borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Upps!! Busana S*xy Dibuat Dari Kondom

Posted: 24 Nov 2012 08:45 AM PST


Kondom tak hanya berfungsi sebagai alat pencegah kehamilan dan pelindung dari infeksi penyakit menular seksual saja. Oleh orang-orang kreatif, kondom ternyata bisa menjadi bahan busana yang seksi, dan penuh dengan warna-warni.

Busana Sexy Dibuat Dari Kondom(Sumber:wordpress.com,uniknya.com)

Ada beberapa perancang busana yang telah mengkreasikan rancangan busana terbaiknya menggunakan kondom. Nguyen Minh Tuan dari Vietnam misalnya.
Busana rancangan Tuan cukup indah, dan didesain melekat di tubuh. Bahkan ia berhasil merancang busana seksi nya itu dari 700 kondom. Dan busana uniknya ini merupakan kreasi untuk proyek kelulusannya dari Van Lang University di Ho Chi Minh City, seperti yang dilansir odditycentral.
Tuan memberi judul busana rancangannya itu dengan 'Breaking the Condom Taboo'. Namun, tujuannya membuat busana kondom itu bukan hanya sekedar sebagai tugas akhir, melainkan juga untuk meningkatkan kesadaran orang Vietnam tentang pemakaian kondom.
Ia berharap dengan busana kondom itu, cara pandang orang Vietnam perihal seks dan seks aman berubah. Tuan berusaha mendorong lelaki Vietnam memakai kondom untuk mencegah penularan penyakit kelamin, seperti AIDS. (**)
Sumber : odditycentral & solopos, uniknya.com

Gaya baru rambut Lady Gaga

Posted: 24 Nov 2012 08:30 AM PST


Ingin lihat seperti apa gaya rambut barunya Gaga? Ini dia!

1

2

3

4
(FOTO: Berbagai sumber via Buzzfeed)

Ritual Unik Di Jepun Mandi Dengan Air Ais

Posted: 24 Nov 2012 08:15 AM PST


Musim dingin mungkin tidak seberapa jika dibandingkan dengan mandi memakai air ais, salah satu ritual mandi air ais ada di negara Matahari Terbit Jepun. Jika melompat ke dalam bak berisi ais bukanlah ide yang menyenangkan, maka berbeda halnya dengan di Jepun.
dan berbagai sumber lainnya, para lelaki dan wanita di Jepun berduyun-duyun melompat ke sebuah kolam penuh air dingin.


Masyarakat Tokyo, Jepun, memiliki sebuah tradisi unik menyambut tahun baru. Puluhan warga Jepun menyiramkan air ais dingin ke tubuhnya. Walaupun berada pada suhu 48 derajat F, para peserta harus membasahi tubuh dengan air dingin. Para pesertapun terlihat sangat antusias. Kelihatannya gila untuk dilakukan, tetapi mereka percaya tradisi ini biasa dilakukan dalam sebuah upacara untuk membersihkan pikiran dan tubuh siap untuk tahun baru. Serta sebagai tanda penyucian diri dari dosa-dosa di masa silam. Anda Mau mencobanya di rumah ?
 



GALLERY FOTO-FOTO RITUAL MANDI AIR AIS di JEPUN :


pojokasikblog.blogspot.com - Ritual Unik Di Jepang Mandi Dengan Air Es


pojokasikblog.blogspot.com - Ritual Unik Di Jepang Mandi Dengan Air Es


pojokasikblog.blogspot.com - Ritual Unik Di Jepang Mandi Dengan Air Es


pojokasikblog.blogspot.com - Ritual Unik Di Jepang Mandi Dengan Air Es

Budak ini didera secara brutal...gila

Posted: 24 Nov 2012 08:00 AM PST


Selayaknya ke budak kecil ini diperlakukan seperti ini??? Bayangkan trauma yang akan dihadapi apabila ia membesar. Anak yang sepatutnya diberikan kasih sayang dengan teguran dan nasihat bukan dengan pukulan yang berparut dibadan dan hatinya. Malang sungguh nasib mu… punyai orang tua yang tak berhati perut, lebih hina dari binatang dihutan…

sumber : bestoneoffour

Se*sinya HyunA di Majalah Cosmopolitan

Posted: 24 Nov 2012 07:00 AM PST


Si seksi yang satu ini melakukan sebuah pemotretan terbaru dengan majalah 'Cosmopolitan' yang merupakan perpaduan sempurna antara lucu, seksi dan juga hot. Anda boleh lihat di foto-fotonya kalau tak percaya.
Kombinasi unik ini mempamerkan susuknya yang sempurna.
Si cantik HyunA akhir-akhir ini sibuk dengan jadualnya sebagai penyanyi dan juga shooting CF di LA, serta Ia juga bertemu dengan Scooter Braun. Dia juga salah satu dari tiga model baru untuk Soju 'Chum-Churum', serta melakukan promosi dari lagu barunya, "Ice Cream".

Siapa Yang Berani Melalui Jambatan Ini?

Posted: 24 Nov 2012 06:00 AM PST


Sebuah jambatan unik berhasil diciptakan oleh seorang seniman berbakat Olivier Grossetête. Jambatan yang terangkat atas bantuan balon besar berisi helium ini dijuluki Pont de Singe (jambatan monyet). Jembatan ini membentang di sebuah danau di Tatton Park, sebuah tempat yang indah di barat laut Inggris.


Sumber

Aneh !! Koma Selama 42 Tahun Akhirnya Meninggal

Posted: 24 Nov 2012 05:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Video, Kucing Yang Sedang Tertidur Lena Di Atas Meja

Posted: 24 Nov 2012 04:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Wow... Gelas Berbentuk Keyboard Komputer

Posted: 24 Nov 2012 03:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Wow, Pemandangan Sawah Terhebat Di Dunia

Posted: 24 Nov 2012 02:00 AM PST




Sumber 

Kehebatan KAMERA dengan RESOLUSI 16 GIGA PIXEL

Posted: 24 Nov 2012 01:00 AM PST


kehebatan KAMERA dengan RESOLUSI 16 GIGA PIXEL


The Highest Resolution Image Ever, 16 Gigapixels

Foto unik terbaik dunia

Posted: 24 Nov 2012 12:00 AM PST


Chriss Maddocks Tukang Pos Tercepat

Posted: 23 Nov 2012 11:30 PM PST

Chris Maddocks / Foto dailymail.co.uk/


Chris Maddocks (55) merupakan seorang mantan atlet Olimpiade pasukan nasional Inggris untuk lumba jalan kaki.

Olimpiade Los Angeles 1984 merupakan awal dari perjalanan karir Chris di dunia atletik. Namun siapa yang menyangka atlet ini kini bekerja sebagai penghantar surat (post man) di perusahaan Royal Mail.



Chris mengungkapkan bahwa beberapa teman kerjanya hampir tidak mempercayai bahwa Chris memiliki latar belakang sebagai atlet nasional Inggris. Tahun 2002 Chris memutuskan untuk meninggalkan kariernya dari dunia atletik, ia melanjutkna karirnya sebagai reporter olahraga di salah satu stesen TV sebelum ia bekerja sebagai penhgantar surat (post man) di Royal Mail.

Fashion Show Unik, Model Bergaya Dengan Tangan Terikat

Posted: 23 Nov 2012 11:00 PM PST


Dunia fesyen memang selalu menghadirkan sesuatu yang baru dan unik. Tidak terkecuali dengan peragaan busananya, berbagai cara dilakukan agar semua mata menoleh kepada koleksi baru sang desainer dengan menghadirkan peragaan busana yang luar biasa.
Tidak mahu kalah dengan desainer lain yang sudah ternama, seorang desainer gaun pengantin asal Brazil, Samuel Cirnansck menghadirkan sesuatu yang ekstrem pada peragaan busana yang digelar salam rangka Spring Fashion Week di Sao Paolo, Brazil. Entah apa yang dipikirkan tetapi Samuel menghadirkan model-model yang berjalan dicatwalk dengan tangan terikat dan mulut yang tersumpal
Model yang Terikat
Sejumlah model bergaya diatas catwalk tetap terlihat cantik meskipun tangannya terikat dan tampak tersiksa.

Aktor Twilight Ini Punya Tato Botol Sos

Posted: 23 Nov 2012 10:30 PM PST




Para selebriti dikenal dengan tato mereka yang tidak biasa, tapi Jackson Rathbone mungkin boleh memenangkan penghargaan untuk tato selebriti paling aneh. Bintang Twilight yang berusia 27 tahun ini menunjukkankan tato barunya pada The Wendy Williams Show, yaitu botol sos. Botol Sos Tomato Heinz klasik ini memakan sebahagian dari betis kanan sang bintang.

Wendy Williams berusaha sekuat tenaga untuk menyembunyikan keterkejutannya ketika aktor - yang memerankan Jasper Cullen dalam franchise Twilight - melepaskan sepatu boot koboinya di acara yang berbasis di New York itu. Seperti kebanyakan orang, Wendy dengan cepat bertanya apa yang membuat selebriti yang dibesarkan di Texas ini membuat tato seperti itu.

"Aku benci sos."  ujarnya bercanda. "Tidak, tidak, aku suka sos. Aku punya banyak Flack ketika tumbuh di keluargaku."
"Ayahku berkata 'Apa kau ingin menambahkan hamburger kecil untuk botol sos itu?' Aku seperti, Aku benci lawak itu,'' kata Jackson kepada penonton.


Jackson juga berbicara tentang menjadi seorang ayah. Bintang Twilight dan kekasihnya, Sheila Hafsadi, memiliki anak pertama putra mereka, Monroe Jackson Rathbone V1 - yang dipanggili Roe - pada bulan Julai tahun ini.Kekasih Rathbone ini adalah seorang penari burlesque tapi sekarang dia memiliki pekerjaan yang lebih berat, Jackson mengatakan: "Sekarang dia memiliki pekerjaan yang paling sulit dari semua pekerjaan - dia seorang ibu full time," katanya. Saya mendapat bagian yang menyenangkan yaitu membuat bayi." Ibu baptis bayi tersebut adalah co-star Nikki Reed yang bermain sebagai adiknya, Rosalie, dalam Twilight Saga.

Aneh ,, Wanita Bekerja Sebagai Model Pakaian Lelaki

Posted: 23 Nov 2012 10:00 PM PST


  • detail berita





Sumber

Cinta Pada Merpati, Pasangan Ini 17 Tahun Tak Keluar Rumah

Posted: 23 Nov 2012 09:30 PM PST


 Inilah kisah menakjubkan dari pasangan asal Austria yang menemukan burung merpati terluka dan memutuskan untuk merawatnya hingga sembuh – bahkan mereka rela tak keluar rumah selama bertahun-tahun.
And Bertl dan Irmi Reiterer belum pernah pergi bercuti selama lebih dari 17 tahun setelah mengadopsi seekor burung merpati yang terluka.
Pecinta binatang asal Austria ini mengaku menemukan burung merpati tersebut di pinggir jalan dengan keadaan yang mengkhuatirkan – kedua sayapnya patah akibat tertabrak kereta.
Reiterer (84) mengatakan : Kami memberinya makanan dan membawanya ke doktor haiwan untuk dirawat, setelah itu kami menempatkannya di bawah garasi – pada bulan April 17 tahun yang lalu.


Saking Cinta Pada Merpati, Pasangan Ini 17 Tahun Tak Keluar Rumah(sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Lalu mereka membuatkannya sarang dengan menggunakan oven di rumah mereka di Salzburg.
"Kaerna cedera, burung merpati malang ini tidak akan pernah terbang lagi dan pada hari Natal ketika saya sengaja meninggalkan pintu terbuka ia datang dan kemudian melompat ke dalam oven yang baru saja digunakan dan masih hangat – dan menolak untuk keluar," ucap Reiterer seperti dilansir orange.
Pasangan tersebut menamakan burung merpatinya dengan nama Susi. Dan mereka menyatakan jika mereka tidak boleh membayangkan hidup tanpanya meski burung itu sudah berusia lanjut.
Kecintaanya pada burung merpati juga di tunjukan oleh nyonya Reiterer (77), yang mengatakan bahwa ia harus menunggu sampai burung kesayangannya berjalan-jalan di sekitar rumah agar ia dapat mencuci piring kerana tidak mahu mengganggunya saat ia sedang tidur.
"Saya tidak menyesali kenyataan bahwa kita tidak pergi berlibur kerananya – kita tidak melakukan banyak perjalanan meskipun kami memiliki sebuah gubuk ski di distrik dan biasannya kami hanya bisa pergi ke sana untuk 1 hari saja," kata nyonya Reiterer.
Vet Heide Maria Müller mengatakan: "Susi adalah burung merpati yang tidak biasa. Saya mengerti bahwa merpati dapat hidup sampai 20 tahun, tetapi itu di alam liar, di luar habitatnya burung tidak akan berhasil hidup selama itu."
" Namun Susi hidup dengan pasokan makanan yang baik dan tidak ada predator, ia memiliki peluang bagus untuk mencapai usia yang lebih tinggi," tutup Müller. (**)
Sumber : orange.co.uk, uniknya.com

Aneh !!! Crew Pesawat Ini Suka Berdoa dan Menyembah kotak jus

Posted: 23 Nov 2012 09:00 PM PST

Crew atau awak kabin pesawat di China ternyata punya banyak kebiasaan aneh. Dibalik sifat religiusnya, ternyata mereka juga masih percaya dengan yang namanya tahyul. Banyak pramugari di China meyakini bahwa jenis jus buah tertentu dapat membuat doa-doa mereka terjawab. 

Contohnya seperti yang dilakukan oleh seorang crew dari syarikat  China Southern Airlines ini. Dia menumpuk beberapa kotak minuman jus jeruk diatas meja dapur pesawat sehingga membentuk tulisan 正点 zheng dian yang dalam bahasa China artinya tepat waktu. Kemudian sambil memegang tiga buah dupa, dia pun berdoa dan menyembah tumpukan kotak jus tersebut sambil bergumam sendiri, "Harap beritahu penerbangan tiba tepat waktu".



Seorang pramugari dari China Eastern bahkan mengatakan bahawa mereka kadang-kadang menyembah jus peach, sebagai "buah persik jus" dalam bahasa China adalah tao zhi, yang terdengar sama dengan dua kata pertama dari idiom "tao zhi yao yao," atau "ambil satu untuk menyembuhkan". Selain itu, mereka menyembah jus buah berjenama "Bi Lin" yang dalam bahasa China merupakan homonim untuk" 必 灵, "atau" tentu efektif, "berharap bahwa doa-doa mereka akan dijawab.

Aksi Crew Pesawat Yang Suka Berdoa Sambil Menyembah Kotak Jus Jeruk ini sebenarnya baru sebagian saja dari banyak aksi konyol yang sering kali dilakukan oleh para pekerja pesawat di China.

sumber  

Wow, Tamara Ecclestone Koleksi 30 Beg Hermes

Posted: 23 Nov 2012 08:30 PM PST


Beg selalu menjadi benda berharga bagi para wanita. Sama halnya dengan Tamara Ecclestone yang sangat mencintai beg, terutama beg Hermes Birkin yang dengan percaya diri dipamerkannya.

Anak dari Ayah seorang billionaire, Bernie Ecclestone, yang juga merupakan orang nombor empat terkaya di Inggris, Tamara Ecclestone sangat gemar mengumpul beg  Hermes Birkin. Kegemarannya itu pun membuat keinginannya berbelanja beg Hermes tak terbendung. Saking hobinya mengoleksi, hal itu pun membuat sang ayah  kagum.

Puluhan koleksinya tersebut ia tempatkan dalam sebuah ruangan khusus yang ia jadikan walk-in wardrobe, dimana menjadi tempat penyimpanan seluruh barang-barangnya mulai dari seluruh busana rancangan desainer, aksesori, kasut dan beg. Di bahagian tempat kasut, terlihat lebih dari 120 pasang kasut karya Louboutin.

Tak hanya itu, ia juga memiliki satu almari yang dirancang penuh secara eksklusif diisi oleh 30 beg Hermes Birkin dalam setiap warna.

"Ibu pernah berkata pada saya ketika dia melihat ruangan dan memperhatikan tempat penyimpanan seluruh koleksi saya ini, dia berkata "Kamu gila, Tamara! Ini tidak normal!" meski Ibu bilang ini tidak normal, tapi inilah yang membuat saya bahagia," tutupnya. Demikian yang dilansir Dailymail(ind)
(tty)

Lelaki Ini Nyaris Maut Ditekap Pay**ara Kekasihnya

Posted: 23 Nov 2012 08:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, UNNA - Seorang wanita berdada besar, didakwa cuba membunuh kekasihnya, dengan cara menekap menggunakan payudaranya yang berukuran DD.
Franziska Hansen (33) didakwa dengan pasal 'percobaan pembunuhan dengan senjata', setelah pengacara korban menyatakan, Franziska cuba menekapnya, sambil berpura-pura bahawa itu adalah bagian dari permainan seks.
Perempuan asal Jerman membantah tuduhan itu, dan mengatakan itu memang sebuah permainan seks. Demikian dilaporkanDaily Mail dan dikutip The Mirror, Jumaat (23/11/2012).
Namun, Tim Schmidt, korban sekaligus kekasih terdakwa mengungkapkan, Franziska memang sudah berniat membunuhnya. Dalam pembicaran di telepon, Franziska mengatakan ingin membuat kematian kekasihnya semenyenangkan mungkin.
Di pengadilan Kota Unna, Jerman, Schmidt menceritakan peristiwa yang ia alami. Kejadian berawal saat ia berhubungan seks dengan kekasihnya, Mei 2012.
Tiba-tiba, Franziska menyambar kepala Schmidt, lalu mendorongnya di antara payudaranya, dengan sekuat tenaga.
"Aku tidak boleh bernafas lagi. Mungkin saat itu wajahku sudah membiru. Saat itu saya pikir saya akan mati," ujar Schmidt.
Singkat cerita, Schmidt berhasil lolos dari sekapan payudara kekasihnya. Ia kemudian melarikan diri dengan bogel ke rumah tetangganya. Schmidt menduga, sang kekasih mencoba membunuhnya, keraa ia memang merancang meninggalkan perempuan yang sudah ia kenali sekitar empat tahun.

‘Hantu’ dera, cabul budak

Posted: 23 Nov 2012 07:30 PM PST


BANGKOK: Ibu bapa beberapa kanak-kanak membuat laporan polis bahawa anak mereka didera secara fizikal dan seksual ketika menaiki kereta api hantu dalam pesta ria di Ranong.
Laporan serangan itu berlaku pada festival tahunan Loy Krathong di Ranong, daerah Muang.

Seorang kanak-kanak lelaki berusia 13 tahun berkata, dia ditumbuk di muka oleh seorang pekerja di situ. Bapa kanak-kanak terbabit berkata, anaknya keluar dari tempat itu dengan lebam di muka dan hidungnya berdarah.


Dua kanak-kanak perempuan berusia 11 dan 13 tahun pula mendakwa dicabul dalam kereta api gelap itu. Mereka berkata, mereka diraba dan dicium oleh seorang daripada empat pekerja yang berpakaian seperti hantu untuk menakutkan pengunjung. - BP

sumber : mymetro

Ditembak mati ‘lelaki kencing’

Posted: 23 Nov 2012 07:00 PM PST


NEW DELHI: Seorang lelaki menembak mati jirannya, seorang gadis belasan tahun selepas mangsa menegur perbuatannya membuang air kecil berhampiran pintu pagar rumah mereka.
Polis berkata, gadis itu, Yusra, 17, ditembak dua kali oleh lelaki terbabit yang memecah masuk rumah mangsa di daerah Nizamuddin malam Rabu lalu dan turut mencederakan ibu gadis itu.

"Yusra sebelum itu memarahi lelaki itu kerana membuang air kecil di pintu pagar bangunan tempat mereka tinggal," kata jurucakap polis, Ajay Chaudhry. - AFP


sumber : mymetro

Masak untuk anak mati

Posted: 23 Nov 2012 06:30 PM PST


BANGKOK: Seorang wanita tua berusia 80 tahun memasak makanan untuk anak lelakinya yang berusia 60 tahun tanpa mengetahui lelaki itu sudah meninggal dunia.
Polis dihubungi untuk menyiasat kematian itu di tambon Khlong Krachong di daerah Sawankhalok, Sukhothai semalam. Dalam rumah kayu ala Thai, polis menemui Jamnien Sangkhathong sedang memasak di dapur. Di tingkat atas mayat anak lelakinya, Winai Sangkhathong terbaring dengan ditutup selimut. Wanita yang nyanyuk itu mungkin tidak menyedari anaknya sudah mati.

Apabila dia menyedari ramai orang cuba memasuki kediamannya, Jamnien menyangka dia dalam bahaya lalu mencapai sebilah pisau. Ia mengambil masa sejam untuk polis menenangkannya dan mendapatkan mayat Winai, menurut laporan akhbar Post Today. Polis mendapati Winai sudah mati sekurang-kurangnya lebih daripada 10 jam. Kesan muntah turut ditemui pada mayatnya. Menurut jiran tetangga, Winai dikenali sebagai kaki botol, manakala ibunya pula menghidap demensia. Jamnien bangun untuk menyediakan sarapan pagi buat anak lelakinya tanpa menyedari lelaki itu sudah mati sebelum seorang rakan datang untuk menziarahi Winai. - Post Today


sumber : mymetro

16 anak belum cukup buat Sue

Posted: 23 Nov 2012 06:00 PM PST


PASANGAN suami isteri Sue dan Noel bersama anak mereka kini tinggal di sebuah rumah sembilan bilik tidur di Morecambe, Lancashire.
PASANGAN suami isteri Sue dan Noel bersama anak mereka kini tinggal di sebuah rumah sembilan bilik tidur di Morecambe, Lancashire.
LONDON: Wanita digelar "Ibu Super Britain," Sue Radford, selamat melahirkan anak ke-16 dan belum bercadang untuk berhenti hamil.
"Saya mahu anak lagi," katanya kepada media, semalam.

Kenyataan itu dibuat Sue, 37, sejurus selepas dia dan anak bongsunya, Casper, tiba di rumah mereka di Morecambe, Lancashire.


Rumah itu pernah menjadi pusat penjagaan kanak-kanak kurang bernasib baik.

Kata Sue, dia sentiasa seronok menjadi ibu.


"Kami berasa sangat bertuah," katanya. Sue hamil kali pertama ketika berusia 14 tahun dan sejak itu, dia dan pasangannya, Noel, 41, bertekad untuk membesarkan sendiri anak sulung mereka, Chris, kini 23 tahun.



Keputusan itu dibuat kerana Sue dan Noel sendiri diserahkan kepada keluarga angkat sebaik saja dilahirkan. Sue dan Noel berkahwin empat tahun kemudian dan anak kedua mereka, Sophie, 18, menyusul, sebelum diikuti Chloe, 17; Jack, 15; Daniel, 13; Luke, 11; Millie, 10; Katie, 9; James, 8; Ellie, 7; Aimee, 6; Josh, 4; Max, 3; dan Tilly May, 2.

Anak ke-15 Sue dan Noel, Oscar, lahir pada Oktober tahun lalu sebelum Casper hadir tujuh minggu lalu.


Kata Sue, Casper disambut doktor hanya selepas dia berada 16 minit di dalam bilik bersalin. Menurutnya, kehadiran Casper bagaikan satu mimpi dan melengkapkan kegembiraan dinikmati mereka sekeluarga.

"Saya menjadi emosional apabila melihat semua anak bersama.


"Saya tahu orang memerhatikan kami dan menyangka ada antara anak ini tidak mendapat perhatian sewajarnya," katanya.


Bagaimanapun, kata Sue, orang ramai tidak memahami bagaimana dia dan Noel memberi sepenuh perhatian kepada keluarga bagi memastikan semua anak mereka membesar dengan kasih sayang. Disebabkan jumlah anak begitu ramai, Sue dan Noel menggunakan sebuah bas mini untuk membawa mereka ke sesuatu destinasi. Mereka juga membelanjakan �250 (RM1,220) seminggu untuk membeli makanan.


Setiap hari, tiga buku roti dihabiskan bersama dua kotak bijirin dan 10 liter susu sebagai sarapan.


Hidangan biasa mereka menggunakan 16 potong daging babi, hampir 7 kilogram kentang, tiga kubis dan 30 lobak merah. Di rumah sembilan bilik tidur itu, Sue dibantu sebuah mesin basuh pakaian serta peti sejuk bersaiz besar. Keluarga itu pasti semakin sesak kerana Sophie baru saja melahirkan anak - sekali gus menjadi cucu pertama Sue dan Noel. - TS


sumber : mymetro

Tersilap beri ‘puting’

Posted: 23 Nov 2012 05:45 PM PST


KUALA TERENGGANU: "Biasanya anak sulung memberi puting kepada adiknya untuk menenangkannya apabila menangis, namun malangnya kali ini dia tersilap memberi biji rambutan," kata Fatin Syamimi Azman, 18, ibu kepada Mohd Hafizie Farhan Mohd Aizudin, bayi lelaki berusia dua bulan yang meninggal dunia semalam akibat tercekik biji rambutan di rumahnya di Kampung Laut, di sini.
Fatin Syamimi yang ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, berkata dalam kejadian kira-kira jam 4 petang kelmarin, dia sedang bekerja sebelum terkejut apabila menerima panggilan telefon daripada suami, Mohd Aizudin Razali, 26, memaklumkan Mohd Hafizie Farhan tercekik biji rambutan diberikan abangnya, Mohd Haikal Fikri, 2. 
"Saya difahamkan Mohd Haikal dan suami sedang memakan rambutan di ruang tamu tetapi suami kemudian bergegas ke dapur membuat susu selepas melihat Mohd Hafizie yang berada di bilik terjaga daripada tidur.

"Bagaimanapun, Mohd Haikal yang mendengar adiknya menangis masuk ke bilik dan menyuapkan biji rambutan mungkin kerana mahu menenangkan adiknya ketika suami masih di dapur.



"Tindakan Mohd Haikal hanya disedari suami apabila melihat keadaan Mohd Hafizie yang berubah pucat dan sesak nafas.


sumber : mymetro

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment