borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


10 Most Desirable Women On Earth Versi Askmen.com (paling disukai)

Posted: 15 Dec 2012 08:45 AM PST


Setiap tahunnya situs Askmen.com selalu mengeluarkan daftar Most Desirable Women on Earth atau wanita paling disukai di dunia. Kemarin situs tersebut mengeluarkan daftar wanita untuk tahun 2012. Berikut ini 10 wanita yang ada dalam urutan pertama the most desirable women on earth..

10. Candice Swanepoel


9. Jessica Pare


8. Jessica Gomez


7. Kristen Stewart


6. Miranda Kerr


5. Emma Stone


4. Rihanna



3. Kate Upton


2. Mila Kunis


1. Jennifer Lawrence

(FOTO) Red Bull Cliff Diving, Turnamen Olahraga Paling Mengerikan

Posted: 15 Dec 2012 08:30 AM PST


Apakah anda pernah mendengar olahraga yang bernama Cliff Diving? Jika diterjemahkan ke dalam bahasa Indonesia maka menjadi Selam Tebing. Olahraga ini membutuhkan keberanian, mental serta kemampuan fisik yang luar biasa. Para atlet diharuskan mendaki tebing tinggi lalu meloncat untuk menyelam ke lautan luas. Bisa dibilang olahraga ini mirip dengan loncat indah, hanya saja menggunakan tebing, bukan papan biasa di kolam renang.

Baru-baru ini minuman energi Red Bull menyelenggarakan turnamen Red Bull Cliff Diving. Dalam turnamen ini peserta dari seluruh dunia diminta untuk meloncat dari tebing setinggi 30 meter, untuk menyelam ke dalam Samudra Atlantic dengan suhu air sekitar 22 derajat celcius.

Uniknya, turnamen kali ini diselenggarakan di tebing dengan celah yang sangat sempit, sehingga ada kemungkinan terjadinya benturan antara para atlet dengan tebing lain di sekitarnya. Ini dia beberapa dokumentasi Red Bull Cliff Diving..





Inilah Akibatnya Mengundang Orang Via Facebook

Posted: 15 Dec 2012 08:15 AM PST


Jangan pernah mengundang orang atau mengumumkan akan mengadakan pesta di media sosial, atau tanggung sendiri akibatnya. Itulah yang dialami oleh Ester Hines (56 tahun) dan anaknya Sarah yang merayakan ulang tahunnya yang ke-15. Sarah mengumumkan undangan pesta ulang tahunnya melalui facebooknya dengan harapan akan dibaca oleh teman-teman sekelasnya. Sayangnya Sarah lupa untuk mengatur agar posting tersebut hanya akan dibaca oleh teman-teman dekatnya saja.

Alhasil, semua teman facebooknya melihat undangan tersebut bahkan ada yang mempostingnya di twitter. Kemudian pada malam ulang tahun Sarah, ibunya Ester memperkirakan akan ada sekitar 30 tamu undangan, namun yang hadir adalah 800 orang remaja yang membawa alkohol. Saking banyaknya tamu yang datang, Sarah dan Ibunya bahkan tak bisa masuk ke dalam rumah mereka. Akhirnya pesta tersebut dibubarkan polisi. Namun keterkejutan Sarah dan Ibunya belum berakhir. Rumah mereka berantakan, rosak berat dan banyak dipenuhi coretan tangan remaja mabuk.






Lawak...Para Perempuan Gemuk Ini Mengupload Foto Galaunya Ke Internet

Posted: 15 Dec 2012 08:00 AM PST


Di zaman serba sudah ini jarang sekali kita melihat orang yang hidup tanpa beban dengan santainya. Yang ada hanyalah orang-orang yang sering menggalau ria.

Di dunia maya, khususnya facebook dan twitter banyak orang yang cuek saja mengungkapkan ekspresi dan bebannya dengan santai. Seperti yang dilakukan oleh para wanita-wanita gemuk ini yang mengekspresikan "selera seni' nya ke facebook dan twitter.

Dia pikir dirinya adalah Madonna

Si gendut ini benar-benar galau tiada terkira

Obsesi menjadi gadis Bond tidak kesampaian

Nampaknya dia perlu banyak belajar untuk memikat para lelaki

Benar-benar lucu dan menggelikan apa yang diungkapkan oleh gambar-gambar para gadis gemuk yang mengunggahnya di Twitter dan Facebook mereka.Ingin rasanya menahan tawa.
(Twitter, Facebook)

Isteri Sewaan, Profesi Baru Wanita Muda Thailand

Posted: 15 Dec 2012 03:00 AM PST




Sumber 

Foto Unik! Proses Pembuatan Mata Palsu di Laboratorium Jerman

Posted: 15 Dec 2012 02:00 AM PST


Kehilangan bola mata dapat mempengaruhi tidak hanya secara fisik tetapi secara psikologis. Meskipun mata buatan tidak mungkin dapat memulihkan penglihatan, tapi prosthetics modern begitu realistis sehingga membuat pasien tidak merasa malu untuk keluar rumah.


Sumber

Beruang Ingin Jadi Fotografer Profesional

Posted: 15 Dec 2012 01:00 AM PST




Sumber 

5 Jenis Jin Yang Ada Di Dunia

Posted: 15 Dec 2012 12:00 AM PST




Sumber 

Papan tanda amaran paling seru

Posted: 14 Dec 2012 11:30 PM PST

foto lucu orang indonesia

amacam agaknya ada yang berani buang sampah???

Wanita Ini Rela Menikahi Jasad Dalam Kubur

Posted: 14 Dec 2012 11:00 PM PST




Sumber

8 First Look Dari Koleksi Pre Fall 2013

Posted: 14 Dec 2012 10:30 PM PST

8 First Look Dari Koleksi Pre Fall 2013
Trend dunia fashion terus berputar, setelah digelar fashion week untuk trendSpring/Summer 2013. Kini para desainer mulai menunjukan beberapa koleksi terbaru untuk Pre Fall 2013.

Beberapa diantaranya adalah brand kenamaan seperti Gucci, Chanel, Prabal Gurung dan lain sebagainya.

Intip koleksi terbaik dari Chanel, Phillip Lim, Prabal Gurung, Proenza Schouler, Bottega Veneta, Derek Lam, Gucci, BCBG, dan Reed Krakoff dibawah ini! (secara berurut)

8 First Look Dari Koleksi Pre Fall 20138 First Look Dari Koleksi Pre Fall 20138 First Look Dari Koleksi Pre Fall 201310 First Look Dari Koleksi Pre Fall 2013
8 First Look Dari Koleksi Pre Fall 20138 First Look Dari Koleksi Pre Fall 20138 First Look Dari Koleksi Pre Fall 20138 First Look Dari Koleksi Pre Fall 2013


Gambar apakah ini?

Posted: 14 Dec 2012 10:00 PM PST

Mop of hair: Marcella Hernandez stunned officers when her mugshot   showed an uncanny resemblance to Cousin Itt  

Mop of hair: Marcella Hernandez stunned officers when her mugshot showed an uncanny resemblance to Cousin Itt


MARCELLA ANNA HERNANDEZ From Maricopa County Sheriff's Office. Cousin It of the Addam's Family
Uncanny: Hernandez was eventually forced to pull her hair back as she resembled Cousin Itt, right, in her previous one

Gadis cantik ini tak memilh pekerjaan

Posted: 14 Dec 2012 09:30 PM PST

Sebagai negara dengan jumlah penduduk terbesar di dunia, maka persaingan untuk mendapatkan tenaga kerja di China amat sangat keras dan sulit. Rupa yang cantik dan menawan belum tentu menjamin seseorang mendapat pekerjaan yang layak di China.

Seperti yang terjadi pada gadis cantik yang tidak mahu disebutkan namanya saat ditemui oleh seorang kawan di Nanjing. Dia terpaksa menjadi pemungut barangan terbuang kerana tidak mendapatkan pekerjaan walaupun dia lulusan sekolah menengah atas.

Karya Seni Menakjubkan Dari Teh Karya Seniman Inggris

Posted: 14 Dec 2012 09:00 PM PST




Sumber

Foto Penuh Cinta Dari Haiwan

Posted: 14 Dec 2012 08:30 PM PST

Mahatma Gandhi pernah berkata begini, "Di mana ada cinta, di situ ada kehidupan." Ya, dunia menjadi indah kerana cinta. Seperti kumpulan foto di bawah ini , haiwan-haiwan yang penuh kasih pada pasangannya, pada anaknya, atau pada haiwan lain walau berbeza jenis... (bahkan untuk musuh - anjing dan kucing). Dijamin so sweet deh,,,  liHat foto dibawah ini:







Subhanallah, Inilah rupanya rahsia dibalik nama Muhammmad

Posted: 14 Dec 2012 08:00 PM PST

Rahasia di sebalik nama Muhammad, di mana banyak makna yang tersirat dalam kebesaran nama yang sederhana itu. entah apakah ini merupakan salah satu mukjizat atau sekadar kebetulan saja, bahawa ada fakta menarik di abjad / huruf-huruf yang tersusun dari nama itu:

1. Kata Muhammad , jika kita gabungkan dalam bentuk normal mim ha mim dal, maka akan menjadi sebuah sekesta seorang manusia. sudah maklum adanya bahawa sebaik-baik makhluk / ciptaan yang pernah dicipta oleh Tuhan di alam semesta ini adalah manusia dengan kelebihan aqal mereka, sementara makhluk hanyalah hayawan dan planet-planet yang penuh rahsia.

Manusia Sempurna:



2. kata Ahmad , jika kita cermati satu-persatu hurufnya maksud huruf-huruf itu akan mennggambarkan sosok orang yang sedang melakukan solat, tahukah kita bahawa solat merupakan sebaik-baik doa dan ibadah yang pernah diperintahkanNya.

Ahmad Terpisah:

3. Kata Muhammad jika digabungkan huruf-hurufnya maka akan berbentuk layaknya manusia yang sedang sujud dalam solat. dalam ritual solat Sujud merupakan inti dari semua rukun-rukunnya, kerana pada saat sujud manusia menundukkan 8 bahagian tubuhnya di bumi bukti kepasrahan total kepada sang pencipta. hmmm betapa rahsia Tuhan sangat menggetarkan hati, saya yakin masih banyak tersirat rahsia-rahaisa lain di sebalik sosok, nama dan semua yang berkaitan dengan sang kekasih sejati ' Habibullah: Muhammad '.

Lihat ! Idea-Idea Unik dari Binder Clip

Posted: 14 Dec 2012 07:30 PM PST


Binder clip atau clip pengikat, biasanya lazim kita gunakan pada tumpukan kertas naskah yang diikat sedemikian rupa seperti halnya sebuah buku. Namun pada foto berikut, binder clip, mampu dijadikan alat-alat meja kantor yang unik dan kreatif.  !

(Sumber: uphaa.com)

Sumber : uphaa.com, uniknya.com

Gaji Isteri Tak Dibayar, Suami Protes Sambil Panjat Pohon

Posted: 14 Dec 2012 07:00 PM PST

COLOMBO – Seorang lelaki di Sri Lanka dilaporkan melakukan aksi protes dengan cara memanjat pohon dan mengancam tidak akan turun sebelum tuntutannya dipenuhi. Lelaki tersebut menuntut gaji isterinya yang tidak pernah dibayarkan oleh majikannya. 

Istri lelaki itu diketahui bekerja sebagai tenaga kerja wanita di Jordan. Lelaki itu mengaku telah berkali-kali mendatangi petugas yang berwenang di Sri Lanka untuk meminta bantuan, namun permintaan bantuan tersebut selalu ditolak.

Akhirnya, lelaki itu melakukan aksi panjat pohonnya di depan bagunan pejabat tenaga kerja luar negeri Sri Lanka. Di atas pohon, lelaki yang berasal dari wilayah barat Sri Lanka itu meneriakkan protesnya ke arah bangunan Demikian diberitakan Emirates247, Jumaat (14/12/2012).

Menurutnya, majikan isterinya tidak hanya tidak memberikan gaji yang merupakan haknya, namun juga dilarang untuk kembali ke Sri Lanka. Lelaki itu telah meminta petugas yang berwenang untuk membantu memulangkan isterinya. Tetapi permintaan tersebut tidak dapat dipenuhi oleh mereka.

Beberapa polis Sri Lanka kemudian mendatangi lokasi protes untuk menghentikan aksinya. Lelaki itu pun berhasil dipujuk untuk turun setelah polis berjanji akan menolong isterinya yang saat ini terperangkap di Jordan.(faj)

Penjaja Jakarta jual bakso babi

Posted: 14 Dec 2012 06:30 PM PST


JAKARTA: Agensi Pertanian dan Maritim Jakarta Selatan semalam berkata, penjaja di tiga daerah di sini menjual bakso babi yang disangka mereka diperbuat daripada daging lembu.
Ketua agensi berkenaan, Agung Priambodo berkata, pihak berkuasa mendapati penjaja yang berniaga di Cilandak, Kebayoran Baru dan Kebayoran Lama itu membeli daging babi mentah dari sebuah rumah sembelihan di Cipete untuk digunakan dalam penjualan bakso mereka. "Penjaja terbabit terpedaya dengan harga murah daging berkenaan. Daging babi berharga 40,000 (RM12.70) hingga 45,000 rupiah (RM14.28) sekilogram, manakala daging lembu dijual pada harga RM28.56 hingga RM31.73 sekilogram," katanya sebagaimana dipetik daripada beritajakarta.com.

Harga daging lembu semakin meningkat sejak beberapa minggu kebelakangan ini ekoran kerajaan mengehadkan kuota daging import untuk melindungi pengeluaran daging tempatan. Berikutan itu, sesetengah pihak yang licik cuba mengambil kesempatan permintaan tinggi itu dengan membungkus daging babi yang haram dimakan umat Islam bagi menggantikannya dengan daging lembu. Dalam sidang akhbar diadakan, polis dan wakil Asosiasi Pedagang Daging Lembu Indonesia (ASDI) mendakwa rumah sembelihan yang terletak di pasar tradisonal Cipete di Jakarta Selatan terbabit sudah melakukan penipuan itu sejak dua tahun lalu. Pekerja di rumah sembelihan terbabit mendakwa mereka ditipu oleh pembekal yang melumurkan darah lembu ke atas daging babi itu. - beritajakarta.com


sumber : mymetro

RM15,000 untuk buah zakar Bieber

Posted: 14 Dec 2012 06:00 PM PST


LOS ANGELES: Satu dokumen mahkamah mendakwa sekumpulan penculik merancang menjerut dan memotong kemaluan penyanyi pop remaja, Justin Bieber.
Dana Martin didakwa meletakkan harga RM7,500 bagi setiap satu buah zakar Bieber ketika dia mendedahkan rancangan untuk menculik, memotong kemaluan dan menjerut penyanyi terkenal itu.

Martin yang kini menjalani hukuman penjara dan mempunyai tatu Bieber pada kakinya, dituduh mengupah dua lelaki lain untuk menculik dan membunuh penyanyi itu, pengawal peribadinya dan dua mangsa yang tidak ada kaitan.


Menurut dokumen itu, dia mengupah Mark Staake untuk melaksanakan rancangannya selepas kecewa Bieber tidak mempedulikan usahanya untuk menghubunginya. Anak saudara Staake, Tanner Ruane kemudian menyertai rancangan itu.

Selepas mengumumkan hadiah wang berjumlah RM7,550 untuk kemaluan penyanyi berusia 18 tahun itu, Martin kemudian mengarahkan Staake dan Ruane untuk menjerut Bieber dengan tali leher.


Kumpulan itu didakwa merancang menyerang Bieber ketika dia mengadakan konsert di Madison Square Garden, New York pada 28 dan 29 November lalu.



Bagaimanapun, rancangan itu gagal selepas Martin mendedahkannya kepada pengawal penjara.

Secara kebetulan, Staake, 41, ditangkap pada 19 November kerana kesalahan lain ketika memandu dengan Ruane, 23.


Polis membebaskan Ruane tetapi merakamkan perbualan telefonnya dengan Martin mengenai rancangan membunuh Bieber itu.

Mereka menahan Ruane sekali lagi pada 20 November di New York dan menemui gunting jenama Fiskars Durasharp yang baru dibeli di dalam keretanya.


Kandungan perbualan telefon itu yang mendedahkan rancangan berkenaan dinyatakan dalam waran tangkap.


Dokumen berkenaan menyatakan: "Apabila Martin bertanya apa yang dibawa oleh Staake untuk memotong kemaluan mangsa, Ruane menjawab, dia sudah membeli gunting. Mengenai keengganan Staake untuk memotong kemaluan Bieber, Ruane berkata, dia akan melakukannya. "Martin kemudian mengesahkan, Ruane akan memperoleh RM7,500 untuk setiap buah zakar Bieber." Polis berkata, Martin memberitahu Ruane supaya menjerut Bieber dan mangsa lain dengan tali leher kerana ia serupa dengan yang digunakan ketika melakukan pembunuhan sebelum ini.


Martin kini menjalani dua hukuman penjara seumur hidup di Penjara New Mexico Selatan di Las Cruces selepas didapati bersalah merogol dan menjerut seorang gadis berusia 15 tahun pada 2000. - DM


sumber : mymetro

Wanita buang air tengah jalan naik angin hayun payung

Posted: 14 Dec 2012 05:45 PM PST


KUALA KANGSAR: Enam lelaki terpaksa bergelut dengan seorang wanita yang tiba-tiba mengamuk sebelum cuba menyerang orang ramai menggunakan payung besi dan pemutar skru.
Dalam kejadian jam 2 petang semalam, wanita berusia 50-an itu dikatakan mula meracau dan 'naik angin' apabila kereta dipandunya mengalami kerosakan di tengah-tengah jalan raya berhampiran Jalan Kuala Kangsar ke Taiping, di sini.

Saksi kejadian, Mohd Izudin Alwi, 30, berkata, kereta dipandu wanita itu tiba-tiba berhenti di tengah jalan menyebabkan kesesakan di laluan berkenaan. Menurutnya, wanita tempatan itu yang memakai kemeja-T jingga kemudian keluar dari kereta Proton Iswara dinaiki sebelum tiba-tiba membuka seluar dan membuang air kecil di tengah jalan.


"Saya terkejut dan tidak percaya dengan tindakan wanita itu. Malah, beberapa pengguna jalan raya turut berhenti kerana terkejut dengan perbuatan wanita itu.

"Beberapa orang awam yang cuba menegah dan menghalang perbuatan wanita itu bagaimanapun terkejut apabila wanita terbabit mengeluarkan payung dan pemutar skru sebelum cuba memukul orang ramai yang mendekatinya," katanya.


Difahamkan, kejadian berlaku apabila ada orang awam cuba memujuk wanita itu menyerahkan kunci kereta bagi membolehkan kenderaan yang rosak itu dialihkan ke pinggir jalan.


sumber : mymetro

Budak cuba uji senapang patah tertembak sepupu

Posted: 14 Dec 2012 05:30 PM PST


SRI AMAN: Sikap ingin tahu seorang kanak-kanak lelaki berusia lapan tahun untuk mencuba senapang patah milik bapanya yang disangkakan tidak berpeluru, mengundang padah apabila tertembak sepupunya berusia sembilan tahun dalam kejadian di Rumah Panjang Ngulu Empaling, Pantu, dekat sini kelmarin.
Dalam kejadian jam 9 pagi itu, kanak-kanak berkenaan mengarahkan senjata api itu ke luar tingkap dan melepaskan satu das tembakan yang mengenai bahu kiri mangsa kerana menyangkakan senapang berkenaan tidak berpeluru.

Timbalan Ketua Polis Daerah Sri Aman, Asisten Superintendan Ang Tuan Teck berkata, berdasarkan siasatan awal, kanak-kanak terbabit mengambil kunci yang disangkut di dinding sebelum masuk ke bilik bapanya untuk mencari raket badminton.


Katanya, ketika menyelongkar bilik berkenaan, kanak-kanak terbabit ternampak selaras senapang patah yang disandarkan di sebelah almari pakaian.

"Kerana ingin tahu, kanak-kanak itu mengambil senjata berkenaan dan mengacukannya ke luar tingkap dan kebetulan ketika itu sepupunya bermain di luar rumah.


"Difahamkan sepupu lelakinya itu melihat perbuatan kanak-kanak terbabit sebelum memetik picu kerana menyangkakan senapang itu tidak diisi peluru," katanya ketika dihubungi.



Katanya, malangnya senapang itu meletup sebaik picu ditekan menyebabkan peluru terkena bahu kiri mangsa sekali gus meraung kesakitan dan berlaku pendarahan teruk.

Difahamkan, ahli keluarga mangsa yang dikejutkan dengan kejadian itu segera membawanya ke Hospital Sri Aman untuk rawatan sebelum dipindahkan ke Hospital Umum Sarawak (HUS) jam 7 malam kelmarin.


"Ketika ini mangsa dilaporkan dalam keadaan stabil dan serpihan peluru yang masuk ke dalam bahu mangsa dikeluarkan. Difahamkan, mangsa dipindahkan ke wad biasa untuk menerima rawatan selanjutnya.

"Polis turut mengambil keterangan sepupu mangsa serta pemilik senjata api bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 37 (Akta Senjata 1960)," katanya.


sumber : mymetro

Terlalu ghairah mahu jadi pelakon

Posted: 14 Dec 2012 05:15 PM PST


KUALA LUMPUR: "Mana-mana wanita yang ingin hadir ke sesi uji bakat menjadi pelakon, perlu datang bersama teman dan tentukan lokasinya dibuat di pejabat dan bukannya di rumah," kata pelakon berpengalaman, Sharifah Shahora Syed Akil.
Menurutnya, masalah wanita ditipu sering berlaku apabila maklumat mengenai sesi uji bakat tidak jelas. Malah, sikap bakat baru yang ambil mudah dan terlalu ghairah mahu menjadi pelakon mengundang risiko ditipu.

"Ramai yang teringin menjadi artis, tetapi tidak tahu apa yang harus mereka lakukan sebelum pergi sesi uji bakat. Industri hiburan tempatan menjadi kotor apabila adanya individu yang mengambil kesempatan," katanya ketika dihubungi, semalam.


Shahora, 38, berkata, wanita yang ingin hadir sesi uji bakat juga perlu mengenakan pakaian bersesuaian agar tidak mendorong situasi tidak diingini berlaku.

"Jika mahu ditawarkan watak seksi sekalipun, ia bukan terletak pada pakaian ketika hadir sesi uji bakat. Sebagai langkah berjaga-jaga, mereka perlu pastikan uji bakat yang dijalankan mendapat surat kebenaran pihak berwajib," katanya.


Shahora mengulas laporan muka depan akhbar ini semalam mengenai seorang gadis berusia 21 tahun dicabul seorang pelakon tambahan ketika menjalani sesi uji bakat di sebuah rumah.



Dalam laporan itu, mangsa tertarik menyertai sesi uji bakat itu selepas terbaca iklan dibuat lelaki terbabit dalam laman sosial facebook (fb) untuk mencari pelakon wanita baru memegang watak heroin dalam sebuah filem yang akan diterbitkan.

Sementara itu pelakon popular, Rosyam Nor berkata, apa yang berlaku menunjukkan salah satu cara penipuan mudah menerusi laman sesawang untuk memerangkap orang ramai, khususnya golongan wanita.


"Individu itu boleh merujuk kesahihan produksi terbabit dengan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas)," katanya.

sumber : mymetro

Kecewa nama bapa diperalat

Posted: 14 Dec 2012 05:00 PM PST


SHAH ALAM: "Kami adik-beradik sangat kecewa apabila ada individu yang menyalahgunakan nama bapa semata-mata untuk menipu orang ramai dan mencemarkan imej kaedah rawatan Islam," kata Hamdi Haron, anak kedua kepada Pengasas dan Penasihat Darussyifa', Datuk Dr Haron Din.
Hamdi, 39, berkata, lebih menyedaihkan apabila ada pihak yang menyalahkan bapanya dan Darussyifa' jika rawatan yang dilakukan si penyamar tidak menjadi sedangkan banyak wang sudah dihabiskan.

Hamdi, yang juga Ahli Jawatankuasa Tugas-Tugas Khas Darussyifa' menegaskan bapanya tidak sesekali mengenakan sebarang bayaran ke atas apa jua rawatan yang dijalankan kerana ia terpulang kepada individu berkenaan untuk memberikannya sebagai sagu hati.


Katanya, Darussyifa' dan Haron tidak pernah menjual sebarang batu azimat untuk dijadikan cincin mahupun loket kononnya dapat menangkis ilmu sihir terhadap mereka.

"Mempercayai batu tertentu mempunyai kuasa untuk menghindar dari terkena sihir adalah syirik hukumnya dan ia boleh menyesatkan umat Islam," katanya kepada Harian Metro, semalam.


sumber : mymetro

Dadah kotak tisu

Posted: 14 Dec 2012 04:30 PM PST


KUALA LUMPUR: Menyembunyikan dadah dalam kotak dan dibawa menggunakan plastik kedai serbaneka 24 jam. Itulah helah digunakan kumpulan pengedar dadah kecil-kecilan dalam menjalankan aktiviti pengedaran dadah mereka.
Namun, hasil maklumat awam dan risikan, empat lelaki masing-masing dua warga Pakistan dan dua Nigeria ditahan dalam dua serbuan berasingan membabitkan nilai rampasan RM280,000.

Difahamkan, ketika ditahan polis menemui dadah dalam kotak tisu dan kotak kasut yang diletakkan dalam plastik kedai serbaneka bagi mengaburi mata pihak berkuasa.


Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, Superintendan Adnan Azizon berkata, dalam serbuan pertama Ahad lalu kira-kira jam 9 malam, polis menahan dua lelaki warga Pakistan berusia 27 dan 28 tahun.

"Kedua-dua suspek terbabit ditahan di tempat letak kenderaan di Cap Square, Jalan Munshi Abdullah. Hasil penahanan itu, kami menemui 1.6 kilogram (kg) dadah dipercayai jenis syabu.


"Nilai rampasan dianggarkan lebih RM170,000. Malah, ujian saringan air kencing kedua-duanya juga positif dadah," katanya ketika sidang media di IPK Kuala Lumpur, di sini, semalam.



Beliau berkata, suspek direman hingga esok untuk siasatan lanjut dan pihaknya percaya mereka adalah pengedar dadah kecil-kecilan di sekitar Lembah Klang.

Suspek yang bekerja di kedai menjual pakaian dikesan melakukan aktiviti pengedaran dadah sebagai pendapatan sampingan sejak empat tahun lalu.


Bagi kes kedua, Adnan berkata, pihaknya menahan dua lelaki warga Nigeria berusia 27 tahun pada Rabu lalu kira-kira jam 6 petang di sebuah hotel bajet di Cheras, di sini.

"Hasil pemeriksaan menemui dadah jenis syabu 996 gram dengan nilai rampasan berjumlah RM112,000. Mereka ditahan reman bermula semalam (kelmarin) hingga 19 Disember ini.


"Kedua-dua suspek dikesan masuk ke negara ini tahun lalu menggunakan pas pelajar. Siasatan mendapati mereka belajar di institut bahasa di Taman Maluri dan ibu kota," katanya.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment