borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Foto-Foto Se*y Agnes Monica Di Atas Pentas

Posted: 22 Mar 2013 09:15 AM PDT

Siapa yang tidak kenal dengan artis yang hingga kini masihmembujang. Dalam setiap aksi panggungnya dia sering menampilkan tubuh sexy-nya di samping memang dia memang mempunyai suara yang sangat bagus. Berikut ini foto-foto sexy-nya saat berada diatas pentas.

Foto-Foto Sexy Agnes Monica Di Atas Panggung

Foto-Foto Sexy Agnes Monica Di Atas Panggung

Foto-Foto Sexy Agnes Monica Di Atas Panggung

Foto-Foto Sexy Agnes Monica Di Atas Panggung

Foto-Foto Sexy Agnes Monica Di Atas Panggung

Foto-Foto Sexy Agnes Monica Di Atas Panggung

Makan burger pun nak kena tunjuk payu*ara

Posted: 22 Mar 2013 09:00 AM PDT


Model serta janda dari penyanyi berkulit hitam Seal ini berani mempertontonkan payudara indahnya hanya demi satu buah burger besar.
Carls_HeidiKlum11
Heidi Klum tampil seksi hanya dengan memakai sebuah gaun tidur sutra berwarna hitam dan memamerkan belahan dadanya yang sangat indah itu untuk sebuah iklan burger paling seksi yang pernah ada.
Klum_main_1692214a-res
Seperti yang dikutip dari The Sun, supermodel asal Jerman ini terlihat sangat seksi sembari memegang The Jim Beam Bourbon Burger. Pose demi pose diiklan tersebut mirip sekali dengan adegan klasik dari film Dustin Hoffman's The Graduate.
heidiklumslutburger-res
"Makanan dan sos di mulut saya dan saya menjilati bibir saya. Ini adalah adegan, sangat sensual dan seksi," ujar Heidi.
Tak sampai disitu, janda cantik ini terlihat seperti sedang memaksa seorang lelakiuntuk memakan sebuah burger yang sedang dipegangnya itu, adegan tersebut seperti sebuah adegan pemerkosaan.
klum3_1692219a-res
Ini dia videonya behind the scenes;

Pakai Baju Warna Ini di Profile Picture untuk Menarik Perhatian Lelaki

Posted: 22 Mar 2013 08:00 AM PDT


img 
dok. Thinkstock
Warna baju untuk profile picture di situs online dating ternyata menentukan ketertarikan seseorang yang melihatnya. Dalam buku Drunk Tank Pink terungkap warna baju yang boleh membuat wanita terlihat lebih menarik. 

Menurut Adam Alter, penulis buku yang telah melakukan beberapa penelitian mengungkapkan, wanita yang memakai baju warna merah pada profile picturenya lebih banyak mendapat pesan, disapa dan diajak kencan oleh lelaki dibanding menggunakan warna lainnya. Faktanya, warna merah lebih mendapat respon positif. 

"Jika Anda ingin menarik perhatian lawan jenis, kaus dan dress merah meningkatkan sisi romantis Anda. Merah sejak lama dinilai berhubungan dengan seks, cinta dan ghairah," ujar Alter dalam bukunya, seperti dikutip dari Dailymail.

Berbagai penelitian sering dilakukan tentang wanita berbaju merah. Seperti penelitian oleh University of Rochester di New York, lelaki lebih tertarik, mengajak kencan dan lebih royal mengeluarkan wang kepada wanita dengan baju warna merah. 

Tidak hanya berlaku untuk situs kencan online saja, memakai baju merah untuk profil foto Facebook, Twitter, Path, Instagram atau Blackberry Messenger boleh membantu Anda untuk dapat menarik perhatian pria . Single ladies, yuk ganti foto yang memakai baju merah!

Nikah di Usia 30-an, Menguntungkan Wanita Tapi Merugikan Lelaki

Posted: 22 Mar 2013 07:00 AM PDT


img 
Dok. Thinkstock
 Tak sedikit wanita yang memilih menunda menikah sampai umur 30-an agar lebih mapan secara finansial. Namun, baru-baru ini sebuah studi yang dilakukan University of Virginia menguak fakta bahawa menikah di usia itu ternyata menguntungkan bagi wanita, tapi tidak untuk lelaki.

Seperti yang dikutip dari Daily Mail, penelitian mengungkapkan wanita berumur 30-an mendapat keuntungan 56 peratus lebih besar dibanding mereka yang menikah di awal usia 20. Kebalikannya, lelaki yang telah berkeluarga di usia 20-an lebih mapan dan memiliki pendapatan lebih besar dibanding mereka yang menunggu sampai usia 30, tidak peduli apa pendidikannya.

Penelitian lainnya dari National Marriage Project berjudul 'Knot Yet' juga menyebutkan, menunda menikah sampai usia yang tidak muda lagi tengah menjadi tren di Amerika setahun belakangan ini. Tercatat, rata-rata usia menikah di Amerika adalah 27 untuk wanita dan 29 untuk lelaki. Selisih yang cukup besar dibanding tahun 90-an, yaitu wanita 23 tahun dan pria berumur 26 tahun.

Lalu, mengapa pria yang menikah di usia muda lebih untung dalam finansial? Ternyata, faktor anak memiliki peran yang begitu besar. Sebagai contoh, seorang wanita yang menikah di usia 20 tahun dan memiliki anak, karirnya akan lebih sulit berkembang. Namun bagi lelaki, hal itu jadi pemicu positif untuk pengembangan karirnya di usia muda. Kerana lelaki yang sudah menikah cenderung lebih percaya diri dan produktiviti pun lebih tinggi dibanding lelaki bujang.

Meski demikian, menikah terlalu muda tak selalu berdampak positif. Menurut data statistik yang dikumpulkan sejak tahun 1980 di Amerika, menunda pernikahan sebenarnya mengurangi potensi untuk bercerai. Hal ini disebabkan karena pasangan yang menikah muda belum terlalu matang dalam cara berpikir sehingga lebih mudah mengambil keputusan cerai, dibanding mereka yang menikah di usia 30-an.

Saudara Tiri Ini Bertemu Berkat Facebook

Posted: 22 Mar 2013 06:00 AM PDT

Courtesy Redbookmag.com
 Danielle Pergament dan Kate berterima kasih atas keberadaan Facebook di dalam hidup mereka. Awalnya, keduanya tidak saling mengenal, namun saudara tiri ini akhirnya dapat berkumpul untuk berbagi cerita mengenai ayah mereka.
Hari itu, sekitar pertengahan tahun 2011, Danielle sampai di kantor dan menyalakan komputernya. Masih enggan menyentuh pekerjaan, ia iseng membuka akun Facebooknya. Banyak message yang datang di dalam inboxnya, termasuk mantan kekasih yang memberitahukan perihal reuni SMA yang akan dihelat dalam waktu dekat ini.
Mata Danielle tertuju pada sebuah nama, Kate, sosok yang tak pernah dikenal sebelumnya. Click.
"Hi Danielle,
Namaku Kate. Usiaku 51 tahun. Aku telah membaca sebuah artikel yang kau tulis tentang ayahmu. Tulisanmu sangat indah dan mudah dimengerti..."
Aku berhenti sejenak. Aku teringat pada cerita ibu saat duduk di bangku SMA dulu. Ayah memang pernah bertemu dengan seseorang sebelum bertemu ibu. Apakah ini adalah dia?
"Ayahmu Henry Pergament, bukan?" lanjut pesannya.
Aku terdiam. Membisu. Mengulang dan membaca pesan tersebut dari awal untuk memahaminya. Di dalam pesan yang tak terlalu panjang itu, ia bercerita bahwa ia adalah saudara tiriku. Kami terikat darah karena terlahir dari ayah yang sama. Apa?
Ya. Kejutan tersebut ternyata belum berakhir. Dan masih berlanjut...
***
Ayahmu berusia 61 tahun saat aku lahir. Ia meninggal pada 1998, saat usianya menginjak 85 tahun. Adan aku telah berusia 24 tahun saat itu.
Orang-orang boleh berkasak kusuk soal kehidupan ayahku, tetapi aku memahami ceritanya dari ibu, dan ternyata hidup ayahku sangatlah rumit. Ia tak pernah mengenal siapa orang tuanya, ia dibesarkan di sebuah panti asuhan dan hidup dalam kemiskinan sejak usia kecilnya.
Tak dibekali pendidikan yang cukup, tak ada sanak keluarga, ayahku berjuang keras demi kelangsungan hidupnya. Saat usianya 50 tahun, ayahku mulai produktif dan kehidupan perekonomiannya mulai membaik.
Ditinggalkan orang tua di usia 18 bulan, mempengaruhi psikologis ayah sejak kecil. Ia begitu mendambakan kasih sayang dari wanita yang melahirkannya, sayangnya ia tak pernah mendapatkan kasih sayang itu. Akhirnya, karena kondisi psikologisnya, ia selalu mencari kenyamanan dan kasih sayang dari wanita yang ditemuinya.
Istri pertamanya memberikan tiga anak. Hubungannya kemudian berlanjut dengan seorang wanita yang hanya sampai menjadi kekasihnya saja. Setelah itu, ia bertemu dengan ibuku, dan memiliki empat anak termasuk aku yang bungsu.
Saat ayah masih hidup, ia banyak memberikan pelajaran berharga bagiku. Ia mengajarkanku untuk menjadi wanita yang penuh kasih sayang dan memperhatikan anak-anakku. Ia mengajariku menjadi wanita dewasa yang tahu bagaimana cara bersikap. Aku bersyukur, sempat menikmati waktu-waktu mengagumkan saat ia masih hidup, dan menemaninya saat ia sakit.
Saat ayahku meninggal, kami merasa kami lebih tegar karena beliau seperti telah mempersiapkan mental kami sebelumnya. Aku sendiri tak pernah melupakannya, tak pernah berhenti bercerita tentang dirinya. Hingga akhirnya aku seringkali menulis artikel-artikel tentang dirinya. Sebagian adalah artikel yang penuh dengan sarkasme, jujur, tetapi selalu ada sisi lain di setiap gambaran tentang ayah. Aku melihat kerumitan itu sebagai sesuatu yang berbeda darinya.
Dan kini, setelah 12 tahun kematiannya. Aku justru dihadapkan oleh sebuah kejutan yang tak pernah diceritakan sebelumnya padaku.
***
Tak tahan menyimpannya sendiri, aku menceritakan hal tersebut pada suamiku. Bukan malah membantuku, ia memberondongku dengan berbagai pertanyaan yang bahkan aku tak tahu jawabannya. Aku mencoba bercerita pada kakak pertamaku, tetapi seperti biasanya, ia selalu sibuk dengan urusan keluarganya. Kakak keduaku hanya tertawa mendengar cerita ini, dan menganggap bahwa ini hanyalah sebuah kerjaan orang iseng saja. Lantas, aku bercerita kepada kakak terakhirku, di mana kami saling menghitung usia dan menelusuri sejarah ayah untuk memastikan bahwa wanita itu bukan penipu.
Akhirnya, aku memberanikan diri bercerita pada ibu. Aku berpikir, hanya dialah harapanku saat itu.
Atas restu ibu, aku akhirnya membuat sebuah janji pertemuan dengan Kate. Kami berjanji di sebuah coffee shop.
Aku sangat gugup, aku datang terlebih dahulu dan memutuskan memesan kopi. Setiap ada wanita usia 50 tahunan, aku langsung menebak-nebak. Akankah ini saudara tiriku?
Hingga akhirnya seorang wanita dengan tubuh yang bugar dan wajah ceria masuk. Memperkenalkan diri sebagai Kate, kakak tiriku.
Lewat ceritanya, aku tahu ia sedang mengidap sebuah penyakit kanker lama. Kami segera akrab dan larut dalam cerita soal ayah. Aku tak pernah menyangka sebelumnya, bahwa ia jauh lebih mirip dengan ayahku dibandingkan anak-anak dari ibu kandungku. Aku seperti melihat wujud ayah dalam sosok wanita.
Aku yakin, ayahku turut andil dalam pertemuan mengharukan ini. Dari Kate, aku seperti masih bisa melihat kehadiran ayah lagi.
Kamipun cepat akrab, dan demikian pula keluarga yang lain. Kami saling menyayangi, dan merasakan keterikatan serta kasih sayang yang sempurna karena pertemuan kami.
Berdasarkan kisah nyata, Danielle Pergament.
Source: Redbookmag.com

Biar benar abang ni

Posted: 22 Mar 2013 05:00 AM PDT


sampai macam ni...dalam kenderaaan awam pun boleh...asalkan kenyang

Korang hebat main bola,cuba main kat padang ini

Posted: 22 Mar 2013 04:00 AM PDT


gempak beb...

Pisau Bersarang di Punggung Selama 3 Tahun

Posted: 22 Mar 2013 03:00 AM PDT


  • detail berita




Sumber

Beyonce Tampil Se*si untuk Iklan Terbaru H&M

Posted: 22 Mar 2013 02:00 AM PDT


img 
Dok. H&M
 Rumor yang beredar mengenai Beyonce menjadi brand ambassador terbaru brand asal Swedia, H&M, ternyata benar adanya. Foto resmi yang menampilkan Beyonce sebagai bintang iklan H&M telah diancarkan.

Dalam foto karya Inez van Lamsweerde dan Vinoodh Matadin tersebut personel Destiny's Child itu tampak berpose dengan latar belakang pasir pantai. Beyonce terlihat berbaring menyamping di atas sebuah kerusi malas. Rambutnya ditata menyamping dan dihiasi bunga di sebelah kanan.

Istri Jay-Z itu mengenakan koleksi terbaru H&M, kemeja lengan pendek berwarna krem yang bagian atasnya dibiarkan terbuka sehingga memperlihatkan keseksiannya. Dia juga memakai celana pendek bermotif dan sepatu heels hitam yang dihiasi bunga berwarna orange.

H&M tidak hanya merilis foto iklan yang menampilkan Beyonce. Ada juga versi video iklan tersebut yang disutradarai Jonas Akerlund dan soundtracknya diisi lagu baru sang diva, 'Standing On The Sun'.

"Iklan musim panas H&M yang dibintangi Beyonce merupakan sebuah fantasi epic, dengan keglamouran, drama dan sentuhan surga. Sangat luar biasa melihatnya dalam iklan itu, dia seolah-olah tidak melakukan apa-apa, sebuah kualitas yang membuatnya menjadi ikon untuk wanita di seluruh dunia," ujar creative director H&M, Donald Schneider dalam pengumuman resmi Beyonce sebagai bintang iklan H&M seperti dikutip Marie Claire USA.

Gosip Beyonce menjadi bintang iklan H&M sebenarnya telah beredar sejak awal 2013. Penyebabnya adalah ketika salah satu penari latar Beyonce berbagi foto pemotretan iklan tersebut di Twitter.

"First day of trial in the Bahamas! H&M all set ... go," tulis sang penari latar, Kimberley Gipson. Namun oleh Kimberley tweet tersebut dihapus tidak lama setelah ia mempublikasikan di akun Twitternya pada Januari 2013 lalu.

Kini gosip tersebut sudah terbukti kebenarannya. Beyonce bergabung dengan sejumlah selebriti lainnya yang sebelunya telah bekerjasama dengan H&M, seperti David Beckham, Lana Del Rey dan Vanessa Paradis.

Berhenti menjilat, saya geli sangat

Posted: 22 Mar 2013 01:00 AM PDT

lucu melihat foto ini...





Adakah patut patung macamni yang dibagi anaknya bermain?

Posted: 22 Mar 2013 12:30 AM PDT


macam dah tak ada permainan yang lain nak di berikan anak bermain...

Korang tak jealous ke?

Posted: 22 Mar 2013 12:00 AM PDT


untung monyet ni....

Nak tak anda mencium wanita ini?

Posted: 21 Mar 2013 11:30 PM PDT


Biar wajah cantik kalau bibir seperti ikan ..apa yang menarikkan???





Foto Profile Terlucu di Facebook

Posted: 21 Mar 2013 11:00 PM PDT


Kalau agan suka mengganti foto profil, pastikan fotoselamat dari jarahan para penikmat foto . Kalau tak hasilnya akan jadi begini...





Tindik terse*si? Anda sendiri nilaikan..

Posted: 21 Mar 2013 10:30 PM PDT

Tindik sih boleh aja, tapi kalau tindiknya aneh-aneh seperti ini? Mahukah Anda memiliki tindik seperti ini? Sungguh mengeri dan mengejutkan. Kasihan badannya.






Gara-gara tshirt lelaki buruan ini ditangkap polis

Posted: 21 Mar 2013 10:00 PM PDT

Gara-gara tshirt yang dikenakannya, seorang buruan di Taiwan  tertangkap polisi. Masalahnya, buruan ini dengan percaya diri mengenakan tshirt bertuliskan 'Wanted' di hadapan polis.

Si polis yang sedang meronda merasa penasaran dengan tshirt yang dikenakan lelaki tersebut, hingga kemudian datang mendekatinya. Rupanya, si polis paham bahasa Inggris dan merasa aneh dengan gerak-gerik si buruan.



Seperti disampaikan juru bicara polis setempat, buruan yang diketahui bermarga Wu ini pun diinterogasi polisi. Si polis bahkan memeriksa status Wu melalui sistem komputer polis. Demikian seperti dilansir Channel News Asia, Khamis (21/3/2013).

Hingga akhirnya diketahuilah status Wu yang merupakan buruan kes narkoba. Lelaki itu pun ditangkap.

Penangkapan Wu ini terjadi di wilayah Huwei, Yunlin, minggu lalu. Saat ini, Wu kembali mendekam di penjara.

Kepada polisi, Wu mengaku mendapat kaos tersebut dari anak laki-lakinya. Dia mengaku sama sekali tidak mengerti bahasa Inggris. Seandainya dia mengerti arti tulisan dalam kaos tersebut, Wu menyatakan dirinya tidak akan pernah memakainya di depan umum.


sumber: detikcom

Ososo Matsuri, 'festival organ kela*in perempuan,' di Jepun

Posted: 21 Mar 2013 09:30 PM PDT

Kuil shinto Ooagata di Jepun merayakan musim semi dengan festival unik yang bertemakan kesuburan, tepat pada hari Minggu kedua di bulan March.

Menariknya, parade tahunan ini akan dipenuhi oleh para wanita yang membawa simbol Miss V melalui jalan-jalan kota di Inuyama, Jepun. Festival shinto kuno yang juga dikenal dengan sebutan Ososo Matsuri ini secara harfiah diartikan sebagai Festival V4gina.

Jika Anda berkunjung ke kuil shinto Ooagata, Anda juga akan menemukan sebuah batu berbentuk v4gina yang disebut Hime Ishi (yang artinya batu v4gina suci).



Perayaan tersebut tidak hanya dimaksudkan untuk kesehatan wanita, tetapi juga untuk mensyukuri atas jumlah hasil pertanian yang melimpah dan segala macam kemakmuran dan kesuburan.

Para warga setempat juga percaya bahwa dengan mengikuti perayaan unik ini, mereka dapat menyembuhkan kemandulan, impotensi, dan menjamin kesuksesan bisnis serta kesuburan di tahun-tahun berikutnya.

Selama parade berlangsung, para wanita akan tampak memakai baju atasan putih yang sewarna dengan penutup kepala mereka yang panjang, dipadu bawahan berwarna merah menyala. Uniknya lagi, para pelancung juga dapat menemukan beberapa item berbentuk alat genital, baik wanita maupun pria, yang berupa miniatur atau makanan. Barang-barang tersebut umumnya dijual bebas di jalan-jalan kota Inuyama saat perayaan dihelat.



sumber: merdeka.com

Busana Se*si di Mata Lelaki

Posted: 21 Mar 2013 09:00 PM PDT


detail berita
Tampil Seksi dengan Offshoulder
SELAIN menarik, wanita dengan tampilan seksi juga sangat digemari lelaki. Tak heran, para wanita berusaha semaksimal mungkin untuk mewujudkan hal itu.

Ya, wanita seksi memang menjadi daya tarik tersendiri bagi lelaki. Namun, seksi tidak harus selalu tampil terbuka. Dengan pakaian yang tepat saja, Anda mampu menarik perhatiannya. Lantas apa saja, pakaian yang menurut para pria seksi? Berikut ulasannya seperti dilansir Cosmopolitan.

Off-the-Shoulder Tops

Bahu wanita memang memiliki daya tarik yang berbeda. Tak hairan jika bagi lelaki, bagian ini juga dianggap seksi. Oleh karena itu, mengenakan pakaian dengan bahu yang terbuka atau off the shoulder tops terbukti mampu membius mata lelaki.

Skinny Jeans


Seluar jeans jenis ini juga boleh memberi kesan seksi pada wanita. Apalagi dengan modelnya yang cukup ketat, lekuk tubuh wanita pun terlihat sangat nyata.

Mini Skirt
Wanita dengan rok mini sudah pasti dianggap sangat menarik di mata lelaki. Sebab, dengan pakaian tersebut kaki wanita akan terlihat lebih seksi .

Tank top dan Hotpants

Bagi lelaki, wanita akan terlihat seksi saat mengenakan tank top yang dipadukan dengan hotpants. Meski simpel justru itulah yang membuat mereka terlihat menarik.

Chimpanze Asal China Ini Hobi Merokok

Posted: 21 Mar 2013 08:30 PM PDT


Kera yang merorok (Foto: Youtube)
Kera yang merorok (Foto: Youtube)
XINJIANG – Seekor chimpanze di kebun binatang Urumqi, Xinjiang, China memiliki kebiasaan aneh. Binatang yang memiliki kemiripan dengan manusia ini kecanduan menghisap rokok.

Chimpanze yang tidak diketahui namanya itu senang sekali menghisap rokok di kandangnya. Aksi merokok tersebut di dokumentasikan lewat video. Dalam video itu ia terlihat sembunyi-sembunyi, memeriksa keadaan sekitar untuk memastikan tidak ada penjaga yang lewat.

Chimpanzrini merokok dengan santainya dan terlihat sangat mahir menyalakan dan menghisap dua batang rokoknya tersebut.

Simpanse di kebun binatang Urumqi ini bukan yang pertama kalinya memiliki kebiasaan merokok, seperti diberitakan Daily Mail, Jumat (22/3/2013).

Seperti diketahui simpanse bernama Charlie dari kebun binatang Bloemfontein di Afrika Selatan (Afsel), juga sangat pintar merokok.

Salah satu penjaga kebun binatang Bloemfontein mengatakan bahwa Charlie mulai merokok setelah pengunjung melemparkan rokok yang masih menyala ke kandangnya.

Picu Alergik, Pelajar di AS Dilarang Gunakan Parfume

Posted: 21 Mar 2013 08:00 PM PDT


Parfum (Foto: AP)
Parfum (Foto: AP)
BETHLEHEM – Sebuah sekolah di Kota Bethlehem, Amerika Syarikat (AS) melarang siswanya memakai parfum. Kebijakan itu diambil setelah ada salah satu murid yang terkena alergi setelah menghidu parfume yang dipakai temannya.
Petugas di Sekolah Menengah Atas (SMA) Freedom melaporkan alergi yang dialami muridnya disebabkan oleh parfum merek Axe. Alergi yang dialami siswa itu sangat parah sehingga dia harus dilarikan ke rumah sakit.

Pihak sekolah menyatakan, hingga kini penyebab pasti alergi sang siswa masih belum diketahui. Dia diduga diserang alergi akibat salah satu bahan kimia yang ada di dalam parfum tersebut.

Perusahaan yang memproduksi parfum Axe, Unilever menyatakan, mereka akan menyelidiki insiden alergi yang dialami siswa itu. Mereka juga menghimbau warga untuk melapor jika menemui insiden yang serupa.

"Kami selalu memperhatikan keamanan  dan keselamatan pelanggan kami," sebut pernyataan yang dikeluarkan Unilever, seperti dikutip Associated Press, Khamis (21/3/2013).

Penggal adik kerana insurans

Posted: 21 Mar 2013 07:30 PM PDT


Taipei: Seorang lelaki ditangkap kerana disyaki membunuh adik perempuannya dan kemudian meletakkan kepala mangsa yang telah 'dijeruk' di sebuah tandas awam.
Chen Chia-fu, 37, dipercayai membunuh adiknya itu kerana mahu menuntut bayaran insurans.

Laporan media tempatan merujuk kejadian itu sebagai 'kes kepala jeruk' kerana kepala mangsa ditemui dalam bungkusan plastik dengan disapu beberapa lapisan garam. Setakat ini, hanya kepala mangsa saja ditemui.
Wanita berusia 36 tahun itu dilapor hilang sejak Disember lalu. Polis berjaya membongkar kes berkenaan selepas menerima nota mengenai lokasi mayat mangsa. Nota itu yang didakwa mirip gaya tulisan Chen juga meminta polis mengebumikan mangsa secara sempurna.

Rakaman kamera pengawasan menunjukkan Chen membawa beberapa beg mengandungi objek yang tidak dapat dikenal pasti. Dia juga membeli sekurang-kurangnya empat polisi insurans untuk adiknya yang akan membolehkan dia memperoleh sejumlah besar wang jika wanita itu mati. Chen yang ditangkap semalam menafikan tuduhan membunuh. Bahagian lain mayat mangsa dan senjata yang digunakan untuk membunuh masih belum ditemui. - Daily Mail
sumber : mymetro

Dilahir tanpa tulang kering

Posted: 21 Mar 2013 07:00 PM PDT


Melbourne: Seorang kanak-kanak lelaki yang dilahirkan tanpa tulang kering, lutut atau buku lali akhirnya mampu memiliki sepasang kasut selepas dipasangkan kaki palsu.
FotoKaki baru Ted Johnson, 3, mempunyai jari tidak seperti beberapa kaki palsunya yang lain. Minggu ini, dia cuba memakai kaki palsu kaca gentian baru berwarna biru buat kali pertama di gelanggang bola keranjang di Hospital Kanak-Kanak Diraja di Melbourne.

Mesin pengimbas gagal mendedahkan Ted mengalami keadaan yang jarang berlaku tibial hemimelia ketika dalam kandungan ibunya, Abbie.
Di sinilah tibia tulang kering sama ada hilang sebahagian atau sepenuhnya ketika dilahirkan. Kakinya mungkin cacat atau mempunyai jari berlebihan. Keadaan Ted itu bermakna ibu bapanya, Abbie dan Peter terpaksa mengambil keputusan genting agar kakinya dipotong ketika dia berusia setahun.

Kanak-kanak itu sebelum ini dilengkapi dengan dua lagi jenis kaki palsu tetapi ini adalah set kaki palsu pertama lengkap dengan jari kaki.

Dan sebaik saja kaki kaca gentian baru berwarna biru itu dipasang pada Velkro, Ted sudah boleh bergerak. Ibunya berkata: "Dia sangat hebat - tiada apa yang boleh menghalangnya.

"Kami menyangka dia mungkin tidak memerlukannya untuk bergerak, jadi saya tidak percaya betapa hebatnya dia. Buat pertama kali kami akan membeli kasut untuknya esok." Pakar protestik, Jim Lavranos yang membuat dan memperbaiki tiga pasang kaki palsu Ted berkata, biasanya kanak-kanak mengambil masa tiga hingga empat tahun untuk bergerak seiring dengan perkembangan pemanjangan kaki. "Ted mendapatnya lebih awal daripada yang biasa kami alami kerana dia sangat yakin dan cepat. Dia akan terbang dengan kaki palsu ini." - Agensi
sumber : mymetro

Gitar yang pernah diguna Lennon, Harrison dilelong

Posted: 21 Mar 2013 06:30 PM PDT



LOS ANGELES - Sebuah gitar yang pernah digunakan oleh penyanyi terkenal, John Lennon dan George Harrison akan dilelong pada bulan Mei depan.
Rumah Lelongan Julien's Auctions semalam menyatakan, gitar berkenaan dijangka dilelong antara AS$200,000 (RM624,199) hingga AS$300,000 (RM936,299).
Kedua-dua mereka merupakan bekas anggota kumpulan The Beatles.
Lennon mati ditembak di New York pada tahun 1980.
Harrison meninggal dunia akibat kanser paru-paru pada tahun 2001 di Los Angeles. Lelongan itu akan diadakan di New York. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Polis kecewa mangsa kemalangan tak mati

Posted: 21 Mar 2013 06:00 PM PDT


London: Seorang bapa begitu berang selepas mengetahui seorang anggota polis kecewa kerana anaknya tidak mati dalam satu kemalangan jalan raya.
Laura Thomas mengalami retak di kepala, patah tiga tulang di tengkuk dan belakang badan serta tiga pendarahan otak akibat kemalangan itu.

Ketika dia koma, seorang anggota polis yang menyiasat kejadian itu menghantar e-mel dalaman kepada seorang anggota lain dari cawangan siasatan kenderan.
Dia menulis: "Kelihatan pemandu itu akan selamat. Tidak ada kes kematian bagi saya." Pegawai itu mengakhiri e-mel itu dengan isyarat 'muka sedih' :(.

Bapa Laura, Darren Thomas hanya mengetahu mengenai e-mel itu selepas mengemukakan permohonan Kebebasan Maklumat untuk melihat semua dokumen berkait dengan kemalangan itu.

Thomas dari Bilton berkata: "Saya terkejut melihat e-mel itu. Saya begitu tertekan dan marah. "Anggota polis itu seolah-olah kecewa anak saya tidak mati." Laura, kini 22, cedera parah selepas terbabit dalam kemalangan di Yorkshire itu empat tahun lalu.
"Saya dan keluarga berdepan dengan masalah besar sejak kemalangan itu. Kami bertambah tertekan apabila mengetahui mengenai e-mel berkenaan," kata Laura.-DM
sumber : mymetro

Keluar daripada hidup penuh noda

Posted: 21 Mar 2013 05:33 PM PDT


Saya berusia 24 tahun. Seperti wanita lain yang mempunyai perasaan cinta. Dipendekkan cerita, saya pernah berkawan dengan A seawal usia 18 tahun, tetapi kami leka dengan duniawi dan lupa fitrah naluri yang ada di dalam hati masing-masing.
Cinta kami sering ditabur dengan dosa semata-mata. Akhirnya saya sedar, hubungan kami cuma bertahan selama dua tahun dan saya sendiri memutuskan hubungan kerana tidak sanggup bergelumang dengan dosa. 
Saya kemudian melanjutkan pelajaran dan memutuskan untuk berkawan dengan B pula. Malangnya saya dan pasangan sekali lagi terjebak dalam kes sama. Kami bersama selama tiga tahun dan sepanjang tempoh itu dosa makin menimbun. 

Pada waktu sama, ketika saya buntu dan meminta pertolongan daripada Yang Maha Esa, seolah-olah ada jawapan dan petunjuk daripada Dia.

Dengan kebesaran-Nya, Dia temukan saya dengan C yang menarik perhatian saya termasuk latar belakang dan keluarganya.

Saya memutuskan hubungan dengan B dengan harapan jejaka C ini boleh membimbing saya ke jalan diredai Ilahi. Pada awal perkenalan memang kami menjaga batas, bahkan saya juga turut menjaga aurat sepanjang berada di rumah kelurga C. 

Malah, pada awalnya saya berasa bahagia kerana berpendapat inilah kebahagiaan yang saya inginkan. 

Bagaimanapun, rupanya saya dan dia tetap manusia yang mempunyai kekurangan serta kelemahan.

Kami termakan pujuk rayu syaitan. Kami bergelumang dengan dosa. Berulang kali saya cuba melupakan dosa itu. 

Malah, saya tekad untuk bertaubat dan berdoa semoga Dia memberi saya peluang untuk perbetulkan segala kesalahan masa lalu. Saya masih berhubung dengan C dan saling teringat dosa lampau. 

Pada saat ini jugalah, Tuhan menguji saya sekali lagi dengan mendatangkan seorang jejaka D iaitu seorang pensyarah sewaktu saya belajar dahulu dan berusia 25 tahun. 

Cuma baru kini D meluahkan perasaan terhadap saya, sedangkan dia sudah hampir tiga tahun memendam perasaan terhadap saya. Dia menyatakan hasrat untuk menjadikan saya isterinya. 

Saya sendiri buntu dan terkejut mendengar luahannya dan dia sedaya upaya mahu masuk merisik serta meminang. 

Kini saya jadi keliru dalam memilih 'cinta jadian' C dan juga kasih D yang setia menanti. Saya hanya mampu berharap agar ada hikmah pada hari mendatang. Bantulah saya yang dalam keadaan tidak tenteram ini. 

Qaisara, 
Kuala Lumpur
 


Antara akibat perlakuan dosa ialah jiwa menjadi tidak tenteram dan gelisah. Ini kerana setiap jiwa sentiasa ingin mendekatkan diri kepada Allah sebagai Pencipta. 

Sebenarnya setiap jiwa yang ada pada manusia sudah mengakui keesaan Allah. Ini jelas apabila Allah berfirman maksudnya: 

"Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu mengeluarkan zuriat anak Adam daripada (tulang) belakang mereka dan Dia jadikan mereka saksi terhadap diri mereka sendiri, (firman-Nya): Bukankah Aku Tuhan kamu? Mereka menjawab: Benar, kami menjadi saksi. Yang demikian supaya kamu tidak berkata pada hari kiamat kelak: Sesungguhnya kami orang yang lalai mengenai (hakikat tauhid) ini." (Surah al-A'raf, ayat 172) 

Melakukan dosa terutama dosa besar seperti zina, minum arak dan membunuh mengotorkan jiwa seseorang. Dengan sebab itu, setiap orang Islam hendaklah menjauhi daripada segala larangan Allah. 

Islam juga memperuntukkan hukum tertentu bagi mereka yang melanggar larangan berkenaan. Contohnya melakukan zina boleh dihukum sebat 100 kali rotan (lihat surah an-Nur, ayat 2). 

Seterusnya setiap Muslim juga perlu berusaha seboleh yang mungkin melakukan setiap suruhan Allah. Semuanya akan melahirkan pengabdian sepenuhnya kepada Allah. 

Sememangnya perasaan cinta adalah sebahagian daripada diri manusia. Islam mengarahkan perasaan cinta yang ada pada manusia sebaik mungkin dengan menggalakkan perkahwinan dan pembinaan rumah tangga. 

Jika perasaan cinta itu tidak dikawal, ia boleh mengarah kepada perlakuan seks yang bebas. 

Seks bebas iaitu zina termasuk perbuatan keji serta membawa kepada penyakit sosial dan perbalahan sesama manusia. 

Allah berfirman yang bermaksud: "Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan keji dan jalan yang jahat." (Surah al-Isra, ayat 32) 

Tidak ada cara lain bagi anda selain kembali kepada jalan Allah iaitu bertaubat kepada-Nya dan berazam sepenuhnya untuk tidak mengulangi perbuatan dosa seperti yang pernah anda lalui itu. 

Seterusnya, anda tidak boleh lagi melengah-lengahkan perkahwinan dan perlu bertegas kepada mana-mana teman lelaki supaya terus membuat keputusan mengambil anda sebagai isteri. 

Itu adalah jalan penyelesaian dan jangan dibiarkan mereka mempergunakan anda untuk kepuasan nafsu semata-mata. 

Begitu juga dengan anda supaya tidak lagi menuruti hawa nafsu dalam pergaulan dengan mana-mana lelaki, seperti duduk berdua-duaan dengan mereka kerana ia akan menjurus kepada perzinaan dan ia perlu dielakkan.
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment