borak kosong

Bookmark and Share

borak kosong


Pasangan tertangkap sedang 'projek' belakang bas company

Posted: 06 Apr 2012 09:15 AM PDT






sumber : stomp.com.sg

STOMPer Winnie spotted this couple with 'hands over each other' at the back of the company bus one morning. The STOMPer thinks that the couple should get a room instead.

Winnie said:

"A couple was caught behaving very intimately on a company bus.

"The bus was only half-filled that morning and most of the passengers were seated towards the front of the bus.

"The couple was seated at the back seat and when we looked back we saw them smooching with hands over each other.

"I'm disgusted. Go get a room!"

Lagi gambar awek brutal selamba je potong leher kambing

Posted: 06 Apr 2012 09:00 AM PDT

Melihat gambar dibawah macam dah menjadi satu
trend.Bunuh binatang ambil gambar siarkan di internet.Yang 
membuat kerja-kerja ni semua pakai baju lawa-lawa....






Tentara Wanita Membuat Foto Nakal

Posted: 06 Apr 2012 08:45 AM PDT


Skandal foto nakal tentara Taiwan terus dibicarakan. Pada Selasa kelmarin pihak militer Taiwan meminta maaf kepada publik atas kes memalukan yang melibatkan seorang tentara wanita.


"Kami memohon maaf atas masalah manajemen internal militer," ucap Liu Chih-chian juru bicara militer Taiwan, seperti dikutip AFP, Rabu.


Sementara tentara yang fotonya terpampang jelas dalam foto, diperiksa oleh komisi kode etik militer Taiwan. Kes ini mengancam karier perajurit wanita yang diketahui seorang sarjan bernama Chen. Chen disebut-sebut akan dikeluarkan dari dinas kemiliteran Taiwan atas aksinya yang dinilai melanggar aturan militer.


Sebelumnya banyak foto beredar di situs-situs internet yang memperlihatkan Chen mengangkat bajunya hingga pakaian dalamnya nampak jelas terlihat.


Foto tersebut dipasang di blog milik Chen yang diduga diambil saat diberek. Selain foto "nakal" Chen, blog tersebut juga memuat foto dirinya bersama dua rakannya yang dengan gestur kasar, dalam hal ini mengangkat jari tengahnya di depan mulut ketiganya.


Sementara foto lain juga memuat kedua rakan Chen yang bersiap melakukan ciuman panas.


Foto ini merupakan skandal terbaru yang dialami militer Taiwan yang menimbulkan kritikan pedas dari pemerintah serta pihak oposisi. Sebelumnya pada Juali lalu, 17 prajurit dihukum akibat terlibat dalam peredaran video yang memperlihatkan dua sarjan melakukan tindak homoseksual saat sedang bertugas. Insiden tersebut menimbulkan kemarahan masyarakat Taiwan.

[Pelik] Berniaga tapi tak payah tunggu

Posted: 06 Apr 2012 08:30 AM PDT





Ini ialah gerai-gerai  yang di usahakan oleh petani-petani di Jepun.
Uniknya gerai ini tiada siapa yang menjaganya kerana petani-petani itu sibuk
menguruskan tapak pertanian mereka.Mereka hanya meletakkan hasil tanaman untuk
dijual.Pelanngan yang hendak membeli perlu memasukkan wang kedalam peti yang
di sediakan.Ini memerlukan kejujuran daripada pelanggan.Petani itu telah mengira semua
jumlah barangan mereka.Menurut mereka belum pernah kejadian barangan mereka di curi.

bk-agak-agaknya boleh kita berniaga secara begini di negara kita?

Ni anjing ke unta?

Posted: 06 Apr 2012 08:15 AM PDT

Pengemis cantik ini minta sedekah untuk balik ke China

Posted: 06 Apr 2012 08:00 AM PDT







SUMBER: stomp.com.sg

Dressed in a gown, this attractive looking woman claims to come '500 years from the past' and is asking for money at Shanghai Metro so she can 'go home'.

STOMPer begabomb says:

"Has begging turned to become more creative and commercialised, or even theatrical in today's day and age?

"This 'time-travelling woman' has appeared in the Shanghai Metro.

"She claims to have been 'sent through time', and sits at the exit to the subway station asking pedestrians for money -- so she can return to her home town 500 years in the past.

"The interesting bit -- this ancient woman even takes out an iPhone 4 to ask for mobile phone numbers from the passing crowd.

"Translation of the hand-written (mostly) traditional Chinese sign on the ground: 'I am from the Qingyuan village and have unwittingly time travelled here. I have nothing upon me and am begging for travelling expenses to return home, a debt I will repay in the days ahead [future].'"

Budak sekolah perempuan bukak tudung main poker

Posted: 06 Apr 2012 07:45 AM PDT





Parah! Sudah Terbit Komik Pendidikan Homoseks Untuk Anak

Posted: 06 Apr 2012 07:30 AM PDT

Fenomena memperjuangakan hak-hak kaum homoseks dan transgender terjadi dimana-mana, mereka ingin semakin menunjukan eksistensinya dan minta pengakuan hak-hak kesamaan dengan orang lain yang normal. Akhirnya banyak cara ditempuh termasuk dengan kempennya dan doktrinisasi. Yang lebih mencemaskan adalah penyebaran faham ini (yang masih dianggap oleh agama manapun) sebagai "penyimpangan seks" saat ini sudah mereka sebarkan ke anak-anak kecil. Dalam buku "Daddy's Roommate" yang terbit di Jerman kini ancaman penyebaran home seks sudah meluas ke anak usia kecil ini.



German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)
German Children's Book About Homosexuality (14 pics)


sumber : ruanghati.com

Gilalah abang ni sampai putus kepala kucing

Posted: 06 Apr 2012 07:15 AM PDT




gilalah macamni..

Gila!..Situs Online Beriklan dengan Gadis Bogel

Posted: 06 Apr 2012 07:00 AM PDT

Penjual barang secara online Zappos membuat kempen terbaru untuk kasutnya. Kempen ini menampilkan gadis bogel yang sedang melakukan aktiviti seharian mereka.


Kempen ini dibuat agen iklan Mullen. Menurut Direktor Kreatif Tim Vaccarino di Mullen, "Zappos memiliki pencerahan yang aneh. Melakukan hal biasa bukanlah hal menarik bagi mereka."

Manager Penjualan Michelle Thomas mengakui, kempennya ini sedikit menimbulkan perdebatan kerana agak bersifat cabul. Selain itu, ia juga mengakui hanya sedikit model mahu mengambil bahagian dalam kempennya ini.

Model Lol Nathalie Binda menyokong rancangan ini dan menyebut rancangan ini 'berani'. Sebelumnya, seperti dilaporkan New York Times, terdapat contoh alternatif brand lain yang telah mengkapitalisasi seks pada iklan mereka, seperti Calvin Klein dan Abercrombie.

Contoh Yang Terpuji!!! Anak Berbakti, Bawa Ayahnya Ketika Kuliah

Posted: 06 Apr 2012 06:45 AM PDT

BEIJING - Kasih seorang gadis ini terhadap ayahnya memang patut dipuji. Ketika dirinya terjebak dalam kesibukan kuliah, dirinya masih menjaga ayahnya yang lumpuh sebahagian tubuhnya.


Xu Dahui yang ketika ini tengah belajar mendalami teknik elektro dan mekanik di Institut Bioengineering Wuhan, terus membawa ayahnya yang sedang sakit ketika dia sedang mengikuti kuliah. Tidak hanya ketika ia sedang kuliah, Xu juga menjaga ayahnya ketika dirinya bekerja di kantin kampusnya.


Meskipun sibuk membahagi waktu mengurus orang tua dan belajar, secara mengagumkan Xu terus berada di peringkat teratas dalam hampir seluruh mata kuliahnya.


"Keadaan tidak mempersulit hidup saya. Saya anak satu-satunya, jika berhenti kuliah, siapa yang akan menjaganya (ayah Xu).


Xu memutuskan untuk membawanya ke kampus kerana ibunya juga tidak mampu merawat ayahnya, kerana sakit yang dia derita. Ayah Xu menderita pendarahan otak akut, yang menyebabkan sebelah badannya mengalami kelumpuhan parsial.


Selama merawat kedua orang tuanya, Xu selalu dipenuhi dengan jadual yang padat. Dimulai bangun pagi untuk membeli sarapan, yang kemudian dilanjutkan membangunkan ayahnya dan mengurusnya sebelum hendak ke kampus. Perjalanan dari rumah ke kampus pun memakan waktu sekira satu jam.


Ketika kembali dari kuliah pun, Xu harus memasak untuk makan malam bagi ibu dan ayahnya. Sebelum belajar pada malam hari mahasiswi manis ini juga membiasakan untuk memicit ayahnya selama 30 minit, sebelum  ayahnya tidur.


Pihak universiti yang tersentuh dengan kisah hidup XU, akhirnya menawarkan apartemen universiti untuk keluarga Xu tinggal secara gratis. Dia juga bekerja di kantin kampus dan menjual kad telepon selama tiga jam, selama  perkuliahan.
source :okezone.com

Penulis makanan dan blogger ini dilamar dengan filem animasi stop motion

Posted: 06 Apr 2012 06:30 AM PDT

Sebuah lamaran pernikahan biasanya memperihatkan seorang lelaki yang berlutut dengan sebuah cincin berlian ditangannya. Namun seorang pembuat filem Walt Thompson mempunyai cara yang unik untuk melamar kekasihnya, iaitu dengan sebuah filem animasi stop-motion.



Lelaki berusia 29 tahun dari Atlanta, Georgia, tersebut menghabiskan dua setengah hari untuk mengerjakan projeknya ini, dengan mengambil lebih dari 2.600 foto dari mainan Lego dan mengabungkannya menjadi sebuah filem pendek.


Dalam klip video berdurasi tiga minit ini, Thompson menceritakan perjalanan hubungannya dengan penulis makanan dan blogger Nealey Dozier (28), sejak awal mereka pertama kali bertemu dan jatuh cinta, sampai hari ini.


Dalam satu adegan, karakter Dozier terlihat sementara memotong dan mempersiapkan makanan sementara sebuah avatar Lego mengambil gambar.
Filem diakhiri dengan adegan pernikahan di mana karakter Dozier berjalan menuju altar dengan tokoh-tokoh Star Wars, Indiana Jones, petinju dan penjaga kebun binatang berjajar di sekitarnya.


Pada akhirnya, karakter Thompson yang memegang cincin berlian raksasa mucul dengan pesan teks 'Mahukah kau Menikah Denganku' tertulis dalam layar.


"Aku kebetulan menemukan pakaian yang kami gunakan di saat pertama kali bertemu." tuturnya dalam sebuah wawancara dengan Huffington Post.





Namun, meskipun Thompson menghabiskan waktu berjam-jam bekerja sendirian untuk membuat filem itu, sang kekasih tidak sedikitpun curiga.
"Dia mengaku sedang mengerjakan sebuah puisi perayaan ulang tahun hubungan kami. Ini tidak membuat saya curiga kerana dia (Thompson) selalu menulis puisi seperti itu pada saya setiap tahunnya." ungkap Dozier.



Bahkan sampai saat Thompson melakukan lamarannya pada 3 Januari lalu, Dozier sama sekali tidak menyedarinya.


"Dia menyuruh saya ke DVD player dan meminta untuk menekan tombol 'Play'. Dia (Thompson) kemudian datang dan berdiri di belakang saya, dan dalam beberapa detik aku boleh merasakan jantungnya berdebar begitu keras, dan tangannya gementar saat meraih tanganku. Saat itulah aku menyedari bahawa ini bukanlah sebuah puisi ulang tahun" jelasnya.


Untungnya, setelah semua kerja keras yang dilakukan Thompson, sang kekasih akhirnya mengatakan 'Ya'.



"Baru setelah sepuluh minit berlalu saya menyedari bahawa saya bahkan tidak mengatakan 'Ya'. Dan Thompson harus tersiksa menunggu untuk jawabannya," tambah Dozier,
Pasangan, ini rencananya akan melangsungkan pernikahan mereka pada musim semi 2013 depan.



Mereka ini tak sepatutnya jadi cheerleaders

Posted: 06 Apr 2012 06:15 AM PDT











Mahu Lihat 'Burungku'? Bayar dulu £ 5

Posted: 06 Apr 2012 06:00 AM PDT

Ratusan orang sudah berbaris sejak pukul 06:30 pagi di depan sebuah rumah yang berlokasi di Chipping Norton, Oxfordshire - England. Mereka semua berbaris untuk melihat 'burung' si pemilik rumah, Steve Akers (56 th)

Tulisan ini mengundang para pengamat burung langka yang bersenjatakan kamera terkini untuk datang dan mengambil gambar 'burung' yang kebetulan ada di belakang rumah Steve.


Mahu Lihat 'Burungku'? Bayar dulu £ 5

Burung apa yang ditawarkan untuk dilihat?

Adalah jenis burung 'oriental turtle dove' yang biasanya banyak ditemukan di daerah Russia dan Siberia. Ini merupakan yang kedua kalinya di mana jenis burung  ini muncul di England.



Setelah membayar £ 5 per orang, setiap kelompok kecil 10 orang dipersilakan masuk ke dapur dan  hanya 5 minit saja diberikan untuk mengambil gambar burung ini.

"Ini suatu pengalaman sekali untuk seumur hidup saya," kata Steve, yang merencanakan untuk menyumbangkan semua hasil dari tiket masuk ini ke yayasan perlindungan burung RSPB (Royal Society of Protection of Birds).

"Ketika (Sabtu 12Feb) itu kami sekeluarga sedang menikmati sarapan sekeluarga di belakang rumah," ayah kepada dua anak ini bercerita. "Tiba-tiba datang seekor burung bermata merah dan memakan sisa roti di bawah meja. Saya langsung menelpon RSPB."


Burung Oriental Turtle Dove, juga dikenal sebagai Rufous Turtle Dove, ini  sering ditemukan di negara-negara seperti Russia, Siberia dan Afghanistan. Di musim dingin burung-burung bermigrasi menyeberang ke Pakistan dan India, Asia Tenggara dan Jepun di bahagian selatan.

Rahsia Kehebatan Kaki Cristiano Ronaldo

Posted: 06 Apr 2012 05:45 AM PDT

Selama ini kita pasti tercari-cari kehebatan kaki Cristiano Ronaldo.Dia hebat mengelecek ,tendangannya deras dan yang paling penting larian sangat laju sampai juara 100 meter dunia pun tabik kat dia.Rupanya dia cat kuku kakinya....Tak CAYA  tengok gambar ni.....

Senarai universiti di China yang pelajarnya cantik-cantik

Posted: 06 Apr 2012 05:30 AM PDT



China Universities are not good at academics but famous for the beauties on campus. Here listed are some universities with the most beautiful girls.

Central Academy of Drama: Central Academy of Drama, Beijing Film Academy, Beijing Dance Academy are three Arts Academies in Beijing, The Central Academy of Drama has many beauties and becomes more famous for its international movie star graduate – Zhang Ziyi.


Suzhou University: Since ancient times Suzhou was known for its beautiful girls, We can not except much in the learning ability, but I believe there must be a lot of beauties here.


Beijing Foreign Studies University: It has a lot of beauties and it is known to be very open. This is because when they learn a foreign language they also absorb foreign ideas.

Dalian Foreign Languages Institute: Dalian is a beautiful place, in addition to the charming of Dalian female Mounted Police, it also has famous Dalian Foreign Languages Institute. In the campus everywhere can see straightforward beauties.


Shanghai Theater Academy: The beauties there show more South China temperament, very graceful and pleasant. But its representative was a northerner – Fan Bingbing.


Guangdong University of Foreign Studies: Guangdong's eating habits are a good way to cultivate beauties. Guangzhou, as a large window of China's foreign exchange, has attacked a lot of natural beauties.


PLA People's Liberation Army Institute of the Arts College: The beauties under the management of quasi-military have a a sacred special charm.


Sichuan Normal University,: every Sichuan beautiful girls has good-looking.


Xi'an International Studies University: It is located in western hinterland. The beauties there have unique temperament.


Zhejiang Institute of Media: radio and television universities are always place of beauties.


Zhejiang University: In Zhejiang, this university can be said to dominate the whole province, there must be many beautiful girls there. Moreover, Hangzhou's good environment is suitable for girls` maintenance.


Beijing Language and Culture University: Here more than half of the students are foreigners, you can find many beautiful girls from South Korea, Japan and the United States. The temperament is very different from domestic ones.


Sichuan Conservatory of Music: Sichuan girls are beautiful; Sichan girls here are more beautiful. Many super girls are from the Sichuan Conservatory of Music.

banyak lagi universiti di China yang pelajarnya cantik-cantik untuk melihat sila ke
sumber : chinawhisper

8 Perfume beraroma aneh yang pernah beredar di dunia

Posted: 06 Apr 2012 05:15 AM PDT

Parfume diciptakan untuk memberikan aroma yang harum bagi penggunanya. Tetapi, hal itu tidak berlaku bagi dlapan parfum berikut.
Aromanya berbeza, cenderung ekstrem, dan tidak membuat penggunanya menjadi lebih wangi.

Aroma burger
Pada 2008, tempat makan siap saji, Burger King melancarkan cologne beraroma daging seharga kurang dari US $4 yang dinamakan "Flame". Flame dipromosikan sebagai aroma daging bakar. Boleh dibeli melalui website mereka.


Aroma darah
Secretions Magnifique dari Etat Libre d"Orange juga mengeluarkan koleksi parfume beraroma ekstrem, iaitu, keringat, darah, air mani dan ludah. Parfum tersebut hanya dijual di Henri Bendel Department Store, New York.

Parfume cat
Wode Paint adalah parfume pertama yang warnanya terlihat jelas diciptkan oleh Boudicca. Parfum ini akan meninggalkan warna biru jika disemprotkan. Kulit pun akan berwarna biru tetapi lama kelamaan warna tersebut akan menghilang. Tersedia juga parfume yang tidak berwarna yaitu Wode Scent.

Aroma lobster
Aroma parfume lain keluaran Demeter Fragrance Library adalah, parfume lobster. Kombinasi aromanya iaitu laut, daging lobster manis, dan ditambah sedikit mentega.

Aroma ganja
Menurut penciptanya, Cannabis Santal Eau de Parfum memiliki aroma yang berkarakter kayu. Aromanya merupakan campuran akar pohon ganja, cokelat, vetiver, dan vanila musk yang menciptakan aroma sensual.


Aroma rumah duka
Demeter Fragrance Library menjadikan aroma aneh dan eksentrik dalam bentuk cologne, shower gel dan body lotion. Mereka menjadikan bau aneh iaitu rumah duka, menjadi serangkain produk perawatan kulit dan pewangi tubuh.

Aromanya merupkan campuran bunga lili, anyelir, gladiol, krisan dengan sedikit mahoni dan sedikit aroma oriental, baunya seperti pemakaman terakhir yang Anda hadiri.

Aroma keju
Pada 2006, pembuat keju Stilton merilis koleksi parfume ciptaannya. Parfume yang dikenal dengan nama "Eau de Stilton", memiliki aroma unik. Wewangian ini terinspirasi dari aroma tajam yang dihasilkan blue cheese. Meski aroma kejunya cukup menonjol, namun saat disemburkan parfume ini juga mengeluarkan aroma buah-buahan yang segar.


Aroma vulva
Vulva Original adalah produk parfume yang memiliki aroma spesifik iaitu beraroma. Aromanya sengaja dimaksudkan untuk merangsang penggunanya dan bukan menarik perhatian orang lain. Vulva Original dirancang untuk penggunanya agar lebih merasa sensual, cukup dititiskan pada kulit untuk dihirup beberapa saat kemudian.



sumber : Tobatabo

Shawl Multifungsi Dari China [Video]

Posted: 06 Apr 2012 05:00 AM PDT


Seorang peniaga dari China menunjukan bagaimana produk shawl multifungsinya bekerja. Entah memang shawlnya yang ajaib atau gadis ini yang super kreatif, tapi bagi kamu yang menuntut penampilan baru setiap hari, shawl ini dapat menjadi solusi praktik bukan?


This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

[GILA] Baru 11 tahun dah habiskan duit £150,000 shopping barangan berjenama

Posted: 06 Apr 2012 04:45 AM PDT

Seorang remaja perempuan berumur 11 tahun yang sangat terobsesi dengan selebriti kelas dunia seperti Paris Hilton, Katie Price dan Lady Gaga telah membelanjakan sekitar £150,000 untuk barang-barang berjenama kelas dunia seperti Louiss Vuitton, Hermes, Chanel, Prada dll. Dahsyat budak perempuan ini...keluarganya mesti kaya gila!!

Anak perempuan yang bernama Brogan Mackay ini adalah anak dari pasangan Stephen dan Alison Mackay yang berasal dari kota Glasgow, Scotland. Yang peliknya, ayahnya hanya bekerja sebagai supervisor di sebuah perusahaan penjual paip dan ibunya bekerja sebagai part time apoteker dan penata rambut. Mereka hanya tinggal di apartemen berkelas standard yang hanya memiliki 3 kamar, tapi boleh menghamburkan sebegitu banyak wang untuk anaknya. Adakah ini namanya sayangkan anak atau merosakkannya?

Brogan sudah terlalu dimanja oleh ibunya sejak hari pertama kelahirannya, pakaian yang dikenakan pada Brogan pada hari kelahirannya itu berjenama Baby Dior. Pada hari ulang tahunnya yg ke-11, Pasangan orang tua Brogan, memberinya hadiah seekor anjing dan menyewa sebuah limousine seharga £2,000  untuk membawa Brogan dan 10 orang teman yang semuanya berbaju warna pink berkeliling kota Glasgow sambil menikmati non-alcoholic champagne. Diumur yang ke-11 ini, Brogan sudah memakai kasut berjenama Jimmy Choo seharga £475.

Versi telur masin dari China

Posted: 06 Apr 2012 04:30 AM PDT

Pernah tak tengok telur masin dari negeri China? Special ...warnanya menarik..rasa tak tau......














Lagi aksi gila : Gay boy beromen di dalam kenderaan awam

Posted: 06 Apr 2012 04:15 AM PDT

12944585310328515
Kalau tak silap ni dalam LRT..Kejadian ini berlaku di negeri China.Aksi jijik
dilakukan tanpa memperdulikan orang sekeliling...

Kerana marah remaja ini sanggup lelong gambar bogel ibunya dilaman web

Posted: 06 Apr 2012 04:00 AM PDT

Seorang remaja dari Auckland, New Zealand kini  menghadapi masalah serius kerana telah menjual foto-foto seksi ibunya secara online melalui laman web lelong. Remaja berusia 18 tahun ini mendaftarkan lima buah foto telanjang ibunya kerana marah pada ibunya.

gambar hiasan

Dia mengaku sangat marah setelah bertengkar kerana  ibu menyuruhnya membersihkan garaj. Untuk membalas dendam, dia pun kemudian melelong foto-foto telanjang ibunya pada web lelong TradeMe.
Namun tindakan anak nakal itu dapat diketahui. Ibunya segera menghubungi pihak TradeMe untuk menarik lelongan foto-fotonya yang telah dilihat sebanyak 11.000 kali oleh para pengakses laman web tersebut.

Ibu remaja itu mengatakan sangat tertekan dengan perbuatan anaknya. Dia mengakui beberapa hari sebelumnya anaknya sempat mengambil foto dirinya dalam keadaan setengah bogel. Namun  ibu remaja itu sama sekali tidak menyangka jika foto itu akan disebarluaskan di internet.

"Dia sangat keterlaluan. Anak saya mengedit foto-foto itu sehingga membuat saya nampak telanjang dan menyebarkannya ke orang ramai" katanya.


Sementara itu, juru bicara TradeMe mengatakan pihaknya lain kali akan lebih berhati-hati menyelidik barang lelong yang masuk dalam daftar mereka.

"Kami tidak ingin memasukkan foto-foto bogel seorang ibu yang diposting oleh anaknya," kata juru cakap tersebut.
from:zonamaya.info

Baca Fikiran Orang Dengan Pakai Kacamata Ini

Posted: 06 Apr 2012 03:45 AM PDT


INILAH.COM, London – Pergi berkencan boleh jadi mimpi buruk bagi banyak orang. Namun kini, berkat kacamata 'sosial sinar-x,' Anda boleh mengetahui apa yang difikirkan orang lain.

Kacamata ini memiliki kamera mengawasi ekspresi wajah seseorang dan menyesuaikannya dengan 24 fitur wajah yang mewakili emosi. Kacamata ini akan memberitahu Anda apa yang sedang difikirkan teman melalui earpiece dan lampu. Lampu pada kacamata ini menggunakan sistem lampu lalu lintas.

Merah berarti negatif, kuning berarti cukup tertarik dan hijau berarti teman kencan senang. Namun jangan terburu-buru, pasalnya kacamata ini sedang dalam tahap pengembangan peneliti Media Lab Massachusetts Institute of Technology.

Mengenakan kacamata ini boleh memberi Anda 'indera tambahan' untuk mengetahui keadaan pasangan. seperti dilaporkan Dailymail, Kacamata ini dikembangkan untuk para penderita autisme yang memiliki kesulitan berinteraksi dengan orang lain.

Untuk saat ini, prototip kacamata ini baru memiliki tingkat keakuratan 64%. Namun para ilmuwan yakin mampu meningkatkannya melalui uji lebih lanjut. Teknisi elektrik MIT Rosalind Picard mengaku, kacamata ini berpotensi mendapat peringatan dari beberapa pengamat.

Baik Punya Boss

Posted: 06 Apr 2012 03:30 AM PDT


Seorang boss hari mempunyai mood yan begitu baik.Sesiapa yang balik awal hari  ini,dia bagi tapi dengan mesti dengan alasan yan munasabah.Alasanya mengenai sembahyang sahaja.Maka ada empat orang pekerja datang untuk minta balik awal.

pekerja 1 : Boss boleh saya pulang?Saya nak sembahyang kat rumah, boleh tak boss?

boss        : Tak boleh!!!Kat sini kan ada surau.sembahyang jemaah lagi,banyak dapat pahala....!

pekerja 2 : Saya nak balik awai jugak boss?

boss         ; Hang apa pasai pulak?

pekerja 2 :Saya nak tengok anak sembahyang zohor atau tak? Ntah-ntah dia ponteng?

boss         :Tak boleh,hang telepon saje bini hang ,suruh dia tengok!

pekerja 3 : Salam boss!Saya nak balik awal jugak!

boss         :Wsalam! Hang nak balik awai jugak.Apa lak alasan ko nie?

pekerja 3 :Saya nak balik sembahyang jenazah...Ada orang kampung saya meninggai pagi tadi...!Boleh kut saya pulang awai?

boss         :Tak boleh!! Tu fardu kifayah jer.Orang kampung yang lain kan ada...lagi ramai..nak doa  kat sini aje.Dah-dah  giii keje!

pekerja 4  : Asalamualaikum Boss!Saya nak balik awal gak hari nie boleh tak?

boss          : Waalaikumussalam.naper!

pekerja 4   :Isteri saya telefon dia dah boleh sembahyang dah!

boss          : Yer ke !!! Kalau gitu awak balik lah ..kesian awak dah seminggu nunggu!!!

pekerja 4  : Ima kacih bosss!!...hehehe

Wanita ini diam-diam guna sperma beku bekas suaminya

Posted: 06 Apr 2012 03:15 AM PDT

TEMPO Interaktif, London - Seorang ayah dipaksa untuk membayar bekas isterinya 100 ribu poundsterling untuk membesarkan dua anak yang dikandungnya tanpa persetujuan lelaki itu. Wanita itu telah diam-diam mengambil sperma beku bekas suaminya.

Lelaki 57 tahun itu telah menyimpan spermanya di klinik kesuburan terkenal setelah diberitahu bahawa rawatan ubat untuk arthritisnya boleh membuatnya mandul.

Namun, dua bulan setelah mereka berpisah, dia mengatakan bekas istrinya, 51 tahun, memalsukan tanda tangannya dan menggunakan dana perceraian £ 25 ribu untuk melahirkan seorang anak lelaki dan perempuan melalui bayi tabung di Klinik Bourn Hall, Cambridge.

Lelaki itu mengetahui tentang anak-anaknya tiga tahun kemudian, ketika adik bekas isterinya menelefon untuk mengatakan anaknya sakit di hospital. Pada ketika itu, ia telah menikah lagi dan memiliki dua anak lain.

Lelaki yang tidak disebutkan namanya kerana alasan hukum itu telah memiliki akses terbatas kepada anak-anaknya sejak itu dan menghabiskan hampir £ 200 ribu dalam pertikaian hukum berlanjutan dengan bekas isterinya.

Ketika wanita itu jatuh dalam hutang kerana merawat anak-anak, seorang hakim memerintahkan lelaki itu untuk membayar £ 100 ribu untuk membantu mereka.

Ayah empat anak itu sekarang menyerukan perubahan dalam hukum untuk memastikan tidak ada orang tua lain menderita cubaan yang serupa dirinya.

"Saya terkejut ketika saya mengetahui bahawa dia telah menarik sperma saya tanpa persetujuan saya. Saat itu kami telah berpisah dan akan melalui perceraian," ujar pria itu.

"Itu adalah tindakan yang disengaja untuk membawa dua anak-anak ke dunia ini tanpa seorang ayah untuk merawat mereka. Saya tidak pernah ke klinik saat itu dan saya tidak pernah menandatangani dokumen."

"Saya mencintai anak-anak itu. Saya menghabiskan wang untuk membawa mereka keluar dan membeli mereka pakaian. Namun, ini sebuah biaya yang seharusnya tidak ada. Biaya ini besar."

Lelaki itu menyimpan spermanya di klinik pada tahun 1999 untuk memastikan bahawa dia dan wanita yang dia nikahi pada tahun 1979 itu masih boleh punya anak bersama-sama, seandainya terapi ubat arthritis membuat dirinya mandul.

Mereka bercerai pada Juni 2000. Namun, beberapa minggu kemudian wanita itu mengunjungi klinik dan memalsukan tanda tangannya. Tindakannya memungkinkan dokter untuk menciptakan embrio dari sperma beku dan telurnya.

Dia melahirkan putri mereka pada bulan Juni 2001 sebelum kembali ke klinik dan melahirkan anak mereka pada bulan September 2003.

Pria itu, yang menikah kembali pada tahun 2002, dipaksa untuk memberitahu istrinya saat ini, 32 tahun, yang telah memberinya dua anak perempuan berusia delapan dan tujuh, tentang anak-anak yang lain.

Ia mengatakan saat pertama kali bertemu dengan anak-anak itu-kini berusia sembilan dan tujuh-setelah sang mantan istri menghubungi dirinya dan mengatakan putri mereka telah meminta untuk melihat ayahnya.

Pria itu berkata ketika anak-anak mulai bertanya pada mantan istrinya dari mana mereka berasal, dia mengatakan kepada mereka "kulkas".

Awalnya, ia hanya diizinkan untuk melihat anak-anak itu di sebuah pusat kontak. Namun, sekarang kunjungan rumah setiap dua minggu diizinkan dan mereka menikmati hubungan yang harmonis dengan anak-anak itu

{ 0 comments... Views All / Send Comment! }

Post a Comment