borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


(FOTO) TRANSFORMASI Lady Gaga

Posted: 29 Mar 2013 09:45 AM PDT


Stefani Joanne Angelina Germanotta atau biasa kita kenal dengan panggilan Lady Gaga hari ini genap berusia 27 tahun. Lady Gaga lahir pada pukul 9.53 di Lennox Hospital, Manhattan New York pada 28 Maret 1986. Berikut transformasi Lady Gaga dari bayi hingga saat ini:

Bayi Lady Gaga dan ayahnya Joseph Germanotta
lady gaga

Lady Gaga bayi hingga kini
lady gaga


lady gaga



lady gaga

Shakira Pamer Body Pasca Melahirkan

Posted: 29 Mar 2013 09:30 AM PDT




DAILYMAIL.CO.UK - Shakira baru saja melahirkan bayi laki-laki yang diberi nama Milan pada akhir Januari. Tapi Shakira yang dikenal dengan pinggul seksinya tampaknya bertekad untuk membuktikan bahwa dia masih Shakira si penyanyi seksi Amerika Latin. Wanita 36 tahun ini memamerkan tubuh ramping pasca-melahirkannya  dalam celana kulit hitam di peluncuran parfum barunya , S di toko Sephora di Paris pada Rabu malam.

 

Shakira jelas memiliki aura seorang ibu baru saat ia memberikan senyum untuk kamera,dengan rambut panjang pirang gelombang glamornya. Ia memamerkan sosok rampingnya ini meskipun baru melahirkan anak kurang dari dua bulan yang lalu. Shakira menandatangani botol parfum untuk para penggemar dan berpose selama acara berlangsung, termasuk satu dengan jersey sepak bola dengan namanya terpampang di bagian belakang.

 

Penyanyi Colombia ini tampaknya meninggalkan sang bayi di rumah untuk pelancaran parfume pertamanya di Paris. Aroma ini digambarkan Shakira seperti 'bunga' dan 'musky,' dirilis di Spanyol pada tahun 2010, tapi pertama kali lancar di Perancis sebagai bagian dari jadual internasional yang tertunda.

Shakira mengumumkan kelahiran Milan pada situs resminya pada bulan Januari, Menulis: "Kami dengan senang hati mengumumkan kelahiran Milan Piqué Mebarak, putra Shakira Mebarak dan Gerard Piqué, lahir 22 Januari pukul 09:36, di Barcelona, ​​Spanyol. Sama seperti ayahnya, bayi Milan menjadi anggota FC Barcelona saat lahir. Pernyataan tersebut dilanjutkan: "Nama Milan (diucapkan MEE-Lahn), memiliki arti sayang, penuh kasih dan ramah di Slavia, dalam Kuno Romawi, bersemangat dan melelahkan, dan dalam bahasa Sansekerta, unifikasi ...SRA

Sales Promotion Girl Ini tk mahu kalah dengan Sales Promotion Girl China

Posted: 29 Mar 2013 09:15 AM PDT


Sales Promotion Girl (SPG) dengan balutan baju seksi tak pernah bisa dilepaskan dari dunia otomotif. Seperti yang dalam ajang pameran otomotif tahunan, Bangkok Motor Show.Hampir seluruh stand pameran menggunakan jasa wanita APG cantik sebagai sarana untuk menarik minat pengunjung maupun para fotografer.

SPG Cantik

SPG Bangkok Motor Show 2013

Para wanita yang mengenakan baju super seksi ini selalu menjadi target berburu fotografer media maupun pengunjung yang membawa kamera. Dengan gaya centil nan seksi makin membuat para fotografer tak mau melepas matanya dari kamera untuk terus membidik para model.

SPG Bangkok Motor Show

SPG Bangkok Motor Show

Yang membuat makin menarik, para SPG cantik nan seksi ini kebanyakan banyak ingin melihat hasil jepretannya. Mereka langsung menghampiri para pengunjung atau fotografer profesional yang memotret mereka. Jika hasilnya bagus mereka akan tertawa senang, tetapi jika kurang bagus juga, mereka tetap tersenyum dan mau dipotret lagi.

SPG Bangkok Motor Show

SPG Bangkok Motor Show 2013


SPG Bangkok Motor Show 2013

SPG Bangkok Motor Show 2013

Bangkok International Motor Show yang mulai dibuka untuk umum pada Rabu 27 MarCH sampai 7 April 2013 ini mempamerkan mobil-mobil terbaru hingga model yang akan diproduksi oleh pabrikan dunia terutama yang berkiprah di Asia Tenggara. Semua ini kereta an motor kelas atas sudah pasti nampang di pameran ini.
(Vimeo, Krashkraft, Detik)

Fashion Disaster: Artis Hongkong Ini Pakai Gaun Transparan Saat Hadir Di Hongkong 37th International Film Festival (Foto)

Posted: 29 Mar 2013 09:00 AM PDT



Aktor dan aktris Hongkong yang membintangi film IP Man: The Final Fight, Anthony Wang dan Zhou Chuchu menghadiri pembukaan acara The 37th Hongkong Intrnational Film Festival bersama-sama pada tanggal 17 March 2013.

Pada festival yang dilangsungkan mulai dari 17 March sampai 2 April 2013 ini, Zhou Chuchu menyita perhatian publik dan para fotografer kerana penampilannya yang heboh. Ia mengenakan gaun transparant keemasan yang amat memperlihatkan bahagian dalam lekuk tubuhnya. Bahkan ia ketahuan tidak mengenakan pakaian dalam.

Zhou Chuchu & Anthony Wang
Zhou Chuchu & Anthony Wang

Zhou Chuchu Transparent Dress





Benar-benar sebuah fashion disaster (bencana fashion) yang amat parah dan memalukan.
(Zimbio, TungStar, China Daily)

Perempuan China Belikan Anaknya Berusia 2 Tahunn Apartment di New York

Posted: 28 Mar 2013 10:00 PM PDT

Seorang ibu dari China membeli apartment mewah di tengah Kota New York. Apartmentitu ternyata dibelinya untuk anaknya yang masih berusia 2 tahun!

Demikian diungkapkan stasiun TV China, CCTV seperti dilansir Time, Khamis (28/3/2013). Pembelian apartment dari ibu ke anaknya itu diungkapkan petinggi pengembang Sotheby's, Kevin Brown saat menunjukkan unit-unit apartment di Manhattan, New York kepada ibu dari China itu.



"Dan dia mengatakan, baiklah, anaknya akan pergi ke Columbia, NYU atau mungkin Harvard dan dengan demikian dia butuh di pusat kota dan itulah mengapa dia memilih salah satu apartment ini," kata Brown.

Brown pun kemudian bertanya kembali mengenai usia anaknya. "Dan dia bilang dua tahun. Saya sangat terkejut," kata dia.

Ibu itu akhirnya membeli satu unit apartemen mewah di Gedung One57, Manhattan. Gedung itu masih dalam pembangunan, didesain oleh arsitek pemenang penghargaan arsitek Pritzker Prize, memiliki meja bilyar, aquarium sepanjang 7,3 meter, ruang konser pribadi. Terletak di kawasan strategis 57th Street antara Sixth dan Seventh Avenues.

Aksi ibu itu membeli apartemen mewah untuk anak balitanya mengundang cibiran karena dinilai terlalu memanjakan anaknya. Namun menurut Brown, ibu itu adalah investor properti yang cerdas. Kerana setelah pembelian, nilai aset apartment mewah itu bboleh melonjak  dalam 2 tahun!

sumber: detikcom

up load Foto Ciuman Bibir, Anang-Ashanty Dicemuh

Posted: 28 Mar 2013 09:30 PM PDT

 Anang Hermansyah dan Ashanty sedang pergi ke San Fransisco, Amerika untuk berlibur dan bekerja. Mereka pun memPamerkan foto-foto suasana dan aktivitI mereka selama berada di Amerika. 

Salah satu foto yang diunggah di situs jejaring sosial adalah saat Anang dan Ashanty berciuman bibir seperti di sebuah pusat perbelanjaan. Mereka juga menunjukkan kondisi cuaca San Fransisco. 

"Selamat pagiiiii San Fransisco.. dingin!", tulis Anang dalam akun Twitternya.

Selain menuai pujian kerana kebersamaan mereka, foto itu juga menuai kritik lantaran dianggap terlalu vulgar. Komen miring pun datang para pengguna Instagram. 

Meski berstatus suami istri, Anang dan Ashanty dianggap kurang pantas memajang foto ciuman kepada orang banyak. Apalagi, keduanya merupakan selebriti yang bisa saja ditiru penggemarnya. 

"Woopsss bakal heboh pasti di infotainment *beri contoh yang baik kepada publik," ujar salah satu pengguna Instagram. 

"Kan DUA DUA artis sopan sikit dong," tulis pengguna yang lain.

Wang di Negara Ini Paling Banyak Kuman

Posted: 28 Mar 2013 09:00 PM PDT




Sumber

Boneka Teddy Bear Berhasil Ungkap Kes Pencurian

Posted: 28 Mar 2013 08:30 PM PDT


SNN2839F-620_1699858a-res
Margaret Birch, 81 tahun melaporkan kehilangannya itu pada kepolisian Leics. Ia mengaku hanya tinggal dengan suami, Owen (86), serta pengasuh yang mengunjunginya 3 kali sehari bernama Emelie Kleen-Barry.
Margaret yakin, bahwa Emelie lah yang mencuri, tapi tak ada bukti yang memberatkannya. Beruntung ada sebuah boneka Teddy Bear pemberian dari Lindsey Geary, anak dari Margaret. Alfie bukan boneka biasa, di bawah kaki nya tertanam kamera pengintai yang selalu mengawasi keadaan tempat tinggal Margaret dan Owen.
SNN2839A-620_1699862a-res
"Dia (Margaret) meletakkan Alfie si boneka beruang di meja rias, dan kami mendirikan kamera menonjol keluar diantara kedua kakinya. Sekitar £ 100 telah hilang – itu tercela," ungkap wanita berusia 54 tahun itu.
SNN2839E-620_1699857a-res
Berkat rakaman itu, fakta pun terkuak bahawa memang benar, Emelie lah yang mencuri uang tersebut. Bahkan Emelie juga mengaku, sebelumnya pernah mencuri uang dari seorang teman. Alfie kini menjadi saksi yang membawa Emelie untuk dipenjara selama 13 bulan.

Kerja siapa ni?

Posted: 28 Mar 2013 08:00 PM PDT


Lupa memang manusiawi sih, tapi klo lupa nya sampai berakibat fatal kayak gini apa jadinya ya?? Yup, berikut adalah beberapa kesalahan fatal yang mungkin terjadi akibat kelupaan pekerjanya. Mungkin buat kita ini adalah hal lucu, seperti TSHIRT bertuliskan Asia tapi bergambar benua Australia, peletakkan laci yang salah hingga merepotkan penggunanya, dan banyak lagi. Tapi bagi sang pekerjanya, kesalahan ini mungkin akan membuat ia dipecat. Hehehe…
a98511_you-had-one-job_1-
a98511_you-had-one-job_2
a98511_you-had-one-job_3
a98511_you-had-one-job_4-res
a98511_you-had-one-job_5
a98511_you-had-one-job_6
a98511_you-had-one-job_7
a98511_you-had-one-job_8

Tikam 2 ahli keluarga, serang murid sekolah

Posted: 28 Mar 2013 07:30 PM PDT


Shanghai: Seorang penyerang menikam mati dua anggota keluarganya sebelum mencederakan 11 orang, termasuk enam kanak-kanak di luar sebuah sekolah di bandar raya ini, semalam.
Lelaki itu yang dikenali sebagai Zang membunuh adik dan ibu mentua adiknya di rumah mereka selepas bertengkar mengenai wang. 
Zang kemudian menyerang ibu bapa dan kanak-kanak di luar sebuah sekolah rendah ketika mereka keluar untuk pulang. 

Lelaki itu bagaimanapun ditangkap oleh orang ramai ketika cuba melarikan diri. Dia dipukul dan ditendang sebelum polis tiba.

Serangan terhadap kanak-kanak sekolah di China meningkat sejak beberapa tahun lalu, termasuk lima kejadian pada 2010 yang menyebabkan 15 kanak-kanak terbunuh dan lebih 80 cedera. - AFP
sumber : mymetro

Lelaki letak racun dalam kasut wanita

Posted: 28 Mar 2013 07:00 PM PDT


Tokyo: Seorang lelaki Jepun yang didakwa cuba membunuh seorang wanita dengan meletakkan racun pada kasut mangsa, ditangkap semalam.
Wanita itu, rakan sekerja lelaki terbabit, tidak mati tetapi mengalami gangrene pada kaki kiri. Bagaimanapun, setakat ini tidak diketahui sama ada kaki itu perlu dipotong atau tidak.

Polis mendakwa Tatsujiro Fukasawa, 40, meletakkan asid hidrofluoric, bahan kimia berbahaya di dalam kasut mangsa Disember lalu.
Dia dipercayai memperoleh bahan kimia itu yang digunakan dalam penapisan minyak atau untuk menghancurkan batu, di tempat kerjanya.

Asid hidrofluoric boleh meresap menerusi kulit ke dalam darah dan menyebabkan kegagalan fungsi sistem, termasuk serangan sakit jantung. - AFP
sumber : mymetro

Balasan ‘abang jahanam’

Posted: 28 Mar 2013 06:30 PM PDT


Petaling Jaya: Padah tergamak melakukan perbuatan sumbang mahram terhadap adik kandung perempuannya yang ketika itu berusia 15 tahun tujuh tahun lalu, seorang lelaki dipenjara 15 tahun dan tiga sebatan oleh Mahkamah Sesyen, di sini, semalam selepas mengaku salah terhadap pertuduhan itu.
Hakim Hayatul Akmal Abdul Aziz menjatuhkan hukuman berkenaan terhadap lelaki berusia 24 tahun itu dan memerintahkan hukuman bermula dari tarikh tertuduh ditangkap pada 19 Mac 2013.

Mengikut pertuduhan, yang dibacakan jurubahasa mahkamah, tertuduh didakwa melakukan kesalahan tersebut di sebuah rumah, dekat sini antara Oktober 2006 hingga November 2006.
Bagi kesalahan itu, dia yang bekerja di sebuah pasar raya didakwa mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan yang boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

Terdahulu, tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu kepada mahkamah menjatuhkan hukuman yang ringan atas alasan dia menanggung keluarga, bagaimanapun Timbalan Pendakwa Raya Zhafran Rahim Hamzah memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal terhadap tertuduh kerana itu bukanlah kesalahan pertamanya.

Zhafran berkata, sebelum ini tertuduh melakukan kesalahan tersebut pada mangsa sehingga melahirkan anak, namun bayi itu meninggal dunia dan ia jelas menunjukkan tertuduh masih tidak insaf dengan perbuatannya.
Berdasarkan fakta kes, pada waktu kejadian, mangsa dirogol oleh tertuduh ketika berusia 15 tahun dan hasil hubungan sumbang mahram itu, mangsa mengandung dan kemudian melahirkan seorang bayi lelaki.

Manakala hasil pemeriksaan yang dijalankan Jabatan Kimia mengesahkan bahawa tertuduh merupakan bapa kandung kepada bayi yang dilahirkan mangsa.
sumber : mymetro

Rahsia lelaki pakai kopiah

Posted: 28 Mar 2013 06:00 PM PDT


Foto

Alor Setar: Seorang warga emas yang berlagak alim dengan memakai kopiah bagi menyembunyikan perbuatan jahat, akhirnya terbongkar apabila ditahan ketika mencuri sebuah kereta di tempat meletak kenderaan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, Isnin lalu.
Dalam tangkapan jam 12 tengah hari, suspek berusia 58 tahun dari Jitra dan bekerja sambilan di sebuah syarikat menjual kereta di pusat bandar ini, menggunakan modus operandi mencuri kereta model lama sebelum menjual rim aloi dan aksesori termasuk radio kepada pembelinya.
Difahamkan, suspek yang mempunyai empat anak itu dipercayai menggunakan hasil jualan barangan curi itu bagi menyara keluarganya kerana mampu memperoleh mencecah puluhan ribu ringgit sejak bergiat aktif pada 2008.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah Asisten Komisioner Mohd Nashir Ya berkata, pihaknya percaya dengan tertangkapnya lelaki terbabit, polis menyelesaikan hampir 400 kes kecurian kereta di bandar raya ini bagi tempoh lima tahun lalu.
Menurutnya, suspek menggunakan modus operandi berlagak alim dengan memakai kopiah dan menggunakan kunci pendua untuk mencuri kereta di sekitar pusat bandar ini.

Pelajar Nigeria maut dibelasah

Posted: 28 Mar 2013 05:26 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang pelajar Nigeria yang terbabit dalam pergaduhan dengan kira-kira 100 penduduk di sekitar Kampung Batu Muda, Jinjang di sini, mati ketika sedang membuat laporan di Balai Polis Jinjang, awal malam ini.
Mangsa, Solomon Okolo, 29, dipercayai mati akibat pendarahan dalam kepala. 
Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, mangsa bersama rakannya dikatakan dipukul selepas pergi ke kampung berkenaan bagi membantu rakan mereka yang terbabit dalam kemalangan membabitkan sebuah Proton Wira dengan motosikal dan lori yang dipandu rakyat tempatan lewat petang semalam. 

Beliau berkata, Solomon serta tiga rakannya dipukul penduduk tempatan yang marah dengan kejadian itu sebelum diselamatkan anggota polis dan dibawa ke Balai Polis Jinjang untuk membuat laporan.

Bagaimanapun, katanya, Solomon rebah secara tiba-tiba dan disahkan mati oleh petugas ambulans yang tiba kira-kira jam 7.20 malam selepas dihubungi polis.

"Mayatnya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh," katanya.
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment