borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Wow, Ada Mee Ukuran Raksasa di Jepun

Posted: 14 Nov 2012 08:45 AM PST


Udon merupakan salah satu hidangan mee yang paling disukai di Jepun, sama seperti soba dan ramen (*'-^*)-☆. Sebuah restoran mee didirikan di Kyoto bernama Tawaraya menyajikan mie udon yang begitu tebal dan panjang yang hanya satu saja sudah memenuhi mangkok (*^-°).
Semenjak Tawaraya memegang reputasi di Kyoto, mereka terkadang menjual mee udon tersebut keluar sebelum sore hari (*'-'*). Jadi bagi yang berminat memakan mee udon itu disarankan untuk melakkukan pemesanan sebelumnya゙☆⌒o(*^ー゚).

Sumber : rocketnews24.com

Cosplayer ini Diusir Kerana Terlalu Se*si

Posted: 14 Nov 2012 08:30 AM PST


Kejadian ini menimpa seorang gadis cantik asal negeri tirai bambu, China, Li Ling. Ketika ia menjadi cosplayer pada event China Joy gaming expo di Shanghai Saat itu, model berusia 22 tahun ini diutus oleh perusahan game China, ZQGAME, untuk berkostum ala Putri Athena dalam anime dan komik  Saint Seiya. Kostum ini digunakan sebagai media promosi game online baru perusahaan tersebut yang akan segera dirilis saat itu yaitu  "Legend of Saints".
Ketika baru saja selesai perform di atas panggung dan menjadi pusat perhatian juru foto, ia dihampiri oleh pengurus  event, diminta untuk segera pulang dan tidak kembali lagi keesokan harinya walaupun event masih berjalan.
Alasan  melakukan hal tersebut adalah kerana ia dianggap terlalu seksi sehingga dapat mengganggu kenyamanan pengunjung lain. Setelah pengusiran tersebut, Li Ling mencurahkan kesedihan dan keterkejutannya lewat jejaring social twitter. Ia pun akhirnya mendapat banyak dukungan atas kejadian ini. Orang-orang mengecam perusahaan ZQGAME kerana menyuruhnya berkostum seperti itu sehingga mengakibatkan pengusiran atas dirinya.
Source:  2012CJ

Para Lady Yakuza

Posted: 14 Nov 2012 08:15 AM PST


Secara formal, sebuah kelompok gang yakuza tidak menerima wanita sebagai anggota mereka. Yakuza menganggap bahwa wanita adalah mahluk lemah, yang lahir bukan untuk menjadi seorang petarung melainkan sebagai seorang pendamping bagi suami mereka dan menjadi seorang ibu. Yakuza merupakan salah satu kelompok yang menganut system patriarki secara natural, atau dengan kata lain, hanya terdiri lelaki. Wanita yang hidup dalam kelompok ini hanyalah bagian integral dari kehidupan gang Yakuza.
Para wanita-wanita yang hidup dalam gang Yakuza terdiri dari para istri, wanita-wanita simpanan, kekasih, atau anak dari para petinggi Yakuza. Para wanita tersebut sebahagian besar juga memiliki tattoo yang sama dengan para anggota Yakuza sebagai bentuk kesetiaan mereka dan untuk menunjukkan kepada masyarakat bahawa mereka adalah salah satu bahagian dari Yakuza.
Dalam satu gang Yakuza, hanya ada 1 wanita yang "dianggap ada" atau dihormati oleh para anggota gang, iaitu isteri dari pemimpin gang. Para anggota gang memanggil istri dari pemimpin mereka dengan panggilan "Ane-san" yang berarti kakak perempuan. Rasa hormat yang ditunjukkan para anggota gang terhadap Ane-san sama rasa hormat yang merka tunjukkan kepada pemimpin mereka. Walaupun dihormati oleh anggota gang, isteri pemimpin ini tidak memiliki hak untuk mencampuri urusan bisnis suaminya, dan tetap bukan sebagai anggota dari gang Yakuza.
Kalau ingin tahu lebih dalam lagi tentang kehidupan para wanita di dalam gang Yakuza, boleh baca novel Yakuza Moon karya penulis wanita Shoko Tendo yang merupakan anak seorang pemimpin Yakuza. Novel ini diangkat dari pengalaman pribadinya menjalani kehidupan sebagai seorang anak dari pemimpin gang Yakuza. Bioleh juga baca blog http://blogs.yahoo.co.jp/miumiu6363jp/235052.html (dalam bahasa Jepun) yang berisi tentang pengalaman seorang mantan isteri simpanan pemimpin Yakuza. Kalau ingin menonton filmnya, tonton  film Hibotan bakuto (Lady Yakuza) (Red Peony Gambler) . Film jadul yang dibuat pada tahun 1968 ini juga menceritakan tentang kehidupan seorang gadis yang merupakan anak dari pemimpin gang Yakuza.
Novel Yakuza Moon


Sumber: www.guardian.co.uk

Gambar yang boleh buat kamu gelak sampai pengsan

Posted: 14 Nov 2012 08:00 AM PST




















Ekstream gila karya seniman ini

Posted: 14 Nov 2012 07:00 AM PST


Daikichi Amano adalah seorang Photographer senior dan dikenal juga sebagai seniman Eksentrik asal Jepun. Karya-karyanya yang terkesan Ekstrim, Aneh dan terkadang seram, sering membuat sebahagian orang begidik dan mengerutkan kening setelah melihat hasil karya seninya.
Daikichi Amano lahir di Tokyo pada tahun 1973, mengikuti sekolah seni di Amerika Syarikat, sebelum akhirnya kembali ke Jepang.  Amano mulai berkarya pada tahun 2007.
Berikut beberapa foto karya seninya, yang  ekstrim.
Sumber: Daikichi AmanoMondo

Gaya Patung Datuk KFC Dalam Berbagai Kostum

Posted: 14 Nov 2012 06:00 AM PST




Sumber

Aneh!! Wajah Lelaki Ini Mirip Dengan Lukisan Di Abad Ke-16

Posted: 14 Nov 2012 05:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Foto bidadari terjatuh

Posted: 14 Nov 2012 04:00 AM PST


Lihatlah foto-foto dibawah ini mulai awal sampai akhir anda akan menemukan jawaban peristiwa unik ini.












 

Wow! Ini Dia Jeli Terpanjang Berbentuk Ular Sawa

Posted: 14 Nov 2012 03:00 AM PST


Sepintas, jika melihat gambarnya, ular berwarna merah itu nampak seperti ular getah atau ular mainan, tapi sebenarnya ular itu adalah  jeli berbentuk ular sawa yang sangat panjang dan barangkali merupakan  jeli terpanjang yang pernah di buat.


Adapun jeli ular terpanjang itu dibuat oleh sebuah perusahaan AS, Vat19, dimana jeli  kenyal itu memiliki berat hampir 27 ponds (27 ponds = 12,25 kg)  dan mengandung 36.000 kalori.
Jeli ular itu memiliki panjang sekitar 8 kaki atau 243,8 cm dan merupakan permen buatan tangan dan dibuat lebih dari 18 hari.

Adapun permen kenyal berbentuk ular itu memiliki mata yang rumit, campuran 
warna, ukuran-ukuran ukiran individual  yang hampir mirip seperti aslinya.
Party Python, permen jeli terpanjang tu dijual hampir 95 Poundsterling dan 
memiliki 2 rasa iaitu raspberry biru dengan apel hijau dan ceri merah.

Jika ada yang tertarik untuk memakannya, pihak Vat19.com menyarankan permen jeli terpanjang  itu sebaiknya dibagi menjadi 306 bagian dengan berat masing-masing 40 gram dan 120 kalori per potongnya.

Ini Dia Tikus Belanda Pelompat Terjauh

Posted: 14 Nov 2012 02:00 AM PST


Tikus belanda (atau bahasa Inggrisnya Guinea pig) bernama Truffles ini adalah seekor haiwan yang sudah tua namun masih boleh menunjukkan kehebatannya sebagai pelompat jauh .

Sebelum ini tikus belanda milik Chloe (14 tahun) ini membuat rekod baru dan mencatatkan namanya dalam Guinness World Records sebagai  tikus belanda pelompat terjauh, atau lompatan terjauh yang dilakukan tikus belanda.
A Truffles si tikus belanda pelompat terjauh ini berhasil melakukan lompatan terjauhnya sekitar  48 cm.

"Usaha itu butuh cukup perjuangan. Sebelumnya sudah ada lebih dari 25 usaha yang berbeda sejak Truffles membuat rekor 30 cm dan bahkan ada satu yang melompat 45 cm, jadi dia harus berusaha," ujar Angela Macari dari Rosyth in Fife, ibu Chloe.
 
"Namun dia kembali berlatih dan kami akhirnya berhasil membuatnya melompat 48 cm di kamera video - itu fantastis. Truffles mulai tua sekarang, dia 4 tahun jadi dia di masa pensiun," tambah Angela lagi. 
Si tikus belanda pelompat terjauh - yang melompat untuk mendapatkan kale, snack  favoritnya - bakal muncul dalam Guinness World Records edisi 2013.

Tikus belanda sendiri bukan berasal dari Belanda melainkan dari wilayah Andes dan haiwan ini termasuk haiwan pengerat yang banyak dijadikan sebagai peliharaan.

Tikus belanda bukanlah marmot, meski banyak orang mengira haiwan satu ini sama persis dengan marmot.

Batu nisan diukir bentuk kema*uan Isteri

Posted: 14 Nov 2012 01:00 AM PST


Batu Nisan Kubur Ini Diukir Bentuk Kemaluan Bagi Memenuhi Wasiat Mendiang Isteri!

Macam-macam benda pelik berlaku dalam dunia ni. Itulah yang terjadi kepada pasangan Milena dan Miran Marinkovic dari Serbia. Kerana takut suaminya akan berkahwin dengan wanita lain, Milena telah membuat satu wasiat yang cukup menggemparkan.

Milena meminta suaminya itu membuat ukiran kemaluannya sendiri di atas batu nisan pusaranya setelah dia meninggal dunia.

Harapannya cuma satu – suaminya itu akan berfikir 'dua kali' sekiranya ingin berkahwin lain bila terlihat 'ukiran' itu.

" Saya tak mahu awak cari wanita lain bila saya mati. Moga dengan cara ini, awak akan sentiasa ingat pada saya," katanya dalam surat wasiat tersebut.

Bagi memastikan ukiran tersebut sama 100 peratus dengan 'bentuk' yang dimilikinya, Milena telah mengambil foto farajnya sendiri dan diserahkan kepada suaminya.

Setelah bertarung dengan penyakit yang dideritainya, Milena pun menghembuskan nafasnya yang terakhir.

Dan, bagi memastikan wasiat tersebut dipenuhi, Miran pun mencari pengukir yang dirasakannya mampu untuk merealisasikan permintaan terakhir isterinya itu.

" Sebenarnya duit tak ada masalah, masalah saya hanyalah untuk mencari mereka yang sanggup mengukir gambar kemaluan isteri saya itu di batu nisan," kata Miran.

Kini batu nesan itu siap sepenuhnya seperti mana yang dirancang.


Ketika ditanya apakah perasaan Miran ketika ini, dia dengan selamba menjawab;
" Saya lega kerana ukiran itu benar-benar 'serupa' dengan apa yang dimiliki oleh mendiang isteri saya. Dengan 'melihatnya', saya rasa Milena sentiasa berada di samping saya,".
Macam-macam hal….(THE SUN uk)


Kondom-kondom yang aneh

Posted: 14 Nov 2012 12:00 AM PST


craziest-condoms-ever-1
1.Kondom Obama dan Calon Presiden AS lainnya

chocolate-condoms
2. Kondom Coklat
Tuxedo Condom
3.Kondom Tuxedo
Whiskey Condom
4.Kondom Whisky
Gun Condom
5.Kondom Senjata
Customize Condom
6.Kondom dari wajahmu sendiri (ini keren nih)
Condometric
7.Condometric (sekaligus bisa ngukur seberapa panjangnya)
Phosphorescent Condom
8.Phosphorescent Condom
Black Condom
9.Kondom Hitam
Dinosaur Condom
10.Kondom Dinosaurus
Rapex (the anti-rape condom)
11.Rapex (the anti-rape condom)
Spray on Condom
12.Spray on Condom
Wacky Rubbers
13.Wacky Rubbers


Iklan Permen Ini Dianggap Terlalu Eroti** dan Diperanankan AKB48

Posted: 13 Nov 2012 11:30 PM PST

Sebuah iklan produk gula-gula Puccho di Jepun yang dibintangi girls band AKB48 memicu kontroversi di internet. Seperti apa?

Seperti dikutip dari Pocket-Lint, iklan permen Puccho yang dibintangi girlsband populer AKB48 menuai banyak kontroversi sejak muncul di YouTube, bahkan mungkin akan ditarik.



Iklan  tersebut memperlihatkan para anggota AKB48 membagikan gula-gula ke masing-masing anggota melalui mulutnya, sehingga terlihat seperti mereka saling berciuman, serta terkesan erotis.

Video itu mungkin akan segera ditarik kerana memperlihatkan erotisme dan aksi yang mungkin dipikir oleh orang-orang sebagai aksi lesbian.

Sejak diunggah di YouTube pada 14 March, video itu telah ditonton sebanyak 147.604 views. Tapi lelaki normal mana yang tidak "ghairah" ketika melihat iklan tersebut?

Ingin melihat video-nya? 

 

sumber: inilah.com

Biar benar kejadian menimpa kakak ini

Posted: 13 Nov 2012 11:00 PM PST


bagaimana reaksi anda jika kejadian berlaku atas diri anda...

10 Gaya Rambut Terburuk Sepanjang Masa

Posted: 13 Nov 2012 10:30 PM PST


Terkadang, kita selalu ingin tampil beza dengan orang lain. Tak terkecuali dalam urusan rambut. Tapi, apa jadinya jika potogan rambut yang kita kira dapat dibanggakan malah jadi bahan awak orang lain.

Dibawah ini 10 hasil potongan rambut yang dianggap paling buruk sepanjang waktu.


1. THE MULLET

Rambut ini menjadi bahan olokan pada tahun 80-an. Rambut pendek di bagian depan kepala dan membiarkan rambut panjang menjuntai dibelakang. Rambut ini sering disebut Mullet.


2. THE FERM

Jangan peernah memotong rambut hanya kerana ingin cuba-cuba. Hal ini terjadi pada Joyce, gaya rambut yang diubahnya sangat tidak sesuai diwajahnya. Dan memang hanya untuk sebahagian orang rambut ini menjadi kelihatan sangat buruk.



3. THE RESERVE MOHAWK



Banyak orang tidak menyukai potongan rambut Mohawks. Tetapi sebahagian orang boleh sangat menggilainya. Namun, Mohawk reverse merupakan gaya rambut yang sangat salah dan tidak sesuai dengan siapa pun. Ada banyak variasi Mohawk yang dapat dipilih (bihawk, fanhawk, dreadhawk, dll), Tapi jangan melakukan Mohawk dengan bentuk kebalikannya.



4. THE BOWL CUT



Bowl hair cut merupakan pemotongan rambut seperti mangkuk dan sangat mudah pengerjaanya. Tapi, Rambut ini juga terlihat mengerikan untuk sebahagian orang. Dan membuat wajah tampak seperti badut.


5. CURTAINS



Gaya rambut ini heboh pada tahun 90-an, menyebar di seluruh kalangan remaja. banyak personil boy band pada periode ini memotong rambutnya dengan gaya curtain. Ini adalah salah satu tren fashion yang akhirnya hanya akan menjadi sangat memalukan ketika Anda melihat kembali gambar-gambarnya kembali.


6. THE EMO-CUT



Ada banyak varian potongan rambut emo yang mengerikan, Tapi ini adalah contoh yang cukup baik. Sebuah kombinasi dari pinggiran yang panjang, berombak dan penggunaan lapisan pewarna.



7. THE COMB OVER



Ketika Anda mulai botak, jawabannya adalah jangan pernah menyebarkan sisa rambut di kepala Anda. Ini tidak menipu siapa pun dan tidak terlihat baik.



8. THE BEEHIVE



Sebuah produk dari 60s, melibatkan banyak orang yang menyisir rambutnya kebelakang untuk mendapatkan benjolan berbulu besar di kepalanya. Sayangnya gaya ini muncul kembali ke fashion di pertengahan tahun 2000-an dengan bintang-bintang seperti Amy Winehouse. Rambut ini terlihat buruk kerana menggambarkan ada sarang lebah berada dikepala kita.



9. FEATHERING



Bulu-bulu bisa di moderasi dan dikombinasikan dengan potongan/gaya rambut yang wajar. Tapi ketika harus berakhir seperti ini, sudah pasti hasilnya kurang bagus. Salah satu gaya rambut dari tahun 70-an ini, Terlihat sangat tebal. Kerana pada umumnya, bulu-bulu digunakan dan di kombinasikan dengan potongan rambut yang bertekstur halus.


10. PARTIALLY SHAVED



Jika rambut di kepala dicukur sepenuhnya masih tampak baik. Namun menggabungkan mencukur kepala di satu sisi sedang sisi yang lain panjang, Itu bukanlah rencana yang baik. Ini telah menjadi bagian dari punk scene selama bertahun-tahun dan dalam beberapa tahun terakhir ada beberapa selebriti yang telah memakai tampilan ini.




sumber :

Canggih abang pengutip botol ni

Posted: 13 Nov 2012 10:00 PM PST




Semakin canggih semakin canggih manusia...seperti abang pengutip botol ini...

Demi Selamatkan Haiwan Ternak, Nenek Ini Bertarung Dengan Serigala

Posted: 13 Nov 2012 09:30 PM PST


  • detail berita





Sumber 

Kisah 20 Tahun Membelah Bukit Demi Cinta (hebatnya)

Posted: 13 Nov 2012 09:00 PM PST



Sebuah kisah kepahlawanan sejati diperlihatkan seorang lelaki India. Pasalnya ia bekerja tanpa penat, bukan demi julukan 'pahlawan', tak mengeluh sedikit pun ketika tak ada orang yang membantu. Yang penting, orang banyak boleh mengambil manfaat dari hasil kerjanya. Beginilah kisahnya.

Dashrath Manjhi tinggal di sebuah desa terpencil dan terasing dari daerah lainnya. Ini disebabkan letak desanya yang dikelilingi oleh bukit-bukit berbatu terjal. Tidak ada sekolah, pasar, rumah sakit, dan tempat-tempat fasilitas umum lainnya di desa ini. Sehingga untuk ke berbagai tempat, para penduduk harus mendaki dan menuruni bukit begitu jauh.



Sudah sering para penduduk setempat menyampaikan keprihatinan mereka kepada pihak pemerintah, para warga minta agar di desa mereka dibangun jalan. Namun permintaan itu sia-sia belaka, pemerintah tak pernah mengabulkannya. Mungkin kerana sulitnya struktur geografi di desa itu.

Berbagai usaha mandiri cuba dilakukan warga desa untuk membuka jalan baru, namun semuanya gagal. Sampai pada akhirnya seorang Dashrath Manjhi mengambil inisiatif sendiri dan mulai melakukan pekerjaan seperti "Hercules".

Dashrath Manjhi menghabiskan waktu selama 20 tahun untuk membuat jalan yang selama ini dia dan seluruh warga desa minta kepada pemerintah.
Bermodalkan alat seadanya seperti pahat, Dashrath Manjhi berhasil membelah bukit batu menjadi dua bahagian.

Jalan yang terbentuk dari terbelahnya bukit ini cukup lebar untuk boleh dilalui smotor dan gerabak pengangkut barang.

Apa yang membuat Dashrath Manjhi mampu melakukan pekerjaan yang sangat berat ini selama 20 tahun?

Menurut penuturannya, rasa cinta kepada isterinyalah yang telah memberinya kekuatan untuk memulai pekerjaan berat ini, meskipun dia tidak lagi hidup untuk menyaksikan hasil dari jerih payahnya.



"Isetriku, Faguni Devi, terjatuh dan terluka parah saat melintasi bukit ini. Pada waktu itu dia bermaksud membawakan air minum untukku. Saya bekerja di sebuah peternakan yang terletak di balik bukit ini. Itulah hari dimana saya memutuskan untuk memahat bukit ini dan menjadikanya sebuah jalan." Kata Dashrath Manjhi.

Isteri Dashrath Manjhi meninggal kerana jatuh sakit dan tidak sempat di bawa ke rumah sakit mengingat sulitnya perjalanan yang harus di tempuh antara desa mereka dengan Rumah Sakit.

"Cinta saya kepada isteri saya adalah percikan awal yang telah menyalakan api keinginan saya untuk memahat jalan ini. Tetapi keinginan melihat ribuan penduduk desa melintasi bukit bila pun mereka ingin, membuat saya sanggup bekerja selama bertahun-tahun tanpa ada rasa takut dan khuatir."

Dia juga mengatakan bahawa waktu pertama kali memulai pekerjaan ini, ia hanya sendirian. "Pada awalnya kebanyakan penduduk desa mengejek apa yang saya lakukan, tapi lama-kelamaan mereka mulai mendukung saya. Ada yang memberi makanan, ada juga yang membelikan peralatan untuk saya bekerja."

"Apa yang saya lakukan adalah untuk semua orang. Ketika Tuhan bersamamu, tidak ada yang boleh menghentikanmu. Aku tidak takut akan dijatuhkan hukuman oleh pemerintah atas pekerjaanku ini, sama seperti aku juga tidak mengharapkan imbalan apa-apa dari Pemerintah, tutur Dashrath Manjhi.

Ironisnya, Dashrath Manjhi tidak menerima pengakuan apa-apa dari pihak Pemerintah, bahkan ketika ia meninggal dunia di tahun 2007, ia hanya menerima pengurusan pemakamannya oleh negara, tidak lebih.

Cinta memang boleh membelah gunung. Cinta pula yang boleh menjadikan bumi tempat tinggal yang lebih baik bagi semua insan.

sumber  

Cuba Teka Ini Gambar Wajah Atau Tulisan ?

Posted: 13 Nov 2012 08:30 PM PST


Cuba kamu lihat gambar di bawah ini dari dekat. Ya, lebih dekat lagi...hingga wajahmu di depan layar monitor.



Bagaimana, sudah kelihatan? 



Gambar apa ini sebenarnya?



Ini gambar wajah orang atau hanya sebuah tulisan "liar".


sumber  

Pakai Gaun Panjang, Kim Jatuh di Pentas

Posted: 13 Nov 2012 08:00 PM PST

DALAM setiap penampilan, Kim Kardashian senantiasa mementingkan kesempurnaan. Namun kali ini, dirinya justru terjatuh dari pentas kerana gaunnya yang panjang.

Gaya berbusana Kim Kardashian senantiasa mengundang perhatian. Akan tetapi, pilihan busanananya kali ini justru menyebabkan dirinya mengalami sebuah insiden.

Wanita 32 tahun ini menjadi salah seorang pengisi acara dalam MTV Europe Music Awards 2012. Pada event ini, Kim mengenakan sebuah gaun hitam dramatis yang mengekspos dadanya. Selain itu, gaun hitam tersebut juga memiliki ekor yang panjang.

Bintang reality show ini juga mengenakan kasut high heels yang membuatnya sulit berjalan. Hasilnya, saat kekasih Kanye West ini naik ke panggung, dirinya tersandung gaun tersebut.

Untungnya, salah seorang kru berjaga dan menahan tubuhnya hingga tidak menimpa audiens.

Sebelum naik ke panggung, mantan istri Kris Humphries ini sempat menulis di akaun Twitternya.

"Saya mengenakan gaun Stepahane Rolland untuk MTV Awards! Semoga kalian menyukainya!" tulisnya seperti dikutip Dailymail.

Suami Bunuhi Isteri kerana Kejantanannya Diremehkan

Posted: 13 Nov 2012 07:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, MESIR - Kesal kerana kejantanannya diremehkan, seorang kontraktor di Mesir menghabisi nyawa isterinya.
Lelaki berumur 37 tahun lantas mencincang tubuh isterinya menjadi empat bahagian. Demikian dilaporkan Surat Khabar Dostor, seperti dikutip laman Emirates247.com, Selasa (13/11/2012).
Insiden mengerikan terjadi setelah pasangan suami isteri terlibat pertengkaran hebat. Menurut si suami, isterinya mempertanyakan kejantanannya di tempat tidur, dan mencemuh keadaan kewangannya yang memburuk.
Si isteri juga diduga membandingkan tersangka dengan suami pertamanya. Bahkan, si isteri sempat bilang, bahwa mantan suaminya adalah 'pemain' yang lebih hebat di tempat tidur.
Tak tahan dengan segala hinaan itu, sang suami langsung menikam isterinya dengan pisau, yang biasa digunakan untuk memotong daging.
Tak hanya mencincang tubuh istrinya menjadi empat bagian, tersangka juga memotong lidah istrinya, lantas membuang mayatnya di daerah terpencil dekat perbatasan desa.
Insiden menghebohkan terungkap ketika penduduk desa melapor ke polis, tak lama setelah mereka menemukan mayat perempuan. Tetangga sekitar mengenali mayat itu sebagai Nadia S. Sementara, suaminya kabur dari desa ketika polis mencarinya.
Setelah diselidiki, polisi menemukan bahwa hubungan sejoli itu tidak akur dan bermusuhan. Sang suami, Imam Abu Shaleeta, akhirnya ditangkap polisi.
Selama diinterogasi, Imam menangis. Ia mengaku memutilasi istrinya, karena kesal sang istri berani mempertanyakan kejantanannya.
Tersangka mengaku tidak menyesal dengan perbuatannya yang brutal dan keji. Ia bahkan menyatakan tidak segan mengulangi perbuatannya, jika dihadapkan dengan situasi yang sama. (*)

Bakar teman wanita sebab cemburu

Posted: 13 Nov 2012 07:00 PM PST


BANGKOK: Seorang lelaki yang cemburu, membakar teman wanitanya selepas mendapat tahu wanita itu menjalinkan hubungan dengan lelaki lain, semalam.
Polis menerima laporan mengenai seorang wanita yang diserang dan dibakar di kompleks apartmen di daerah Lat Krabang. 
Thayarat (nama keluarga tidak didedahkan) 20, dihantar ke hospital oleh saudaranya. Doktor berkata, mangsa parah di mana 60 peratus tubuhnya melecur.

Menurut rakan mangsa, penyerangnya adalah bekas teman lelakinya, Eakpol Udom-mala, 19 yang mengancamnya selepas mendapat tahu mangsa menjalinkan hubungan dengan lelaki lain.


sumber : mymetro

Langgar suami tak mengundi

Posted: 13 Nov 2012 06:30 PM PST


PHOENIX : Seorang wanita dari Arizona yang sedih dengan peilihan semula calon Parti Demokratik, Presiden Barack Obama, mengejar kemudian melanggar suaminya dengan kereta keluarga mereka di pinggir bandar Arizona Sabtu lalu kerana suaminya itu tidak mengundi dalam pilihan raya itu, kata polis, semalam.
Holly Solomon, 28 ditahan kerana melanggar suaminya, Daniel Solomon dan polis mengejarnya ketika suaminya itu masih tersepit di bawah kenderaan berkenaan. 
Jurucakap Polis Gilbert, Sarjan Jesse Sanger berkata, Daniel, 36, berada di dalam kedaan kritikal dan kini dirawat di hospital tempatan dan dijangka selamat.

Daniel berkata, isterinya berang kerana "dia tidak berminat untuk mengundi" dalam pilihan raya presiden Selasa lalu. Holly percaya keluarganya akan susah sekiranya Obama menang untuk penggal ini.



Saksi berkata, pasangan itu bergaduh di tempat letak kereta dan pertengkaran terus memuncak.


Holly kemudian mengejar suaminya di tempat letak kereta itu dengan kereta sambil menjerit sementara Daniel cuba berlindung di belakang tiang lampu, kata polis.

Daniel dilanggar ketika cuba berlari ke jalan berdekatan. - Reuters


sumber : mymetro

Tak boleh henti ketawa

Posted: 13 Nov 2012 06:00 PM PST


PRESTON: Seorang kanak-kanak menghidap masalah neurologi yang jarang berlaku, yang membuatnya tidak berhenti ketawa.
Elliot Eland dari Preston, Lancashire, dilahirkan dengan menghidap sindrom Angelman, kecelaruan kromosom yang menyebabkan kesukaran belajar dan sentiasa tersenyum.
Penghidap sindrom itu menunjukkan perilaku riang, selalu tersenyum atau ketawa dan kelihatan begitu mudah gembira.

Sindrom itu begitu jarang dihidapi hinggakan kurang daripada 1,000 kes dilapor di Britain.



Ibu Elliot, Gale berkata: "Apabila kami bersedih, ketawa Elliot akan membantu kami melupakan masalah yang dihadapi. Anda hanya perlu melihatnya dan ketawanya akan membuat kami gembira semula.


"Sekiranya anda mempunyai anak, anda pasti mahu mereka gembira. Elliot sentiasa gembira."

Menurutnya, satu-satunya masalah ialah apabila Elliot bermain dengan abangnya, Alex.

"Apabila Alex secara tidak sengaja disakiti Elliot, dia akan menangis. Tetapi Elliot akan terus ketawa. Ia merisaukan kerana kami tidak mahu Alex menyangka Elliot gembira apabila dapat menyakitinya," kata Gale.

Gale, 41, dan suami, Craig, 34, hanya menyedari keadaan sebenar Elliot apabila dia berdepan dengan masalah makan ketika bayi.

"Saya tidak menyangka Elliot berdepan dengan masalah lebih besar. Saya mulanya menyangka dia menghadapi masalah makan," kata Gale.

Pada minggu keenam pemeriksaan kesihatan, doktor berkata, Elliot kelihatan terlalu kurus dan merujuknya ke Hospital Royal Preston serta diperiksa oleh pakar pediatrik yang serta-merta mengarah kanak-kanak itu dimasukkan ke wad.

Ketika di hospital, kanak-kanak itu menjalani pelbagai ujian darah, imbasan MRI dan sinar-X. Mujur pakar pediatrik itu pernah berdepan dengan pesakit Sindrom Angelman dan menjalankan ujian darah ke atas Elliot.

"Saya mula bimbang apabila diberitahu dia perlu menjalankan ujian genetik itu.

"Kami benar-benar terkejut apabila keputusan ujian menunjukkan positif dan dimaklumkan dia menghidap Angelman. Saya tidak pernah mendengar mengenai penyakit itu sebelum ini," kata Gale.

Pakar perubatan menggalakkan pasangan suami isteri untuk menjalankan penyelidikan mengenai penyakit itu di Internet.

"Ketika dalam perjalanan pulang, suami saya mencari maklumat mengenai sindrom Angelman menerusi telefon bimbitnya.

"Dia mula membaca mengenainya dan akhirnya saya menangis hingga terpaksa memberihentikan kereta di tepi jalan.

"Sukar untuk kami menerimanya kerana tidak banyak yang kami tahu mengenai sindrom itu.

Ibu bapa Elliot juga berkata, mereka melihat senyumannya dari sudut yang menggembirakan.

"Kami sentiasa menganggap dia sentiasa gembira. Kami tidak pernah memikirkan ia adalah kesan daripada simptom yang lebih serius," kata Gale. - DM


sumber : mymetro

Mati atas meja makan

Posted: 13 Nov 2012 05:45 PM PST


SERIAN: Seorang warga emas tiba-tiba tidak sedarkan diri sebaik baring di atas meja sebuah kedai makan di Pekan Baki Baru di Kilometer 50, Jalan Kuching-Serian, di sini, sebelum meninggal dunia dipercayai akibat serangan sakit jantung, kelmarin.
Difahamkan, dalam kejadian jam 4 petang kelmarin, Tunyah Mayang, 78, yang berasal dari Kampung Baru Mawang di sini, ke pekan berkenaan untuk membeli barang keperluan. 
Ketua Polis Daerah Serian, Superintendan Mohd Jamali Umi berkata, seorang saksi kejadian yang juga pekerja di kedai runcit berhampiran melihat mangsa turun dari bas dan berjalan di depan deretan kedai sebelum berhenti di sebuah kedai makan.

Katanya, selepas merapatkan meja makan dalam kedai berkenaan, mangsa merebahkan badan di atasnya dan terus tidak sedarkan diri.



"Pelik gelagat warga emas berkenaan, orang ramai menghubungi hospital dan pasukan paramedik yang tiba beberapa minit kemudian mengesahkan lelaki warga emas berkenaan sudah meninggal dunia.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment