borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Marketing "Peha" Yang Tren Di Jepun

Posted: 01 Mar 2013 08:45 AM PST


Jepun memang terkenal dengan kreatifitinya yang tanpa batas. Termasuk dalam bidang marketing. Baru-baru ini dijalankan sebuah program marketing unik di Jepun yang melibatkan 1.300 wanita. Program marketing ini menggunakan peha dan kaki para wanita tersebut sebagai alat promosi. Syaratnya para wanita tersebut harus membiarkan paha dan kakinya terlihat selama minimal lapan jam per hari.








Sadis! Lelaki India Paksa Isterinya Minum Air Asid Hingga Tewas

Posted: 01 Mar 2013 08:30 AM PST



Seorang lelaki di India sanggup menghabisi nyawa isterinya dengan memaksanya minum air asid. Hal ini dilakukan gara-gara sang istri menolak untuk meminta orangtuanya memberikan wang mahar yang lebih banyak kepada sang suami.

Seperti dilansir Asia One, Kamis (28/2/2013), insiden ini terjadi di Vellore, Tamil Nadu, India. Lelakibernama S Srinivasan (32) itu memaksa istrinya, Gomathi (22) untuk meminum air asid. Bahkan, Srinivasan dibantu oleh keluarganya saat menghabisi nyawa isterinya tersebut.

Menurut polis setempat, Srinivasan bersama-sama dengan ibunya, Tamil Selvi dan saudara perempuannya, Kalpana kerap mempermalukan isterinya gara-gara wang mahar. Mereka menuntut wang mahar yang lebih besar sejak Srinivasan menikahi Gomathi pada 11 bulan lalu.

Namun baru 3 bulan terakhir, orangtua Gomathi mengetahui perbuatan Srinivasan dan keluarganya. Bahkan terungkap pula jika mereka sering menganiaya Gomathi. Keluarga Gomathi pun memberi tambahan wang mahar 10 ribu rupee , namun ternyata wang tersebut masih tidak cukup.

Kepada orangtua isterinya, Srinivasan menyatakan Gomathi tewas minum racun dan dia mengaku dirinyalah yang membawa Gomathi ke rumah sakit.

Namun ternyata, Gomathi sempat memberitahu bibinya bahawa suami dan keluarga mertuanya memaksanya minum air asid. Gomathi meninggal dunia pada Selasa (26/2) waktu setempat.

Kes ini masih dalam penyelidikan polis setempat. Tidak dijelaskan apakah sang suami telah dalam penahanan polisi atau tidak. -

KE$HA Tulis Lagu Terinspirasi Va*ina Miliknya

Posted: 01 Mar 2013 08:15 AM PST



Penyanyi Ke$ha memang tak pernah lepas dari kontroversi, kini dirinya bercerita tentang lagu yang terinspirasi dari vagina miliknya.

Bintang pop itu bercerita tentang lagu Gold Trans Am yang baru dirilisnya, saat wawancara dengan Q Magazine.

"Awalnya lagu tersebut sebenarnya tentang kereta saya, sebuah kereta Trans Am warna emas, yang bekerja sekitar 40% setiap waktunya," cerita penyanyi yang pernah mengaku minum urinenya sendiri itu.

"Saya tidak punya kereta lain dan saya sayang dengan kereta ini. Tapi kemudian, lagu ini menjadi metafora dari sesuatu yang lain, vagina saya," kata Ke$ha.

"Kalau milik saya ini, bolehbekerja 100% setiap saat," lanjutnya.

Uniknya lagi, lagu yang diambil dari album Warrior itu, ditulis Ke$ha bersama sang ibu. "Kami terbiasa menulis lagu tentang lelaki  dan seks. Mungkin tidak terkesan normal bagi beberapa orang, tapi bagi saya ini keren," jelas Ke$ha. - 

Abang Ni merayu atau kena marah?

Posted: 01 Mar 2013 08:00 AM PST



siap berlutut lagi...

Lelaki Ini Turunkan Berat Badan Hingga 141 Kg Kerana Tak Dapat Kerusi Pesawat

Posted: 01 Mar 2013 07:00 AM PST




Sumber

Tertarik Dengan Konsep Foto Cinta Seperti Ini

Posted: 01 Mar 2013 06:00 AM PST


Murad Osmann dan kekasihnya suka sekali bercuti. Dan, ketika mereka melakukannya, mereka akan mendokumentasikan perjalanan mereka dengan cara berbeza yang sungguh luar biasa.


Sumber 

Wanita Ini Punya 5 Anak Autis Gara-Gara Minum Ubat Epilepsi

Posted: 01 Mar 2013 05:00 AM PST




Sumber

Dalam 10 Minit, Anak Kecil ini Habiskan 1700 pundsterling

Posted: 01 Mar 2013 04:00 AM PST




Sumber 

PRODUK KECANTIKAN BARU DARI JEPUN, ANEH TAPI DIYAKINI AMPUH

Posted: 01 Mar 2013 03:00 AM PST


Ini mungkin terlihat seperti sepotong pelindung kepala untuk olahraga, tapi sebenarnya ini adalah produk kecantikan terbaru inovatif dari Toko Trend Jepun.
Salah satu web life style yang berbasis di Tokyo menawarkan ke publik gadget memicit yang lebih mirip instrumen penyiksaan daripada perangkat relaksasi. Termasuk juga helmet ketat yang dapat menghilangkan kerut kulit kendur di wajah.
Pengguna harus memakai topi baja yang ketat diwaktu malam

Dan ini topeng untuk latihan sebagai sarana latihan

Roller Platinum Ganda alat pijat tubuh untuk digunakan pada wajah, leher, lengan atau kaki
Untuk siang hari ada juga masker latihan yang bertujuan untuk mengencangkan pipi. Menurut penjual, sepuluh minit per hari berolahraga dengan membuka dan menutup mulut akan sangat membantu.

Pemilihan Ratu Kecantikan Bertubuh Gendut di Arab

Posted: 01 Mar 2013 02:00 AM PST




Sumber 

Bangkai Kaeret Tua DiUbah Jadi Kereta Elegan

Posted: 01 Mar 2013 01:00 AM PST


Ketelatenan Clive Dickinson memang patut dipuji. Kerana kereta yang sudah menjadi bangkai ini dapat diubah menjadi sebuah kereta yang cantik dan elegan.
ashton martin udah jadi-resize-2
Keretaitu adalah Aston Martin tahun 1949. Setelah mengalami kecelakaan parah dan menjadi mumi selama 30 tahun di garaj, Clive merubah semuanya dengan menghabiskan dana £ 250.000  Wow… Tak murah memang.
aston-martin masih gak karu-karuan-resize
Tapi hasilnya pun sangat memuaskan. Kini, keretarongsokan penuh karat yang sudah tak layak pakai itu telah diubah menjadi kereta  klasik yang elegan. Dengan keadaan sekarang, Aston Martin 1949 milik Clive ini akan laku seharga £ 400.000  jika dijual.

3 Mahasiswa Buat Blog Masak Telan*ang

Posted: 01 Mar 2013 12:00 AM PST


Berawal dari hobi dan citra yang timbul pada sang pembuat, 3 mahasiswa asal Manchester, Inggris membuat sebuat blog tentang memasak sambil telanjang.
naked vegan cooking
Namun tak semua masakan ada disini. Para member adalah vegetarian, jadi mereka selalu berbagi resep dan kehidupan makanannya sambil berbogel ria, tanpa sehelai benang pun. Gila memang.. Tapi memang seperti itulah citra yang ingin dibuat oleh Jess, Greta, dan Zach.
"Saya punya masalah dengan citra tubuh dan gangguan makan di masa lalu. Ini telah menjadi proses penyembuhan bagi saya," ungkap Jess seperti dilansir dari The Huffington Post.
Jess (kiri), salah satu pembuat blog bersama dengan kekasihnya
Jika kamu penasaran dan ingin mengetahui bagaimana kehidupan para Vegan (vegetarian), kamu boleh melihatnya di sini (http://nakedvegancooking.com/). Tapi ingat, blog ini hanya untuk 17+ loh.. Kerana orang-orang yang ada di sana semuanya telanjang.

Pelik cara mendidik anak di Tadika ini

Posted: 28 Feb 2013 11:30 PM PST


Entah apa maksudnya mereka melakukan ini pada anak didik mereka. Namun yang jelas pengajar Tadika  nombor 317, kota Krasnoyarsk, Siberia punya cara untuk membuat anak didiknya untuk kebal terhadap virus flu dan demam selama musim dingin. Caranya dengan bertelanjang di luar ruangan pada temperature -15 darjah celcius dan menuangkan air dingin ke tubuh mereka.
Photobucket
Menurut salah satu pendidik Margarita Filimonova mempercayai bahwa  cara ini aman, kerana anak-anak hanya diperbolehkan untuk pergi ke luar dalam cuaca dingin setelah selama  tiga tahun dilatih perlahan untuk tahan cuaca dingin dan ujian medis. Ini mungkin tampak ekstrim, tapi staf berkeras cara ini  membuat bugar anak dan meningkatkan kesihatan mereka secara signifikan. TK 317 merupakan TK dengan pendidikan cenderung keras selama 13 tahun terakhir. Kerana pendidikannya yang keras menghasilkan beberapa anak yang menjadi juara olimpik.
Photobucket
Photobucket
Staf pengajar  di TK 317 Krasnoyarsk menuangkan air dingin kebadan anak-anak  di kamar mandi. Suhu air secara bertahap turun menjadi sekitar -20 derajat, dan hanya kemudian anak-anak diperbolehkan di luar. Hanya mengenakan pakaian dalam mereka berjalan bertelanjang kaki di halaman bersalju dan menuangkan  air dingin atas tubuh kecil mereka. Prosedur hanya berlangsung beberapa detik, setelah itu pergi ke sauna panas.  Ritual ini dilakukan pada pukul 7:30 pagi, tepat sebelum sarapan, kerana dingin dapat meningkatkan nafsu makan anak-anak.
Photobucket
Tidak semua orang tua membiarkan anak-anak mereka mengambil bagian dalam latihan keras ini.  Namun  70% dari anak-anak yang menghadiri TK 317 justru menyenangi ritual pagi mereka, dan meminta untuk pergi ke luar di dingin. Salah satu orang tua mengatakan putrinya belum mendapatkan sakit sekali dalam dua tahun terakhir semenjak ikut ritual pagi di sekolahnya.

Sanggup korang berdiet dengan cara begini?

Posted: 28 Feb 2013 11:05 PM PST



 Diet kontroversi Di Amerika yang menjadi trend telah mendapatkan kritik yang mengatakan bahawa cara diet seperti itu menginduksi bentuk kelaparan. Sebuah trend diet ekstrim di Amerika Syarikat , sebaiknya tidak anda tiru. ini hanya memberikan makan melalui saluran getah paip di hidung yang memberikan campuran protien dan lemak, namun tidak ada karbohidrat.


Pesakit diberi makan terus menerus melalui tabung pengisi dan harus membawa pam 24 jam selama sepuluh hari mengkonsumsi makanan diet. Hasilnya memang cepat, kebanyakan orang kehilangan 1 kg seharinya. Dengan menggunakan tabung nasogastrik yang dimasukkan melalui hidung hingga ke dalam perut untuk memberikan tetesan lambat protein dan lemak dicampur dengan air. Diet ini berisi nol karbohidrat dan membentuk 800 kalori per hari. Dikatakan bahawa pelaku diet menurunkan berat badan melalui proses yang disebut ketosis, yang melibatkan pembakaran lemak tubuh daripada gula.


Menurut The New York Times, Diet EK telah populer di Itali dan Sepanyol selama bertahun-tahun tetapi kini cukup dikenal di AS dan Inggris, Diet ekstrim dikenal dengan sebutan KEN (nutrisi enteral ketogenik) diet. Efek samping dari diet termasuk bau mulut dan sembelit kerana kekurangan serat ditambah kesan dengan selang yang menembus lewat hidung seperti si pesakit dalam keadaan sakit atau sekarat. Sekarang diet ini juga menuai kritik pedas yang mengatakan bahwa itu menginduksi bentuk kelaparan. Dan sangat tidak baik untuk kelanjutan kesihatan badan.

GOLDEN BABA ORANG SUCI INDIA MENYURUH PENGIKUT HIDUP BERJIMAT, TAPI HIASI DIRI DENGAN EMAS

Posted: 28 Feb 2013 10:30 PM PST


 India dikenal dengan banyak orang pertapa yang akhirnya menjadi orang suci. Biasanya para orang suci ini hidup dengan penuh kesederhanaan kerana mereka memang benar-benar meninggalkan segala hal keduniawian. Tapi hal itu tidak berlaku bagi orang suci satu ini.
Nama aslinya adalah Bittu Bhagat. Dia dijuluki dengan sebutan Golden Baba kerana daya tarik emasnya. Mengaku sebagai orang suci yang hidup, Bittu Bhagat memberitahu para pengikutnya untuk hidup dalam kemiskinan, sementara ia tetap menggunakan pakaian dan aksesoris emas senilai ratusan ribu dolar.
Photobucket
Dalam perayaan Kumbh Mela, perayaan suci umat Hindu di India, Bittu Bhagat menarik perhatian dengan mengandeng 2 orang wanita muda EropaH dan memakai pakaian mewah berkalungkan aksesoris emas di tangan, leher dan jemarinya. Alih-alih mengaku sebagai orang suci, Bittu Bhagat lebih tampak seperti seorang playboy. Kekayaan Bittu Bhagat akhirnya juga menarik perhatian petugas cukai.

TREND FASHION LELAKI NIGERIA, TATO BIBIR JADI PINK

Posted: 28 Feb 2013 10:00 PM PST


Satu lagi keanehan dari trend fashion lelaki yang sekarang di Nigeria. Mereka menginginkan mempunyai bibir yang berwarna pink. Alasan utamanya adalah banyak wanita yang menyenangi lelaki dengan bibir berwarna pink.
Photobucket
Seperti yang ditampilkan di video berikut seorang lelaki ingin tampil beza dengan mentato bibir bawahnya. Menurut Battabox.com, yang mendokumentasikan prosedur dalam video singkat, dengan membayar sekitar 7.000 Nigeria Naira ($ 45) untuk mengubah bibir hitam dengan  tato cat merah muda untuk membuat mereka lebih menarik. Meskipun lelaki dalam video tidak menunjukkan tanda-tanda sakit, tapi tetap saja bibir yang memiliki titik sensitif yang sedang di tato tentu tidak menyenangkan.
Photobucket
Rupanya, memiliki bibir merah muda adalah fitur estetika yang  didambakan di Nigeria, dan tato adalah cara yang paling umum untuk mencapainya. Dengan tato menghasil warna permanen yang terbaik, tapi tetap memiliki sejumlah kelemahan. Pertama, ada rasa sakit yang terkait dengan proses di tato, kemungkinan iritasi kulit, serta sensasi menyengat berkepanjangan dan peradangan pada bibir. Jika tidak dilakukan dengan benar dapat tumbuh keloid.

FOTO – FOTO MODEL PEREMPUAN DI AWAL ABAD 19

Posted: 28 Feb 2013 09:30 PM PST


Boleh dikatakan ini adalah foto perintis yang menampilkan perempuan sebagai model. Foto langka yang diambil oleh Lady Clementina Hawarden salah satu fotografer pertama perempuan Inggris pada tahun 1860an. Dengan menampilkan sosok model perempuan serta busana indah, foto Lady Clementina Hawarden ini dinilai paling mempengaruhi seni rupa fotografi era Victoria.
Photobucket
lady Clementina Hawarden & Donald Cameron of Lochiel
Lady Clementina Hawarden meminta putrinya sebagai model fotonya. Lahir dengan nama Clementina Elphinstone Fleeming di Dunbartonshire tahun 1822. Clementina  adalah anak ketiga dari lima bersaudara dari seorang ayah Inggris, Laksamana Charles Elphinstone Fleeming (1774-1840), dan ibu asal Spanyol, Catalina Paulina Alessandro (1800-1880). Salah satu dari lima anak, dia dibesarkan di Cumbernauld, dekat Glasgow.
Photobucket
Putri Clementina
Photobucket
Putri Clementina
Photobucket
Putri Clementina
Photobucket
London 5 Garden Princes
Banyak kehidupan Hawarden masih merupakan misteri. Namun pada tahun 1845 Clementina menikah  dengan Cornwallis Maude Hawarden, seorang Pejabat Pengawal Hidup. Pada tahun 1856  ayah Maude yang benama  Viscount Hawarden, meninggal dan meninggalkan warisan berlimpah pada Cornwallis.

Buruan Ini Ditangkap Kerana Pesan Burger ke Nombor Polis

Posted: 28 Feb 2013 09:00 PM PST


Buruan ini akhirnya ditangkap polis kerana kebodohanya menelefon polis hanya keraa mahu memesan sebuah Burger.
buronan polisiEntah apa yang ada dalam fikirannya  ini karena kelaparan di tempat persembunyianya ia malah  memesan sebuah burger ke no Polis akibatnya polis yang berhasil mengetahui identiti lelaki ini kemudian ditangkap polis.
Buruanyang bernasib malang ini adalah Gregory Jackson  ia menjadi buruan polis kerana lari dari persidangan. Kerana kelaparan entah apa yang dipikirkan ia menelofon polis sampai 9 kali hanya untuk memesan Burger .
"Kami bertanya apakah anda sedang dalam keadaan darurat, anda bilang tidak dan anda menginginkan burger. Ini nombor polis dan kami tidak menjual burger!," ujar petugas polis yang ditelefon Jackson dalam rakaman percakapan yang dimiliki polis, seperti dikutip WishTV, Rabu .
Polis yang curiga terhadap lelaki yang menelefon terus akhirnya melakukan penyelidikan ternyata setelah diselidiki lelaki yang makasa pesan Burger ke balai polis ini merupakan buronan yang memang dicari polis.
Jackson pun kemudian ditangkap oleh pihak yang berwajib dan kini duduk di penjara setempat untuk menunggu proses persidangannya dilanjutkan.

Foto: Serangan Nyamuk Yang Menggila

Posted: 28 Feb 2013 08:34 PM PST


These pictures show giant swarms of mosquitoes over the village in Belarus. The photographer was lucky not to have his blood sucked dry by that many insects.













Kerana hiba, lelaki ini buang anak sendiri untuk jaga bayi cacat

Posted: 28 Feb 2013 08:00 PM PST

Jual-beli anak di China bukan hal yang asing lagi. Beberapa dari mereka melakukannya kerana peraturan pemerintah yang hanya mengizinkan satu anak per keluarga dan lebih suka memiliki seorang putra daripada seorang putri.

Lainnya merasa terlalu miskin untuk membesarkan anak mereka. Bahkan yang tak kalah sadis, orang tua snggupmenjual anak mereka hanya untuk membiayai kebiasaan main game online.

Anehnya, lelaki 72 tahun dari Chongqing, China, ini justru mengusir putri kandungnya supaya boleh menjaga anak orang lain. 27 tahun yang lalu, Qiu Shilu menemukan seorang bayi perempuan yang ditinggalkan di toilet umum ketika ia sedang berbelanja di kota dengan isterinya.

Trenyuh melihat bayi malang itu, ia pun memutuskan untuk membawanya pulang ke rumah di bawah persetujuan polis. Gadis itu pun kini diberi nama Xiaojuan.



Xiaojuan rmenjadi gadis yang cantik. Namun sayangnya, ia tidak boleh berjalan selayaknya anak normal lainnya. Bahagian belakang tulang punggungnya menunjukkan tanda-tanda pembengkakan, yang kemudian didiagnosis sebagai cacat sistem saraf pusat.

Itu adalah masa sulit bagi keluarga Qiu. Mereka awalnya memiliki 5 anak, namun 2 dari mereka tewas saat rumah Qiu runtuh. Qiu sendiri menderita hepatitis dan tidak boleh melakukan pekerjaan berat. Isterinya, yang menderita penyakit jantung, lambung dan sendi, memerlukan pengubatan dalam jangka panjang. Jadi, Qiu dan isetrinya tidak mungkin membesarkan anak-anak mereka sendiri, termasuk Xiaojuan yang cacat.



Setelah meminta pendapat dari beberapa teman dan kerabat, keluarga Qiu akhirnya membuat keputusan penting yang sangat mengejutkan, yakni mengusir salah satu dari anak mereka. Para tetangga dan kerabat terkejut dengan keputusan Qiu yang malah membuang anak kandungnya sendiri dan justru mempertahankan puteri angkatnya.

"Jauh di dalam lubuk hati kami, kami tahu tidak ada orang yang mahu menjaga anak cacat seperti Xiaojuan," jelas Qiu perihal mengapa ia dan isterinya justru memilih Xiaojuan ketimbang putrinya sendiri, seperti dilansir rocketnews24 (28/2).

Tidak hanya itu. Qiu bahkan memutuskan untuk mengirim Xiaojuan ke sekolah. Ia tidak hanya membayar biaya sekolah Xiaojuan yang mahal, tetapi juga selalu menggendong gadis kecil yang tidak boleh berjalan itu setiap hari ke sekolah.

"Dia harus belajar keterampilan dasar untuk bertahan hidup. Jika tidak, apa yang akan dia lakukan ketika kami tidak ada lagi?" tegasnya. Pasangan Qiu sangat mengkhuatirkan keadaan Xiaojuan ketika tidak ada orang yang merawatnya.

Sekarang, Xiaojuan kecil telah tumbuh menjadi seorang wanita yang cantik. Meskipun tidak boleh berjalan, ia sangat pintar memasak, mencuci dan juga menjahit. Xiaojuan juga memiliki suara yang indah, yang biasa ia gunakan untuk memuji kedua orang tua angkatnya. Keluarga Qiu tampaknya tidak perlu khutir lagi.

sumber: merdeka.com

Pengantin baru tidak diperbolehkan ke kamar mandi selama 3 hari

Posted: 28 Feb 2013 07:30 PM PST


detail berita
Pernikahan aneh (Foto: Google)
PERNIKAHAN adalah hal yang dianggap sakral bagi manusia. Kedua mempelai pasti sibuk melakukan berbagai persiapan agar pernikahan mereka berjalan dengan lancar. Belum lagi ditambah dengan berbagai adat dan ritual yang dilakukan sebelum, pada, dan setelah hari pernikahan.

Ritual pernikahan dari suatu daerah pasti berbeza dengan daerah lain. Begitu pula dengan pernikahan di berbagai negara di dunia. Berikut adalah beberapa ritual pernikahan di berbagai negara, seperti dilansir Oddee.

Membuat keributan di rumah pengantin baru
Charivari mungkin adalah tradisi pernikahan paling menyebalkan yang pernah ada. Ini adalah tradisi rakyat Perancis di mana masyarakat sekitar membuat keributan di depan rumah pengantin baru. Berbagai cara dilakukan, seperti memukul-mukul kuali dan baldi. Tradisi ini terdokumentasi telah dilakukan sejak Abad Pertengahan.

Mempelai wanita mengenakan cincin nikah di jari kaki
Jika biasanya cincin pernikahan dikenakan di jari tangan, pengantin Hindu justru menggunakan Bichiya, yaitu tradisi mengenakan cincin pernikahan mereka di jari kaki. Cincin nikah biasanya terbuat dari perak dan disematkan di kaki kiri wanita, khususnya di jari telunjuk kaki. Pengantin lelaki memasukkan cincin di kaki pengantin wanita saat upacara pernikahan berlangsung, dan cincin ini hanya dikenakan oleh wanita yang telah menikah.

Pengantin baru tidak diperbolehkan ke kamar mandi selama 3 hari
Anggota masyarakat Tidong di Sandakan, Sabah, Malaysia tidak memperbolehkan pengantin baru pergi ke kamar mandi selama 3 hari 3 malam. Jika mereka melakukannya, mereka akan memiliki nasib buruk, seperti perceraian, kematian anak-anak, atau bahkan kemandulan. Selama masa tersebut, sang pengantin baru dibiarkan kelaparan dan hanya diberi sedikit air.

Anak Transgender Berusia 6 Tahun Dilarang Gunakan Toilet Perempuan

Posted: 28 Feb 2013 07:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, DENVER - Seorang anak transgender berusia enam tahun di Amerika, mengalami diskriminasi. Ia dilarang menggunakan toilet perempuan di sekolahnya. 

Menurut organisasi masyarakat, Pendanaan Pendididkan dan Bantuan Hukum Transgender, dalam konfrensi persnya diDenver, Colorado, Amerika Syarikat (AS),pihaknya telah melaporkan kes yang dialami oleh Mathis Coy, bocah yang terlahir sebagai laki-laki namun berjiwa wanita tersebut ke Divisi Hak Asasi ManusiaColorado. 

Kuasa Hukumnya, Michael Silverman menilai hal tersebut telah bertentangan dengan Undang-undang Anti Diskriminasi Colorado. "Bagi masyarakat transgenderdiskriminasi adalah sebahagian dari hidup mereka sehari-hari. Namun bagi Coy, hal itu terjadi sangat awal," ujarnya seperti dikutip dari Upi.com, Kamis (28/2/2013).

Akibat perlakuan diskriminasi yang dialami anaknya, orang tua Coy telah menarik anaknya dari Sekolah DasarEagleside pada bulan Disember 2012.
Hal itu setelah Sekolah Distrik Fountain-Fort Carson mengatakan dia hanya diperbolehkan untuk menggunakan toilet anak laki-laki, kamar mandi perawat sekolah atau toilet multisex. Coy saat ini mengenyam pendidikan dari rumahnya. 

"Kami sangat bingung kerana pada awalnya semuanya berjalan dengan baik, merekamenerima anak saya, tetapi hal itu tiba-tiba berubah dan itu sangat membingungkan dan sangat menjengkelkan," ujar ibunda Coy. 

Namun pihak Sekolah Distrik 
Fountain-Fort Carson, berkilah mereka harus melakukan hal itu, kerana kehadiran Coy dikamar mandi perempuan, membuat pelajar perempuan tidak nyaman. 
Coy telah menunjukan bahwa dirinya seorang wanita sedari umur satu tahun, ketika ia lebih memilih mengenakan baju wanita bukannya baju anak laki-laki. 

Lelaki dakwa ditembak anjing

Posted: 28 Feb 2013 06:30 PM PST


Miami: Seorang lelaki semalam mendakwa dia cedera selepas ditembak anjingnya ketika dia memandu di sebuah lebuh raya di Florida.
Gregory Lane Lanier, 35, memberitahu polis, dia menyangka pistol 9mm Beretta yang diletakkan di lantai pikapnya tidak berpeluru.

Tetapi apabila anjingnya jenis Bulldog menendang pistol itu, ia melepaskan tembakan.
Lanier mengalami kecederaan di kaki akibat kejadian itu.

Bagaimanapun, jurucakap polis, Steve Carr berkata, Lanier mungkin mereka cerita itu.

"Kami tidak menyiasat kes itu kerana ia tidak membabitkan jenayah," katanya. - AP
- Sumber: http://www.hmetro.com.my

Tawar isteri untuk disembelih

Posted: 28 Feb 2013 06:00 PM PST


New York: Lebih banyak maklumat mengerikan terbongkar dalam perbicaraan seorang anggota bandar raya ini yang dituduh bersubahat membunuh dan memakan wanita.
Pendakwa raya berkata, Gilberto Valle, 28, terbabit dalam perbualan di e-mel dengan seorang lelaki Pakistan, Aly Khan mendakwa dirinya penyembelih haiwan dan menghantar Valle video menunjukkan seekor kambing yang dikelar tekaknya.

Mahkamah juga diberitahu Valle mempunyai 'mentor' Inggeris yang mendakwa telah membunuh dan memakan kanak-kanak lelaki berusia lima tahun.
Di Mahkamah Persekutuan Manhattan, ejen Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI), Corey Walsh memberi keterangan dengan mengemukakan perbualan dalam talian antara Valle dan Khan tahun lalu, di mana Khan berkata, dia "ingin menyembelih seorang gadis dan menganggapnya sebagai daging". Perbualan berterusan: "Saya membunuh beberapa ekor kambing untuk melihat apa berlaku kepada binatang itu dan bagaimana ia dilakukan," katanya sebagaimana dipetik daripada kenyataan di mahkamah.

"Saya dapati ia sangat mudah. Hanya perlu membaringkan, ikat haiwan itu lalu terus mengelar tekaknya." Juri hanya diperlihatkan adegan utama penyembelihan kambing dalam video itu kerana ia sangat mengerikan, lapor akhbar New York Post.

Valle yang mengenali Khan menerusi laman web untuk golongan yang berfantasi memakan daging manusia menulis bahawa dia "cuba memilih seorang gadis yang boleh dihantar kepada Khan." Dia menambah: "Saya boleh memujuk teman wanita saya pergi ke India." Valle merujuk kepada Kathleen Mangan, wanita yang menjadi isterinya enam bulan selepas itu.
Kathleen memaklumkan kepada polis mengenai fantasi seksual suaminya selepas menemui bahan mengerikan pada komputer riba lelaki itu. Valle dan Khan terus berbicara untuk 'memalukan' Kathleen, bergilir-gilir memperkosanya dan kemudian membunuhnya bersama-sama.

Walsh juga membacakan petikan e-mel dan mesej pesanan ringkas antara Valle dan seorang lelaki Inggeris menggunakan nama Moody Blue.
Moody Blues mendakwa dia berfantasi makan daging manusia sejak berusia enam tahun, tetapi tidak dapat memenuhi keinginannya hingga 35 tahun kemudian.

Dalam satu e-mel, Valle memberitahu Moody Blue bahawa pemain sofbal dikenalinya adalah 'daging paling mengghairahkan pernah saya temui, menurut Daily Telegraph. Perbicaraan masih diteruskan. - Daily Mail
- Sumber: http://www.hmetro.com.my

6 minggu ‘tumpang’ tidur di dalam perpustakaan

Posted: 28 Feb 2013 05:30 PM PST


New York: Seorang lelaki merempat tidur di perpustakaan Universiti Cambridge selama enam minggu sebelum kakitangan institusi pengajian tinggi itu menyedari dia bukan pelajar.
Lelaki terbabit mengambil kesempatan terhadap khidmat perpustakaan selama 24 jam di Kolej St John itu dengan mengekori pelajar memasuki bangunan berkenaan untuk sesi pembelajaran lewat malam sebelum berpura-pura sibuk mencari buku rujukan.

Bagaimanapun helahnya terbongkar selepas beberapa pelajar menyedari dia tidak pernah menukar pakaian, berpura-pura membaca buku dan sering tidur serta berdengkur.
Mereka kemudian menghubungi pentadbir universiti dan dia diarahkan agar beredar. - Agensi
- Sumber: http://www.hmetro.com.my

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment