com,uniknya.com)
Meskipun acara pemilihan orang nombor satu di Amerika Syarikat telah selesai, dan kempen telah jauh berlalu. Isteri dari pengusaha sekaligus calon presiden Amerika Syarikat, Mitt Romney, Ann Romney tampil memukau ketika menggunakan busana rancangan Oscar de la Renta. Layaknya Michelle Obama, Ann selalu tampil cantik di depan publik Amerika Syarikat.
Sumber: time.com, uniknya.com

Hyaya..gilanya cara mereka meniru

Posted: 12 Dec 2012 11:00 PM PST


Banyak jalan menuju Rom, boleh jadi pepatah lama yang dijadikan landasan orang-orang berikut ini untuk memuluskan ujiannya. Mereka dengan segala cara dan upaya membuat contekan yang terkadang kita tak habis fikir dibuatnya. Lihat aksi mereka berikut!

(Sumber: oddee.com)

Sumber : oddee.com, uniknya.com

Wow! 57 Ulat Keluar Dari Telinga Nenek Ini

Posted: 12 Dec 2012 10:30 PM PST


  • detail berita





Sumber

Adakah perangai kita segila kakak ini?

Posted: 12 Dec 2012 10:00 PM PST


harap-harap tidaklahkan..sampai nak buka kulit limau main kepit di tapak kaki..
semuanya gara-gara telefon canggih....

Banyak gila kakak dapat ang pow kahwin

Posted: 12 Dec 2012 09:30 PM PST





lumayan beb.....

Harap pakaian je canggih tapi perangai teruk

Posted: 12 Dec 2012 09:00 PM PST


daripada pakaian kakak ni memang canggih tapi bab adab fail..

cuba lihat gambar dibawah....

Seronok betul abang ni sampai lena dibuai mimpi

Posted: 12 Dec 2012 08:30 PM PST


ni sengaja atau tak sengaja ni????

Anne Hathaway Malu Ketahuan Tak Pakai Selu** Dalam

Posted: 12 Dec 2012 08:00 PM PST


Anne Hathaway (Foto: Rex)
Anne Hathaway (Foto: Rex)
LOS ANGELES- Anne Hathaway menjadi sorotan ketika menghadiri premier film Les Miserable. Tidak hanya kerana menjadi bintang utama di film itu. Tapi kerana Anne tertangkap kamera tidak memakai seluar dalam.

Anne yang memakai gaun hitam dengan belahan bawah mencapai paha hendak turun dari keretanya. Kerana bintang utama yang dinanti sudah datang, para fotografer langsung mengarahkan kameranya ke Anne.

Namun, Anne ternyata terlalu tinggi mengangkat pahanya. Saat skirtnya tersingkap, Anne ternyata tidak memakai seluar dalam sehingga bagian paling vital tubuhnya terlihat. Alhasil, momen itu langsung menjadi santapan empuk para fotografer.

Pelakon Catwoman itupun merasa malu atas insiden itu. Dia mengakui terlalu tinggi mengangkat skirt saat puluhan fotografer sudah membidiknya dari depan. Namun, nasi sudah menjadi bubur. Foto-foto insiden memalukan itu terlanjur tersebar.

"Aku hendak turun dari kereta dan gaunku terlalu ketat, jadi aku tidak sadar sampai aku melihat semua kilatan kamera fotografer," ujar Anne seperti dikutip Daily Mail, Rabu (12/12/2012).

"Itu sangat menghancurkan. Mereka melihat semuanya. Mungkin itu sama juga aku mengangkat skirtku untuk mereka," sesal Anne.

Ibu Ini Melahirkan Ketika Berada di Udara

Posted: 12 Dec 2012 07:30 PM PST


Foto: Orange
Foto: Orange
LONDON – Seorang ibu yang tidak disebutkan namanya melahirkan di atas helikopter milik pasukan penjaga pantai Inggris. Ibu itu melahirkan ditengah-tengah perjalanan helikopter menuju rumah sakit.

Pasangan yang baru saja mendapatkan bayi itu tinggal di Pulau Unst yang merupakan pulau terpencil yang berada di wilayah paling utara Inggris. Sebelumnya pasangan tersebut berencana menggunakan kapal ferry untuk berangkat ke rumah sakit, namun setelah berdiskusi dengan pasukan penjaga pantai akhirnya diputuskan mereka akan dihantar menggunakan helikopter.

Dalam perjalanan, pasukan penjaga pantai menyadari mereka tidak akan sampai ke rumah sakit tepat waktu. Tim tersebut pun mempersiapkan proses kelahiran di atas helikopter yang sedang berjalan itu.

Proses kelahiran sang bayi dibantu oleh petugas medik dari tim penjaga pantai. Petugas bernama Marcus Wigfull itu mengaku proses kelahiran terjadi secara cepat dan berlangsung dengan lancar.

"Saya sempat belajar membantu proses kelahiran pada saat pelatihan, namun saya tidak menyangkan akan membantu proses kelahiran di atas helikopter," ujar Wigfull seperti dikutip oleh AAP, Rabu (12/12/2012).

"Saya tidak grogi dan kelahiran berlangsung lancar, wanita yang melahirkan itu dan juga pasangannya mengikuti semua arahan yang saya berikan," tambah petugas medis itu.

Helikopter tersebut sampai di rumah sakit 10 minit setelah ibu tersebut selesai melahirkan. Sang ibu dan bayinya itu pun kemudian mendapatkan perawatan lebih lanjut dari pihak rumah sakit.

Tim penjaga pantai pun tidak lupa memeberikan selamat kepada pasangan yang baru saja dikaruniai anak tersebut. Bayi yang lahir itu dilaporkan berada dalam kondisi yang baik dan memiliki berat sebesar 3,18 kg.

Lawak...wanita dikejar polis minta wang kalau mahu dia berhentikan kenderaannya

Posted: 12 Dec 2012 07:00 PM PST


Sebuah peristiwa aneh terjadi pada sebuah adegan kejar mengejar antara polis dan seorang wanita di South Carolina. Wanita tersebut menelefon polis dan mengatakan akan menghentikan keretanya jika ia diberi wang sebesar $300.000.
Isnin malam kemarin, polis setempat berusaha menghentikan kereta yang dipandu oleh Jennifer Melisa Herring, 37, terkait sebuah pelanggaran lalu lintas. Namun kereta wanita tersebut tak  berhenti. Maka polis pun menyalakan sirine dan segera melakukan pengejaran.
Ditengah kejar mengejar itu, telefon di saluran 911 polis berdering.
"Saya tidak mengalami kejadian kecemasan, tetapi kereta dibelakang saya mengalaminya," kata wanita dari balik telepon itu.
"Saya tak mengerti dengan apa yang anda katakan," kata operator telepon polisi.
"Polis ini membuat saya kesal dengan bunyi sirennya yang menyala," balas wanita itu.
"Apakah anda siap membayar saya uang $300.000? ," lanjut si wanita. "Jika anda mahu membayar saya 300 ribu (dollar), maka saya akan berhenti. Ini tawaran saya dan saya meminta anda untuk menerimanya."
Akhirnya sang operator pun sedar bahwa wanita yang menghubunginya ini adalah wanita yang sama dengan wanita yang saat ini sedang dikejar oleh polisnya. Ia pun berulangkali meminta Herring untuk segera menghentikan keretanya. Namun dia tidak peduli, wanita yang sim-nya sudah dicabut itu malah menuduh jika saluran darurat tersebut "tidak betul."
Tapi 15 minit kemudian, wanita tersebut akhirnya harus berakhir setelah keretanya berhasil dikepung oleh polis di jalan raya. Herring pun ditahan dan dikenakan beberapa tuduhan yang terkait pelanggaran lalu lintas, tapi tak ada saman berkait upayanya meminta wang kepada polis.
foto: Brunswick County Sheriff's Office

Minta cerai 12-12-12

Posted: 12 Dec 2012 06:30 PM PST


PURWOKERTO: Ketika ramai pasangan mahu dikahwinkan pada tarikh unik 12 Disember tahun ini (12-12-12), sebahagian yang lain mahu mengingati tarikh itu dengan mendapat pengesahan cerai.
Di mahkamah syariah Purwokerto misalnya, 32 pasangan diadili sebelum status perkahwinan mereka ditentukan sama ada terus bertahan atau sebaliknya.

Beberapa pasangan mengakui mereka berharap hakim membenarkan mereka semalam, sempena tarikh unik itu. Antara mereka ialah penduduk Baturraden, Ani Yuliani.


sumber : mymetro

‘Wajah cantik macam bidadari’

Posted: 12 Dec 2012 06:00 PM PST


BAHAGIA...Muhammad Latif dan Salima menyambut kelahiran bayi perempuan mereka, Ulfat ke dunia.
BAHAGIA...Muhammad Latif dan Salima menyambut kelahiran bayi perempuan mereka, Ulfat ke dunia.
REASI (Kashmir): Seorang bapa tanpa muka yang bimbang anaknya mewarisi keadaannya itu meraikan kelahiran bayinya dengan gembira selepas isterinya melahirkan anak perempuan yang sihat dan sempurna.
Mohammad Latif Khatana, 32, dan isteri, Salima, 25, meraikan setiap detik kelahiran bayi mereka dengan kesyukuran.

Ulfat yang bermaksud cinta dalam bahasa Urdu dilahirkan secara normal di daerah Reasi pada 10 November lalu dengan berat 2.14 kilogram.


Sebaik mendukung anaknya, Mohammad Latif segera memeriksa seluruh tubuh bayi itu, Namun, kedua-dua ibubapa itu gembira kerana mendapati anak mereka sihat dan tidak mengalami sebarang kecacatan. "Saya sangat bimbang dengan keadaan fizikal bayi saya. Apabila saya melihat dia cantik dan tiada sebarang kecacatan, saya rasa sangat lega. Dia mempunyai wajah yang cantik seperti bidadari," katanya.

Mohammad Latif berkata, anak perempuannya memberikan kegembiraan dalam kehidupannya selepas bertahun-tahun menderita kerana kecacatan dialaminya.


Muhammad Latif menderita sakit kulit, Neurofibromatosis, yang menyebabkan lapisan daging berlebihan menutupi mukanya menjadikan dia seolah-olah tidak memiliki muka. "Saya ingin melupakan kisah lalu dalam hidup. Menjadi bapa adalah bab baru dalam kehidupan seorang lelaki dan saya menikmati setiap detik yang dilalui. Saya kini sangat gembira dan lebih bimbang mengenai anak saya berbanding diri sendiri. Saya tidak kisah sangat dengan diri sendiri sekarang," katanya. Apabila Salima mendapat tahu dia hamil, pasangan itu sukar melelapkan mata setiap malam kerana bimbang memikirkan jika bayi yang bakal lahir itu akan mewarisi keadaan bapanya.



Salima yang dilahirkan hanya dengan sebelah kaki berkahwin dengan Muhammad Latif pada Ogos 2008. - TS

sumber : mymetro

Wanita selamat anak nyaris dinoda

Posted: 12 Dec 2012 05:45 PM PST


KAJANG: Seorang wanita kini dalam ketakutan selepas seorang lelaki yang menculiknya selama dua jam dan cuba merogolnya, kini mengugut mahu membunuh berikutan laporan polis dibuatnya.
Dalam kejadian jam 8 hingga 10 pagi kelmarin di sebuah rumah kosong di Sungai Jelok, di sini mangsa berusia 20 tahun hampir dirogol lelaki itu, namun diselamatkan ibunya.

Sumber berkata, kejadian bermula apabila mangsa yang berada di depan sebuah kedai runcit berhampiran rumahnya disapa seorang lelaki berusia 28 tahun yang berpura-pura bertanya arah jalan, tetapi mangsa memaklumkan tidak tahu lokasi dimaksudkan, kira-kira jam 8 pagi.


Katanya, selepas beberapa minit, mangsa dan ibunya ke kedai makan untuk membeli sarapan sementara dia menunggu di luar kedai.

"Ketika menunggu ibunya, lelaki sama sekali lagi datang dan memberhentikan kereta di depan mangsa.


"Lelaki itu keluar dari kereta membawa spanar sebelum meletakkannya ke leher mangsa sambil mengugut mencederakannya sekiranya melawan," katanya di sini, semalam.



Sumber berkata, mangsa tidak sempat berbuat apa-apa apabila lelaki itu terus menariknya masuk ke kereta dan membawanya ke sebuah rumah kosong berdekatan hutan.

Katanya, mangsa cuba meminta tolong, namun lelaki itu mengugut merogolnya sebelum menarik mangsa masuk ke rumah itu.


"Di dalam rumah itu, lelaki terbabit memaksa mangsa membuka seluar kerana mahu merogolnya, tetapi ditolak sebelum lelaki itu meletakkan spanar ke lehernya dengan tujuan menikamnya.

"Mangsa bergelut dengan lelaki itu selama beberapa minit sebelum ibunya yang mengekori anaknya masuk ke rumah berkenaan menyelamatkan anaknya," katanya.


Menurutnya, mangsa sempat keluar dan membuat laporan di Balai Polis Kajang sejurus kejadian.


Katanya, mangsa kini dalam ketakutan kerana lelaki itu terus mengganggu hidupnya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian dan siasatan lanjut sedang dijalankan.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment