borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Bubble Baba Challenge: Lumba Renang Unik Pakai Boneka S*ks (Foto)

Posted: 26 Feb 2013 08:45 AM PST


Apabila kita hidup di negara yang memiliki musim dingin yang lebih panjang daripada musim panas, kira-kira apa yang akan kita lakukan agar asyik?
Di Rusia, ada sebuah event unik yang dilakukan setiap bulan Agustus, yaitu Bubble Baba Challenge. Event ini merupakan acara pertandingan dimana para pesertanya berlumba menyeberangi sungai Vuoska sambil membawa boneka seks miliknya. Boneka seks? Ya, Anda tidak salah baca.

Bubble Baba Challengge

Bubble Baba Challenge
Para peserta bersiap-siap di garis Start

Event unik ini mulai diadakan sejak tahun 2003. Ide event unik itu sendiri hadir dari hasil buah keisengan Dmity Bulawinov. Saat itu Bulawinov sedang mengadakan pesta bersama dengan beberapa sahabatnya. Sebagai pelengkap pesta, mereka mengundang beberapa wanita untuk ikut bergabung. Namun sayangnya tidak ada satupun dari mereka yang hadir.

Ketidakhadiran para gadis membuat topik pembicaraan mereka menyasar ke arah penggunaan boneka seks. Dan akhirnya ide untuk melakukan lomba tersebut muncul setelah salah seorang dari mereka mengatakan boneka itu juga bisa digunakan sebagai pelampung.

Sejak saat itulah, Bubble Baba Challenge (kata 'Baba' merupakan istilah Rusia untuk wanita) diadakan setiap tahunnya di desa Losevo, sekitar 110 km dari St. Petersburg. Tidak hanya pria, lomba ini juga bisa diikuti oleh kaum wanita.
Rencananya tahun ini merupakan tahun kesepuluh diadakannya kompetisi tersebut. Dmity Bulawinov yang bertindak sebagai pihak penyelenggara telah mempersiapkan sejak jauh hari. Ia berharap tahun ini menjadi event terbesar yang pernah diadakan, melihat dari statistik 600 peserta yang ikut serta di tahun 2011 silam.

Bubble Baba Challenge
Seorang peserta terlihat kewalahan

Akan tetapi, beberapa hari sebelum event diadakan, pihak keamanan setempat tidak memberikan izin. Mereka menyebut faktor keamanan peserta menjadi alasan, mengingat tingginya debit air di sungai itu.

Bubble Baba Challenge

Bubble Baba Challenge

Bubble Baba Challenge

Bubble Baba Challenge

Bubble Baba Challenge

Bubble Baba Challenge

Namun Bulawinov dan rakan-rakannya tidak sepenuhnya mempercayai alasan tersebut. Mereka menuduh pihak polis setempat mendapat tekanan dari pemerintah Rusia dalam hal ini Presiden Vladimir Putin kerana takut dijadikan sebagai acara kegiatan anti-Putin. Terlebih lagi event ini sudah sering dilakukan sebelumnya dan pihak penyelenggara selalu memastikan keamanan para peserta.
(Bublebabachalengge.ru, Amusing Planet, MSN Foxsport)

(Foto) Fashion Disaster Wanita : Mengerikan Dan Jangan Dicontohi

Posted: 26 Feb 2013 08:30 AM PST


Seperti yang kita lihat dari foto-foto berikut ini:

Bertudung tapi pakai skirt pendek?

Ibu ini sengaja mempamerkan ke-sexy-an nya saat berkunjung ke tempat makan

Dan yang ini lebih parah: seluar dalam wanita di lantai pengangkutan awam

Foto: Wanita Bertubuh Gemuk Tampilkan Lekuk Tubuh di Minggu Mode Brazil

Posted: 26 Feb 2013 08:15 AM PST

Wanita tidak lepas dari citra cantik, tidak terkecuali untuk wanita yang mempunyai ukuran tubuh berisi atau gemuk. Kali ini, melalui minggu mode yang dicetuskan oleh jurnalis dan penulis Brazil Renata Poskus Vaz, para wanita ini mempunyai kesempatan untuk berjalan di catwalk dan mendobrak stereotip yang selama ini hanya dimiliki oleh wanita langsing. 









Ulang Tahun, Adik Wanita David Beckham Pamer Pay*dar*

Posted: 26 Feb 2013 08:00 AM PST


payudara adik Beckham
Adik wanita  David Beckham Joanne pamer payudara di Acara ulang tahunnya di sebuah kelab malam di London.
Adik David Beckham ketika merayakan ulang tahun yang ke 31 di sebuah kelab malam di London sedikit menggunakan baju yang seksi dan terbuka di bahagian tengahnya. Joanne  sangat seksi dengan menggunakan baju yang semuanya serba hitam namun baju tersebut sengaja ingin memperlihatkan bagian tubuhnya yang seksi terutama pada bagian payudaranya.
Dengan menggunakan baju ini Joanne  selama perayaan ulangtahunya sedikit memamerkan payudaranya, bahkan ada sedikit kejadian yang sampai memperlihatkan puting payudaranya yakni ketika ia tersandung ketika ingin naik mobil.
Belakangan ini Joanne memang gemar tampil berani di depan publik. Dia sepertinya ingin pamer kemolekan tubuh seusai berhasil menurunkan berat tubuhnya dengan dibantu kakak iparnya, Victoria.

Michelle Obama Diedit Kerana Langgar Aturan Berpakaian Iran

Posted: 26 Feb 2013 07:00 AM PST


Acara Oscar memang sudah berlangsung kemarin. Namun dibalik perhelatan akhbar tersebut ada sebuah peristiwa aneh. Bahkan peristiwa aneh tersebut dialami oleh first lady.



Sumber

Hobi yang Aneh, Wanita Ini Kecanduan Makan Deodoran

Posted: 26 Feb 2013 06:00 AM PST




Sumber

Jom berkenalan dengan datuk gempak ini

Posted: 26 Feb 2013 05:00 AM PST


Eijiro Miyama yang berumur 79 tahun bukan hanya seorang datuk Jepun tapi mantan pekerja konstruksi dan pemandu truk yang berbalik menjadi seniman luar negeri pada usia 60 tahun.
Eijiro1
Eijiro Miyama sering disebut sebagai Boushi Ojisan ("Manusia Topi") kerana kebiasaannya mengendarai basilkal di jalanan Yokohama mengenakan pakaian eksentrik dan topi atau tutup kepala besar rumit yang dihiasi dengan boneka dan benda-benda daur ulang lainnya.
Eijiro2Eijiro3
Seni dan gaya eksentriknya telah dipamerkan tiga kali, pertama di Borderless Art Museum No-Ma, di Oomihachiman, Shiga (2006), kedua di Collection de l'Art Brut di Lausanne, Swiss (2008), dan ketiga di Art Brut from Japan di Wina,
Eijiro4
Eijiro5
Eijiro6
Eijiro7
Eijiro8
Eijiro9

Sumber: pinterest.com

Ibu dan 3 Anak Perempuannya Jadi Rapunzel di Dunia Nyata

Posted: 26 Feb 2013 04:00 AM PST


Terelynn Russel tinggal dekat Kota Chicago, Amerika Syarikat punya rambut sangat panjang, mirip tokoh kartun Rapunzel. Tak hanya itu, ketiga anak perempuannya pun mengikuti jejak dia untuk memanjangkan mahkota kepala mereka.


Sumber 

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

EKPRESI ANJING yang KECEWA diberi TULANG PALSU

Posted: 26 Feb 2013 03:00 AM PST


EKPRESI ANJING yang KECEWA diberi TULANG PALSU ... 




sumber 

Dapat Nilai C, Mahasiswi Saman Universiti

Posted: 26 Feb 2013 02:00 AM PST


Unic29 - Dapat Nilai C
 Megan Thode, 27 tahun, tercatat sebagai mahasiswi di Lehigh University di Pennsylvania, Amerika Syarikat, pada tahun 2009. Dia diwajibkan mendapat nilai B untuk lulus menjadi konselor bersertifikat.
Namun, hasil ujiannya jauh dari harapan. Akibatnya, Thode mengatakan hancur sudah peluangnya dalam karier sebagia kaunseling profesional. Inilah yang membuatnya berang dan membawa kesnya ke pengadilan.
Dilansir tempo, Nilai samannya tak main-main. Atas hancurnya peluang karier, ia menuntut universiti membayar ganti rugi US$ 1,3 juta.
Dia menuduh bahwa profesornya memberi nilai buruk karena secara pribadi tak suka padanya. Thode adalah pendukung vokal untuk hak-hak gay dan lesbian – klaim yang dibantah keras universitas.
Menurut Daily Mail, peguam Thode mengatakan kepada pengadilan, "Dia benar-benar kehilangan kariernya."
Peguam Lehigh University mengatakan kepada hakim bahawa pengadilan ini mencatat sejarah. "Saya fikir jika Yang Mulia meluluskan gugatan, maka akan menjadi pengadilan pertama dalam sejarah yurisprudensi untuk mengubah nilai akademik seorang mahasiswa," ujarnya.

Lelaki Ini Berkebun Ganja, Demi Pernikahan Anak

Posted: 26 Feb 2013 01:00 AM PST


Unic29 - Kebun ganja
Seorang ayah selalu ingin melihat anaknya bahagia. Demikian pula Wayne Longley, 47 tahun. Lelaki yang memiliki kedai bahan bangunan di Latham Lane, Gomersal, Leeds, Inggris ini ingin pergi ke pernikahan anaknya di Jamaica akhir tahun ini.
Namun krisis ekonomi yang menghantam Eropah ikut mengembosi bisnisnya. Maka, dia mulai menanam ganja di bawah garajnya. Di dalam bunker buatannya itu, ia menanam beberapa pohon ganja.
Dilansir tempo, Polis sebenarnya sudah mencurigainya. Pada 23 November tahun lalu, polii sempat menggeledah rumahnya. Namun polis pulang dengan tangan hampa. Paginya, polis balik lagi. Mereka menemukan jendela tersembunyi di garaj. Setelah diperiksa, jendela itu membawa ke dua kamar yang digunakan untuk menanam 31 pohon ganja. Untuk menghidupkan tanaman itu, Wayne mencuri elektrik . Tanaman terlarang itu senilai GBP 16 ribu.
Wayne akhirnya dibawa ke pengadilan. Wayne mengaku bersalah kerana sudah menanam ganja dan mencuri elektrik. Pengadilan Leeds, menjatuhkan hukuman penjara 18 bulan, dengan masa percubaan selama dua tahun. Dia juga wajib pekerjaan sosial tanpa dibayar selama 150 jam. Sedangkan garaj kebun ganjanya juga  dirobohkan.

Akibat Suaminya Selingkuh, Seorang Ibu membunuh Bayinya

Posted: 26 Feb 2013 12:00 AM PST


Seorang ibu sanggup mencekik buah hatinya sendiri setelah dirinya yang masih dalam depresi pasca melahirkan, mengetahui sang suami telah selingkuh. Seperti yang dikatakannya di persidangan.
Carly Jacques (32th), membunuh puterinya yang baru berusia tujuh bulan setelah mengalami delusi, yang memperlihatkan seakan-akan orang-orang disekitarnya berusaha menyakiti bayinya.
Gangguan jiwa diderita Carly berawal dari ulah suaminya, Mark (36th) yang ketahuan selingkuh dengan sahabatnya. Akibat gangguanya jiwa tersebut sekarang Carly dinyatakan bersalah kerana telah melakukan pembunuhan bayi, dan sejak kelmarin ditahan di sebuah institusi perawatan gangguan jiwa.

Carly Jacques (kiri) (sumber : dailymail.co.uk)

Judge Michael Pert QC (Hakim sekaligus penuntut hukum), menyatakan yang harus diterima oleh Carly adalah dengan perawatan bukan dengan sebuah hukuman. Ia menambahkan: " Aku merasa puas bahawa kami menganggapnya sebuah 'kesakitan' dan bukan pembunuhan."
Carly telah membunuh buah hatinya di bulan Oktober lalu, di rumahnya yang berlokasi di Leicester, Inggris. Dan ketika Mark menemukan isterinya sedang memeluk jenazah bayi mereka, ia bahkan mencuba untuk menyayat pergelangan tangannya.
Mary Prior, dalam pembelaan, mengatakan kepada pemimpin persidangan: " Sudah jelas bahwa kes ini berawal dari ulah suaminya yang telah berselingkuh, setidaknya selama 18 bulan dengan salah satu sahabat baiknya." (**)
Sumber: Mirror.co.uk. uniknya.com

Ini Penyebab Kristen Stewart datang ke Academy Awards Pakai Tongkat

Posted: 25 Feb 2013 11:30 PM PST


img 
Dok. Getty Images
Kristen Stewart hadir di Academy Awards dengan terpincang-pincang dan harus menggunakan tongkat untuk membantunya berjalan. Publik pun bertanya-tanya, apa yang sebenarnya terjadi pada bintang film 'Twilight' itu?

Seperti dikutip dari NY Daily News, Associated Press melaporkan bahawa kaki Kristen terluka akibat terkena pecahan kaca dua hari lalu. Lengan atas kirinya juga terlihat sedikit memar.

Meski mengalami cedera, aktris berusia 22 tahun itu tetap tampil membacakan nominasi dan pemenang Oscar. Keadaan Kristen saat itu sempat pun membuat Daniel Radcliffe, yang naik pentas bersamanya khuatir.

"Aku merasa tidak enak. Aku ingin menggendong dan membantunya naik ke pentas. Tapi aku takut malah akan menjatuhkannya dan membuat lukanya terbuka lagi," canda Daniel setelah acara.

Perhatian juga datang dari Jennifer Lawrence dan Anne Hathaway. Melihat keadaani rakan seprofesinya, Jennifer berkata, "Hey, apa yang terjadi, ?"

Anne juga menanyakan apakah Kristen akan membacakan nominasi Oscar menggunakan tongkat. Kristen pun menjawab, "Tidak, aku akan jalan (tapi) pincang." 

Sebelum kakinya terluka, Kristen terlihat kumpul bersama teman-temannya pada Jumaat malam (22/03/2013) di Loz Feliz, Los Angeles. Malam itu, dia 'memenangkan' penghargaan Razzie Awards sebagai aktris terburuk dalam film "The Twilight Saga: Breaking Dawn part 2."

Awek ni buat gempar pengunjung mall

Posted: 25 Feb 2013 11:00 PM PST





betul gempar...pakaian pun begitu seksi...

7 Selebriti Berbusana Terburuk di Oscar, Pamer Bahagian Tubuh Dan Gaun Kebesaran

Posted: 25 Feb 2013 10:30 PM PST

Acara penghargaan perfileman dunia, Oscar 2013, tak hanya menampilkan para selebriti yang datang dengan penampilan terbaik. Ada juga beberapa selebriti yang masuk dalam daftar busana terburuk kerana pamer bahagian tubuh atau busananya terlihat berantakan. Siapa saja mereka?

1. Naomie Harris


2. Anne Hathaway


3. Kelly Rowland


4. Brandi Glanville


5. Helena Bonham Carter


6. Jacki weaver


7. Sunrise Coigney





Kim Kardashian Dan Kanye West Pose Sensual untuk Majalah Fashion

Posted: 25 Feb 2013 10:00 PM PST


img 
ist.
Kim Kardashian sepertinya belum bosan membuat sensasi di publik. Setelah hamil anak Kanye West, kini Kim tampil tanpa busana bersama kekasihnya itu. 

Keduanya menjadi cover untuk majalah fashion asal Prancis, L'Officiel Homme. Dalam foto hitam-putih yang diambil fotografer Nick Knight tersebut, Kanye terlihat memeluk sambil mengangkat tubuh bintang reality TV dan sosialita itu.

Sementara Kim dengan tatanan rambut acak, melingkarkan tangannya ke bahu dan tengkuk Kanye. Foto mereka terlihat provokatif dengan Kim yang memasang wajah sensual.

Majalah yang memasang pose 'menantang' ini terbit beberapa hari setelah Kim membantah rumor dirinya akan berhenti dari 'Keeping Up With The Kardashians'. Pada sebuah interview dengan majalah DuJour, wanita berusia 32 tahun ini memang sempat menyatakan kalau dirinya berniat berhenti dari acara yang telah membesarkan namanya itu.

"Aku siap untuk menjadi tidak terlalu terbuka pada beberapa hal, seperti hubunganku. Aku sadar tidak semua orang perlu tahu semuanya," ucapnya kala itu.

Namun melalui blognya, ia menyatakan keluarga Kardashian akan tampil lengkap untuk season ke-10, termasuk dirinya. "Seperti yang semua orang tahu, kami sangat sangat bangga dengan acara itu dan kami semua akan tetap ada setidaknya sampai season 10. 

Gaun Tercantik di Karpet Merah Oscar 2013

Posted: 25 Feb 2013 09:30 PM PST



Amanda Seyfried
Gaun dari Alexander McQueen




Louise Roe
Memakai gaun karya Monique Lhuillier




Amy Adams 
Gaun cantik dai Oscar De La renta

Bank Ini Hanya Dikelola Seorang Pegawai

Posted: 25 Feb 2013 09:00 PM PST

 Peter Breiter, CEO Bank Raiffeisen eG Gammesfeld, tengah melayani pelanggannya di Gammesfeld, Baden-Wuerttemberg, Jerman, 29 Januari lalu. Bank Raiffeisen eG Gammesfeld merupakan salah satu bank daerah terkecil di dunia. Uniknya, bank ini hanya dikelola oleh satu orang yakni Peter Breiter (41), pemilik sekaligus satu-satunya pegawai di bank tersebut. 

Dari mulai transaksi simpan pinjam hingga pembukuan dia lakukan sendiri secara manual dan menggunakan peralatan sederhana. Tentunya bank semacam koperasi ini tidak terkoneksi dengan sistem jaringan bank di Jerman, dan bank ini juga tidak mempunyai layanan ATM seperti bank pada umumnya.

Namun, bank koperasi seperti Raiffeisen eG Gammesfeld, yang menjadi cikal bakal perbankan di Jerman, boleh menjadi saingan bagi bank-bank besar semisal Deutsche Bank dan Commerzbank. REUTERS/Lisi Niesner/rj



Bank yang terletak di desa yang dihuni sekitar 500 orang ini berhasil mengumpulkan laba sebesar 40.000 eurosetiap tahun. Bank yang dibangun sejak 1870 ini merupakan salah satu dari sepuluh bank terkecil di Jerman. Pada tahun 1970 an jumlahnya mencapai 7000 bank semacam ini di Jerman, tapi kini tinggal 1100 unit saja.

Bank ini merasa bangga kerana dapat memberikan bunga bervariasi kepada setiap penyimpannya antara 1.000 euro sd 10.000 euro setiap bulan sesuai dengan jumlah saldo di bank tersebut. Sedangkan pinjaman terbesar ke bank ini yang pernah disetujui adalah sebesar 650.000 euro . Meskipun kecil, namun aset bank ini mencapai 15 juta euro .

Gila..Seorang Ibu Paksa Anaknya Hisap Ganja Kerana Pecahkan Piring

Posted: 25 Feb 2013 08:30 PM PST


Hanya kerana anaknya memecahkan piring, seorang ibu di Utah, Amerika Syarikat, memaksa anaknya menghirup ganja dan sanggup menuangkan sos Tobasco ke mata anaknya.

"Ini bukan cara mendidik yang baik untuk anak. Ini jelas penyiksaan," kata Sersan Jason Hauer, polis daerah setempat.

Saat ini anak laki-laki berumur 14 tahun itu sudah dikembalikan ke penjagaan ayahnya. Sementara ibu dan temannya yang melakukan penyiksaan akan menghadapi tuduhan kekerasan terhadap anak.

Robin Willette Rumsey, 38 tahun, ibu si anak dan temannya Krista Jean Miller, 33 tahun, ditangkap awal minggu ini. Kedua wanita itu mengaku sudah melakukan penyiksaan kepada anaknya sejak dua tahun lalu.

Selain menuangkan sos Tobasco ke mata anaknya. Kedua wanita itu juga pernah memaksa anaknya menghisap ganja dan menuangkan alkohol ke wajah anaknya. Selain itu, mereka juga pernah mengunci anaknya di ruang bawah tanah.

"Menuangkan sos ke mata anaknya adalah salah satu bukti untuk menjebloskan para wanita itu ke penjara," kata Hauer.

Tina Leopard, Awek Cantik dengan Kepala Mirip Alien

Posted: 25 Feb 2013 08:00 PM PST

Tina Leopard ialah seorang model sekaligus blogger asal China yang menghebohkan publik China sejak dirinya memposting foto peribadinya ke situs Weibo (Twitter versi China). Satu hal yang membuat publik heboh ialah struktur wajah Tina yang aneh dan cenderung menyerupai alien. Dagu Tina sangatlah lancip, pipinya pun luar biasa tirus, yang membuat matanya nampak sangat besar.

Sebenarnya penampilan Tina merupakan penampilan yang sedang trend untuk wanita China, yaitu penampilan layaknya anime Jepun, dimana dagu yang runcing dan mata super besar menjadi ciri khasnya. Kehadiran Tina Leopard dan struktur wajahnya yang unik membuat banyak orang berspekulasi apakah ia melakukan perubahan dengan photoshop saja atau ia juga menjalani operasi bedah plastik untuk memperoleh penampilannya yang aneh tersebut?








Gempak pakaian artis ini

Posted: 25 Feb 2013 07:30 PM PST


Penghargaan Oscar 2013 baru saja selesai. Sejumlah artis yang menang diacara tersebut tentunya membawa pulang patung Oscar tersebut. Walaupun acara tersebut sudah selesai tetap membawa kenangan tersendiri.
article-0-1840A595000005DC-989_634x816
Lihat saja contohnya gaun yang di gunakan Brandi pada saat berjalan diatas red carpet. Seperti yang dilansir dari Dailymail, salah satu serial Real Housewives ini yang bernama Brandi Glanville misalnya, dirinya mengenakan sebuah gaun dimana gaunnya tersebut mengumbar payudaranya yang indah itu terekspos oleh para media yang datang meliput acara tersebut.
Gaun berwarna krem putih itu khabarnya adalah hasil rancangannya sendiri. Memiliki belahan paha yang tinggi dan berhiasakansulaman bunga-bunga kecil, Brandi ingin memperlihatkan kaki jinjangnya yang sempurna.
Namun yang tak kalah menjadi perhatian adalah potongan pada bahagian dadanya yang sangat rendah dan jelas memperlihatkan payudara bagian atas. Seolah ia ingin mempamerkan payudara hasil operasi plastiknya yang senilai US$ 11.500.
Tatanan rambut Brandi pada saat Oscar 2013 tampak terlihat sederhana dengan model rambut yang ia sembunyikan samping belakang dan beberapa helai rambut dibiarkan jatuh di depan.
Dan si cantik Brandi tak lupa mengenakan lipstik berwarna merah menyala

Profesor Ini Buka Baju Di Semasa Sedang Kuliah

Posted: 25 Feb 2013 07:00 PM PST


Seorang Profesor di sebuah universiti, berhasil membuat para mahasiswanya terkejut ketika Ia tiba-tiba melucuti bajunya sendiri.
Waktu itu Profesor Emlyn Hughes tengah mengajar mahasiswa tingkat pertama dengan materi fizik quantum di Universiti Columbia, New York.
emlyn
Di sela-sela pertemuan pertama yang notabene berisi tentang perkenalan itu, beliau memutarkan sebuah video yang menampilkan Twin Towers, Osama bin Laden, Adolf Hitler, Saddam Hussein, dan Joseph Stalin.
Ketika video diputarkan, entah kenapa tiba-tiba sang Profesor melucuti pakaiannya di atas pentas dan kemudian Ia mengenakan pakaian ninja sebagai bajunya. Tak lama kemudian Ia pun beraksi dengan pedang samurai yang saat itu sempat membingungkan mahasiswanya.
images
Tapi di akhir pertujukan, sang profesor akhirnya menjelaskan bahawa untuk memahami mekanisme quantum, seseorang harus menelanjangi pikirannya, gunanya yaitu untuk menghapus file-file lama dan kemudian me-recharge-nya kembali dengan teori yang baru.
Akibat aksi vulgarnya itu, sang Profesor banyak mendapatkan hujatan dari mahasiswanya yang menganggap bahwa tindakannya itu tidak sopan dan keterlaluan.

Pekerja berjam mahal dipecat

Posted: 25 Feb 2013 06:30 PM PST


Beijing: China berkata, kakitangan kerajaan yang tidak berdisiplin, dipecat daripada Parti Komunis dan berdepan tuduhan rasuah, semalam.
Menurut kenyataan pegawai kerajaan Shaanxi, Ketua Biro Pemeriksaan Keselamatan Wilayah, Yang Dacai, didapati bersalah "melakukan kesalahan disiplin serius" ketika bertugas.

"Yang juga disyaki melakukan beberapa jenayah lain," katanya.
Yang menjadi perhatian tahun lalu selepas gambarnya tersenyum lebar di lokasi kemalangan bas di lebuh raya mengorbankan 36 orang tersebar luas di Internet.

Gambar itu kemudian disusuli imejnya memakai pelbagai jenis jam tangan mahal.

Tindakan kerajaan Shaanxi itu membayangkan peranan Internet semakin meluas mendedahkan amalan rasuah kakitangan kerajaan di China. - AP
sumber : mymetro

Muka ditusuk payung

Posted: 25 Feb 2013 06:00 PM PST


London: Seorang wanita yang mabuk bernasib baik selepas terjatuh ke atas payung sejurus selepas pulang dari berfoya-foya, lapor media semalam.
Jessica Yates dilaporkan terlalu mabuk dan secara tidak sengaja terjatuh dari katil hotel dan mukanya tercucuk dawai rangka payung yang baru digunakan.

Disebabkan payung itu tidak ditutup dengan betul, dawainya yang terbuka kemudian menusuk gusi dan tembus ke mulut.
Bagaimanapun, Jessica, 22, dari Solihull, West Midlands, mengakui dia terlalu mabuk ketika itu dan tidak dapat merasai kesakitan itu pada peringkat awal. Rakan Jessica, Laura Sullivan, menghubungi talian kecemasan selepas mendapati kecederaan itu serius dan terlalu berbahaya untuk ditarik sendiri.

Jessica kemudian dibawa berjumpa dengan anggota paramedik dan dikejarkan ke hospital dalam keadaan payung itu masih tergantung di mukanya.

Kata Jessica, di hospital, pegawai perubatan memotong patung berkenaan dan membiarkan kira-kira 15 sentimeter dawai itu masih tercucuk ke mulutnya.

Dia kemudian dibawa ke hospital kedua dan diberi ubat pelali sebelum membolehkan pembedahan untuk membuang dawai berkenaan dijalankan.

Pengurus kedai kasut itu dibenarkan pulang keesokan harinya dengan beberapa jahitan berserta cebisan payung itu yang masih kekal di gusinya.
Kata Jessica, kemalangan itu berlaku ketika dia dan beberapa kawan berkongsi bilik di Watford selepas puas berpesta.

"Kami menghabiskan malam dengan minum di bar tempatan dan pulang berpayung kerana hujan jam 2 pagi," katanya. Ketika tiba di bilik, kata Jessica, dia mencampakkan payung kecil itu ke lantai dan tidak menyedari ia dibiarkan dalam keadaan terbalik. - Daily Mail
sumber : mymetro


‘Menggila’ ambil selekoh

Posted: 25 Feb 2013 05:30 PM PST

Foto
Hulu Selangor: "Bas memang laju, saya tidak boleh tidur kerana terlalu takut," kata seorang penumpang bas ekspres yang terselamat selepas bas dinaiki terbabit dalam kemalangan di Kilometer 420.2 Lebuh raya Utara Selatan (Plus) arah utara, berhampiran susur Bukit Tagar, di sini.
Mangsa, Eliana Tan, 30, berkata, dia yang duduk di bahagian tengah menyedari bas berkenaan dipandu laju selepas pemandu kedua mengambil alih tugas terbabit daripada rakannya ketika berhenti di ibu negara.
Katanya, sebaik keluar dari pusat bandar Kuala Lumpur, bas berkenaan dipandu laju secara 'menggila' menyebabkan keadaan bas terhuyung-hayang ketika melalui beberapa selekoh tajam.

"Saya tidak dapat melelapkan mata meskipun perjalanan masih jauh dan hanya berdoa agar tidak berlaku sebarang perkara buruk namun ia benar-benar terjadi apabila kami terbabit dalam kemalangan ini," katanya.


Menurut Eliana yang dalam perjalanan ke Taiping, Perak bersama salah seorang saudaranya untuk menghadiri upacara keagamaan, tragedi itu menakutkan dan sukar untuk dilupakan
sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment