borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Inilah Rekod Dunia Untuk Bermain Game Online Call Of Duty

Posted: 21 Nov 2012 08:45 AM PST


Seorang fanatik game komputer sedang mencoba untuk memecahkan rekor dunia baru dimana dia bermain game 'Call of Duty Black Ops 2' selama lebih dari lima hari non stop.
Okan Kaya 28, Bertekad untuk memainkan permainan hit tersebut  untuk total 135 jam dan 50 menit. Okan, dari Sydney  Australia memecahkan rekor sebelumnya untuk bermain game terus menerus hingga  mencapai 120 jam dan tujuh menit.
Ia memulai sesi epik pada Selasa dan diizinkan untuk mengambil sepuluh menit istirahat setiap jam untuk  minuman, olahraga ringan dan makanan ringan.
Okan, seorang manajer penjualan untuk pengecer 4Cabling online, mengatakan "Tangan saya kram dan saya telah menghabiskan banyak perban. Aku bahkan mencoba untuk 'pad up' controller ke tangan saya. '
Guinness World Record memungkinkan dia mengumpulkan istirahat untuk disimpan dan diambil sekaligus sehingga Okan bisa tidur selama beberapa jam.
Permainan juga sekarang memegang catatan untuk uang paling banyak dihasilkan dalam sehari untuk setiap rilis hiburan ini,  termasuk Harry Potter dan Star Wars rilis film.


• Okan Kaya berjuang sampai akhir untuk memecahkan rekornya dalam permainan Call of Duty yang berlangsung selama 135 jam

 
• Okan ingin memecahkan rekor sebelumnya yang mencapai 120 jam dan tujuh minit

 
• Para pemecah rekor diizinkan sepuluh minit istirahat setiap jam selama permainan

 
• Okan Kaya santai dengan seorang teman setelahmemecahkan rekor dunia

(Mail | YhWp)

Foto spy Israel dibunuh dan diseret

Posted: 21 Nov 2012 08:30 AM PST





 Events in the Sheik Radwan neighborhood in Gaza City. According to witnesses, six men are suspected to work in Israel have been masked gunmen shot and killed, some of the crowd stampede corpse and spat at large toward the corpse. The militants also tied a body publicly paraded through the streets after the motorcycle.

Gaun Lindsay Lohan Dianggap Gagal?

Posted: 21 Nov 2012 08:15 AM PST




DAILYMAIL.CO.UK - -Namanya identik dengan keindahan, rahmat dan keanggunan. Tapi upaya Lindsay Lohan untuk menyadur gaya Elizabeth Taylor untuk makan malam pribadi pada perayakan perdana Lifetime of Liz & Dick pada Selasa malam hanya dapat digambarkan sebagai kegagalan.

Aktris 26 tahun, yang telah diberi komen mengerikan seputar penampilannya bermain sebagai legenda Hollywood di layar film biografi Lifetime barunya, melangkah keluar dengan gaun emas norak saat ia menghiasi karpet merah-di hotel Beverly Hills.

 
Sepintas gaun emas Lindsay boleh lulus standard fashion, tetapi pada pemeriksaan lebih dekat permata merah yang menjuntai strategis ditempatkan di lubang cut-out membuat tampilanya menjadi norak. Aktris ini memasangkan pakaian dengan stola bulu, yang ia mati-matian berusaha secara seksi untuk tergantung di bahunya, seperti yang pernah dilakukan Liz. Perhiasan Lindsay juga gagal untuk membuat Taylor terkesan, yang mana pernah dikenal sebagai pemerian hadiah dari Richard Burton yaitu cincin berlian  Cartier 68-karat .


Satu hal yang bagus dari penampilannya adalah make-up. Bibir merahnya dan pipi nuansa bronze sesuai dengan rambut kemerahannya.

Dalam filem ini kritikus  The Hollywood Reporter, Tim Goodman menyamakan akting Lohan dengan 'setengah kecelakaan kereta, setengah drama komedi SNL' di review pedasnya baru-baru ini. Akting melodramatis dengan lawan main Grant Bowler, sebagai sang suami, Burton, mendapat review tajam iaitu sebagai 'spectacularly bad' hampir tidak boleh dipercayai penontonnya boleh menganggapnya serius.

(Foto) Bencana Harga Diri: Wanita Sekarang Memang Sengaja Pamer Aurat Tak Tahu Malu

Posted: 21 Nov 2012 08:00 AM PST


Luar negeri khususnya dunia barat memang menganut gaya hidup bebas. Apapun tidak dilarang asalkan tidak melanggar kepentingan orang lain dan hukum. Begitu pula dalam hal berpakaian. 

Yang ini pamer pakaian dalam

Yang ini pamer belakangnya yang "sexy"

Bagi masyarakat sana, hal tersebut dikatakan sexy dan unik. Tetapi kita di sini akan mengatakan bahwa hal tersebut adalah sangat memalukan dan merupakan sebuah bencana bagi harga diri. Semoga tidak dicontoh oleh wanita kita.

(Foto) Para Selebriti Hollywood Ini Dulunya Bergigi Jonggos

Posted: 21 Nov 2012 07:00 AM PST




Sumber 

Foto Ini Simple, Tapi Catchy…

Posted: 21 Nov 2012 06:00 AM PST


Seri foto kreatif ini dikreasikan oleh seorang seniman sekaligus fotografer berbakat Adele Enersen. Adele mengeksplorasi foto anaknya, Vincent, yang sedang tertidur pulas dengan beberapa pose lucunya. Lalu, Adele pun membuat ilustrasi di foto itu dengan ide jahilnya.
 









Alhasil, gambarnya pun tampak hidup. Meskipun Adele hanya menambahkan beberapa coretan khas yang menggambarkan tema mimpi di beberapa foto pilihannya .
 

Ikan Paling Cerdas Di Dunia

Posted: 21 Nov 2012 05:00 AM PST

Inilah  ikan paling cerdas sedunia, boleh main sepak bola, basket, dan tari limbo yang unik. Namanya Comet, dilatih oleh pemiliknya untuk melakukan serangkaian atraksi sesuai permintaan pemiliknya.
Kita lihat saja fotonya di bawah ini :


Sumber

Wow,, Lelaki Ini Dua Bulan Terjebak Salji di Dalam Mobil

Posted: 21 Nov 2012 04:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Hebat, helikopter portabel

Posted: 21 Nov 2012 03:00 AM PST


Pernahkah Agan bayangkan ? suatu saat membawa sebuah helikopter kemana-mana dan siap membawa Agan kemanapun tujuan yang diinginkan ? Di negara Russia ada telah dikembangkan sebuah helikopter portabel yang boleh di pack dan unpack sangat praktis dari jenis K1-56 sebuah helikopter Wasp , dengan fungsional penuh yang hanya boleh membawa satu awak saja sekaligus penumpang, boleh dilipat dan ditaruh pada sebuah tempat yang berbentuk tabung , sayang belum dicantumkan berapa harganya , sepertinya yang satu ini agak mengkhuatirkan , akan tetapi bagaimanapun itu merupakan salah satu bentuk inovasi yang revolusioner(wicak)
pocket helicopter
future pocket helicopter
futuristic helicopter
russian pocket helicopter
pocket helicopter


Unik, Desain Rumah Ini

Posted: 21 Nov 2012 02:00 AM PST


Rumah modern ini di desain oleh perusahaan arkit bernama Naf. Jika dilihat sekilas, rumah modern ini memang tampak serupa dengan rumah berkonsep minimalis lainnya. Tetapi ada satu fitur pembeda di salah satu sudut rumah ini, yaitu adanya dinding khusus yang dipenuhi dengan pijakan-pijakan khas panjat dinding. Pengaplikasian fitur itu bukanlah tanpa sebab, kerana selain si pemilik rumah hobi berolahraga panjat dinding, ternyata fitur tersebut juga bisa berfungsi sebagai jalur alternatif menuju setiap lantai layaknya tangga di rumah ini. Rumah yang berlokasi di Tokyo, Jepun ini memberikan nuansa baru bagaimana cara kita membuat kreasi unik di rumah yang kita diami saat ini. So, gimana, kalian mahu buat apa di rumah kalian??
 







 








 









 









 

Mouse yang boleh ditiup seperti bola plastik

Posted: 21 Nov 2012 01:00 AM PST


Masih menyusahkan untuk membawa mouse notebook anda walaupun ukurannya sudah cukup kecil? Well, walaupun ini baru sebatas desain tapi mungkin mouse seperti ini yang anda butuhkan.

Jelly-Click adalah mouse dengan sistem tiup untuk digunakan seperti layaknya ban renang atau bola plastik.

Bila ingin menggunakannya, anda harus meniupnya terlebih dahulu sampai mouse ini berbentuk seperti mouse pada umumnya dan bila selesai, anda boleh mengempiskannya dan anda boleh menaruhnya dimanapun bahkan di dompet anda






Foto-foto H*t, Awek Seksi dan Cantik Tanpa Sens**

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST


Berikut Foto-foto Hot, Awek Seksi dan Cantik Tanpa Sensor!
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]

Wow,, 3 Tahun Wanita Ini Tidur Peluk Mayat Suami

Posted: 20 Nov 2012 11:30 PM PST


  • detail berita





Sumber

[Foto] Beginilah Peragawati Profesional, Walau Skirtnya Melorot Tetap Berjalan Di Catwalk

Posted: 20 Nov 2012 11:00 PM PST


Mungkin beginilah seharusnya menjadi peragawati profesional….Tidak perduli kalau skirt yang dikenakannya tersangkut dan akhirnya melorot sehingga memperlihatkan bahagian yang tidak seharusnya diperagakan….   

[Foto] Perbezaan Lelaki dan Wanita Dalam Hal Bilik Tidur dan Mobil

Posted: 20 Nov 2012 10:30 PM PST


Melihat foto-foto ini memang antara lelaki dan wanita memiliki cara dan pandangan yang berbeda dalam mengurus bilik tidur dan kereta. Cuba perhatikan bagaimana wanita mengurus kamar tidurnya  … sangat bertolak belakang dengan lelaki, begitupun sebaliknya dalam hal mengurus keretanya…  
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Parah...abang ni pun nak bergaya dengan kasut tumit tinggi

Posted: 20 Nov 2012 10:00 PM PST


Bergaya feminim dengan kasut tumit tinggi   :lol:

Tidak semua yang di pantai itu cantik dan se***

Posted: 20 Nov 2012 09:30 PM PST


(Jangan Lihat Bila Tidak Ingin Menyesal!)
:lol:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Foto Hutan Hujan Indoor Terbesar Di Dunia

Posted: 20 Nov 2012 09:00 PM PST

Pernahkah kamu mendengar ada hutan hujan tapi berada di dalam ruangan? Dengan kata lain, hutan hujan indoor.

Bagi kamu yang belum pernah dengar, inilah hutan hujan buatan Tropical Islands Resort. Sebuah resort yang tepatnya terletak di Krausnick, Brandenburg, atau sekitar 60 km di sebelah selatan kota Berlin, Jerman.

Bangunan ini dibangun menyerupai hanggar pesawat dengan ukuran panjangnya mencapai 360 meter, lebarnya 210 meter, dan tingginya 107 meter.

Dengan ukuran tinggi seperti itu, patung Liberty (93 m) saja bisa diletakkan di dalamnya. Tentu kamu dapat membayangkan betapa luas dan tingginya bangunan ini.

Untuk membangun resort ini, Tropial Islands Resort memerlukan 14.000 ton besi. Oleh kerana ukurannya yang sedemikian besarnya, maka bangunan ini menjadi bangunan terbesar pertama yang tidak menggunakan pilar penyangga pada kerangka dalamnya.

Agar supaya suasana hutan benar-benar muncul di dalam bangunan ini, 30.000 pohon hidup ditanam di dalamnya. Tanaman yang ada di dalam hutan hujan indoor ini terdiri dari 500 jenis tanaman, seperti tanaman kopi, pisang, tanaman hutan liar, dan lain sebagainya.



Bangunan ini juga dilengkapi dengan kaca tembus pandang supaya sinar matahari tetap dapat masuk menyinari berbagai jenis pohon di dalamnya.



Selain hutan sungguhan yang dapat dinikmati oleh para pengunjung, di dalam bangunan ini terdapat pula kolam renang yang dapat menampung 8.000 orang, serta pantai buatan beserta lautnya sepanjang 200 meter.

Jika kamu ingin menikmati suasana tropis tanpa harus terkena paparan sinar matahari yang terlalu terik, maka resort ini sangat cocok untukmu.
Berikut adalah beberapa foto keindahan dan kenyamanan hutan hujan indoor.







Lawak,,cara cepat nak keringkan seluar dalam

Posted: 20 Nov 2012 08:30 PM PST

Lelaki Ini Menggunakan Paragliding Agar Terhindar Sesak di China

Posted: 20 Nov 2012 08:00 PM PST


China memang dikenal sebagai negara dengan kepadatan penduduk yang tinggi. Oleh sebabnya, kesesakan sudah menjadi pemandangan yang biasa disana.
Namun, seorang pengusaha bernama Zeng Daxia (42), punya cara praktis menghindari kesesakan di kota tempat tinggalnya Zhuzhou, Propinsi Hunan, China. Zeng terbang melintasi udara dengan paracutnya, menyeberangi Sungai Xiangjiang dan tiba di tempat bekerja tepat waktu.

(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)

Sebagai kota yang bertumbuh pesat akibat booming ekonomi China, kesesakan jadi pemandangan biasa di Zhuzhou. Apalagi kota ini terbelah oleh Sungai Xiangjiang. Warga yang berkantor di sisi kota lain harus melintas jembatan Zhuzhou Xiangjiang River Bridge sepanjang kurang-lebih 1,3 km. Yang menjadi masalah, terdapat 7000 kendaraan berada di atas jembatan setiap jamnya, sementara kapasiti optimal hanya 2700 kendaraan. Boleh diteka, kesesakan selalu terjadi.
Daripada menghabiskan waktu 3 jam di dalam kereta yang berselang di Zhuzhou, namun Zeng Daxia tidak punya masalah dengan waktu yang terbuang percuma karena macet.
Dengan paragliding bermotor, ia hanya perlu waktu 1 ienit menyeberangi sungai. "Sekarang saya boleh melayang di atas mereka semua dan mulai bekerja hanya dalam beberapa menit. Ada beberapa dari kita ikut melakukannya sekarang karena lalu lintas di sini sangat buruk," ucap Zeng.
Tetapi peraturan penerbangan lokal telah menetapkan jika Paragliding boleh dikatakan legal selama Zeng tidak terbang di atas pengkalan udara militer dan terbang hanya di bawah 1.000 meter.
"Ini mungkin terdengar kejam tapi saya ingin terbang rendah – hanya supaya aku boleh melihat rasa frustrasi di wajah para pemandu," tambahnya.
Berkat inovasinya yang menarik perhatian, Zeng bahkan berharap, "Keadaan di Zhuzhou sangat sesuai dengan paragliding. Mungkin saja olah raga ini boleh dikembangkan sebagai daya tarik pelancungan," tuturnya. (**)
Sumber : orange.co.uk, uniknya.com

Grafiti Terpanjang Dan Terbesar Di Dunia

Posted: 20 Nov 2012 07:30 PM PST


Ini dia, grafiti terpanjang dan terbesar di dunia. Apa Mesammesemmania penasaran dengan grafiti terpanjang dan terbesar ini? Yuk, kita lihat fotonya langsung di bawah ini :


Sumber

Pencuri Gagal Mencuri, Malah Kehilangan Kereta dan iPad

Posted: 20 Nov 2012 07:00 PM PST


Seorang pencuri di Los Angeles nampaknya harus lebih banyak belajar mengenai ilmu dasar pencurian. Bukannya mendapat barang-barang jarahan baru, ia malah kehilangan berbagai benda berharga yang dibawanya, termasuk kereta dan berbagai peralatan elektronik.
Kesalahan pertama Miguel Lana, 25 tahun, seperti yang diutarakan oleh polis setempat adalah terlalu berisik. 13 November kelmarin, Lana sempat berhasil memasuki sebuah rumah di Sharp Avenue dengan mendobrak pintu depan rumah. Ia lalu pergi menuju sebuah kamar dan mulai menggasak benda-benda berharga didalamnya.
Namun aksi pencarian harta karunnya terlalu bising, sehingga membangunkan sang empunya rumah yang ketika itu sedang tertidur di kamar yang lain.
Ketika ditahan Lana memohon kepada pemilik rumah agar tidak memanggil polis dan segera kabur menuju mobilnya. Tapi aksi melarikan diri ini pun gagal, kerana keretanya tak dapat distart.
Panik, Lana kembali masuk ke dalam rumah dan kembali memohon kepada pemilik rumah agar tidak memanggil polis. Pemilik rumah lalu mengejar Luna keluar rumah dan berhasil memukulnya dengan cangkul taman hingga KO. Diwaktu yang sama, isteri pemilik rumah menghubungi polis.
Namun sebelum polisi datang, Lana terbangun dan berhasil kabur dengan jalan kaki. Tapi dengan segudang bukti kejahatan yang ditinggalkannya, termasuk cap jari, jejak kasut, foto dirinya dan bahkan kereta, polisi tak perlu kesulitan mencari jejak pencuri ceroboh ini.
Polisi yang menggeledah tempat kejadian juga menemukan berbagai benda elektronik di kereta milik Lana, termasuk sebuah iPad, yang semuanya dicurigai merupakan barang-barang hasil curian dari aksi kejahatan Lana sebelumnya.

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Wanita diperkosa, dikurung sebelum dipaksa berlatih telan dadah

Posted: 20 Nov 2012 06:30 PM PST


SAMUT PRAKAN: Seorang rakyat Nigeria dituduh memperkosa seorang wanita tempatan, mengururungnya selama seminggu dan memaksa mangsa berlatih menelan dadah agar dia dapat digunakan untuk menyeludup kokain ke Amerika Syarikat.
Polis semalam menyelamatkan mangsa berusia 29 tahun itu yang dikunci dalam sebuah bilik sewaan di kompleks apartmen di daerah Muang. Menurut polis, mangsa diperdaya pergi ke bilik itu oleh lelaki Nigeria berkenaan yang dipanggil Maxie.

Wanita itu berkata, dia bertemu suspek di laman web mencari pasangan dan bersembang dengannya untuk beberapa lama sebelum suspek memintanya bertemu untuk membincangkan peluang perniagaan. Suspek mendakwa bekerja dalam industri pelancongan. "Saya pergi ke sana kerana dia memberitahu akan membantu saya pergi ke AS untuk bertemu dengan bapa saya yang tinggal di sana," kata mangsa kepada polis.


Mangsa bertemu suspek di bilik terbabit pada 12 November lalu, di mana dia diperkosa, dibelasah dan dikunci. Wanita itu berkata, suspek merampas kad pengenalan dan telefon bimbitnya. Menurut mangsa, suspek memaksanya menelan kondom berisi serbuk setiap hari sepanjang dia dikurung.

Suspek memberitahunya dia perlu berlatih kerana dia akan digunakan untuk menyeludup kokain ke AS. Mangsa berjaya diselamatkan ketika suspek tertinggal telefon bimbitnya. Mangsa menghubungi rakannya yang bekerja di stesen radio yang kemudian melaporkan kejadian itu kepada polis. - BP


sumber : mymetro

Drebar teksi pulangkan RM2.7j

Posted: 20 Nov 2012 06:00 PM PST


SINGAPURA: Seorang pemandu teksi warga tempatan diumumkan sebagai wira selepas dia memulangkan wang tunai Sg$1.1 juta (RM2.74 juta) kepada pasangan pelancong Thai yang tertinggal wang itu dalam teksinya.
Sia Ka Tian, 70, terkejut apabila menemui wang dalam beg kertas hitam di tempat duduk penumpang belakang semalam selepas dia menurunkan pasangan itu di sebuah pusat beli-belah.

"Bila saya lihat wang itu, saya menyangka berdepan masalah. Saya pasti sekurang-kurangnya ada $200,000 (RM499,749) dalam beg itu," kata pemandu teksi veteran yang sudah memandu teksi selama 31 tahun sepertimana dipetik daripada Straits Times.


Namun, bila dia membawa wang itu ke pejabat syarikat pengangkutan ComfortDelGro, rakannya yang menghitung wang itu terkejut mendapati ada RM2.74 juta dalam bentuk not kertas 1,000.

"Wang itu tidak penting buat saya. Ia bukan milik saya, jadi, bagaimana saya boleh gunakannya?," katanya kepada akhbar berkenaan.


Sia menerima ganjaran wang tunai yang tidak didedahkan jumlahnya daripada pasangan terbabit dan syarikat pengangkutan itu juga bercadang memberinya ganjaran atas kejujurannya. - ST


sumber : mymetro

Sawah ‘ayam’ Siam

Posted: 20 Nov 2012 05:45 PM PST


KUALA NERANG: "Jangan mai lagi... ada polis." Itu reaksi spontan perbualan telefon seorang lelaki warga Siam dipercayai bapa ayam selepas sebuah rumah di Kampung Tanjung, dekat sini, dipercayai menjalankan aktiviti persundalan diserbu pihak berkuasa, kelmarin.
Ketika diserbu kira-kira jam 6 petang oleh anggota Bahagian Perjudian, Kongsi Gelap dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kedah diketuai Inspektor Mohd Nasrul Faiz mendapati dua wanita warga Thailand berusia 20-an serta 30-an berada di dalam bilik, namun tidak menemui sesuatu mencurigakan. 
Pada mulanya, bapa ayam berusia 50-an terbabit menegaskan bahawa dua wanita berkenaan tinggal menyewa di rumahnya dan memaklumkan mereka mempunyai suami yang bekerja sebagai petani di sawah berhampiran.

Difahamkan, pemeriksaan awal polis hanya menemui beberapa helai pakaian wanita mencolok mata, tetapi tiada penemuan mencurigakan seperti tisu atau kondom yang sudah dipakai.



Namun, tembelang bapa ayam terbabit terbongkar sebaik saja dia berbual menerusi telefon bimbit miliknya dengan individu lain dipercayai pelanggan rumah persundalan itu dan melarang individu terbabit datang kerana pusat itu diserbu pihak polis.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment