borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Aksi tak peduli orang lain

Posted: 19 Dec 2012 08:45 AM PST

romen

Inspirasi Gaya Busana Hamil Putri Kerajaan di Dunia

Posted: 19 Dec 2012 08:30 AM PST




Sumber

Rihanna Dari Rumah Lama Ke Rumah Baru

Posted: 19 Dec 2012 08:15 AM PST


Bintang R & B Rihanna telah membeli hadiah Natal lebih awal untuk dirinya dengan membeli sebuah rumah sebesar 7,5 juta poundsterling  di Pacific, Palisades, California. Tempat baru ini menawarkan tujuh kamar tidur, sembilan kamar mandi, kolam renang dan dek matahari, barbekyu outdoor dan bar area dengan pemandangan yang indah.

Sebelumnya Rihanna dipaksa untuk menjualnya Beverly Hills dengan harga murah atau pada mengalami kerugian setelah mengetahui kalau rumahnya mengalami cacat serius dengan air di dalam rumah tersebut. Dia kemudian mengajukan saman terhadap wanita yang menjualnya rumah tersebut.

Adapun rumah sebelumnya adalah seperti di bawah ini

Dan rumah barunya saat ini boleh dilihat di bawah ini



Beginilah enaknya kalau punya banyak dan masih muda, salah beli rumah tidak masalah, beli rumah baru saja yang lebih besar. Selamat kepada Rihanna.
AD/GH

Beginilah Tubuh Kim Kardashian dan Kanye West Setelah Punya Anak

Posted: 19 Dec 2012 08:00 AM PST


Sudah menjadi rahasia umum jika pasangan yang menikah cenderung akan mengalami berat badan. Mungkin sebagian dari kita sudah merasakan hal. Apalagi kaum wanita yang biasanya cepat melar setelah melahirkan anak. Lalu bicara soal bentuk tubuh setelah menikah, pernahkah Anda terbayangkan bagaimana jadinya bentuk tubuh Kim Kardashian setelah  melahirkan anak?

Kisah asmara antara Kim Kardashian dengan Kanye West belakangan terus menjadi pembicaraan publik. Tidak jarang keduanya menjadi headline di beberapa media. Terakhir Kanye bahkan ikut tampil dalam acara reality show yang membesarkan nama Kim di jagat hiburan Hollywood.

Dengan hubungan yang semakin mesra, tidak heran jika banyak orang yang memprediksi keduanya akan menikah. Lebih jauh lagi, beberapa orang bahkan sudah memprediksi bagaimana penampilan keduanya setelah memiliki anak.

Dalam foto yang didapat dari laman Planet Hiltron, terlihat dengan jelas bagaimana bentuk tubuh Kim dan Kanye setelah menikah. Entah dengan tujuan mengkritik ukuran tubuhnya yang sedikit terlalu berisi atau bukan, foto yang sudah direkayasa ini menampilkan bagaimana ukuran tubuh keduanya bertambah dua kali lipat.

Di satu sisi, Kanye yang terlihat lebih pendek dan mengenakan jas berwarna abu-abu digambarkan memiliki perut yang telah membesar. Di sisi lainnya, sang sosialita digambarkan memakai baju berwarna peach dan kalung mutiara di leher, lengkap dengan ukuran bokongnya yang bertambah hingga tiga kali lipat.

Tidak berhenti sampai di situ, sebuah foto lain juga menampilkan bagaimana penampilan Kim Kardashian bersama dengan ibu dan kedua adiknya setelah tua. Di foto ini, Kim digambarkan mengenakan pakaian bermotif macan dengan tangan yang sudah berkerut. Duh, ada-ada saja ya!


Kanye West dan Kim Kardashian setelah menikah dan melahirkan anak.


Kim ditemani oleh ibunya Kris Jenner (paling kanan), Khloe (kiri) dan Kourtney (pojok kiri)

(as/dailymail)

Pose Extreme dalam Yoga, nyaman atau sakit ?

Posted: 19 Dec 2012 07:00 AM PST


Sulit untuk mengerti bagaimana seseorang boleh merasa baik setelah melakukan pose yoga yang extrim
Untuk latihan yang seharusnya membuat Anda merasa lebih baik , sepertinya terlihat menyakitkan.



Posisi Yoga akan menggerakkan tubuh melalui berbagai postur dan akan meregangkan otot. Salah satu tip untuk setiap yogi pemula
-





























 

Hal Mudah Yang Membuat Lelaki Tertarik Kepada Wanita

Posted: 19 Dec 2012 06:00 AM PST


Sebagian besar wanita sama sekali tidak tahu apa keunikan dari dirinya yang membuat lelaki tertarik kepadanya. Terkadang para wanita terlalu mengkhuatirkan akan hal ini, namun dalam artian yang salah, seperti pemakaian parfum yang berlebihan atau bahkan dandanan yang merias wajah terlalu menor. Tapi jangan khuatir lagi, disini kita akan membahasnya bersama-sama, dalam hal mudah yang membuat pria tertarik kepada anda. berikut ulasannya :  Seperti yang dilansir takasih.com.
1. Penampilan

Jika yang satu ini, mungkin setiap wanita selalu memperhatikannya, namun untuk yang satu ini wanita jarang sekali memperhatikannya, percaya atau tidak penampilan anda akan menggambarkan sikap dan suasana yang anda alami sekarang. Maka dari itu, terlebih dahulu ketahui kesukaan pria yang sedang anda sukai, lalu barulah menentukan penampilan seperti apa yang dia suka. entah elegant atau sederhana. Tampilan adalah salah satu dari banyak hal yang lelaki sukai dari wanita karena membuat mereka menebak!
2. Tanpa Make Up

Salah satu hal yang lelaki sukai dari wanita adalah ketika mereka tidak memakai make-up. Mereka ingin melihat sesuatu yang alami, sesuatu yang indah dan ingin melihat semua kekurangan Anda. Ini mungkin agak sedikit canggung bagi anda yang tidak percaya diri dan tak boleh lepas dari riasan wajah atau make up. Namun untuk anda yang seperti itu perlu diperhatikan agar tak memakai make up yang berlebih, kerana akan membuat lelaki semakain ilfiil. Jadilah diri anda sendiri yang selalu percaya diri !
3. Ramah

Banyak yang mengatakan wanita yang tertutup akan membuat kesan misteri yang membuat lelakipria makin penasaran olehnya, namun terkadang wanita sangat amat salah melakukan hal ini. sifatnya boleh saja sangat amat tertutup yang membuat lelaki mudah menyerah untuk mencari tahu bagaimana sifat anda sebenarnya. Tentu jelas sekali hal ini akan membuat pria menjauhi diri anda, oleh kerana itu jadilah orang yang ramah yang mau terbuka akan hal apapun yang membuat lelaki itu mengerti akan keadaan anda.
4. Perawatan Tubuh

Banyak lelaki yang menetapkan karakteristik kekasihnya, dari mulai penampilan, kemampuan, atau bahkan bentuk tubuh. namun dari kebenyakan pilihan-pilihan yang ada, pria lebih suka wanita yang sering sekali merawat tubuhnya, hal ini akan membuatnya tampak percaya diri ketika anda dikenali oleh teman-teman pejabatnya. oleh kerana itu anda harus sering-sering merawat tubuh anda, taka perlu yang mahal-mahal cukup dengan mandi, pemberian pelembab pada kulit atau bahkan yang lainnya yang anda tahu.

Foto-foto Ini Akan Membuat Anda Menangis Kerana Terharu

Posted: 19 Dec 2012 05:00 AM PST

Miguel Restrepo (kiri), 62, melihat ke atas bersama isterinya, Maria Garcia, di Medellin, 4 Disember 2012. Mantan pecandu narkoba ini hidup di saluran air yang tak digunakan bersama istrinya dan anjing mereka, Blackie, selama 22 tahun terakhir.










Gila!! Lelaki Ini Bakar Restoran, Kerana Kesal Menunggu Lama

Posted: 19 Dec 2012 04:00 AM PST




Sumber 

Iklan pelacuran di luar sekolah

Posted: 19 Dec 2012 03:00 AM PST


Para pemerhati pendidikan di Switzerland sangat marah kepada salah satu agency iklan yang meletakkan iklan tentang layanan pelacuran di seberang bangunan sekolah.
Iklan Prostitusi di seberang gedung sekolah, Swiss
Poster iklan yang cukup besar itu menunjukkan gambar yang sangat tidak senonoh. Gambar itu sangat tidak patut dilihat oleh ratusan murid yang bersekolah di seberang papan iklan itu.
Sebenarnya pihak sekolah sudah menghubungi pihak agency, tetapi responnya cukup lambat.
Tetapi setelah mendapat teguran dari para pemerhati pendidikan, maka pihak agency yang diwakilkan oleh Sandra Liechti itu pun kini meminta maaf kepada pihak sekolah dan berjanji untuk segera memindahkan iklan tersebut ke lokasi yang lebih layak. 

Gila betul potongan bulu anjing ini

Posted: 19 Dec 2012 02:00 AM PST


Pudel atau biasa dikenal sebagai Poodle, adalah anjing yag berbulu keriting. Anjing ini memiliki beberapa macam warna, seperti putih, coklat, dan hitam. Pudel biasa di pangkas rambutnya dan disisakan kakinya, atas kepalanya, Dekat lehernya dan juga bagian pinggangnya. Anjing pudel betina memiliki ekor yang pendek, sementara yang jantan memiliki ekor yang panjang.Nah, foto berikut menampilkan potongan rambut anjing pudel yang ekstrem dan unik.

(sumber: uphaa.com)

Sumber : uphaa.com, uniknya.com

Wow, Coromoto Ice Cream Shop Sediakan 900 Rasa Ice Cream

Posted: 19 Dec 2012 01:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Gara-Gara Foto di Facebook, Lelaki Ini Turunkan Berat Badan

Posted: 19 Dec 2012 12:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Unik! Undangan Pernikahan dalam Bentuk Game

Posted: 18 Dec 2012 11:00 PM PST


  • detail berita





Sumber 

Museum Ini Pamer Mayat Korban AIDS

Posted: 18 Dec 2012 10:00 PM PST


Sebuah museum pada umumnya mempamerkan benda unik dan bersejarah. Nah, berbeza dengan museum-museum kebanyakan, sebuah museum di Wat Siam Lopburi, Thailand mempamerkan mayat para korban AIDS. Para korban penyakit ini dikumpulkan dan di pamer bak benda-benda unik atau bersejarah. Mayat-mayat ini memang masih terlihat utuh, namun jika diperhatikan, mereka semua terpampang dalam keadaan yang mengerikan. Mungkin sebenarnya tu museum ingin mengingati masyarakat tentang bahayanya penyakit AIDS.
 









 

Ternyata Wanita Seperti Ini Dahsyat dalam Bercinta

Posted: 18 Dec 2012 09:00 PM PST


Hot dan atraktif dalam bercinta adalah tipe wanita idola saat di atas ranjang. Akan tetapi tidak semua wanita memiliki karater dan sifat yang berbeda-beda. Nah, untuk mengetahuinya bukan tidak mungkin. Ada beberapa hal yang dapat mengindikasikan wanita yang dahsyat dalam bercinta. Ini nih bocoran mengenai wanita yang dahsyat dalam bercinta, seperti dilansir dari MensHealth:
1. Pandai menari
Wanita yang pandai menari biasanya energik, dan selalu dalam keadaan prima. Penari selalu diindikasikan sebagai sosok yang boleh membawa diri dan percaya diri.
2. Pencium yang baik
Seorang seksologi dan penulis buku, Ava Cadell, Ph.D berkata cara seseorang mencium menggambarkan seberapa besar mencintai. Dan benar saja, mencium bukan hanya sekedar menggunakan bibir, tapi keseluruhan tubuh. A great kisser akan memulai dengan ciuman lembut, kemudian menjilat bibir atas Anda dan menghisap bibir bawah Anda. Ketika melakukan itu, mereka bermain dengan rambut Anda.
3. Tahu bila waktu orgasme yang tepat
Wanita muda sering kurang santai saat orgasme. Berbeda dengan wanita lebih tua yang tahu bila dia harus orgasme. Hal ini penting agar pasangan boleh bercinta lebih lama dengan Anda.
4. Dia suka ais krim
Wanita yang menyukai ais krim biasanya dramatis dan menggoda. Ternyata rasa ais krim juga menunjukkan keperibadian wanita. Penyuka strawberry biasanya romantis, vanila berarti emosional dan atraktif. Sementara itu penggemar rasa chocolate chip dan mint adalah sosok yang berarti untuk lainnya.
5. Menikmati makanan
Perhatikan bagaimana dia menangani makanannya. Perhatikan bagaimana dia menggunakan garpu. Apakah dia menikmati setiap santapan? Apakah dia sensual? Menurut Candida Royalle, produser dan aktris film dewasa, jika seseorang makan perlahan, kemungkinan besar mereka ingin bercinta untuk waktu yang lama pula.
6. Tegas
Wanita yang tidak tahu apa yang dia dan pasangannya inginkan cenderung bersikap pasif. Sebaliknya wanita yang mengetahui dan mengatakan apa yang dia inginkan, bahkan ketika menjawab pertanyaan biasa, lebih cenderung bersikap tegas di tempat tidur.
7. Cara bicaranya menyerupai Anda
Michael Cunningham, Ph.D., profesor psikologi sosial di University of Louisville mengatakan jika pasangan memiliki cara berbicara yang sama, kemungkinan kehidupan seksualnya akan sesuai Sedangkan jika seseorang lambat bergerak dan orang lain tampaknya gelisah, kehidupan seksualnya kurang sesuai

Kereta Jadi Korban Gara-Gara Perselingkuhan

Posted: 18 Dec 2012 08:30 PM PST


Seorang wanita asal Brazil terlihat sangat marah sekali ketika Ia memukul kereta Honda Civic milik suaminya dengan tukul. Kejadian itu terjadi bukanlah tanpa sebab, justru itulah puncak kemarahan sang isteri kepada suaminya yang hobi selingkuh.
Insiden yang terjadi di Sao Paulo itu memancing banyak pejalan kaki di sekitar TKP untuk merakamnya dengan handphone.
Terlihat tak ada satu orang pun yang berusaha untuk menghentikan aksi kekerasan tersebut. Hingga akhirnya, sang wanita puas dan meninggalkan pecahan kaca serta kemek pada kereta malang itu.

video :

Gila..di tadika ini guru dibayar untuk peluk murid

Posted: 18 Dec 2012 07:30 PM PST


Sebuah Tadika di China mempunyai layanan yang mungkin patut ditiru oleh sekolah-sekolah lainnya, yaitu setiap guru akan memberikan pelukan kasih sayang kepada murid-muridnya setiap aktivitas sekolah dimulai dan berakhir. Tapi sayangnya, fasiliti tersebut tidak percuma.
Surat khabar Yangtze Evening Post melaporkan jika para orang tua di kota Yangzhou marah setelah mengetahui Tadika bernama Shangmao yang berada di kota mereka menarik bayaran dari layanan "kasih sayang" tersebut.
Protes ini muncul setelah seorang blogger memposting sebuah cerita di internet yang menyebutkan jika seorang temannya yang memiliki putri di Tadika itu, ditarik bayaran setiap bulan untuk diberikan fasiliti pelukan dari sang guru.
Biaya yang ditarik disebutkan sebesar 80 yuan  per bulan.
Sekolah itu menyebutkan bahwa fasilitas tersebut bermanfaat untuk "meningkatkan mood para siswa". Tujuannya agar anak-anak merasakan jika diri mereka disayangi dan percaya diri mereka meningkat ketika mereka mendapat pelukan dari guru-gurunya.
Protes tidak hanya muncul dari para orang tua, dinas pendidikan setempat juga setuju jika biaya tersebut tidak berdasar sama sekali. Praktik semacam ini dinilai melanggar ketentuan yang berlaku dan Tadika itu harus mengembalikan wang para orang tua murid, kata dinas tersebut.
Saat ini masalah tersebut masih disiasat
foto via whatsonjinan.com

Ketika 'Kentut' Menjadi Penyebab Kekerasan dalam Rumah Tangga

Posted: 18 Dec 2012 07:00 PM PST


Di South Carolina, gas alam berbau 'dahsyat' dari seorang suami telah menyebabkan keretakan hubungan suami istri. Polisi ikut terlibat untuk menengahi masalah tersebut.
Kamu mungkin tak akan percaya dengan betapa banyaknya kes-kes unik yang ditimbulkan oleh gas alami dari tubuh kita itu. Konflik yang ditimbulkan oleh kentut kali ini terjadi di South Carolina, Amerika Syarikat.
Masalah bermula ketika Michael Manatis, 46, mengeluarkan gas alami dari perutnya yang menurut sang isteri, Shannon Manatis, 41, berbau "amat tak sedap sampai membuat dirinya ingin muntah."
Menurut laporan milik polis, Shannon kemudian mengambil sebotol spray pewangi ruangan beraroma vanila dan menyemburkannya ke tubuh sang suami di "area tertentu". Tapi suaminya menyebutkan keterangan berbeza. Michael mengatakan jika spray tersebut disemburkan ke kedua matanya.
Michael lalu membalas dengan melempar air serta sebotol air mineral ke arah Shannon. Tapi kali ini isterinya yang memiliki keterangan berbeza. Shannon mengatakan jika benda yang mengenai belakang kepalanya bukan air ataupun botol air mineral, melainkan sebuah gelas berisi teh.
Keraa cerita keduanya saling berbeza seorang petugas polis lalu ditugaskan untuk mencari kejelasan dari konflik tersebut.
"Ketika saya datang pertama kali ke tempat kejadian, terlihat sebuah cairan bening di belakang pintu dan di lantai. Cairan ini tidak nampak seperti teh, saya percaya jika itu adalah air biasa," kata si petugas.
Setelah berkonsultasi dengan hakim setempat, penyidik kemudian memutuskan jika ke ini terlalu ringan untuk dilanjutkan secara hukum.

Wanita maut selepas terima paru-paru perokok

Posted: 18 Dec 2012 06:30 PM PST


LONDON: Seorang wanita berusia 27 tahun yang mengidap kelainan kelenjar sekresi fibriosis sistik meninggal dunia setelah mendapat paru-paru daripada seorang penderma perokok tegar.
Jennifer Wederell dari Hawkwell, Essex, meninggal di kediamannya Ogos lalu, 16 hari selepas menjalani transplan di Hospital Harefield, London.

Bapanya, Colin Grannel berkata, dia yakin anaknya tidak akan bersetuju dengan transplan itu jika dia mengetahui penderma terbabit ialah perokok tegar.


Hospital berkenaan meminta maaf kerana tidak memberi pilihan kepada Jennifer untuk menolak transplan itu.

Jennifer didiagnosis menghidap fibriosis sistis sejak berusia dua tahun dan setelah mencapai usia 20-an, dia perlu bernafas dengan bantuan oksigen 24 jam sehari.


Jennifer telah mendaftar sebagai penerima transplan paru-paru sejak 18 bulan lalu dan pada April tahun lalu, dia diberitahu bahawa ada penderma yang sesuai. Grannel berkata, keluarganya sentiasa menunggu hari itu sejak bertahun lamanya dan menjangka transplan yang dijalani Jennifer akan berjalan lancar.



Jennifer berkahwin dengan lelaki idamannya, David Wederell pada September tahun lalu tetapi Februari lalu, kanser dikesan di paru-parunya. Grannel mendakwa anaknya mati akibat kelalaian pihak hospital.

"Pihak hospital tidak pernah menyatakan bahawa paru-paru yang digunakan dalam transplan itu adalah milik seorang perokok tegar," katanya. - Agensi


sumber : mymetro

Bukan untuk seks

Posted: 18 Dec 2012 06:00 PM PST


RANGKA manusia yang ditemui di atas katil di rumah wanita itu.
RANGKA manusia yang ditemui di atas katil di rumah wanita itu.
STOCKHOLM: Seorang wanita berusia 37 tahun yang didakwa meyimpan bahagian rangka manusia di rumahnya agar dia dapat melakukan hubungan seks dengannya berkata, walaupun perbuatannya pelik tetapi dia tidak melakukan jenayah.
Wanita Sweden itu didakwa mencabuli ketenangan si mati selepas dia dituduh menggunakan 100 bahagian, termasuk enam tengkorak dan satu tulang belakang untuk memuaskan nafsunya.

Dia memberitahu akhbar Goeteborgsposten, dia tidak menggunakan rangka manusia untuk kepuasan seksual, tetapi dia berminat dengannya.
Bagaimanapun, dia mengakui berminat dengan nekrofilia, tetapi menafikan cenderung untuk melakukan seks dengan rangka manusia.

"Saya tahu ia pelik, tetapi rangka manusia adalah hobi saya.

"Saya berminat dalam perubatan forensik dan saya juga meminati osteologi. Saya mempunyai gambar orang mati. Saya tidak menafikan itu," katanya. Wanita itu ditahan September lalu apabila polis dihubungi ke apartmennya selepas kedengaran bunyi tembakan pistol. Mereka menemui beberapa rangka manusia dan beberapa pisau. Polis Sweden kemudian mendedahkan gambar yang dirakam di apartmennya menunjukkan tengkorak manusia di atas katil, dalam beg dan dalam peti dingin beku miliknya.
Ia menjadi tajuk utama akhbar di seluruh dunia dan wanita itu percaya dia menjadi mangsa ketidakadilan. "Lebih ramai orang telah melihat wajah saya berbanding filem Batman," katanya. - Agensi

sumber : mymetro

Lagak pekerja cekup perompak

Posted: 18 Dec 2012 05:45 PM PST


KUALA LUMPUR: Tindakan anggota polis menyamar sebagai pekerja kedai serbaneka KK Supermart Holdings Sdn Bhd berjaya menangani kes rompakan dan samun di premis milik syarikat itu termasuk yang terbaru seorang remaja ditembak mati dalam kejadian di Taman Sri Rampai, Setapak, kelmarin.
Pengurus Besarnya, Hooi Weng Kheong berkata, kejayaan itu hasil kerjasama antara pihaknya dengan polis sejak dua bulan lalu bagi menangani kes rompakan berkenaan yang kerap berlaku.

Katanya, anggota polis yang menyamar dengan memakai pakaian seragam kedai serbaneka itu mematahkan cubaan samun dan rompakan yang sering berlaku.


"Taktik polis memakai pakaian seragam pekerja kedai sudah dilaksanakan di beberapa cawangan yang dikenal pasti sering disamun terutama di kawasan panas termasuk Sentul, Jalan Ipoh, Jalan Tun Razak, Puchong, Cheras, Serdang, Wangsa Maju dan Setapak," katanya dalam sidang media di sini, semalam.

Beliau berkata, kedai serbaneka di kawasan itu menjadi tumpuan samun apabila 15 kes dicatat bagi tempoh tahun lalu hingga kini.


Menurutnya, sejak beroperasi pada 2008, pihaknya mengalami kerugian lebih RM1 juta akibat kejadian rompakan dan samun bersenjata.



Katanya, kes berkenaan berlaku di 351 cawangan kedai serbaneka itu membabitkan 671 kes.

"Bagi 2012, syarikat mengalami kerugian RM352,000 membabitkan 217 kes samun," katanya.


Hooi berkata, operasi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) 24 jam turut membantu mengesan suspek terbabit.

Beliau membuat sidang media berkenaan sebagai mengulas kejadian dua lelaki menyerang polis yang mengakibatkan seorang mati, manakala rakannya cedera selepas ditembak dalam kejadian di sebuah kedai serbaneka di Taman Sri Rampai, kelmarin.


Dua lelaki bersenjata parang itu memasuki kedai berkenaan pada jam 4.40 pagi sebelum polis melepaskan tembakan menyebabkan seorang suspek berusia 19 tahun mati, manakala rakannya melarikan diri.


Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, seorang rakan suspek yang berusia 19 tahun kini diburu untuk membantu siasatan.


sumber : mymetro

Satu kampung kena ‘kencing’

Posted: 18 Dec 2012 05:30 PM PST


KUCHING: "Kami akan berusaha mendapatkan kembali wang yang dilesapkan itu walaupun separuh kerana ia sudah cukup asalkan dapat membayar semula pinjaman bank," kata Tito Ball, 33, seorang daripada 12 mangsa penipuan pelaburan Skim Beras 1Malaysia yang membabitkan wang tunai lebih RM1.98 juta di Siburan, baru-baru ini.
Menurut Tito, dia melabur RM334,420 dan dijangka menerima pulangan antara 50 dan 100 peratus daripada jumlah pelaburan, tetapi sejak Oktober lalu tidak menerima sebarang pembayaran. 
"Usaha mengesan ejen berkaitan berusia 33 tahun sudah dijalankan, tetapi gagal, malah pelabur yang berkunjung ke rumah keluarga lelaki itu turut dihalau dan mendakwa tidak mencampuri urusannya.

"Kelmarin, laporan polis berkaitan kes ini dibuat di Balai Polis Simpang Tiga dan hari ini (semalam) kami membuat laporan kepada Bank Negara Malaysia (BNM) Cawangan Sarawak bagi mencari jalan penyelesaian terhadap kes ini," katanya ketika ditemui di BNM, di sini semalam.



Seramai 12 penduduk Kampung Menjau, Batu 21, Jalan Kuching-Serian, di sini, hadir ke BNM, di sini, semalam untuk membuat laporan mengenai penipuan berkenaan, selain mendapatkan khidmat nasihat bagi menyelesaikan kes itu


sumber : mymetro

Upah RM5 minta pijak belakang sebelum cabul

Posted: 18 Dec 2012 05:15 PM PST


LAHAD DATU: Seorang lelaki warga asing mengambil kesempatan mencabul gadis berusia 10 tahun selepas meminta gadis itu memijak belakang badannya dengan bayaran RM5, dalam kejadian di rumah kongsi di Ladang Felda Sahabat 10, di sini, kelmarin.
Perbuatan suspek berusia 23 tahun terbongkar apabila gadis itu menceritakan kejadian itu kepada ibunya, jam 2 petang.

Terkejut dengan keadaan itu, ibu mangsa membawa anaknya menjalani pemeriksaan di hospital sebelum membuat laporan polis.


Susulan laporan itu, sepasukan polis menjalankan operasi dan menahan suspek di rumahnya beberapa jam selepas kejadian itu.

Pemangku Ketua Polis Daerah Lahad Datu, Asisten Superintendan Ang Seow Aun berkata, suspek warga Timor Leste ditahan reman untuk siasatan lanjut.


Beliau berkata, siasatan awal mendapati mangsa yang berjalan kaki seorang diri disapa suspek ke rumahnya sebelum diminta memijak belakang badannya dengan upah RM5.



"Kesempatan itu digunakan suspek untuk mencabul mangsa yang kemudian memaklumkan kejadian itu kepada ibunya," katanya.

Sementara itu, dalam kes berasingan pada hari sama, seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun menjadi mangsa cabul, juga oleh seorang lelaki warga asing di rumah kongsi Ladang Felda Sahabat 48.


sumber : mymetro

Si tempang tumpas jua

Posted: 18 Dec 2012 05:00 PM PST


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki tempang yang amat dikehendaki polis kerana disyaki mengetuai satu sindiket mencuri kereta akhirnya dicekup dalam keadaan aib ketika dia menyorok di dalam longkang berhampiran Jalan Loke Yew, di sini, awal pagi semalam.
Orang kelainan upaya (OKU) berusia 42 tahun itu ditahan kira-kira jam 2.30 pagi dan sebelum itu, dia dengan bersenjatakan pisau mencuri sebuah Proton Wira milik seorang lelaki di Jalan Kampung Pandan, di sini, kira-kira jam 7 malam kelmarin.
Pemilik Proton Wira itu, Mat Nawai Ariffin, 53, berkata, dia bersama menantu perempuan dan cucu sulungnya yang berusia sebulan bernasib baik kerana tidak diapa-apakan suspek.

"Saya bernasib baik kerana sempat mengeluarkan cucu dari kereta sebelum lelaki tempang bersenjatakan pisau itu melarikan kereta yang diletakkan di hadapan rumah," katanya.



Menurutnya, sebelum kejadian, dia bersama menantu dan cucunya baru tiba di rumah dari Sungai Besi dan menyedari kehadiran suspek membeli rokok di restoran bersebelahan rumahnya.


sumber : mymetro

Usah percaya khabar angin rusuhan

Posted: 18 Dec 2012 04:33 PM PST


SUNGAI PETANI: Polis di Kedah menasihati orang ramai supaya tidak terpengaruh dengan khabar angin dan berita palsu yang disebarkan dalam Facebook, Twitter dan blog ketika ini mengenai keadaan semasa di daerah ini.
Timbalan Ketua Polis Kedah, Datuk Abdul Ghafar Rajab, berkata tiada sebarang
pergaduhan atau apa-apa insiden kematian atau bakar masjid yang berlaku di

Sungai Petani.

Katanya apa yang tersebar melalui laman sosial dan blog semuanya palsu dan khabar yang disebarkan oleh pihak tidak bertanggungjawab.



"Keadaan di Sungai Petani adalah aman dan tenteram serta terkawal," katanya pada sidang media di sini, lewat malam ini.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment