borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Implan Pay*dara Lauren Lepas Hingga Keluar dari Buah D*da

Posted: 19 Mar 2013 09:45 AM PDT


Implan Payudara Lauren Lepas Hingga Keluar dari Buah Dada
Lauren Yardley @thesun

Ingin tampil seksi, Lauren Yardley, wanita Inggris 25 tahun ini harus mengeluarkan biaya 4.000 Eurodemi payudara besar dan montok.

Namun, salah satu payudaranya malah keluar dari kantung dan mendesak keluar. Menurut dokter, payudara implan yang berhasil membuat payudara Lauren membesar dari ukuran A ke DD ditolak oleh tubuhnya. Lauren sadar ketika ukuran payudara kanan lebih besar dibanding yang kiri setelah dua bulan operasi.

Dilansir dari TheSun, dalam dua bulan itu, jaringan di sekitar implan mengencang dan mendorong bantalan hingga keluar dari kantung payudara lewat melepas jahitan yang berada di bagian bawah kantung payudara.

Kerana masih dalam masa penyembuhan sejak operasi berlangsung, doktor belum boleh memasukkan kembali implan. Akibatnya, implan yang terdesak keluar ini semakin membuat payudara kanan Lauren menjadi lebih besar selama enam bulan.

Hal ini membuat malu wanita yang merupakan warga Coventry, London ini. Dirinya terpaksa harus menggunakan fillet ayam dalam bra agar ukuran kedua payudaranya terlihat sama hingga dokter membenarkan payudaranya kembali.

"Saya tidak boleh percaya ketika implan mulai keluar dari payudara saya," kata Lauren.

"Para doktor di rumah sakit mengatakan mereka belum pernah mengalami hal seperti itu. Mereka tidak yakin saya pasti mengalami shock," tambahnya.

"Saya merasa sangat beruntung karena kondisi itu bisa jadi jauh lebih buruk. Hal yang paling mengerikan adalah memiliki hanya satu payudara selama tujuh bulan. Itu mengerikan!".

Padahal, usai operasi pembesaran payudara dirinya merasa sangat percaya diri. Namun, hal ini langsung hancur ketika mengetahui dadanya kembali rata.

"Dada saya rata, saya terlihat seperti laki-laki. Saya ingin terlihat seperti wanita kebanyakan. Saya tidak pernah menginginkan memiliki yang besar seperti Jordan. Saya ingin penampilan yang melengkung".

Menurut dokter yang mengangani kes Lauren, hal ini disebut contracture kapsuler, komplikasi yang tak boleh dihindari akibat implan payudara. Sudah banyak kes seperti ini, dan pesakit harus melakukan operasi lanjutan.

Tubuh menciptakan kapsul jaringan bekas luka dari implan payudara sebagai bagian dari proses penyembuhan. Ini merupakan reaksi alami ketika benda asing ditanamkan ke dalam tubuh.

Jaringan parut dari waktu ke waktu mulai menyusut namun bervariasi pada tiap orang. Dalam beberapa kasus, termasuk yang dialami Lauren, kapsul boleh mengencang dan meremas implan, ini membuat payudara terasa keras bahkan mengeluarkan diri dari tubuh.

Ingat, tubuh seksi secara cepat bukan hal yang seksi.

Bukti bergambar betapa rosaknya moral pelajar kita

Posted: 19 Mar 2013 09:30 AM PDT

Seorang pelajar perempuan ditangkap bersama pasangannya ketika melakukan perbuatan tak bermoral ditangga sebuah sekolah..


Kejadian berkenaan disedari oleh guru sekolah terbabit melalui aduan yang diterima..

Ketika ditangkap, pasangan pelajar terbabit sedang melakukan aksi ringan-ringan dan tangan pelajar pompuan terbabit sedang berada didalam seluar pasangannya..

Ini menunjukkan bahawa keruntuhan akhlak dikalangan remaja sekolah kini berada ditahap yang membimbangkan.

Berhati-hati..Ada Buku Panduan Sholat, tapi Kristian … !?

Posted: 19 Mar 2013 09:15 AM PDT

WASPADALAH … !!!

Ada Buku Panduan Sholat, tapi Kristian … !?

Di dalam Al-Qur'an sering ditemukan kata "Aqimus Sholah" (tegakkan Shalat), sebagai bagian dari perintah Allah SWT kepada kaum Muslim untuk beribadah.

Tapi jangan keliru, belakangan ini, kalangan Kristian Otodox Syiria (KOS) juga menggunakan bahasa serupa yang juga mirip dengan bahasa Al-Qur'an ini.





Baru-baru ini, kalangan Kristen Ortodox Syiria menerbitkan buku berjudul "Shalat Rabbaniyah" yang ditulis oleh Ignatius Bambang Soetawan.

Isi buku setebal 120 halaman tersebut adalah tafsir ringkas (refleksi) tentang "Doa Bapa Kami" yang dikutip dari Injil Matius 6: 9-13.

Bambang adalah alumnus Sekolah Tinggi Filsafat Teoogi Prajnawidya Yogyakarta, 1971.

Selain buku mirip bahasa khas Islam tersebut, Yayasan Misi Orthodoxia yang diketuai oleh Pendeta Yusuf Roni juga menerbitkan buku panduan shalat kristen yang berjudul "Kitabus Sab'us-Shalawat" (shalat 7 waktu).

Jika tidak paham, peristiwa ini dapat mengecoh umat Islam.

Apalagi selain menggunakan bahasa yang mirip Al-Qur'an, kalangan Kristian Ortodok

Syiria juga menggunakan simbol-simbol mirip Islam. Seperti jilbab dll.

Semoga ini boleh menjadi informasi untuk semua kaum Muslim …

Ini foto guru terlampau di Singapura yang tersebar di internet

Posted: 19 Mar 2013 09:00 AM PDT



Seorang guru di salah sebuah sekolah Singapura telah menjadi perbualan orang ramai apabila beberapa gambarnya yang terlampau 'menonjol' tersebar
di Internet. Sehingga kini, siasatan masih dijalankan samada gambar tersebut dimuat naik dirinya atau orang lain.




sumber : stomp.com.sg

Mana satu yang cun?

Posted: 19 Mar 2013 08:00 AM PDT



Atlet Wanita yang Berani tanpa Busana

Posted: 19 Mar 2013 07:00 AM PDT


Meski terlihat sangar di lapangan, bukan berarti para wanita ini kehilangan sisi feminim mereka. Mereka juga boleh tampil seksi dan menawan berbeda saat bertanding.

Bahkan kecantikan dan keseksian mereka membuat majalah dewasa dan olahraga tertarik untuk menjadikan model. Bukan sekedar pose saat berolahraga, namun berpose bugil layaknya model-model majalah dewasa.

Penasaran seperti apa pose mereka?

1. Hope Solo

Penjaga gawang tim nasional sepakbola Amerika ini terbilang berani untuk berpose bugil. Pose telanjangnya muncul di sebuah iklan taman rumah, di majalah ESPN serta berduet dengan Serena Williams untuk cover majalah Vogue.

2. Candance Parker

Saat membela Los Angeles Sparks, Candace Parker terlihat sangar. Terlebih kostum basketnya yang gombrong memperlihatkan ketomboian cewek ini. Namun siapa sangka jika adik pemain NBA, Anthony Parker ini memiliki tubuh seksi. Dia berani tampil bugil untuk pemotretan sebuah majalah dengan memperlihatkan tubuhnya yang seksi walau berotot.

3. Destinee Hooker

Atlet bola voli kebanggan timnas Amerika in juga berani berpose telanjang dalam sebuah pemotretan majalah. Tubuhnya yang ramping namun membentuk berkat otot yang terlatih tak kalah dengan seorang model.

4. Daniela Hantuchova

Petenis asal Slovakia ini adalah ratu lapangan yang anggun saat mengayunkan raketnya. Namun dia juga bisa berpose seksi di depan kamera dan tak malu memperlihatkan keindahan tubuhnya.

5. Sophie Sandolo

Selain berprofesi sebagai pegolf, wanita asal Italia ini juga menjadi seorang model. Awal karirnya dimulai sebagai model sebuah kalender dengan pose semi bugilnya. Dia juga pernah berpose seksi di Fashion TV.

6. Diana Taurasi

Pebasket terbaik di WNBA ini juga berani berpose bugil dalam sebuah pemotretan majalah. Tak ada yang mengira jika wanita yang gahar di lapangan ini memiliki tubuh seksi.

7. Alicia Sacramone

Keanggunan dalam meliukkan tubuh sering ditampilkan pesenam asal Amerika ini. Keseksiannya sering membuat para pria penasaran. Dan doa semua pria pun terjawab ketika  dia berani menampilkan lekukan tubuhnya tanpa sehelai benang pun di ESPN pada tahun 2011 lalu.

8. Gina Carano

Gina Carano menampilkan keseksian tubuhnya untuk sebuah pemotretan majalah ESPN. namun jangan berani macam-macam, kerana dia boleh melumpuhkan kalian dengan sekali tendangan. Pasalnya Gina adalah pendiri seni bela diri campuran.

9. Maryeve Dufault

Meski berkutat di dunia pria tak membuat pebalap ini kehilangan sisi feminimnya. Meski dia berani beradu dengan pebalap lainnya saat di sirkuit, namun Maryeve bisa tampil seksi di depan kamera. Wanita yang menyukai balapan sejak kecil ini sering terlihat di berbagai pemotretan.

10. Carmelita Jeter

Sprinter kebanggan Amerika ini juga tak ragu-ragu memperlihatkan tubuhnya tanpa sehelai benang untuk majalah ESPN. Berbeza dengan atlet lainnya, Jeter memperlihatkan pose saat dia berlari.


 

Tragis, Bayi Lucu Ini Meninggal Ditembak Orang Tak Dikenal

Posted: 19 Mar 2013 06:00 AM PDT




Sumber

Gaya Fashion Jepun yang Jadi Perhatian Dunia

Posted: 19 Mar 2013 05:00 AM PDT


Negara-negara Asia tak kalah perkembangan fashionnya dengan negara EropaH dan Amerika. gaya busana Jepang ini tak hanya meledak di negerinya. Hampir di seluruh negara berkembang, gaya busana ini menjadi inspirasi anak muda zaman sekarang. Namun, Jepun memang terkenal sangat berani dan ekspresif dalam hal fashion. Jadi, jangan hairan kalau nanti Anda melihat berbagai gaya busana yang aneh dan tak biasa.


Sumber 

Saat Tangan Dijadikan Pengganti Kanvas

Posted: 19 Mar 2013 04:00 AM PDT


Lukisan jelas merupakan suatu bentuk seni, tetapi ini adalah seni baru dan medianya adalah jari dan telapak tangan. Mungkin kita boleh tertipu dengan lukisan yang ada dibawah ini. Kerana gambar lucu dibawah ini sangat persis seperti aslinya.


Sumber

Toleransi Tinggi, Gereja Ini Boleh Diguna Umat Muslim Untuk Solat

Posted: 19 Mar 2013 03:00 AM PDT




Sumber 

Biola Ini Jadi Saksi Bisu Tragedi Titanic

Posted: 19 Mar 2013 02:00 AM PDT




Sumber 

Orang Jepun Suka Makan di Dalam Toilet

Posted: 19 Mar 2013 01:00 AM PDT


MAKAN DI TOILET
Tahukah kamu jika orang Jepun sangat suka sekali makan di Toilet. Fakta jika orang Jepun suka makan di Toilet di ketahui dari salah satu perusahan penyalur paip di Jepun yang membuat sebuah laman facebook yang diberi nama Love X Toilet.
Dilaman facebook Love X Toilet pengguna boleh menceritakan apa yang sering mereka lakukan ketika di dalam toilet atau kebiasaan di toilet, tidak hanya itu admin yang mengelola laman ini juga melakukan pertanyaan dan survei terhadap para pengguna facebook.
Pertanyaan dalam survei ini adalah "Apakah Anda pernah makan di toilet, baik publik (sekolah atau perusahaan) atau di rumah?" dari pertanyaan ini ternyata hapir 12 peratus dari total pengguna yang mengikuti laman facebook ini mengatakan ya artinya mereka suka makan di dalam toilet.
Selain suka makan di dalam toilet ternyata orang orang di Jepun juga suka Bermain ponsel, Bermain,video game dan  Membaca manga di dalam toilet.
Namun ada hal yang lebih unik dari survei ini yakni setelah membaca buku di dalam toilet , seseorang boleh merasa kebelet pipis dan ingin segera BAB.
Nah apa kamu juga suka seperti orang Jepun yang suka makan di dalam toilet ?

Gila betul perempuan ni

Posted: 19 Mar 2013 12:30 AM PDT


pasang skrup di kaki
Seorang gadis di China nekat memasang skrup dikakinya sendiri hal ini ia lakukan agar bentuk kakinya tidak bengkok lagi.
Aksi nekad gadis yang tidak diketahui namanya ini sempat mengup load beberapa foto kakinya yang sedang dipasangi skrup foto foto ini ternyata membuat heboh orang yang melihat foto kaki gadis ini.
Gadis ini setiap tiga hari sekali akan memasang skrup di kakinya sekrup sekrup ini dipasang dengan menancap ke danging kaki bahkan sampai ketulangUsai melakukan tindakan yang 'menyakitkan' itu, dia harus memperban lubang bekas sekrup.
Banyak orang yang berkomentar dengan aksi nekat gadis ini banyak orang yang mengangap aksi ini aksi nekat dan gila yang menyakiti diri sendiri.
"Apakah benar-benar perlu melakukan ini hanya untuk memperbaiki bentuk kaki?". "Saya tahu anak perempuan ingin menjadi cantik, tapi aku belum pernah bertemu salah satu bersedia untuk pergi sejauh ini hanya untuk menjadi cantik. " Begitu tulisan yang mengomentari foto itu.
Dokter ahli ortopedik yang melihat foto foto gadis ini mengatakan jika gadis ini mengalami kelainan fisik di tungkai kakinya. Dia menderita bow-leggedeness di mana kakinya membentuk huruf 'O'.
Kelainan yang dialami gadis ini biasa akan membuat si penderita akan sulit menjaga keseimbangan memiliki postur lebih pendek, dan berjalan seperti bebek. "Penyakit ini biasanya disebabkan oleh kekurangan kalsium atau alasan genetik," terang ahli ortopedik.
Namun kelainan ini dapat diatasi dengan pengobatan sedini mungkin namun jika pengobatan dilakukan dalam keadan sudah tua maka akan sulit untuk kembali normal.
Namun penangana kelainan ini yang dilakukan sendiri seperti mamasangkan sekrup kekai sendiri sangat berbahaya sebab skrup akan melukai kaki yang bisa saja membuat infeksi.

Ilmu Pandang Tembus

Posted: 19 Mar 2013 12:00 AM PDT


Amalan kerohanian islam telah wujud sejak wujudnya manusia. Berdoa, berzikir dan mengamalkan amalah suruhan Allah adalah antara cara membentuk kerohanian yang tinggi.

Kalau di barat mereka lebih menumpukan kepada penguasaan minda untuk mencapai sesuatu hajat. Lalu muncullah pelbagai ilmu minda. Di Malaysia misalnya telah mucul ilmu-ilmu seperti ilmu tarikh lahir, rahsia tahi lalat, minda positif dan sebagainya. malaysiasensasi bukan tidak bersetuju dengan ilmu-ilmu tersebut, tetapi jika ia menolak kerohanian islam sebagai asas maka adalah tidak betul.

Kali ini malaysiasensasi ingin berkongsi satu ilmu iaitu, ilmu Pandang Tembus. Ilmu ini tidak menggunakan TANGKAL, JIN, KHADAM, SYAITAN, BUNIAN, atau sebarang unsur-unsur negatif. Ilmu ini hanya menggunakan asma Allah atau.

Riadhah Tembus Pandangan : Amalan Asma ul-Husna yang boleh membuka mata batin anda bagi menyelesaikan masalah sendiri atau membantu orang lain, tembus pandangan, cepat dan tepat mendapat isyarat dari Allah, mengesan barang/orang yang hilang atau mengetahui kedudukannya. Anda akan diijazahkan sendiri oleh Prof. Dr. Shahrin. Untuk mempelajari ilmu ini sila layari: 

Menurut kamu HUKUMAN ini Sesuai untuk anaknya ?

Posted: 18 Mar 2013 11:00 PM PDT






Menurut kamu HUKUMAN ini sesuai untuk anaknya ???



Kasihan, Nicki Minaj Disamakan dengan Ikan Lou Han

Posted: 18 Mar 2013 10:30 PM PDT


img 
ist.
Nicki Minaj lagi-lagi mendapat celaan. Setelah rambutnya disamakan dengan tokoh kartun Marge Simpson, kini tampilan penyanyi 'Pink Friday' itu dinilai mirip ikan Lou han. 

Rambut jambul tinggi warna pink, bibir mengerucut dan tampilan warna-warni merupakan penampakan jenis ikan Lou han terbaru. Ikan yang hanya boleh ditemukan di Thailand, Malaysia dan Taiwan itu disebut-sebut mirip dengan penampilan Nicki Minaj. Ikan tersebut pun sampai mendapat julukan 'Fishi Minaj'.

Gambar ikan Lou han tersebut diabadikan oleh Ittichai Chammavanijakul, turis asal Chicago yang sedang berlibur ke Bangkok, Thailand. Ikan tersebut jadi semakin terkenal setelah pria 40 tahun itu mengatakan sang ikan mirip dengan juri American Idol. 

"Aku mengambil gambar tanpa benar-benar tahu siapa Nicki Minaj. Tapi setelah mengetahuinya, aku langsung tertawa dan sadar kemiripan rambut dan tampilannya seperti ikan (Lou han). Dari gambar yang aku cari, Nicki sering menggunakan baju serba pink dan ungu yang membuatku tertawa melihatnya," ujar Ittichai, seperti dikutip dari Daily Mail.

Ikan Lou han tersebut bukan berkembangbiak secara natural, melainkan buatan manusia. Pertama kali dikembang biakan di Malaysia, Taiwan dan Thailand. Pertamakali dinamai karena bentuk kepalanya yang seperti jambul berawarna pink.

Foto: Inilah Tubuh Se*si Beyonce Pasca Berhasil Pangkas 25 Kg

Posted: 18 Mar 2013 10:00 PM PDT

Beyonce dengan percaya diri menampilkan tubuh seksinya setahun setelah melahirkan putrinya Blue Ivy. Dia menjadi sampul majalah Shape dengan mengenakan busana yang memperlihatkan perut langsingnya. Inilah penampilan istri Jay-Z itu setelah berhasil memangkas 25 kg kelebihan berat yang didapatnya selama hamil.


Hebat gila gaya nenek dengan anjingnya ini

Posted: 18 Mar 2013 09:30 PM PDT


Anak 9 Tahun ini Selamatkan Nyawa Bayi Dengan CPR

Posted: 18 Mar 2013 09:00 PM PDT




Sumber 

Ladies, Samarkan Kegemukan dengan Pakaian Ini

Posted: 18 Mar 2013 08:30 PM PDT


detail berita
Saatnya tampil cantik (Foto: Google)
MEMILIKI tubuh yang ideal adalah keinginan semua wanita. Namun, tidak semua wanita memiliki tubuh yang sempurna seperti yang diinginkan.

Jika Anda memiliki tubuh yang berisi, jangan khawatir. Ada beberapa pakaian yang dapat menyamarkannya. 

Berikut ini contoh pakaian yang dapat menyamarkan kegemukan, seperti yang dilansirStyle Glossy.

Maxi dress 


Dengan bahan yang loose, serta rok yang longgar, bentuk tubuh dapat tersamar, namun tetap membuat Anda cantik. Maxi dress bergaya bohemian dengan motif yang ramai adalah pilihan yang tepat. Untuk pasangan yang cantik, Anda dapat memadukannya dengan sandal favorit.

Atasan 
tunik 

Baju berpotongan pinggang rendah dan jaket bukanlah pilihan yang tepat untuk membingkai tubuh Anda. Namun, Anda dapat menjadikan atasan tunik yang menutupi pinggul sebagai pilihan. Tunik saat ini tengah trendi, apalagi jika dipadukan dengan skinny jeans. Jangan lupa sisakan sedikit kelongaran pada jins anda demi faktor kenyamanan.


Rok yang melebar

Rok yang melebar kini tengah menjadi trend, dari full skirt hingga rok A-line cocok untuk Anda yang berisi. Anda dapat menggunakan rok high waist untuk menyembunyikan lemak pada perut.

Sweater longgar 

Cardigan
 yang besar dan sweater yang longgar adalah contoh pakaian yang tepat untuk menyembunyikan bentuk tubuh. Padukan sweater rajutan dengan jeans berpotongan lurus untuk memberi kesan yang ramping.

Ayam di China Hasilkan Telur Raksasa Berisi Telur

Posted: 18 Mar 2013 08:00 PM PDT

Foto: Metro
Foto: Metro
BEIJING – Seorang nenek di China bahagian barat daya terkejut dengan telur yang dihasilkan ayam peliharaannya. Telur ayam itu berukuran raksasa, hampir tiga kali lipat ukuran telur biasa.

Yang lebih mengejutkannya lagi, di dalam telur raksasa itu ternyata ada satu buah telur biasa. Nenek yang telah berusia 87 tahun itu mengaku dirinya tidak pernah melihat telur seperti itu selama hidupnya.

"Saya telah berumur lebih dari 80 tahun saat ini. Namun saya tidak pernah melihat telur yang seperti ini," ujarnya seperti dikutip ITN, Senin (18/3/2013).

Nenek itu menerangkan, ayam peliharaannya mulai mengeluarkan telur raksasa sejak tiga minggu yang lalu. Dia menghitung sudah ada sekitar lima telur raksasa yang dihasilkan oleh ayamnya itu.

Ayam itu disebut sempat sekarat ketika mengeluarkan telur raksasanya yang pertama. Diduga haiwan peliharaan itu menghasilkan telur raksasa kerana selama ini diberi makan nasi oleh si nenek.

Kepala dalam peti sejuk

Posted: 18 Mar 2013 07:30 PM PDT


Hong Kong: Polis semalam mendakwa dua lelaki berhubung dengan pembunuhan sepasang suami isteri tua yang kepala mereka ditemui dalam peti sejuk.
Dalam pada itu usaha mencari baki mayat kedua-dua mangsa masih diteruskan.

Anak pasangan berkenaan berusia 29 tahun dan seorang lelaki berumur 35 tahun yang dipercayai rakannya, berdepan dengan tuduhan membunuh, kata seorang jurucakap polis.
Kedua-dua suspek dihadapkan ke mahkamah semalam. Mereka akan ditahan sehingga dihadapkan ke mahkamah sekali lagi pada 13 Mei depan.

Televisyen tempatan menunjukkan seorang suspek dengan wajahnya dilindungi sarung hitam.

"Kami masih meneruskan siasatan berhubung motif pembunuhan," kata jurucakap itu.
Dia juga mengakui pihaknya masih belum menemui baki mayat pasangan suami isteri itu.

Kepala mereka dilapor ditemui dalam peti sejuk di apartmen mereka di pinggir Hong Kong Jumaat lalu sementara sebahagian kaki dan tangan dijumpai di beberapa kawasan sekitar kediaman mereka.
Usaha polis untuk mencari baki mayat mereka di laut berhampiran apartmen berkenaan gagal.

Jurucakap polis itu memberitahu, pasangan berkenaan dilapor hilang oleh anak sulung mereka pada 9 Mac lalu.

Suspek, anak kedua pasangan itu memberitahu polis, ibu bapanya berada di tanah besar China kerana melancong.

Bagaimanapun, polis mengesyaki dia berbohong selepas gagal mengesan rekod yang menunjukkan pasangan itu meninggalkan Hong Kong. - AFP
sumber : mymetro

Lima beradik kongsi satu isteri

Posted: 18 Mar 2013 07:00 PM PDT


New Delhi: Seorang ibu muda semalam mendedahkan dia mempunyai lima suami.
Lebih menarik lagi, kelima-limanya adalah adik-beradik.

Rajo Verma, 21, tinggal dalam sebuah rumah satu bilik dengan kelima-lima suaminya dan tidur bersama suami berbeza setiap malam mengikut giliran.
Suri rumah itu juga tidak tahu siapa bapa bayi lelakinya.
Foto
Rajo berkata: "Pada awalnya, ia rasa agak pelik. Dan saya tidak mempunyai suami kegemaran." Suami pertamanya, Guddu, 21, menegaskan: "Kami semua melakukan seks dengannya tetapi saya tidak cemburu. Kami sebuah keluarga besar yang bahagia." Pasangan itu berkahwin mengikut istiadat Hindu yang diatur keluarga mereka empat tahun lalu dan dia menjadi satu-satunya suami Rajo yang sah. Tetapi adat di kampung mereka mewajibkan Rajo turut mengambil adik-beradik suaminya sebagai suami. Mereka ialah Bajju, 32, Sant Ram, 28, Gopal, 26, dan Dinesh — yang dikahwininya tahun lalu ketika pemuda itu mencecah usia 18 tahun.

Abang sulung Bajju berkata: "Saya menganggap Rajo sebagai isteri saya dan tidur bersamanya sebagaimana adik saya yang lain." Rajo memasak, mengemas dan menjaga bayinya, Jay yang berusia 18 bulan ketika semua suaminya pergi bekerja di Dehradun, utara India.

Rajo berkata mengenai tradisi purba bergelar poliyandri: "Ibu saya turut berkahwin dengan tiga beradik. Bila saya berkahwin saya tahu saya terpaksa menerima semua lelaki itu sebagai suami." "Saya tidur dengan mereka mengikut giliran. Kami tiada katil, kecuali beberapa selimut. "Yang menariknya, saya mendapat lebih perhatian dan kasih sayang daripada kebanyakan isteri lain." - Agensi
sumber : mymetro

Keinginan Kate, William berbeza

Posted: 18 Mar 2013 06:30 PM PDT


London: Duchess of Cambridge semalam berkata, dia berharap anak dalam kandungannya ialah lelaki.
Namun, Kate yang hamil lima bulan berkata, suaminya, Putera William lebih suka bayi perempuan.

Kate membuat pendedahan itu ketika bercakap kepada seorang anggota tentera ketika lawatan pasangan terbabit ke berek Mons di Aldershot, Hampshire untuk perarakan Hari St Patrick, kelmarin.
Selepas perarakan, pasangan terbabit bersembang dengan beberapa tentera dari batalion pertama Pengawal Irish.

Seorang anggota, Lee Wheeler, 29, berkata: "Saya bercakap dengan Kate mengenai bayinya.

"Saya bertanya kepadanya, 'Adakah anda tahu sama ada dia lelaki atau perempuan?'. Puteri itu menjawab, 'Belum tahun lagi.' "Kate berkata, 'saya mahu anak lelaki tetapi William inginkan anak perempuan.' "Saya bertanya lagi sama ada dia sudah mempunyai nama dan Kate sekali lagi berkata, 'belum lagi'".
Jason Perry, 33, juga bersembang dengan Duchess of Cambridge itu mengenai kehamilannya.

Perry berkata: "Saya ucapkan tahniah kepadanya dan berharap semuanya berjalan baik. Dia menjawab, 'Ya, sudah tentu.'" "Saya bertanya kepadanya sama ada dia teruja untuk menimang cahaya mata pertama. Dia menjawab, 'Sudah tentu.'" - Agensi
sumber : mymetro

Kesan biru gigitan cinta

Posted: 18 Mar 2013 06:52 PM PDT


Segamat: Seorang remaja wanita berusia 18 tahun mendakwa dicekik berkali-kali oleh bekas teman lelakinya berusia 30-an yang juga suami orang gara-gara lelaki itu terlihat kesan biru yang dikatakan gigitan cinta pada leher kiri mangsa.
Remaja yang mahu dikenali sebagai Ila itu berkata, bekas teman lelakinya itu bertindak demikian kerana berang walaupun ia hak peribadinya.

Menurutnya, kejadian berlaku pada 14 Mac lalu ketika dia pergi ke pasar malam di Bukit Siput, kira-kira jam 6.30 petang sebelum terserempak dengan bekas teman lelakinya yang kemudian mempelawa dia makan malam bersama.
"Saya bersetuju dan pergi dengan kereta Proton Satria milik lelaki terbabit. Selesai makan, dia memandu keretanya ke sebuah ladang sawit sekitar Pogoh, kira-kira 10 kilometer dari restoran tempat kami makan.

"Ketika itu, lelaki berkenaan yang bekerja di sebuah nurseri memberhentikan kereta sebelum berlaku pertengkaran mulut antara saya dengannya.

"Dia marah selepas terlihat kesan biru pada leher yang didakwanya kesan gigitan cinta. Dia kemudian terus mencekik menyebabkan saya hampir lemas dan merayu dilepaskan sebelum dia setuju menghantar saya semula ke pasar malam di Bukit Siput.
"Bagaimanapun, dia sempat mengugut akan membunuh saya dan teman lelaki jika kami terserempak dengannya," katanya.

Ila yang bimbang dengan ugutan itu membuat aduan di Ibu Pejabat Polis Daerah Segamat sehari selepas kejadian.
"Saya belum matang ketika mengenalinya enam tahun lalu sebelum memutuskan hubungan tujuh bulan lalu untuk masa depan saya serta menjaga nama baik keluarga," katanya.

Ketua Polis Daerah Segamat Superintendan Mohd Kamil Sukarmi berkata, pihaknya menahan seorang lelaki dipercayai dapat membantu menyelesaikan kes itu, baru-baru ini.
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment